katalóg - web EZ647

najrozsiahlejší katalóg s fotkami a prebalmi v Európe - ešte k tomu v slovenčine (!) - zoradené podľa kritérií (typ, výrobca, ročník ...) + rôzne iné média

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: veľa C46 a ďalších (C100, 120) som vynechal, pretože nie sú testované :D znie to už otrepane ako zo správ, ale dôjde na to dodatočne, takže zatiaľ ešte tam nebude :D

Kazetowich: na tej fejk Sony to prezradili cievky, sú tak mizerné a červená svorka k tomu v Sony nikdy nebola
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Stano »

Tie metalky v hifibazáre už vôbec nepôsobia draho, všeobecne sú to veľmi drahé kazety a za 20 eúr už nekupiteľné.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

neviem či sa mám vyjadriť, ale pomaly sa dostávame do stavu keď bude luxus si kúpiť jednu kazetu mesačne
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

konečne tento rok pridávam update skôr než posledný deň v mesiaci :D

https://ez647.sk/update.html
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Takže síce som nestihol veci ako som plánoval, ale dneska som spravil fyzicky prvé testy na Akai po výmene kladiek, krátky úsek nejakej hudby vždy trvá niekoľko minút kým to celé spíšem do tabuliek s hodnotami vybudenia, biasu a pod.
takže už nestíham teraz pripraviť text na fórum, pretože dneska začínam v práci
ale poviem len že som spravil poslednú várku kaziet z aktualizácie 03/2022
kladky fungujú zdá sa dobre, keď je problém v priestore s poklesom zvuku vľavo alebo vpravo, už to neťahá striedavo do strán a nekolíše tak, ale drží stopu vždy aj u horších pásov

viac ma zarazili tie posledne obrázkové Basf HP čo som dával na web, tri kusy z rovnakej várky, všetky tri kusy vyrobené podľa čísla v roku 1995 a zistil som že každá z nich hrá mierne inak, dokonca jedna má chrome plus pásku a dve čistú FeCo, nechápem ako to robili, ale je vidieť aj optický rozdiel medzi čiernou a hnedou páskou, medzi kazetami čo boli vyrobené nie len v rovnaký rok, ale dokonca v rovnaký deň !
takže si nikdy nemôžete byť ničím istý nikde v ničom :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

pekne, som zvedavý
k tým BASF, ak si myslel tie rôzne káčere a pokahontas, odhliadnuc od toho, že viem o FeCo a CrO2 ale tiež mám pocit, že pravidlá tu až tak striktne dodržané neboli, ja by som možno povedal, že občas aj nejaký "extra" pásik tam mohol byť namotaný
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 26.3.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0145a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR


Vraciam sa k testom audiokaziet z aktualizácii na Akai a ich subjektívnym popisom. Nakoľko má Akai DX-57 nové kladky a je z neho znovu plnohodnotný dual capstan, tak budem brať prísnejšie niektoré parametre kolísania, porúch a hlavne poškodenia pásu od hláv, nakoľko sa jedná už o dosť používaný stroj a na kdejakej páske ostanú po jednom použití jemné prehyby, až hlboké ryhy, tomu sa budem venovať individuálne pri každej kazete.

Basf Ferro Extra I 100min deň výroby 143 roku 1997 Made in Germany
basf_fei10097cu.jpg
basf_fei10097cu.jpg (13.52 KiB) 1262 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Zvukovo je naozaj veľmi presvedčivá, balance je výborný, žiadne poruchy, vysoká čistota zvuku je takmer tak dokonalá ako zvuk na zdroji, ale je nutné výraznejšie podbiasovanie.
Výkon je síce trochu na hrane, takže možno sa oplatí občas ubrať na +2db, alebo pridať trochu bias, inak nemám výhrady, stále pôvodná kvalita.
Kazeta je z prechodovej série, už pod hlavičkou Emtecu (všetko Basf vyrobené po 1.1.1997 patrí pod Emtec), ale jedná sa o pôvodnú konštrukciu kazety aj s pôvodnou potlačou, kde jedine nápis FEI nie je strieborný ako vo verzii 1996, ale zlatý, neskôr bol zlatý aj stredový nápis Fantastic Sound.
Stav po teste: bez oteru, bez poškodenia.

Basf High Performance II 90min verzia Looney Tunes Edition I 1995 Made in Germany, tri kusy v teste.
basf_hpii90lt951cau.jpg
basf_hpii90lt951cau.jpg (54.81 KiB) 1262 zobrazení
kus 1: výroba v dni 31 roku 1995
+2db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db
kus 2: výroba v dni 353 roku 1995
+2db, špičky +4db, bias -4, výstup z pásky je zhodný so vstupom
kus 3: výroba v dni 31 roku 1995
+4db, bias -4, výstup z pásky slabší o 2db
Takže k prvej kazete, ktorá ako jediná ma tmavý nepriesvitný pás, pravdepodobne Chrome Plus (Chromdioxid + kobalt) Je výkonovo ako tak slušná, ale nejako neviem dosiahnuť dobrú výškovú odozvu. Žiadne poruchy, ani kolísanie, balance dobrý.
Výškový prepad nie je tak tragický, v podstate je to dobre počúvateľné, ale ten rozdiel sa zase nedá priehladnuť.
Druhý a tretí kus s hnedou FeCo páskou je výškovo výrazne lepší, s malým podbiasovaním hrá úžasne ako na zdroji, je tam drobný rozdiel vo výkone a celkovej citlivosti na úroveň, ale to bude asi už daň za vek a skladovanie. Problém je potom naozaj len to že si človek nemôže byť ničím istý že aj keď nakúpi rovnaké kazety z rovnakého roku, že dostane aj rovnakú kvalitu.
Pre všetky tri kusy platí stav, bez oteru a bez poškodenia.

Basf LH Super 60min rok 1976 Made in Germany, C-BOX balenie
basf_lhsuper6076cu.jpg
basf_lhsuper6076cu.jpg (14.5 KiB) 1262 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Výkon zvuku je naozaj pomerne mohutný, basový, žiadne poruchy ani kolísanie, balance drží veľmi dobre, nebyť poklesu výšok aj pri tak nízkom biase, dovolil by som si tvrdiť že ten zvuk je dokonalý. Ale takto pri biase -12 aj tak hrajú výšky asi o štvrtinu slabšie, no napriek tomu som nečakal až tak dobrý výsledok, žiadne poruchy ani kolísanie proste ma to dostalo. Vytriezvenie prišlo za pár minút, začalo sa postupne objavovať to typické škrípanie starých Basf, čo je pre dual capstany pri takto napnutej páske podstatne mnohonásobne citlivejšia téma než na single strojoch, ale samozrejme že sa to skôr či neskôr prejaví aj tam, preto nemôžem odporučiť riadne používanie takejto kazety.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia (kupodivu napriek škrípaniu, na hlavách nič viditeľné neostalo)

Fuji DR-I 90min rok 1990, Made in Japan, ale pre USA trh.
fuji_dri9090ujcu.jpg
fuji_dri9090ujcu.jpg (14.72 KiB) 1262 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Toto je trochu ako vtip, naozaj základná DR Fuji kazeta vyrobená v Japonsku a porovnateľná s Axiami rady PSI čo ju radí do triedy superferro.
Keďže Fuji asi v tej dobe už ani nevyrába obyčajnú ferro pásku, lebo všetko OEMkuje, tak z vlastnej výroby ferro je len ich Beridox Dual Coating a s kľudom si dovolím povedať že túto kazetu presne aj tak vyrobili. Škoda je len tá, že sa jedná o vzácny výskyt balenia, normálne nájdete v týchto obaloch skoro vždy len Saehan a SKC.
Ale späť k testu, zvukovo je proste fenomenálna ako Axie PS1, hrá ako zdroj, jemne podbiasovať a kazeta aj dneska dokáže zázraky. Konštrukčne sa jedná o celopriehľadnú verziu s Japonskými komponentami Axia-Fuji, čo je očividne nezameniteľné s inými výrobcami.
stav po teste: bez oteru, jemný náznak prehybu pásu na okraji

Maxell XLI-S 60min rok 1986 Made in Japan, EU verzia, presný dátum výroby môjho kusu 16.3.1988
maxell_xlis6086cu.jpg
maxell_xlis6086cu.jpg (8.64 KiB) 1262 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Ako potrebuje veľmi podbiasovať, ale zvuk je epický, verím že za nového stavu bol ešte lepší, zase takmer žiadny rozdiel medzi tape/source, zvuk je excelentný, balance, žiadne poruchy, ani kolísanie, len bude potrebovať dnes naozaj viac kalibrácie na rôznych strojoch k dokonalosti.
Uvedené častice na páske sú "super jemný Epitaxial".
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia

Philips Chromium 90min rok 1978 Made in Holland
philips_chromium90782cu.jpg
philips_chromium90782cu.jpg (12.45 KiB) 1262 zobrazení
-4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db
Výkon je naozaj veľmi nízky, ono to jemne kreslí aj pri veľmi malom budení, ale -4db či prípadne -2db sú takým mierne násilným kompromisom v tomto stroji s touto páskou.
Výškovo je tam viac než štvrtinový pokles, ale výšky sú strapaté/poruchové/zadropované, preto nemá ani bias extra zmysel, len jemne, je to dosť počuteľné v celom spektre. Nakoľko pri kvalitných výškach počujete poruchy a nedokonalosti skôr a tu výšky nie sú až tak kvalitné, napriek tomu je to počuť výrazne, k tomu občas ani ľavý kanál nestačí s dychom.
Zaujímavosť je že kazeta bola vyrobená v Holandsku, ale na webe mám rovnakú ale Belgickú, ktorá používa novšie telo Philips.
Zloženie celkom iste pravý chromdioxid od Dupontu (Crolyn)
stav po teste: bez oteru, kupodivu, bez poškodenia, pás je pomerne čistý, žiadne biele stopy ako u niektorých kusov.

Scotch Master 90min rok 1977 Tape Made in USA, zvyšok Switzerland?! USA verzia, C-BOX balenie
scotch_master9077cu.jpg
scotch_master9077cu.jpg (12.58 KiB) 1262 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Chcel by som povedať skvelé parametre, skvelý zvuk, lebo na začiatku po nastavení biasu zahrala veľmi dobre, výškovo ako zdroj, výkon na svoj vek obstojný, balance dobrý, žiadne poruchy ani kolísanie. Ale proste po niekoľkých minútach výšky stále viac klesali až to bolo veľmi nepekné, myslím že sa jedná o problém zanášania hláv, alebo niečo podobné, a Scotch boli povestné taktiež lepením, škrípaním, či zanášaním, takže by som si nerobil nádeje na plnohodnotné používanie.
Páska obsahuje Positrack, čo je Back Coating sivočiernej farby na spodnej strane pásu, o ktorom som tu už raz písal a je to uvedené aj na obale, čo je občas taktiež príčinou mechanických problémov, nakoľko to má ďalšiu zmes spojiva čo sa rozkladá.
Kazeta má klasický dizajn Scotch s malým okom, preto by som chcel nech mi páni znalci zo zahraničných fór vysvetlia čo sú to za nezmysly o Švajčiarskej výrobe, ani náznak ICM firmy.
stav po teste: bez oteru, čo nechápem, bez poškodenia

Smat SH-X 60min rok 1992 Made in Korea (SKC)
smat_shx6092cu.jpg
smat_shx6092cu.jpg (12.75 KiB) 1262 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Nepoznám presne hierarchiu verzií kaziet SMAT, takže zhodnotím čo som počul z Akai, veľmi ľahko sa nechá prebudiť aj na +6db, ale nemá na to samozrejme, ak to mala byť superferro, tak to už nefunguje, ak len základná, tak dajme tomu.
Výškovo aj napriek nízkemu biasu je tam asi štvrtinový prepad, bez porúch, bez kolísania, len mám občas pocit že sa mierne priestor ťahá na pravú stranu, čo má za následok aj mierne väčšia absencia výšok vľavo, ale nekolíše to, proste je to takto trvale.
Na základnú ferro proste neviem kalibrovať tak aby som bol so zvukom na Akai spokojný.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia, mierne vlnitý okraj pásky aj na nedotknutom páse.

Sony Super EF fejk 90min rok 1990 Made in "Japan"
sony_ef9090fakecu.jpg
sony_ef9090fakecu.jpg (12.83 KiB) 1262 zobrazení
-2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 6db
Najviac je počuteľný asi ten výkonový prepad od zdroja, výšky pri tom biase ako tak sú celkom výrazné, aj keď občas poruchové, občas to zakolíše, či dropne v celom spektre, som len prekvapený že je to počúvateľné. Zrejme Dual Capstan veľmi nedovolí aby ten pás rôzne utekal po hlave.
No a na výškach sú ešte občas skreslené, preslintané sykavky, hlavne na vokáloch.
Fejk najviac prezradia duté nekvalitné cievky s červenou svorkou, ktoré sa u Sony bežne nepoužívajú.
Potom nekvalitné telo, krabička, krivý polep sú už len ďalšími detailmi.
Aby som nezabudol, zavádzacia páska je zelená v celej dĺžke.
stav po teste: bez oteru zase, bez poškodenia, aj keď mi tá páska príde akosi mierne užšia.

TDK AR 70min rok 1992 Made in Japan, Japonská verzia.
tdk_ar7092jcu.jpg
tdk_ar7092jcu.jpg (11.28 KiB) 1262 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Aj keď mám tento typ pásu veľmi rád, tak toto bude iste horší stav. Samozrejme po rokoch, ten výkon je obstojný, ale to hlboké podbiasovanie nie, a k tomu aj tak tie výšky nie sú také ako by mali byť, ľavý kanál má ešte hlbší výškový prepad a to čo ostalo má občas skreslenie v podobe preslintávania sykaviek, takže ako mám rád tento model, tak tento kus je vyslovene v zlom stave.
Môj kus vyrobený v roku 1993.
Stav po teste: bez oteru, náznak stredovej čiary po Akai, výraznejší prehyb na okraji pásky.

Victor Metal ME 46min rok 1981 Made in Japan, značka pre Japonský trh.
victor_metal4681cu.jpg
victor_metal4681cu.jpg (11.28 KiB) 1262 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Rozhodne má najlepšie roky už za sebou, je tam čiastočný výškový prepad aj pri nízkom biase, výšky sú k tomu jemne poruchové. Kolísanie nie, balance dobrý. Výkon je na hrane.
Ľahko sa nechá prebudiť na +6db, ale nefunguje to dobre. Na nenáročné veci možno ešte použiteľná, ale tu by som odporučil len do zbierky, nie na nahrávky.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia, ako chcel som napísať jemná stredová čiara po Akai, ale pozerám že tá čiara je aj ďalej na novej páske, tak nič
Náznak bielych bodiek, veľmi jemne.



Testy audio kaziet z aktualizácie 26.3.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0151.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR

AS Cassette Dyna Low Noise C-120, Made in Japan
as_dynaln120cu.jpg
as_dynaln120cu.jpg (14.14 KiB) 1262 zobrazení
0db, špičky +2db, výstup z pásky slabší o 6db
Zvuk má menej výšok než zdroj, ale nie je to tragické, páska nekolíše, bez porúch čo je celkom prekvapivé u tak starej a neznámej kazety, ale výkon je naozaj vhodné držať okolo 0db.
Stále pomerne dobrý zvuk, plné stereo, balance veľmi dobrý, ani náznak zakolísania.
Neznáma značka má cievky ako staré Fuji, tie také univerzálne čo sa podobajú na Sony, takže neviem zatiaľ pôvod.
stav po teste: bez oteru, jemný náznak rysky po Akai na dvoch miestach zároveň a mierne vlnité okraje, ktoré pás predtým nemal.
Samozrejme Dual Capstan som nastavoval a ladil práve na UR 120 a o poškodení, čiarach a okrajoch nebola reč.

Axia J´z 2, 46/54/60min rok 1998 Made in Japan
axia_jz24698cu.jpg
axia_jz24698cu.jpg (32.46 KiB) 1262 zobrazení
C46: +2db, špičky +4db, bias -8, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Zvukovo takmer ako zdroj, až na to že mi príde celý priestor posunutý mierne doprava, inak bez chyby, bez kolísania a bez porúch.
C54: +2db, špičky +4db, bias -8, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Zvukovo ako u C46, tiež nepatrný posun doprava, ale podstatne menej výrazný. Zvukovo je inak schopná, len tie nové mi neprišli tak super podarené, čo sa týka typu II.
C60: +4db, bias -8, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Tu je zvuk presne ako má byť, priestor/balance je presne vyvážený, nič nie je mimo, úplná zhoda vo zvuku tape/source, výborný zvuk, proste zase príklad rozdielneho skladovania a stavu.
Páska na všetkých je tmavá hnedá až čierna, ale priesvitná, teda nemám obavy o originálnosť Axie pásu novej verzie Beridox typu II dual coating, teda ten DC sa tam už neuvádza, ale nevadí :D
Napriek tomu mi príde že všetky tri majú na sebe akoby matný biely fľakatý povlak, ale žiadny oter na hlavách.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia

Axia J´z 2 120min rok 1994 Made in Japan
axia_jz212094cu.jpg
axia_jz212094cu.jpg (13.53 KiB) 1262 zobrazení
+2db, bias -4, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Tu je príklad staršej verzie Beridox dual coating, ktorý je výrazne svetlejší hnedý než tie nové a povedal by som že páska hrá podstatne lepšie.
Zvukovo je veľmi schopná na C120, žiadne poruchy, ani kolísanie, priestor je excelentný, toto Axii šlo veľmi dobre aj u dlhých kaziet. K tomu zvuku by som povedal len že basový prednes je mierne oslabený a viac sú zvýraznené vokály a stredy, mimoriadne výškovo živý pás.
stav po teste: bez oteru, stredový prehyb po Akai je pomerne výrazný, ale nie je to ryha, okraje pásu bez zvlnenia

Daiso Normal type K-187, tri kusy v teste, Made in Korea, Japonský trh.
daiso_normal80cu.jpg
daiso_normal80cu.jpg (41.34 KiB) 1262 zobrazení
80/90min verzia: 0db, špičky +2db, bias 0, výstup z pásky slabší o 8db
V podstate hodnoty platia cca pre všetky tri kusy tejto kazety čo mám, jedna je 80min, dve sú 90min, len je jedna v staršom type balenia, ale myslím že sa jedná o pomerne moderné nedávno vyrobené produkty.
Používajú biele telo kazety typu SKC s malým oknom, ale ľahké Saehan cievky poslednej generácie, niektorý si spomenú na no name biele kazety C60 z Kóreii čo sa tu predávali na internete, tak toto je presne ono.
Len sú doplnené o pekné farebné polepy a zaujímavé mäkké krabičky.
Všetky tieto kazety majú mimoriadne slabý zvuk, ktorý je ale veľmi ostrý, až skreslený, preto ten bias je zbytočné meniť, nie je ostrejší než zdroj, ale skreslenie je veľké na sykavkách práve.
Balance je celkom v poriadku, poruchy tiež nie sú, až na tej v staršom balení, tá z tých troch hrá tak nejako podivne.
Celý zvuk by som prirovnal ako keď niekde vonku počúvate hudbu, odskočíte si a zistíte že vám asi niekto ukradol basáky, no keď prídete bližšie, tak nič nechýba, to len niekto vymenil kazetu za túto Daiso :)
Myslím že aj tá falošná Sony EF zahrala o niečo lepšie :D
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia

Sony HF 60min rok 2013 Japonská verzia, vyrobená Maxell Panggung Malajzia/Indonesia
sony_hf60hmxlcu.jpg
sony_hf60hmxlcu.jpg (13.99 KiB) 1262 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ako nebolo by to najhoršie, na tak novú pásku, výškový pokles je nepatrný, prijateľný, ale celý balance je zase mierne posunutý do strany, ale nekolíše. Ľavý kanál je na tom tiež mierne horšie na výškach, poruchy nie sú, snaha sa cení, povedal by som že hrá o niečo lepšie než naše známe UR 2012, ale aj tak žiadny zázrak.
Tento kus, nakoľko sa vlastne jedná o Maxell, tak je známy dátum výroby a to 16.12.2013.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia




Testy audio kaziet z aktualizácie 26.3.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0148a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR

Maxell MX 90min rok 1992-1996 Made in Japan, verzia pre USA
maxell_mx9092ucu.jpg
maxell_mx9092ucu.jpg (11.05 KiB) 1262 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -4, výstup z pásky je zhodný so vstupom
Myslím že zvukovo nerobí hanbu ani po rokoch, výkon je stále obstojný, výšková odozva tiež, bez porúch a kolísania, ale mám pocit že mierne prifarbí isté časti spektra do plusu, ako basy, vokály a celkový dojem, ale len nepatrne a na každej skladbe to môže vyznieť inak, v podstate veľmi pekný zvuk.
Dátum výroby tohto kusu je 19.8.1994.
stav po teste: bez oteru, bez poškodenia, Maxellovské kryštáliky na metalkách sú len vo veľmi malom počte, zrejme ešte len na začiatku tvorby.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

čo sa chystá na tento mesiac
zatiaľ len dva balíky, tretí je u kuriéra, pretože je to pre mňa najhoršia možná voľba, keďže má čas vždy len vo veľmi úzkom okruhu, takže až utorok

k dispozícii kazety, ktoré pustím ďalej do sveta, sú Axia J´z 2 54 Major Hits a Columbia KX18min, ktorá je v dvojpacku, tak jednu bez fólie pustím ďalej.
Vlastne aj Sony EF 60, ktorú už mám
Prílohy
IMAG0668.JPG
IMAG0671.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

máš tam zaujímavé veci, hlavne som zvedavý na MD a na niektoré AGFA ale vlastne všetko
díky za testy, bola to zábava, by si potreboval byť tu na plný uväzok aby si stíhal
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 28.2.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0690.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 20.4.2022


Pridávam teda ďalšie testy z februára toho roku, pôjdem smerom dozadu v updatoch až kým nevyčerpám chýbajúce testy a potom znovu dopredu :D

Ampex MTP 60min rok 1982 Made in USA, Americký trh, použitý kus
ampex_mtp6082cu.jpg
ampex_mtp6082cu.jpg (12.45 KiB) 1092 zobrazení
+6db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Najprv predhovor, že kazetu som dostal ako použitú a keďže si nechávam pôvodné nahrávky, tak už potom netestujem, ale tu bolo nahratých asi len 5min na prvej strane a zvyšok len šum a silné praskanie v ľavom kanály, myslel som si že sa jedná o magnetický problém, ale možno bude mechanický, nakoľko páska má výrazne poškodené oba okraje, aj stredovú ryhu, prešiel som ju celú na Akai už po výmene kladiek, žiaľ páska bola už takto poškodená ešte pred použitím v Akai.
Kazeta sa identifikuje len ako typ II, nakoľko jej chýbajú stredové otvory, no a Ampex potom už asi žiadne ďalšie metalky nevyrábal.
Horný popis je pre detekciu typu IV, ale s detekciou ako typ II na Akai bol výkon o niečo menší do +4db pri biase 0 by to hralo skoro ideálne.
Problém a to pomerne veľký je že ľavý kanál stále chrčí aj napriek novej nahrávke štýlom že zvuk je tam slabší a vypadáva a chrčí zároveň akoby to nebolo možné premazať či nahrať nanovo, či už je to kvôli tomu fyzickému poškodeniu pásu, alebo proste niečo iné, neviem presne.
Pravý kanál by hral až nadmieru dobre, na tak starej páske, výkon aj výšky dobré, ale s tým problémom je kazeta nepoužiteľná, ale ostane ako zbierková perla.
Nastavenie na typ IV, oklamaním decku Akai, sa výrazne zvýši výkon, ale zníži bias, nakoľko vek pásky nepustí, ani v prípade metalky, zase praskanie a poruchy na ľavej strane bez zmeny a pravá strana nadmieru dobrá, lepšie než niektoré novšie kusy metal kaziet.
Páska po prvom kompletnom prechode deckom pre kontrolu starých nahrávok nechala len nepatrný biely oter, na tak starú pásku a metalku je to dosť slušné.

Basf Chrome Extra II 100min ročník 1994 (deň 005 roku 1995) Tape Made in Germany, montáž EU
basf_ceii10094cu.jpg
basf_ceii10094cu.jpg (12.71 KiB) 1092 zobrazení
+2db, bias -8, výstup z pásky je slabší o 4db.
Zvukovo je dosť schopná, ak sa nebudí veľa, tak zvláda aj nenáročné veci, výškovo dobrá, balance dobrý, porucha len jedna na začiatku pri spustení, inak pomerne veľká spokojnosť.
Myslím si že v tomto roku sa skôr jedná už o Chrome PLUS pásku čo je zmes kobaltu a chrómu v jednej vrstve, bez arómy klasických chromdioxidov.
Páska má správnu farbu a je nepriesvitná, ale po teste posledných High Performance II s rôznymi páskami som si v tom konečne mierne spravil poriadok.
Bez poškodenia pásu po teste.

Basf LH 60min rok 1970 Made in Germany.
basf_lh6070cu.jpg
basf_lh6070cu.jpg (14.14 KiB) 1092 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ako celkom som si užil zábavy s týmito starými Basf, čakal som totálne nepoužiteľný pás so škrípaním, ale oni pomerne prekvapili.
Kazeta v boxe typu kniha, starší základný dizajn Philips.
V podstate som prekvapený, ale zvukovo je celkom dobrá, skoro žiadne poruchy, dobrý balance, výkonovo sa ľahko nechá prebudiť aj na +4db.
Výškovo je tam síce výraznejší prepad, ale nie tak veľmi aby to nebolo počúvateľné, vlastne niektoré kazety nehrajú dneska tak dobre, ako táto, u týchto extra starých Basf v dobrom stave zatiaľ nie sú náznaky škrípania, to znamená, že v Basf museli neskôr tiež zmeniť spojivo za nejaké modernejšie, čo robilo potom škrípajúce problémy, inak si to zatiaľ neviem vysvetliť.
Pomerne tuhý chod mechanizmu, verzia bez SM vodítok, cievky s veľkým prepadom na plochej svorke.
Bez poškodenia pásu po teste.

Basf Low Noise Hifi 60min rok 1970 Made in Germany
basf_lnhifi6070cu.jpg
basf_lnhifi6070cu.jpg (13.63 KiB) 1092 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Zdá sa že oproti testovanej LH 60 1970 má nepatrne vyšší výkon, ale výškový prepad je silnejší, stále však v použiteľnej nenáročnej miere.
Žiadne poruchy, balance dobrý, samozrejme u takých kaziet je nutné počítať aj s nejakým tým šumom, dolby sa ale veľmi nehodí na výškovo slabé pásy, no vzhľadom k veku sú stále tieto kazety pomerne schopné.
Mechanicky je kazeta lepšia než predošlá, lepší chod, cievky sa zdajú byť v poriadku.
Znovu sa jedná o verziu knižného boxu, bez SM, povedal by som že budú cca z rovnakého roku výroby tieto kazety, ako základná LN a lepšia LH?
Bez poškodenia pásu po teste.
V oboch prípadoch sa jedná o veľmi matné hnedé pásky.

Basf Low Noise 90min rok 1974 Made in Germany?, Japonský trh.
basf_ln9074jcu.jpg
basf_ln9074jcu.jpg (15.48 KiB) 1092 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 4db.
Toto je pre mňa premiéra Japonskej verzie Basf, aj keď sa všade píše Germany, West Germany, povedal by som že asi bude niečo aj Japonskej výroby, kazeta aj keď používa ten základný dizajn, tak je konštrukčne podobná spolu s cievkami na Japonskú produkciu, SM tu nehľadajte.
Zvukovo to nie je najhoršie, tiež je tam výraznejší výškový pokles, takže porovnateľné s LH/LN knihovými verziami 1970, aj keď nepatrne sviežejšia možno je, ale výkonovo je trochu ťažkopádnejšia v porovnaní s uvedenými kazetami LH/LN, snaha tam je, poruchy nie sú, balance je dobrý. Ľahko sa tiež nechá prebudiť až na +6db, ale k čomu je to dobré u takejto pásky že?
Šum je samozrejme tiež prítomný, ale keďže na testy používam dosť jednoliate nadupané basové skladby, tak ho vnímam len minimálne, výraznejšie len pri tichých pasážach alebo medzi skladbami, preto sa o ňom v testoch nikdy veľmi nezmieňujem.
Dolby sa u tejto kazety tiež až tak celkom nehodí, ale na svoj vek je to celkom schopný materiál.
Chod mechanizmu a cievok je mimoriadne ľahký a cievky sú dosť presné. Páska má už o niečo mierne väčší lesk než tie staršie.
Bez poškodenia pásu po teste.

Denon Spanking New 60min rok 1986-88, zelená verzia, Made in Japan, Japonský model.
denon_spanking60cu.jpg
denon_spanking60cu.jpg (16.7 KiB) 1092 zobrazení
0db, špičky +2db, bias -8, výstup z pásky slabší o necelé 2db.
Teda toto ma veľmi prekvapilo, pretože, všetky tieto Spanking a dizajnové edície Denonu mali veľmi slabú pásku s nízkym výkonom a mizernými výškami mimo rozsah biasu Akai, vždy som na nich extrémne nadával a bol nespokojný, no toto je dneska výnimka, takže predpokladám že je to zase kondíciou stavu pásky po rokoch, nepredpokladám žeby tam použili iný pás než je ten najzákladnejší Purix (DX model - nie DX1 :)
Tento kus zeleného výprasku od Japonských inžinierov Denon je kvalitatívne podstatne lepší, hrá to veľmi čisto pri strednom podbiasovaní, dolby použiteľné, čistota zvuku je veľmi dobrá, žiadne poruchy, balance je výborný. Jedine čo mierne vytknem je asi ten výkon, že je naozaj ideálne ho držať okolo nuly.
Bez poškodenia pásu po teste.
(je pekné že Denon poskytol možnosť zákazníkov výprasku zvoliť si farbu ružovú alebo zelenú, ale vzhľadom k téme by som uvítal väčšiu farebnú paletu, predsa na každého môže tento model pôsobiť trochu inak s rozdielnymi následkami)

Fuji DR-I 90min rok 1989 Made in Korea by Saehan, pre USA trh
fuji_dri9089ucu.jpg
fuji_dri9089ucu.jpg (15.21 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ako čakal som to horšie, bezporuchovosť a stabilný ťah bez kolísania, ale balance je jemne trvale posunutý viac doľava, čo u Akai kvôli stavu hláv malo vždy tendenciu ťahať na pravú stranu, tak je to občas prekvapivé.
Výkon je dobrý, bias je hlboký a výškovú odozvu zdroja nedosiahnete, ale použiteľné to je, hrá to čistejšie než staré testované Basf, ale nie ako zdroj, napriek tomu stále pomerne slušný výsledok.
Bez poškodenia pásky po teste.

JVC AF-I 90min rok 1990 Made in Korea by Saehan
jvc_afi9090cux.jpg
jvc_afi9090cux.jpg (13.45 KiB) 1092 zobrazení
+4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db.
Kazeta je technicky takmer identická s vyššie uviedenou Fuji DR-I, len bola použitá mierne odlišná verzia tela, ale cievky a možno aj pás je rovnaký, len o nejaký ten rok novší.
Stav pásky a kvalita je o niečo lepšia než u tej Fuji, výkon je dosť na hrane, ale v porovnaní s predošlou kazetou je nepatrne väčší, tiež som mohol napísať že to je +2db s častými špičkami +4db, proste tú realitu do slov je ťažšie previesť než nahrať hudbu na pás :D
Bias je len priemerne znížený, nie tak hlboko, žiadne poruchy, balance je v poriadku.
No na výškach niektoré špičky zanikajú, alebo sa menia na slintanie, takže nie je vhodné na audiofilné nahrávky, ale na nejaké bežné a nenáročné veci postačí.
Bez poškodenia pásky po teste.

Philips EQ*I 60min rok 1987 Made in Belgium
philips_eqi6087cu.jpg
philips_eqi6087cu.jpg (13.76 KiB) 1092 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelý 1db
Zbehlo sa mi to viac starých Philips kaziet, ale vždy som mal väčšie sympatie k Basf, ale dobre, prejdeme si to :)
Ako snaží sa táto kazeta, popravde som to nečakal, žiadne poruchy, balance dobrý, pokles od zdroja vo výkone nie je tak veľký, v stredoch a výškach je o niečo výraznejší než v basoch, preto sa to na displeji neprejaví tak agresívne.
Výškovo do zdroja nechýba veľa, ale v celku je ten zvuk dobrý, snaha sa cení, páska je použiteľná, dolby taktiež.
Pás je prekvapivo stredne hnedý, ale takmer vôbec nepresvitá čo u ferra nie je vždy bežné.
Bez poškodenia pásky po teste.

Philips EQ*I 90min rok 1987 Made in Belgium
philips_eqi9087cu.jpg
philips_eqi9087cu.jpg (13.47 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db.
Tak ako neviem, príde mi že aj keď je výkon lepší, celkový dojem zvuku z tejto kazety je výrazne horší než na C60 verzii. Síce žiadne poruchy ani kolísanie, balance je dobrý, tak výšková odozva je zase slabšia, viac netreba podbiasovať, aj keď na zdroj to stále nemá, k tomu je tam celkom aj skreslenie na výškach, takže vo výsledku mierne vyšší výkon, ale horší výškový prednes zvuku než testovaná C60 verzia tejto kazety.
Pás prekvapil že je veľmi priesvitný aj keď farba a povrch vyzerajú ako u tej C60.
Bez poškodenia pásky po teste.

Philips FE*I 90min rok 1981-83cca Made in Belgium
philips_fei9081cu.jpg
philips_fei9081cu.jpg (11.9 KiB) 1092 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Táto verzia modelu nie je vedená v prehľadoch zberateľov, takže veľmi hrubo odhadujem rok, nakoľko v tomto prevedení ani v priesvitnej fólii nie je známa táto kazeta.
Bez porúch, balance dobrý, výkon tiež.
Výškovo to je ale výraznejšie tlmené, dolby sa nehodí, podbiasovanie nestačí, ako nie je to extrémne zlé, ale výrazne odlišné od zdroja áno, asi štvrtina či viac výšok chýba.
Nebyť tej absencie výšok, bola by táto kazeta veľmi schopná, výkon sa nechá zľahka zatlačiť aj vyššie bez väčšieho skreslenia.
Pás je vzhľadovo mierne odlišný od tých EQ*I ale dosť priesvitný.
Bez poškodenia pásky po teste.

Philips UF*I 60min rok 1984 Made in Belgium
philips_ufi6084cu.jpg
philips_ufi6084cu.jpg (12.43 KiB) 1092 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Tak nejaký náznak toho superferro tam je, aj keď autor asi myslel ultraferro :)
Bez porúch, balance dobrý.
Výkon sa ťahá ľahko na +6db, ale lepšie je ho držať v tejto hodnote len v rámci špičiek výkonu. Pás je o poznanie citeľne výkonnejší v basoch než bežné ferro Philips, dokonca sa miestami zdá že výstup z pásky nepatrne basovo prevyšuje zdroj.
Výškovo je to však nedostatočné, síce pri biase -12 chýba do zdroja len málo, tak ten pokles tam stále je. Z Philipsov je tento model na nahrávky rozhodne lepšia voľba než základné ferro, ale aby trhala rekordy zvuku to zase nie, no zaujímal by ma ten stav novoty ako hrali tieto pásky vtedy, pretože snaha sa cení, výšky sú dostatočné aby sa dalo nejaké to dolby použiť.
Vzhľad tejto pásky je viac železitý než ferro Philips, ktoré sú vyslovene bledé, taktiež dosť priesvitná.
Bez poškodenia pásky po teste.

Realistic Supertape XR 60min rok 1988-1994 Made in USA, Tandy Santa Clara California.
realistic_xr6088cu.jpg
realistic_xr6088cu.jpg (13.95 KiB) 1092 zobrazení
+4db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Snaha sa vždy cení, ale ten výkon je taký rôzny , možno by dal aj viac, ale je to také neisté s týmito páskami, možno by bolo vhodnejšie budiť len +2db, zvuk nie je vyslovene najhorší, stále pri nízkom biase sa jedná o mierny výškový pokles, ale najostrejšie špičky zvuku tam proste nedostaneme.
Poruchy nie sú, balance je dobrý.
Stále mám pocit že mierne slintá na výškach a sykavkách, inak by to bolo celkom dobré.
Firma to zrejme myslela ako vyššiu radu typu ferro, teda superferro zrejme, ale ako som už v minulosti nahral C45 a C120, tak mám stále pocit že je to veľmi vynútené aby to hralo slušne, ako základná ferro po rokoch by sa celkom uživila, ale tie sú od tohto výrobcu dneska sotva použiteľné.
Pásky majú veľmi železitý odtieň.
Bez poškodenia pásky po teste.

Realistic Supertape XR 90min rok 1988-1994 Made in USA, Tandy, Santa Clara, California.
realistic_xr9088cu.jpg
realistic_xr9088cu.jpg (13.74 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 4db
Veľmi veľký rozdiel v kvalite tejto C90 a predošlej C60, páska je strašne tenká, je tam extrémny prepad výkonu čo je prípustný tak maximálne pre C120 aj to už s podivným pohľadom.
Výškovo je zase pomerne schopná, žiadne poruchy ani kolísanie, balance je dobrý.
Hmm presykávanie je tam na niektorých skladbách celkom výrazné, zase sliny speváčok kazia výsledný pôžitok z hudby a ďalších vecí.
Bez poškodenia pásky po teste.

Sony CDix II 120min rok 1999 Made in Thailand, Japonský trh
sony_cdixii12099acu.jpg
sony_cdixii12099acu.jpg (12.29 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -4, výstup z pásky je slabší o necelé 2db
Ak si prejdem prezentácie kaziet C46 rady CDix II, kde som veľa písal o zmene pásky z pravej Sony UX na neznámu čiernu pásku typu II a strašil s nebezpečnými Aurex páskami z Mexika, tak u C46 som došiel k záveru že C46 1998 bola s UX páskou až od roku 1999 s tou neznámou čiernou páskou.
S radosťou môžem oznámiť že aj keď táto dnešná C120 je z roku 1999, tak tento kus obsahuje bezpečne a s čistým svedomím doporučenú pravú UX pásku Sony s tmavohnedým dizajnom, zase sa potom tomu budem venovať neskôr podrobnejšie vo vlákne kaziet C120.
Táto dnešná páska bude teda asi výrobne najčerstvejší získaný produkt s pravou UX páskou a ona hovorím, je dobrá, je naozaj zvukovo dobrá, na to že sa jedná o C120 pokles a zvukový dojem od zdroja sú slabšie len o tak nepatrnú a bezvýznamnú časť, že ju smelo odporúčam na čokoľvek, ale Akaiu veľmi chutí.
Pri +2db s malým podbiasovaním si drží nádherný zvuk ako na zdroji, že to nejde pri prepínaní tape/source skoro vôbec poznať, žiadna porucha, ani len náznak, žiadna zmena priestoru, balance je excelentný, zvuk je mimoriadne dobrý, a to potom že C120 a dual capstan si nerozumejú :D
Myslím že sa jedná v rokoch 1999 o prechodové obdobie výroby CDix keď si netreba byť 100% istý že v každom kuse bude zhodná páska.
Bez poškodenia pásky po teste, napriek tomu je na páske stredová čiara, nie ryha, nie prehyb, ale jemná vlna a mierne vlnitý okraj, lenže aj na úsekoch mimo testu Akai, takže výrobná záležitosť, rozdiel medzi prejdenou páskou cez Akai a nedotknutou nie je.

Sony HF 60min rok 1997 Tape Made in Japan, výroba a montáž USA/Mexiko, verzia pre USA trh.
sony_hf6097ucu.jpg
sony_hf6097ucu.jpg (12.85 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -4, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Keďže sa zase jedná o verziu čo nie je bežne videná v internetových zbierkach, trochu pátrania a indícii ukazuje na rok 1997.
Kazetu som dostal v zlom stave, vlhkosť a vata zožrala takmer celý booklet a samolepky, usadila sa na krabičke zvnútra a na povrchu tela kazety. Napriek tomu sa zdá že pás nebol zasiahnutý, čo je zaujímavé, väčšinou je to tak že je páska poznačená najviac aj keď obal vyzerá dobre.
Stav pásky je vlastne veľmi dobrý, zvukovo ani jediná porucha počas testovacieho posluchu, balance je výborný, zvukovo je mierne jemnejšia v basoch s miernym poklesom výkonu u základnej ferro pásky.
Takže tu si vlhkosť a plesne vyslovene pochutili len na papieri bookletu a nálepiek. Neviem zaručiť stav pásky v celej dĺžke, ale zdá sa byť v poriadku, po teste ani náznak oteru či bordelu v páskovej dráhe, v tomto prípade použitie s čistým svedomím voči decku.
Bez poškodenia pásky po teste.

Sony Metal-SR 90min rok 1990 Made in Japan, USA trh
sony_metalsr9090cu.jpg
sony_metalsr9090cu.jpg (10.19 KiB) 1092 zobrazení
+4db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Technicky sa jedná o zhodnú kazetu s našou Metal-XR pre rok 1990 v tom extra temnom čiernom prevedení.
Ako som už niekoľko krát spomínal že novo rozbalené metalky Sony sú magneticky veľmi zostarnuté a nepoddajné novej kvalitnej nahrávke, tak toto je ten prípad.
Výkon +4db je veľmi na hrane možností, za nového stavu bol iste mnohonásobne lepší.
Bias na výšky reaguje len veľmi skromne, ako je to skoro tak dobre ako zdroj pri bias -12, ale drobný rozdiel v čistote a precíznosti tam je v neprospech kazety. No nepochybujem o tom že na rôznych strojoch s rôznou kalibráciou a možnosťami to bude lepšie, ale asi nikdy nie tak dobré ako za nového stavu, ako zamýšľal výrobca.
Žiadne poruchy, balance je dobrý.
Páska je čistá u Sony je to zatiaľ vždy bez oteru, s miernou tendenciou skrúcania sa.
U Sony metal je veľmi špecifický zápach/aróma metaliek, nemá obdobu ani referenciu s inými výrobcami typu IV, je taká železito slaná, inak to neviem nazvať.
Bez poškodenia pásky počas testu.


Testy audio kaziet z aktualizácie 28.2.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0691a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 20.4.2022

Denon RD 46min rok 1987 Made in Japan, Model pre Japonský trh, veľké cievky
denon_rd4687cu.jpg
denon_rd4687cu.jpg (11.63 KiB) 1092 zobrazení
+4db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Zvukovo sa naozaj veľmi snaží, občas síce drobná či väčšia poruchovosť, tak náhodne, inak balance dobrý, výkon sa občas sám ťahá na +6db. Mám dojem akoby mierne chcela páska navýšiť basovú a celkovú výkonovú oblasť vo veľmi jemnej miere na hrane detekcie displeja.
Naozaj celkom dobrá superferro, taký priemer, po tých rokoch dnes, spokojnosť, len to hlbšie podbiasovanie trochu zamrzí.
Nájdu sa úseky kde vyskočí viac porúch náhle ako pokrčená páska a zase je to v poriadku, ale nezdá sa žeby bol nejaký fyzický viditeľný problém.
Stále použiteľná.
Bez poškodenia pásky počas testu.

Sony Metal-SR 60min rok 1992 Made in Japan, pre USA trh.
sony_metalsr6092cu.jpg
sony_metalsr6092cu.jpg (10.08 KiB) 1092 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Zase vyslovene zlý stav kazety, ktorý som dostal, síce nie doslova chlpatý, ale niečo v štýle vlhkosti a matného hrdzavého povlaku po krabičke a booklete. Pás by mal byť akože v poriadku, ale len opticky, zvukovo to je horšie než predošlá testovaná metalka Sony.
Veľmi chytený tieniaci plech hrdzou, pod vankúšom.
Taktiež celkom dosť bordelu čo pripomína hrdzavý povlak po tele kazety.
Zvukovo ako snaha by bola, ale ten výkon je na metalku veľmi malý, za dobrého a čerstvého stavu by iste bodovala. Ľavý kanál je horší, výšky na ňom sú slabšie a celý priestor sa ťahá niekde do prava. Stav je trvalý, nekolíše, nemení sa počas posluchu, poruchy ako také nie sú, ale zvuk nie je proste dobrý, vybudenie je slabé, výšky nerovnomerné.
Kazeta je konštrukčne zhodná s Metal XR Európskych verzií známe až od roku 1996, ale táto je vyrobená v Japonsku.
Páska má podobnú arómu ako predošlá metalka Sony, ale skrúcanie nie je takmer viditeľné.
Napriek stavu oter a bordel na hlavách neostáva a páska sa zdá byť opticky čistá.
Po teste zistená ryha v páse asi 1mm od okraju, pomerne hlboká až rapkavá ryha. Toto je prvá a jediná kazeta v teste kde sa toto stalo, predošlá metalka Sony bola po teste v ukážkovom stave.
Myslím si že ako je znečistené telo kazety, hlavne okolo priestoru pre hlavu a prítlačného vankúša, že je tam nejaký bordel čo pri vyššom tlaku na dual capstane pásky cez hlavu spôsobuje tento jav. Budem dneska Akai brániť že za to nemôže a v budúcnosti sa na to zameriam aj u iných strojov, ako táto kazeta dopadne.




Testy audio kaziet z aktualizácie 28.2.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0694.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 20.4.2022

Axia J´z1 12min rok 1997 Made in Japan, značka pre Japonský trh
axia_jz11297cu.jpg
axia_jz11297cu.jpg (12.5 KiB) 1092 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
U Axie sme zvyknutý na vysokú kvalitu, čo skoro táto páska aj spĺňa, ale nejaké neduhy tam už sú, zrejme zase horšie skladovanie, aj taktiež celkom nová výroba.
No zvuk je teda veľmi dobrý, len som mal dojem občasného náznaku poruchy, len podbiasovanie je trošku väčšie než sa patrí na Axiu superferro, jej kvality tam sú ale stále. Jedná sa o netypickú dĺžku kazety. Zložením celkom iste originál Fuji Beridox modernej produkcie.
Bez poškodenia pásky počas testu.

Sanyo The Reverse 46min rok 1986-1991 Made in Japan, spolupráca Denon, Japonský model, veľké cievky.
sanyo_thereverse4686acu.jpg
sanyo_thereverse4686acu.jpg (14.44 KiB) 1092 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Zdá sa že tu je navinutá pomerne slušná superferro páska, podľa vzťahov a dizajnov Sanyo firmy Denon, predpokladám že je tu navinutá nejaká z lepších superferro pásov firmy Denon typu I, ale vzhľadom k šialenej rozmanitosti Denon Japan modelov si netrúfam povedať ktorý pás obsahuje, len s istotou viem že je to Denon, ten nezameniteľný vzhľad a mapky vrstvy takto nikto nemá.
Výkon veľmi ľahko sám vyskočí až na +8db, takže je potrebné trochu krotiť stroj pri tejto kazete. Tie špičky +6db sú tak akurát vo vhodnom maxime tejto kazety, výšková odozva ač pri hlbokom podbiasovaní je veľmi pekná a kazeta hrá veľmi pekne, čisto a presvedčivo, bez porúch s výborným balancom.
Kazeta sa v tejto koncepcii vyrába vo viacerých farebných prevedeniach, moja je v šedej verzii, veľké cievky od Denonu v originál Sanyo dizajne. Koncepcia tela kazety s odlišne dizajnovými oboma polovicami tela kazety tak ako u Maxell UDI-R.
Extrémne krátka zavádzacia páska, nedosiahne ani mimo vodiacu časť kazety.
Bez poškodenia pásky počas testu.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

pekný článok, s tým muselo byť práce, ja by som teda nevydržal skúšať viac ako dve-tri kazety
zaujala použiteľnosť takých starých BASF, nepoužiteľnosť Sony Metal (vzhľadom na ich určenie)
obdivujem trpezlivosť a nadšenie, ktroré máš, ja by som to nedokázal ale ako čítať, to ma baví
Napísať odpoveď

Návrat na "Katalóg kaziet (Biggest Catalogue of blank cassettes in Central Europe) Vintage Cassettes catalogue / audio / video / other"