Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK D 90min ročník 2002 Tape Made in Japan, kazeta a montáž Thajsko, Verzia pre USA trh.

Po minulých nahrávkach dáme trochu zmenu, ostaneme pri základnej kvalitatívnej triede, ale vsadím na lepšiu kvalitu spracovania a spoľahlivosť než niekoľko predošlých kaziet.
TDK D tejto USA verzie som už trochu predstavil vo vlákne C120
Bolo tam trochu nedorozumenie s určením roku, ktoré som potom dodatočne opravoval aj na svojom webe, teda USA verzie TDK D boli zamenené medzi 1998 a 2002 ročníkom, odhalili to až rozkódované sériové čísla kaziet.
Okrem toho že o TDK D sa napísalo veľa, nie len na tomto fóre, v krátkosti spomeniem že pôvodná Japonská páska sa volala Grained Ferric, ktorá bola používaná firmou TDK ako základný ferro pás.
Táto verzia aj keď je pre Americký trh, je už vyrobená v Thajsku, ale s pôvodnou TDK D páskou, telo kazety je poslednej verzie bez skrutiek, neobsahuje magnetické tienenie pod vankúšom, ale za to prítlačný vankúš je na tom tvarovanou pliešku ako Európske verzie.
Pre porovnanie verzia C120 na odkaze vyššie je vyrobená v roku 2004, aj tá obsahuje Japonskú TDK D pásku, ale vankúš má už obyčajný, rovný. Verzia oboch kaziet je teda už dosť ochudobnená, pretože sa jedná o predposlednú verziu TDK D pre Americký trh.

Balenie:
Klasicky zaoblená slim krabička s logom TDK v tmavom prevedení. Fólia a model si stále drží svoj červený vzhľad, s CD na obale a trochu výhľadu na kazetu, obaly boli o niečo strohejšie než EU verzie v tej dobe.
Zadná strana ukazuje vhodnosť použitia, a má akýsi 3D graf, ktorý je veľmi orientačný, nakoľko sa presné hodnoty nedajú určiť, ale vyzerá to moderne, no lepšie bolo ako u starších verzií napísali presné hodnoty pásu.
Chválim za to, že sa uvádzal pôvod extra pre pásku aj pre montáž, menej že sa už u TDK neuvádzal rok, no u EU verzií sa nenamáhali ani s tým.
Booklet je krátky typ J, jednoduchý, obe strany s riadkami na popis, predná je farebná s vrchom v modro červených farbách, ktorý je totožný aj pre ročník 1998, naozaj rozdiel medzi tými dvoma ročníkmi USA boli len dizajny fólie, všetko ostatné bolo dizajnovo totožné.
Nálepky mali tie nezmyselné s farebným pásom, kde sa do balenia mohol dostať fialový, alebo červený, či možno aj iný farebný pás, výrazne skromnejšie možnosti polepov než u EU verzií.

Kazeta:
Telo kazety patrí k tým z poslednej generácie, u nás známe asi od roku 2005 z Thajska v USA a Japonsku už v polovici 90tych rokov, kde kazeta je zvarená, bez skrutiek a výčnelky v strede tela kazety už nie sú oblúkové, ale hranaté.
Použitý vankúš som spomenul aj výbavu, cievky klasické TDK plne biele. Potlač je jednoduchá, opäť neruší a opäť je to totožný prvok s verziou USA 1998. Celá kazeta je o niečo tmavšia než sme zvyknutý.

Páska:
Svetlo hnedá železitá a veľmi priesvitná, klasická TDK D, ale kto by mal pochybnosti o pravosti, najlepšie je porovnávať TDK D medzi sebou farbou a celkovým vzhľadom pásu, medzi poslednými rokmi cca 1986-2002 by mali byť len malé rozdiely v odtieni pásu, počas zmien receptov, staršie môžu byť výrazne svetlejšie, ale neviem presne povedať kedy nastal ten prechod.
Preto pri nových TDK D je veľmi dobre poznať rozdiel ak tam použijú Kórejskú pásku.

Kazetu som získal z HB KE 01/2017 za cenu 4€ čo je rovnaká cena ako predošlá Konica, ale rozhodne to bola lepšia kúpa :D

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 22.1.2017:
+4db, bias -8
Veľmi slušný zvuk, v špičkách ide aj na +6db, veľmi pekný, svieži zvuk pri strednom podbiasovaní.
Akai nechal jemný náznak čiary v strede pásky po teste.

Pioneer CT-S550S, 1.9.2019:
+4db, slabší výstup, ostrejší zvuk mierne, celkom príjemné
BLE XD:
+5db, výškovo ako zdroj, mohutnosť basov a výstup z pásky sú silnejšie než zdroj, veľmi dobrý výsledok

Technics RS-AZ7, 1.9.2019:
+6db pri vstupe +4db, špičky ťahajú až na +8db, výšky len nepatrne slabšie, táto páska má celkom potenciál
ATC:
+6db a ľahko sa nechá prebudiť až na +8db, výšky ako zdroj, hrá naozaj veľmi schopne

Technics RS-TR979 dvojhlava, vstup na +4db, 1.9.2019:
+4db, výšky mierne slabšie
ATC:
+4db, výškovo veľmi kvalitné, veľmi pekný zvuk, vhodná kazeta pre tento stroj

Technics RS-TR575MII dvojhlava, vstup na +4db:
+4db, výškovo pomerne slušné, bez porúch a kolísania

Aiwa CS-W320 rádiokazeťák s magnetom, 20.8.2023:
Dosť dobrý zvuk v rámci možností, mierne ostrejší, mazanie úplné.

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah
L: -6
Aj keď to vyzerá nelichotivo, tak potenciometre na maximum rozsvietili displej na tri štvrtiny, takže tie hodnoty som ani nezapisoval a pokúsil som sa nastaviť hodnoty, čo sa mi podarilo, len som mal pocit že celkom dosť kolíšu v rozsahu +/-1dielik, čo nie je dobré znamenie.
Ale zdá sa že to ničomu nevadilo, pri teste sa mi zvuk veľmi páčil, mierne som ubral bias ešte pre lepšiu sviežosť a hrá to ako zdroj, zvuk je proste nádherný, plný čistý bass bez jediného náznaku skreslenia, výšky krásne ostré, bez sykaviek, žiadny náznak kolísania či poruchy ani počas starých testov či koncov pásu.
Pri teste mi to začalo jemne skresľovať až pri +6db, nahrávam teda priemerne na +2db so špičkami +4db, aktuálne počas písania som práve načal druhú stranu a zatiaľ nemám jedinú výhradu k zvuku.
K mechanickej stránke kazety, má trochu nepravidelný šúchavý zvuk, asi z pohybu cievok.

Záverom:
Moderná TDK D pre Americký trh z roku 2002 a z Thajskej výroby nevyzerá tak vábne, ale trochu to klame. Je tam síce Thajské telo a montáž, možno niektoré drobné neduhy v hladkom chode mechaniky, absencii skrutiek a magnetického tienenia a u každej šarže môžu byť tie drobné odlišnosti komponentov. Ale je použitý kvalitný pravý pás TDK D z Japonska, čo je naozaj veľmi citeľné, páska rokmi skúsenosti overená medzi mnohými používateľmi aj dnes, na základnú ferro dostanete nadpriemerný výsledok kvalitného zvuku. Kompatibilita s ostatnými strojmi bola tiež veľmi dobrá.
Nemôžem však vylúčiť v niektorých šaržiach nejaký abnormálny výskyt Kórejskej pásky, i keď všetky kusy čo mám na webe z tohto ročníka majú Japonskú pásku, navyše u tejto verzie je to vzadu uvedené.
Takže naozaj odporúčam v základnej triede je veľmi dobrá, precíznosť komponentov len mierne poľavila.

Dodatky:
Počítadlo decku po jednej strane 47:43
Otlaky pásky po lepke zavádzačky a svorky sú stredne výrazne na konci strany A.
Napriek tomu som nepočul jedinú poruchu na konci ani začiatku strán, ani zakolísanie stopy.
Po prvej strane, bez oteru na hlave či kladke.
Zdroj Dual CD 5150 RC (v poriadku)
CD-RA Maxell XLII Music Audio – Ritek Co. Taiwan 97:15.17, zápis 16x Optiarc BD-5300S 1.06, IMG Burn 2.5.8.0
Interné poznámky – CC 977, CD 993, 994
Prílohy
IMAG0183.JPG
IMAG0183.JPG (88.83 KiB) 839 zobrazení
IMAG0184.JPG
IMAG0184.JPG (108.48 KiB) 839 zobrazení
IMAG0493.JPG
IMAG0493.JPG (138.95 KiB) 839 zobrazení
IMAG0494.JPG
IMAG0494.JPG (102.19 KiB) 839 zobrazení
IMAG0495.JPG
IMAG0495.JPG (152.13 KiB) 839 zobrazení
IMAG0496.JPG
IMAG0496.JPG (126.69 KiB) 839 zobrazení
IMAG0497.JPG
IMAG0497.JPG (121.54 KiB) 839 zobrazení
IMAG0498.JPG
IMAG0498.JPG (99.85 KiB) 839 zobrazení
IMAG0499.JPG
IMAG0499.JPG (71.85 KiB) 839 zobrazení
IMAG0500.JPG
IMAG0500.JPG (109.71 KiB) 839 zobrazení
IMAG0501.JPG
IMAG0501.JPG (108.94 KiB) 839 zobrazení
IMAG0502.JPG
IMAG0502.JPG (77.15 KiB) 839 zobrazení
IMAG0503.JPG
IMAG0503.JPG (98.61 KiB) 839 zobrazení
IMAG0504.JPG
IMAG0504.JPG (82.78 KiB) 839 zobrazení
IMAG0505.JPG
IMAG0505.JPG (86.92 KiB) 839 zobrazení
IMAG0506.JPG
IMAG0506.JPG (81.5 KiB) 839 zobrazení
IMAG0508.JPG
IMAG0508.JPG (40.71 KiB) 839 zobrazení
IMAG0509.JPG
IMAG0509.JPG (58.1 KiB) 839 zobrazení
IMAG0510.JPG
IMAG0510.JPG (140.96 KiB) 839 zobrazení
IMAG0511.JPG
IMAG0511.JPG (126.37 KiB) 839 zobrazení
IMAG0512.JPG
IMAG0512.JPG (90.64 KiB) 839 zobrazení
IMAG0513.JPG
IMAG0513.JPG (56.78 KiB) 839 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3492
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Pekný test, to je proste klasika TDK D. Asi najvdacnejsia kazeta zo základnej triedy aj s presahom vyššie. Na tom Sony je vidieť, že je riadne prebiasovany keď aj Déčko nepohne displejom v nulových pozíciách. Ja viem ono je to asi nakalibrovane HFS ale aj tak.
TDK D proste väčšinou stačí
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Hej a tiež som si všimol že ako som v minulosti tu testoval ešte dve TDK D, tak mali takmer totožné výsledky kalibrácie na Sony.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3492
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

zaujímavo sa to prejavuje na tom AZ7, ja viem, že si hovoril o tom ako tento deck funguje dobre s týmito kazetami
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

AZ7 si celkom rozumie s normálkami najlepšie pri kalibrácii, aj keď sme robili testy či nie je hlava poškodená, pri ATC tento stroj vždycky podbiasuje až abnormálne, viac než je potreba, čo svedčí o tom že bud z hlavy MR nedostáva výškovú odozvu akú by mal, aj keď pri priamom posluchu to nie je poznať, alebo je rozbitá kalibrácia, či už nejakou poruchou, alebo zlým výrobným nastavením tohto kusu, nakoľko každý kto mal tento deck tvrdil že ATC funguje veľmi dobre na všetkých kazetách
Nakoľko stroj neobsahuje nastavovacie prvky pre kalibráciu alebo čohokoľvek okolo biasu, je s tým problém

a keďže na dvojdeckoch je tiež ATC, tam to tiež občas podbiasuje viac, ale nie tak agresívne a často z nich dostanem niekedy lepší zvuk než z AZ7, chcelo by nad tým popremýšľať prečo sa to deje.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3492
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Jasné tento stroj je zvláštny ale píšeš, že dobrý zvuk to ma aj bez kalibrácie a ak by bola hlava zlá neviem či by to tak bolo. Ako si pamätám, kedysi ľudia nič necistili nie ešte demagnetovat, a tento stroj by skôr kúpil niekto čo si vie prečítať čo je na dvierkach. Otázne je cez koľko ďalších rúk presiel
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell UR 120min vyrobená 14.3.2000 Montáž Mexico, páska zrejme Japonská UR, Americký trh.
Na odkaze sa jedná o prvú verziu, pretože druhá je Panggung Indonesia
Väčšinu bežných fotiek z testu vynechám, nakoľko kazeta bola predstavená vo vlákne C120
Bol som vtedy ešte skromnejší na popis v začiatkoch vlákna, tak si tu rozoberieme niektoré bežné aj nebežné detaily tohto kusu.
Maxell UR bol vždy pomerne veľkým synonymom kvality základnej ferro pásky, ktorú Maxell nazýval Pure Crystal, napriek tomu sa jej vzhľadové a pigmentačné vlastnosti rokmi menili o dosť výraznejšie než u TDK D.
Predávala sa pre všetky tri trhy, občas aj nejaké verzie navyše pre lokálne krajiny s veľkým množstvom pestrofarebných obalov, kde nakoniec aj tak skončili u červenej farby. (prevažne)
Naša kazeta je pomerne nová, ale z Mexickej montáže, aj keď používa kvalitný dizajn komponentov a rovné telo bez šetrenia materiálov s hrubými stenami, je tam množstvo nedostatkov, ktoré sú už poplatné tej dobe výroby, aj miestu výroby, ale nie tak tragické ako Mexické Sony, alebo neskoré verzie Maxell Panggung z Indonézie.
Trochu hlučnejší chod cievok, občasné silné šúchavé zvuky, aj pri ručnom otáčaní cievkami.
Cievky sa mierne vlnia a spoje nie sú presné, robia sa nepekné otlaky na páske spôsobujúce poruchy, ďalšie problémy sa zatiaľ nevyskytli.

Balenie:
Zaoblená hrubá krabička s typickými okrúhlymi stredovkami a logom maxell sú v tejto dobe veľkými luxusom, ale v čírej svetlej farbe sa tento pôvodný dizajn nevyskytoval tak často.
Červená fólia s jemne hnedými a čiernymi prvkami s hlavným maskotom firmy Maxell, ktorý bol známy hlavne v USA a Japonsku bol sediaci chlapík v kresle, ktorý počúva šialene silnú audiokazetu Maxell so svojho hifi systému, ktorý ďaleko iste presahuje bezpečné hranice decibelov 😊 (Ako hovorí Roman, na obale je sediaci degeš, a pritom to bol len predchodca Jackass :D )
Predná strana má pomerne pekný, veľký a jasný výhľad na veľkú časť kazety, kde bezpečne ihneď pri nákupe poznáme či na nás nepozerá OEM kazeta, napríklad Saehan.
Základné informácie na prednej strane ako vhodnosť pre každodenné nahrávky, to do nás Maxell tlačí už dlhšie, chválim uvedenú metráš 178m, aj keď pre Ameriku sa táto miera nehodí.
Zadná strana v červeno čiernobielom vzhľade, bohatá na symboly vhodnosti použitia kazety, tu už je dĺžka pásu aj v stopách, a hovorí sa len o tom že kazeta bola zmontovaná v Mexiku, čo ma trochu mrzí, zákazník by chcel vedieť aj odkiaľ pochádza páska, takže povedzme že asi z Japonska.
Pre toto obdobie je ale prevedenie obalu o dosť viac podarené, než Európske zemeguľové verzie, ktoré ma vyslovene nas.....
Booklet je krátky typ J s oboma stranami s riadkami na popis s pomerne jednoduchou grafikou, len text, predná strana v červenej a zadná v čiernej farbe, čo je menej než u nás.
Nálepky sú také Maxellovské s dvoma logami značky, v červenom prevedení, zase mierne odlišnosti od našej verzie.

Kazeta:
Chválim použitie jednoduchého tela bez tých výčnelkov vo vnútri typické pre posledné generácie UR, je zrejmé že pre C120 sa tak veľmi nehodia, takže klasika s hladkým dizajnom, ale hrubými rovnými stenami, zase sa môže líšiť od šarže a dátumu výroby.
Telo je v mierne tmavom nádychu, potlač je na trecích fóliách, identická s Európskou verziou 1996, v USA túto potlač recyklovali až v troch ročníkoch bez zmeny!
Hlavná zmena sú použité moderné cievky s poloblúkmi, ako som spomínal nie veľmi presné z Mexickej výroby.
Kazeta s čiernymi skrutkami, zavádzacia páska s modrým značením podľa novej schémy Maxell.
(Verzia Panggung v rovnakom balení fólie a bookletu obsahuje novšie telo kazety so šetrením plastu a výčnelkami, a potlač je zmenená na EU dizajn verzie 1998, o tejto kazete som tiež písal vo vlákne C120, hneď po tejto verzii)

Páska:
Stredne hnedá, jemne železitá a výrazne priesvitná, zdá sa že vzhľadovo je totožná s UR 1996 USA verzie, nemalo by sa jednať o OEM pás, ale pravý Maxell UR so záveru 90tych rokov, teda kvalitný materiál, žiaľ uložený v o niečo horšie spracovanom tele o čom si viac povieme v teste. Vyskytli sa jemné šmuhy a náznaky bielej hmoty na bočnej strane navinutej cievky s páskou, pre Maxell je to viac ojedinelá záležitosť spôsobená horším skladovaním, viac opäť až pri ostrej nahrávke.

Kazetu som získal z balíka HB KE 01/2017 za cenu 3,5€ čo je veľmi dobré.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 22.1.2017:
+4db, bias -8, prípadne -6
Výkonovo je trochu na hrane, lepšie budiť na +2db, ale bias je možno až príliš, stačí aj -6, páska je nadmerne svieža výškovo, na tenkej páske však mierne zaniká basová a vokálna mohutnosť. Bez porúch.
Akai nechal po teste na páske náznak jemného stredového prehybu a zvlnený okraj pásky. Pripomínam vtedy by už mal byť single capstan.

Pioneer CT-S550S, 1.9.2019:
+3db slabší a preostrený zvuk
BLE XD:
+4db výškové podanie ako na zdroji, mimoriadne pekný zvuk s plným výkonom

Technics RS-AZ7, 1.9.2019:
+4db, špičky +6db, výškovo len nepatrne slabšie od zdroja, veľmi schopný zvuk hodný nahrávky
ATC:
+2db, výšky ako zdroj, zvuk je dobrý, ale príde mi trochu násilne uťatý výkon pásu na basoch, keď pomerne skoro začne skresľovať, vhodnejšie bez ATC, alebo iný stroj

Technics RS-TR979 dvojhlava, vstup nastavený na +4db:
+2db, výšky stredne až trochu viac slušné, bez kolísania a porúch
ATC:
+4db na hrane výkonu, výšky ako zdroj, zvuk je veľmi schopný, až prekvapivo, vhodný stroj pre túto kazetu, ATC odporúčam

Technics RS-TR575MII dvojhlava, vstup nastavený na +4db:
+4db, výškovo dosť slušné, bez porúch a kolísania

Aiwa CS-W320 rádiokazeťák s magnetom, 20.8.2023:
Nepatrne slabší zvuk od zdroja, ale výškovo veľmi dobre vyvážený v rámci možností, mazanie úplné

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum +5
L: -6 / malý level na maximum +3
Teda vo východzej polohe to odkukalo od TDK D, ale opäť to šlo nastaviť úplne presne so strednou rezervou, kolísanie hodnôt bolo minimálne
Zvuk pomerne prekvapil, celkový dojem je ešte o niečo lepší než na predošlej TDK D 90.
Výkonovo skreslenie začne mierne skôr než na TDK, už pri +5db, ale stratégia nahrávky +2db so špičkami +4db sa veľmi dobre osvedčila aj na tejto páske.
Prednes je výborný, výšky sú ako zdroj, resp. rozdiel je veľmi malý a nemal som potrebu dodatočne uberať bias ako pri iných kalibráciach, ani pri teste, ani pri začatí ostrej nahrávky od začiatku strany, výškovo sa našli len minimálne neduhy a inak si pás držal ostrý a jasný zvuk celú dĺžku prvej strany.
Basovo sa mi to veľmi páči, lebo tenkosť pásu vyváži prebasovanie decku Sony a zvuk je aj v tejto oblasti subjektívne totožný pri priamom porovnaní so zdrojom zvuku. Takže za mňa ešte niekoľko násobne lepší a príjemnejší výsledok v podaní zvuku než u zmienenej TDK D 90.
Ale oproti tej TDK sa tu našli nejaké mechanické neduhy pásu v spojení s Mexickou schránkou.
Keďže kazety po testoch na všetkých strojoch nepretáčam, až pri prvej ostrej nahrávke, ostávajú skladované nepretočené aj celé roky (postup sa neodporúča) tak sa na strane A na začiatku urobili silné otlaky až predely na páske, ktoré spôsobovali výpadky zvuku celoplošne asi prvú minútu ostrej nahrávky od začatia strany A. Predpoklad na nekvalitný výlisok a montáž cievok a svorky.
Na strane B boli otlaky len mierne, ale objavili sa nejaké otlačené bodky v páske, ktoré boli veľmi intenzívne najviac v zavádzacej páske strany B, priamo na cievke som nenašiel na ploche takéto body čo by to spôsobili, predpoklad je na lokálnu nečistotu pri plnení pásky vo výrobe.
Spomenutý biely povlak na boku cievky bol najsilnejší na začiatku strany B, ostal výraznejší biely oter na okrajoch hláv a kladky, predpokladám ojedinelý problém, ktorý sa definitívne možno stratí, chyba skladovania, pre Maxell nie je typické.
Následok bol len jemný pokles výšok pravého kanálu asi minútu pred koncom strany A, otlaky a kolísanie neboli počuteľné.
Pre teplotný kolaps CD prehrávača Dual, odkladám nahrávku druhej strany na inokedy.
Napriek zmieneným mechanickým neduhom spôsobených horšou kvalitou komponentov sa pás držal mimoriadne statočne výškovo aj v celom spektre zvuku. Mimo toho sa vyskytlo jemné kolísanie ľavej strany len po úseku starých testov na decku Akai, pretože to bolo na začiatku, tenkosť pásky robí svoje občas.

Záverom (zatiaľ po prvej strane):
Maxell UR 120 stále patrí k najlepším základným ferro pásom v takto dlhom prevedení, mám pocit že je najlepšie vyvážená zvukovo vs tenkosť pásu s výkonom basov a dobre kompatibilná medzi rôznymi strojmi, ale je potrebné trochu myslieť na jej krehkosť.
Prevedenie kazety dizajnovo už opozerané, ale stále spoľahlivé až na presnosť výliskov Mexickej pobočky. Takže naozaj kazetu odporúčam s varovaním vzhľadom ku krajine pôvodu a stále pripomínam nutnosť dobrého skladovania, tu to je len o chlp horšie.
Ak máte možnosť pokúste sa vybrať staršie ročníky UR kaziet pre lepšiu kvalitu spracovania. Kvalita pásky je ale aj tu veľmi dobrá.

Dodatky:
Stav počítadla po prvej strane: 59:59 (možno šetrili, alebo to deck napočítal opačne oproti realite)
Otlaky a poruchy som detailne popísal vyššie.
Zdroj Dual CD 5150 RC – prvé CD v poriadku, po vložení druhého, absolútna neschopnosť držať stopu, nepoužiteľné, kontrola CD na Technicse v poriadku, bez sekania a praskania
CD-RA Maxell XLII Music Audio – Ritek Co. Taiwan 97:15.17, zápis 16x Optiarc BD-5300S 1.06, IMG Burn 2.5.8.0
Interné poznámky – CC 974, CD 994, 995
Strana B nedotknutá, premýšľam či to nahodiť už na fórum, alebo počkám na iný deň, tak zatiaľ nie :D

Pokračovanie o jeden deň, strana B:
CD prehrávač načítal CD na prvú dobrú, ide to úplne bez sekania
Otlaky pásky a poruchy na začiatku strany B trvali cez dve minúty, potom OK, výškový a celkový prednes ostáva zachovaný v rátane veľmi dobrej kvality zvuku. Som na deviatej minúte a už nečakám, nahodím text na fórum. Ak by sa vyskytlo niečo mimoriadne, dopíšem úpravou príspevku.
Prílohy
IMAG0519.JPG
IMAG0519.JPG (143.69 KiB) 758 zobrazení
IMAG0520.JPG
IMAG0520.JPG (101.88 KiB) 758 zobrazení
IMAG0521.JPG
IMAG0521.JPG (95.36 KiB) 758 zobrazení
IMAG0522.JPG
IMAG0522.JPG (107.86 KiB) 758 zobrazení
IMAG0523.JPG
IMAG0523.JPG (50.9 KiB) 758 zobrazení
IMAG0524.JPG
IMAG0524.JPG (64.71 KiB) 758 zobrazení
IMAG0525.JPG
IMAG0525.JPG (48.26 KiB) 758 zobrazení
IMAG0526.JPG
IMAG0526.JPG (130.46 KiB) 758 zobrazení
IMAG0527.JPG
IMAG0527.JPG (96.65 KiB) 758 zobrazení
IMAG0528.JPG
IMAG0528.JPG (81.05 KiB) 758 zobrazení
IMAG0529.JPG
IMAG0529.JPG (71.66 KiB) 758 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3492
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Tak malo stačí aby tie nálepky vyzerali, toto je veľmi osviežujúce na základnú triedu.
Kazeta ok ale tie mechanické drobnosti sú mohli odpustiť, samozrejme že v tej dobe už kazety boli na ústupe...
Pásik má prekvapuje, že je zvukovo krajší ako Déčko ale môže to byť ako si pisal, že ta tenkosť a Sony si spolu takto zahrali. Ja stále nejak neviem nájsť odhodlanie použiť takú dĺžku.
Zasa Technicsy sa osvedčili a AZ7 hlavne
Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Nstar napísal: Štvrtok, 7. Septembra 2023, 12:00 Tak malo stačí aby tie nálepky vyzerali, toto je veľmi osviežujúce na základnú triedu.
Kazeta ok ale tie mechanické drobnosti sú mohli odpustiť, samozrejme že v tej dobe už kazety boli na ústupe...
Pásik má prekvapuje, že je zvukovo krajší ako Déčko ale môže to byť ako si pisal, že ta tenkosť a Sony si spolu takto zahrali. Ja stále nejak neviem nájsť odhodlanie použiť takú dĺžku.
Zasa Technicsy sa osvedčili a AZ7 hlavne
Mám jednu 120 UR od Maxell u, japončika, nahral som a bol som veľmi milo prekvapený kvalitou pásky. Nahrával som na AZ7.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Mám obavy že na druhej strane tej Maxell mi na niektorých preostrených skladbách prišlo že výšky majú malý útlm a ťahajú do rozpitia, ale naozaj to je také už prehnane pedantské kritizovanie, vždy musí byť správna hudba na takéto výroky :D
Pretože vždy sa nájdu skladby, ktoré odhalia nedokonalosti.
Naozaj je dosť reálne že C120 dáva navrch výškam pred C90.
Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Počuj, Erik, všimol som si, že UDI ročník 1994.máš.len 46 a 54. Môžem po dohode poskytnúť 64 a 70. Bude aj 50tka.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 9591
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Vymeníme za niečo, alebo za prachy?
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"