Testy kaziet z poslednej aktualizácie 18.6.2019
Akai DX57 dolby off, dolby C NR.
http://www.ez647.sk/cc/b/IMAG0092.JPG
Basf Metal IV 90 rok 1982 Made in Germany
+4db, špičky +6db, bias -4
Výstup z pásky slabší o 2db.
Zvukovo takmer dokonalosť, niektoré špičky výšok sú trochu potlačené, inak je to v ostatných ohľadoch dokonalé, na nerozoznanie od zdroja, mohutný zvuk, excelentná dynamika, žiadne poruchy, žiadne kolísanie, TOP stav pásky, jej kolegyňa 60min pred rokmi v teste totálne prepadla, ale jej staršia 60min 1981 tiež excelovala, takže je to naozaj o tom ako dobre sú pásky skladované počas celých tých rokov.
Jusphoto JP 50 90te roky?, Made in Korea by SKC
+2db, bias -12
Výstup z pásky slabší o 0,5db približne.
Je to bežná SKC kazeta, výškovo je priemerná, ale stále použiteľná, ale jemne kolíše stopa, proste smola.
Maxell Sound 60 rok 1998 Made in Japan, Market Japan.
+4db bias -6
Výstup z pásky slabší o 3db.
Zaradil by som ju ku kvalite bežnej UR, ale asi z posledných v poctivom Japonskom prevedení, aj keď dizajnovo je veľmi chudobná a nevyniká, ale rozhodne jej kúpou nepokazíte nič, dôstojná alternatíva k UR. Zvukovo dynamická, výškovo s biasom solídna, žiadne poruchy a kolísanie, v tomto Maxell vždy vynikal viac než mnoho iných výrobcov.
Maxell UD1 150 rok 1999 Made in Japan, Market Japan.
+2db bias +8, alebo 0db pri biase 0
Výstup z pásky slabší o 4 až 6db podľa nastavenia biasu.
Toto je pomerne zaujímavý pohľad na to ako tenkosť pásky vplýva na výkon jednotlivých frekvencií, a veľmi pekne potvrdzuje to čo písal Terence O´Kelly o biase, teda nízky bias zvýrazní výšky tým že smeruje signál viac na povrch pásky, a vysoký bias ho tlačí viac do hĺbky, takže tenká páska má neprirodzene vysoké výšky, ale malý výkon, plusový bias to jemne dorovná. Odporúčam si prejsť články o biase:
viewtopic.php?p=10506#p10506
Takže späť k našej Maxell, zvuk je slabší ale dobrý, výšky sú extrémne nadhodnotené až neskutočne skreslené, plusový bias vyrovná nerovnováhu, a zvuk je naozaj dosť schopný na 150min, a hlavne žiadne kolísanie, žiadne poruchy, excelentný balance, lepší než veľa iných testovaných kaziet. Ak to porovnám s Axiou, tak Axie nemali tak nadhodnotené výšky, tam to bolo ideálne na bias 0, tiež s nízkym výkonom. Túto zbierku 150min kaziet bude veľmi nutné rozšíriť pre lepšiu predstavu.
RONEeS UR 90, 90te roky Made in Russia.
+4db, špičky +6db, bias -12
Výstup úrovne pásky je ako vstup na zdroji.
Takže celkom sa mi potvrdilo to čo som očakával, na pohľad veľmi nekvalitné a odfláknuté puzdro a cievky obsahujú celkom iste pásku Basf FEI, ktorá je povestná veľmi vysokým výkonom, ale výšková odozva je poslabšia po rokoch, samozrejme s biasom sa to napraví, a zvukovo bola veľmi príjemná, dynamická, živá, po zvukovej stránke naozaj spokojnosť. Moje obavy pochádzajú z toho ako bude páska vyzerať po mnoho prehratiach v tomto puzdre, a cievky sú duté bez výstuhy, celý mechanizmus ide hodne ťažko podobne GoldStar kazetám, takže treba očakávať problémy s kolísaním ťahu, prípadne azimuthu. Zase pripomeniem to čo predtým, bude potreba rozšíriť zbierku tejto značky aj z vyšších modelov, aby sa napravila reputácia kvality odliatkov.
Smat SH-X 60 rok 1988 Made in Korea.
+4db bias -8
Výstup úrovne pásky je ako na zdroji, ale....
Parametre sú dobré na bežnú kazetu typu I, ale ľavý kanál je zlý, slabší o 4db, takmer bez výšok a chrčí ako silne pokrčená páska, takže nepoužiteľné, aspoň nie v tomto decku.
Sony HF 30 rok 1993 Made in Japan, Market Japan
+4db bias -12
Výstup z pásky slabší o 2db.
Z tých moderných HF, je toto asi najkvalitnejšia a najsolídnejšia verzia čo som vyskúšal. Zvukovo naozaj dobrá na základný model, aj keď je tam dojem že občas zakolíšu výšky, ale rozhodne stále použiteľná s dobre nastaveným strojom spraví radosť.
Pri silnom osvetlení kazety na hrany vyzerá ako odliata z karamelu.
Sony Hip Pop 90 čierna verzia rok 1988 Made in Japan, Market Japan
+4db, bias -12
Úroveň výstupu z pásky ako na zdroji.
TOP stav kazety a pásky sa pozná, ako v tomto prípade, aj napriek nízkemu biasu je zvuk nadmieru dobrý, ani náznak poruchy či zakolísania, či iného zubu času mimo nízkeho biasu.
Stále treba myslieť na to že sa jedná o klasickú HF kazetu v limitovanom dizajne.
Studio chromdioxid C60 vraj Made in Germany
0db bias -8
Výstup z pásky slabší o 4db
Zrejme sa jedná o klasický chromdioxid, niektorého z Nemeckých výrobcov, zvukovo by to šlo pri nízkom výkone, občas nejaká porucha, výškovo to mohlo byť lepšie, ale dá sa to. Kazetový odliatok a cievky sú zhodné s veľmi nepodarenými kazetami značky DNA, ktoré mám na webe, a dizajn je kópiou najstarších kaziet That´s.
TDK MA 46 rok 1984 Made in Japan, Japan Market, veľké cievky.
+6db bias -2
Výstup z pásky ako zdroj, prípadne silnejší o +0,5db.
TOP stav, takmer, zvukovo excelentná, ten bias už skôr podľa chuti pre dokonalosť, vysoký výkon, živosť, mohutnosť zvuku, bez kolísania a porúch. Jemný náznak bieleho prášku povestného na metalkách TDK je prítomný a na hlavách tiež.
TDK Super D 90 rok 1998 Made in Luxembourg.
+4db bias -6
Úroveň výstupu z pásky ako na zdroji.
Je to nástupca modelu SF, páska je v TOP stave, veľmi pekný zvuk bez porúch a kolísania, zvyčajne trieda SF pásky má po rokoch niekedy extrémne problémy byť vôbec použiteľnou. Predsa v tomto prípade je v dobrom stave napriek veľmi zlému stavu fólie, a výrazne poškodenej krabičky a poškodenia časti tela kazety.
Visa Superferro UFXI 90 Made in Switzerland by ICM.
+2db bias -12
Úroveň výstupu pásky ako na zdroji.
Vybudenie pásky je také viac násilné, výškovo rozhodne nestačí ani s týmto biasom, počúvateľné to je. Balance dobrý, poruchy len výnimočne. Neviem akú pásku superferro použili, ale Basf zvykne mať viac výkonu a Agfa tiež, možno Philips.
Visa Chromdioxid UCX-II 90 Made in Switzerland by ICM.
-2db bias -8
Výstup z pásky slabší o 4db.
Výkon viac nedá, ale zvuk je príjemný, balance dobrý, drop len vzácne, páska v dobrom stave pomerne, zase treba špekulovať, Basf cre, Agfa, Philips?
Visa Superchrome UXS II-S 90 Made in Switzerland by ICM.
-6db bias -12
Výstup z pásky slabší o 4db.
Vyslovene zlé, veľmi zlé, slabý zvuk, výšky zlé, bias je len symbolický, silné chrčanie, extrémne poruchy, nepoužiteľné.
Páska ma extrémne biely hustý povlak, ktorý vo veľkom ostáva na hlavách.
Všetky tri Visa kazety boli vo fólii v excelentnom stave, ale fólia držala tak slabo že sa odbaľovala skoro sama.