Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Magnex Studio LN 60 Made in Italy
https://ez647.sk/cc/magnex_studioln.html
Magnex je pre mňa pomerne zaujímavá značka, ale nie moc kvalitná. (Nemýliť s Japonským Magnax)
Mali zrejme dve generácie kaziet, toto je z tej novšej, a možno mali toho viac, ale nie je to známe. Ich kvalita puzdier a pásky bola celkom nízka, ale veľmi veľa dizajnov a riešení kopírovali od iných výrobcov. Ja som vždy myslel že Magnex vyrába vo svojej pobočke kazety pre Scotch, ale na tapeheads sú tvrdenia že nie, že je to niečo úplne iné, tak ja neviem.
Staršie dizajny kaziet kopírovali dizajny priehľadných Scotch, hlavne tie z Talianskej pobočky, tak fakt netuším, len s horšou kvalitou, Scotch používa ako som spomínal cievky so zámkovou svorkou, ktorá je súčasť cievky, teda odpadá montáž a výroba dielu svorky, ale toto riešenie spôsobuje na návine cievky hrb, no a Magnex to má taktiež, ale cievky sú totálne duté a hrb je niekedy ešte väčší. A sám vyrábal pásky všetkých štyroch typov, a metalky sú jedny z najhorších metaliek na svete čo som mal možnosť vyskúšať.
V tejto generácii, typujem prvú polovicu 80tych rokov, boli známe modely Studio LN a Studio LH, možno existuje aj Studio 1.
Dizajn tela kazety je ako oplátka s malým oknom bez plexi, rovno je prístupná fólia na dotyk. Pre metalky, ale občas aj pre iné existuje verzia kazety s veľkým stredovým oknom, kópia dizajnu JVC ME PRO.
Kazeta je horšej kvality, zaschnuté mazivo na kladkách občas robí bordel po celom priestore kazety, ale aspoň vankúše používali korektné.
Páska vyzerá na bežnú ferro, možno typ 0, alebo nie? Opticky pekná hnedá, na pohľad nepovedal by nikto že je zlá, alebo nekvalitná.
Kazeta má niektoré prvky iných výrobcov, táto má v oplátkovom dizajne značenie strany a smeru v šípkach typu Agfa, Magna, ktovie aké mali vzťahy tieto firmy.
Najväčší problém výlisku a plnenia Magnex kaziet je že detekčné otvory občas nezodpovedajú použitej páske, na chrome pásku dajú typ I a na normal typ II, nie vždy, ale pomerne častý výskyt týchto problémov.
Takže celkovo plánujem nahrať tri Magnex kazety v rámci lowendu.
Dneska si dáme teda Studio LN 60, detekcia korektná ako typ I. Oplátkový dizajn, kde je vylisovaný model kazety priamo na tele kazety, a druhá strana je bez popisu, kazeta bez polepu.
staršie testy, Akai DX-57, 17.7.2016:
+2db, bias -16, silné poruchy
proste šmejd, ľavá strana o polovicu slabšia a silne poruchová, nepoužiteľné
v grafe kvality dole je vidieť že páska má výrazne silnejšie vybudenie na nízkych a stredných frekvenciách než predošlé testované, ale výškovo je výrazne slabšia.
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, slabší zvuk, poruchové výšky
BLE XD:
+2db, výšky stále poruchové, ale vytiahnuté na zdroj s efektom "vyžratia" zvuku, teda oproti Akai mierne zlepšenie
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
+4db, zvuk je totálne dutý bez výšok a ešte s poruchami
ATC:
spadne na biase okamžite po štarte
Technics RS-TR979, vstup +4db, 12.9.2016
+4db dutý zvuk bez výšok, ľavý kanál slabší o 2db
ATC:
spadne až na LEVEL
Technics RS-TR575MII, vstup +4db:
+4db, veľmi slabé výšky, jemné poruchy vo zvuku
test a nahrávka Sony TC-KE600S, dolby C NR
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na min, -5 až -6, nevyhovujúce
L: -4 až -5/ level na max +3
takže výkon je veľký, zvuk extrémne dunivý taký bolehlav, ťahá až na +6db, nahrávam v rozsahu +2 až +6db
výškovo je to nevyhovujúce, tie sú výrazne slabšie, aj keď náznak tam je, poruchy sú len nepatrné až bezvýznamné, takže silný výkon, slabé výšky, ale použiteľné, je to dosť možné, ak by bol rozsah biasu tak veľký aby z tej pásky vytiahol ostrý zvuk, tak by to bolo nepočúvateľné, podobne ako kalibrácia na Pioneer v tomto prípade
navinutá cievka sa vlní tak že som čakal kedy sa začne trieť o steny kazety, ale dobehla strana až do konca a v poriadku
Takže zberateľsky zaujímavá značka z Talianska, rozhodne do poličky, ale na nahrávky sa moc nehodí, ale malé bezvýznamné plus za dizajn fólii a obalov a to že vyrábali aj metalky. Dizajn kaziet je príšerný, aspoň týchto oplátkových
Nejaké vaše skúsenosti so značkou Magnex? mimo typu metal o ktorom tu už niektorí písali.
https://ez647.sk/cc/magnex_studioln.html
Magnex je pre mňa pomerne zaujímavá značka, ale nie moc kvalitná. (Nemýliť s Japonským Magnax)
Mali zrejme dve generácie kaziet, toto je z tej novšej, a možno mali toho viac, ale nie je to známe. Ich kvalita puzdier a pásky bola celkom nízka, ale veľmi veľa dizajnov a riešení kopírovali od iných výrobcov. Ja som vždy myslel že Magnex vyrába vo svojej pobočke kazety pre Scotch, ale na tapeheads sú tvrdenia že nie, že je to niečo úplne iné, tak ja neviem.
Staršie dizajny kaziet kopírovali dizajny priehľadných Scotch, hlavne tie z Talianskej pobočky, tak fakt netuším, len s horšou kvalitou, Scotch používa ako som spomínal cievky so zámkovou svorkou, ktorá je súčasť cievky, teda odpadá montáž a výroba dielu svorky, ale toto riešenie spôsobuje na návine cievky hrb, no a Magnex to má taktiež, ale cievky sú totálne duté a hrb je niekedy ešte väčší. A sám vyrábal pásky všetkých štyroch typov, a metalky sú jedny z najhorších metaliek na svete čo som mal možnosť vyskúšať.
V tejto generácii, typujem prvú polovicu 80tych rokov, boli známe modely Studio LN a Studio LH, možno existuje aj Studio 1.
Dizajn tela kazety je ako oplátka s malým oknom bez plexi, rovno je prístupná fólia na dotyk. Pre metalky, ale občas aj pre iné existuje verzia kazety s veľkým stredovým oknom, kópia dizajnu JVC ME PRO.
Kazeta je horšej kvality, zaschnuté mazivo na kladkách občas robí bordel po celom priestore kazety, ale aspoň vankúše používali korektné.
Páska vyzerá na bežnú ferro, možno typ 0, alebo nie? Opticky pekná hnedá, na pohľad nepovedal by nikto že je zlá, alebo nekvalitná.
Kazeta má niektoré prvky iných výrobcov, táto má v oplátkovom dizajne značenie strany a smeru v šípkach typu Agfa, Magna, ktovie aké mali vzťahy tieto firmy.
Najväčší problém výlisku a plnenia Magnex kaziet je že detekčné otvory občas nezodpovedajú použitej páske, na chrome pásku dajú typ I a na normal typ II, nie vždy, ale pomerne častý výskyt týchto problémov.
Takže celkovo plánujem nahrať tri Magnex kazety v rámci lowendu.
Dneska si dáme teda Studio LN 60, detekcia korektná ako typ I. Oplátkový dizajn, kde je vylisovaný model kazety priamo na tele kazety, a druhá strana je bez popisu, kazeta bez polepu.
staršie testy, Akai DX-57, 17.7.2016:
+2db, bias -16, silné poruchy
proste šmejd, ľavá strana o polovicu slabšia a silne poruchová, nepoužiteľné
v grafe kvality dole je vidieť že páska má výrazne silnejšie vybudenie na nízkych a stredných frekvenciách než predošlé testované, ale výškovo je výrazne slabšia.
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, slabší zvuk, poruchové výšky
BLE XD:
+2db, výšky stále poruchové, ale vytiahnuté na zdroj s efektom "vyžratia" zvuku, teda oproti Akai mierne zlepšenie
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
+4db, zvuk je totálne dutý bez výšok a ešte s poruchami
ATC:
spadne na biase okamžite po štarte
Technics RS-TR979, vstup +4db, 12.9.2016
+4db dutý zvuk bez výšok, ľavý kanál slabší o 2db
ATC:
spadne až na LEVEL
Technics RS-TR575MII, vstup +4db:
+4db, veľmi slabé výšky, jemné poruchy vo zvuku
test a nahrávka Sony TC-KE600S, dolby C NR
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na min, -5 až -6, nevyhovujúce
L: -4 až -5/ level na max +3
takže výkon je veľký, zvuk extrémne dunivý taký bolehlav, ťahá až na +6db, nahrávam v rozsahu +2 až +6db
výškovo je to nevyhovujúce, tie sú výrazne slabšie, aj keď náznak tam je, poruchy sú len nepatrné až bezvýznamné, takže silný výkon, slabé výšky, ale použiteľné, je to dosť možné, ak by bol rozsah biasu tak veľký aby z tej pásky vytiahol ostrý zvuk, tak by to bolo nepočúvateľné, podobne ako kalibrácia na Pioneer v tomto prípade
navinutá cievka sa vlní tak že som čakal kedy sa začne trieť o steny kazety, ale dobehla strana až do konca a v poriadku
Takže zberateľsky zaujímavá značka z Talianska, rozhodne do poličky, ale na nahrávky sa moc nehodí, ale malé bezvýznamné plus za dizajn fólii a obalov a to že vyrábali aj metalky. Dizajn kaziet je príšerný, aspoň týchto oplátkových
Nejaké vaše skúsenosti so značkou Magnex? mimo typu metal o ktorom tu už niektorí písali.
- Prílohy
-
- IMAG1273.JPG (85.74 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG1274.JPG (99.51 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0717.JPG (131.55 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0718.JPG (141.17 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0719.JPG (143.43 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0720.JPG (82.64 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0721.JPG (109.24 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0722.JPG (70.01 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0723.JPG (70.86 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0725.JPG (75.33 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0726.JPG (101.29 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0727.JPG (112.05 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0728.JPG (114.73 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0729.JPG (98.84 KiB) 2981 zobrazení
-
- kalibrácia Sony
- IMAG0730.JPG (68.71 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0731.JPG (77.38 KiB) 2981 zobrazení
-
- kalibrácia Sony maximálny rozsah
- IMAG0732.JPG (61.1 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0733.JPG (98.17 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0734.JPG (103.38 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0735.JPG (64.26 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0736.JPG (52.02 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG0737.JPG (140.36 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG1354.JPG (98.3 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG1355.JPG (68 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG1356.JPG (56.17 KiB) 2981 zobrazení
-
- IMAG1358.JPG (92.28 KiB) 2981 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
A túto máš? Som vydražil, ale asi draho.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Stano: mám model, ale toto prevedenie obalu nemám, nie je to na fotke moc vidieť, ale mám dojem že tá kazeta bude OEM a nie priamo od Magnex Italy. Čo je tiež zaujímavé.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ja som si neprečítal tvoj príspevok a samozrejme som si ju zmýlil s tým magnax čo chceš
Ale toto som zobral len kvôli poštovnému l, lebo tam boli dve staré maxell.
Takže tak, je to s mojim čítaním.
Ale toto som zobral len kvôli poštovnému l, lebo tam boli dve staré maxell.
Takže tak, je to s mojim čítaním.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
no ja vždy čítam a počujem iné než tam skutočne je
ale zaujímal by ma detail na tú kazetu nech viem identifikovať
ale zaujímal by ma detail na tú kazetu nech viem identifikovať
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Pozerám na svoj posledný test, kde som písal že nahrajem v rámci lowendu tri Talianske Magnexy po sebe, takže teraz nahrávam druhý....eh od poslednej nahrávky prešlo 1,5mesiaca, takže som zlenivel, alebo čas sa neustále zrýchľuje, a to napriek tomu že tape deck ukazuje vždy rovnakú hodnotu po prehratí strany jednej kazety teraz aj pred desať rokmi...takže tomu nerozumiem ...
Magnex chromdioxide C60
https://ez647.sk/cc/magnex_chromdioxid.html
Jedná sa o rovnakú generáciu ako predošlá Studio LN, ale táto je balená v čírej fólii, taktiež v hranatej krabičke.
Kazeta má zhodný oplátkový dizajn, aj rovnako mizerné cievky.
Detekcia typu II je v tomto prípade korektná, zvláštnosťou je červená zavádzacia páska, aj keď na predošlej kazete bola biela.
Keďže o kazetách a značke Magnex som napísal niečo málo minule, tak teraz sa budem venovať len samotnej páske, ktorá je oproti predošlej chromdioxidová....naozaj je chromdioxidová? alebo nám to len vnucujú nápisy na obaloch, dokonca odliatok na tele kazety, ako bolo v prípade predošlej, plus tá autosugescia že Európska produkcia kaziet typu II je naozaj na chromdioxide, pretože na to držia miestne firmy skoro celosvetový monopol?
Doteraz som si to myslel, našťastie na stránke som neuviedol nič, a dobre som spravil. Na fotke IMAG0590 s ledkami je jasne viditeľná priehľadnosť pásu, ktorá podľa skúsených ľudí na zahraničných fórach nie je možná na chromdioxidových a metalových pásoch. U zmesy Feco+CrO2, ktorú miestny volajú CroCo sa priesvitnosť zrejme tiež nenachádza, ale to si časom overím. Klasická, ani podobná aróma chromdioxidových pásov sa tu naozaj nevyskytuje. No a oproti Studio LN, naozaj tento FeCo zostarol veľmi rýchlo, len by ma zaujímalo odkiaľ Magnex bral recepty a techniku na tie svoje skvostné pásky a honosné názvy.
Páska je svetlo šedá, na silnejšom svetle, na jednej z foto je aj hnedý odlesk, takže celkom to dáva zmysel.
Staršie testy:
Akai DX-57, 17.7.2016:
-2db, bias -12
vraj je malinko lepšia než Studio LN, ale poruchovosť je vysoká, vybuditeľnosť ešte nižšia a ľavý kanál kolíše, hrá slabšie oproti zdroju, na tomto decku nepoužiteľné
na konci graf z Akai
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
0db, výšky skoro ako zdroj, ale s trvalou, jemnou poruchovosť výšok
kalibrácia BLE XD:
+2db s jemným skreslením a smelo aj +4db, výšky sú mierne lepšie, ale stále vysoká citlivosť na poruchy
Technics RS-AZ7, 23.7.2016:
+4db ale s výraznými poruchami, výšky výrazne slabšie, príšerný zvuk
ATC:
skolabuje na BIASe
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+4db so silným skreslením, výšky slabšie, zvuk stredne poruchový, vyhlodaný, nepoužiteľné
ATC:
skolabuje na BIASe podobne ako na AZ7
Technics RS-TR575MII:
+4db skreslené, výšky stredné až slabšie, jemný dojem plávania stopy, poruchy nepočuť? zaujímavé
Sony TC-KE600S, dolby C NR, test a ostrá nahrávka
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / min bias, stále mimo rozsah
L: mimo rozsah / max level, -2 až -3 kolíše
Takže nahrať sa to dalo, aj keď na displeji kalibrácie to nie je tak výrazné, tak zvuku to dosť pomôže, výšky sú stredné, a poruchy nevnímam čo je dobre, výkon vybudenia sa pohybuje medzi -4 až -2db kedy to hrá ako tak
Páska mierne kolíše, aj výšky sú také nestále, niektoré úseky pásky hrajú čistejšie, inú viac tlmene, aj priestor sa mierne posúva, zužuje a rozširuje, je to celé také nečisté a nevhodné na kvalitný záznam
Určite by som povedal že predošlá Studio LN bola na tom o ničo lepšie.
Kazeta je určite vhodná do zbierky do poličky, neviem na čom by sa dala reálne slušne použiť, alebo nahrať, na Sony je to asi najslušnejší výsledok, aj keď trochu prichádzal do úvahy Pioneer.
Malé bezvýznamné plus je že páska nedrhne ako staré Basfy ferro, ani rozklad spojiva sa nijak neprejavuje na kolísaní rýchlosti posuvu, len zvukové a magnetické vlastnosti tohto pásu nie sú práve ideálne.
Páska nezanecháva ani viditeľný bordel na hlavách, ale niečo zo spojiva sa bude určite uvoľňovať, čo by vysvetľovalo tie rozdiely intenzity výšok v rôznych úsekoch. Na začiatku strany A, a rovnako tak strany B je zvuk najčistejší s najlepšími výškami a postupne sa to utlmuje a jemne pláva.
No aby toho nebolo málo, začiatok strany B a ukazuje to +2db, v porovnaní so zdrojom tam nie je žiadny pokles MOL, len výšok, takže tá páska je veľmi rôznorodá.
Magnex chromdioxide C60
https://ez647.sk/cc/magnex_chromdioxid.html
Jedná sa o rovnakú generáciu ako predošlá Studio LN, ale táto je balená v čírej fólii, taktiež v hranatej krabičke.
Kazeta má zhodný oplátkový dizajn, aj rovnako mizerné cievky.
Detekcia typu II je v tomto prípade korektná, zvláštnosťou je červená zavádzacia páska, aj keď na predošlej kazete bola biela.
Keďže o kazetách a značke Magnex som napísal niečo málo minule, tak teraz sa budem venovať len samotnej páske, ktorá je oproti predošlej chromdioxidová....naozaj je chromdioxidová? alebo nám to len vnucujú nápisy na obaloch, dokonca odliatok na tele kazety, ako bolo v prípade predošlej, plus tá autosugescia že Európska produkcia kaziet typu II je naozaj na chromdioxide, pretože na to držia miestne firmy skoro celosvetový monopol?
Doteraz som si to myslel, našťastie na stránke som neuviedol nič, a dobre som spravil. Na fotke IMAG0590 s ledkami je jasne viditeľná priehľadnosť pásu, ktorá podľa skúsených ľudí na zahraničných fórach nie je možná na chromdioxidových a metalových pásoch. U zmesy Feco+CrO2, ktorú miestny volajú CroCo sa priesvitnosť zrejme tiež nenachádza, ale to si časom overím. Klasická, ani podobná aróma chromdioxidových pásov sa tu naozaj nevyskytuje. No a oproti Studio LN, naozaj tento FeCo zostarol veľmi rýchlo, len by ma zaujímalo odkiaľ Magnex bral recepty a techniku na tie svoje skvostné pásky a honosné názvy.
Páska je svetlo šedá, na silnejšom svetle, na jednej z foto je aj hnedý odlesk, takže celkom to dáva zmysel.
Staršie testy:
Akai DX-57, 17.7.2016:
-2db, bias -12
vraj je malinko lepšia než Studio LN, ale poruchovosť je vysoká, vybuditeľnosť ešte nižšia a ľavý kanál kolíše, hrá slabšie oproti zdroju, na tomto decku nepoužiteľné
na konci graf z Akai
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
0db, výšky skoro ako zdroj, ale s trvalou, jemnou poruchovosť výšok
kalibrácia BLE XD:
+2db s jemným skreslením a smelo aj +4db, výšky sú mierne lepšie, ale stále vysoká citlivosť na poruchy
Technics RS-AZ7, 23.7.2016:
+4db ale s výraznými poruchami, výšky výrazne slabšie, príšerný zvuk
ATC:
skolabuje na BIASe
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+4db so silným skreslením, výšky slabšie, zvuk stredne poruchový, vyhlodaný, nepoužiteľné
ATC:
skolabuje na BIASe podobne ako na AZ7
Technics RS-TR575MII:
+4db skreslené, výšky stredné až slabšie, jemný dojem plávania stopy, poruchy nepočuť? zaujímavé
Sony TC-KE600S, dolby C NR, test a ostrá nahrávka
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / min bias, stále mimo rozsah
L: mimo rozsah / max level, -2 až -3 kolíše
Takže nahrať sa to dalo, aj keď na displeji kalibrácie to nie je tak výrazné, tak zvuku to dosť pomôže, výšky sú stredné, a poruchy nevnímam čo je dobre, výkon vybudenia sa pohybuje medzi -4 až -2db kedy to hrá ako tak
Páska mierne kolíše, aj výšky sú také nestále, niektoré úseky pásky hrajú čistejšie, inú viac tlmene, aj priestor sa mierne posúva, zužuje a rozširuje, je to celé také nečisté a nevhodné na kvalitný záznam
Určite by som povedal že predošlá Studio LN bola na tom o ničo lepšie.
Kazeta je určite vhodná do zbierky do poličky, neviem na čom by sa dala reálne slušne použiť, alebo nahrať, na Sony je to asi najslušnejší výsledok, aj keď trochu prichádzal do úvahy Pioneer.
Malé bezvýznamné plus je že páska nedrhne ako staré Basfy ferro, ani rozklad spojiva sa nijak neprejavuje na kolísaní rýchlosti posuvu, len zvukové a magnetické vlastnosti tohto pásu nie sú práve ideálne.
Páska nezanecháva ani viditeľný bordel na hlavách, ale niečo zo spojiva sa bude určite uvoľňovať, čo by vysvetľovalo tie rozdiely intenzity výšok v rôznych úsekoch. Na začiatku strany A, a rovnako tak strany B je zvuk najčistejší s najlepšími výškami a postupne sa to utlmuje a jemne pláva.
No aby toho nebolo málo, začiatok strany B a ukazuje to +2db, v porovnaní so zdrojom tam nie je žiadny pokles MOL, len výšok, takže tá páska je veľmi rôznorodá.
- Prílohy
-
- IMAG1275.JPG (95.95 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG1276.JPG (103.99 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0581.JPG (136.38 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0582.JPG (85.19 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0583.JPG (133.43 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0584.JPG (144 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0585.JPG (101.1 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0586.JPG (83.83 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0588.JPG (84.93 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0589.JPG (63.94 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0590.JPG (61.65 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0592.JPG (90.21 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0593.JPG (123.99 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0594.JPG (79.33 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0595.JPG (71.83 KiB) 2548 zobrazení
-
- kalibrácia Sony
- IMAG0596.JPG (67.33 KiB) 2548 zobrazení
-
- kalibrácia maximálny rozsah
- IMAG0598.JPG (80.71 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0599.JPG (83.55 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0600.JPG (85.08 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0601.JPG (73.19 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0602.JPG (80.06 KiB) 2548 zobrazení
-
- IMAG0603.JPG (123.93 KiB) 2548 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Na tejto Magnex sa mi veľmi páči dizajn, fonty písma a farebná kombinácia na booklete. Kazeta samotná tiež zaujímavá, len pôsobí trochu šmejdovo.
Každopádne Magnex ešte nemám. Počkám na výpredaj na hifibazare. nahrávať nebudem.
Každopádne Magnex ešte nemám. Počkám na výpredaj na hifibazare. nahrávať nebudem.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nečakaj, kúp hneď
jo vyzerá šmejdovo, a myslím že aj je, ale nie až tak moc ako Čína
jo vyzerá šmejdovo, a myslím že aj je, ale nie až tak moc ako Čína
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Bezpecnostny incident. !
Majitel hifibazaru sa nabural1 do uctu EZ647
Majitel hifibazaru sa nabural1 do uctu EZ647
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Na poličku si dejte kaktusy Tyhle oplatkové Magnexy jsou pěkné, těla dobrá a zaslouží si transplantaci. Všechny Magnexy co mám, cca 40ks, jsem vrátil znovu do života
SONY ES
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Dneska nahrávanie poslednej oplátky od Magnexu, Studio 2 60min
https://ez647.sk/cc/magnex_studio2.html
Rozdielov oproti verzii chrome minule je málo, ale jeden zásadný sa tu nájde, vďaka ktorému môžem zase písať dlhé slohy.
Takže najprv tie drobnosti, model Studio 2 a Chromdioxide používajú celkom iste rovnakú FeCo pásku, rovnaký vzhľad, farba aj priesvitnosť na silnom svetle, ako som fotil minule.
Kazetové telo typ oplátka má namiesto odliateho modelu na tele, len štítok, a len na jednej strane, pod ním nie je žiadny náznak označenia modelu. Vyzerá trochu luxusnejšie, ale len trochu. Kazeta má plexi okienko, nie je tam len diera v trecími fóliami ako v predošlom prípade. Cievky sú zase strašne mizerné, zavádzacia páska je biela. V prípade metaliek a niektorých šarží ostatných Magnexov tam sú kvalitné vystužené cievky, ale nie v tomto prípade, pri transplantácii ako písal janvys, je potrebné v tomto prípade meniť aj cievky.
Kazeta v hranatej krabičke je v potlačenej fólii.
No a teraz ten najzásadnejší rozdiel, kazeta nemá detekčné otvory typu II a detekuje sa teda ako typ I. Neviem či sa jedná o chybu alebo zámer, páska je tak nekvalitná že sa to aj hodí, ale pochybujem že to bolo schválne, podobne ako u niektorých šarží typu normal tam sú otvory pre typ II, ale v takom prípade stačí prelepiť, ale teraz je to trochu problém že. Takže nahrávam a testujem ako typ I normal position pásku FeCo určenú pre typ II.
Staršie testy (všetko ako typ I):
Akai DX-57, 17.7.2016:
0db, bias +20, bez kolísania, silné poruchy na výškach
Príšerné a zároveň najlepšie z tých troch Magnexov v teste, ľavý kanál o tri stupne slabší, silná poruchovosť, ale výšky pri biase +20 sú dosť schopné svojou intenzitou, ale nie stabilitou, vysokým biasom sa aspoň čiastočne kompenzuje nesprávna detekcia typu.
grafické zobrazenie na konci
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
bez kalibrácie -8db
BLE XD:
-2db, chrapľavý zvuk s prenikavými a poruchovými výškami, nepoužiteľné
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
0db so skreslením, poruchovosť je veľmi vysoká, ale výšky prerážajú statočne
ATC:
kupodivu úspešná, poruchovosť zvuku je extrémna, pri akomkoľvek výkone, aj tom najmenšom počuť dropy, nepoužiteľné
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+2db silné skreslenie a stredná poruchovosť, ale výškovo ako zdroj hahaha
ATC:
+4db, jemné skreslenie, poruchovosť niečo väčšia, ale výšky sú veľmi silné, miestami väčšie výpadky zvuku a silné poruchy
Technics RS-TR575MII:
+2db skreslené, prehnane ostré výšky, silné poruchy
Teória nahrávania chrómu ako typ I:
už sa to tu niekoľko krát písalo, hovorilo, dávali odkazy, no a zase zopakujem niektoré skutočnosti. Robili to hlavne vydavatelia origináliek, ktorý nahrávali chromky, ale ako typ I 120uS EQ, kvôli ekvalizačnej/výškovej kompatibilite s prehrávačmi bez prepínania typu II 70uS, aby to nehralo moc ostro. Takže kazety boli tiež s detekciou typu I.
Doma to nie je také jednoduché, viete si zalepiť okienka a nahrať chromku ako typ I, veľmi sa tým zvýraznia výšky, ale nebude to dobré, a prečo? pretože nastavenie EQ a Biasu sú dve odlišné veci. A Bias potrebujete mať prepnutý na chrome typ II, len EQ na typ I a to na domácom decku nie je možné oddeliť, v priemyselnom odvetví pri origoškach to mali samozrejme ošetrené, ale pásky typu II potrebujú naozaj vysokú predmagnetizáciu, preto vám doma takto nahratá kazeta nebude hrať úplne najlepšie. Pri malom nízkom biase sú veľmi zvýraznené výšky, je to precitlivelé na všetky aj drobné poruchy na páske a hlavne basová, nízkofrekvenčná odozva je zhoršená, pretože páska sa dostatočne nevie zmagnetizovať pri dlhých vlnových dĺžkach do hĺbky magnetickej vrstvy, proste je nedostatok magnetickej energie v hlavách počas záznamu.
Tape Decky s ručným nastavením biasu sa dajú čiastočne kompenzovať tým keď dáte bias maximálne do plusu, jemne sa to zlepší, no a prečo len jemne? pretože je to bias fine, teda jemné doladenie biasu, v tak malom rozsahu, ktorý by mal vedieť kompenzovať rozdielne vlastnosti pások rôznych výrobcov, ale nikdy nie tak veľký rozdiel ako je medzi triedami kaziet, na to sú nahrávacie obvody tapedecku nastavené napevno a prepínajú sa ručne, alebo automaticky a bias na panely je len jeho jemné doladenie.
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S, dolby C NR
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah
L: mimo rozsah
bias min, level max:
H: kolíše medzi -2 až 0, teda výšky sú posilnené
L: stále mimo rozsah, výkon trpí nízkym biasom, ktorý ho zabíja
Bias 0, level max:
H: kolíše 0 až +1
L: kolíše -5 až -6, teda zlepšil sa výkon
Bias max, level max:
H: ostáva ako predtým
L: kolíše -3 až -4, výkon je skoro použiteľný
Takže výšková prehnanosť sa celkom vyrovná a je to počúvateľné ak nastavíte maximálny bias.
Výkonovo sa dá hrať pri max leveli a max biase na 0 až +2db.
Pri biase 0 môžete tlačiť výkon asi len do -4db, potom je to už silne skreslené.
No a páska trpí poruchovosťou, ktorá je mierne v pozadí a na bežný posluch by to stačilo, ale sú niektoré úseky pásky, ktoré znejú ako silne pokrčená páska na niekoľko sekúnd a potom sa to zase ustáli, ktovie prečo.
Ešte doplňujem že rozdiel medzi páskou a zdrojom je asi -4db, pri nastavení BIas max a Level Max. Pri nižšom biase sa tento rozdiel výkonu ešte výrazne prehlbuje.
Takže zase zbierková kazeta, až budete robiť výmenu pásky, radšej tam dajte kvalitnú ferro pásku, s tými okienkami boli v tej Talianskej fabrike asi veľmi neschopný, asi im na tom nezáležalo, aby sa dbalo riadne na kontroly pri výrobe, možno tomu ani poriadne nerozumeli.
https://ez647.sk/cc/magnex_studio2.html
Rozdielov oproti verzii chrome minule je málo, ale jeden zásadný sa tu nájde, vďaka ktorému môžem zase písať dlhé slohy.
Takže najprv tie drobnosti, model Studio 2 a Chromdioxide používajú celkom iste rovnakú FeCo pásku, rovnaký vzhľad, farba aj priesvitnosť na silnom svetle, ako som fotil minule.
Kazetové telo typ oplátka má namiesto odliateho modelu na tele, len štítok, a len na jednej strane, pod ním nie je žiadny náznak označenia modelu. Vyzerá trochu luxusnejšie, ale len trochu. Kazeta má plexi okienko, nie je tam len diera v trecími fóliami ako v predošlom prípade. Cievky sú zase strašne mizerné, zavádzacia páska je biela. V prípade metaliek a niektorých šarží ostatných Magnexov tam sú kvalitné vystužené cievky, ale nie v tomto prípade, pri transplantácii ako písal janvys, je potrebné v tomto prípade meniť aj cievky.
Kazeta v hranatej krabičke je v potlačenej fólii.
No a teraz ten najzásadnejší rozdiel, kazeta nemá detekčné otvory typu II a detekuje sa teda ako typ I. Neviem či sa jedná o chybu alebo zámer, páska je tak nekvalitná že sa to aj hodí, ale pochybujem že to bolo schválne, podobne ako u niektorých šarží typu normal tam sú otvory pre typ II, ale v takom prípade stačí prelepiť, ale teraz je to trochu problém že. Takže nahrávam a testujem ako typ I normal position pásku FeCo určenú pre typ II.
Staršie testy (všetko ako typ I):
Akai DX-57, 17.7.2016:
0db, bias +20, bez kolísania, silné poruchy na výškach
Príšerné a zároveň najlepšie z tých troch Magnexov v teste, ľavý kanál o tri stupne slabší, silná poruchovosť, ale výšky pri biase +20 sú dosť schopné svojou intenzitou, ale nie stabilitou, vysokým biasom sa aspoň čiastočne kompenzuje nesprávna detekcia typu.
grafické zobrazenie na konci
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
bez kalibrácie -8db
BLE XD:
-2db, chrapľavý zvuk s prenikavými a poruchovými výškami, nepoužiteľné
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
0db so skreslením, poruchovosť je veľmi vysoká, ale výšky prerážajú statočne
ATC:
kupodivu úspešná, poruchovosť zvuku je extrémna, pri akomkoľvek výkone, aj tom najmenšom počuť dropy, nepoužiteľné
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+2db silné skreslenie a stredná poruchovosť, ale výškovo ako zdroj hahaha
ATC:
+4db, jemné skreslenie, poruchovosť niečo väčšia, ale výšky sú veľmi silné, miestami väčšie výpadky zvuku a silné poruchy
Technics RS-TR575MII:
+2db skreslené, prehnane ostré výšky, silné poruchy
Teória nahrávania chrómu ako typ I:
už sa to tu niekoľko krát písalo, hovorilo, dávali odkazy, no a zase zopakujem niektoré skutočnosti. Robili to hlavne vydavatelia origináliek, ktorý nahrávali chromky, ale ako typ I 120uS EQ, kvôli ekvalizačnej/výškovej kompatibilite s prehrávačmi bez prepínania typu II 70uS, aby to nehralo moc ostro. Takže kazety boli tiež s detekciou typu I.
Doma to nie je také jednoduché, viete si zalepiť okienka a nahrať chromku ako typ I, veľmi sa tým zvýraznia výšky, ale nebude to dobré, a prečo? pretože nastavenie EQ a Biasu sú dve odlišné veci. A Bias potrebujete mať prepnutý na chrome typ II, len EQ na typ I a to na domácom decku nie je možné oddeliť, v priemyselnom odvetví pri origoškach to mali samozrejme ošetrené, ale pásky typu II potrebujú naozaj vysokú predmagnetizáciu, preto vám doma takto nahratá kazeta nebude hrať úplne najlepšie. Pri malom nízkom biase sú veľmi zvýraznené výšky, je to precitlivelé na všetky aj drobné poruchy na páske a hlavne basová, nízkofrekvenčná odozva je zhoršená, pretože páska sa dostatočne nevie zmagnetizovať pri dlhých vlnových dĺžkach do hĺbky magnetickej vrstvy, proste je nedostatok magnetickej energie v hlavách počas záznamu.
Tape Decky s ručným nastavením biasu sa dajú čiastočne kompenzovať tým keď dáte bias maximálne do plusu, jemne sa to zlepší, no a prečo len jemne? pretože je to bias fine, teda jemné doladenie biasu, v tak malom rozsahu, ktorý by mal vedieť kompenzovať rozdielne vlastnosti pások rôznych výrobcov, ale nikdy nie tak veľký rozdiel ako je medzi triedami kaziet, na to sú nahrávacie obvody tapedecku nastavené napevno a prepínajú sa ručne, alebo automaticky a bias na panely je len jeho jemné doladenie.
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S, dolby C NR
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah
L: mimo rozsah
bias min, level max:
H: kolíše medzi -2 až 0, teda výšky sú posilnené
L: stále mimo rozsah, výkon trpí nízkym biasom, ktorý ho zabíja
Bias 0, level max:
H: kolíše 0 až +1
L: kolíše -5 až -6, teda zlepšil sa výkon
Bias max, level max:
H: ostáva ako predtým
L: kolíše -3 až -4, výkon je skoro použiteľný
Takže výšková prehnanosť sa celkom vyrovná a je to počúvateľné ak nastavíte maximálny bias.
Výkonovo sa dá hrať pri max leveli a max biase na 0 až +2db.
Pri biase 0 môžete tlačiť výkon asi len do -4db, potom je to už silne skreslené.
No a páska trpí poruchovosťou, ktorá je mierne v pozadí a na bežný posluch by to stačilo, ale sú niektoré úseky pásky, ktoré znejú ako silne pokrčená páska na niekoľko sekúnd a potom sa to zase ustáli, ktovie prečo.
Ešte doplňujem že rozdiel medzi páskou a zdrojom je asi -4db, pri nastavení BIas max a Level Max. Pri nižšom biase sa tento rozdiel výkonu ešte výrazne prehlbuje.
Takže zase zbierková kazeta, až budete robiť výmenu pásky, radšej tam dajte kvalitnú ferro pásku, s tými okienkami boli v tej Talianskej fabrike asi veľmi neschopný, asi im na tom nezáležalo, aby sa dbalo riadne na kontroly pri výrobe, možno tomu ani poriadne nerozumeli.
- Prílohy
-
- IMAG1277.JPG (95.25 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG1278.JPG (103.03 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0609.JPG (139 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0610.JPG (141.77 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0611.JPG (153.47 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0612.JPG (84.72 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0613.JPG (104.27 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0614.JPG (70.72 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0615.JPG (74.04 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0616.JPG (80.4 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0617.JPG (113.2 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0618.JPG (116.03 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0619.JPG (83.38 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0620.JPG (108.43 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0621.JPG (84.11 KiB) 2480 zobrazení
-
- kalibrácia základné nastavenie
- IMAG0622.JPG (75.5 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0623.JPG (96.59 KiB) 2480 zobrazení
-
- kalibrácia bias min, level max
- IMAG0624.JPG (74.77 KiB) 2480 zobrazení
-
- kalibrácia bias 0, level max
- IMAG0625.JPG (85.12 KiB) 2480 zobrazení
-
- kalibrácia bias max, level max
- IMAG0626.JPG (93.92 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0627.JPG (93.85 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0628.JPG (77.73 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0629.JPG (78.09 KiB) 2480 zobrazení
-
- IMAG0630.JPG (147.54 KiB) 2480 zobrazení
- Teslák
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1354
- Dátum registrácie: Štvrtok, 1. Novembra 2018, 22:43
- Bydlisko: U Zubatých Žab
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Konečně tu někdo k tomu něco napsal.Já takto také zkouším nahrávat,ale prosím tě,jsi technicky zdatný,vyzkoušejte horší chromky nakalibrovat na pozici Metal,zde je pak proudu dost,a EQ si Automat možná doladí,poté lehce ubrat Bias ručně,aby šlo takto nahranou pásku pouštět jako normal. Já to testoval,a většinou to dopadlo vcelku slušně.Zajímá mě to ,jak si s tím poradí ostatní Decky. Je třeba,aby měla kalibrace široký rozsah,ne jen +/- 10% ,ale 20%.
Naposledy upravil/-a Teslák v Nedeľa, 2. Mája 2021, 00:26, upravené celkom 1 krát.
Kazeťáky: Pioneer ct-s710, ct-s910, RS-BX747
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording