Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3646
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

najlepšie vyzerá zabalená ale mne sa táto kazeta páči proste, booklet je ok, cievky sú pekné a nálepky majú nápad.
Basf v tom asi nebude, že?
zaujíma ma aké grafy si myslel, že sú chaotické
k tým Basf Colour of sound a Soundtrack, kedysi ich mali všetci asi to boli nejaké výhodné kazety. Ja som teda nemal žiadnu ale prijal by som dnes ale keď som si pozrel cenu...doteraz som nevedel, že v tom neni BASF, takže už ma za viac ako 2,5e nezaujímajú. Aj preto je dobré, že píšeš tieto veci, pretože ako si hovoril tiež ma dosť naserie keď odbalím renomovanú kazetu a tam nejaký náhradný produkt. Keby šlo o kazetu typu TDK T1, tam by som nič nepovedal a chcel ju práve preto.
Ale kazeta je to pekná, viem si predstaviť na bežné nahrávky kdesi z Tuneru alebo na také to prehrávanie v boomboxe a za cenu ako si to kúpil by som neohrnul nos.
Pekný článok, sa nedivím, že si ho nemohol dokončiť
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

nie grafy, ale tabuľky na tých Basf, teda máš tam buď GMS kazety kde sú dve rôzne pásky, alebo ICM s pravou Basf, možno, ale tabuľky na oboch kazetách hovoria rovnaké hodnoty, tak preto je to bordel, ku ktorej páske to platí? k všetkým čo tam balili istotne nie

https://ez647.sk/cc/basfi/b/basf_thecol ... 90icmz.jpg
https://ez647.sk/cc/basfi/b/basf_soundtrack6089z.jpg
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3646
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

jasné už rozumiem, že páska tam bola rôzna a tabuľky s parametrami rovnaké
ale dobrý výber kazety, zasa nečakane pestré som zvedavý na ďalšiu
by som chcel vedieť, či tu niekto používa Denon kazety alebo je to vždy len jednokusová zvláštnosť v zbierke
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

bol som trochu sklamaný, ale znalci na Nemeckom fóre považujú Denon za nie práve dobré pásky, vraj kazety kvalitou a dizajnom áno, ale pásky nie, vraj jediná výnimka je Denon DX4 superferro, tá jediná za to stojí, inak nič
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell UR 90min rok cca2002+ Made in Indonesia/Malajzia by Panggung
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#ur4602

doplnené:
kazeta v teste bola vyrobená 13.2.2006

Jedná sa o pomerne novú verziu UR, ale ešte s "Pozemskou" potlačou, teda skorší predaj medzi 2005-2007?

To že UR páska bola legendou ferro Maxellu už od roku 1985 až do konca je už známe, a tento model bol dokonca predstavený v nových obaloch aj pre rok 2020, čo z tejto kazety robí zatiaľ svetovú raritu. Samozrejme kvalita je inde než bola kedysi, bohužiaľ inde znamená smerom dole :(
Štandardné UR kazety používajú pásku zvanú Pure Crystal. Kazeta bola behom rokov vyrábaná po celom svete, v Japonsku to je samozrejmé, v USA a Mexiku v Európe to bola Anglická pobočka. V Ázii sa tieto kazety montovali aj v Kóreii, zatiaľ to vyzerá na výpomoc firmy SKC, ale len montáž, žiadne dizajny a pásky od SKC.
Dneska sa budeme venovať Európskej verzii tejto kazety, tak tu spomeniem že Anglická pobočka Maxellu začala produkovať kazety asi na začiatku 90tych rokov, audio kazety, aj s metalkami, aj VHS. Posledná známa verzia na istotu bola Maxell UR 1996
Na neistotu to mohla byť ešte aj verzia 1998, ktorú považujem za poslednú kvalitnú Maxell UR kazetu

A čo potom? Panggung.... neviete čo to je? zrejme nočná mora pre niektorých ľudí...

Panggung Indonesia/Malajzia:
Z postrehov a sledovania viem nasledovné, Panggung kazety vyrábané pod značkou Maxell sa začali objavovať koncom 90tych rokov, o starších neviem, ale fakticky fabrika funguje do dnes, zrejme aj pretože jej portfólio výroby sa sústredí aj na moderné elektronické prístroje a technológie.
Kazety Panggung mi prišli vždy menej presné ako pôvodné Maxell, a hlavne tie posledné verzie UR sú veľmi nepresné, a páska sa pri prechode kazetou a odvíjaní z cievok vlní ako pri morskej nemoci spojenou s ťažkým alkoholizmom.
Ďalšie veci sú že táto firma vyrába len kazety a pásku v dobe výroby Maxellu kupovala od nich a navíjala do vlastných kaziet a keď Maxell skončil, dávali do kaziet čo prišlo, hlavne Čínske pásy, preto majú niektoré novodobé Maxell UR tak zvláštnu pochybnú kvalitu.
No a ešte fakt že firma má aj vlastnú značku audiokaziet PANAREC, ktorá je zmesou rôznych farieb a dizajnov, občas aj recyklovaných z dizajnov kaziet rôznych výrobcov staršej výroby. Taktiež som sa dočítal že sa chaoticky u Panggung výrobkov uvádza raz krajina Indonesia a raz Malajsia, je to vraj z dôvodu že v Indonézii je fabrika Panggung, a Malajsia je vraj nejaký distribučný prístav, to je fakt ktorý som tu chcel už dlho napísať.
Firma má ale aj funkčnú webovú stránku, kde k výrobe kaziet popisujú trochu iné fakty než ja:
Vzostup spoločnosti Panggung Electric Citrabuana ako popredného indonézskeho výrobcu elektronického tovaru možno hľadať už v pôvodnom zameraní na výrobu magnetických médií. Skupina v roku 1973 bola menovaná hlavným distribútorom a výrobcom audiokaziet alebo zvukových magnetických pások pre japonskú spoločnosť MAXELL so sídlom v Japonsku a vďaka tomuto partnerstvu ťažil z priameho prístupu k know-how o výrobných procesoch a manažérskych metódach, aby sa zabezpečilo dodržiavanie medzinárodných štandardov výroby. Z tejto platformy vyvinula spoločnosť vlastnú značku audiokaziet PANAREC, aby splnila potreby zámorských trhov a využila svoju globálnu povesť dôveryhodného výrobcu magnetických médií. Vďaka ďalšej spolupráci s výrobcami OEM a stále prebiehajúcim obchodným vzťahom so spoločnosťou MAXELL sa spoločnosť stala najväčším výrobcom zvukových kaziet v Indonézii a slúži predovšetkým rozvojovým trhom, kde sa táto technológia stále používa na účely, ako je jazykové vzdelávanie.
Výrobu audiokazetovej pásky realizujeme plnoautomatickým montážnym strojom, ktorý sme kúpili od spoločnosti MAXELL Japan. Hlavný materiál tohto produktu, tj. Jumbo webová magnetická páska, má dobré fyzikálne a elektrónové vlastnosti, ktoré sú prijateľné pre vysoký štandard spoločnosti MAXELL. Okrem toho sú všetky komponenty, ktoré používame pre tento výrobok s kazetami so zvukovými kazetami, zadarmo spoločnosti ROHS. Naše najvyššie vedenie sa zaviazalo implementovať správu systému kvality ISO-9001 od roku 1996. Preto sme presvedčení, že dokážeme našim zákazníkom dodať najkvalitnejší produkt z audiokaziet.

Zdroj:
https://www.panggung.com/solutions/audi ... -cassette/

Na stránke majú aj nejaké fotky z výroby samotnej magnetickej pásky, no ja naozaj neviem či je to všetko presne tak ako tvrdia, alebo sú to fotky z Maxellu :)
No ak aj pásku reálne vyrábali, tak dneska o tom trochu viac pochybujem, keďže sa pásky údajne nakupujú z Číny a to rôznych pochybných kvalít. A keby boli tak dobrý ako tvrdia aj dneska, tak by aj FOX mohla brať od nich kazety C0, ale zjavne tých výrobcov nie je až toľko a kvalitných v súčasnej dobe, aby bolo z čoho vyberať, keď si s Ázie vybrali práve kazety Emtec.

Taktiež tam majú aj fotky Maxell UR 1998, takže je možnosť že to vyrábali oni, alebo tie čo mám na stránke sú ešte z Anglickej pobočky. Firma mala v sériových číslach špecifické označenie, ale ktovie či už od začiatku, alebo to maskovali za Maxell.

prehľad kaziet vyrobených firmou Panggung o ktorých viem:
Maxell UR pre Japonsko obal od 1994, ale fyzicky až novšie vyrobené šarže, na odkaze sú to C46 a C90
Maxell UR 2002 pre USA, na odkaze len druhá verzia
Maxell UR 2002+ pre Európu
Maxell UR 2012 pre Európu, kde ostal obal, ale potlač kazety zmenili podľa verzie 1998
Maxell UR 2020 pre Japonsko

Maxell UE 2000
Maxell UE 2000 zelená

Maxell UL for Japan

uveril by som aj tomu ak by výročnú edíciu UD 2016 taktiež zostavil Panggung, aj keď sa tam píše Made in Japan...


OEM značky:
Emtec Ferro Extra I
Emtec Sound I (tam píšu Tape Made in Germany, len im neverím)
Panasonic PX
Sony HF
TDK D

Ďalším faktom je že som nikdy nevidel od Panggung inú pásku než základnú ferro, o typoch II ani nehovoriac a C120 len v dobe keď to ešte reálne vyrábal Maxell.

Dnešná kazeta balenie:
Slim krabička ale zaoblená len veľmi jemne, na štýl Denonu, svetlá číra. Booklet štandardný, farebný, moderný, dve strany pre popis, ale druhá cez farebnú grafiku. Polepy jednoduché Maxell za tie roky sme si už zvykli, možno.
Fólia s novým dizajnom zemegule v šedých farbách a červeno žltým textom. Tento dizajn začali používať už cca od roku 2002 pre OEM verzie kaziet Maxell, kde bol zvyčajne Emtec, alebo Saehan a potom po miernej inovácii používa Panggung až takmer do súčasnosti, keďže neviem či sa stále produkujú nové UR z verzie 2012 do dneska, ale je to možné, pretože zmenili pásku, a nové dizajny obalov predstavili len pre Japonsko. (OEM kazety v roku 2002 Emtec a Saehan pod značkou Maxell, zrejme ukazujú na fakt konca výroby pobočiek Maxell vo svete a postupný prechod na výrobné kapacity Panggung Indonesia)
Rozdiel medzi verziami Panggung v balení a detaily vzhľadu:
Jedná sa o rozdielne značenie dĺžky kazety, buď červenými číslami na fólii, alebo bielymi na kazete, čo je vidieť cez fóliu, teda potlač kazety je upravená, je to nepatrný detail a myslím že to nemiešali v šaržiach, ale k zmenám došlo behom rokov, keďže aj túto verziu balenia predávali väčší rozsah rokov, zrejme moja s bielym popisom na kazete je asi novšia. Usudzujem tak zo zadnej strany bookletu, kde je uvedený Maďarský text s popisom krajiny Malajsia. Tie staršie to ešte nemajú.
maxell_ur2002rozdielybalenia.jpg
maxell_ur2002rozdielybalenia.jpg (99.66 KiB) 1822 zobrazení
Maďarské popisy ostali potom aj na verziách 2012, aj keď som nesledoval či na všetkých. Zrejme sa jednalo pre tieto posledné roky o oficiálneho distribútora týchto kaziet pre EU, alebo náš región, že to dali aj na booklet. (Veľmi ma bavia komenty v rôznych diskusiach po internete, kde si niektorý jedinci myslia že sú posledné kazety Maxell UR vyrábané v Maďarsku, pre ich nízku kvalitu a Maďarské popisy, prosím vás ľudia nebuďte stádo tupých oviec, je tam jasne uvedená Malajsia)

Kazeta:
Telo a komponenty sú v Panggung vyrábané podľa foriem Maxell originál, aspoň si to myslím, len presnosť a prevedenie kvality je o poznanie nižšie než u Japonskej produkcie priamo od Maxellu, samozrejme skoršie Panggung boli dosť slušné, ale tie posledné sú veľmi mizerné, čo vzhľadom k tomu že je to jediná najdostupnejšia kazeta u nás posledných vyše 10 rokov až do súčasnosti, tak asi každý z vás už má na tieto kusy vlastný názor.
Dizajn je celopriehľadný s rovnými čiarami v strede, čo by úspora materiálu Maxell, kazeta v mierne tmavšom prevedení.
Cievky Maxell s pol oblúkmi, klasika posledných modelov, ale totálne snehovobiele, ich presnosť mierne kolíše, hlavne u posledných kusov. U tejto je vidieť že to nieje ako Japan, ale ani zďaleka tak zlé ako na posledných.
Zavádzacia páska je v pôvodnej farebnej schéme Maxell, šípky a strana sú na nej označené modrou pre C90, červenou pre C60, oranžovou pre C46 a zelenou pre C120, no objavili sa u niektorých posledných kusov aj nejasné a nepekné zelené odtiene pre C90.
Komponenty sú v tomto kuse ešte plne osadené, pod vankúšom je magnetický tieniaci plech.
Zaujímavé je si aj všimnúť že u niektorých hlavne nových šarží je vynechaná stredová skrutka a kazeta má tak len 4 skrutky na spôsob TDK.
V tomto prípade sa jedná o tú poctivejšiu šaržu s piatimi skrutkami.
Potlač so zemeguľou je u všetkých týchto kaziet zvyčajne na trecej fólii kazety.

Páska:
stredne hnedá, bežný odtieň, vyzerá slušne, na niektorých miestach má jemne ošúchané okraje s nepatrným zvlnením.
Robil som porovnanie, aby som si spravil približný prehľad o použitej páske.
Na fotke zľava - doprava kazety Maxell UR 1994 - UR 1998 - Wild 1998 - ur original England 1998 - UR 2007 Panggung
Najpodobnejšie až identické sú práve tie tri spomínané 1998, Panggung je mierne svetlejšia na môj vkus, ale mohla by to byť tiež páska Maxell, otázne či robená v Panggung, alebo v Maxell Japan. URka 1994 má asi najtmavší vzhľad, tak možno starší recept.
IMAG0580.JPG
Kazetu som kupoval v obchode Spoel elektro, cenu neviem, ale dopátral som sa k dátumu nákupu a to je 9.8.2007.
Predajňu som predstavoval v obaloch kaziet, hneď v úplne prvom príspevku.

Subjektívne testy:

Testy SilverFoxa tejto kazety na fóre, s najlepšími/najkrajšími fotkami čo poznám.


Akai DX-57:
+4db, bias -8, vtedy som si napísal len že má kvalitný bezproblémový zvuk.
Grafický test z Akai na konci, ja som sa pozrel aj na 2012, čo som síce nevkladal sem, ale videl som že priebehy wave majú podobný charakter pri oboch kazetách, jedine 2012 má niečo menší basový výkon asi o 0,5dB je výstup slabší od dnešnej testovanej kazety.
Hodnoty odvodené približne zo záznamu testu na 0dB:
160Hz -1,5dB / verzia 2012 tu mala niečo pod -2,0dB
10kHz -9dB / verzia 2012 tu mala identický výsledok, ale nepatrne väčšie kolísanie úrovne priebehu
20kHz -20dB

Pioneer CT-S550S:
+2db, jemnejší zvuk, výšky sú dosť dobré
BLE XD:
+4db, veľmi pekný zvuk

Technics RS-AZ7:
+6db, slabšie výšky, mierne slabší ľavý kanál
ATC:
asi +4db, nezapísal som si presne, len že zvuk bol veľmi pekný, príjemný a bezporuchový, veľmi vhodná ATC na túto kazetu pre tento deck

Technics RS-TR979:
+4db, výšky slabé, ale nie tak zlé ako na Mexických Sony EF
ATC:
+6db, výšky dobré, aj keď na zdroj trochu chýba, zvuk je jemne skreslený vo výkone, nutné ubrať, pomerne slušný výsledok aj prednes farby zvuku

Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo stredne uspokojivé

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias na minimum +4 dieliky
L: kolíše -6 až -7 / malý level na maximum +3 dieliky
Počiatočný stav ukazuje že pásky sú výrazne slabšie parametrami než je ferro priemer veľkých výrobcov.
Maximálne nastavenie potenciometrov značí že bias je mierne vpredu nad úrovňou čo chválim.
Naladiť to teda šlo úplne presne, tak že potenciometre boli oba posunuté o polovicu, len bias v mínuse a level v pluse.
Prakticky vo zvuku, no budete sa diviť ale hraje to veľmi dobre, ak displej ukázal pri presnom nastavení obe hodnoty na 0, tak to aj hrá správne, a žiadne ďalšie úpravy biasu ani úrovne nie sú nutné.
Výškovo hrá takmer ako zdroj, vo vybraných skladbách je to na nerozoznanie, problémy s presýkavaním a skreslením nie sú, možno aj preto že sa jedná o pomerne novú pásku, čerstvú pásku vzhľadom k priemeru osadenstva čo tu mám.
Výkonovo jej svedčí držať na +2db so špičkami +4db, potom začína bas skresľovať, podanie hĺbok nie je zvýraznené tak prehnane na hrbe decku Sony ako u niektorých
Poruchy ani kolísanie nie sú* počas dĺžky kazety, ani v oblasti starých testov, jedine dve minúty pred koncom strany a začiatok druhej boli výrazne horšie.
Na druhej strane sa zdali výšky mierne tlmenejšie, rozdiel od zdroja bol viac počuteľný, ale nie tak výrazný, aby sa to považovalo za vyslovene nepríjemné. Celkovo je zvuk z tejto verzii kazety dobrý.
*Trochu sklamalo že sa kolísanie predsa vyskytlo, jemné plávanie úrovne ľavého kanála už 7minút pred koncom strany B, ale len na tej strane.

Záverom, táto kazeta pre zbierku je také nutné zlo, ešte nedozrel poriadne jej čas.
Na nahrávky ako doporučil by som ju, ale toto už nie je verzia dneska v bežnom predaji, už len v rámci aukcií a ponúk na nete.
Zvukovo a kvalitatívne, teda nie je to klasická URka z 90tych rokov na kvalitu ktorej sme boli zvyknutý, páska je niečo slabšia v parametroch aj zvuku, aj odliatok kazety, ale stále je veľmi dobre kalibrovateľná na strojoch a dá sa s ňou vyhrať aj nahrať :)
Verzie Panggung v tomto prevedení zemeguľa aj na fólii sú teda vhodné na použitie, ja som verziu C46 napríklad použil ako plnku do kaziet eagle reel to reel C15, teda som vymenil pásku, kde tá pôvodná bola totálne mizerná, pretože som mal za úlohu spraviť pre kamaráta jednu prezentačnú RTR kazetu a Eagle C15 pred pár rokmi boli široko dostupné za priaznivé ceny, aj keď mechanicky asi najhoršie prevedenie RTR kazety čo som kedy mal v rukách, ale Maxell UR 46 Panggung tam sadla, len si po pár prechodoch spravila zvlnené okraje kvôli nekvalite kazety a rtr riešenia, ale zvuk si v rámci možností držala slušný, čo bola výborná voľba cena/výkon/vzhľad.
Ak dnešnú testovanú kazetu porovnám s verziou 2012 tak je to obrovský rozdiel v kvalite, u 2012 som mal na Akai, aj Sony decku problém že ak som nastavil výšky, bias a celkovú kalibráciu na dobrý výsledok s ktorým som bol dosť spokojný, tak o 5-10minút ostrej nahrávky boli výšky veľmi potlačené, nevýrazne a skreslené a už to ďalším podbiasovaním vôbec nešlo opraviť, okrem toho to bola asi jediná kazeta, ktorá po úplne prvom prechode na Sony decku nechala hlbokú ryhu, horšiu než u TDK a po dvoch prechodoch som čakal kedy sa páska rozdelí na dva pásiky. Celý chod pásky šialene zvlnený, ku koncu tam pri odvíjaní z cievky vyslovene tancovala niekoľko hudobných štýlov súčasne.
Keby mala páska verzie 2012 len mierne slabšie parametre vybudenia ako som nameral na Akai, tak by to tak nevadilo, ale nestabilita chodu, zrejme aj mierne zanášanie hláv ju odsúdili na totálny lowend, kde oproti tomu je dnešná predstavená verzia kazety skoro tak dobrá ako pôvodné URky.
Okrem zmienených faktov k 2012 verzii, tak nové šarže z 2020, alebo možno aj trochu skôr zase zmenili použitú pásku, neviem kto ju vyrobil, ale má veľmi odlišný odtieň hnedej, trochu vyšší MOL ale hlboko kriticky bias, kde sa nedá dobrý zvuk získať často ani na strojoch s lepšími možnosťami manuálnej kalibrácie.
Až na to niekedy dôjde, zase spravím nejaké porovnania.

Dodatky:
stav počítadla decku po jednej strane: 46.44
stav hláv: ostali po okrajoch biele náznaky prechodu hláv, nie hnedé, ale snehové, múkové, proste sa mi to nepáči u tak novej pásky
poruchy na konci strany A: asi 1-2min kolísanie úrovne zľava, potom aj výraznejšie dropy
poruchy na začiatku strany B: 1-2min, dropy mierne, ale kolísanie výraznejšie, potom mierne tlmenejšie výšky, kde čiastočné zlepšenie prišlo asi až 5minút od začiatku strany
koniec strany B: bez porúch, ale výraznejšie kolísanie už asi 7minút pred koncom, také to jemné plávanie zvuku
otlaky po svorke a lepke na konci strany A: priečne čiarky jemné až stredné, zvlnenie pásky mierne výraznejšie

Mňa len teší že po toľkých rokoch v šuflíku sa na tieto slabšie novodobé kazety našlo využitie.
Prílohy
IMAG0571.JPG
IMAG0572.JPG
IMAG0573.JPG
IMAG0574.JPG
IMAG0575.JPG
IMAG0576.JPG
IMAG0577.JPG
IMAG0579.JPG
IMAG0582.JPG
IMAG0583.JPG
IMAG0584.JPG
IMAG0585.JPG
IMAG0586.JPG
IMAG0587.JPG
IMAG0588.JPG
IMAG0589.JPG
IMAG0590.JPG
IMAG0591.JPG
IMAG0592.JPG
IMAG0593.JPG
IMAG0594.JPG
IMAG0595.JPG
IMAG0596.JPG
IMAG0597.JPG
IMAG0598.JPG
maxell_ur_90_2005.png
maxell_ur_90_2005s.png
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Emtec Ferro Extra I 60min rok cca2004 Made in Indonesia by Maxell-Panggung
https://ez647.sk/cc/emtec_fe1.html#04mxl

Dneska si porovnáme v podstate dve skoro rovnaké kazety, ale najprv prívarok k firme Emtec a ich dokonalým auu auu auu audio kazetám.
Model Ferro Extra I vychádzal z modelu LH-Extra I firmy Basf a celú tú hierarchiu som už asi písal pri nahrávaní zmienených Basf LHEI.
Firma Emtec od 1.1.1997 začala postupne zavádzať zmeny, nie len toho loga a reklamného cirkusu okolo toho, ale aj znižovať kvalitu svojich výrobkov (slušne som ale myslel znižovať náklady :) )
Kazety a komponenty sa postupne začali nakupovať z Číny, pre všetky priehľadné kazety, no ono ešte pár rokov vydržali aj tie pôvodné priehľadné, a dizajnové modely. Plnené boli však pravou Basf páskou, neviem či sa stále vyrábala, alebo to boli všetko skladové zásoby.
Posledné roky života audiokazety pod zračkou Emtec sa tam už striedali aj kompletne OEM produkty, napríklad plne Čínske kazety s Čínskou páskou, ktoré vyzerali vzhľadovo s Emtec takmer identicky, no a potom náš krásny Maxell Panggung z Indonézie. Tieto ste mohli pod značkou Emtec nájsť v dvoch modeloch okolo roku 2004cca a to Sound I a Ferro Extra I, známe pre dĺžky C60 a C90.

Balenie:
Krabička slim jemne zaoblená, dizajnovo zhodná s tou včerajšou na kazete Maxell, len v tmavom prevedení.
Booklet je na štýl Emtec, teda veľký s tou kratšou skladacou stranou a riadkami nahusto kde ste mohli písať viac než sa na kazetu dalo nahrať. Booklet je riešený ešte v tom klasickom Emtec štýle, nie v tom univerzálnom novom ako som ukazoval nedávno.
Polepy sú tak jednoduché akoby som tam videl MAXELL.
Fólia stále zachováva dizajn navrhnutý pre Basf Ferro Extra I v roku 1996, len je tam viac červenej.

Kazeta:
Telo a dizajn kazety sa do posledného detailu zhoduje so včerajšou Maxell, v rátane 5 skrutkového tela v tmavom prevedení, potlači na trecích fóliach a štandardných cievkach Maxell. Jediné čo sa mi na tej kazete páči a čo Maxell posledných mnoho rokov nebol schopný, sú červené svorky, čo tejto kazete neskutočne pristane.
Presnosť je na podobný štýl ako tá včerajšia Maxellka, alebo mierne horšia.
Značenie sériového čísla je tlačené netypicky, ale v štýle Panggung, Maxellovské číslo doplnené o značku.
Zavádzacia páska je tá chudobnejšia, čo dávali do Maxell UE, plocha so štvročekom pre šípky tam je, ale samotné šípky niekto vygumoval vo Windows maľovaní pred tlačou :)

Páska:
porovnával som dnešnú Emtec verziu s tou Maxell zo včera, na fotke vľavo je Maxell a vpravo Emtec, a tá Emtec sa mi zdá mierne svetlejšia, inak sú identické. No a výsledky v testoch tiež vychádzajú viacmenej identicky.
IMAG0630.JPG
Kazetu som kúpil 22.4.2008 v predajni Elektro Slovakia (tuším väčšia sieť predajní, alebo len miestna, neviem, ale mali hlavne bielu techniku s veľkým výberom a čiernu viacmenej symbolicky), ktorá už neexistuje, ale bola to jediná predajňa u nás v meste kde mali posledné verzie Fuji DR 90.
Kazetu som kúpil teda necelý rok po tej včerajšej Maxell. Ešte sa rôzne po meste aj v malých, dokonca aj pc predajniach či foto službách tieto Emtec od Panggung objavovali v predajoch.
Ale spomínam keď som ju videl prvýkrát asi v rokoch 2005-2006, som pozrel tak do výkladu jednej malej predajne a tam bola Emtec FEI a pozerám cievky Maxell, si myslím ale fuj, už nevedia ako to viac skrížiť, to bolo krátko pred mojim návratom ku kazetám a tým Emtec s cievkami Maxell som sa precízne vyhýbal ako veľmi sa mi to nepáčilo, no nakoniec som ich kúpil v inom obchode keď som o to začal mať znovu záujem :D

Subjektívne testy:

Akai DX-57:
+4db, bias -8
Zvukovo sa to dá, ale kvalitou, dojmom a výkonom to už nemá na pôvodné Basf FEI z Nemecka.
Grafický test z Akai na konci je dosť podobný s Maxell UR zo včera.
Hodnoty približne odvodené z grafu pri zázname 0dB:
160Hz -1,5dB
10kHz -9dB
20kHz -20dB
teda hodnoty vyšli rovnako, aj keď niektoré frekvencie čo som nepísal sú na grafe s menšou úrovňou než na Maxellke

Pioneer CT-S550S:
+2db, výšky zhoda, pekný dojem je celkom potlačený
BLE XD:
+4db, mierne ostrejší zvuk než zdroj, ale celkom to ide

Technics RS-AZ7:
+6db, mierne slabšie výšky, nestabilná úroveň kanálov a balance
ATC:
+4db, mierne skreslené, výšky vyrovnané na úroveň zdroja, ale kolísanie ľavej strany je celkom výrazné, k tomu občas silné dropy, teda podstatne horší výsledok než Maxellka zo včera

Technics RS-TR979:
+4db, výšky slabšie, bez skreslenia
ATC:
+4db, kvalitné výšky, veľmi mierny dojem skreslenia, ale niečo lepšie než pri teste Emtec FEI 46 Germany, balance v poriadku

Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo dosť dobré

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias na minimum +4 dieliky
L: -6 / malý level na maximum +3 dieliky
teda kalibrácia v základe aj na maximum je identická s Maxell zo včera
Nastaviť to šlo presne s takmer identicky nastavenými potenciometrami kalibrácie ako včera.
Zvukovo je to zase na prvé počutie veľmi schopné, výšky len nepatrne, slabšie, alebo takmer vôbec, výkon sa ľahšie nechal natlačiť na +4db, s občasnou špičkou +6db, predsa je to C60, poruchy neboli.
Takže ostrá nahrávka a môj celkový dojem z tejto kazety a pásky v porovnaní so včerajšou Maxell je ten, že telo je o niečo menej presné a cievky sú viac kolísavé, s hrbom na svorkách.
Zvukovo sa mi to až tak nepáčilo, bolo dosť úsekov kde sa vyskytli trochu dropy, a nie v oblasti starých testov, ale už 10min pred koncom na panenskej páske to bolo občas nečisté a poruchové, aj začiatok druhej strany mierne.
A páska asi tiež mierne zanáša ako včerajšia, výšky postupom nahrávania sa mierne oslabili, zase nie kriticky, ale všimol som si to.

Záverom, do zbierky, zase čaká na dozretie, ale príde mi to ako zelený banán v potravinách, ktorý ma čierne pruhy na strane, je nedozretý aj prehnitý zároveň.
Na nahrávky kľudne by to ako tak šlo, vždy je lepšia než Maxell UR 2012, ale zase horšia než včerajšia kazeta. Tá presnosť celej kazety a kvalita páska je proste mierne horšia, aj keď nepochybne sa jedná o identický materiál z jednej fabriky.
Takže ďalšia moderná kazeta vyrobená najmodernejšími šetriacimi technológiami ako sa len dá. Čo dodať, v dobe keď som postupne strácal záujem o kazety aj tieto nekvalitné paskvily v obchodoch k tomu prispeli.
Ale za červené cievky od Maxellu dneska to stojí, to nikdy viac neuvidíte! :D

dodatky:
čas počítadla decku po jednej strane: 32.37
stav hláv: okraje jemne označené že tam prešla páska
poruchy na konci a začiatku som už popísal v texte
otlaky pásky na konci prvej strany: priečne čiarky jemné, zvlnenie pásky malé, napriek tomu dropy a poruchy sú celkom rozsiahle
Prílohy
IMAG0621.JPG
IMAG0622.JPG
IMAG0623.JPG
IMAG0624.JPG
IMAG0625.JPG
IMAG0626.JPG
IMAG0628.JPG
IMAG0629.JPG
IMAG0632.JPG
IMAG0633.JPG
IMAG0634.JPG
IMAG0635.JPG
IMAG0636.JPG
IMAG0637.JPG
IMAG0638.JPG
IMAG0639.JPG
IMAG0640.JPG
IMAG0641.JPG
IMAG0642.JPG
IMAG0643.JPG
IMAG0644.JPG
IMAG0645.JPG
IMAG0646.JPG
IMAG0647.JPG
emtec_fei_60_2005_by_maxell.png
emtec_fei_60_2005_by_maxells.png
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3646
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Maxell, ja si pamätám ako som tú kazetu kúpil normálne v obchode, keď to bolo aktuálne a neriešil som ju vôbec ako vyzerá ani nič, mala byť niekde do auta alebo tak. Bola to pre mňa vlastne novinka tá šedá fólia a j kazeta s planétou. Nahrávka vyšla dobre, proste základná ferro. Netušil som o žiadnom Pangung a neriešil to, proste autokalibrácia a všetko ok, nič pozoruhodné ani špatné. Neskoršie verzie tie čo nemáte radi (2012) sa mi výzorovo aj zvukom páčia viac. Ja viem, že pravda je asi na vašej strane, tá 2012 "hrá"...inak a mne sa to nejako zapáčilo. Teda ja som ju najskôr zamietol ako shit ale hneď potom som si k nej našiel cestu. Ja mám totiž veľmi rád určitý zvuk, ktorý ale samozrejme nenahrávam a nepočúvam stále ale mám ho rád a ešte som dosť vysadený na stredy. Takže u mňa si 2012 nájde uplatnenie aj v nahrávkach, ktoré si cením ale aj na také to žuvanie :)
Emtec, ako Maxell cievky v "basf" sú veľmi zvláštne asi ako kolesá z Toyoty na VW a jednu do zbierky by som prijal ale podľa mňa je to hnus. Najlepšie je ako sa ti to v texte podarilo skoro správne pomenovať :lol: : ... audiokazety pod zračkou Emtec ...

dobré testy dobrej a horšej kazety
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ja som tiež netušil o nejakom Panggung, to všetko prišlo s hľadaním info o kazetách a študovaním zahraničných fór, ale už v tej dobe keď to prišlo som si všimol že tie Maxellky sú proste nejaké iné a kvalita už z toho tak nekričala, už len ticho šepkala, tak ticho že keď si zapol dolby, už nebolo počuť nič
celkovo som bol sklamaný, pre mňa je UR 1998 a UR 2012 obrovská priepasť, ktorú prepája len pozostatok nápisu MAXELL
ako som písal tie dojmy z kaziet, že majú nejaké menšie parametre MOL, SOL a tak je jedná vec, ale tá nekonzistentnosť, instabilita, nepresnosť, poruchovosť, plávanie pásky

tak ma napadá, ako orhore písal že fotím nepodstatné pixoviny na kazetách, tak nech vás všetkých Boch chráni až sa raz niekedy naučím strihať videá v nejakom editore, to máte po čiči.... :D

A zračku Emtec som napísal schválne, pôvodne to malo byť eSko, ale som si povedal nebudeme škaredý ako tie kazety necháme vyniknúť :D

Keď máš odpor, ako ja kedysi ku kazete Emtec vyrobenou Maxellom, čo potom hovoríš na tie odkazy verzie Panasonic Maxell, Sony Maxell, TDK Maxell je asi najviac TOP :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3646
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

no tie zrovna v tom odkaze sa mi teda nepáčia moc ale zaujímavé sú Panarec
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hej Panarec by mohol byť zaujímavý zberateľský artikel a pritom nemám ani jednu takú kazetu
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3646
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

zosmol nejaký kostrbatý mail po anglicky alebo aj pekne plynulý, ako chceš ...predstav im tvoju web stránku a pošli ho do Panggung. Možno ti na oplátku pošlu kazety Panarec
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

pri tom ako o nich píšem mi tak pošlú blato v krabici :D
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"