https://ez647.sk/cc/b/IMAG0466a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR
Ampex 20:20+ 60 rok 1978 Made in USA/Mexico
+4db, bias -8
Silné poruchy vo zvuku, po minúte hrania začne silne kolísať ťah a páska sa kvôli zlému spojivu prilepí o hlavy do niekoľkých sekúnd. Takže rovnaký problém ako u 90min verzie, s tým rozdielom, že tu bolo vybudenie zvuku oveľa vyššie než u tej predošlej.
Páska vykazuje veľa bielych fľakov, plesne, alebo oxid spojiva a necháva veľa hnedého bordelu na hlavách, vzhľadom k jej stavu je to pochopiteľné. Zberateľská záležitosť, na nahrávky nepoužiteľné.
AudioStar HS-I 60 rok 1988 Made in Korea by GoldStar
+4db, bias -8, výstup slabší o 2db
Dosť dobrý zvuk, veľmi pekné a čisté podanie, občas sa nájdu nejaké dropy, ale vo výsledku je dosť schopná. Bola to asi jedna z mála zahraničných kaziet dostupná u nás aj v roku 1988, ale povestná svojím nie veľmi podareným mechanizmom, kde cievky mali často veľmi tuhý chod, a poznám ľudí čo ich mali doma niekoľko nepoužitých, lebo im ich tape deck proste neutiahol, tiež som mal takúto 90min verziu. Klasická bolesť výrobkov GoldStar, ku ktorým to píšem pravidelne.
Boots SFI 90 rok približne 1988, Made in Japan
+6db, bias -4, výstupná úroveň pásky je zhodná so vstupnou.
Veľmi dobrý zvuk aj stabilita pásky, žiadne dropy ani kolísanie, kvalita Maxellu v plnej sile po rokoch. Špekulácie že sa jedná o pásku SXI (niečo medzi UR a UD), alebo o pásku UDI. V rovnakom obale sa predávala aj verzia Maxell England s bielymi cievkami.
Magna Super Chrom 90 rok 1984, Made in Germany
-2db, bias -8, výstupná úroveň nižšia asi o 5db
Ak sa výkon drží riadne na uzde tak sa to pomerne dá aj výškovo, občas jemné dropy inak dosť schopné. Je to pravý chromdioxid, v ešte pomerne slušnom stave, páska je naozaj čistá, pri teste neostával žiadny bordel na hlavách.
Telo Magny je novinka pre mňa, dizajn spodnej časti je presne ako od Agfy, a toto telo používali isté šarže kaziet Basf LH a LH-EI, aspoň vieme kto im to vyrábal. Cievky tak sú zhodné s kazetami DNA, čo je ďalší kus chýbajúcej skladačky.
Maxell Capsule Normal 60 rok 1992, Made in Japan, pre Americký trh.
+6db, špičky +8db, bias -4, výstup je silnejší asi o +2db.
Výborný dynamický zvuk bez porúch a kolísania, veľmi silná a výkonná páska, má ešte o niečo navrch oproti Boots SFI, takže špekulácie, UDI, alebo XLI páska ?
Maxell Capsule High 110 rok 1992, Made in Japan, pre Americký trh.
+4db, bias +1, výstup slabší o 2db.
Zvuk je mierne slabší, výkon basov sa tu stráca, páska hraje jemnejšie, za to výškovo je prenikavá viac než zdroj. Veľmi tenká páska typu II poskytne čistý zvuk bez porúch a kolísania, ale nehodí sa na veľmi basovú hudbu v tomto prípade to bude asi naozaj len vina tenkej pásky, inak nádhera. Pravdepodobne nejaká zo šarží pások UDII, alebo SXII.
Maxell Juke Box 10 rok odhad 1990-1996, Made in Japan, pre Japonský trh.
+4db, bias -4, výstupná úroveň nižšia o 2db.
Zvukovo dosť slušná, podobná UR, bez porúch a kolísania. Extrémne krátka zavádzacia páska, starší typ cievok ako v Maxell UR 1986. Ako mám verziu 20min, tá ma úplne nové cievky, takže predpokladám väčší rozsah rokov výroby tohto modelu v nezmenenom obale.
Maxell UD 90 rok 1977, Made in Japan, verzia pre Americký trh.
+6db, špičky +8db, bias -8, výstupná úroveň pásky je zhodná so vstupnou.
Najvyššie špičky výšok chýbajú, poruchy len vzácne, nepatrný pokles výkonu v ľavom kanály, ale nie je to veľmi poznať po zvuku tak ako podľa displeja. V podstate veľmi dobrý výsledok na tak starú pásku, pri správnej kalibrácii určite urobí niekomu radosť z nahrávky. Modré cievky, dokonale hladký chod.
PDMagnetics 500 Crolyn 90 rok 1983, Made in Switzerland by ICM, páska Philips/Dupont.
-4db, bias -8, výstupná úroveň nižšia o 4db
Klasický pravý chromdioxid s nižším výstupom, ale pomerne čistým zvukom, ak sa výkon drží na uzde. Jemne počuť občas poruchy, a mierne utekanie stopy. Páska je ešte v dosť dobrom stave, čistá a nezanecháva bordel na hlavách.
PDMagnetics Tri-Oxide Ferro HG 90 rok 1983, Made in Switzerland by ICM, páska zrejme Philips/Dupont.
+4db, bias -8, výstupná úroveň nižšia o 2db
Veľmi slušný zvuk, takmer žiadne dropy, ale ľavý kanál je nepatrne slabší, inak by to celkom šlo. Malo by sa jednať o super ferro pásku Philips.
Sony Cadeau de Pop-ri 46min rok asi 1988 na štýl Sony A-la, žltá verzia, Made in Japan, pre Japonský trh
+4db, bias -8, výstupná úroveň nižšia o 2db.
Výborný zvuk bez porúch a kolísania, excelentný stav, páska HF. Zrejme sa snažili o arómu kvetov, ktorá je napustená v papieri kazety, takže kazety s vôňou naozaj existujú!
Sony CD-IT 90 rok 2001, Made in Mexico, pre Americký trh.
+4db, bias 0, výstup slabší o 2db.
Bez porúch a kolísania veľmi pekný zvuk základnej pásky typu II, veľmi dobrý stav, pomerne nová kazeta. Telo typu a farby ako posledné verzie UX-S, páska v nich z prvých šarží bola dobrá, potom kvalita extrémne poklesla. Kazeta v slide case.
Sony HF 120 rok 1972, Made in Japan
-4db, bias -8, výstup slabší o 6-8db
Zvuk výrazne slabší, ale žiadne poruchy a kolísanie, stabilný ťah aj stopa. Výškovo to ale nie je vôbec ideálne, ak sa bias sústredí viac do plusu, pokles celkového výkonu je enormný, ale bias v mínuse viac sústredí zvuk do povrchu pásky, čim sa zlepší celková nie len výšková odozva.
Kazeta základného dizajnu je čiastočne priesvitná, obsahuje Autosenzor na zavádzacej páske.
TDK D 90 žltá verzia, rok 1994, Made in Luxembourg
+2db, bias -4, výstup slabší o 2db
Celkovo dosť schopný stav, bez porúch a kolísania, ale trošku presykáva. U týchto kaziet je veľmi dôležitý stav v akom ju získate, pretože sa v testoch výsledky medzi jednotlivými kusmi dosť odlišujú. Štandardne by mala s prehľadom pokryť výkon +4db.
TDK DS2 74 rok 2005 a novšia, Made in Thailand zrejme, pre Japonský trh.
Kazeta sa robila aj v prevedení Life on Record.
+4db, špičky +6db, výstupná úroveň pásky je zhodná so vstupnou.
Na test použitá druhá strana, excelentný výkonný zvuk, bez porúch a kolísania, zrejme typ pásky SF v dobrom stave, teda nie až tak dobrom, na prvej strane mal ľavý kanál stratu 4db a neskutočne dropoval, toto je veľmi častý problém, hlavne u TDK kaziet. Farba tela kazety je ako citrónová voda

Testy audio kaziet z aktualizácie 19.1.2020
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0380.JPG
National Angrom DU 54 rok 1984 Made in Japan, pre Japonský trh.
+4db, bias -4, výstup slabší o 2db
Teda zvuk je ostrý, a pekný, ale občas nejaká ta drobná porucha je počuteľná, a veľmi netoleruje výkon nad +4db, ako nehrá to zle, ale cena kazety rozhodne nezodpovedá zvuku. Je to nádherná zberateľská záležitosť, jedinečný dizajn a technológia, ale tam to končí. Páska je k tomu na začiatku zvláštne zvlnená na okrajoch, už aj na cievke. Vysoký lesk čiernej pásky na povrchu, a hnedý odtieň pásky zo spodnej strany. Viac o Angrom som písal v sekcii katalógov kaziet na fóre.
TDK SA-XS 90 rok 1998, Made in Luxembourg
+4db, bias 0, výstupná úroveň je zhodná so vstupnou.
Zvuk je veľmi pekný, takmer na nerozoznanie od originálu, teda až na dojem že je tam viac detailov, nejaký zvláštny jav, alebo dojem že to hraje nejako lepšie. Výkonovo to netrhá repráky, je to skôr na detail a precíznosť. U tejto verzie sa neuvádza že sa jedná o trojvrstvový náter, u predošlých dvoch to bola hlavná prednosť, ale predpokladajme že je páska rovnaká. Takže ak trafíte na kus v dobrom stave, je to dobrá voľba, ale podľa recenzií nesadne každému stroju, správna kalibrácia je u tejto pásky kritická, automatiky väčšinou všetky jej pozitívne vlastnosti zabijú.