C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Môžeme byť radi že sme tou detskou dychtivosťou zachytili druhú polovicu 80tych rokov. Vtedy sa aj robili najkrajšie kazety. Na tom trvám.
Jo Akai. Pamätám videá tejto značky. Nemali bohvjeakú pobesť.
Že robili špičkové hifi som sa dozvedel až z internetov
Jo Akai. Pamätám videá tejto značky. Nemali bohvjeakú pobesť.
Že robili špičkové hifi som sa dozvedel až z internetov
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
k značke Akai som si nejaký vzťah nevybudoval, neviem prečo. samozrejme vyrobili veľa strojov ktoré rešpektujem ale jednak asi primálo skúseností a za ďalšie niektoré riešenia sú prinajmenšom otázne a často tomu neodpovedá dnešná cena.
Ja sa hlavne teším na XL2S, ktorá asi by mala teraz nasledovať, to je úplne iná kazeta oproti XL2, resp. pásik. Zvuk je vynikajúci a hlavne oveľa ľahšie dosiahnuteľný.
Ja sa hlavne teším na XL2S, ktorá asi by mala teraz nasledovať, to je úplne iná kazeta oproti XL2, resp. pásik. Zvuk je vynikajúci a hlavne oveľa ľahšie dosiahnuteľný.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
nejako ste sa rozohnili
Nstar: ak si testoval len XLII v zelenom obale a bola zo šarže ako moja C100 celkom chápem tvoju nechuť k tejto kazete, ale potreboval by si vyskúšať min staršie verzie s hnedou Epitaxial páskou, a podľa možností viac strojov
Akai kazety neboli až taká kvalita, tie veľmi staré boli prevažne TDK, mali aj dobrý dizajn, potom záver 80tych rokov a novšie boli Saehany, čo už hrali kvalitou len na značku
Akai VHS player sme mali požičaný veľmi dávno, bol to šmejd, vtedy som si myslel že tá značka je shitka, až kým som sa v nedávnych rokoch nedozvedel že toho robili viac a kvalitne.
Nstar: ak si testoval len XLII v zelenom obale a bola zo šarže ako moja C100 celkom chápem tvoju nechuť k tejto kazete, ale potreboval by si vyskúšať min staršie verzie s hnedou Epitaxial páskou, a podľa možností viac strojov
Akai kazety neboli až taká kvalita, tie veľmi staré boli prevažne TDK, mali aj dobrý dizajn, potom záver 80tych rokov a novšie boli Saehany, čo už hrali kvalitou len na značku
Akai VHS player sme mali požičaný veľmi dávno, bol to šmejd, vtedy som si myslel že tá značka je shitka, až kým som sa v nedávnych rokoch nedozvedel že toho robili viac a kvalitne.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Niekedy v roku 94 zacalo vychádzť české stereo, to bol môj sprievidca elektronikou. No a tam sa AKAI hifi objavilo iba sporadicky a keď tak iba ako nižšia stredná trieda.
Teda nieže rozohnil, ja som o ich minulosti až do masívneho nástupu internetu netušil.
Boli a sú samozrejme pamätníci, ktorí poznali ich kotúčáky a pod z tuzexu. Ale to som bol ešte veľmi malé decko aby som o tom niečo vedel.
Kazety akai som asi nikdy nevidel v predaji.
Preto som rád, že z tých 80 tych rokov som zachytil aspoň kazety. Hifi prišlo ku mne až neskôr.
Teda nieže rozohnil, ja som o ich minulosti až do masívneho nástupu internetu netušil.
Boli a sú samozrejme pamätníci, ktorí poznali ich kotúčáky a pod z tuzexu. Ale to som bol ešte veľmi malé decko aby som o tom niečo vedel.
Kazety akai som asi nikdy nevidel v predaji.
Preto som rád, že z tých 80 tych rokov som zachytil aspoň kazety. Hifi prišlo ku mne až neskôr.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Akai kazety, ktoré spomínam to bol Saehan, prišlo obdobie lacnej kórejskej elektroniky.
Ohromné šmejdy sa vtedy dovážali.
Ohromné šmejdy sa vtedy dovážali.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
akai , preferoval kotúčové magnetofony . tam je kvalita na vysokej úrovni a teda aj cena je niekde inde . kazety nerobili .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Maxell XLII-S 100min rok 1994 Made in England
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2s.html#94
XLII-S bolo vrcholné dielo Maxellu, spolu s metalkami tvorili to najlepšie čo ste mohli od tejto firmy získať a to do čoho dali svoje najlepšie technológie a znalosti.
XLII-S vznikol v roku 1980, ale pripomínam že prehľad tohto modelu som robil už tu:
viewtopic.php?f=25&t=259
Teda znovu, Maxell používala do týchto kaziet pásku s extra jemnými Epitaxial časticami, extra husto nanesené na pásku, neskôr prešla na čiernu pásku Black Magnetite.
Materiál kazety bol vždy ťažší, na dotyk chladný, a bolo na tom vidieť každý škrabanček. Okienko bolo tiež také matnejšie a občas sa na ňom spravil biely povlak, ktorý ale našťastie šiel utrieť.
Verzia 1994 je vlastne prvá v tomto novom dizajne malého okna, okienko je ešte kratšie ako na UD-CD modeloch, ale približne rovnako vysoké. Kazeta pôsobí dosť temne s potlačou, ktorá veľmi ľahko šla dole, ako na mojej starej.
Verzia 1994 mala čierno zlatú fóliu, kde dominovala práve čierna, na rozdiel od XLII kde zase dominovala zlatá, ale len matná zlatá, metalická potlač sa v tomto roku vyskytovala jedine na USA a Japan verziách.
Krabička štandardná Maxell pre tú dobu, hrubá zaoblená tmavá s okrúhlymi stredovkami. V tomto dizajne ešte neboli žiadne zlacňovania, to prišlo až v červenom obale.
Moja kazeta je z mojich začiatkov, ktorú som spomenul v obaloch kaziet, je veľmi obohratá a ošúchaná, že takmer nie je vidieť potlač, už na svoju dobu mi prišla veľmi temná, ja som neobľuboval kazety s malými oknami, vtedy som mal najradšej kazety typu Sony UX, alebo staré veľké okno Sony, u Maxellu ma viac fascinoval oválny dizajn, alebo ten starý XLII-S dizajn.
Cievky Maxellovské plné, v sivej farbe a s bielou svorkou, ale veľmi to nebolo vidieť, keďže okno ledva dosahovalo do profilu cievky.
Páska je takmer čierna Black Magnetite, ale presvitá voči svetlu, teda náter musí byť tenší, pretože žiadna Black Magnetite XLII nepresvitala, len staršie Epitaxial hnedé verzie pásky. Okrem toho sú XLII-S a MX-S jediné ktoré presvitajú aj na navinutej cievke, ako je vidieť na foto, MX-S presvitá ešte výraznejšie, ale myslím že staršie XLII-S toto nerobili. Možným vysvetlením sú technické parametre, ktoré som prečítal aj keď z katalógu 1996, ale myslím že pásky budú identické.
Za celé tie roky som si v parametroch všímal že sa vždy ako nosný film používal polyester, alebo ako v katalógu píšu zahustený polyester. Ale u XLII-S a MX-S sa jedná o dvojvrstvovú nosnú fóliu, takže je možno hrubšia než magnetický náter a preto dobre vedie bočne svetlo ako hrana číreho plastu.
https://ez647.sk/cc/c/b/maxell_audio_96_04.jpg
Z toho vystáva niekoľko otázok. Je to teda tiež štandardný polyester, len v dvojitom prevedení? nespomína sa nič o druhu materiálu, len to že je fólia dvojitá. Čo je vtipné, pretože Maxell nepoužíval nikdy dvojitý náter magnetickej vrstvy ale dvojitú fóliu. No a nie je známe od ktorého roku sa táto fólia používa, možno test bočnej transparentnosti napovie.
Druhá otázka je prečo? aké výhody prináša kvalite pásky a jej vlastnostiam tento výrobný postup a materiál?
Ak nepočítam naparované National Angrom kazety, ktoré používajú odlišnú fóliu, tak neviem o tom žeby niekto niekedy používal odlišný film. Samozrejme tých výrobcov, poddruhov a technológii bude asi niekoľko s miernymi odlišnosťami, ale v základe sa bude vždy jednať o polyester.
Spomínal som na fórach viac krát že som mal problémy práve s XLII-S a MX-S páskami v stabilnom vedení a utekaniu z kladiek a to nielen v dual capstanoch, má to niečo spoločné že je tam tento typ filmu, alebo sa jedná o len veľmi hladký povrch pásky?
Okrem toho telo kazety ako som popisoval zvláštny plast, ktorý by mal byť odolný voči teplu ako tvrdí Maxell, tak aký je to druh plastu? tiež nie je známe.
No jedno je isté, Maxell venoval tomuto modelu vždy nejaký ten luxus navyše, začalo to v roku 1980 neškodne s vylepšenou páskou od XLII, potom dostávala rôzne pekné luxusné zlaté polepy, prvýkrát v živote dvojité cievky oranžovo biele, neskôr tento zvláštny plast, a v tej všetkej jednoduchosti 90tych rokoch, ostal tento plast až do konca modelu, a v USA a Japan verziách si stále držal aj zvýšený luxus v podobe dvojitých cievok a krajšiemu baleniu.
Nemám testy stovky tejto verzie kazety, získal som len C60 ako je vidieť na webe, ale použitých C90 mám pomerne dosť, a vždy boli extrémne luxusné tieto kazety, až na jeden kus, ktorý hrá excelentne, ale zakaždým necháva hnedý oter na hlave, len jeden kus kazety C90, bez náznaku jedinej poruchy vo zvuku.
Rozhodne modely XLII-S sú dneska jedny z najžiadanejších zberateľských kaziet, ale aj nahrávacích kaziet, pretože ako jedny z mála si držia najlepšiu kvalitu cez všetky tie roky. Konkurenciu tejto kazete robia u iných značiek len najvyššie modely typu II.
PS: verzia C60 na Akai je plných +6db pri biase 0
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2s.html#94
XLII-S bolo vrcholné dielo Maxellu, spolu s metalkami tvorili to najlepšie čo ste mohli od tejto firmy získať a to do čoho dali svoje najlepšie technológie a znalosti.
XLII-S vznikol v roku 1980, ale pripomínam že prehľad tohto modelu som robil už tu:
viewtopic.php?f=25&t=259
Teda znovu, Maxell používala do týchto kaziet pásku s extra jemnými Epitaxial časticami, extra husto nanesené na pásku, neskôr prešla na čiernu pásku Black Magnetite.
Materiál kazety bol vždy ťažší, na dotyk chladný, a bolo na tom vidieť každý škrabanček. Okienko bolo tiež také matnejšie a občas sa na ňom spravil biely povlak, ktorý ale našťastie šiel utrieť.
Verzia 1994 je vlastne prvá v tomto novom dizajne malého okna, okienko je ešte kratšie ako na UD-CD modeloch, ale približne rovnako vysoké. Kazeta pôsobí dosť temne s potlačou, ktorá veľmi ľahko šla dole, ako na mojej starej.
Verzia 1994 mala čierno zlatú fóliu, kde dominovala práve čierna, na rozdiel od XLII kde zase dominovala zlatá, ale len matná zlatá, metalická potlač sa v tomto roku vyskytovala jedine na USA a Japan verziách.
Krabička štandardná Maxell pre tú dobu, hrubá zaoblená tmavá s okrúhlymi stredovkami. V tomto dizajne ešte neboli žiadne zlacňovania, to prišlo až v červenom obale.
Moja kazeta je z mojich začiatkov, ktorú som spomenul v obaloch kaziet, je veľmi obohratá a ošúchaná, že takmer nie je vidieť potlač, už na svoju dobu mi prišla veľmi temná, ja som neobľuboval kazety s malými oknami, vtedy som mal najradšej kazety typu Sony UX, alebo staré veľké okno Sony, u Maxellu ma viac fascinoval oválny dizajn, alebo ten starý XLII-S dizajn.
Cievky Maxellovské plné, v sivej farbe a s bielou svorkou, ale veľmi to nebolo vidieť, keďže okno ledva dosahovalo do profilu cievky.
Páska je takmer čierna Black Magnetite, ale presvitá voči svetlu, teda náter musí byť tenší, pretože žiadna Black Magnetite XLII nepresvitala, len staršie Epitaxial hnedé verzie pásky. Okrem toho sú XLII-S a MX-S jediné ktoré presvitajú aj na navinutej cievke, ako je vidieť na foto, MX-S presvitá ešte výraznejšie, ale myslím že staršie XLII-S toto nerobili. Možným vysvetlením sú technické parametre, ktoré som prečítal aj keď z katalógu 1996, ale myslím že pásky budú identické.
Za celé tie roky som si v parametroch všímal že sa vždy ako nosný film používal polyester, alebo ako v katalógu píšu zahustený polyester. Ale u XLII-S a MX-S sa jedná o dvojvrstvovú nosnú fóliu, takže je možno hrubšia než magnetický náter a preto dobre vedie bočne svetlo ako hrana číreho plastu.
https://ez647.sk/cc/c/b/maxell_audio_96_04.jpg
Z toho vystáva niekoľko otázok. Je to teda tiež štandardný polyester, len v dvojitom prevedení? nespomína sa nič o druhu materiálu, len to že je fólia dvojitá. Čo je vtipné, pretože Maxell nepoužíval nikdy dvojitý náter magnetickej vrstvy ale dvojitú fóliu. No a nie je známe od ktorého roku sa táto fólia používa, možno test bočnej transparentnosti napovie.
Druhá otázka je prečo? aké výhody prináša kvalite pásky a jej vlastnostiam tento výrobný postup a materiál?
Ak nepočítam naparované National Angrom kazety, ktoré používajú odlišnú fóliu, tak neviem o tom žeby niekto niekedy používal odlišný film. Samozrejme tých výrobcov, poddruhov a technológii bude asi niekoľko s miernymi odlišnosťami, ale v základe sa bude vždy jednať o polyester.
Spomínal som na fórach viac krát že som mal problémy práve s XLII-S a MX-S páskami v stabilnom vedení a utekaniu z kladiek a to nielen v dual capstanoch, má to niečo spoločné že je tam tento typ filmu, alebo sa jedná o len veľmi hladký povrch pásky?
Okrem toho telo kazety ako som popisoval zvláštny plast, ktorý by mal byť odolný voči teplu ako tvrdí Maxell, tak aký je to druh plastu? tiež nie je známe.
No jedno je isté, Maxell venoval tomuto modelu vždy nejaký ten luxus navyše, začalo to v roku 1980 neškodne s vylepšenou páskou od XLII, potom dostávala rôzne pekné luxusné zlaté polepy, prvýkrát v živote dvojité cievky oranžovo biele, neskôr tento zvláštny plast, a v tej všetkej jednoduchosti 90tych rokoch, ostal tento plast až do konca modelu, a v USA a Japan verziách si stále držal aj zvýšený luxus v podobe dvojitých cievok a krajšiemu baleniu.
Nemám testy stovky tejto verzie kazety, získal som len C60 ako je vidieť na webe, ale použitých C90 mám pomerne dosť, a vždy boli extrémne luxusné tieto kazety, až na jeden kus, ktorý hrá excelentne, ale zakaždým necháva hnedý oter na hlave, len jeden kus kazety C90, bez náznaku jedinej poruchy vo zvuku.
Rozhodne modely XLII-S sú dneska jedny z najžiadanejších zberateľských kaziet, ale aj nahrávacích kaziet, pretože ako jedny z mála si držia najlepšiu kvalitu cez všetky tie roky. Konkurenciu tejto kazete robia u iných značiek len najvyššie modely typu II.
PS: verzia C60 na Akai je plných +6db pri biase 0
- Prílohy
-
- IMAG0750.JPG (107.16 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0751.JPG (104.88 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0752.JPG (74.68 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0753.JPG (92.11 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0754.JPG (77.56 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0755.JPG (64.16 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0756.JPG (65.37 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0757.JPG (74.48 KiB) 1229 zobrazení
-
- IMAG0759.JPG (44.98 KiB) 1229 zobrazení
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
parádna kazeta, toto už má zvuk. Mne to príde porovnateľné s SA aj keď každá na to ide trochu inak, tak hifi kvalitatívne sa mi zdajú podobné aj keď charakter majú každá svoj. Tu napríklad zasa až tak nemám využitie pre zvuk SA-X, ktorá sa trochu predvádza ale dá sa to pri nejakom žánri alebo kazeťáku využiť. S XL2S by som to neporovnával aj keď to k tomu zvádza, no Maxell je zvukom prepracovanejšia.
Ten dizajn s malým oknom ako som už hovoril mám veľmi rád a ten materiál pôsobí veľmi kvalitne...NEC poslal jednu Moniatku, aj tu o nej písal a nechápem a nikdy som sa s tým nestretol, je prehnutá do U.
Ten dizajn s malým oknom ako som už hovoril mám veľmi rád a ten materiál pôsobí veľmi kvalitne...NEC poslal jednu Moniatku, aj tu o nej písal a nechápem a nikdy som sa s tým nestretol, je prehnutá do U.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
hej videl som tú fotku, a tiež nechápem, keďže to má byť kazeta odolná voči teplu
SA-X a SA-XS sú najvyššie od TDK čo by mohli konkurovať, SA mi nepríde tak výkonná a čistá, aj keď je hodne dobrá no a potom Sony UX-PRO
SA-X a SA-XS sú najvyššie od TDK čo by mohli konkurovať, SA mi nepríde tak výkonná a čistá, aj keď je hodne dobrá no a potom Sony UX-PRO
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
SA-XS som nikdy nepočul, vôbec neviem ako hrá, škoda, že nemáš 100min verziu. UX-PRO som tiež nikdy nepočul, nie je tam UX-S pásik?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
UXPRO je extrémne odlišná páska od UX-S. Sony v podstate v základe robilo tri typy pásky High.
UX
UX-S
UX-Pro
SA-XS mám stovku, hrá veľmi dobre, ale tieto pásky tiež dosť zostarnú, mal som problémy s ročníkom 1992 aj keď len na C60, ale novšie mi hrali o niekoľko tried lepšie v rátane stovky.
UX
UX-S
UX-Pro
SA-XS mám stovku, hrá veľmi dobre, ale tieto pásky tiež dosť zostarnú, mal som problémy s ročníkom 1992 aj keď len na C60, ale novšie mi hrali o niekoľko tried lepšie v rátane stovky.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Zaujímavá téma XL II-S. Dobre, že si dal aj to zhrnutie histórie. Zaujímavé čítanie. Také navnadenie
Tá moja v tvare U, to bol model 96. Teda angličanka. V aute veľmi nebola. Neviem ako sa jej to stalo. Každopádne jedného dňa odišli výšky a už sa nevrátili ani pri pokuse o novú nahrávku. Na Yamahe. Pred pár rokmi sa u mňa mihol Deck Kenwood a tam sa dala nahrať normálne s dobrým zvukom aj pokrivená.
Moniatko, ty si ju skúšala?
Ešte by som sa vyjadril k problematike UX pro a spol.
Nahrával. som vtedy okolo roku 96 až 99 nové na Yamahe. Vždy dolby C a autokalibrácia.
XL II- S a UX Pro zahrali skvele. Čistý plný zvuk. Trojvrstvová SA XS už mala také ostré až plechové výšky. Takže nieje vhodná pre každý deck. Nahrávali sa aj SA a SA X, ale tam si nepamätám ako hrali.
No a potom mám ešte jednu SA XS 60 min z poslednej série s červenými cievkami. Neviem či aj táto je trojvrstvová. Nahrávka na Yamabe, čo si pamätám ok. Ale boli to Horkýže slíže . Na Sony TC K615 S s dolby S vynikajúca. Aj Dire Straits zahrali výborne.
Tá moja v tvare U, to bol model 96. Teda angličanka. V aute veľmi nebola. Neviem ako sa jej to stalo. Každopádne jedného dňa odišli výšky a už sa nevrátili ani pri pokuse o novú nahrávku. Na Yamahe. Pred pár rokmi sa u mňa mihol Deck Kenwood a tam sa dala nahrať normálne s dobrým zvukom aj pokrivená.
Moniatko, ty si ju skúšala?
Ešte by som sa vyjadril k problematike UX pro a spol.
Nahrával. som vtedy okolo roku 96 až 99 nové na Yamahe. Vždy dolby C a autokalibrácia.
XL II- S a UX Pro zahrali skvele. Čistý plný zvuk. Trojvrstvová SA XS už mala také ostré až plechové výšky. Takže nieje vhodná pre každý deck. Nahrávali sa aj SA a SA X, ale tam si nepamätám ako hrali.
No a potom mám ešte jednu SA XS 60 min z poslednej série s červenými cievkami. Neviem či aj táto je trojvrstvová. Nahrávka na Yamabe, čo si pamätám ok. Ale boli to Horkýže slíže . Na Sony TC K615 S s dolby S vynikajúca. Aj Dire Straits zahrali výborne.