Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
Už som nevedel kde spamovať ohľadne tohto problému, dosť som o tom popísal posledné dva dni tu:
viewtopic.php?p=35460#p35460
A nájdu sa ďalšie témy s týmto problémom kde sme o tom písali, aj veľa teórii a pod.
Vzhľadom k tomu že sa chystám nahrávať Maxell XLII 120 2002 kde som mal trochu obavy z modernej pásky z Mexika, pretože v tej dobe je podozrivé všetko, začal som hľadať a podrobne skúmať jednotlivé pásky.
S poľutovaním musím oznámiť že moje teórie o páskach Basf/Emtec FeCo typu II v kazetách Sony označené Made in EU a Thailand dneska padli, pásky Emtec, Basf sú od tých v Sony veľmi odlišné opticky.
Moja obava ohľadne kazety Maxell XLII 120 2002 v ohnivom obale sa nepotvrdila, páska sa zdá byť podobná, ale je tam odlišnosť v odtieni a nádychu jemnej hnedej, čo tie Sony nemajú.
Maxellky som porovnal staršie aj novšie UDII a XLII, XLII-S všetko Black Magnetite vrstva, tie pásky majú všetky jemný nádych hnedej, XLII 46 1996 bola veľmi podobná tejto Maxell XLII 120 2002.
No najbližší a takmer identický farebný odtieň a kontrast bola zhoda s UDII CD 60 rok 1998, takže je možné že na C120 použili túto zvyšnú UDII pásku a predali to ako XLII.
A teraz to najviac znepokojujúce, porovnal som nasledovné kazety Sony:
UX-S 90 2002 tmavý zelený obal, uvedený pôvod EU, páska zvukovo kvalitná, tvrdí sa že je v poriadku
UX-S 60, 90 zo staršej aj novšej šarže Made in Mexico, staršia šarža je zvukovo kvalitná ako vyššie zmienená UX-S a tvrdí sa že je v poriadku, novšie šarže sú zvukovo mizerné, a o tých sa tvrdí že poškodzujú hlavy.
CDit II 90 v modrej kazete EU/Thailand a fialovej kazete Mexico, kde zase tá prvá má kvality a druhá nie.
Všetky uvedené Sony kazety majú vzhľadovo IDENTICKÝ pás.
Niektoré mali veľmi mierne tmavší dojem, niektoré mali čiastočnú priesvitnosť na hrane viditeľnosti, niektoré nie, ale farba, odtieň sivej, lesk a všetko, akoby pochádzalo z jednej fabriky.
Už som sa nezmohol na fotky, v tej zlosti som už prezeral Basfy, Emtec, Maxelly a TDK ale ani na jedinej zmienenej som nenašiel identickú zhodu s Mexickým Sony.
Už je len isté že rôzne vekové šarže, obdobia výroby tejto pásky majú rôzne kvality a spôsob starnutia a degradácie spojiva, ktoré sa mení v brúsny papier.
Zatiaľ poriadok sa v tom nedá spraviť konkrétne, podľa kvality zvuku a parametrov, tie zvukovo lepšie by teoreticky mohli byť zo šarží ktoré sú v poriadku, tiež je otázne dokedy. Len oni sami vedia ako sa robil recept pre ktoré obdobie, ale pochybujem že nám to niekto niekedy prezradí. Majte sa preto na pozore pred všetkými čiernymi pásmi chrome značky Sony od roku 2002 a vyššie pre EU trh a pre USA trh už od roku 1996.
Jediná dobrá správa že sa dá bezpečne odlíšiť pravý pás Sony od tých čiernych.
Pripomienky, otázky, návrhy, testy, fotky, čokoľvek smerujte viac do tohto vlákna, mám silné tušenie že sa nám to skôr alebo neskôr riadne zaplní....
PS: posledná iskra nádeje
vzhľadom k tomu že inkriminovanú Sony CDit PRO z dnešnej recenzie C100 som odložil do krabice vysoko na skriňu a nemám sa k tomu ju znovu vyberať, je posledná nádej že páska o ktorej už vieme z tapeheads, nebude identická s tými Sony čo som popisoval teraz, ale tá šanca je veľmi malá, takže v priebehu dní...
viewtopic.php?p=35460#p35460
A nájdu sa ďalšie témy s týmto problémom kde sme o tom písali, aj veľa teórii a pod.
Vzhľadom k tomu že sa chystám nahrávať Maxell XLII 120 2002 kde som mal trochu obavy z modernej pásky z Mexika, pretože v tej dobe je podozrivé všetko, začal som hľadať a podrobne skúmať jednotlivé pásky.
S poľutovaním musím oznámiť že moje teórie o páskach Basf/Emtec FeCo typu II v kazetách Sony označené Made in EU a Thailand dneska padli, pásky Emtec, Basf sú od tých v Sony veľmi odlišné opticky.
Moja obava ohľadne kazety Maxell XLII 120 2002 v ohnivom obale sa nepotvrdila, páska sa zdá byť podobná, ale je tam odlišnosť v odtieni a nádychu jemnej hnedej, čo tie Sony nemajú.
Maxellky som porovnal staršie aj novšie UDII a XLII, XLII-S všetko Black Magnetite vrstva, tie pásky majú všetky jemný nádych hnedej, XLII 46 1996 bola veľmi podobná tejto Maxell XLII 120 2002.
No najbližší a takmer identický farebný odtieň a kontrast bola zhoda s UDII CD 60 rok 1998, takže je možné že na C120 použili túto zvyšnú UDII pásku a predali to ako XLII.
A teraz to najviac znepokojujúce, porovnal som nasledovné kazety Sony:
UX-S 90 2002 tmavý zelený obal, uvedený pôvod EU, páska zvukovo kvalitná, tvrdí sa že je v poriadku
UX-S 60, 90 zo staršej aj novšej šarže Made in Mexico, staršia šarža je zvukovo kvalitná ako vyššie zmienená UX-S a tvrdí sa že je v poriadku, novšie šarže sú zvukovo mizerné, a o tých sa tvrdí že poškodzujú hlavy.
CDit II 90 v modrej kazete EU/Thailand a fialovej kazete Mexico, kde zase tá prvá má kvality a druhá nie.
Všetky uvedené Sony kazety majú vzhľadovo IDENTICKÝ pás.
Niektoré mali veľmi mierne tmavší dojem, niektoré mali čiastočnú priesvitnosť na hrane viditeľnosti, niektoré nie, ale farba, odtieň sivej, lesk a všetko, akoby pochádzalo z jednej fabriky.
Už som sa nezmohol na fotky, v tej zlosti som už prezeral Basfy, Emtec, Maxelly a TDK ale ani na jedinej zmienenej som nenašiel identickú zhodu s Mexickým Sony.
Už je len isté že rôzne vekové šarže, obdobia výroby tejto pásky majú rôzne kvality a spôsob starnutia a degradácie spojiva, ktoré sa mení v brúsny papier.
Zatiaľ poriadok sa v tom nedá spraviť konkrétne, podľa kvality zvuku a parametrov, tie zvukovo lepšie by teoreticky mohli byť zo šarží ktoré sú v poriadku, tiež je otázne dokedy. Len oni sami vedia ako sa robil recept pre ktoré obdobie, ale pochybujem že nám to niekto niekedy prezradí. Majte sa preto na pozore pred všetkými čiernymi pásmi chrome značky Sony od roku 2002 a vyššie pre EU trh a pre USA trh už od roku 1996.
Jediná dobrá správa že sa dá bezpečne odlíšiť pravý pás Sony od tých čiernych.
Pripomienky, otázky, návrhy, testy, fotky, čokoľvek smerujte viac do tohto vlákna, mám silné tušenie že sa nám to skôr alebo neskôr riadne zaplní....
PS: posledná iskra nádeje
vzhľadom k tomu že inkriminovanú Sony CDit PRO z dnešnej recenzie C100 som odložil do krabice vysoko na skriňu a nemám sa k tomu ju znovu vyberať, je posledná nádej že páska o ktorej už vieme z tapeheads, nebude identická s tými Sony čo som popisoval teraz, ale tá šanca je veľmi malá, takže v priebehu dní...
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
dakujem, že si si dal s tým takú prácu a nervy. Mne jedna vec na tej teorii o šmirgli nejde pochopiť, ak by sa skutocne vyskytli nejaké tvrdé častice v spojive alebo magnetickej vrstve podla mna by sa to vizualne prejavilo na tom pásiku, ten podklad je tak slabucký, že by to tú pásku mlo rozdriapať alebo aspon "počmárať"
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
hej v tých teóriách je veľa medzier, zatiaľ sme v začiatkoch že vieme že sa to deje, ešte len zisťujeme ktoré pásky to robia a s teóriou o spojive prišiel jeden alebo dvaja na tapeheads.net z ľudí ktorí páskam rozumejú viac než ja, takže zatiaľ záhada
chcelo by to nejaké mikroskopické analýzy niekde v labáku
zatiaľ len hovoria že páska má efekt nerovností ako pomarančová kôra a mne sa to prirovnanie nepáči, pretože keď fotím pásy tak skoro všetky majú takú zrnitú štruktúru, inak pásky vyzerajú v poriadku, asi budeme viac múdry z praktických testov
ale Wilhelm zase spomínal aj chemické degradácie hláv aj v starej dobe aj u VHS dokonca, vraj sa diali aj zvláštne veci, keď nejaká chémia pásky nesadla materiálu hlavy a doslova ho rozožrala typu erózia a rozpad hlavy, čo ma celkom fascinovalo
dokonca tam písal o sendustových hlavách a v prípade S-VHS vraj najhoršie poškodenie spravili Maxell S-VHS čo sami nechápali, keďže sa jedná o kvalitný pás s vysokou mierou kalandrácie, vyhladenia, on o tých chemických prvkoch vedel povedať viac, ale s modernými dnešnými hlavami keď videl tie fotky, vravel že tomu ani nemohol veriť, budem musieť čas od času čítať to fórum pravidelnejšie
pre začiatok je najväčší úspech si vytriediť pásy, zatiaľ nie som schopný vytriediť pásky na 100% v rámci spomenutých dotknutých modelov, ale len pásy na základe výrobcu, odlíšiť Sony od Mexica, čo je už samo o sebe úspech, po toľkých rokoch čo už sa o tomto vie
chcelo by to nejaké mikroskopické analýzy niekde v labáku
zatiaľ len hovoria že páska má efekt nerovností ako pomarančová kôra a mne sa to prirovnanie nepáči, pretože keď fotím pásy tak skoro všetky majú takú zrnitú štruktúru, inak pásky vyzerajú v poriadku, asi budeme viac múdry z praktických testov
ale Wilhelm zase spomínal aj chemické degradácie hláv aj v starej dobe aj u VHS dokonca, vraj sa diali aj zvláštne veci, keď nejaká chémia pásky nesadla materiálu hlavy a doslova ho rozožrala typu erózia a rozpad hlavy, čo ma celkom fascinovalo
dokonca tam písal o sendustových hlavách a v prípade S-VHS vraj najhoršie poškodenie spravili Maxell S-VHS čo sami nechápali, keďže sa jedná o kvalitný pás s vysokou mierou kalandrácie, vyhladenia, on o tých chemických prvkoch vedel povedať viac, ale s modernými dnešnými hlavami keď videl tie fotky, vravel že tomu ani nemohol veriť, budem musieť čas od času čítať to fórum pravidelnejšie
pre začiatok je najväčší úspech si vytriediť pásy, zatiaľ nie som schopný vytriediť pásky na 100% v rámci spomenutých dotknutých modelov, ale len pásy na základe výrobcu, odlíšiť Sony od Mexica, čo je už samo o sebe úspech, po toľkých rokoch čo už sa o tomto vie
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
prave tá reakcia sa mi zdá pravdepodobnejšia
ja to s tým vytriedením mám rýchlo, skrátka Sony typ II nepoužívam viacej, typ I len osvedčené staré receptúry
ja to s tým vytriedením mám rýchlo, skrátka Sony typ II nepoužívam viacej, typ I len osvedčené staré receptúry
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
kľudne aj u typu II ostaň pri osvedčených receptúrach, preto som to robil aby sme v tých kazetách mali jasno
čo je hnedé v kazete Sony, to nechaj
čo je hnedé v kazete Sony, to nechaj
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
Off-topic: mne sa včera snívalo, že som sa ocitol na nejakom krytom trhovisku v amerike, a chlapík tam v jednom stánku mal Sony HF-S za 95 centov! Rozmýšľal som či kúpiť jednu alebo viac. Mal ich len pár. Tie s veľkým okienkom, asi 85 alebo tak plus mínus. Neviem ako som sa k tomu snu dopracoval, asi vás tu príliš často čítam, pretože ja som si poslednú kazetu kúpil asi pred 15 rokmi a mám len tie svoje pôvodné. Trhá ma síce keď vidím vaše prírastky ale držím sa len tej nostalgickej hodnoty zatiaľ
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
rado, no neni tu smajlik co sa ustal od smiechu
sme ti sposobili, tomu hovorím fanusik
sme ti sposobili, tomu hovorím fanusik
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
Sice mě ty nekonečné telenovely o kazetách moc nezajímají, ale pokud se narazí na zajímavý problém, tak ano .
EZ647 - je hezké, že jsi provedl zajímavé testy a srovnání, včetně zjištění který pásek je ok a který ne. Osobně by mě nenapadlo kupovat kazety vyrobené v pochybných destinacích jako je třeba Mexico. Sice mám jakési CDIT 90 s modrým tělem začínající kódem B3CA a B3AA, ale pásek v nich je světlejší než třeba UX-S z roku 1990. Navíc jsem je dostal přibalené už nevím k čemu. Chci se zeptat, pod jakým osvětlením fotíš pásky kazet?
Nstar - kazety Sony typ II považuji za jedny z nejlepších. Je ale třeba vědět které používat, protože poslení kvalitní pásek byl v této kazetě: https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#90
Vše novější výroby je zvukově, tak obecně kvalitou na prd. A je fuk v jaké zemi byly vyrobeny.
Pokud existuje obava z rozkladu či změny struktury pojiva, ale i opomíjeného maziva pásku, tak nezbývá nic jiného než použít metodu skladování, kterou jsem navrhoval zde: viewtopic.php?p=31793#p31793
EZ647 - je hezké, že jsi provedl zajímavé testy a srovnání, včetně zjištění který pásek je ok a který ne. Osobně by mě nenapadlo kupovat kazety vyrobené v pochybných destinacích jako je třeba Mexico. Sice mám jakési CDIT 90 s modrým tělem začínající kódem B3CA a B3AA, ale pásek v nich je světlejší než třeba UX-S z roku 1990. Navíc jsem je dostal přibalené už nevím k čemu. Chci se zeptat, pod jakým osvětlením fotíš pásky kazet?
Nstar - kazety Sony typ II považuji za jedny z nejlepších. Je ale třeba vědět které používat, protože poslení kvalitní pásek byl v této kazetě: https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#90
Vše novější výroby je zvukově, tak obecně kvalitou na prd. A je fuk v jaké zemi byly vyrobeny.
Pokud existuje obava z rozkladu či změny struktury pojiva, ale i opomíjeného maziva pásku, tak nezbývá nic jiného než použít metodu skladování, kterou jsem navrhoval zde: viewtopic.php?p=31793#p31793
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
na fotenie je to kombinácia žltej a bielej LEDky, na to porovnávanie páskami medzi sebou, to som nefotil, tam zásadne chladné LEDky, silné svetlo, aby páska odhalila svoj šedý odtieň a či je tam náznak hnedej, alebo nie, dosť podrobne, asi hodinu som sa hral s tými Sony páskami a porovnával medzi sebou a potom aj medzi inými značkami a modelmi
mám za to že teplé LED svetlo, alebo žiarovka skryjú jemné rozdiely hnedej a šedej pásky
bohužiaľ všetky novšie CDit II v modrej kazete majú šedočiernu pásku bez náznaku hnedej, no všetky, ešte mám niekde nejaký kus schovaný, až na neho narazím tak porovnám a dopíšem.
mám za to že teplé LED svetlo, alebo žiarovka skryjú jemné rozdiely hnedej a šedej pásky
bohužiaľ všetky novšie CDit II v modrej kazete majú šedočiernu pásku bez náznaku hnedej, no všetky, ešte mám niekde nejaký kus schovaný, až na neho narazím tak porovnám a dopíšem.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
pri hľadaní info o Mexických Sony, som našiel aj zaujímavé odkazy
wikipedia o rozklade spojiva v páskach:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Syndrom_rozpadu_pojiva
wikipedia o rozklade spojiva v páskach:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Syndrom_rozpadu_pojiva
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
Zaujímavé. TDK čierne na bilelom. Teda biele na hnedom
Mám jednu SA z roku 1983 čakajúcu na odbalenie. Tak teraz neviem.
Mám jednu SA z roku 1983 čakajúcu na odbalenie. Tak teraz neviem.
Re: Mexické kazety Sony a iné - ničenie hláv
NEC, keď máš chuť ju odbaliť tak len smelo, na to to je. Nahráš a parádna bude, jedine že by nie
ty si taký TDK fanúšik, ale neni sa čo diviť
ty si taký TDK fanúšik, ale neni sa čo diviť