C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3648
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

1. Lo-D DL
2. Sony Cadeau de Pop-ri,
3. Sony XI
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hehe nič viac? :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3648
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

konečne perfektné nálepky na ktorých sa niekto teda ukázal. Veľmi pekná kazeta. Sony to posunul k lepšiemu aj v tej modernej dobe a pritom zachovali tú tvorivosť čo sa ku kazetám vždy hodila, cievky sú výborné a pásik asi najlepšia možná voľba dnes. Som zvedavý čo Stano
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Mne sa tá Sony páči, a aj všetko čo si vymenoval. Tak mali vyzerať kazety technologické možnosti, použite v praxi modernej doby. Vyzerá hodnotne a nie, že ušetríme a ešte ich pár predáme, kým sa to kupuje :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

no proste to bol nápad ! :D
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Mne sa páčia aj tie cievky, a veľmi sa mi páčia, je to taký tecnicistický štýl a vôbec mi nepripominajú LP. Toto je veľmi pekné, musím nejakú kúpiť, teda dve, jednu si odbalím.
Som až teraz pozornejšie pozeral rok 1992, tak to Sony zamachrovalo tým dizajnom, predbehli dobu. 1992 by som tejto kazete nehádal, podľa dizajnu mi príde že patrila do druhej polky 90tych rokov. Keby som bol toto mal v 1992, tak som ohromný frajer. Fakt sa toto Sony podarilo, keď to porovnám s maxell tak oni držali líniu svojho dizajnu dosť dlho. Sony sa oplatilo zaplatiť človeka čo navrhol vizuálne túto kazetu. Mne by od pohľadu, určite hrala lepšie ako nejaká type metal :lol:
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Naozaj zaujímavá kazeta. Vyzerá kvalitne a vidieť, že sa snažili.
V porovnaní s našou verziou superferro, teda HF-S roku 92 je toto vizuálne o dosť ďalej.
Používateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 8761
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Kazetowich »

tie cievky sú bomba.
Ďalší svätý grál ...
A našiel som HF-X 😁
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony ES-I 46min rok 1991 Made in Japan, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/sony_esi.html

Presunieme sa znovu na najvyššiu triedu superferro a teda pásku HF-ES pod novým názvom ES-I, ako som už spomínal.
Prehľad tejto modernej extra super ferro rady Sony na fóre
V skratke, najvyššia rada zastupujúca model HF-ES sa premenovala na ES-I od roku 1991 a vyrábala sa s rôznymi zmenami a prevedeniami až do verzie 1997 čo je pomerne slušné.
Jedine v ročníku 1994-1995 sa zmenil kompletne celý koncept dizajnu obalov, kazety a názvu na XSI ale od roku 1996 došlo na ďalšie zmeny dizajnov a znovu návrat k názvu ES-I.
Na kazetu XSI sa pozrieme ešte zajtra.
Rozdelenie modelov a pásky bolo nasledovné:
ES-I / XSI - Super Cobalt Crystal - jedná sa teda o HF-ES pás
ES-II / XSII - Super Uniaxial - jedná sa o UX-S pás, čo je pomerne smutné že tak vysoké modely už nechceli mať UX-Pro pásky.
ES-IV / Metal XRS - Dynametal - Jedná sa o Metal XR/S pás, teda len základný metal model Sony čo je zase smutné nakoľko Sony ponúka model XIV aj ES-IV a oba majú základnú pásku, jedine u posledného modelu reinkarnácie názvu Metal-ES si niesom celkom istý, modelu ktorý mám na webe vedený pre rok 1996
Takže s touto modelovou radou rozhodne získate to najsilnejšie len s typom I.

Dnešná kazeta, balenie:
Zaoblená, hrubá tmavá krabička Sony, takže pre Japonsko Sony zrejme len veľmi krátko používalo tento typ krabičky a od roku 1992 aj pre túto radu ES prešli na ultraslim, ja som rád že v Európe zotrvali pri hrubých zaoblených typoch, pretože tie sa mi najviac páčia.
Booklet je veľký skladací typ J, kde je stále veľa miesta na popis a pekne ladí jeho farebnosť svetlej šedi s telom kazety. Nálepky sú zase bez loga Sony v štýle tých predošlých.
Celá verzia kazety je takým postupným prechodom zo starého do novšieho obdobia.
Fólia zaujímavo a presne kopíruje dizajn kazety v snahe vyzdvihnúť jej technickú presnosť a dokonalosť.

Kazeta:
Tento typ tela už niektorý poznáte, pretože sa objavil v rade Esprit pre Európu v roku 1992, čo bol asi zrejme taký pokus vyskúšať tento typ tela pre naše trhy, ale asi sa to zrejme neuchytilo, alebo nasadili vysokú cenu, ktovie ja som tie kazety predtým nikdy nevidel, možno to bol len nejaký krátkodobý predaj.
Jedná sa o koncept veľkého okna so stredne veľkým oknom zaobleným okolo cievok, kde ešte pomerne ako tak dobre vyniknú aj veľké cievky, ktoré sa do krátkych kaziet tohto typu stále používali. Okno je dostatočné na sledovanie pohybu a stavu pásky, ale už nie je možné sledovať presný návin a odvíjanie pásu z cievky.
Viac fascinujúci je ten úzky plexi kryt vo vodiacej časti kazety, v podstate to nemá praktický význam, ale je to taká frajerina, luxus navyše za ktorý sa iste pripláca, akoby Sony kričala My na to máme ! To robí túto kazetu pomerne zvláštnou, ale inak to prakticky naozaj neoceníte, už aj preto že skoro u všetkých strojov je vodiaca časť kazety schovaná, pokiaľ to nemáte otvorené, či rozobraté.
Zrejme sa jedná o naozaj kvalitné prevedenie tela, kde sa Sony u novšej verzie 1992 chváli prehnanou pevnosťou a tuhosťou konštrukcie. Snažili sa z toho spraviť akýsi prémiový produkt viac zameraných na technickú dokonalosť a prestíž zároveň, no myslím že sa to celkom podarilo.
Cievky sa používajú veľké, alebo malé, tie s menším počtom otvorov a vyššou pevnosťou. Farebnosť je tiež pekná, zatiaľ čo u nás to riešili ako čierne kazety so sivými cievkami s čiernou svorkou, v Japonskej verzii to je svetlo, neskôr tmavo sivá kazeta s bielymi či šedými cievkami a farebnou svorkou podľa modelu, u ES-I je to tmavo modrá svorka, ale u typu II alebo IV to môže byť aj tmavá, alebo jasná oranžová, ale vzhľadom k cenám a výskytu týchto kaziet mi toho v zbierke ešte dosť chýba, takže nepoviem presne.
Potlač je biela, neruší, skôr sa stráca, až na agresívny červený nápis na vodiacej časti kazety, ktorý vyzdvihuje telo kazety, len som nepochopil presný význam prekladu.
Ako celok, balenie, dizajn, prevedenie na mňa táto kazeta pôsobí mimoriadne dobre.
Typ tela sa teda vyskytuje v predaji približne len v rokoch 1991-1993.

Páska:
Je pomerne výrazne priesvitná, trieda HF-ES, tmavá železitá, Sony drží tradíciu :)

Kazetu som získal v 12/2018, test len Akai, inak prázdna, ďalšia z mimoriadne lákavých kusov na skoré nahratie, pre svoj dizajn aj kvalitu pásu.

Akai DX-57, 25.12.2018:
+6db so špičkami +8db, vstup zdroja je pritom len +5,5db, ale narozdiel od dneska testovanej Sony XI, táto posilní zvuk v basoch aj stredoch, doslova kričí tak brutálne že som musel znížiť hlasitosť slúchadiel.
Bias -4 len nepatrne, a predbieha aj CD na zdroji.

Ďalšia veľmi zberateľská a moderná kazeta zároveň.
Na nahrávky veľmi výrazne doporučujem, tak ako HF-ES aj toto je mimoriadne podarený model, neviem nič vytknúť.

Stano: k tej XI možno stačila, ale ona sa takto robila aj XIV :)
Prílohy
IMAG0044.JPG
IMAG0045.JPG
IMAG0042.JPG
IMAG0043.JPG
IMAG0044a.JPG
IMAG0045a.JPG
IMAG0046.JPG
IMAG0047.JPG
IMAG0048.JPG
IMAG0049.JPG
IMAG0050.JPG
IMAG0051.JPG
IMAG0053.JPG
IMAG0054.JPG
IMAG0055.JPG
IMAG0056.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3648
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

dizajn týchto kaziet sa mi nikdy nepáčil, neni to pre mňa ale kvalita je nesporná len akosi neviem prísť tomu na chuť a ešte aj to ako si presne hovoril, že pri type I sa Sony predviedli a ostatné typy už síce samozrejme kvalitné ale predsalen nedosahujú prestíže tej normalky.
Som zvedavý čo povie Stano :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar:
hehe dobre, ale niečo ti postnem do vlákna mojej mechaniky
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony XSI 46min rok 1994 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/sony_xsi.html

XS rada bola krátkodobým výstrelkom firmy Sony, čo sa pre krátke obdobie vtesnala medzi dve generácie kaziet ES v Japonskej zostave.
Aj keď zloženie priamo na obaloch nie je uvedené tak ako na tých starších, malo by to byť asi nasledovne:
XSI - pás kvality HF-ES, teda priamy zástupca modelu ESI
XSII - pás UX-S, teda tiež zodpovedá už nie najvyššiej triede High od Sony
Metal XRS - pravdepodobne klasická Metal XR

Takže môj názor na túto kazetu je že pôsobí lacno ako základná trieda, aj keď opak je pravdou, ale poďme si to rozobrať podrobnejšie a som zvedavý na tie vaše názory.

Balenie:
Ultraslim tmavá krabička Sony, čo je pre Japonskú zostavu v tej dobe štandard.
Veľký skladací J booklet so skráteným vrchom pre daný typ balenia poskytuje dostatok miesta pre vlastnú tvorbu, popis aj piškvorky, ale dizajnovo nemá veľmi žiadny nápad. Nálepky sú jednoduché, ale účelné.
No a k tej fólii teda, zmes jednej či dvoch farieb na jednoliatom pozadí s veľkými písmenkami pôsobí skôr ako nejaká verzia nepodarenej CDix, alebo inej ľahšej kazety v triede, zadná strana je viac pestrejšia, ale v zmysle 90tych rokov, viac kecov a tabuliek, a menej relevantných informácii.

Kazeta:
Táto kazeta používa taktiež telo typu UX v Japonskom pojatí je to z nižšej triedy X, kde sa používala páska HF-S pri normal a UX pri High, a používa tie jednoduché jednodrážkové cievky Sony ako mali tie prvotné modely X, ako som prezentoval predvčerom. Kazeta je bez skrutiek zvarená. Takže vlastne vyššia rada XS použila telá kaziet z nižšej rady a zrejme si to mohli dovoliť aj pretože v tomto roku 1994 došlo v rade X k zmene dizajnu kaziet a tela.
No zatiaľ to samo o sebe nevadí, len to naaranžovanie je také veľmi lacné a chudobné.
No a teraz k dizajnu a farebnosti, telo samotné je čierne, a okno mimoriadne tmavé, cievky biele, potlač jednoduchá biela s časťou bledomodrého textu. Neviem prečo, ale mne sa to nepáči a to tento typ tela kazety mám všeobecne rád či už u našich UX, alebo u staršej rady X, ale toto XS je pre mňa totálne nepodarené, možno bude mať niekto iný názor.

Páska:
Zase zodpovedá tomu čo som prezentoval o páse Super Cobalt Crystal, vzhľad tmavý, železitý, ale pás je výrazne priesvitný, samozrejme nie tak ako vybrané TDK, ale celkovo tento typ pásu mi príde zo všetkých Sony priesvitný najviac čo poznám.

Kazetu som získal z KE, pridaná 07/2019, test len Akai, inak prázdna, na nahrávky ešte neviem, ale kvalita pásu ju posúva do popredia.
Kazeta má na cievke vylomený zub, našiel som ho a pri pokuse prilepiť ho mi spadol na koberec, takže to bolo definitívne.

Akai DX-57, 21.7.2019:
+6db, špičky +8db, bias -4, Výstup je navýšený o +2db.
Toto je najvyššia trieda pre tento rok typu I, zrejme premenovali ESI na XSI, a dali jej chudobné telo typu Sony UX, nevýrazné cievky a mizerný dizajn, napriek tomu páska je zvukovo extrémne silná a mohutná, ľahko sa nechá prebudiť takmer sama na +10db, výškovo s trochou biasu hraje naozaj veľmi dobre, typ pásky je celkom isto HF-ES.
Sony sa neskôr aj tak vráti k značeniu ESI a potom kazeta dostane zase nový dizajn a telo.

Takže do zbierky každému po chuti, ale na nahrávky rozhodne áno, je to z novších kusov, ak bola dobre skladovaná tak na nahrávky to bude rovnaká pecka ako HF-ES a HF-Pro.
Čo do dizajnu, naozaj neviem čo ich to napadlo, ale napriek mojej kritike a nechuti k vzhľadu sa jedná o mimoriadne kvalitný produkt, a extra super ferro pás v kazete typu UX, vyrobenej v Japonsku.
Prílohy
IMAG0373.JPG
IMAG0374.JPG
IMAG0057.JPG
IMAG0058.JPG
IMAG0059.JPG
IMAG0060.JPG
IMAG0061.JPG
IMAG0062.JPG
IMAG0063.JPG
IMAG0064.JPG
IMAG0066.JPG
IMAG0067.JPG
IMAG0068.JPG
IMAG0069.JPG
IMAG0070.JPG
IMAG0071.JPG
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"