https://ez647.sk/cc/b/IMAG0247a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR
AudioMagnetics Low Noise 90 rok 1970 Made in Portugal/USA?, z prvých modelov tejto firmy
0db bias bez väčšieho účinku, výstup slabší o 10db
Táto kazeta na výšky a bias moc nereaguje, jedine ak je v texte skladby eSSko, tak to brutálne zašušle, Dolby samozrejme nepoužiteľné. Balance je dobrý, poruchy takmer nie sú, páska ide stabilne, ale proste je to začiatok výroby AudioMagnetics, takže rarita do poličky.
Axia PS1 90 rok 1998 Made in Japan, Japonský trh.
+6db, špičky +8db, bias -4, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Aj keď tak nová, tak dokonalá, teda takmer, Axie vždy excelujú, výkonovo aj výškovo, tu to nie je inak, ale ľavý kanál jemne plával, menila sa jeho úroveň a to nie je dobre, u Axie nezvyk.
Axia PS-II 80 rok 1991 Made in Japan, Japonský trh.
+2db, špičky +4db, bias 0, výstup z pásky je jemne slabší, možno 0,5db
Táto staršia Axia typu II hraje veľmi pekne, výkon je už dosť na hrane, ale vynahradí to kvalitou výšok. Žiadne poruchy a žiadne kolísanie, dokonalý hladkých chod a dobrý priestor.
Axia PS-IIx 50 rok 1987 Made in Japan, Japonský trh, veľké cievky.
+4db, bias -4, výstup slabší o 1db
Veľmi pekný zvuk, bez porúch a kolísania, výkon je tak akurát, občas nevadí ak vyskočí na +6db. Ak ju porovnám s verziou 1989 tak má trochu nižší výkon, ale inak hraje rovnako dobre a dizajn je proste úžasný, hlavný rozdiel okrem obalu verzie 1987 a 1989 že obsahujú rôzne cievky.
Denon LX 90 rok 1985 Made in Japan
0db, špičky +2db, bias -12
Aj keď nemá vysoký výkon, dá sa celkom pekne kalibrovať a hraje naozaj pomerne čisto, Japonská kvalita, aj keď je výstup výrazne slabší, žiadne poruchy ani kolísanie.
Dindy Super C90 Made in Australia/Germany?
0db bias -12, výstup slabší o 4db
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať že sa jedná o Čínsky šmejd, ale opak je pravdou, kvalita prevedenia je dosť precízna, ale kazeta bude zrejme naozaj veľmi stará, vyrobená niektorým z lepších výrobcov. Telo kazety je precízne, chod je hladký. Zvukovo slabšia, výšky sú slabšie o štvrtinu a už to nejde zachrániť, ale je stabilná, bez porúch so slušným zvukom na svoj vek.
GreenCorp Mastering Cassette 45, 60, 90min Made in Australia, China
C45: +2db bias -10, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
C60: +4db, špičky +6db, bias -8, výstup slabší o 4db
C90: +4db, špičky +6db, bias -8, výstup slabší o 2db
Aj keď by sa zdalo že sa jedná o rovnaké kazety, tak zrejme výroba, šarža, alebo starnutie boli rozdielne, na pohľad C45 má matnejší povrch, na závitoch cievky už sú biele fľaky, ostatné sú veľmi lesklé v dobrom stave.
Zvukovo ale C45 trpí poruchami a výpadkami, C60 dropuje len občas, C90 z nich hraje rozhodne najlepšie, pomerne slušný zvuk základnej normal kazety, ak sa to nepreháňa s výkonom.
ICM hifi Superchrom 90 rok 1980 Made in Switzerland
-4db bias -12, výstup slabší o 6db
Chromdioxid v dobrej kondícii je dneska vzácny, ale tu je to dosť dobré, nezanecháva biely oter v páskovej dráhe, páska je pomerne čistá, zvuk je stabilný, nekolíše, ale je tam nižší výkon, ale výškovo je skoro dobrá ako zdroj.
Konica XR-II 90 rok 1990 Made in Korea by Saehan
+4db bias -12, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Niekto bol v marketingu moc inteligentný, a jedná sa tak o kazetu XRII ktorá je typ I normal position, alternatíva k nej je Saehan SA, Chorus, táto je ale výrazne staršia, takže výkonovo je dosť na hrane aj s výškami a kalibráciou to je ťažké, pretože moc presykáva, inak by to celkom šlo, bez porúch a kolísania.
Maxell CD´s I 70 rok 1994 Made in Japan, Japonský trh
+4db, špičky +6db, bias -6, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Celkom isto typ UDI, vysoký výkon, čistý dynamický zvuk, ale tiež ma problém s nestabilitou jedného kanála ktorý pláva, teda oslabuje sa a posilňuje úroveň zvuku.
Maxell My1 70 rok 1999 Made in Japan, Japonský trh
+4db, bias -6, výstup slabší o 2db
Teoreticky sa jedná o UR pásku vo veľmi dobrej kondícii, zvuk je precízny, stabilný chod, balance, bez porúch, ako by som práve rozbalil čerstvú UR kazetu z 90tych rokov.
Maxell My2 60 rok 1999 Made in Japan, Japonský trh
+4db, bias -6, výstup slabší o 4db
Je to neuveriteľné, ale tá predtým hrala niekoľko násobne lepšie, toto musí obsahovať najnižšiu šaržu UDII pásky, ak teda robili ešte horšiu, nehrá to tak pekne a precízne ako by som od typu II Maxell čakal, aj keď tam poruchy a kolísania nie sú, tak čakal by som viac.
Memorex dBS1 90 rok 1990 Made in Korea by Saehan
+4db, bias -12, výstup slabší o 1db cca
Výškovo už táto kazeta nestačí, ale zahrá tak na trojku, teda celkom dobre, povedal by som že trochu viac kričia vokály a ostatné je niekde vzadu, nekolíše a nedropuje, ale má netypicky ťažký ťah na Saehan kazetu.
Panasonic KX 10 rok cca 1994-1998 Made in Japan by TDK
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup slabší o 1db cca
Povedal by som že použili TDK D kazetu, ešte v pomerne dobrom stave, pekné výšky, žiadne poruchy.
Sony XII 46 rok 1995 Made in Japan, Japonský trh
+4db, bias -4, výstup slabší o 2db
Malo by sa jednať o UX pásku, zvuk je taký slabší, ale výškovo je trochu agresívne prenikavá, a pri biase 0 zase viac tlmená, nedá sa nájsť vhodná rovnováha aby sa to zhodovalo so zdrojom, celá farba je trochu skreslená, bez porúch a kolísania.
Victor Musicpalette 46 rok 1985 Made in Japan, Japonský trh
+4db, špičky +6db, bias -10, výstup slabší o 1db cca
Pomerne kvalitná kazeta typu I, ľahko sa nechá prebudiť, je veľmi dynamická a živá, výškovo takmer ako zdroj, dropy len veľmi ojedinele. Cievky a krabička kazety sú v dizajne Fuji.
Victor RZI 46 rok 1990 Made in Japan, Japonský trh
+6db, bias -4, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Toto je proste TOP kazeta, spolu s Axiami, je to extra výkonné, čisté a dravé, veľmi odporúčam na nahrávky.
Wagdoms SL 90 Made in China
0db, bias -12 aj tak mimo rozsah, výstup slabší o 10db.
Toto je klasická stará Čína, zvuk o polovicu slabší, bias takmer nereaguje, extrémne poruchy a výpadky.
kazety z druhého balíka:
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0248.JPG
Aiwa SE 60 rok 1990 Made in Turkey by Raks
+4db, špičky +6db, bias -12, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Prekvapila veľmi čistým zvukom, dynamikou a dobrým stavom, ojedinele nejaký ten drop, zrejme použili vyšší model pásky pre aiwu, alebo proste je v TOP stave.
Maxell MS Studio Tape 60 rok cca 1992-1994 Made in Japan
+4db bias -4, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Jedná sa o XLII pásky, aj keď na obale píše Epitaxial, je to už čierna Black Magnetite. Je pomerne stará, výkon je na hrane, ale kvality Maxellu a čistoty zvuku si zachováva, jej kolegyne v rovnakom balení ale 20 a 30min testované pred 6 rokmi hravo ťahali na +6db, táto je úplne na hrane výkonu pri +4db.
Maxell MS Studio Tape 20 rok cca 1996-1998 Made in ? montáž Mexiko
+4db, špičky +6db, bias -4, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Takže výkon skáče sám, vybudenie veľmi ľahké, ale čistota zvuku zlá, dropuje a kolíše, neviem či je to stavom, alebo skladovaním, alebo je tak mizernej kvality, si môžete vybrať

Philips UCX 90 rok 1990 Made in Singapore by General Electric, páska technológie Taiyo Yuden.
+4db, špičky +6db, bias -8, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom
Takže trochu sklamanie, lebo parametre sú dobré, ale veľmi silno kolíše zvuk, ľavý kanál je nestabilný, a nájdu sa aj poruchy na výškach. Okrem toho asi v štvrtine pásky je výrazná ryha, skoro až zúbkovaná, stretával som sa s tým občas u That´s kaziet po roku 1990, najhoršie paradoxne Souno, ktorú takto poškodil každý jeden deck čo som skúšal, s výnimkou Sony, na ktorom ešte nebola Souno testovaná.
Scotch High Denstity Low Noise 60 rok 1975 Made in USA, Americký trh
+2db, bias -12 bez väčšieho účinku, výstup slabší o 2db
Takže v prvom rade, nemá vankúš ale špongiu, dynamika a výkon sa zdajú byť pomerne dravé, ale výšky takmer žiadne a bias nepomáha, to bude aj tou špongiou, drží ale stopu, nekolíše.
TDK T1 60 rok 1998-2005 Made in Luxembourg, alebo Thailand
+4db, bias -8, výstup slabší o 2db
V podstate dobrý zvuk, žiadne poruchy ani kolísanie, niečo na štýl TDK D, konštrukčne je ako posledné originálne TDK, ale sériové číslo je Thajské, takže si zase môžete vybrať, ale rozhodne ešte z použiteľnej stráviteľnej série.
z tohto obrázku len dve kazety:
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0020.JPG
Basf Chrome Extra II 100 rok 1990 Made in Germany
0db, bias -8, výstup slabší o 6db
Hraje naozaj veľmi čisto, aj keď výkon ide dole, bez porúch a kolísania, TOP stav kazety aj pásky.
Aj vzadu na obale sa uvádza citlivosť pri 315Hz a 10kHz -1db čo je tak akurát na CEII pásku.
Basf LH 120 modrá, rok 1972 Made in Germany
-2db, bias -8, výstup slabší o 10db
V podstate neviem či je nová a len rozbalená, ale vyzerá ako nehraná, nemá ale obal, všetky ostatné kazety z obrázku sú nahraté, takže tam som nerobil testy. U tejto Basf, je kupodivu netypicky hladkých chod na tak starú kazetu, výstup je síce slabší, ale za to čistý a bez porúch a kolísania, ktovie ako dopadne celá kazeta pri nahrávke.