EZ647 - zošit - obaly

najrozsiahlejší katalóg s fotkami a prebalmi v Európe - ešte k tomu v slovenčine (!) - zoradené podľa kritérií (typ, výrobca, ročník ...) + rôzne iné média

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa EZ647 »

Vďaka za príspevky, tak teda budeme pokračovať :)

TDK SA-X 90 - okolo 70Sk
TDK CDing 2 - okolo 60Sk
Ceny si nepamätám, pretože som ich v Astre dostal na Vianoce :)
scan0175.jpg
scan0175.jpg (104.21 KiB) 2383 zobrazení
Môj menší kazetový reštart počas druhej triedy strednej školy začal práve teraz.
Po tom ako som dostal svoj Technics 575 na Vianoce 2001 (bude v bonus texte) som zašiel do Astry a tam som získal hneď dve kazety, ktoré som si síce chcel kúpiť, ale vyšlo to tak ako vyšlo a som rád. TDK tam už bola nejakú dobu kompletne nová rada TDK 1998, takže SA-X som nemal ani predtým, len som poznal z katalógu a CDing2 som kvôli nudnosti a fádnosti kazety, ktorá bola takmer identická s CDing1 nekupoval, ale vtedy sa tiež na krátko podobne ako TDK D Colour Limited Edition, objavili aj tieto CDing2 ako Colour Limited Edition. Jediný rozdiel bol že nie v štyroch, ale v piatich farbách, teda do zostavy pribudla fialová a ja som bol na ňu veľmi zvedavý.
TDK SA-X vyzerala takmer identicky s metalkou MA ktorú som získal pred rokmi, len mierne odlišná potlač, a viac odlišná fólia, kazeta samozrejme pekná, ja som bol spokojný a TDK CDing2 Fialová, pôsobila tiež zaujímavo, telo to štandardné TDK, ale farbou mi to presne seklo do zbierky. Booklet bol pre ten roky extra jednoduchý a spoločný pre typ I aj II v prípade CDing.
Nahrávky na Technicse, aj na CDing2 zneli veľmi čisto a precízne s neskutočnými výškami, a slušným výkonom, vďaka mojej závislosti na ATC Technicse sa kvalitatívne rozdiely vo zvuku medzi podobnými kazetami hľadali ťažšie, no na SA-X som mal nepatrný dojem vyššej precíznosti vo výškach a priestore, ale inak som nahrával okolo 0db, občasné špičky obe kazety zvládli na pohodu. Mechanicky som mal dojem že nejaké zakolísania či drobné výpadky po veľmi častých playbackoch na stroji sa týkali hlavne CDing2, ale SA-X si držala svoju vysokú úroveň. A vzhľadom k tomu že som mal vtedy za dlhšiu dobu dosť nakopeného materiálu na nahrávanie prevažne z CD, alebo prípadne LP, tak som cez prvé mesiace od kúpy nahral viacero kaziet.
Od kúpy Technicsu som si vtedy vždy do bookletu zapisoval mesiac a rok kedy som danú kazetu nahrával, samozrejme všetko s ATC a s Dolby C, čo bola pre mňa novinka a páčilo sa mi že bez dolby to má zvýraznený ten priestorový efekt, pretože dolby C posilňuje práve slabé signály, aby potom pri prehrávaní nezanikli, alebo tak nejak, znalejší vysvetlí lepšie.
TDK CDing2 - celá kazeta nahratá 01/2002
TDK SA-X - taktiež celá kazeta 01/2002
Myslím že to šlo naraz bez zastavenia :D
*
A teraz konečne k niečomu o čom okrajovo píšem už mnoho dní. Vianoce 2001, konečne nový stroj, nová mašina, nová technika doma! áno presne tak, konečne sestra dostala svoj prvý rádiokazeťák s CD Panasonic RX-D12! No tak počkať, a čo môj Technics? no proste to nevydalo pod stromčekom....
Takže si tu popíšeme čo je ten Panasonic RX-D12 zač. Zrejme v tej dobe aktuálny model 2000-2002? štandardný rádiokazeťák s CD od Panasonicu, bohužiaľ vyrobený v Čínskej pobočke. Ako tak viem že to je moderné všetko pchať do Číny, ale ako som mal tú značku rád tak toto bol najväčší šmejd čo som kedy pod tou značkou zažil.
Mal moderný dizajn, teda ani nie tak dizajn, ale farby, strieborný kombinovaný s modrou farbou. Nevyzeralo to najhoršie, veď si to porovnajte na obrázkoch čo som našiel na google, pretože on sa totiž robil aj v ružovej :D
100000001000156045_10203.jpg
100000001000156045_10203.jpg (9.81 KiB) 2383 zobrazení
rx_d12_2401856.jpg
rx_d12_2401856.jpg (32.23 KiB) 2383 zobrazení
Klasický mechanický kazeťák, sestre to stačilo, mazanie magnetom ako inak, ale nahrávky boli horšie než moje z aiwy, ostatne sestra si nahrávala nejaké kazety z rádia, všetko z CD som jej nahral na Technicse ja. Ale kazetová mechanika mi prišla horšia než tá čo som mal ja v aiwe, viac poruchová, trochu hnevali tlačítka, ale zato mala funkciu Cue, teda pretáčanie s odposluchom, to som vtedy nepoznal z mechanických kazeťákov, celkom zaujímavá novinka.
Tuner bol s digitálnym ladením, plasťák mal malý LCD na zobrazenie základných vecí o CD a staniciach tunera. Ladenie bolo trochu zdĺhavé, ale zvykli sme si na to, ale to na čo sme si nezvykli je že po každom odpojení zo siete bolo nutné ladiť znovu. Záložný systém fungoval tak, že pod vekom na batérie, bola ešte menšia priehradka kam sa vkladali 4 AA články len na zálohovanie rádia. Mama to vtedy odmietala zaplatiť, že je to zbytočná blbosť, a suché články sa nedoporučovali, alkalické stáli prachy.
Zosilňovač a repro, no čo sa mi nepáčilo, že aj pri väčšej hlasitosti hral menej výrazne než moja aiwa, síce hlučne, ale nebolo tak dobre rozumieť, potlačené vokály, myslím že to bolo aj nevyrovnaná frekvenčná charakteristika zvuku, na aiwe neboli regulácie basov, len výšok, tak ten zvuk bol potom na stredoch prenikavý. U tohto Panasonicu neboli regulácie žiadne, len tlačidlo XBS, čo viac zvýraznilo basy, na čo som vtedy veľmi nadával. Jediné čo im musím uznať je, lepší stereo efekt z prístroja, dosiahli proste tým že montovali steny medzi reproduktory a zvyšok prístroja, čim zabraňovali fyzickým presluchom, Panasonic sa s tým v katalógoch často chválil, len ma prekvapili že to použili aj do nízkej rady.
No a teraz to najhlavnejšie, CD prehrávač, nikdy som nič horšie nepoznal. Plnený zvrchu, mechanickým vekom, to je taký štandard. Ale že mal problémy s kdejakým CD-R, muselo byť napálené naozaj kvalitne, aby ho prečítal, alebo aby hralo bez praskania. Ale čo ja sa sťažujem na CD-R? ono totiž nechceli hrať ani niektoré lisované origo CD, v dobe keď sme ho dostali, mali sme doma už tri origo CD, a jedno z nich proste hralo a stále vypadával zvuk, optika nedokázala sledovať stopu. Nuž čo vtedy som si myslel, aj originálne CD môžu byť vadné. Sestrina spolužiačka mala vtedy presne tento model RX-D12 ale v ružovej farbe a jej to konkrétne CD fungovalo bez chyby. To už mama zúrila, a ja som si spomenul na ten nápis na štítku Made in China. Ten Panasonic kúpila v Gallery elektro, pretože tam mala známosť, za cenu okolo 5000Sk, to je proste veľa. Vtedy postupne prichádzala móda extrémne lacnej elektroniky z hypermarketov a každý kupoval len toto, ja som odrádzal od kúpy nejakého šmejdu, že len značku z osvedčených katalógov, o to bola viac naštvaná ako je ten Panasonic na houby. S reklamáciou neuspela, že proste vyčistiť optiku, tak to tam spravili, ale tomu CD to nepomohlo, okrem toho po dvoch mesiacoch sa nedalo prehrávať na tom stroji viac než prvé dve skladby, na akomkoľvek CD to Ďalej stratilo stopu a zaseklo sa. Zase k nim do krámu na prečistenie, a to sa opakovalo niekoľko krát, s tým že to je proste tak že je to potreba jej povedali, že to inak ani nebude. No potom som vymyslel :D Zistil som že pokiaľ bude stroj šikmo, vpredu podložený nejakou knižkou a zadná strana smerom dole, tak to prehrá v poriadku, a tak sme fungovali mnoho rokov. Kým ho mama neodniesla niekde k rodine po tom ako sa doma kúpila veža LG a sestra potom počúvala hudbu tam.
Inak ešte perlička, toto bol model RX-D12, ale on sa robil aj RX-D15 a ten mal na dvierkach kazeťáku mini repro, a malo to robiť nejaký efekt priestoru alebo niečo také (už som si spomenul, ten zvýrazňoval práve vokály :D ), a hlavne mal diaľkové ovládanie, pre CD a možno aj rádio, ale tento bol o hodne drahší a preto sme ho nekúpili.
panasonic-rx-d15-e-a-radiomagnetofon-original.jpg
panasonic-rx-d15-e-a-radiomagnetofon-original.jpg (78.93 KiB) 2383 zobrazení
A prečo popisujem tento plastový krám? Ja som totiž nedomyslel, resp. sa ani inak nedalo, ale finančne to nevychádzalo, a k Technicsu som nemal žiadny CD player, ani discman, nič. Preto som niekoľko prvých rokov nahrával výhradne so sluchátkového výstupu toho Panasonic RX-D12, pretože nič lepšie som nemal. A vtedy som počul cez moje slúchadlá Technics všetky nedokonalosti tohto stroja. S miernym bzučaním z motora unášača CD a pod. rušení čo prenikali do analógovej cesty výstupu Panasonicu som sa aj zmieril, trochu viac mi vadilo že jeden kanál mal nepatrne slabšie výšky na výstupe, čo mi Technics deck nechal vyžrať a pripomínal mi to spolu s dolby C, hlavne rokmi ako pásky starli.
Najviac a celkovo to najhoršie bol už ten vyššie zmienený XBS na Panasonicu. Pretože bez neho bol zvuk totálne neprirodzený a basy boli doslova stiahnuté dole, bez toho sa nedalo nahrávať, to len vrieskalo. XBS ich zase navyšoval moc, takže na Level metri tape decku som rýchlo dosiahol požadovaný výkon, aj výšky, ale stredy boli utlmené v pozadí, preto sú nahrávky menej zrozumiteľné. Napriek tomu som bol šťastný ako blcha, pretože ten zvuk bol asi tak tisíckrát lepši než nahrávka na mojej aiwe, a 500krát lepší než na veži Sony. Až o niekoľko rokov som sa dostal k nejakým discmanom a potom aj k prehrávaču CD Technics, na ktorom fungujem doteraz.
No a keďže čas celkom pokročil, popis a kúpu Technicsu 575 nechám na zajtra, takže váš ešte trochu natiahnem :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Nstar »

Ja som to cul schrumal vsetko, parada. Snad este nekoncia Tvoje pamate a budes pokracovat. Je to najlepsie citanie.
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Nec »

Tieto prenosné magiče sa postupom času menili na také cárachy. Pravda je, že aj cena išla poriadne dole. Reklamácie čítania CD boli úplne bežné. Fakt že niektoré CD nečítali nikdy len potvrdzuje nekvalitu. Pri dennom používaní mám osobnú sķúsenosť s RMG Philips, Aiwa a Sony. 2 - 3 roky a bloo z toho iba rádio. Magnetofónová časť nestála za reč ani ako novå.
Podobne veže. Aiwa s meničom na 3 CD to bol evergreeen neschopnosti čítať cd. Pritom optiku mali Sony. Aj po výmene lasera sa znovu pokazili. Možno nejský servisák by vedel vysvetliť.
Zato klasicķé komponenty - CD playery, hrajú aj z tej doby prelomu tisícročí dodnes ok. Aspoň u mňa aj u brata.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa EZ647 »

Z Astry som vtedy počul toľko hlavne čo sa týka tých Aiwa veži s meničom, že sa veľmi často lámali ploché káble od optiky na dosku.

Nstar ešte na tých pár dní tam mám materiál.
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Nec »

S tými käblami - to by veľa vysvetľovalo.
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Stano »

Ja to sledujem tiež, nemal som možnosť takto nakupovať kazety, väčšinou som mal darované a potom hromadu Akai, to bolo okolo roku 1994,1996. Obdobie kedy po tuzexovej značkovej elektronike, prišiel tuším TatraBednár a syn a ich protipól bola ta najlacnejšia elektronika funai, mecosonic, supersonic a podobné perly a spolu s týmto sa v danom čase sa k nám dostávali aj tie kazety akai.
Telo kazety bolo identické https://ez647.sk/cc/akai_sx.html, ale obal si už nepamätám, mám dojem, že fólia bola úplne priehľadná.
Tak si tu čítam ako si ty mal na výber :D
Ešte si pamätám 1986,1987 rok, keď mi strýko doniesol 3 ks a to boli tie najkrajšie kazety, aké som kedy videl. Nejaká Sony UX a 2ks maxell XLII, jedna 1985 a jedna 1986, no a v danom čase bola pre mňa tá z 1986, nieco ako zázrak, moderný dizajn, krása. Na týchto kazetách bolo pár pesničiek od U2 a tretia v poradí na tej Sony bola Pride.
A to U2 počúvam doteraz a z kaziet ak si budem vyberať, medzi Sony XR a maxell XLII, voľba je jasná, bez ohľadu na parametre a zvuk.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa EZ647 »

Tak ale zase som začal až v druhej polovici 90siatok a tiež to nebolo ľahké. V 80tych rokoch sa mi tom ani nesnívalo :D

A mal som pár známych a ľudí v rodine čo mali od Funai klasické Tv, jednej tete stále blbol a vypínal sa , a druhej dokonca takmer horel, mala zadymenú celú miestnosť. No proste som sa naučil že to nie je práve tá super značka, ale tuším bola posledná čo vyrábala VHS rekordéry či?

NEC: horšie že tie ploché káble sa nedali len tak kúpiť v elektro potrebách, aspoň u nás nie, väčšinou sa jednalo o diely presne na mieru, jedine servis čo mal k tomu prístup.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Nstar »

Ja som si myslel, ze Funai je dobrý
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Stano »

Mohol to byť aj fukai alebo tak :lol: kamoš mal takú vežu, ja som mal mecosonic :D Hralo to a nahrávalo, boli sme šťastný, že vôbec niečo mame a bolo to stereo.
Nie ako túto zbohatlík EZ, čo mu aiwa nestačila. Už som párkrát hľadal tú svoju na Bazosi a nič. Mala aj diaľkové, pridať hlas, ubrať a vypnúť zvuk.
A už keď som spomenul funai, tak úprimne poviem, že v okruhu ľudí z môjho okolia nebola príliš uznávanou značkou ani Aiwa, cca 1993 a neskôr. Nemám prehľad o tejto značke, ale viem, že strýko starý hifista, mi vysvetľoval, že boli jedny z najlepších, len sa to niekde posralo, zhruba v tých rokoch.
Ako to bolo s AIWOU? , kľudne niekde inde, aby som to tu Erikovi nezaspamoval.
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa Nec »

To boli časy keď servisáci boli páni. Veci sa nevyhadzovali. Taká veža za 15 tis, to boli aj tri platy. Jasné tie káble boli asi iba originálny diel.

Čo viem tak Funai nemali servisáci v láske..... aj keď im dåval prácu, veľa práce :D. Som oočul jednoho kričať. "Zase Funai" išlo o VHS.

Panasonic, Sony a pri TV aj Philips. To boli značky. Hoci aj oni mali sem tam nepodarené stroje.
Používateľov profilový obrázok
oneeeee
čestný člen
Príspevky: 2443
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Septembra 2018, 19:53

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa oneeeee »

slohová práca za 1.
funai bol posledný VHS čo sa robil . ostatné značky dávno skončili toto utrpenie .
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ647 - zošit - obaly

Príspevok od používateľa EZ647 »

Počas strednej ako som dostával vreckové na cestu, jedlo a pod, bolo vždy ľahšie si odložiť prachy bokom na iné veci ako elektronika, a kazety, takže som si mohol dovoliť do mesiaca aj niekoľko drahších kaziet, drahších myslené nie za 50, ale rovno za 100Sk. A ceny si už z nejakého dôvodu tiež nepamätám tak presne ako u tých prvých kaziet.
Sony UX-Pro 60 - okolo 100Sk
Maxell Metal CD 110 - presne 100Sk
scan0176.jpg
scan0176.jpg (97.05 KiB) 2308 zobrazení
Postupne po kúpe Technicsu, som začal prechádzať všetky staré elektra v meste, čo nájdem za kazety, ktoré nemajú v Astre, tak som zašiel do jednej z tých spomínaných predajní, Technorama, vtedy som tam tuším videl práve tie DVHS kazety Emtec za cenu okolo 500Sk, to bola doba keď bol tento systém krátko aktuálny. Ale hlavne ja som šiel po audio kazetách, vyšších modeloch, no a padla mi tam práve vhod posledná známa verzia Sony UX-Pro, toto je legendárna kazeta, o ktorej som čítal len v katalógoch a pred rokmi som mal jednu takú v rukách, len o jednu generáciu staršiu. Túto som kúpil celkom draho okolo stovky, viem že tie kazety si držali vysokú cenu, na úrovniach metaliek, možno aj preto ich v Astre nemali, ktovie. Bola to posledná generácia s obalom "X" z katalógu 1997 Sony, a z tejto rady fólii som nemal ani jednu, pretože áno videl som Sony UX a UX-S v katalógoch v tejto verzii ich mali aj v Astre, ale po obhliadke kaziet cez fóliu, zadnej strany som usúdil že kazety sú vzhľadovo takmer identické, len s mierne odlišnou potlačou od verzie 1996, tak som sa do nich nehrnul. Ale UX-Pro ma naozaj potešila, to bola legenda na ktorú som dlho čakal. To úzke okno s bielym vodiacim blokom sa mi naozaj páčilo. Trošku viac sklamania na Technicse, pri ATC zvuk nadmieru čistý a ukážkovo ostrý, ale pri 0db bolo pri niektorých skladbách cítiť že nestačí, hej mal som proste vypustiť ATC, lebo na tak vysokých kazetách je viac na škodu než na úžitok. S nákupom som bol spokojný, aj keď som sa v tej dobe veľmi snažil zohnať čo najviac metaliek pre Technics, ale u nás v meste som proste nedokázal nič v tej dobe už nájsť, UX-Pro ma síce veľmi potešila, ale dosť som chcel Metal XR, ale už proste bolo neskoro.
UX-Pro nahratá kompletne na Technicse 575 v období 01, 02, 03/2002.
*
Keďže strednú som navštevoval v Poprade, tak som sa naučil chodiť do centra aj tam a prechádzať elektro predajne. Už som ho zbežne poznal z minulosti, z rodinných nákupov raz za čas, centrum mesta čistá pešia zóna, takže som sa každých pár metrov musel uhýbať autám zásobovania, alebo mestských služieb, niekedy horšie ako chodiť po strede cesty, ale našiel som si tam vtedy asi tri elektrá ktoré som navštevoval často.
V obchodnom dome Prior bol Datart, kedysi obrovský výber kaziet, v tej dobe 2002 už len základné modely, z ktorých som si nič nevybral, lebo som všetko mal, až neskôr keď prišlo zbieranie CD a DVD som tam občas nakúpil.
Druhé elektro bolo tuším Azor, s najlepším výberom kaziet v meste, a veľmi rád som tam chodil.
Tretie bolo už neznáme, ale bol to obchodný dom Sasanka, tuším :D ani to potom veľmi skoro zavreli a veľa nákupov som tam nespravil, ale predsa ma občas potešili.
Takže druhá kazeta z obalu je Maxell Metal CD 110min, to bol nákup práve v Azore. Naozaj mali tam perly o ktorých som v Astre mohol len snívať, napríklad TDK D 120min som nikdy nevidel, ale tuším vysoká cena ma vtedy odrádzala. Niekoľko kaziet v pre sklenej vitrínke pultu, a za pultom v regáli mali tie stojany pre 20kaziet do oblúka, naplnené novými kazetami. Jedne z nich boli práve tieto Maxell Metal CD poslednej generácie, ešte som ich nevidel, ale dalo sa čakať keď som mal už tú česť poznať nižšie typy I a II. Mali tam tri plné stojany do poslednej kazety v jednom 60, druhom 90 a treťom 110min. Ja som bol z toho hotový, vždy som chcel 110min metalku, a cena rovných sto, to si dobre pamätám. Zelený štýl tej kazete celkom padol, aj keď bola priehľadná, ľahká konštrukcia, tak moja prvá metalka čo som nahrával na Technicse. Tieto sa napríklad u nás v meste nikdy nepredávali, aspoň som nemal šťastie.
Obrázok
Podľa návodu Technics som mohol metalky budiť až na +2db, čo občas ušlo na +4db ale žiadny problém, bolo vo zvuku cítiť istú nepoddajnú mohutnosť a prednes, čo iným kazetám chýbala, taký ten "kovový" základ :D Tenkosť pásky a ľahká konštrukcia občas robila dojem, alebo menšie zakolísania na začiatku a konci pásky, ale aj to po viacerých playbackoch, takže aj keď vyzerala obyčajne, tak zvuková spokojnosť. Veľká škoda že som moc tých metaliek nezohnal v tej dobe už.
Maxell Metal CD 110 nahratá v období 03, 05, 06, 08/2002
Po odbalení ma zasiahol z tej kazety rovnaký smrad/aróma ako z Metalky Basf TPIV, vtedy som pochopil že všetky majú taký zápach kvôli metal technológii, ale po rokoch som zistil že to nie je tak celkom pravda. Ale toto mohol byť moderný pigment pre metalky z jedného zdroja, ako som čítal veľké firmy nakupovali pigment len od málo firiem ale každý to "varil" podľa vlastného receptu.
*
pokračovanie včerajšieho príbehu s Panasonic RX-D12, na Vianoce 2001. Bolo po Štedrom dni a sestra mala svoj plastový Panasonic, a bolo jasné že som bol nejaký naštvaný a nesvoj, keď sa o tom hovorilo už dlho ako politici sľubujú pred voľbami. Nádej prišla cez tých pár pracovných dní medzi sviatkami ako sa hovorí, ale prvý deň nič, tak ja tiež nič. Až ten druhý deň sme sa s fotrom a mamou vybrali na žiguli do Popradu. To som sa necítil práve dobre, totálne ma prepadla horúčka, nič čo by ružové tabletky nezvládli že, hehe.
Trochu som si bol neistý, lebo v Astre Technics zostavy už v tej dobe nemali, ale nebol problém objednať, lenže tam bol veľký nárast ceny a mne nebolo jasné prečo, keď Technics deck 373 v mizernej výbave sa dal zohnať pod 10 000Sk, tak v slušnej výbave model 474 bol trochu drahší a okolo 12-13tis tuším bol 575 ktorý mal dve nahrávacie mechaniky, čo mi prišlo úplne zbytočné, ja som chcel za každú cenu model 474. A posledné info z cien hovorilo že išli o hodne % hore, si len spomínam že ten 575 podľa nového cenníka šiel až na 18000Sk ! a ja som nedokázal pochopiť prečo, veď staré technológie by mali byť výpredajového charakteru, a nie ešte zdražieť pomaly o 50%.
Keď sme prišli do Popradu, prešli sme niekoľko elektro obchodov, inak mama mala odmeny v práci, a ešte nejaké peniaze sa zbehli z iných zdrojov, takže to by bol naozaj prvý drahý nákup v hotovosti pre mňa.
Prvé veľké zaváhanie a možnosť nákupu bol práve v zmienenom elektre v dome Sasanka. Nemali síce žiadny dvojkazetový Technics, ale mali Technics RS-AZ7 v akcii za 10-11tis korún z pôvodných nejakých 20tis. Z katalógu som ten stroj poznal, pretože som hltal tie keci o amorfných hlavách a bol som na to strašne zvedavý, keby som povedal, mal by som ho, ale strašne ma dráždilo to že som si určil nejaký cieľ a nebolo by to presne ono, ale hlavne by som nemal možnosť spraviť kópiu kazety, čo v tej dobe bol pre mňa ešte dôležitý zdroj hudby, a musel by som proste mať externý zdroj CD alebo vinyl.
Takže čo ďalej? no z Popradu rovno do Košíc, to sme došli už po tme, hodina alebo polhodina pred záverečnou? V Centre mesta bola predajňa s veľkým logom Technics, tak sme tam vošli. Jediný tape deck Technics pre dve kazety bol práve vysoký model 575. Váhal som veľmi, to rozmiestnenie tlačítok bolo odlišné trochu od 474, hovoril som si že zbytočne veľký luxus, ale pozerám cena bola okolo 12tis Sk, že akcia, to je o hodne menej než posledná cenová ponuka. Ešte som stále váhal až do mňa naši nerýpli, že už by som nemal nad tým toľko premýšľať a špekulovať, kde inde v tej dobe večer ešte nájdem podobný stroj v dobrej cene. Nuž dobre, beriem, chcem, hneď !
Pri predvádzaní funkčnosti ma hneď nasral predavač, ktorý chcel stroj predviesť, otvoril dvierka vložil kazetu a rukou ich chcel zavrieť a nejak mu to nešlo, tam šaškoval a robil somariny, kým som ho nepoučil že sa to zatvára samo, stač stlačiť ópeň/close :D
Keď to zbalili do krabice, ja som chcel byť hneď v tej chvíli doma, no nie, naši chceli do reštiky, veď po celom dni totálne vyhladovaný, ja som vtedy nevedel čo to je hlad :D No ale čo už reštika a potom nekonečná cesta domov.
Večer doma som chcel veľmi vyskúšať záznam z CD alebo LP, ale player nebol k dispozícii a starý gramec, no vedel som že to raz príde, a nemal som nachystané káble, ešte som narýchlo pájkoval kábel jack činč pre prepojenie mojej elektroniky do technicsu, to sa mi vtedy ruky triasli nedočkavosťou. A samozrejme ako prvú som použil najshitnejšiu kazetu Sony EF fejk o ktorej som písal skôr a skúšal nahrávať, a hneď som sa dozvedel čo znamená chyba kalibrácie :D
Večer som zaspával šťastný a ráno skoro mŕtvy :D tá chrípka z predošlého dňa ma dobehla, do kuchyne po ďalšie tabletky som sa dostal tak že som rukami sa držal stien celú trasu, a hlas som mal ako totálne mute, nikdy predtým ani potom som nič podobné nezažil, ale nejak som sa z toho dostal, už som sa nemal kam ponáhľať, do konca prázdnin som tomu stroju nedal pokoj a min rok a pol som ho trápil takmer v kuse, než potom prišiel domov prvý PC a Technics bol viac menej bokom. Ale to tiež netrvalo dlho, rýchlo som zistil ako pripojiť a robiť digitalizácie, ale taktiež nahrávať z pc na kazetu, kvôli nostalgii. Behom rokov samozrejme pribudli aj nejaké komponenty, bolo mnoho nahrávok pre mňa, známych, kamarátov, spolužiakov, rodinu, a to hlavne z CD, LP, iných kaziet, VHS, neskôr hlavne z VHS Hifi a iných zdrojov.
Od roku 2003-2004 som začal výrazne zbierať optické média CD a DVD, ale už okolo roku 2006 ma chytila extrémna vlna nostalgie a túžby vrátiť sa ku kazetám, to som začal s internetom a aukrom a cenovo sa to vyšplhalo na obrovské sumy, kde sme vlastne skončili dneska. Napriek tomu aj v tom čase útlmu v rokoch 2004-2006 som vždy čas od času kúpil kazetu a spravil si nejaký výber z mp3 ktoré som nahrával priamo z pc cez zvukovku, našťastie som sa potom vrátil k poctivému nahrávaniu z CD. Odkedy mám doma pc, tak je trvalo pripojený k decku 575 a keďže 99,9% času počúvania hudby, sledovania filmov a videí používam slúchadlá, tak je rituál vždy zapnúť deck 575, stlačiť nahrávanie do pauzy a takto počúvam zvuk z pc asi od roku 2005 až doteraz, vždy a stále, občas na ňom pustím nejakú tú kazetu, občas nejaký ten test, ale inak aktívne funguje stále, a rec level funguje dokonale ako hlasitosť, počas hrania alebo čokoľvek keď mi nevyhovuje hľadať hlasitosť vo windows, je toto ideálne, vlastne systémovu hlasitosť takmer nepoužívam.
No a čo sa týka používania alebo porúch a opotrebovania tohto stroja od nova, dosť som napísal aj tu:
viewtopic.php?f=7&t=365
No tak teda, hlavný zdroj nahrávok z CD bol spomínaný Panasonic RX-D12 cez sluchádlový výstup so zapnutým XBS, pretože s ním to bolo na houby a bez neho ešte horšie.
Na vinyl som mal niečo veľmi desivé a zložité, že neviem kedy presne to napíšem a bude to možno na viac dielov, ale bude, a desivé nie len v tom že sa jedná o kryštálku, sústruh, ale ešte omnoho viac priam hororové :D
Napísať odpoveď

Návrat na "Katalóg kaziet (Biggest Catalogue of blank cassettes in Central Europe) Vintage Cassettes catalogue / audio / video / other"