C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Presne ako píšeš. V tom čase to bolo ako zjavenie.
To bola opäť kazeta, ktorú sme aj pol roka mali zabalenú vo fólii, čo nám ju bolo ľúto rozbaliť.
To bola opäť kazeta, ktorú sme aj pol roka mali zabalenú vo fólii, čo nám ju bolo ľúto rozbaliť.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDII 46min rok 1992 Made in Japan, verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#92j
Nedávno sme tu mali verziu normal
Takže sa môžeme pozrieť aj na High verziu a porovnať rozdiely v dizajne, teda nechcem to popisovať rovnako obsiahlo ako vtedy, takže to tak zhrniem, ale najprv.
Páska:
Pomerne tmavá hnedá, ale stále hnedá a stále priesvitná, by som priamo tvrdil že sa jedná o poslednú verziu Epitaxial pásky, ale viete, to Japonci museli nazvať inak, originálne, proste:
Spintech Black Magnetite.
Teda neviem, ale od Black Magnetite to má ešte ďaleko, ale uvidíme aký rozdiel bude v páske o ročník neskôr, ktorú predstavím najbližšie (ak vyjde čas).
Balenie a kazeta:
Zhodné s UDI samozrejme až na popisky normal vs high, ale hlavne je namiesto modrej kazeta v červenom prevedení, tak nechám na vás zhodnotiť, ktorá verzia je viac krajšia a zaujímavejšia, ale Maxell v tomto období celkom dobre držal farby UDI v krásnej modrej a UDII v prenikavej červenej až tmavej.
Kazetu som získal z KE, pridaná 03/2018, prázdna, test len Akai.
Akai DX-57, 19.3.2018:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi dobrý zvuk, základná rada High z doby keď sa to ešte vyrábalo poriadne. Bez porúch a kolísania. Myslím že je vo veľmi dobrom stave nakoľko zvukovo sa mimoriadne snaží.
Predbežne záverom,
do zbierky ako napísal Nstar že pôsobí diskontne, teda UDI normal verzia, neviem či to tá červená farba zmení k lepšiemu, ja som spomínal že ma tie obaly veľmi nefascinovali, až neskôr som ich trochu lepšie pochopil.
Na nahrávky samozrejme doporučujem, je to proste Maxellovská kvalita a oni vedia čo robia, teda až na tie pomenovania vrstvy pásov
Nec, Stano:
díky za reakcie, ten ovál bol asi možno naozaj veľmi odlišný a svetoborný v porovnaní s inými kazetami, tak zrejme pomohlo v predajoch, ale ako veľmi to sa fakt už asi nedozvieme. No a na XLII ešte príde rada v tomto vlákne.
Tak čo hovoríte na tento modernizovaný ovál, ala elipsa?
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#92j
Nedávno sme tu mali verziu normal
Takže sa môžeme pozrieť aj na High verziu a porovnať rozdiely v dizajne, teda nechcem to popisovať rovnako obsiahlo ako vtedy, takže to tak zhrniem, ale najprv.
Páska:
Pomerne tmavá hnedá, ale stále hnedá a stále priesvitná, by som priamo tvrdil že sa jedná o poslednú verziu Epitaxial pásky, ale viete, to Japonci museli nazvať inak, originálne, proste:
Spintech Black Magnetite.
Teda neviem, ale od Black Magnetite to má ešte ďaleko, ale uvidíme aký rozdiel bude v páske o ročník neskôr, ktorú predstavím najbližšie (ak vyjde čas).
Balenie a kazeta:
Zhodné s UDI samozrejme až na popisky normal vs high, ale hlavne je namiesto modrej kazeta v červenom prevedení, tak nechám na vás zhodnotiť, ktorá verzia je viac krajšia a zaujímavejšia, ale Maxell v tomto období celkom dobre držal farby UDI v krásnej modrej a UDII v prenikavej červenej až tmavej.
Kazetu som získal z KE, pridaná 03/2018, prázdna, test len Akai.
Akai DX-57, 19.3.2018:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi dobrý zvuk, základná rada High z doby keď sa to ešte vyrábalo poriadne. Bez porúch a kolísania. Myslím že je vo veľmi dobrom stave nakoľko zvukovo sa mimoriadne snaží.
Predbežne záverom,
do zbierky ako napísal Nstar že pôsobí diskontne, teda UDI normal verzia, neviem či to tá červená farba zmení k lepšiemu, ja som spomínal že ma tie obaly veľmi nefascinovali, až neskôr som ich trochu lepšie pochopil.
Na nahrávky samozrejme doporučujem, je to proste Maxellovská kvalita a oni vedia čo robia, teda až na tie pomenovania vrstvy pásov
Nec, Stano:
díky za reakcie, ten ovál bol asi možno naozaj veľmi odlišný a svetoborný v porovnaní s inými kazetami, tak zrejme pomohlo v predajoch, ale ako veľmi to sa fakt už asi nedozvieme. No a na XLII ešte príde rada v tomto vlákne.
Tak čo hovoríte na tento modernizovaný ovál, ala elipsa?
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Pozrel som aj normal verziu. ,Začnem.obalmi. nepáčia sa mi nejako extra , ale zase býva to aj horšie. Sínusovka na obale mi pripomína hviezdičku na TV keď bol program nevhodný pre deti.
Krabička a booklet v tvare L tiež nieje ako hovorí Dara mój šialok čaju.
Kazeta samotná je vlastne ok. Ako nemám v obľube kruhy, ovály a elipsy tak tu mi to príde zase kvalitné a poctivo urobené. Zadymené plexi a tie cievky v kombinácii s červeným popisom sú ok. Nálepky by som radšej nelepil.
Dnes by som ju nekupoval, ale v tom čase škoda že sme neboli japonský trh.
Krabička a booklet v tvare L tiež nieje ako hovorí Dara mój šialok čaju.
Kazeta samotná je vlastne ok. Ako nemám v obľube kruhy, ovály a elipsy tak tu mi to príde zase kvalitné a poctivo urobené. Zadymené plexi a tie cievky v kombinácii s červeným popisom sú ok. Nálepky by som radšej nelepil.
Dnes by som ju nekupoval, ale v tom čase škoda že sme neboli japonský trh.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Mne sa táto kazeta páči veľmi, ale len kazeta, fólia sa mi nepáči vôbec. Neovládam všetky značky kaziet, ale tú niekde sa to u mňa lámalo ohľadne kaziet.
Ak by som na túto kazetu narazil v obchode v danej done a vedel ako vyzerá, určite by som si ju kúpil, už podľa výzoru, by som bol veril, že je kvalitná.
Ale ja som v danej dobe naozaj netušil, že kazety sa delia na normál, chróm a metal a poviem, že toto netušil nikto z mojich kamarátov. Stačil napíš Sony HF alebo super a boli sme hotoví, jáj japonská kazeta
Ak by som na túto kazetu narazil v obchode v danej done a vedel ako vyzerá, určite by som si ju kúpil, už podľa výzoru, by som bol veril, že je kvalitná.
Ale ja som v danej dobe naozaj netušil, že kazety sa delia na normál, chróm a metal a poviem, že toto netušil nikto z mojich kamarátov. Stačil napíš Sony HF alebo super a boli sme hotoví, jáj japonská kazeta
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDII 46min rok 1994 Made in Japan, Verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#94j
Presne o jednu generáciu novšia kazeta UDII pôsobí na prvý pohľad v obale takmer identicky ako tá predošlá, že som si ich aj zmýlil pred časom, asi na štýl, wtf? to ešte nemám všetky verzie? Za to kazeta prišla s novým originálne Japonským dizajnom, ktorý vydržal min dve generácie.
Zdá sa že stále obľubujú pásku Spintech Black Magnetite.
Balenie:
Ostávame pri rovnakej tmavej extraslim krabičke Maxell s rohmi a matným výrezom pre vodiacu časť kazety z druhej strany obalu.
Fólia teda ostala pri kombinácii čierneho podkladu a červenej (u normal modrej) farby, ktorá je síce v mierne inom dizajne, ale tieto dva ročníky mi proste splývali dokopy.
Aj zadná strana obalu je veľmi podobná tej staršej.
Booklet je v podstate až na detaily identický s predošlým, veľký skladací s mnoho miesta na popis, ale nálepky sú ešte strohejšie než minule.
Kazeta:
Nový dizajn zúženého oka, alebo ako to nazvať je celkom zaujímavý v kazetách Maxell v kombinácii s pôvodnými vzorovanými cievkami. Potlač na sivej kazete sa nesie v duchu tej predošlej, biely text s farebne, červeným textom, model a dĺžka, menšie písmo, neruší, neprekáža.
Kazeta je určite vo vysokej kvalite ako iné produkty Maxell, aj keď nádych tej modernosti tam iste je.
Telo sa robilo v dvoch ročníkoch pre radu UD Japan pre všetky tri triedy, ročník 1994 a 1996 ale rada UD obsahovala tento dizajn aj pre iné trhy, buď GB, alebo Ázia, presne neviem.
http://www.vintagecassettes.com/maxell/ ... xell94.htm
Ja som o tomto dizajne trochu písal už vo vlákne C120
Zavádzacia páska stále v oranžovej schéme pre C46.
No a hlavne celá kazeta a balenie sa nesie v takom jasnejšom a svetlejšom prevedení než predošlá 1992.
Páska:
tak je na prvý pohľad takmer čierna, ale pri detailnom preskúmaní zistíte že je tam stále pomerne výrazný odtieň hnedej a páska je aj priesvitná. Takže sa niekedy trochu strácam v tých zloženiach pásov a priraďujem to len podľa modelov že približne to a hento.
Naše UDII-CD v tomto období už boli sýto čierne Black Magnetite. Ale o kvalite netreba pochybovať samozrejme ani v jednom prípade.
Kazetu som získal z KE, pridaná 04/2018, stále prázdna, test len Akai.
Akai DX-57, 16.4.2018:
+4db, špičky +6db, bias -4
Maxellka nesklamala, je tak dobrá ako ostatné testované Japan UDII, zvuk je excelentný a proste nádherný. Teda by som povedal že je to dosť podobné alebo identické s tou predošlou, teda ak je tam zhodná páska tak prečo nie a nová kazeta ju stále dobre vedie.
Predbežne záverom,
zabalená do zbierky bude pôsobiť ako ta predošlá asi,
na nahrávky samozrejme doporučujem, to je proste Maxell, ktorý sa vo svojej dobe snažil a niečo znamenal.
Takže páni o koľko je táto verzia lepšia či horšia, modernejšia, inakšia od tej predošlej?
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#94j
Presne o jednu generáciu novšia kazeta UDII pôsobí na prvý pohľad v obale takmer identicky ako tá predošlá, že som si ich aj zmýlil pred časom, asi na štýl, wtf? to ešte nemám všetky verzie? Za to kazeta prišla s novým originálne Japonským dizajnom, ktorý vydržal min dve generácie.
Zdá sa že stále obľubujú pásku Spintech Black Magnetite.
Balenie:
Ostávame pri rovnakej tmavej extraslim krabičke Maxell s rohmi a matným výrezom pre vodiacu časť kazety z druhej strany obalu.
Fólia teda ostala pri kombinácii čierneho podkladu a červenej (u normal modrej) farby, ktorá je síce v mierne inom dizajne, ale tieto dva ročníky mi proste splývali dokopy.
Aj zadná strana obalu je veľmi podobná tej staršej.
Booklet je v podstate až na detaily identický s predošlým, veľký skladací s mnoho miesta na popis, ale nálepky sú ešte strohejšie než minule.
Kazeta:
Nový dizajn zúženého oka, alebo ako to nazvať je celkom zaujímavý v kazetách Maxell v kombinácii s pôvodnými vzorovanými cievkami. Potlač na sivej kazete sa nesie v duchu tej predošlej, biely text s farebne, červeným textom, model a dĺžka, menšie písmo, neruší, neprekáža.
Kazeta je určite vo vysokej kvalite ako iné produkty Maxell, aj keď nádych tej modernosti tam iste je.
Telo sa robilo v dvoch ročníkoch pre radu UD Japan pre všetky tri triedy, ročník 1994 a 1996 ale rada UD obsahovala tento dizajn aj pre iné trhy, buď GB, alebo Ázia, presne neviem.
http://www.vintagecassettes.com/maxell/ ... xell94.htm
Ja som o tomto dizajne trochu písal už vo vlákne C120
Zavádzacia páska stále v oranžovej schéme pre C46.
No a hlavne celá kazeta a balenie sa nesie v takom jasnejšom a svetlejšom prevedení než predošlá 1992.
Páska:
tak je na prvý pohľad takmer čierna, ale pri detailnom preskúmaní zistíte že je tam stále pomerne výrazný odtieň hnedej a páska je aj priesvitná. Takže sa niekedy trochu strácam v tých zloženiach pásov a priraďujem to len podľa modelov že približne to a hento.
Naše UDII-CD v tomto období už boli sýto čierne Black Magnetite. Ale o kvalite netreba pochybovať samozrejme ani v jednom prípade.
Kazetu som získal z KE, pridaná 04/2018, stále prázdna, test len Akai.
Akai DX-57, 16.4.2018:
+4db, špičky +6db, bias -4
Maxellka nesklamala, je tak dobrá ako ostatné testované Japan UDII, zvuk je excelentný a proste nádherný. Teda by som povedal že je to dosť podobné alebo identické s tou predošlou, teda ak je tam zhodná páska tak prečo nie a nová kazeta ju stále dobre vedie.
Predbežne záverom,
zabalená do zbierky bude pôsobiť ako ta predošlá asi,
na nahrávky samozrejme doporučujem, to je proste Maxell, ktorý sa vo svojej dobe snažil a niečo znamenal.
Takže páni o koľko je táto verzia lepšia či horšia, modernejšia, inakšia od tej predošlej?
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Tak na mňa je tento tvar okna už trochu príliš extravagantný. Radil by som ho k podivnostiam japonského trhu.
Ale ako vieme japonci majú trochu iné vnímanie. Je tu niekto odtiaľ,nech nám vysvetlí čo to vlastne má byt?
Ale ako vieme japonci majú trochu iné vnímanie. Je tu niekto odtiaľ,nech nám vysvetlí čo to vlastne má byt?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UD2 46min rok 1999 Made in Japan, verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#99j
Od včerajšej kazety som preskočil dve verzie UD2 pre Japonsko, pretože ich nemám ako C46 a tak sa pozrieme na túto modernú predposlednú verziu pred koncom kaziet, a myslím že sa Maxell po dizajnovej stránke celkom prekonal. Na tento štýl som už prezentoval verziu normal ako C150.
Balenie:
Extraslim krabička tmavá je kompletne matná ako som prezentoval u UD1 verzie 1998.
Booklet je síce už extra krátky typ L, s oboma stranami na popis a pekným farebným motívom z fólie cez riadky. Nálepky sú tiež podstatne pestrejšie.
Fólia v červenej farbe s tým 3D vzorom.
Kazeta:
Trojuholníkové okno pekne v strede v hornej časti ukazuje ako šípka smerom dole
Kazeta extra tmavá ale priehľadná, pôsobí na prvý pohľad viac ako klasická čierna v lesklom prevedení, dizajn je proste dokonalý, a ešte som nafotil také tie ornamenty, ktoré vyzerajú ako dym v odliatku toho plastu.
Cievky posledné moderné Maxell v snehovobielej farbe, tam to už asi inak ani nešlo. Potlač jednoduchá bielou farbou s predtlačenou plochou pre popis.
Zavádzacia páska v modernej jednotnej modrej schéme pre všetky dĺžky, myslím že extra krátka.
Páska:
Tu sa jedná už naozaj o pomerne tmavú, takmer čiernu pásku a takmer nepriehľadnú ako tie naše UDII-CD.
Japonci v tomto roku uvádzajú častice, zloženie ako High Power Black Magnetite II Particle.
My ale všetci vieme svoje že
Kazetu som získal z KE, pridaná 05/2018, prázdna, po jednom teste na Akai.
Akai DX-57, 24.5.2018:
+2db, špičky +4db, bias -4
Výškovo je mimoriadne dobrá, čistá a presná, bez porúch a kolísania, ale s výkonom je potreba istá dávka opatrnosti, nenechá si tak skákať ako staršie hnedé verzie vrstvy tejto pásky.
Predbežne záverom.
Ako moderná kazeta od Maxellu je pomerne vydarená dizajnom do zbierky, aj kazetou aj obalom.
Na nahrávky, samozrejme páska je modernejšia, ale je stále excelentná ako sa od Maxellu patrí, takže zase môžem len odporučiť po všetkých stránkach.
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#99j
Od včerajšej kazety som preskočil dve verzie UD2 pre Japonsko, pretože ich nemám ako C46 a tak sa pozrieme na túto modernú predposlednú verziu pred koncom kaziet, a myslím že sa Maxell po dizajnovej stránke celkom prekonal. Na tento štýl som už prezentoval verziu normal ako C150.
Balenie:
Extraslim krabička tmavá je kompletne matná ako som prezentoval u UD1 verzie 1998.
Booklet je síce už extra krátky typ L, s oboma stranami na popis a pekným farebným motívom z fólie cez riadky. Nálepky sú tiež podstatne pestrejšie.
Fólia v červenej farbe s tým 3D vzorom.
Kazeta:
Trojuholníkové okno pekne v strede v hornej časti ukazuje ako šípka smerom dole
Kazeta extra tmavá ale priehľadná, pôsobí na prvý pohľad viac ako klasická čierna v lesklom prevedení, dizajn je proste dokonalý, a ešte som nafotil také tie ornamenty, ktoré vyzerajú ako dym v odliatku toho plastu.
Cievky posledné moderné Maxell v snehovobielej farbe, tam to už asi inak ani nešlo. Potlač jednoduchá bielou farbou s predtlačenou plochou pre popis.
Zavádzacia páska v modernej jednotnej modrej schéme pre všetky dĺžky, myslím že extra krátka.
Páska:
Tu sa jedná už naozaj o pomerne tmavú, takmer čiernu pásku a takmer nepriehľadnú ako tie naše UDII-CD.
Japonci v tomto roku uvádzajú častice, zloženie ako High Power Black Magnetite II Particle.
My ale všetci vieme svoje že
Kazetu som získal z KE, pridaná 05/2018, prázdna, po jednom teste na Akai.
Akai DX-57, 24.5.2018:
+2db, špičky +4db, bias -4
Výškovo je mimoriadne dobrá, čistá a presná, bez porúch a kolísania, ale s výkonom je potreba istá dávka opatrnosti, nenechá si tak skákať ako staršie hnedé verzie vrstvy tejto pásky.
Predbežne záverom.
Ako moderná kazeta od Maxellu je pomerne vydarená dizajnom do zbierky, aj kazetou aj obalom.
Na nahrávky, samozrejme páska je modernejšia, ale je stále excelentná ako sa od Maxellu patrí, takže zase môžem len odporučiť po všetkých stránkach.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
táto trojuholníková sa mi páči ale naživo to pôsobí ešte lepšie, ten plast je taký robustný a pekne vypracovaný, takto nejak sa mohli vyvíjať tie základnejšie kazety, nie že odstránili komponenty a znižovali kvalitu. Tá predošlá, s tým čudným dizajnom okna pôsobí veľmi zvláštne na fotkách ale naživo je to v poriadku. Je to také japonsky logické že to tak vyzerá a kvalita kazety vynikajúca, ale skúsenosť mám len s UDI v tomto dizajne. Obe by by som prijal kľudne na vystavanie audiotéky, tu neni príliš moc čo kritizovať, UDII majú veľmi slušný dynamický rozsah a bývajú ploché takže ak by bolo treba dá sa veľmi dobre využiť dolby
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nstar:
ja to tiež hovorím, na konci éry kaziet sa Maxell s dizajnom prekonal, už ma len mrzí že mi vyfúkli na hifibazáre metalku UD v tomto okne, ktorá bola vlastne posledná metalka od Maxellu pre Japonský trh
No UDII svoje kvality nepoprie, ale zase je celkom markantný rozdiel medzi tými pásikmi s hnedou a čiernou vrstvou, stále mám pocit že staršia dosiahla vyššieho vybudenia, ale novšia zase lepších výšok s precíznejším detailom
ja to tiež hovorím, na konci éry kaziet sa Maxell s dizajnom prekonal, už ma len mrzí že mi vyfúkli na hifibazáre metalku UD v tomto okne, ktorá bola vlastne posledná metalka od Maxellu pre Japonský trh
No UDII svoje kvality nepoprie, ale zase je celkom markantný rozdiel medzi tými pásikmi s hnedou a čiernou vrstvou, stále mám pocit že staršia dosiahla vyššieho vybudenia, ale novšia zase lepších výšok s precíznejším detailom
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja neviem, čo pozerám tie papierové parametre tak novšia je lepšia
ale ako som hovoril dôležitý je dynamický rozsah, ostatné už je len pootočenie volume doprava ale zasa v boomboxe kdesi na grilovačke bude asi lepšie to vybudenie aspoň to bude nahlas
ale ako som hovoril dôležitý je dynamický rozsah, ostatné už je len pootočenie volume doprava ale zasa v boomboxe kdesi na grilovačke bude asi lepšie to vybudenie aspoň to bude nahlas
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tak oni tie parametre musia byť napísané, aby bola novšia lepšia teda aspoň väčšinou, aj keď som tuším u Maxellu nedávno vyzdvihoval uvedené vysoké MOL u starých modelov, takže ktovie
teda našiel si tie tabuľky také všeobecné, alebo máš aj na konkrétne verzie Japan a tak? mám pocit že sa možno budú od Európskych aj odlišovať, ale ktovie
teda našiel si tie tabuľky také všeobecné, alebo máš aj na konkrétne verzie Japan a tak? mám pocit že sa možno budú od Európskych aj odlišovať, ale ktovie
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
sú to údaje z tých bežných dobových testov ale UDII má rozsah okolo 60dB a ak aj o 3dB z MOL cúvnem (aby nebol tak veľký rozdiel medzi MOL a SOL) tak je to stále slušných 57dB. A keďže je to UDII tak sa dá pekne použiť dolby a tam zasa rozšírime ten rozsah podľa typu B,C,S... Ja preferujem posluchovú hlasitosť tak 80dB takže by som skôr potreboval dolby na okolné ruchy ako na pás