C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

takže skúsime zajtra 1000 pix? a dáš mi vedieť
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

čo sa mňa týka tak to samozrejme bude lepšie predpokladám, tak skús a dám vedieť
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell MX-S 46min rok 1996 Made in England, dátum výroby 19.8.1996
https://ez647.sk/cc/maxell_mxs.html#96
Katalóg 1996
Príbuzné dĺžky a verzie:
C46 staršia 1994
C100 staršia 1994
C100 1996

Táto kazeta ma už dlhšie hnevala, pretože mi chýbala v zbierke, hlavne pre web zabalená a do tohto vlákna ideálne pasuje k jej staršej kolegyni z roku 1994. No nakoniec som povolil, vysoká cena na HB, škoda sa vyjadriť :D Ale čo pre vás a pre web nespravím že, alebo pre seba a svoj zbierkový kazetový fanatizmus :D
Keďže som o tých kazetách písal už pomerne veľa aj vo vláknach C100 mám oba ročníky týchto metaliek, tak to skrátim.
Naozaj sa jedná o výbornú metalku ktorú sa dneska oplatí nahrávať, ale už nie nakupovať.

Balenie:
Ako som spomínal v jednom z vláken aj ku kazetám UD a XLII, XLII-S, že Maxell mal v rokoch 1996-1999 také prechodové obdobia keď menil a zlacňoval nenápadne tieto rady kaziet, napriek tomu že zachovával grafický dizajn obalov, aby to bolo čo najmenej nápadné.
V tomto prípade je tu tmavá hrubá zaoblená krabička, typický Maxell, čo je podľa staršej šarže, nové boli svetlé číre, ale stredovky sú úzke, čo je zase podľa nového, ako som spomínal, mixy a kombinácie boli pre toto obdobie Maxell bežné. Na tejto je namiesto loga Maxell len znak recyklácie, čo oni tiež veľmi radi striedali s logom firmy a logom odpadu :D
Booklet je ešte ten veľký skladací typ J s farebným ladením okolo čísla dĺžky podľa fólie, novšie majú krátky booklet s čiernou plochou okolo čísla. Nálepky ale vždy rovnako nudné.

Kazeta:
Už známa osvedčená ťažká plastová konštrukcia s malým oknom, cievky sú novšie biele, v starších šaržách boli ešte sivé a v najnovších snehové s tým oblúkovým vzorom.

Páska:
Cobalt Alloy Metal, samotný pás nepresvitá, ale bočný presvit návinu je tam stále, aj na predošlých MX-S, zrejme z dôvodu použitia špeciálnej dvojvrstvovej nosnej fólie ako uvádza katalóg.
Voľným oknom nevidieť žiadny prach ani kryštály, ale na fotke som postrehol jemný náznak, napriek tomu výborný stav.
Páska má tendenciu sa krútiť, ale podstatne menej než napríklad posledná testovaná Metal UD 90 1998.

Kazetu som získal nedávno 04/2022 z KE, test len Akai, inak samozrejme svojou kvalitou je priam predurčená na kvalitné nahrávky.

Akai DX-57, 5.6.2022:
+6db, špičky +8db, bias 0, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ďalšia pecka v dnešnom teste, jedna z osvedčených, mimoriadne výkonných a kvalitných metal kaziet od Maxellu, ľahko sa nechá prebudiť až na +10db, ale nehodí sa to.
Priestor, výšky, všetko je výborné, takmer nejde poznať rozdiel od zdroja ani pri priamom prepínaní tape/source. Úplná zvuková dokonalosť, úžasná kazeta, tiež z posledných dostupných modelov pre náš trh od Maxell, aj keď táto šarža je z tých skorších, tak sa vyrábala ešte niekoľko rokov, táto má ešte veľký J booklet.
Pás ešte nemá typické Maxellovské kryštáliky na metalkách, je úplne čistý a hlavy tiež.
Bez poškodenia pásu po teste.

Takže do zbierky určite, ale na nahrávky viac, dneska nenájdete na nahrávky lepšie metal kazety než posledné dve generácie Maxell MX-S, proste sú úžasné, hrajú takmer ako za nova, tu vždy môžem len odporučiť, ale ceny v rozsahu 40-50eur kus, už neviem fakt čo na to povedať...
Prílohy
IMAG0640.JPG
IMAG0640.JPG (143.73 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0641.JPG
IMAG0641.JPG (158.02 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0671.JPG
IMAG0671.JPG (158.41 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0672.JPG
IMAG0672.JPG (154.08 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0673.JPG
IMAG0673.JPG (159.55 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0674.JPG
IMAG0674.JPG (111.5 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0675.JPG
IMAG0675.JPG (153.56 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0676.JPG
IMAG0676.JPG (112.26 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0677.JPG
IMAG0677.JPG (91.79 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0678.JPG
IMAG0678.JPG (93.6 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0679.JPG
IMAG0679.JPG (101.45 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0680.JPG
IMAG0680.JPG (130.2 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0681.JPG
IMAG0681.JPG (82.23 KiB) 1445 zobrazení
IMAG0682.JPG
IMAG0682.JPG (137.13 KiB) 1445 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

tak ja neviem či si zmenšil tie obrázky alebo čo ale spotreba dát u mňa klesla na značne, tak na desatinu, je to možno aj tým, že je to prvá kazeta na tejto strane

Kazeta je špica, nálepky prúda a tá cena, no dlho budeš vyberať tie naj pesničky
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Hej ako som spomínal včera, šiel som na 1000pix namiesto 2000.

Kazeta super, ja sa moc s tým výberom nepáram podľa kazety, ale keď mám nejakú približnú predstavu tak si aj predstavím akú kazetu by som tam chcel použiť :D

Práve som začal aj písať ďalší diel k mojej mechanike, takže do niekoľko hodín, možno aj skôr to bude vonku.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

super čakám na to jak kura na sopel už od štvrtka :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

to je drsné no :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

jo, lenže od minulého :)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Basf PRO I 46min rok 1982 Japonský trh, Made in Japan?
https://ez647.sk/cc/basf_proi_japan.html

Dneska tu mám veľmi raritnú a nezvyčajnú kazetu Basf, pre Japonský trh. Mňa osobne kedysi pomerne šokovalo že aj v Japonsku existoval Basf a vlastné Japonské modely, kde predpokladám že boli aj v Japonsku vyrobené, ale istý si nie som, tie staršie vraj pochádzali ešte z Nemeckej fabriky, ale zrejme to nie je vždy priamo uvedené na balení.
Ak pozrieme hierarchiu Japonskej rady pre daný rok tak je to celkom pekné aj jasné.
Základ tvorí ferro model LH-X čo bude asi obdoba našej LH a superferro PRO I čo by mohla byť obdoba našej ferro super LH I.
Trieda chrome CR-X a PRO II nápadne farbami pripomína naše modely CR-E II a CR-S II, no a PRO III a PRO IV sú jasné.
Neviem teda či sa páska vyrábala v Japonsku presne podľa Basf receptov, alebo tam došlo aj na nejaké OEMká a vzťahy s inými Japonskými výrobcami, ale tak môžete sa vyjadriť v diskusii, mať takých kaziet viac tak si skôr vytvorím názor než z jednej kazety. Takže sa pozrime detailne na túto kazetu, jej dizajn a balenie a trochu porovnáme ako to je v Japonskej Basf a našej Európskej Basf.
Čo tak občas pozerám fotky Japonských Basf, existoval aj vlastný dizajn veľkého okna kaziet Basf pre Japonský trh, ktorý sa ku mne dostal v zvláštnej štúdiovej verzii Kings.
Ale napríklad aj niektoré Basf kazety boli osadené generickými Japonskými cievkami, ale príklady uvediem asi až inokedy.

Balenie:
Hranatá svetlá krabička s typickým dizajnom aj bočným vrúbkovaním ako u klasických Basf, takže sa zatiaľ držíme klasiky.
Fólia vzhľadom k veku je jednoducho nadizajnovaná v čiernej farbe s modrým textom vpredu, vlastne presne sedí na kazety Basf, len v mierne odlišnom podaní než je typické u Európskych modelov. Vzadu je takmer všetko po Japonsky, jediné čomu rozumiem je prezentácia SM mechanizmu, a graf ktorý porovnáva s nejakou referenciou, ale obe hodnoty majú hrby na výškach, že sa teda jedná o superferro asi pochopil každý.
Po odbalení sa odhalí veľký skladací J booklet, ktorý má na zadnej strane všetko to čo je na fólii, aj keď nepoužili priehľadné okno fólie priamo na booklet, ale tlačili to samostatne, vnútro s riadkami je pomerne kreatívne na popisy a detaily.
K tejto kazete sa netypicky pridávajú aj samolepky, veľké dlhé rovné, biele s minimálnym popisom, ako je to pekné, len mi to k tým kazetám Basf vôbec nepasuje.

Kazeta:
Samotná kazeta je identická dizajnom s našimi veľkooknovými Basf novšej generácie, čierna kazeta s osadeným SM mechanizmom a klasickými Basf cievkami. Veľmi zvláštne to pôsobí v tej dĺžke C46, to je niečo čo u nás proste nenájdete.
Zavádzacia páska je len mierne matná, bez značenia.
Sú osadené Japonské krížové skrutky, u nás sa dávali do týchto kaziet ploché pre klasický skrutkovač, alebo krížové s plochou hlavičkou, že ste hneď vedeli že to je Nemecká kazeta a tamto je typický Japonská či Ázijská.
Najlepšie sú tie samolepky, tá horná proste nie je výrobne osadená, tu si musíte nalepiť sami a tá hlavná dizajnová s modelom a info, je proste klasicky Japonsky metalická, čo na Basf pôsobí mimoriadne zvláštne až luxusne, také medzidruhové kríženie Nemcov a Japoncov.
Budem sa opakovať, lebo som to písal aj do testov, ale cievky a celý chod pásky ide až hrozivo ľahko na Basf.

Páska:
Je stredne hnedá, mierne železitá s miernymi pigmentačnými mapkami, výrazná priesvitnosť pásky, ale veľmi jasná, nie matná ako u starých ferro pásov. Stav pásky je aj v tomto prípade zlý, na bočnom návine vidieť matné plochy a teraz aj na povrchu pásky sú zhluky niečoho, ktoré pri prechode hlavou pôsobia ako veľmi pokrčená páska, výpadky na výškach v maximálnej miere a silné výpadky aj v celom zvyšnom spektre zvuku.
Inak by bola páska samozrejme výborná.

Kazetu som získal minulý mesiac 05/2022, test len Akai, nebyť toho stavu, na jej nahratie by som sa pomerne tešil.

Akai DX-57, 12.6.2022:
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Celkom sa snaží, vlastne výkon je veľmi veľký na tak starú pásku a výšky sú takmer ako zdroj, ale ľavý kanál nie je výškovo celkom ideálny, páska nekolíše, ale priestor je posunutý, ľavá strana má trvalý výškový pokles. Porucha občas, prípadne veľký zhluk zlých miest. Určite sa jedná o superferro verziu, len neviem s ktorou Basf by mala byť porovnateľná, Japonské modely Basf sú mimoriadne exotické.
Technicky vyzerá presne ako klasická Nemecká Basf s veľkým oknom druhej generácie, SM mechanizmus, cievky, všetko sedí, jedine skrutky tu sú tie klasické Japonské krížové, a rozdiel je v polepoch. Chod cievok je až hrozivo ľahký na Basf.
Páska ale aj v tomto prípade trpí plesňami či rozkladom spojiva.
Na návine pásky sú matné fľaky a tentokrát aj na povrchu pásu, čo spôsobuje výpadky zvuku.
Oter na hlavách ostal len v malej miere čo som prekvapený.
Akai nechal jemnú stredovú čiaru na páse.

Japonské Basf sú zbierkovo veľmi cenené a vzácne, cenovo idú do šialených čísel, ani sa neodvážim napísať, len to že cena už nebola len trojmiestna...
O to viac naserie ten stav, pritom obal bol v mimoriadne dobrom stave, ale pás nie, všetko je inak perfektné. Do poličky to takmer nevidieť zabalené že je tam chytená páska plesňou, či vlhkosťou, ale na nahrávky rozhodne nie v tomto stave, v dobrom stave je to stále výborný materiál na nahrávky, ale vzhľadom k situácii a cenám nemôžem odporučiť vôbec.
Prílohy
IMAG0386.JPG
IMAG0386.JPG (130.29 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0387.JPG
IMAG0387.JPG (153.61 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0780.JPG
IMAG0780.JPG (153.27 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0781.JPG
IMAG0781.JPG (208.09 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0782.JPG
IMAG0782.JPG (145.64 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0783.JPG
IMAG0783.JPG (127.39 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0784.JPG
IMAG0784.JPG (144.75 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0785.JPG
IMAG0785.JPG (109.38 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0786.JPG
IMAG0786.JPG (111.58 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0787.JPG
IMAG0787.JPG (82.54 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0788.JPG
IMAG0788.JPG (124.23 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0789.JPG
IMAG0789.JPG (135.65 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0790.JPG
IMAG0790.JPG (142.74 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0791.JPG
IMAG0791.JPG (131.75 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0822.JPG
IMAG0822.JPG (153.57 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0823.JPG
IMAG0823.JPG (82.16 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0824.JPG
IMAG0824.JPG (90.9 KiB) 1400 zobrazení
IMAG0825.JPG
IMAG0825.JPG (103.95 KiB) 1400 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

veľmi pekná kazeta, najlepšie vyzerá zabalená a asi by som ju tak aj nechal. Určite to kedysi bola kvalitná kazeta. Zaujímavosť je to japonské prepletenie a nálepky
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Keep SDx 46min rok 1986-1990cca Made in Korea by GoldStar, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/keep_sdx.html

Keep je pre nás málo známa Japonská značka, ktorá používa prevažne kazety výrobcu GoldStar a SKC.
Po dizajnovej stránke má táto značka veľmi láka, nakoľko je tam možné nájsť výraznejšie exotické dizajnové variácie firmy GoldStar, ktoré sa inak bežne u nás na trhu nevyskytovali. Celkovo je značka GoldStar veľmi zberateľsky vzácna, pretože nikto poriadne nevie koľko dizajnových kombinácii ukrýva, podobne ako niektoré kazety Saehan či Samsung.
Dnešná kazeta sa tvári ako základná ferro typ I, aj keď názov vyzerá aspoň na triedu strednú.
K týmto kazetám v podstate neexistujú žiadne katalógy ani prehľady na zberateľských weboch, takže rozsah rokov 1986 - 1990 som odhadol na základe dizajnov používaných medzi kazetami GoldStar a ich uvedených rokov, vzhľadom aj k dojmu z grafiky, balenia a celkového dizajnu audiokazety.

Balenie:
Hranatá svetlá krabička bez loga s jednoduchým dizajnom, čo celkom sedí na GoldStary staršej výroby.
Fólia je presne taký ten jednoduchý štýl čo mi zapadá do uvedeného rozsahu rokov výroby, väčšina je priehľadná, spodok v čiernej farbe a celý vzhľad kazety je v takých temných farbách, čo v tom staršom prevedení z toho robí miernu exotiku.
Zelený svetlý pás tam vyslovene svieti s modrou šípkou hore, ktorá je menej nápadná.
Všetko je v bielom texte, ale vzhľadom k temnému prevedeniu kazety to aj napriek veľkej časti priesvitnej fólie vyzerá stále tajomne, že neviete poriadne čo je tam za kazetu.
Zadná strana s Japonským popisom, nezabudli spomenúť MADE IN KOREA. Najlepší je graf, síce nemá konkrétne hodnoty, ale proste sa s ničím neporovnáva a netrpí nádorovým hrbom na výškach :D
Proste asi vstupný model kazety, no a o hierarchii tejto značky nemám ani tušenia.
Booklet je veľký skladací typ J, grafiku hornej časti prevzali z obalu, ale k čiernej a zelenej sa nejako vygenerovala aj fialová, no dobre..
Zvyšok bez ďalších grafických komplikácii sú len riadky na vonkajšej strane a štvorce na štýl TDK vo vnútornej strane, všetko v takom sivom podklade.
Nálepky s extra hrubými pásmi so štvorcami, až na tie štvorce je ten dizajn typicky GoldStarovský.

Kazeta:
Čo sa týka firmy GoldStar, podobne ako niekedy aj zvyšok Kórejských a Čínskych výrobcov je tam niekoľko originálnych dizajnov, ktoré poznám okamžite a niekoľko OEMkovaných, kopírovaných a zmiešaných dizajnov, kedy neviem ktorá bije. Preto neviem čo všetko si spravil GoldStar sám a čo nie. K dnešnej kazete poviem, že tento typ priehľadného tela je jeden z tých pre nás najbežnejších, ktoré GoldStar vyrábal, pevné hrubé steny, povrchová úprava s jednoduchými prvkami ale usporiadanými presne tak aby to dávalo istý dojem originality pre tohto výrobcu. Jemné a príjemné úpravy okrajov kazety, akési orámovanie, spravené výrezy pre dvoje samolepky, čiarovaná vodiaca časť, štýlová stupnica v strede medzi cievkami. Kazeta v tmavej karamelovej farbe. Výrobne je osadený úzky štítok, nie je metalický, ale taký ten luxusnejší hrubší, s bielym textom na čiernom podklade ladí k obalu.
Použité cievky sú zvláštnosť, nakoľko GoldStar najčastejšie používal tri typy dizajnu, plnohodnotné Forward China, ktoré buď nakúpil od nich, alebo mal ich formy, alebo proste len kopíroval.
Potom ľahký dizajn, ale so svorkou C, čo sa v Čínskych kazetách zase nestáva.
A najviac asi dizajn Taiyo Yuden (That´s) kde je tiež predpoklad nejakej spolupráce, či nakupovania, alebo prostého okopírovania od vtedy už General Magnetics Singapore.
No dnešné cievky nespadajú ani do jednej z troch kategórii, pretože:
Rarita u Kórejskej firmy, extra u GoldStar sú veľké cievky, možno nie plnej veľkosti ako u Japonských výrobcov, ale rozhodne patria medzi veľké a veľmi málo sa vyskytujúce, na kazete GoldStar priamo som ich videl len raz v modeli, ktorý bude časom neskôr vo vlákne C54.
Ale u OEM značiek a v Japonských neznámych modeloch je to asi celkom bežné, preto som si aj obľúbil značku KEEP.
Dizajn cievok je so šikmými mriežkami, ale len v strede, myslené že cievka nie je vystužená po celej hrúbke, ale táto vnútorná štruktúra je proste tenká, tak uvidíme ako to bude so životnosťou, nakoľko sa zatiaľ veľké cievky nedeformujú, pretože zatiaľ boli vždy len v špičkových dizajnoch, špičkových výrobcov.
Používajú svorku typu "C" ako u väčšiny svojich kaziet, ako aj väčšina iných výrobcov, ktorý vedia ako správne robiť dizajn.
Farebnosť cievok, koľko krát som videl GoldStar či ich OEM kazetu s veľkými cievkami v tomto dizajne, vždy to boli čierne cievky s červenou svorkou, ktovie prečo.
Kazety GoldStar sú vždy skrutkované.
Zavádzací pás matný s hustými a hrubými priečnymi čiarami v čiernej farbe pre C54. Jedna zvláštnosť u značky GoldStar pre naše trhy je, že v 99% prípadoch keď som sa stretol s ich kazetami sa vždy jednalo o C60, alebo C90. U nich nájsť iné dĺžky je extrémne vzácne, preto aj toto je rarita a preto som ich ešte nikdy poriadne nepopisoval v týchto prehľadoch, len okrajovo v testoch. Spomínam si len na OEM GoldStar pod značkou Teac CDX ako C100, kde Kórejci použili tenký pás hrúbky určenej pre C120, čo som nikdy netušil že niečo také vyrábali.
Ďalej občas v testoch spomeniem že kazety GoldStar majú všeobecne veľmi častý problém s extrémne ťažkým chodom cievok, čo spôsobuje kolísanie ťahu, rýchlosti, alebo aj totálne odstavenie z prevádzky. Dnešná kazeta má stredný až ľahký chod.
Inak neviem či je to spôsobené nevhodným výpočtom a rozmermi hrúbky cievok vs telo kazety, ale niečo na tom bude, možno aj zlé trecie fólie. Občas tým trpeli aj kazety SKC, ale to je zase iná téma.
Kazeta nemá sériové číslo, aj keď na väčšine kaziet GoldStar sa nachádza.

Páska:
Svetlo hnedá, bledá bezželezitá ferro páska, stredne až menej priesvitná, čistá a lesklá.
Ohľadne výroby pásov vo firme GoldStar sú tiež veľmi nejasné dohady a špekulácie, nakoľko sa nevie či si to vyrábali sami, alebo im to niekto vyrábal, alebo pomáhal, ale zase v Kórei tieto veci celkom zvládali, tak je viacero možností.
Výrobca štandardne ponúkal množstvo ferro pásov a niekoľko modelov superferro, kde si ešte nie som istý či a ako používali kobalt. GoldStar pásky typu II boli rozhodne FeCo, ale myslím že sa vždy jednalo o odlišné zvukové, magnetické aj optické vlastnosti v porovnaní s inými výrobcami v Kórei. (GoldStar typ II je veľmi odlišný od SKC a Saehan)
GoldStar vedel poskytnúť naozaj slušné zvukové magnetické vlastnosti, ale mám dojem že tiež nám začal výraznejšie starnúť a dneska to nie je sláva s ich páskami, aj keď použiteľné sú.

Stav:
Môj kus vykazoval známky plesní a zvláštnych prachovo chlpatých povlakov na krabičke zvnútra a booklete s nálepkami. Na samotnej kazete bolo tiež trochu týchto vecí, pás vyzerá byť asi v poriadku, pozrieme test. Občas sú nejaké divné bodky aj vo vnútri kazety, ako môžete vidieť na detaile cievky, kde je bodka niekde nad červenou svorkou, ktorá sa reálne nachádza na stene kazety, alebo na trecej fólii.
Keďže je GoldStar menej zažitý výrobca medzi nami, tak z toho mála sa zatiaľ neobjavili žiadne známe problémy s rozkladom spojiva, žiadne biele prášky (ak nepočítam plesne zo zlého skladovania), žiadne škrípanie ani lepenie pásky, žiadne devastačné brúsenie hláv.

Kazetu som získal v 06/2022, test len Akai, po dizajnovej stránke by som ju chcel čo najskôr na NajVýbery, ale po kvalitatívnej či "zdravotnej" stránke sa nebudem ponáhľať.

Akai DX-57, 4.7.2022:
+2db, špičky +4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Dneska už druhá GoldStar kazeta v teste, ale zistil som že má úplne odlišnú pásku, aj po vzhľadovej stránke, takže GS taktiež mal viacero druhov ľahkých ferro pásov.
Oproti HP verzii v dnešnom teste je táto výkonovo nepatrne slabšia, ale tiež sa nechá nabudiť skreslene na +6db, ale držať ju je vhodné na +2db s občasnou špičkou vyššie.
Výškovo je zase ale o niečo sviežejšia než HP, ale stále nedosiahne na zdroj ani pri podbiasovaní. No a ešte trošku viac slintá na sykavkách.
Priestor dobrý, bez porúch a kolísania.
Stav kazety bol horší, plesne na booklete, poškodený povrch tela kazety, ale samotná páska sa zatiaľ zdá byť v poriadku, stopy plesní a problémov by sa extrémne prejavili vo zvuku.
Mierne tuhší a hlučnejší chod mechaniky.
Bez poškodenia pásky po teste v Akai.

Takže do zbierky to považujem za veľkú zaujímavosť, pre veľkocievkárov ako povinnosť. Na nahrávky, no aj v dobrom stave, bude nutná dávka precíznejšej kalibrácie, aj keď to nebude super extra kvalita, stále sa z nej bude dať niečo vytiahnuť na dobrom stroji. Odporúčam vyskúšať a podeliť sa o názory s kazetami GoldStar a ich kvalitou, keďže k tejto téme celkom chýbajú informácie.

Ďalšie odkazy k téme:
Kazeta Keep XG 120min od SKC.
Teac CDX 100 od GoldStar.
Prílohy
IMAG0801.JPG
IMAG0801.JPG (144.02 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0802.JPG
IMAG0802.JPG (158.16 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0829.JPG
IMAG0829.JPG (168.12 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0830.JPG
IMAG0830.JPG (125.29 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0831.JPG
IMAG0831.JPG (163.33 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0832.JPG
IMAG0832.JPG (154.44 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0833.JPG
IMAG0833.JPG (157.05 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0834.JPG
IMAG0834.JPG (121.26 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0835.JPG
IMAG0835.JPG (121.57 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0836.JPG
IMAG0836.JPG (90.56 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0837.JPG
IMAG0837.JPG (119.03 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0838.JPG
IMAG0838.JPG (134.95 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0839.JPG
IMAG0839.JPG (147.97 KiB) 1164 zobrazení
IMAG0840.JPG
IMAG0840.JPG (129.25 KiB) 1164 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 8761
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Kazetowich »

Dizajnovo pekná a aj celkovo to nie je pruser.
Určite zaujímavá exotika
Ale zvlastne že taka velka firma ma take slabe info o kazetach
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"