MC prenosky ZYX Japan

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Ahojte, po dlhom čase a mojej absencii tu, dávam do pozornosti super prenosky. Japonci sú skrátka machri.

Trochu histórie a filozofie značky.

Spoločnosť bola založená v roku 1986
Viac ako 40 distribútorov v Spojených štátoch, Dánsku, Grécku, Spojenom kráľovstve, Taliansku, Holandsku, Nemecku, Austrálii, Španielsku, Švajčiarsku, Rusku, Južnej Afrike, Hongkongu, Číne, Južnej Kórei a Malajzii

Pôvod názvu ZYX bol vytvorený použitím analógových trojrozmerných prvkov - času (Z), amplitúdy (Y) a frekvencie (X).
Preto sú všetky prenosky ZYX vybavené originálnym systémom výroby energie v reálnom zvuku, kde je skreslenie časovej osi zrušené použitím niekoľkých patentovaných technológií. Sú tiež začlenené do najmodernejších technológií, ako sú napríklad mikrohrebeňové dotykové pero a bórová konzola a okrem karbónovej konzoly.

Prenosky ZYX sa nachádzajú v USA, Japonsku a Nemecku, kde je analógový audiosystém najvýznamnejší. ZYX boli niekoľkokrát ocenené „gramofónovou prenoskou roka“ niekoľkými hi-fi časopismi a taktiež sú klasifikované ako CLASS – A prestížnym časopisom STEREOPHILE USA.
Model ZYX R-100T bol nominovaný aj ako referenčná prenoska pre legendárny gramofón „Teragaki style“.

Hrdý a inovatívny inžinier, pán Hisayoshi Nakatsuka

Nakatsuka zo spoločnosti ZYX je prezidentom a hlavným inžinierom, alebo by sme mali povedať hlavným inžinierom a prezidentom spoločnosti ZYX. Narodil sa v prefektúre Nagano v Japonsku. Má dlhoročné skúsenosti s tým, že jeho záujem o zvukové zariadenia ho sprevádzal od veľmi mladého veku.

Po absolvovaní univerzity pracoval vo vývojovom oddelení spoločnosti „Trio“ (Kenwood) a počas tejto doby vyvinul ako prvý na svete „optickú prenosku“. Potom odišiel do spoločnosti Ortofon v Dánsku a vytvoril legendárny model MC-20.
V roku 1976 bol zamestnancom spoločnosti Namiki Precision Jewel, kde riadil obchod s prenoskami OEM pre niekoľkých výrobcov. Od roku 1986 sa osamostatnil ako ZYX za podpory spoločnosti Namiki Precision Jewel.

Vlastní 15 patentov. Vďaka všetkým skúsenostiam, ktoré získal počas svojej kariéry, práca Hisayoshiho Nakatsuku viedla k schváleniu 15 dizajnových patentov. Všetky tieto vedomosti a know-how sa preniesli do produktovej rady ZYX.

Zvuk, je to naozaj zázrak. Často som prijímal zvuky s úplne odlišnou atmosférou prostredníctvom porovnávacích testov zosilňovačov a prenosiek navrhnutých tak, aby mali navzájom podobnú frekvenciu a skreslenie. Lampový zosilňovač s nízkym výkonom niekedy produkoval výkonnejšie, ale jemné a živé zvuky ako zosilňovač v pevnej fáze, ktorý mal mať lepšie údaje o odozve. Vo zvuku teda existuje záhada a ezoterika, ktorú nemožno opísať iba údajmi o vlastnostiach.

Už ste niekedy skontrolovali vyváženie zvuku medzi ľavým a pravým kanálom gramo prenosky v rovnováhe objemného zvuku cez basy, stredy, výšky a celé frekvenčné rozsahy? Rozpoznáte príslušný nezávislý zvuk z každého ľavého a pravého kanálu otočením ovládača vyváženia zosilňovača?

Vo väčšine prípadov ste si mohli všimnúť, že na pravom kanáli to malo tendenciu byť vyvážené k vysokofrekvenčnému rozsahu s jasným a vysokým tónom, zatiaľ čo ľavý kanál k nízkej frekvencii so silným, tučným a nízkym tónom, rovnako ako 10 -ročne mladší spevák vpravo a o 10 rokov starší vľavo. Ďalej by som povedal, že ani pravý, ani ľavý kanál neudržujú vyváženie zvuku ekvivalentné pôvodnému zvuku. Možno ste tiež zažili rovnaké javy. To sa skutočne stáva, hoci všetky fyzické údaje sú ekvivalentné na oboch kanáloch kontrolovanej kazety.

Tento problém sa nikdy nevyrieši, pokiaľ sa bude robiť vývoj pre dáta. Pripúšťam, že kvalita alebo výkon alebo komponenty použité v prenoskách boli vylepšené podľa pokynov na základe nameraných údajov, napríklad od kužeľovitého hrotu po eliptický, cez hrot s priamym kontaktom a nakoniec až po špičkový stylus „microridge“, a od konzoly z hliníkovej zliatiny po materiál „bór“ vesmírneho veku a nakoniec po chvejku z diamantu. Všetko to malo znižovať hmotnosť a zvyšovať tuhosť pre široký frekvenčný rozsah a dosahovanie nižšej miery skreslenia. Zaujímalo by ma však, aké opatrenia boli prijaté na zlepšenie základného zvukového územia. Súhlasíte s týmto dôležitým faktom, že sa zvuk ľavého a pravého kanála líši v kvalite?

Naša spoločnosť ZYX prehlasuje z našich minulých skúseností, že pri hodnotení zvuku kladieme na dáta iba asi 10% význam. Zvyšok 90%, ktorý by mal byť pôvodne faktorom určujúcim zvuk, sme už dlho skúmali. Študovali sme príčiny rozdielov v kvalite zvuku na ľavom a pravom kanáli a skúmali sme, ako ich vylepšiť, aby sme zistili faktory, ktoré určujú zvuk.

Vylepšili sme viac ako 15 položiek v generátore a uspeli sme vo vývoji prenosky MC, ktorá reprodukuje originálny stereofónny zvuk s dokonalou rovnováhou zvuku medzi ľavým a pravým kanálom; menovite mať ekvivalentné klávesy z ľavého a pravého kanála k pôvodným klávesom. Naše prenosky sú vyrobené s týmto dokonalým generátorovým systémom a ďalšími mechanickými časťami vyrobenými z toho najlepšieho, čo je dnes možné získať, aby ponúkli skutočnú kvalitu zvuku v najvyššom rozlíšení.

Predtým, ako zvážime zvuk, pozrime sa na jav v inej vede. Napríklad na farebnej televíznej trubici (CRT) nájdeme tri základné farby červenej, modrej a zelenej, ktoré sú prehľadne usporiadané. Prekladaním obrazových vzorov vytvorených z týchto 3 farieb a ich vyžarovaním sa na trubici reprodukujú rôzne viditeľné farby. Rovnaká teória platí aj pre farebnú tlač, kde sú tri základné farby červená, modrá a žltá. Vieme, že farby sa od prírody líšia, keď sa zmiešajú s primárnymi farbami ako ústrednými postavami.

Teraz sa vráťme k zvuku. Predpokladajme, že orchestrálne vystúpenie je zaznamenané pomocou jedného mikrofónu. Zvukové signály zachytené prúdom mikrofónu do jedného elektrického signálu, v ktorom sú zvuky každej inštrumentálnej skupiny zabalené rovnako ako zložené farby. Avšak prevedením elektrických signálov na zvuk cez reproduktor môžu byť zvuky natívne pre každý nástroj jasne pochopiteľné, ako napríklad hlas, klavír, trúbka, husle atď. To by nemalo byť čudné, ale z hľadiska farby to je dosť čudné. Potom pochopíme, že zvuk má určitú zvláštnu povahu, ktorá musí byť trojrozmerná, súdiac podľa skutočnosti, že zvuky nemožno kombinovať.

Za predpokladu, že frekvencia je ako os X a amplitúda (úroveň) ako os Y, existuje ďalšia dimenzia ako os Z v zvuku, ktorá sa zreteľne považuje za časový faktor. Farba je plochá, dvojrozmerná, zložená z odtieňa ako os X a hodnoty ako os Y. V prípade zvuku ho však nie je možné kombinovať kvôli faktoru časovej osi alebo stereofónnym informáciám a práve táto informácia o časovej osi je faktorom určujúcim zvuk.

Počas niekoľkých rokov skúmania sa zistilo, že rôzne zlá, najmä tie, ktoré ovplyvňujú časovú os počas procesu generovania energie, kde sa mechanicky zaznamenané zvukové signály v záznamovej drážke prevádzajú na elektrické signály, veľmi ovplyvňujú kvalitu reprodukovaného zvuku. Zlá zahŕňajú generovanie reverznej energie, vírivý prúd a niekedy dynamické indukčné magnetické pole, ktoré spôsobujú poruchu v časovej osi generovaných signálov. Možno sa to tiež nazýva skreslenie času. Rozdiel v kvalite zvuku na každom ľavom a pravom kanáli, ako je opísaný v predchádzajúcom stĺpci, je jedným zo symptómov, ktoré sa vyskytli, keď zlý signál ovplyvnil cievky generátora oboch kanálov, ktoré sú usporiadané o 90 ° krížovo navzájom a vytvorili výsledný odlišný vektor.

Pri počúvaní našich prenosiek okamžite pochopíte dôležitosť informácií o časovej osi alebo inými slovami dôležitosť reprodukcie hudby bez časového skreslenia. Dôležitá je samozrejme aj oblasť, kde je možné brať údaje X a Y ako dáta, ale faktor osi Z je presne to, čo by malo byť najzákladnejším a najpodstatnejším faktorom pri hodnotení výkonu zvukového zariadenia.

Navrhoval by som, aby sa nahrávanie na disk nepovažovalo za „záznam zvuku“, ale za „záznam času“, kde sa zaznamenáva čas hrania a v súlade s časom, ktorý prešiel konštantnou rýchlosťou, sa stereofonicky zaznamenávajú faktory X a Y. Preto nikdy nie je možné dosiahnuť správnu reprodukciu, konkrétne reprodukciu pôvodných zvukov v čase skutočného živého vystúpenia, bez reprodukcie správneho pôvodného času.
Prílohy
airy_1.jpg
omega_2.jpg
4d_1.jpg
100_1.jpg
bloom3_1.jpg
Naposledy upravil/-a Analogaudioman v Sobota, 26. Decembra 2020, 19:38, upravené celkom 1 krát.
Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Pokračovanie článku

Skutočný stereofónny systém

Aby sa vylúčili príčiny „časového skreslenia“ v systéme generátora prenosky, je potrebné brať do úvahy nielen z mechanického hľadiska, ale aj z elektrického hľadiska. Po mnohých rokoch vývoja sme našli 15 bodov, ktorých pozornosť je pri navrhovaní prenosky nevyhnutná, ak sa má zabrániť „časovému skresleniu“. Pre prenosky MC aj MM platí 15 dôležitých dizajnových bodov, nie sú však v každom prípade rovnaké.

Iba v našej sérii ZYX boli tieto body správne identifikované a zohľadnené, a teda iba Séria ZYX môže prehrávať SKUTOČNÉ STEREO. 15 životne dôležitých dizajnových bodov pre prenosku MC je nasledujúcich.


Smer magnetického pólu

Smer navíjania cievky

Metóda navíjania cievky

Prevencia dynamicky indukovaného prúdu v cievke cievky

Prevencia dynamického indukovaného prúdu v magnetickom obvode

Metóda prevencie dynamického indukovaného prúdu

Prevencia dynamicky indukovaného magnetického toku v magnetickom obvode

Uzemnenie cievky cievky (áno alebo nie a jeho spôsob)

Uzemnenie strmeňov (áno alebo nie a spôsob ich použitia)

Uzemnenie magnetu (áno alebo nie a jeho spôsob)

Umiestnenie výstupných svoriek

Materiál puzdra (kovový alebo nekovový)

Uzemnenie skrinky (áno alebo nie a spôsob jej uskutočnenia)

Elektrické spojenie medzi nábojom a hlavovým plášťom

Smer ťahania drôtu

(v súčasnosti je prihlásených 7 patentov)


Uvažujme o metóde navíjania cievky, položka 3. Normálna použitá metóda je znázornená na obr. 1. Je mechanicky symetrická okolo vertikálnej osi, avšak elektricky je asymetrická, pretože vertikálny pohyb vytvára signály ľavého a pravého kanálu, ktoré sú v antifáza. Metóda použitá v R-1000 je zobrazená na obrázku 2 a je omnoho lepšia.
Vinutie je elektricky symetrické okolo vodorovnej osi, pretože signály v každom kanáli sú navzájom fázové. Táto symetria je ľahšie pochopiteľná, ak zvážime, ako by boli tieto dva spôsoby navíjania spojené pre monofónne. Konvenčné cievky a cievky R-1000 sú zobrazené monofónne spojené na obr. 3, respektíve obr. U cievky R-1000 si všimnite, ako sa drôty nekrižujú cez seba, čím sa zabráni účinkom spojenia.


Prílohy
realsound_coil_e.jpg
realsound_coil_e.jpg (22.8 KiB) 2766 zobrazení
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Stano »

Ďakujem za pekný článok.

Ohľadne prenosiek a gramofónov odprezentujem len svoj osobný názor, ktorý môže byť pomýlený.

Už som tu raz písal o skúsenosti z jedného hifištúdia, kde bol direct drive gramofón z 80 rokov označený, za niečo neprijateľné na kvalitné prehrávanie, pretože ten motor pod tanierom musí dávať strašné rany do tej prenosky :D
Ja som oponoval v tom zmysle, či si naozaj myslia, že zvukoví majstri, ktorí vyrobili tie najlepšie nahrávky v 70-80 rokoch, to tak kvalitne robili, kvôli tomu aby sa to prehrávalo na tých nekvalitných gramofónoch alebo sa malo čakať 40-50 rokov, kým sa vyrobia tieto super špica belt drive strojovne, lebo to je to skutočné hifi.

Super drahé prenosky sa stali trendom, tento trend postihol každý segment a hifi už nestačilo, už tu máme highend.
Trend je v tom, že ak jedna renomovaná značka vyrobí bedne za 300 000 eúr, ostatné top značky svoj topmodel tiež tlačia k tejto cene.
Je to tak pri slúchadlách, zosilňovačoch... Pri všetkom.

Prenosky cez 100 000 českých sú bežné a sú aj oveľa drahšie, problém je v tom, že LP sa momentálne neprodukujú v kvalite, ktorú sme dosiahli už v 80tych rokoch, kvalita tak zvuková ako aj kvalita výlisku, je horšia, a môže ísť kľudne aj o vydania MFSL.

Tak ako pri všetkom na trhu, sú ľudia ovplyvňovaní reklamou a marketingom viac, ako samotnou kvalitou.
Cena, sama o sebe o kvalite nepovie nič.

Pre mňa osobne, je prenoska za 100 a viac tisíc číry nezmysel, mal som možnosť porovnať a počuť aj ultradrahé prenosky, asi nemám až tak dobrý sluch, aby som vedel oceniť prenosku za 100tisic.

A to už v dnešnej dobe 100tisíc za prenosku naozaj nie je žiadna horibilná suma :lol:
Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Stano napísal: Sobota, 26. Decembra 2020, 23:01 Ďakujem za pekný článok.

Ohľadne prenosiek a gramofónov odprezentujem len svoj osobný názor, ktorý môže byť pomýlený.

Už som tu raz písal o skúsenosti z jedného hifištúdia, kde bol direct drive gramofón z 80 rokov označený, za niečo neprijateľné na kvalitné prehrávanie, pretože ten motor pod tanierom musí dávať strašné rany do tej prenosky :D
Ja som oponoval v tom zmysle, či si naozaj myslia, že zvukoví majstri, ktorí vyrobili tie najlepšie nahrávky v 70-80 rokoch, to tak kvalitne robili, kvôli tomu aby sa to prehrávalo na tých nekvalitných gramofónoch alebo sa malo čakať 40-50 rokov, kým sa vyrobia tieto super špica belt drive strojovne, lebo to je to skutočné hifi.

Super drahé prenosky sa stali trendom, tento trend postihol každý segment a hifi už nestačilo, už tu máme highend.
Trend je v tom, že ak jedna renomovaná značka vyrobí bedne za 300 000 eúr, ostatné top značky svoj topmodel tiež tlačia k tejto cene.
Je to tak pri slúchadlách, zosilňovačoch... Pri všetkom.

Prenosky cez 100 000 českých sú bežné a sú aj oveľa drahšie, problém je v tom, že LP sa momentálne neprodukujú v kvalite, ktorú sme dosiahli už v 80tych rokoch, kvalita tak zvuková ako aj kvalita výlisku, je horšia, a môže ísť kľudne aj o vydania MFSL.

Tak ako pri všetkom na trhu, sú ľudia ovplyvňovaní reklamou a marketingom viac, ako samotnou kvalitou.
Cena, sama o sebe o kvalite nepovie nič.

Pre mňa osobne, je prenoska za 100 a viac tisíc číry nezmysel, mal som možnosť porovnať a počuť aj ultradrahé prenosky, asi nemám až tak dobrý sluch, aby som vedel oceniť prenosku za 100tisic.

A to už v dnešnej dobe 100tisíc za prenosku naozaj nie je žiadna horibilná suma :lol:
Ahoj, nuž v niečom máš veru pravdu. K direct drive gramofónom môžem povedať nasledovné. Áno, boli názory, že cievky halových generátorov v niektorých prípadoch generovali frekvencie, ktoré prenikali cievkami prenosiek do prenosiek ako brum. No čuduj sa svete, dnes sa Technics opäť vracia k výrobe gramofonov s pohonom direct drive, no za úplne iné peniaze. Treba si uvedomiť ešte jednu dôležitú vec, že za tých posledných 50 rokov sa svet tak zadĺžil, odkedy Amerika odstúpila od zlatého štandardu, že dolárová mena stratila od 70 rokov 12 násobne svoju hodnotu a s ňou aj ďalšie meny. To je odpoveď aj na ceny dnešného high endu. Stačí si vydeliť dnešné ceny dvanástimi a dostaneš sa k cenám 70 rokov. To však ale neplati vo všetkom vo všeobecnosti. Úplne sa zmenil pomer hodnôt a cien. To takisto neznamená, že s devalvaciou dolára úmerne rastli aj všetky zárobky.

A prečo High End? High End bol odpoveďou výrobcov kvalitnej audio elektroniky na masovú šmejdovú výrobu z Ázie, ktorá začala začiatkom 80 rokov zaplavovať a americké európske trhy, aby sa od týchto výrobkov odlíšiť. Do polovice až konca 80 rokov nám bol tento fenomén úplne neznámym pojmom. Áno, úplne súhlasím s tým, že posledných 10 rokov sa roztrhlo vrece s novými výrobcami high end audio, ktorí nevedia, čo sa svoje výrobky pýtať. No keby nebolo dopytu, nebola by ponuka. To je zákon obchodu. My.sme.si už zvykli na tie eurá, tie ceny nevyzerajú tak strašidelne ako keby sme to prerátavali na koruny.

Ale aby som sa vrátil k meritu veci týchto prenosiek. Kým sa niektorý seriózny výrobca svojim vývojom dopracuje želanemu výsledku, stojí to nemalé peniaze. V dnešnej dobe, hoci je vinyl na vzostupe, nedosahuje ani len zlomok percenta z toho, čo sa produkovalo v 70 rokoch. Dnes je to všetko kusová ručná malovýroba, tak povediac hodinárska práca, ktorá sa premietne do ceny. No ako starý hifi harcovník môžem povedať, že zvuk prenosiek s dnešnej éry sa veľmi posunul dopredu. ZYX neinvestuje do reklamy, ale do vývoja, je to malá firma a je to poznať. Navyše nový typ výbrusu hrotu chvejky má oveľa lepšiu snímavosť drážky a oproti iným hrotom dvojnásobné dlhšiu životnosť až 2000 hodín. Trubička chvejky posplietaná z tisícich vláken karbónu je tuhšia ako titan a premieňa prakticky celú svoju mechanickú energiu získanú z pohybu drážky do elektrickej. Ceny sa pohybujú od 1000€ vyššie. Samozrejme, že si nestrčíš takú prenosku do grama za 200€.

Kvalitu vinylu ovplyvňuje, bohužiaľ, zložitý výrobný proces matrice, ktorý navyše degraduje výsledný zvuk. Mašiny rokmi zastarali, musia.sa vyvíjať nové technológie. Preto sa pracuje na novej generácii lisovacích matríc, ktoré by mali posunúť vinyl do novej zvukovej éry. No ešte to chvíľu potrvá. Nová matrica je z keramiky a jednokrokový proces negatívu sa dosahuje vypaľovaním drážky laserom priamo do keramickej platne. Výsledkom bude matrica určená priamo na lisovanie s produkciou 10000ks bez straty.kvality so záznamom frekvencie do 100kHz.
Roman
priekopník pioneer
Príspevky: 29
Dátum registrácie: Streda, 23. Decembra 2020, 10:18

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Roman »

Gramofon momentálně nemám ale plánuji koupit. A pokud bych řešil přenosku tak určitě Ortofon 2M Red nebo Bronze.
Analogaudioman
metál za zásluhy
Príspevky: 373
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 21:44

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Analogaudioman »

Roman napísal: Nedeľa, 27. Decembra 2020, 09:22 Gramofon momentálně nemám ale plánuji koupit. A pokud bych řešil přenosku tak určitě Ortofon 2M Red nebo Bronze.
Ortofon je totálna masovka, MM prenosky majú štandardnú kvalitu, 2M prenosky sú najmasovejší MM produkt. Nič, z čoho by som padal do kolien. Model Bronze je v cene asi okolo 350€ tuším. V tej cenovej hladine sú mrte prenosiek aj v oblasti MC, takže výber je tu naozaj veľký. Ale ako som už vyššie spomenul, treba to rozumne kombinovať v pomerne k cene gramofónu.
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Stano »

Roman:
2M Red je výborná základná MM prenoska, prehráva na úrovni. Mám však zopár platní, kde mala veľký problém so skreslením na konci LP.
Po tejto prenoske som kúpil 2M Blue, rozdiel oproti Red skoro žiadny. 2M Black je asi najlepšia MM prenoska akú som mal a hrá lepšie ako mnoho nižších MC prenosiek.
Následne som kúpil BenzMicro glider S, no a po pravde hrá lepšie ako pred tým spomenuté, ale nie je to nič také, čo by ma posadilo na riť a nedovolilo by mi povedať, že na normálne prehrávanie LP nepostačuje 2M Red, hlavne keď je presne nastavená a gramofón je v poriadku.
To čo som napísal v predchádzajúcom príspevku, myslím naozaj vážne. Výrobcovia LP, určite svoju výrobu a jej kvalitu prispôsobili vtedajším technickým možnostiam a nevyrábali LP do poličky aby sa čakalo na tú správnu prenosku.
Niektorým ľuďom znie rock 70 rokov najlepšie na bedniach z tohto obdobia. Gramofóny v dizajne ropných veží za milióny, ale automatiku a poriadny direct drive dnes nrvyrobí nikto, highend je to už len cenovo, technicky sa nedosahuje úroveň, ktorú poznáme už dávno.
vlado.bb
metál za zásluhy
Príspevky: 336
Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 15:06

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa vlado.bb »

Nech das akukolvek prenosku,.gramofon z pohladu HIFI nikdy nebude hrat dobre.
Roman
priekopník pioneer
Príspevky: 29
Dátum registrácie: Streda, 23. Decembra 2020, 10:18

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Roman »

vlado.bb napísal: Nedeľa, 27. Decembra 2020, 11:02 Nech das akukolvek prenosku,.gramofon z pohladu HIFI nikdy nebude hrat dobre.
A na to jsi přišel jak???
Používateľov profilový obrázok
orhore
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2278
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 21:01

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa orhore »

Tenhle názor od vlado.bb mě také překvapil a nesouhlasím s ním.
vlado.bb
metál za zásluhy
Príspevky: 336
Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 15:06

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa vlado.bb »

Zalezi co od HIFI pozadujes.Vsetko je individualne.Prezentacia prenosky od ZYX jasne hovori o rozdieloch medz pravym a lavym kanalom.Je to svata pravda.Zober si nahravku ktora je na celej strany platne.Zameraj sa na urcity nastroj a pocuvaj kde sa nachadza v priestore na zaciatku platne a na konci.Ak to zvukar umiestnil do urciteho priestoru,mozem Ti zodpovedne povedat ,ze vinyl to dojebe.Pocul som aj gramofon za 10000Eur s RADIALNYM ramenom/tangencial som nepocul/.Ako vravim,zalezi od preferencii,pouzitej aparature a posluchacskych skusenosti.
M.FERNER dlhodoby recenzent casopisu STEREOPHILLE /mimochodom vlatniaci okolo 15000 titulov na LP/povedal o nahravke Lyn Stanley - Lost in romance,ze patri medzi 10 najlepsich ake pocul/hovoril o zvuku/,mal som ju doma,45ot.vinyl,ked som to porovnal s SACD okamzite odisla s velkou stratou z domu.
Este raz - ak sa Ti paci vinyl nic proti tomu nemam,pre mna je to nevyhovujuce,prifarbeny a ojebavajuci zvuk nie je pre mna.
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1328
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: MC prenosky ZYX Japan

Príspevok od používateľa Stano »

Ešte k prenoskám a gramofónom.
Tomu materiálovému vývoju tiež príliš neverím, naozaj len názor.
Nechcem vyvolať flame, jasné kupca to má, ale hifi štandard bola norma, ktorá platila pre každého rovnako. Top model povedzme Pioneeru v Urushi dizajne bola špička so špičkovými súčiastkami, tam sa nejaký brum a rušenia neriešili, na top modely sa nešetrilo pretože bol aj odkazom pre iné značky, že sme na trhu a sme špička. Lenže brum a ruchy sa neriešili ani u základných modelov, a tie plastové gramce hrajú dodnes a nemajú problém ani s MC prenoskou :D
Je hromada príkladov napr. s ProJect gramca mi, kedy si museli od novoty zvykať na nedostatky, tu podložiť, tu vymeniť...
Cleer audio, ešte aj protractor na nastavenie vyrobili nesprávne a stojí to nervov presvedčiť predajcu, že predáva nedorobok.
Je hromada príkladov skrz fóra, keď sa u nového drahého výrobku riešia vady výroby,zemné slučky, územnenie ramienka atď.
Ak sa mi podarí opraviť ten druhý gramofón, moja voľba bude Ortofon, práve kvôli veľkovýrobe a možnostiam zmeny hrotu pri MM prenoskách, ale najprv porovnám čo mám a pokiaľ nebude ten rozdiel medzi tou starou JVC a Benz Micro, Ortofon 2M silver nejako zásadný, nekúpim novú drahú Ortofon SPU.
Skúsenosť s nákupom BenzMicro ma vedie k tomu aby som sa exkluzívnym značkám vyhýbal, pretože náš trh je malý a prípadná reklamácia trvá dlho. Na tú glider som čakal 2 mesiace, s tým, že priamo štúdiu v Prahe odmietali dodať to čo som požadoval.
Napísať odpoveď

Návrat na "Decky, kotúčáky, gramofóny, CD a iné prehrávače"