EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Sobota, 11. Septembra 2021, 10:22

Po ďalších troch týždňoch som uzavrel ďalšiu päťku kaziet na mechanike, teraz som bol s kvalitou a výberom o dosť spokojnejší než posledné mesiace.

1. Maxell SXI 90 1992, z novo nahratých kaziet, kto sledoval moje každodenné nahrávky od začiatku mojej marodky, teda od tej štvrtiny júla, tak bude vedieť poradie na dlhé mesiace dopredu v novo nahratých kazetách pre mechaniku. Musím povedať že toto je asi najviac TOP kazeta z celého týždňa, zvuk dynamický, čistota monumentálna, o chybách priestoru či azimutu sa nedá povedať ani písmeno, nie to ešte slovo, presvetlenie tmavšie mierne nudnejší monochromatický vzhľad, ale na stav pásky výborné. Zvuková dokonalosť, to že mám zníženú basovú odozvu na mechanike, sa tu čiastočne kompenzuje prehnane dynamickým prejavom pásky Epitaxial vyššej rady a basovým hrbom decku Sony.
IMAG0529.JPG
IMAG0531.JPG
IMAG0532.JPG
IMAG0536.JPG
*
2. Z použitých kaziet z balíkov mala premiéru Sony Cadeau de Pop-ri 46min červené cievky. Áno, správne na túto kazetu naozaj vyšlo podľa môjho poradovníka použitých kaziet, z tohto extra modelu mám dva kusy a táto bola už použitá. Keby niekto nevedel jedná sa o verziu tela a pásky HF, telo asi najviac mliečne čo poznám, viac než rada ALA, a veľké cievky, základná HF páska, časom sa k tomu dostaneme v prehľade C46. Čo do zvuku nahrávky je tam nejaká opera alebo niečo na podobný štýl čo neviem presne pomenovať, jedná sa o čiste nehudobné, len vokálne veci eh, až na dva "tracky" to bolo skoro utrpenie a volume som musel ubrať o polovicu po Maxell SXI, pretože toto nebolo veľmi kvalitné, a vokály dosť vrieskali až rezonovali do skreslenia, aj pri kontrolnom posluchu na veľkom decku, tak do 0db, veľa šumu a rôzne úrovne šumu medzi stopami s typickým občasným puknutím, čo napovedá že bola zrejme robená kópia z inej audiokazety.
Zaujalo ma však pred začatím nahrávky také zvláštne zapípanie, skoro by som povedal ako značkovanie origináliek, niečo ako mal náš Opus a pod s tým skokovým šumom na konci či začiatku kazety, neviem to pomenovať, ale žeby značkovanie pre navíjanie origošiek? Rozhodne to začalo v zmysle že to puklo ako keď začne záznam, zvýši sa šum, čo značí kópiu z inej pásky a séria pípania a potom vokálne utrpenie :D
Čo do sledovania, mliečna kazeta pôsobí veľmi zvláštne, fotky vložím postupne s rozsvecovaním prídavným svetielok na mechanike, ale celé to pôsobí zvláštne ako silueta na papieri.
Pri počúvaní tohto záznamu na decku Sony v tom zelenom presvetlenom malom priezore, to vyzeralo ako silueta cievok premietaná niekde na papier.
Samotná páska stará Japonská HF v dobrom stave, vôbec nešpiní.
IMAG0592.JPG
IMAG0591.JPG
IMAG0583.JPG
IMAG0585.JPG
IMAG0586.JPG
IMAG0589.JPG
IMAG0590.JPG
*
3. z kategórie druhého počúvania už raz počutých kaziet na mechanike, je zase stara Poľská originálka od tety, jedná sa o titul Elton John - Sleeping With The Past (poľský vydavateľ) /1990/
viewtopic.php?p=23114#p23114
Kazeta používa Čínske telo Forward, ktoré som vtedy videl asi prvýkrát v živote a tie textúry na tele kazety boli pekné, ale inak je to šmejd, hlavne tá páska, Forward často používal Austrálsku GreenCorp pásku, o ktorej som tu už popísal veľa, alebo aj inú pásku, ale v tomto prípade na Akai pri hraní sa prejavil škripot pásky podobné Basfu zo zlého spojiva, čo je časom u GreenCorp tiež bežný problém, a neskutočne špiní hlavy (na mechanike bez škrípania). Hlava bola celá hnedá a po očistení som mal dojem že tam ostali nerovnosti v oblasti mimo štribiny, v tej prázdnej časti vedľa, teda nejde priamo o poškrabanie hlavy, ale neviem ani presne o čo, či to tam už bolo, alebo nie, ale ono sa to poddá, katastrofa sa nekoná, minimálne vo zvuku, pretože potom iné kazety hrali stále dobre.
Presvetlenie tejto kazety je veľmi dobré aj na sledovanie, škoda nekvality a titul od Eltna je tiež pre mňa pohodový, kvalita zvuku, záznamu je strašne zlá, žiadne výšky, kolísanie, občas tremolo len na tejto kazete v tomto výbere, a presykávanie a skreslenie, že na akomkoľvek rádiokazeťáku s magnetom získam lepší výsledok.
Prosím váš, neničte svoje stroje týmito hnusnými Poľskými originálkami, to sú tak neskutočne zlé kazety že je to až smutné a zlé boli už v dobe nového stavu.
IMAG0643.JPG
IMAG0645.JPG
IMAG0646.JPG
IMAG0650.JPG
*
4. a sme znovu pri novo nahratej kazete podľa môjho zoznamu za posledných 2,5mesiaca, Maxell UDI-CD 90 1998 v priehľadnej novej verzii. Hlavy a kladka s IPO alkoholickou kúrou zbavená pachute Poľko Čínskeho brúsiča hláv a zvuk na tejto kazete Maxell je proste excelentný, no príde mi že model SXI s Epitaxial UDI páskou mal mierne navrch čo sa týka presnosti a detailu a mohutnosti a celkovej zvukovej fascinácie, ale táto Maxellka sa ťahá tesne na druhé miesto v zvukovej špičke počúvania tohto týždňa. Presvetlenie je excelentné, s mesiačikmi na cievkach s ledkami je pohyb viac než zreteľný, ale je cítiť že kvalita tela mierne poľavila od SXI kazety, ale stále jedlé, aj keď vieme že tieto nové priehľadné prevedenia Maxell UD rady zožali neskutočnú kritiku medzi používateľmi v dobe predaja.
IMAG0725.JPG
IMAG0727.JPG
IMAG0728.JPG
*
5. posledná z päťky je znovu použitá kazeta z balíkov a je to taká rarita vo svojej kategórii, je to originálka a zároveň celkom nie je, jedná sa o kazetu King´s vydavateľa v dizajne Japonskej Basf, cievky That´s, zavádzačka Maxell, a píšu že je tam páska Basf ferro super LH I.
Už sme sa na fóre jeden či dva krát o takýchto kazetách bavili, najčastejšie pod značkou Gamava v Maxellovskom vzhľade kde je tiež napísané že obsahuje Basf pásku vyššej kvality, ono to pôsobí skoro ako falzifikát značiek, ale nie je to celkom pravda. Jedná sa o nejaké vydavateľstvo pre konkrétny trh vo svete, teraz si nespomeniem, kde pod rôznymi značkami sa takto kombinované kazety oficiálne predávali ako originálky. Teda na tele je len nálepka s popismi vydavateľa, nič o titule a kazetu mám bez originál krabičky a bookletu, myslím že som ju mal ako bonus v nejakom balíku ako raritu.
nejaké fotky tu:
viewtopic.php?p=14983#p14983
No a presvetlenie je podobné ako na Basf s dlhým oknom, dostatočné na sledovanie, príde mi že Japan verzia Basf tela má okno niečo väčšie a tie cievky That´s tam vyzerajú exoticky.
Ale keď som už prvýkrát počúval kazetu na Akai, a teraz na mechanike, zistil som dve veci. Je to plnohodnotná C90 a je mimoriadne kvalitná. Nahrávka je priam excelentná, jednalo sa o pomalšie skladby, niektoré známe niektoré menej, niečo na obdobie Elvisa, niektoré mali pôvod masteringu pásky vo vinyle mierne zapukanom, ale prechody a medzery medzi skladbami bez lupnutia, profesionálne, ale výber netypický aj zdroje na oficiálne vydavateľstvo, ale výšková čistota je excelentná, poruchy žiadne, nahrávky tak aby neskreslili v basoch ani vokáloch, povedal by som že zladené lepšie než moje dnešné nahrávky Maxell, ja neviem sa rozhodnúť ktoré miesto by si kvalita zaslúžila, ale páska TOP, nahrávka TOP, a žiadne špinenie hláv či akýkoľvek problém, naozaj maximálna kvalita a po tých rokoch odhadujem že novšia než prvá polovica 80tych rokov nebude, ak je tam naozaj Basf tak chválim.
Ako exotiku do zbierky by som doporučil, ale mám takú jedinú a tak neviem či všetky boli vyrobené tak poctivo aj s nahrávkou.
IMAG0733.JPG
IMAG0735.JPG
IMAG0736.JPG
IMAG0738.JPG
Pre mňa v tomto výbere zvukovo TOP obe Maxell a táto Kings.
V nudnosti hudby vedie Sony Cadeau de Pop-ri.
A totálnej mizernosti kvality kazety a pásky je to Poľský šmejd.
Vydarený týždeň.

Užívateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 7617
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Kazetowich » Sobota, 11. Septembra 2021, 10:41

no - mňa prekvapila nedávno Maxell SQ type II - velmi príjemne - fakt som to nečakal.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2731
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Nstar » Sobota, 11. Septembra 2021, 12:42

tak dobre, toto bola silná trojtýždňovka, neviem čo písať skôr
1. Vyhráva vzhľadom asi UDI-CD a hneď po nej neskutočne pôsobiaca SONY CP (neviem ako sa to píše) to je voňačková?
2. Kvalitovo (aj keď som nepočul) pôsobí najlepšie SX1 a celkom mne sa páči myšlienka drahšej pásky v základnejšom tele
3. Green Corp pás, ja teraz prehrávam na Aiwe už 6x dookola Philips CD ONE a ostavá stale také bledohnedo-biele bahno na hlavách a vyzerá ako doškriabaná hlava, keď sa tu umyje tak OK ale je to nekonečný proces a myslím, že tá kazeta už dávno mala ísť do koša. otázka je, to fakt ti dojekazila hlavu, bo ja mám hneď ten pocit, že aj mne. Teda moja nie tvoja, zasa tak až paranoidný nie som
4. Tá opera či čo...pred záznam sa na začiatku nahral sínus napr. 1kHz aby sa vedelo o čo sa oprieť pri prehrávaní
5. Díky EZ za ďalšiu reportáž, výživná a zábavná, fakt dobré kazety tento krát a tá origoška s BASF pásom by ma zaujímala


Kazetowich akú SQ máš namysli, ja mám Saehan verzie a tiež vždy vynikajúco, podľa mňa veľmi dobré pásky

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Sobota, 11. Septembra 2021, 13:10

Super díky za príspevky
Maxell sú obe veľmi výživné v triede normal.

Ten zvuk zo Sony Popri musím digitalizovať až budem mať zapnutý starý pc, ak nezabudnem a hodím sem, je tam viac frekvencií než len jeden signál.
A voňavá asi mala byť za ružami, ale ostalo z toho chemické neurčité niečo, keby niekto kto žil v komunizme si očuchol, či by v tom nepoznal nejaký dobový sprej :D

Na tie extra originálky s Basf páskou to budeš musieť pohrabať bazáry a zberateľov, možno aj niekto odtiaľ tu bude mať zásoby, je to celkom zaujímavá záležitosť.

No a GreenCorp je kapitola sama o sebe, oni nehrajú vyslovene zle, ale ich fyzická životnosť u typu I sa pomaly ale isto chýli ku koncu.
Asi som už spomínal že si kamarát kúpil asi 10ks alebo tak neviem z ktorého bazáru Philips FX Ferro 46:
https://ez647.sk/cc/philips_fxferro.html

Ponahrával si tam vinyly a všetky kazety mu začali škrípať, nedá sa použiť ani jediná a to sa nebavíme o dobovom nahrávaní ale cca rok dozadu. Proste tie kazety už nikdy viac nebudem môcť doporučiť, ich rozpad spojiva je náhlejší a agresívnejší než u starých Basf.
Ale je fakt že skladovanie mohlo byť pochybné, moja dobová Philips CD One čo som kupoval na začiatku ako som popisoval v obaloch kaziet, bola to asi moja tretia kazeta, funguje doteraz bez problémov a bez škrípania a žiadny bordel z pásky na hlavách neostáva.
Tak tiež rovnako Panasonic EP od Forwardu/GreenCorp je v poriadku.
Ale iné čo mám rozbalené z fólie či použité tak vykazujú niektoré veľké problémy, ako som už raz spomínal napríklad táto kazeta sa prilepí okamžite po spustení play a ani jediný deck s ňou ani len nehne, pretáčanie ako keby sa nič nedialo a všetko bolo v poriadku:
https://ez647.sk/cc/jvc_af1.html#92

Ale predpokladám že Forward používal viacero zdrojov pásky, asi dosť pochybného pôvodu, alebo aj porozdával C0 kazety pochybným výrobcom a potom vznikali také paskvily ako tá Poľská originálka. Mňa len fascinuje že pri tom množstve tých Poľských kaziet sa každá správa mierne odlišne mizerne, ale zlé sú všetky :D

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2731
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Nstar » Sobota, 11. Septembra 2021, 15:48

K tým Philips napíšem neskôr a inde, toto už nebude náhoda
Toto vlákno je veľmi výživné, pretože tu sleduješ a mi čítame o tých kazetách v prevádzke a to sa málokedy dočítam niekde
Pre tie tvoje ledky už chcem aj ja na Aiwe podsvietenie len pochybujem, že by to utiahla, mám taký pocit, že to nemá rezervu ani na jednu led aj keď pri prehrávaní cez zosilňovač by to mohlo aspoň blikať

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Sobota, 11. Septembra 2021, 16:40

si doinštaluješ externý zdroj napájania, powerbanku, alebo box so sadou AA batérii aspoň troch, a ono to chvíľu vydrží, inak rezerva by bola ak myslíš energetická, len budeš častejšie meniť batérie, a keď myslíš priestor, musíš pošpekulovať a mať šikovné ruky, dneska existuje na trhu veľa aj extra silných veľmi drobných SMD lediek, ale montovať by som ich tam nechcel :D
si to predstavujem tak ako mierny výbrus do tela walkmana v priestore pod kazetou a mikro SMD led ako kvapka veľká a vodiče buď dobre skryté vlasy medi, alebo existovali aj samolepiace medené pásky, ako plochá voľba boli výborné na také to domáce hranie

čo sa týka tých kaziet Philips neviem ako pomôcť, len si odsledovať ktoré sa ako zle správajú, a keď už tak radšej Dessau Germany, tam aspoň páska vyzerá veľmi slušne

a z lacných aj Saehan, SKC, Raks, na tieto účely ešte nesklamali

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2731
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Nstar » Sobota, 11. Septembra 2021, 18:12

SMD nie s tým sa nekamoším, ja by som tam najradšej dútnavku, dotiahnem elektrinu zo zvončeka...
nie normalne ledky aj viem kde a nabok prepínač red, white, green, orange, mix

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Sobota, 11. Septembra 2021, 18:15

nie tlejivka je vysokonapäťová mrcha oproti led, dosť hreje do okolia a neviem či nerobí aj silné elektrické rušenie, keďže to patrí do kategórie výbojok.
napríklad som menil pred rokom predlžovačku s vypínačom na techniku, pretože sa v pôvodnej rozstavil plast tam kde bola tlejivka a spínač vyskočil

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2731
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Nstar » Sobota, 11. Septembra 2021, 18:32

veď ja si robím srandu ale zasa v NC 440 to má svoje kúzlo

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Pondelok, 20. Septembra 2021, 03:19

Nstar:
pripomínam kazetu Sony Popri, ktorú som tu počúval naposledy, tu je ukážka z kazety
https://ez647.sk/001/cc1716ukazka_sonypopri46.wav

Užívateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 7858
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať užívateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa EZ647 » Sobota, 2. Októbra 2021, 17:16

Ďalšie tri týždne sú za nami, a ďalšia päťka kaziet počúvania na mechanike. Spokojnosť bola, aj keď u použitých tento týždeň vládol Emtec so svojimi krivými cievkami, ale tomu som tiež spravil koniec, takže.

1. Emtec Sound I 60 vyrobená deň 332 rok 2001 v kategórii druhého počúvania už raz prehratých kaziet na mechanike
Presvetlená výborne tam proste nie je výhrad, zvukovo nahrávky z Technics 575 vtedy nového sú mimoriadne čisté aj po rokoch na základnom ferro páse, je vidieť že stále pôvodná kvalitná páska triedy ferro extra aj v rozpočtovom modeli.
Problém že odvíjacia cievka sa neskutočne vlnila, páska šla rôzne krivo a boli veľké kolísania azimutu. Vďaka komponentom od janvysa, som mohol konečne meniť problémové cievky a druhú stranu som už navíjal na vymenenú cievku. Aj keď sa páska jemne vlnila, rozdiel v kvalite bol neskutočný, ešte som si začiatok prvej strany prešiel aj na Technics AZ7 a nahrávka šla čisto bez kolísania, bol som spokojný so svojou prácou a ohľadne výmeny a problémov napíšem ešte dneska v inom vlákne.
IMAG0499.JPG
IMAG0545.JPG
IMAG0501.JPG
IMAG0503.JPG
*
2. Maxell XLII 120 2002 z čerstvých nahrávok z nedávnych testov
Presvetlenie poslabšie, už mnoho krát hraný dizajn kazety v tejto mechanike, kde je poväčšine vidieť len siluety cievok ako menia veľkosť počas dlhej doby hrania, tu je toho vidieť ešte menej, keďže C120 zaberá väčšinu priestoru okna. Zvukovo ale neskutočná ostrosť a presnosť, možno až prehnaná, nakoľko nemám korekcie na typ II, ale mám EQ, len sa mi nechce meniť hodnoty kým to nie je vyslovene extrémne zlé, takže asi najlepší výsledok zvuku z tohto týždňa, občas dojem mierneho poklesu na výškach v ľavom kanáli na konci a začiatku pásky, predsa je to C120, stále som názoru že tam napchali UDII pásku, keďže XLII sa takto dlhá nikdy nerobila.
IMAG0547.JPG
IMAG0549.JPG
IMAG0552.JPG
IMAG0553.JPG
*
3. Madonna - True Blue 1986, Takt, Poľská originálka z kategórie počúvania použitých kaziet z balíkov, kazeta od Romana, pýtal sa vtedy aký má zvuk, takže
viewtopic.php?p=23737#p23737
Presvetlenie dobré aj nie, kazeta je jasná, cievky čierne, takže pohyb je vidieť minimálne, zase len dve veľké siluety, zvukovo prvá štvrtina s mimoriadnymi poruchami a výpadkami, páska má totiž plesne alebo niečo také, zvyšok si celkom držal stabilitu a bezporuchovosť, kupodivu pomerne schopné výšky, ale dojem mierne slabší, keď som to prechádzal ešte na Akai tak basovosť bola podstatne menšia na môj vkus, asi ma deck Sony skazil :D Na Akai vykazovala nahrávka -2db v špičkách 0db
Páska mala teda plesne a biele stopy po celej dĺžke, rozhodne zle skladovaná, pretože som také videl aj u pravých origošiek s Basf páskou, neskutočne zanáša hlavy a kladky, čistiť po každej strane povinne, preto občas aj výšky vypadnú, ale rozhodne nie tak zlé ako na tých Poľských čo mám od tety.
Taktiež na nej niekto asi robil experimenty, alebo mal rozbitý deck, pretože v niektorých úsekoch sú čiastočne výpadky signálov na kanáloch rôzne, skokové náhle, s typickým puknutím od záznamu, výpadky sú v štýle poklesov pôvodnej nahrávky o polovicu, občas je do toho pridaný brum alebo popiskávanie, neviem kto čo ako dokázal na tej páske spraviť.
IMAG0651.JPG
IMAG0653.JPG
IMAG0654.JPG
IMAG0655.JPG
IMAG0656.JPG
*
4. Emtec Chrome Extra II 90 deň výroby 334 rok 2001 v kategórii druhého počúvania starších kaziet
Presvetlenie zase dobré, zvuk nadmieru čistý a ostrý tak ako mám rád, zistil som len dva nepríjemné problémy
a to že ako som popisoval v obaloch kaziet, nahrávky na Technics 575 z CD kazeťáka Panasonic RX-D12 majú neprirodzený zvukový priebeh, basy a výšky veľmi nadhodnotené a stredy, vokály hlboko v pozadí, preto pri vtedajšom dodržaní záznamu do 0dB je celkový prednes slabý a nevýrazný ale riadne ostrý, na mechanike sa mi tie basy aj výšky hodili, už som si na ten zvuk zvykol, len ma to niekedy prekvapí ako je to prehnané ak dlho počúvam riadne nahrávky a potom toto, ale je to odkaz tej doby a možností čo som mal.
Druhé a to pre mňa prekvapivé a nemilé zistenie je extrémne tremolo na gitarových a klavírnych nástrojoch, kľudne by som povedal že mechanika chce vymeniť gumky a pod, ale ono to je len na nahrávkach z Technics 575, ak dám kazetu zo Sony, alebo Akai tak je ukážková, čo značí zaujímavý fakt, ako to že som to nepočul už vtedy na Technicse a keď je nový asi musel dlho ležať v sklade kým sa dostal ku mne domov, inak si to neviem vysvetliť, a fakt dneska práve mechanika B na ňom kolíše veľmi počuteľne, čo som si všimol asi až 7rokov od kúpy keď sa to výraznejšie zhoršilo
už dlhšie som plánoval výmenu gumičiek v mechanike B, tak až sa podarí ten Akai, potom pozriem ešte na AZ7 a keď to bude mať úspechy, tak aj na 575
No a krivosť cievok u tejto Emtec CEII, zase ale kupodivu je zlá prvá cievka, keď som pokúšal kazetu pretáčať v decku na Sony tak to drhlo a občas sa aj zastavilo na krátky okamih, ale nie dosť dlho aby sa to vyplo, takže druhá výmena cievky, a nekompromisne budem meniť cievky v zlom stave aj ďalej na väčšine kaziet
IMAG0660.JPG
IMAG0662.JPG
IMAG0663.JPG
IMAG0664.JPG
IMAG0665.JPG
*
5. Sony UX 100 1996 USA verzia s Japan páskou a montážou v Mexicu, z čerstvých nahrávok, kde som popisoval vtedy problémy na konci strany A s poklesom výšok a posledné dve skladby som vtedy nahrával opakovane
presvetlenie je výborné, toto je jeden z najlepších dizajnov veľkého okna, ktorý mojej mechanike na základné presvietenie vyhovuje najviac.
Zvuk je ostrý a presný, veľmi príjemný, ale oproti Maxell XLII 120 je ostrosť nižšia aj detail je menej dokonalý, napriek tomu na tejto mechanike je to príjemný posluch a mierny pokles ostrosti na type II vôbec nevadí
koniec kazety som sledoval ako veľmi nerovnomerne je páska na cievke navinutá, ako som kritizoval Mexickú kvalitu, tak to je presne ono. Na zvuku sa to takmer neprejavilo a spokojnosť bola veľká.
IMAG0719.JPG
IMAG0721.JPG
IMAG0724.JPG
Záver, najlepšia bola zvukovo Maxell XLII 120 a za ňou Sony UX 100.
Kazety Emtec Sound I a CEII boli v čistote a presnosti detailu tiež veľmi excelentné, zvuková spokojnosť, ale predsa boli tam drobnosti v kvalite nahrávky, tremola a pod čo ju radia až na druhé miesto a o cievkach nehovoriac
posledné miesto Poľská originálka ktorá sa síce zvukovo snažila viac než tie predošlé, napriek tomu bez riadnej zásoby alkoholov nedoporučujem používať vôbec
s týždňom som spokojný, výber je stále nadmieru dobrý
A teší ma že aj po rokoch a častom hraní staré Emtec s kvalitnými páskami stále držia vysokú kvalitu čistoty, výkonu a výšok.
A prosím vás, skladujte kazety slušne pri stálej teplote, aby to nedopadlo ako na tej Madonne s plesňami. Aj keď je to Poľka, tak si žiadna kazeta nezaslúži aby sa s ňou takto zachádzalo.

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2731
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od užívateľa Nstar » Sobota, 2. Októbra 2021, 17:47

pekne, ja by som asi vybral UX
páči sa mi fotka Emtec cievky ale odkedy si mi ozrejmil, že budú krivé tak už len čakám kedy sa to prejaví
obdivujem, že dokážeš počúvať 120 min kazetu, to mne sa už 90 zdá pridlho a to hovorím o jednej strane a keby tam je niečo čo vyslovene neni moja muzika asi vleziem do stroja
pe mňa je najväčšia škoda, že tieto reportáže a testy nie sú tlačené magazíny alebo knihy, to by som tým bol neustále obklopený a listoval a čítal dokola, takto na PC to nie je celkom také ...zas tri týždne

Napísať odpoveď

Návrat na "Decky, kotúčáky, gramofóny, CD a iné prehrávače"