Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
janvys: nevidím problém, pošli kamión prachov a ja Ťa nechám zasypať That´s kazetami
Popravde za šialené ceny, by sa niečo zohnať dalo, ale táto konkrétne bola kupovaná v dobe keď sa tieto kazety aj na aukru objavili v prijateľných cenách.
Popravde za šialené ceny, by sa niečo zohnať dalo, ale táto konkrétne bola kupovaná v dobe keď sa tieto kazety aj na aukru objavili v prijateľných cenách.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Takže aktuálne by som vedel That´s EX 46 1987 za 19eur, a je to trochu moc, pred rokmi sa dala kúpiť okolo 340KC
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Hmm tak to já mám levnější zdroj, a navíc s delší páskou a free shippingem
SONY ES
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Jop, tak choď do toho, prihoď si ešte nejaké modely od jedného predajcu ak má, a máš pokoj na duši
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Jojo, koupeno Ještě jsem k téhle EX přihodil Ampex 472, jinde už skoro vůbec nejsou.
Taková ta celočerná kazeta s uzoučkým oknem na způsob Sony Metal Master.
Taková ta celočerná kazeta s uzoučkým oknem na způsob Sony Metal Master.
SONY ES
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Tú Ampex mám ako 10min už dlhšie, myslím že v teste vyšla dobre, okno úzke a oválne pôsobí ako vravíš Sony Metal Master, ale aj Thats SOUNO typ, môj kus je originál USA výroba, zvláštny dizajn vnútra kazety, aj cievok, a nemá vylamovacie jazyky, ale na trhu tieto kazety boli aj OEM Thats v Souno tele kazety, na prvý pohľad na nerozoznanie.
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Uvidíme co dorazí objednal jsem 90ku, v nabídce má ještě 45ku a 10ku myslím. Mělo by to být origo US, necháme se překvapit.
SONY ES
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Nejak ma to začalo baviť a rozhodol som nahrať ešte jednu metalku, pre zmenu Maxell MX 110 rok 1990 z výroby Anglickej pobočky.
Dizajn oválneho okna je väčšine dobre známy hlavne z kaziet UDI/UDII a XLII 80tych rokov, je to osvedčená klasika.
Sony TC-KE600S dolby C NR:
kalibrácia podľa Sony
bias: 0
level: -3 z 7
Takže technicky bias je ideálny a naozaj výšková odozva je veľmi dobrá, cca zhodná, samozrejme tá farba je vždy mierne odlišná od zdroja, ale intenzita je výborná nie málo ani nie veľa.
Výkon je nutné sekundárnym levelom navýšiť, pomerne tenká 110min páska potrebuje dorovnať, po tejto úprave je vhodné neprekračovať +4db, nahrávam +2db s rezervou pre špičky a zvukovo je naozaj výborná.
Z mechanickými vlastnosťami je to malinko horšie, a musím spomenúť aj jednu skutočnosť, ktorú som vynechával v predošlých príspevkoch. A to fakt že ak ja doma každú kazetu otestujem na všetkých deckoch, niektoré aj s kalibráciou, takto spotrebujem aj 15-25min pásky, potom kazetu odložím a vyberiem až sa rozhodne spraviť ostrú nahrávku, takto uležané pásky môžu čakať aj niekoľko rokov, no a pri ostrej nahrávke sa prejavia drobné až väčšie poruchy v miestach testov, teda premazanie úsekov kde sa páska napínala a pretáčala a pod, začiatok pásky odležaný na po teste na navinutej cievke dostane nejaké tie otlaky svorky. U predošlých kaziet That´s tam boli drobné výpadky v týchto úsekoch, u tejto Maxellky je to horšie, kolísania balancu, plávanie ľavej strany, potom sa to samozrejme ustáli a v panenských miestach hraje tak ako má. Otázne je ešte až dôjde na koniec ako sa to prejaví.
Takže ak si potrpíte na prehnanú kvalitu a stav pásky, musíte s ňou zaobchádzať doslova v rukavičkách, a nepreháňať to s testovaním, len základná kalibrácia pre daný deck na ktorom ju chcete použiť.
Kazetu som získal v roku 2014, testy na Akai DX57 z tej doby:
+6db bias -4, v tej dobe ešte na dual capstane, sa raz objavilo počas 4min testu deformácia pásky na kladkách, to sa tiež podpísalo na dnešnej nahrávke.
Starnutie pások Maxell Metal:
tieto pásky sa rokmi správajú inak, u That´s to bol biely povlak zanechaný na hlavách, u Maxell metal sú to nenápadné jemné kryštáliky, u ktorých si zatiaľ nevšímam zhoršený zvukový prejav, ani viditeľné zbytky na hlavách.
Dizajn oválneho okna je väčšine dobre známy hlavne z kaziet UDI/UDII a XLII 80tych rokov, je to osvedčená klasika.
Sony TC-KE600S dolby C NR:
kalibrácia podľa Sony
bias: 0
level: -3 z 7
Takže technicky bias je ideálny a naozaj výšková odozva je veľmi dobrá, cca zhodná, samozrejme tá farba je vždy mierne odlišná od zdroja, ale intenzita je výborná nie málo ani nie veľa.
Výkon je nutné sekundárnym levelom navýšiť, pomerne tenká 110min páska potrebuje dorovnať, po tejto úprave je vhodné neprekračovať +4db, nahrávam +2db s rezervou pre špičky a zvukovo je naozaj výborná.
Z mechanickými vlastnosťami je to malinko horšie, a musím spomenúť aj jednu skutočnosť, ktorú som vynechával v predošlých príspevkoch. A to fakt že ak ja doma každú kazetu otestujem na všetkých deckoch, niektoré aj s kalibráciou, takto spotrebujem aj 15-25min pásky, potom kazetu odložím a vyberiem až sa rozhodne spraviť ostrú nahrávku, takto uležané pásky môžu čakať aj niekoľko rokov, no a pri ostrej nahrávke sa prejavia drobné až väčšie poruchy v miestach testov, teda premazanie úsekov kde sa páska napínala a pretáčala a pod, začiatok pásky odležaný na po teste na navinutej cievke dostane nejaké tie otlaky svorky. U predošlých kaziet That´s tam boli drobné výpadky v týchto úsekoch, u tejto Maxellky je to horšie, kolísania balancu, plávanie ľavej strany, potom sa to samozrejme ustáli a v panenských miestach hraje tak ako má. Otázne je ešte až dôjde na koniec ako sa to prejaví.
Takže ak si potrpíte na prehnanú kvalitu a stav pásky, musíte s ňou zaobchádzať doslova v rukavičkách, a nepreháňať to s testovaním, len základná kalibrácia pre daný deck na ktorom ju chcete použiť.
Kazetu som získal v roku 2014, testy na Akai DX57 z tej doby:
+6db bias -4, v tej dobe ešte na dual capstane, sa raz objavilo počas 4min testu deformácia pásky na kladkách, to sa tiež podpísalo na dnešnej nahrávke.
Starnutie pások Maxell Metal:
tieto pásky sa rokmi správajú inak, u That´s to bol biely povlak zanechaný na hlavách, u Maxell metal sú to nenápadné jemné kryštáliky, u ktorých si zatiaľ nevšímam zhoršený zvukový prejav, ani viditeľné zbytky na hlavách.
- Prílohy
-
- IMAG0299.JPG (99.63 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0304.JPG (83.36 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0968.JPG (109.8 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0969.JPG (88.85 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0970.JPG (50.59 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0971.JPG (65.99 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0972.JPG (82.37 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0973.JPG (69.73 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0974.JPG (83.58 KiB) 4777 zobrazení
-
- IMAG0975.JPG (81.24 KiB) 4777 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Tak toto je inspiracia. Najblizsie sa nahrava metalka
Paradoxne este v roku 2017 som ziadnu nemal, ani nikdy predtym
Paradoxne este v roku 2017 som ziadnu nemal, ani nikdy predtym
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Tak dneska ostré nahrávky z trochu inej strany kvality než metal kazety predtým.
Pre dnešok som vybral dve kazety, jedna z nich je Basf chromdioxid super II 90 rok 1980
http://ez647.sk/cc/basf_crs2.html
Je to pravý chromdioxid, o ktorom sme tu už mali veľa hádok, názorov, testov, a zase hádok
Najprv niečo o tomto modeli Basf:
Po úspechu prvých chromdioxidov Basf firma uviedla na trh model chromdioxid super so zvýšenou citlivosťou, ktorý bol s dvojvrstvovým chromdioxidovým náterom, v roku 1977 bol prvý svojho druhu a pod týmto názvom vydržal až do roku 1988 kedy bol zmenený na Chrome Super a v roku 1996 sa jeho zmes začala miešať z kobaltom, po prevzatí Emtecom sa jednalo už o čisté ferrokobaltové pásky.
o zložení chromdioxidov Basf je to pekne rozpísané tu:
http://www.vintagecassettes.com/_info/b ... ions_2.htm
Táto kazeta nešla dobre nahrať na mojich deckoch, najlepšie výsledky čo som dosiahol boli 0db so slabšími výškami, u Akai DX57 to bolo pre použiteľný výsledok nutné držať na 0db pri biase -12. Páska nevykazuje žiadne poruchy ani kolísania, ale veľmi výrazný pokles výšok, najviac oproti iným novším testovaným CR-S modelom.
Najlepší výsledok v teste som dostal na Pioneer CT-S550S, kde pri použití BLE XD, dolby C dosahovala páska veľmi pekného zvuku pri +2db v špičkách. Technicsy sa s touto kazetou odmietali baviť, ATC to zakaždým vzdala a bez nej to bolo nepoužiteľné.
Tak dneska došlo na ostrú nahrávku a zároveň aj prvý test na Sony TC-KE600S a bol som milo prekvapený.
Prvotná kalibrácia bola dosť slabá.
podľa displeja, ako som popisoval kalibrácie v inom vlákne to vyšlo:
H: mínus mimo rozsah
L: -5
Pri vytočení bias totálne do mínusu a malého levelu max do plusu som sa u kalibrácie dostal na
H: 0
L: +3
je to nerovnomerné, ale zvukovo najlepšie zo všetkých deckov, zvukovo smelo nahrávam +2db so špičkami +4db a výškovo je to takmer ako zdroj, nie je to tak prekričané, veľmi príjemne sa to počúva, skreslenie nie je moc zreteľné, len pri niektorých vokálnych sykavkách uši zaplačú. Páska ide stabilne bez porúch a kolísaní a to je veľké plus.
Je zrejme že pre chromdioxidy nestačí len kalibrácia biasu deckov na doske, ale aj kompenzácia záznamovej úrovne, ktorou decky bežne nedisponujú, takto ak do decku púšťam signál +2db tak z tej pásky aj skutočne +2db vychádza.
EDIT: trochu som sa tu pozabudol a opravil rok kazety
Pre dnešok som vybral dve kazety, jedna z nich je Basf chromdioxid super II 90 rok 1980
http://ez647.sk/cc/basf_crs2.html
Je to pravý chromdioxid, o ktorom sme tu už mali veľa hádok, názorov, testov, a zase hádok
Najprv niečo o tomto modeli Basf:
Po úspechu prvých chromdioxidov Basf firma uviedla na trh model chromdioxid super so zvýšenou citlivosťou, ktorý bol s dvojvrstvovým chromdioxidovým náterom, v roku 1977 bol prvý svojho druhu a pod týmto názvom vydržal až do roku 1988 kedy bol zmenený na Chrome Super a v roku 1996 sa jeho zmes začala miešať z kobaltom, po prevzatí Emtecom sa jednalo už o čisté ferrokobaltové pásky.
o zložení chromdioxidov Basf je to pekne rozpísané tu:
http://www.vintagecassettes.com/_info/b ... ions_2.htm
Táto kazeta nešla dobre nahrať na mojich deckoch, najlepšie výsledky čo som dosiahol boli 0db so slabšími výškami, u Akai DX57 to bolo pre použiteľný výsledok nutné držať na 0db pri biase -12. Páska nevykazuje žiadne poruchy ani kolísania, ale veľmi výrazný pokles výšok, najviac oproti iným novším testovaným CR-S modelom.
Najlepší výsledok v teste som dostal na Pioneer CT-S550S, kde pri použití BLE XD, dolby C dosahovala páska veľmi pekného zvuku pri +2db v špičkách. Technicsy sa s touto kazetou odmietali baviť, ATC to zakaždým vzdala a bez nej to bolo nepoužiteľné.
Tak dneska došlo na ostrú nahrávku a zároveň aj prvý test na Sony TC-KE600S a bol som milo prekvapený.
Prvotná kalibrácia bola dosť slabá.
podľa displeja, ako som popisoval kalibrácie v inom vlákne to vyšlo:
H: mínus mimo rozsah
L: -5
Pri vytočení bias totálne do mínusu a malého levelu max do plusu som sa u kalibrácie dostal na
H: 0
L: +3
je to nerovnomerné, ale zvukovo najlepšie zo všetkých deckov, zvukovo smelo nahrávam +2db so špičkami +4db a výškovo je to takmer ako zdroj, nie je to tak prekričané, veľmi príjemne sa to počúva, skreslenie nie je moc zreteľné, len pri niektorých vokálnych sykavkách uši zaplačú. Páska ide stabilne bez porúch a kolísaní a to je veľké plus.
Je zrejme že pre chromdioxidy nestačí len kalibrácia biasu deckov na doske, ale aj kompenzácia záznamovej úrovne, ktorou decky bežne nedisponujú, takto ak do decku púšťam signál +2db tak z tej pásky aj skutočne +2db vychádza.
EDIT: trochu som sa tu pozabudol a opravil rok kazety
- Prílohy
-
- IMAG0497.JPG (90.18 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0498.JPG (103.06 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0499.JPG (89.42 KiB) 4419 zobrazení
-
- Pravý chromdioxid má na ostrom bielom svetle vždy jemne modrastý nádych, kdežto metalky sú viac šedé, kobalty zase majú jemný náznak hnedej, alebo sú viac sýto čierne, ale záleží na každom výrobcovi a jeho recepte
- IMAG0500.JPG (56.97 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0501.JPG (72.88 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0502.JPG (92.85 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0504.JPG (56.14 KiB) 4419 zobrazení
-
- v tej dobe používa Basf na C90 veľmi jemne modrú zavádzačku
- IMAG0506.JPG (60.47 KiB) 4419 zobrazení
-
- IMAG0507.JPG (60.63 KiB) 4419 zobrazení
-
- kalibrácia na východzej polohe nastavení
- IMAG0496.JPG (15.23 KiB) 4419 zobrazení
-
- ideálny stav nastavení tohto decku v spojení s touto kazetou
- IMAG0509.JPG (92.1 KiB) 4419 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
moja obľúbená
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudoKaziet
Normálne som sa sekol, mal som v pláne vybrať tú staršiu 1977 ale nejak to nevyšlo
Ešte pridám, že posledné dve minúty na konci boli dosť vlnité, nestabilné s výpadkami, samozrejme od svorky otlaky a že páska po prejdení celej dĺžky hlavami nechala naozaj veľa bieleho bordelu na hlavách čo sú časti látok spojiva, ktoré sa rokmi dostáva von z pásky.
Ešte pridám, že posledné dve minúty na konci boli dosť vlnité, nestabilné s výpadkami, samozrejme od svorky otlaky a že páska po prejdení celej dĺžky hlavami nechala naozaj veľa bieleho bordelu na hlavách čo sú časti látok spojiva, ktoré sa rokmi dostáva von z pásky.