Môj plán bol:
- rozobrať (komplet)
- vyčistiť
- namazať
- zložiť
No, ale ako to pri týchto strojoch chodí, nič nie je tak jednoduché ako si človek napoprvé pomyslí.
Krok 1 - rozobratie plastového krytu
Síce som to robila už asi 3x, nikdy si neviem zapamätať ako sa to "vylamuje"
Dopadlo to tak, že som nechtiac jeden jazýček zlomila... muselo to prísť pri toľkom rozoberaní/skladaní Krok 2 - zosadenie remienkov
Taká bežná banalitka, ale nikdy nie je na škodu zaznamenať si ako to tam bolo, lebo keď to je dlhšie rozobraté (ako to tak býva pri opravách) tak si potom človek ťažšie spomína, že čo ako a sú okolo toho haluze.
Čiže ja si všetko radšej 10x cvaknem z každej strany, nech môžem potom lúštiť ako to tam bolo =D Krok 3 - Capstan a všetko s ním spojené
V prvom rade - čo sme minule haluzili s Nstarom - som si odfotila, ako je zachytená struna na kladke. Naposledy, čo som ho skladala, tak sme tu pomaly 2 dni riešili: "Kade ide tá struna?" "Zachytáva sa hentam?" "To nemôže ísť cez seba, šak sa tá struna zdeformuje" ... Nakoniec išla cez seba a áno, zdeformovala sa, ale keď to tak má byť, tak to tak proste je Najväčšia bojová úloha bola dostať istiacu podložku z capstanu (tá malilinká biela vecička) To sme tu haluzili obaja, ale nakoniec, spojením síl, sme sa k tomu dopracovali a úspešne, bez ujmy, odstránili. Jakmile som to nadvihla, capstan mi hneď vypadol Kameň úrazu - Krok 4 - Motor Veru ludzie, ťažké to je s ním. Najskôr sme riešili, ako tam dostať olej bez toho, aniž by sme ho vyťahovali, letovali a pod.
1. plán bol nahriať mosadznú remeničku a vytiahnuť ju (skúšali sme, neúspešne)
neskôr po všetkom sa Nstar zamyslel, že keby sa nám to aj podarí, či by to išlo dať späť, keďže zospodu - ako je oska - je tam taký plastový kryt, ktorý tam je pravdepodobne nalepený...
Keď prvý plán nevyšiel, riešili sme ako to tam dostať zvonka (napr. injekciou cez ten plastový kryt alebo zvrchu do remeničky - ani jedno sa mi nezdalo ako rozumný plán) Nechcelo sa nám, ale pustili sme sa do rozoberania - letovanie, silenbloky.. z tých sme mali najväčší strach, či sa neroztrhnú, keď tá guma má cez 30 rokov..
Prvý zádrhel bol pri letovaní - fakt pekná nádielka cínu, čo držala kontakty motora. Po tom, čo sa to konečne podarilo oddeliť (resp. odletovať) tak na doske ostal cín, čo nešiel dobre vyčistiť..
Ďalším boli samotné silenbloky, ktorých sme sa báli, že sa roztrhnú. Našťastie sa nič také nestalo, išli pekne von. Hold je nám to na dve veci, lebo nevieme rozobrať motor. Je totiž stavený a nejde rozobrať. Keby sa to urobí nasilu, nepôjde to zložiť, keďže to nemáme ako tepelne zlisovať zas....
je tam taká malá dieročka a Nstar furt špekuluje, že tade tam streknúť troška oleja, ale toho sa ja bojím, lebo veľmi blízko sú cievky..... Máte niekto nejaký nápad? Budeme vďační za rady i nápady (alebo skúsenosti)