Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
zloženie pásky a typ hlavy , si asi nerozumejú . to býva najčastejší problém .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Recording the Masters FOX 60 rok 2018.
Konečne som sa dostal k jej plnej nahrávke, takže ďakujem ešte raz Danielovi za zaslanie tejto kazety.
V minulosti som už robil testy a písal sem, a nie len ja, tu je veľmi pekný prehľad skúseností aj grafov:
viewtopic.php?f=1&t=1105&hilit=fox
Takže sa vrhnem rovno na kalibráciu a nahrávku na Sony TC-KE600S
H: -x
L: -5
Kalibrácia zodpovedá skôr slabšej/základnej kazete typu normal. Nastaviť to šlo pomerne dobre, až na to že bias bol na hrane a pre jeho dosiahnutie zhody musí byť malý level trochu v pluse.
Výkonovo do +4db, nahrávam +2db s rezervou.
Zvukovo je dobrá vo výkone a stredoch, vokáloch je oproti zdroju viac zvýraznená, výškovo je nepatrne tlmenejšia, ale nie zlá, je to dobré. Žiadne poruchy ani kolísanie a to ani na začiatku či konci pásky.
Napriek tomu je potrebné myslieť na to že výlisok je lacný, základný, podobný ako sa používal v originálkach 90tych rokov a cievky sú typu/dizajnu Magna. Najhoršie na tom je že nové série tejto kazety sú v tele a s cievkami Emtec, čo považujem sa dosť drsnú zradu kvality, dobrý pás si zaslúži dobrý obal!
Konečne som sa dostal k jej plnej nahrávke, takže ďakujem ešte raz Danielovi za zaslanie tejto kazety.
V minulosti som už robil testy a písal sem, a nie len ja, tu je veľmi pekný prehľad skúseností aj grafov:
viewtopic.php?f=1&t=1105&hilit=fox
Takže sa vrhnem rovno na kalibráciu a nahrávku na Sony TC-KE600S
H: -x
L: -5
Kalibrácia zodpovedá skôr slabšej/základnej kazete typu normal. Nastaviť to šlo pomerne dobre, až na to že bias bol na hrane a pre jeho dosiahnutie zhody musí byť malý level trochu v pluse.
Výkonovo do +4db, nahrávam +2db s rezervou.
Zvukovo je dobrá vo výkone a stredoch, vokáloch je oproti zdroju viac zvýraznená, výškovo je nepatrne tlmenejšia, ale nie zlá, je to dobré. Žiadne poruchy ani kolísanie a to ani na začiatku či konci pásky.
Napriek tomu je potrebné myslieť na to že výlisok je lacný, základný, podobný ako sa používal v originálkach 90tych rokov a cievky sú typu/dizajnu Magna. Najhoršie na tom je že nové série tejto kazety sú v tele a s cievkami Emtec, čo považujem sa dosť drsnú zradu kvality, dobrý pás si zaslúži dobrý obal!
- Prílohy
-
- IMAG0577.JPG (381.7 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0578.JPG (396.93 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0234.JPG (248.92 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0235.JPG (326.17 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0236.JPG (447.06 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0237.JPG (443.51 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0238.JPG (415.27 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0240.JPG (370.91 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0241.JPG (443.57 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0242.JPG (394.8 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0243.JPG (408.04 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0245.JPG (394.18 KiB) 18459 zobrazení
-
- IMAG0248.JPG (380.22 KiB) 18459 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Memorex dBS 90 rok 1990 Made by SKC
https://ez647.sk/cc/memorex_dbs.html#90
Jedná sa o základnú kazetu normal značky Memorex, v tomto žltom prevedení sa vyskytovalo viacero verzií, takže podľa šarže a šťastia ste mohli dostať poväčšine SKC, ale aj Saehan či priamo originál Memorex USA výrobu, ktorá v tej dobe bola už pomerne vzácna. Vo svojej dobe kto na to moc nehľadel, tak si možno veľkých rozdielov v kvalite ani nevšimol, ale každá páska je trochu rozdielna a hlavne SKC robí niekoľko druhov základnej pásky, to poznajú hlavne tí čo nahrávali na viacero verzií SKC GX a vždy dostali iný výsledok, tak je to aj v tomto prípade.
Staršie testy: (2016-2019)
Akai DX57:
+4db bias -12
Výkonovo je dostatočná, ale výškovo vôbec nie, bias -12 to trochu zlepší, ale rozhodne je tam polovica výšok preč. Bez porúch a kolísania.
Technics AZ7:
+4db v pohode, výškovo výrazne slabšie, nedostatočné
ATC:
Vôbec nechápem čo to ten automat spravil, silné chrčanie zvuku, v celom spektre ako prebudený vstup zosíka, výšky nasilu dorovnané a zvuk šialene skreslený pri 0db aj pri -20db, totálne nepoužiteľné
Technics 979:
+2db, výšky veľmi slabé
ATC:
+4db, výšky výborné ako na zdroji, ale nutné trochu ubrať výkon a je to bez skreslenia, veľmi dobrý výsledok s ATC na tomto stroji
Technics 575:
+4db, veľmi slabé výšky
Pioneer CTS550S:
0db, výšky len akoby čiastočne prenikajú na povrch a zvyšok je udupaný a tlmený
BLE XD:
-2db výšky dorovnané na zdroj, ale zvuk je skreslený a vyslovene škaredý
*
Sony TC-KE600S, kalibrácia a ostrá nahrávka:
H: -x, mimo rozsah
L: -2 až -3 kolíše
Zdanlivo to vyzerá na kalibráciu ako včera na kazete FOX, ale opak je pravdou, bias je narozdiel od FOX hlboko mimo rozsah, ak zvýšim malý level kalibrácie na max tak, že indikátor úrovne ukazuje do plusovej polovice displeja, tak indikátor biasu ukazuje do polovice na mínusovej strane
Prakticky je zvuk mohutnejší a výraznejší než na zdroji, s asi polovičným úbytkom výšok, ale bez porúch a kolísania.
Do +4db, takže nahrávam +2db s rezervou, aktuálne som v polovici prvej strany a druhú stranu dneska už nestihnem, a zvažujem že druhú stranu prenechám dvojhlave Technics RS-TR979 s kalibráciou, podľa starších testov.
Pre zberateľov, táto žltá Memorex je taký základ, klasika prelomu 80/90tych rokov, ale na nahrávanie sa to môže dosť líšiť podľa stavu skladovania, šarže a nálady pracovníkov SKC pri výrobe.
Mechanicky základné priehľadné telo SKC, občas trochu tuhší chod, mierne nerovnosti na cievkach.
https://ez647.sk/cc/memorex_dbs.html#90
Jedná sa o základnú kazetu normal značky Memorex, v tomto žltom prevedení sa vyskytovalo viacero verzií, takže podľa šarže a šťastia ste mohli dostať poväčšine SKC, ale aj Saehan či priamo originál Memorex USA výrobu, ktorá v tej dobe bola už pomerne vzácna. Vo svojej dobe kto na to moc nehľadel, tak si možno veľkých rozdielov v kvalite ani nevšimol, ale každá páska je trochu rozdielna a hlavne SKC robí niekoľko druhov základnej pásky, to poznajú hlavne tí čo nahrávali na viacero verzií SKC GX a vždy dostali iný výsledok, tak je to aj v tomto prípade.
Staršie testy: (2016-2019)
Akai DX57:
+4db bias -12
Výkonovo je dostatočná, ale výškovo vôbec nie, bias -12 to trochu zlepší, ale rozhodne je tam polovica výšok preč. Bez porúch a kolísania.
Technics AZ7:
+4db v pohode, výškovo výrazne slabšie, nedostatočné
ATC:
Vôbec nechápem čo to ten automat spravil, silné chrčanie zvuku, v celom spektre ako prebudený vstup zosíka, výšky nasilu dorovnané a zvuk šialene skreslený pri 0db aj pri -20db, totálne nepoužiteľné
Technics 979:
+2db, výšky veľmi slabé
ATC:
+4db, výšky výborné ako na zdroji, ale nutné trochu ubrať výkon a je to bez skreslenia, veľmi dobrý výsledok s ATC na tomto stroji
Technics 575:
+4db, veľmi slabé výšky
Pioneer CTS550S:
0db, výšky len akoby čiastočne prenikajú na povrch a zvyšok je udupaný a tlmený
BLE XD:
-2db výšky dorovnané na zdroj, ale zvuk je skreslený a vyslovene škaredý
*
Sony TC-KE600S, kalibrácia a ostrá nahrávka:
H: -x, mimo rozsah
L: -2 až -3 kolíše
Zdanlivo to vyzerá na kalibráciu ako včera na kazete FOX, ale opak je pravdou, bias je narozdiel od FOX hlboko mimo rozsah, ak zvýšim malý level kalibrácie na max tak, že indikátor úrovne ukazuje do plusovej polovice displeja, tak indikátor biasu ukazuje do polovice na mínusovej strane
Prakticky je zvuk mohutnejší a výraznejší než na zdroji, s asi polovičným úbytkom výšok, ale bez porúch a kolísania.
Do +4db, takže nahrávam +2db s rezervou, aktuálne som v polovici prvej strany a druhú stranu dneska už nestihnem, a zvažujem že druhú stranu prenechám dvojhlave Technics RS-TR979 s kalibráciou, podľa starších testov.
Pre zberateľov, táto žltá Memorex je taký základ, klasika prelomu 80/90tych rokov, ale na nahrávanie sa to môže dosť líšiť podľa stavu skladovania, šarže a nálady pracovníkov SKC pri výrobe.
Mechanicky základné priehľadné telo SKC, občas trochu tuhší chod, mierne nerovnosti na cievkach.
- Prílohy
-
- IMAG0490.JPG (106.85 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0491.JPG (90.45 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0265.JPG (104.99 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0266.JPG (106.02 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0267.JPG (84.8 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0268.JPG (64.74 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0269.JPG (79.66 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0270.JPG (60.74 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0271.JPG (77.1 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0272.JPG (81.23 KiB) 18395 zobrazení
-
- IMAG0273.JPG (108.72 KiB) 18395 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Takže pokračovanie nahrávky Memorex dBS 90 1990 zo včera,
strana B na Technics RS-TR979 z discmana Technics SL-XP340
Nechal som spraviť kalibráciu ATC, vyskúšal nahrávku a každých 10 sekúnd som postupne znižoval bias, keďže tento dvojhlavý stroj má popri všetkej tej automatike aj Bias fine na prednom panely, aj keď len v rozsahu 5% ale poteší aj to.
Po posluchu testovanej nahrávky som sa rozhodol, ideálny bias -1 a zvukovo pri +2db s rezervou pre špičky +4db podá táto kazeta najlepší výsledok, jediný stroj ktorý ju zvládol a výšková odozva je naozaj veľmi dobrá.
Preto vždy testujem všetky kazety na všetkých strojoch doma, on vždy niektorý prekvapí, ale sú to už nejaké roky čo som použil na ostrú nahrávku dvojhlavu.
Doplnené:
tak som si prešiel posledných 5minút nahrávky z Technicsu, na ňom, aj na Akai, aj na Sony a hraje to famózne, už dlho som nemal takú radosť z tohto stroja, a som rád že som sa ho nezbavoval ako mi niektorý radili.
strana B na Technics RS-TR979 z discmana Technics SL-XP340
Nechal som spraviť kalibráciu ATC, vyskúšal nahrávku a každých 10 sekúnd som postupne znižoval bias, keďže tento dvojhlavý stroj má popri všetkej tej automatike aj Bias fine na prednom panely, aj keď len v rozsahu 5% ale poteší aj to.
Po posluchu testovanej nahrávky som sa rozhodol, ideálny bias -1 a zvukovo pri +2db s rezervou pre špičky +4db podá táto kazeta najlepší výsledok, jediný stroj ktorý ju zvládol a výšková odozva je naozaj veľmi dobrá.
Preto vždy testujem všetky kazety na všetkých strojoch doma, on vždy niektorý prekvapí, ale sú to už nejaké roky čo som použil na ostrú nahrávku dvojhlavu.
Doplnené:
tak som si prešiel posledných 5minút nahrávky z Technicsu, na ňom, aj na Akai, aj na Sony a hraje to famózne, už dlho som nemal takú radosť z tohto stroja, a som rád že som sa ho nezbavoval ako mi niektorý radili.
- Prílohy
-
- IMAG0296.AVI_snapshot_00.03.042.jpg (59.27 KiB) 18306 zobrazení
-
- IMAG0296.AVI_snapshot_00.10.626.jpg (53.93 KiB) 18306 zobrazení
-
- IMAG0296.AVI_snapshot_00.18.000.jpg (61.43 KiB) 18306 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Scotch BX 90 rok 1993 Made by SKC Korea
https://ez647.sk/cc/scotch_bx.html#94
Jedná sa o základnú kazetu normal značky Scotch. Scotch Americká firma (3M) vyrábala vlastné audiokazety v USA a Japonsku, od konca 60tych do polovice 80tych rokov, potom postupne prešla na OEM produkciu, kde sa dalo stretnúť pod značkou Scotch s kazetami výroby Denon, SKC, ICM, China Hong Kong a vzácne aj Sony.
Základný model BX je v roku 1982-1989 vyrábaný prevažne v Číne a v rokoch 1990-1996 je to prevažne SKC Korea, ako aj v tomto prípade sa jedná o poslednú generáciu audiokaziet pod značkou Scotch.
V porovnaní s predošlou kazetou Memorex dBS, ktorá taktiež pochádza z Kórejskej výroby SKC, je táto výškovo živšia aj výkonnejšia.
Staršie testy:
Akai DX57:
+4db bias -12
Výkonovo so špičkami +6db bez porúch a kolísania, výškovo s tým biasom je to skoro dobré, ešte trošku k zdroju chýba, ale s predošlou Memorex sa to nedá porovnať.
Pioneer CTS550S:
+4db, špičky +6db, výšky takmer ako zdroj, veľmi dobrý výsledok
BLE XD:
Výkon ostal zachovaný ako bez kalibrácie, výškovo veľmi kvalitné a pekný mohutný zvukový prejav.
Technics AZ7:
pri vstupe zdroja -2db je výstup z pásky +2db, veľké posilnenie výkonu, extrémne výkonný dunivý zvuk, ale bez výšok, ťahá až na +6db, špičky +8db
ATC:
max +4db, veľmi dobrý zvuk s excelentnými výškami, na to ako na predošlej kazete stroj prepadol, tak tu by som zvažoval nahratie
Technics 979:
+4db bez skreslenia aj bez výšok
ATC:
kalibrácia úspešná až na druhý pokus na druhej strane, prvá spadla na biase, zrejme nedostatočná výšková odozva, alebo drop v nahrávke testovacieho signálu
teda na druhý pokus výšky výborné ako zdroj, +4db je už trošku na hrane výkonu
Technics 575:
+4db, výškovo slušné
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: -x mimo rozsah
L: -3
Kalibrácia je lepšia než na Memorex dBS, bias je síce hlboko mimo rozsah, aby dosiahol 0 na displeji, musel som ísť na doraz potenciometra, výkon je vyšší než u Memorex, a nastaviť šiel pomerne dobre, aj keď bias prevyšuje asi o polovicu displeja do plusu
Zvukovo je to extrémne výkonné, +4db so špičkami +8db! takže aj nahrávku nechávam na +4db s rezervou.
Zvuk je mohutnejší, prebasovaný, výšky sú len mierne uhladenejšie od zdroja.
Napriek tomu zvažujem zase druhú stranu pre Technics.
Kazeta je konštrukčne zhodná s predošlou Memorex, len povrch tela má iný vzor po okrajoch, a priehľadné telo je s mierne modrým nádychom. Páska je zvláštne prehnutá dovnútra okrajmi hore, to bola aj Memorex, ale nie tak výrazne.
Dalo by sa špekulovať, že SKC používal rôzne šarže a rôzne pásky pre svoje základné modely, alebo je páska iného pôvodu, prípade sa jedná o super ferro triedu.
Ale stále platí, kto chce nahrávať na túto kazetu, tak zrejme dostane veľký výkon ale bez vhodných kalibračných možností nedostane čistý ostrý zvuk.
https://ez647.sk/cc/scotch_bx.html#94
Jedná sa o základnú kazetu normal značky Scotch. Scotch Americká firma (3M) vyrábala vlastné audiokazety v USA a Japonsku, od konca 60tych do polovice 80tych rokov, potom postupne prešla na OEM produkciu, kde sa dalo stretnúť pod značkou Scotch s kazetami výroby Denon, SKC, ICM, China Hong Kong a vzácne aj Sony.
Základný model BX je v roku 1982-1989 vyrábaný prevažne v Číne a v rokoch 1990-1996 je to prevažne SKC Korea, ako aj v tomto prípade sa jedná o poslednú generáciu audiokaziet pod značkou Scotch.
V porovnaní s predošlou kazetou Memorex dBS, ktorá taktiež pochádza z Kórejskej výroby SKC, je táto výškovo živšia aj výkonnejšia.
Staršie testy:
Akai DX57:
+4db bias -12
Výkonovo so špičkami +6db bez porúch a kolísania, výškovo s tým biasom je to skoro dobré, ešte trošku k zdroju chýba, ale s predošlou Memorex sa to nedá porovnať.
Pioneer CTS550S:
+4db, špičky +6db, výšky takmer ako zdroj, veľmi dobrý výsledok
BLE XD:
Výkon ostal zachovaný ako bez kalibrácie, výškovo veľmi kvalitné a pekný mohutný zvukový prejav.
Technics AZ7:
pri vstupe zdroja -2db je výstup z pásky +2db, veľké posilnenie výkonu, extrémne výkonný dunivý zvuk, ale bez výšok, ťahá až na +6db, špičky +8db
ATC:
max +4db, veľmi dobrý zvuk s excelentnými výškami, na to ako na predošlej kazete stroj prepadol, tak tu by som zvažoval nahratie
Technics 979:
+4db bez skreslenia aj bez výšok
ATC:
kalibrácia úspešná až na druhý pokus na druhej strane, prvá spadla na biase, zrejme nedostatočná výšková odozva, alebo drop v nahrávke testovacieho signálu
teda na druhý pokus výšky výborné ako zdroj, +4db je už trošku na hrane výkonu
Technics 575:
+4db, výškovo slušné
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: -x mimo rozsah
L: -3
Kalibrácia je lepšia než na Memorex dBS, bias je síce hlboko mimo rozsah, aby dosiahol 0 na displeji, musel som ísť na doraz potenciometra, výkon je vyšší než u Memorex, a nastaviť šiel pomerne dobre, aj keď bias prevyšuje asi o polovicu displeja do plusu
Zvukovo je to extrémne výkonné, +4db so špičkami +8db! takže aj nahrávku nechávam na +4db s rezervou.
Zvuk je mohutnejší, prebasovaný, výšky sú len mierne uhladenejšie od zdroja.
Napriek tomu zvažujem zase druhú stranu pre Technics.
Kazeta je konštrukčne zhodná s predošlou Memorex, len povrch tela má iný vzor po okrajoch, a priehľadné telo je s mierne modrým nádychom. Páska je zvláštne prehnutá dovnútra okrajmi hore, to bola aj Memorex, ale nie tak výrazne.
Dalo by sa špekulovať, že SKC používal rôzne šarže a rôzne pásky pre svoje základné modely, alebo je páska iného pôvodu, prípade sa jedná o super ferro triedu.
Ale stále platí, kto chce nahrávať na túto kazetu, tak zrejme dostane veľký výkon ale bez vhodných kalibračných možností nedostane čistý ostrý zvuk.
- Prílohy
-
- IMAG0469.JPG (100.76 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0470.JPG (129.73 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0309.JPG (111.22 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0310.JPG (108.82 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0311.JPG (104.27 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0312.JPG (83.83 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0313.JPG (88.6 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0314.JPG (67.94 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0315.JPG (56.78 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0316.JPG (72.85 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0317.JPG (79.61 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0318.JPG (105.17 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0319.JPG (62.38 KiB) 18140 zobrazení
-
- IMAG0320.JPG (79.89 KiB) 18140 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Pokud jsem OT, prosím za prominutí, ale nenašly by se u Vás- odborníků na kazety charakteristiky pásků? respektive v tomto případě kazet ? Samozřejmě nejlíp od výrobce, ale alespoň částečná charakteristika se dá i naměřit. neměli bychom na tyhle údaje založit extra vlákno??
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Bohužiaľ, viac než na zadných stranách obalov a to čo mám v sekcii katalógy, asi nie je, prípadne ešte odkazy v katalógoch na zahraničné zdroje, ale nejaké super extra materiály nedávali ani sami výrobcovia.
- Teslák
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1335
- Dátum registrácie: Štvrtok, 1. Novembra 2018, 22:43
- Bydlisko: U Zubatých Žab
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Jako třeba zde : http://www.ant-audio.co.uk/Tape_Recordi ... index.html
Když otevřete odkaz,dole jsou tři složky podle typu IEC. Možná to je něco podobného?
Když otevřete odkaz,dole jsou tři složky podle typu IEC. Možná to je něco podobného?
Kazeťáky: Pioneer ct-s710, ct-s910, RS-BX747
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Složky jsem otevřel a je to úplně něco jiného- tady je měřená jen třetí harmonická na 315 Hz v závislosti na úrovni záznamu. Je to rozhodně lepší, než pouze subjektivní hodnocení- navíc se to docela jednoduše měřilo pomocí zvukové karty PC.
Měl jsem na mysli komplexní důležité údaje v závislosti na velikosti předmagnetizace. Ty údaje běžně poskytovali výrobci. Něco málo z pradávných dob mám někde schované. Až to najdu a oscanuju dám to sem. Mám dojem, že každý, kdo se o magnetický zápis vážně zajímá, bude mít něco v archivu "ulitého".
výrobci to samozřejmě udávají i dnes, ale není to jednoduché najít. např.: https://static1.squarespace.com/static/ ... andard.pdf
Důležitý je ten graf na str.2. Je to asi pro 15 ips, podobné charakteristiky existují samozřejmě i pro kazety.
Měl jsem na mysli komplexní důležité údaje v závislosti na velikosti předmagnetizace. Ty údaje běžně poskytovali výrobci. Něco málo z pradávných dob mám někde schované. Až to najdu a oscanuju dám to sem. Mám dojem, že každý, kdo se o magnetický zápis vážně zajímá, bude mít něco v archivu "ulitého".
výrobci to samozřejmě udávají i dnes, ale není to jednoduché najít. např.: https://static1.squarespace.com/static/ ... andard.pdf
Důležitý je ten graf na str.2. Je to asi pro 15 ips, podobné charakteristiky existují samozřejmě i pro kazety.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Universum UCX-II 90 rok asi 1984 podľa agfabasf.com, Made in Switzerland by ICM
Dneska staršia vzácnosť s akože pravým chromdioxidom.
ICM bola Švajčiarska firma vyrábajúca kazety, ale pásku nevyrábali, nakupovali ferro a chrome pásku od Agfy, Basf a Philips. Čo je trochu problém potom rozlíšiť na čo to vlastne nahrávame.
https://ez647.sk/cc/universum_ucxii.html
Jedná sa teda o základnú chromdioxidovú pásku, ktorej ale chýba ta povestná aróma starých Basfov, páska je pomerne čistá a má viac šedý odtieň s náznakom hnedej? alebo sa mi to len zdá, chromdioxidy ťahajú vždy do modra na jasnom bielom svetle, ale toto nie je tak celkom isté, takže možno časom prepíšem aj zloženie na svojej stránke.
Kazeta je staršej ICM konštrukcie, s predĺžením malého okienka po stranách, aby vynikli ich kvalitné cievky, ktoré už niektorí poznajú.
Staršie testy:
Akai DX57:
-2db, bias -12 a nestačí, výškovo sa nedá riadne vybudiť, napriek tomu výšky presykávajú až prerážajú akoby spod deky nasilu
Pioneer CT-S550S:
s kalibráciou BLE XD je výkon -2db, ale výšková zhoda, zvuk je na výškach čistý bez porúch a kolísania, ale pri tom malom výkone napriek tomu nestačí a skresľuje nízke frekvencie, bez kalibrácie je skreslenie menšie, ale výšková odozva nedostatočná
Technics RSAZ7:
jemne skreslené pri +2db, ale nedostatočné výšky, inak by to bol asi najlepší výsledok čo sa týka výkonu
kalibrácia ATC si neporadí s biasom pri tak nízkej výškovej odozve a kalibrácia spadne
Technics RSTR979 dvojhlava:
0db so silným skreslením, bez výšok, ATC sa na tomto stroji nejakým zázrakom podarí a výšky sú veľmi dobré, ale skreslenie pri 0db je tak vysoké na basoch že je to nepoužiteľné
Technics RSTR575 dvojhlava:
0db skreslené a bez výšok
ostrá nahrávka s testom na Sony TC-KE600S
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah
L: mimo rozsah (viď fotky)
po vytočení biasu do mínusu a level do plusu sa dostaneme na kolísavé hodnoty:
H: -3
L: -1 (tiež na foto)
čo je lepšie než nič, ale zhody sa nedá dosiahnuť, v praxi na tomto decku nahrávam na výkone -2db až +1db, občasná špička na +2db je prijateľná, výkonovo hraje dostatočne, výšky sú napriek tomu asi o štvrtinu od zdroja slabšie, mimo rozsah kalibrácie, napriek tomu žiadne kolísanie ani poruchy, väčší problém bol na začiatku pásky, kde asi prvých 15sekúnd bol na páske nejaký biely povlak a cez ten to šlo ťažko, kolísanie a zastavovanie ťahu, za ním úplne bez problémov, hladký ťah
s dolby S sa dalo vytiahnuť až na +4db, pretože kompresia tohto dolby pracuje výrazne aj v oblasti nízkych frekvencií, ale brutálne sa zvýrazní presykávanie výšok na úplne rozvarený guľáš.
stále si nie som istý tým chromdioxidom, staré Basf sa správali trochu inak, ale veľmi záleží od stavu, možno tam bude asi páska od Agfy, alebo Philipsu, takže kazeta je vhodná skôr ako zberateľský artikel, na nahrávanie len s lepšími možnosťami kalibrácie.
Dneska staršia vzácnosť s akože pravým chromdioxidom.
ICM bola Švajčiarska firma vyrábajúca kazety, ale pásku nevyrábali, nakupovali ferro a chrome pásku od Agfy, Basf a Philips. Čo je trochu problém potom rozlíšiť na čo to vlastne nahrávame.
https://ez647.sk/cc/universum_ucxii.html
Jedná sa teda o základnú chromdioxidovú pásku, ktorej ale chýba ta povestná aróma starých Basfov, páska je pomerne čistá a má viac šedý odtieň s náznakom hnedej? alebo sa mi to len zdá, chromdioxidy ťahajú vždy do modra na jasnom bielom svetle, ale toto nie je tak celkom isté, takže možno časom prepíšem aj zloženie na svojej stránke.
Kazeta je staršej ICM konštrukcie, s predĺžením malého okienka po stranách, aby vynikli ich kvalitné cievky, ktoré už niektorí poznajú.
Staršie testy:
Akai DX57:
-2db, bias -12 a nestačí, výškovo sa nedá riadne vybudiť, napriek tomu výšky presykávajú až prerážajú akoby spod deky nasilu
Pioneer CT-S550S:
s kalibráciou BLE XD je výkon -2db, ale výšková zhoda, zvuk je na výškach čistý bez porúch a kolísania, ale pri tom malom výkone napriek tomu nestačí a skresľuje nízke frekvencie, bez kalibrácie je skreslenie menšie, ale výšková odozva nedostatočná
Technics RSAZ7:
jemne skreslené pri +2db, ale nedostatočné výšky, inak by to bol asi najlepší výsledok čo sa týka výkonu
kalibrácia ATC si neporadí s biasom pri tak nízkej výškovej odozve a kalibrácia spadne
Technics RSTR979 dvojhlava:
0db so silným skreslením, bez výšok, ATC sa na tomto stroji nejakým zázrakom podarí a výšky sú veľmi dobré, ale skreslenie pri 0db je tak vysoké na basoch že je to nepoužiteľné
Technics RSTR575 dvojhlava:
0db skreslené a bez výšok
ostrá nahrávka s testom na Sony TC-KE600S
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah
L: mimo rozsah (viď fotky)
po vytočení biasu do mínusu a level do plusu sa dostaneme na kolísavé hodnoty:
H: -3
L: -1 (tiež na foto)
čo je lepšie než nič, ale zhody sa nedá dosiahnuť, v praxi na tomto decku nahrávam na výkone -2db až +1db, občasná špička na +2db je prijateľná, výkonovo hraje dostatočne, výšky sú napriek tomu asi o štvrtinu od zdroja slabšie, mimo rozsah kalibrácie, napriek tomu žiadne kolísanie ani poruchy, väčší problém bol na začiatku pásky, kde asi prvých 15sekúnd bol na páske nejaký biely povlak a cez ten to šlo ťažko, kolísanie a zastavovanie ťahu, za ním úplne bez problémov, hladký ťah
s dolby S sa dalo vytiahnuť až na +4db, pretože kompresia tohto dolby pracuje výrazne aj v oblasti nízkych frekvencií, ale brutálne sa zvýrazní presykávanie výšok na úplne rozvarený guľáš.
stále si nie som istý tým chromdioxidom, staré Basf sa správali trochu inak, ale veľmi záleží od stavu, možno tam bude asi páska od Agfy, alebo Philipsu, takže kazeta je vhodná skôr ako zberateľský artikel, na nahrávanie len s lepšími možnosťami kalibrácie.
- Prílohy
-
- IMAG0484.JPG (97.74 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0485.JPG (100.39 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0547.JPG (106.84 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0548.JPG (111.61 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0549.JPG (97.09 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0552.JPG (44.8 KiB) 5228 zobrazení
-
- kalibrácia Sony mimo rozsah
- IMAG0553.JPG (60.29 KiB) 5228 zobrazení
-
- Kalibrácia Sony s maximálnym nastavením prvkov
- IMAG0554.JPG (59.78 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0555.JPG (66.81 KiB) 5228 zobrazení
-
- ICM používa väčšinou červené zavádzačky pre 60 aj pre 90min kazety
- IMAG0556.JPG (59.19 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0557.JPG (69.85 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0560.JPG (77.93 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0562.JPG (61.52 KiB) 5228 zobrazení
-
- IMAG0563.JPG (71.52 KiB) 5228 zobrazení
- AdmineR
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 2669
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 08:53
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
ďalší klinček do chromdioxidovej rakvy
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Nevadí, ale je to nádherná kazeta
Aj tak väčšina zberateľov to chce len zabalené a nikdy to nerozbalí, takže je to jedno
Aj tak väčšina zberateľov to chce len zabalené a nikdy to nerozbalí, takže je to jedno