C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
JZ2 Color budú bezpečné si myslím, je tam iný odlesk tej pásky a sú priesvitné, vyzerajú ako Axie z roku 1992 čo som aj písal v testoch
Wilhelm si myslí že nie samotný pigment je problém v týchto páskach, ale nevhodné spojivo, ktoré kryštalizuje a tvoria sa na ňom tvrdé kryštály dosť silné na obrúsenie hlavy. Samozrejme čím horšie skladovanie tým skôr sa to prejaví.
Aj keď sa s tým ešte vo svojej dlhoročnej praxi nikdy nestretol, zrejme je tento Aurex jediný čo to dokázal.
Spojivo ostatných výrobcov sa vždy rozkladá svojsky, väčšinou biely prášok, škrípanie, vlhkosť, ale ešte totálne zničenie hláv tu nebolo.
Wilhelm si myslí že nie samotný pigment je problém v týchto páskach, ale nevhodné spojivo, ktoré kryštalizuje a tvoria sa na ňom tvrdé kryštály dosť silné na obrúsenie hlavy. Samozrejme čím horšie skladovanie tým skôr sa to prejaví.
Aj keď sa s tým ešte vo svojej dlhoročnej praxi nikdy nestretol, zrejme je tento Aurex jediný čo to dokázal.
Spojivo ostatných výrobcov sa vždy rozkladá svojsky, väčšinou biely prášok, škrípanie, vlhkosť, ale ešte totálne zničenie hláv tu nebolo.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
len mi nejde pri tejto teorii jedna vec pochopiť. Ak je zlé spojivo a dokáže roztrhať Super Density hlavy ( ja viem to neni nejaká extra tvrdosť ) ako to, že pritom pásik vyzerá nedotkuto?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
si nad tým lámali hlavu (tú svoju) aj na tapeheads.net
No keď sa páska zmení na šmirgeľ, asi to tiež po niekoľkých prehraniach neuvidíš na páske.
Viac ma desí to že tapeheads.net tvrdia že sa to týka aj normal kaziet z Mexica, teda všetky posledné Sony HF, EF, FX a pod
Dokonca tam dávali ako príklad aj Sony HF 2008 120min čo mám na webe, a ktorú som aj tu ukazoval vo vlákne C120
No keď sa páska zmení na šmirgeľ, asi to tiež po niekoľkých prehraniach neuvidíš na páske.
Viac ma desí to že tapeheads.net tvrdia že sa to týka aj normal kaziet z Mexica, teda všetky posledné Sony HF, EF, FX a pod
Dokonca tam dávali ako príklad aj Sony HF 2008 120min čo mám na webe, a ktorú som aj tu ukazoval vo vlákne C120
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
ja sa priznám, že som to vlákno nečítal len na začiatku som si prečítal ten problém a pozrel fotky
ja keď si vezmem ako dlho trvá s brúsnym kameňom (už ako soplák vlastná skúsenosť ) prebrúsiť hlavu tak fakt neviem čo môže byť v tom páse
ja keď si vezmem ako dlho trvá s brúsnym kameňom (už ako soplák vlastná skúsenosť ) prebrúsiť hlavu tak fakt neviem čo môže byť v tom páse
Naposledy upravil/-a Nstar v Štvrtok, 22. Júla 2021, 19:27, upravené celkom 1 krát.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
ako dlho? si predstav že si prehraješ jednu celú kazetu to je 90minút, to tiež nie je málo
a kto to počúva stále dokola...
a kto to počúva stále dokola...
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
no trvá to pár hodín opracovať tú drážku, takže tak hladký a čistý pásik aby bol tak abrazívny, že to zvládne behom 90 minút...no možno niečo vynašli
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
toto
UCX, a verzia 1990 mala novšiu generáciu tela, ako včera zmienená HF-S, patria do jedného ročníka, ale zvláštnosťou sú double cievky, takzvané dvojité vstrekovanie, údajne sa do formy vstrekujú dve rôzne farebné hmoty súčasne, ako dokážu zachovať tvar a nezmiešať sa netuším. Ale popisoval to aj Wilhelm z Basfu, kde to okrajovo popisoval, že takto sa potom vyrábali aj všetky moderné telá kaziet, kde telo a okno kazety sa vstrekovali do formy súčasne, výsledkom je pevnosť ako z jedného kusu plastu, staré okna mali vnútorné okraje ktorými sa lepili do tela kazety, tie moderné už vraj nie. Mimochodom to poznáte tak že keď otvoríte kazetu a pozriete prechod okna na okraj z oboch strán, tak je rovný bez okrajových častí, je to pomerne zaujímavá technológia.
by ma fakt zaujímalo
UCX, a verzia 1990 mala novšiu generáciu tela, ako včera zmienená HF-S, patria do jedného ročníka, ale zvláštnosťou sú double cievky, takzvané dvojité vstrekovanie, údajne sa do formy vstrekujú dve rôzne farebné hmoty súčasne, ako dokážu zachovať tvar a nezmiešať sa netuším. Ale popisoval to aj Wilhelm z Basfu, kde to okrajovo popisoval, že takto sa potom vyrábali aj všetky moderné telá kaziet, kde telo a okno kazety sa vstrekovali do formy súčasne, výsledkom je pevnosť ako z jedného kusu plastu, staré okna mali vnútorné okraje ktorými sa lepili do tela kazety, tie moderné už vraj nie. Mimochodom to poznáte tak že keď otvoríte kazetu a pozriete prechod okna na okraj z oboch strán, tak je rovný bez okrajových častí, je to pomerne zaujímavá technológia.
by ma fakt zaujímalo
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Sony UX 100min rok 1996 Made in Europian Community
https://ez647.sk/cc/sony_ux.html#96
https://ez647.sk/cc/c/b/sony_96_01.jpg
Táto verzia je v katalógu Sony 1996, balená v hrubej zaoblenej tmavej krabičke. Telo kazety má od roku 1992 nové veľké okno, vzdialene pripomína Basf CMII, ale tu zasahuje až po okraje bočných strán kazety. Mne sa táto kazeta kedysi veľmi páčila a zo všetkých Sony chrome pre rok 1996 sa mi páčila asi najviac.
Dizajn bol používaný v EU len pre model UX od roku 1992-2002, v USA nie je jeho použitie známe, tam zostali pri starom dizajne veľkých okien Sony.
V Japonsku pre zmenu od roku 1991-1993 sa tento dizajn vyskytoval v modeloch X1, X2, X4 a XS1, XS2, kde prvé dva roky boli kazety skrutkované, to v EU nikdy, a dokonca obsahovali aj veľké cievky pre C46. Japonci samozrejme dizajn kazety pojali dosť odlišne od Európy.
viewtopic.php?f=28&t=903
https://ez647.sk/cc/sony_xi.html
https://ez647.sk/cc/sony_xsi.html
Naša UX 100 bola vyrobená v EC, čo je akože Európa, už ich asi nebavilo písať zakaždým Made in Italy
Konštrukcia je pomerne kvalitná a robustná, potlač dvojfarebná sa mi páči, frajerská stupnica v strede okna medzi cievkami je super, na rozdiel od verzie 1997 kde to potlačovo pokazili.
Cievky klasické Sony biela - čierna sú dosť luxusné a pekné, páska je stále pravá UX s Uniaxial časticami, ktoré sa už na obale neuvádzajú, namiesto toho len nápisy Chrome Class.
Zavádzačka má fialové značenie pre C100 a nálepky sa mi v tej dobe pomerne dosť páčili.
Kazetu som si užil dobovú C90, čo som obsiahlo popisoval v obaloch kaziet, a bol som rád keď som získal aj iné dĺžky do zbierky. Kazeta je už nahratá na Akai.
Akai DX-57:
+4db, bias -8
Trochu som sa pozabudol včera keď som písal že som inú C100 UX nenahrával, ale táto mala podstatne vyšší výkon než včerajšia, zo zvukom som bol mimoriadne spokojný.
Pioneer CT-S550S:
+2db, ostrejší zvuk
BLE XD:
+2db maximálne, ale zvukový prejav výšok aj stredov je ako na zdroji, spokojnosť
Technics RS-AZ7:
+4db, slabšie výšky, bez porúch, ale stopu a celý priestor viac ťahá do pravej strany, takže nedolieha dobre na hlavy
ATC:
zvuk čistý ako na zdroji, ale max. 0db, takže nevhodné
Technics RS-TR979:
+2db, slabšie výšky, bez skreslenia
ATC:
+2db stále, ale s miernym skreslením, výšky ako zdroj, možno na 0db bude dobrá nahrávka
Technics RS-TR575MII:
+4db s miernym skreslením, výšky stredne uspokojivé
No zisťujem že tento kus kazety vôbec nechutí Technicsom, ešte že na Akai podala tak skvelý výkon.
Možno aj to je ten problém modernizácie magnetickej zmesi, niektorým deckom to vôbec nevyhovuje a na iných podá páska veľmi dobré výsledky.
Je to síce modernejší kus, ale do zbierky je pekná, na nahrávky v dobrom stave tiež ak sadne vášmu stroju, stále by som doporučil na nenáročný posluch.
Kazetu som zakúpil v roku 2012, takže ešte som k testom nemal ani popísané roky a dátumy.
https://ez647.sk/cc/sony_ux.html#96
https://ez647.sk/cc/c/b/sony_96_01.jpg
Táto verzia je v katalógu Sony 1996, balená v hrubej zaoblenej tmavej krabičke. Telo kazety má od roku 1992 nové veľké okno, vzdialene pripomína Basf CMII, ale tu zasahuje až po okraje bočných strán kazety. Mne sa táto kazeta kedysi veľmi páčila a zo všetkých Sony chrome pre rok 1996 sa mi páčila asi najviac.
Dizajn bol používaný v EU len pre model UX od roku 1992-2002, v USA nie je jeho použitie známe, tam zostali pri starom dizajne veľkých okien Sony.
V Japonsku pre zmenu od roku 1991-1993 sa tento dizajn vyskytoval v modeloch X1, X2, X4 a XS1, XS2, kde prvé dva roky boli kazety skrutkované, to v EU nikdy, a dokonca obsahovali aj veľké cievky pre C46. Japonci samozrejme dizajn kazety pojali dosť odlišne od Európy.
viewtopic.php?f=28&t=903
https://ez647.sk/cc/sony_xi.html
https://ez647.sk/cc/sony_xsi.html
Naša UX 100 bola vyrobená v EC, čo je akože Európa, už ich asi nebavilo písať zakaždým Made in Italy
Konštrukcia je pomerne kvalitná a robustná, potlač dvojfarebná sa mi páči, frajerská stupnica v strede okna medzi cievkami je super, na rozdiel od verzie 1997 kde to potlačovo pokazili.
Cievky klasické Sony biela - čierna sú dosť luxusné a pekné, páska je stále pravá UX s Uniaxial časticami, ktoré sa už na obale neuvádzajú, namiesto toho len nápisy Chrome Class.
Zavádzačka má fialové značenie pre C100 a nálepky sa mi v tej dobe pomerne dosť páčili.
Kazetu som si užil dobovú C90, čo som obsiahlo popisoval v obaloch kaziet, a bol som rád keď som získal aj iné dĺžky do zbierky. Kazeta je už nahratá na Akai.
Akai DX-57:
+4db, bias -8
Trochu som sa pozabudol včera keď som písal že som inú C100 UX nenahrával, ale táto mala podstatne vyšší výkon než včerajšia, zo zvukom som bol mimoriadne spokojný.
Pioneer CT-S550S:
+2db, ostrejší zvuk
BLE XD:
+2db maximálne, ale zvukový prejav výšok aj stredov je ako na zdroji, spokojnosť
Technics RS-AZ7:
+4db, slabšie výšky, bez porúch, ale stopu a celý priestor viac ťahá do pravej strany, takže nedolieha dobre na hlavy
ATC:
zvuk čistý ako na zdroji, ale max. 0db, takže nevhodné
Technics RS-TR979:
+2db, slabšie výšky, bez skreslenia
ATC:
+2db stále, ale s miernym skreslením, výšky ako zdroj, možno na 0db bude dobrá nahrávka
Technics RS-TR575MII:
+4db s miernym skreslením, výšky stredne uspokojivé
No zisťujem že tento kus kazety vôbec nechutí Technicsom, ešte že na Akai podala tak skvelý výkon.
Možno aj to je ten problém modernizácie magnetickej zmesi, niektorým deckom to vôbec nevyhovuje a na iných podá páska veľmi dobré výsledky.
Je to síce modernejší kus, ale do zbierky je pekná, na nahrávky v dobrom stave tiež ak sadne vášmu stroju, stále by som doporučil na nenáročný posluch.
Kazetu som zakúpil v roku 2012, takže ešte som k testom nemal ani popísané roky a dátumy.
- Prílohy
-
- IMAG0488.JPG (121.02 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0498.JPG (124.42 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0214.JPG (97.03 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0215.JPG (108.9 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0216.JPG (87.71 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0218.JPG (88.19 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0219.JPG (103.84 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0220.JPG (73.97 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0221.JPG (54.98 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0223.JPG (61.88 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0224.JPG (58.69 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0225.JPG (80.96 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0226.JPG (89.99 KiB) 1242 zobrazení
-
- IMAG0227.JPG (82.7 KiB) 1242 zobrazení
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
pekná UX, táto rada je mi veľmi sympatická proste, celá UX, pekné a fajnové nálepky
Zaujíma ma ako to majú ostatní s tou AZ7, nemôže to byť, že ten magneťák nerád ide cez 0dB? Napríklad môj 646 to tiež úplne nemá rád prebudzovať, to Yamaha 493 s rukami vo vreckách a znudeným výrazom
493 aj 646 majú samozrejme dolby level v -2dB
Zaujíma ma ako to majú ostatní s tou AZ7, nemôže to byť, že ten magneťák nerád ide cez 0dB? Napríklad môj 646 to tiež úplne nemá rád prebudzovať, to Yamaha 493 s rukami vo vreckách a znudeným výrazom
493 aj 646 majú samozrejme dolby level v -2dB
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
je to tak že ide kľudne aj na plných 8db ale s mizernými výškami a ATC na biase vyrovná tak silne že totálne dodrbe výkon
už som premýšľal nad chybou hlavy AZ, ktorá je mimoriadne citlivá na všetko a či pán predomnou nepoužil demagnetizér, inak sa to nedá povedať, musel by som mať ešte jeden taký stroj aby som porovnal, ale čo som tu čítal od ostatných tak nemajú také problémy.
no a výnimočne sa stalo že mu nejaké kazety sadli veľmi dobre a nahral som ich na ňom
už som premýšľal nad chybou hlavy AZ, ktorá je mimoriadne citlivá na všetko a či pán predomnou nepoužil demagnetizér, inak sa to nedá povedať, musel by som mať ešte jeden taký stroj aby som porovnal, ale čo som tu čítal od ostatných tak nemajú také problémy.
no a výnimočne sa stalo že mu nejaké kazety sadli veľmi dobre a nahral som ich na ňom
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
jasné aj moja 646 to vybudí do +8 ale už po 0dB začína skresľovať, najprv tak nenápadne odchádza ostrosť na výškach a postupne to ide úplne klasicky do preč, pri tých +8 už sú to hotové stredné vlny , myslím rádio. S niektorými páskami si občas vyskočí trochu vyššie ale normalky a typ II tak do 0 možno +2dB
rozhodne to u mojho kusu neni vada ale vlastnosť
rozhodne to u mojho kusu neni vada ale vlastnosť
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
napríklad Sony Metal ES 90 1986 som nahral jednu stranu na AZ7, pretože dala +8db bezbolestne v plnej kvalite, ale iná verzia Metal ES už nechcela ísť dobre vôbec, no to bolo ale bez kalibrácie ATC
niektoré základné normalky s ATC tiež nahrá pekne
niektoré základné normalky s ATC tiež nahrá pekne