Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
chromka na metal? to by z toho asi nešli moc dobré výšky, či? niečo podobné som už tuším skúšal, ale medzi typom Ii a typom IV je väčšia technická priepasť než medzi typom I a II,
- Teslák
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1362
- Dátum registrácie: Štvrtok, 1. Novembra 2018, 22:43
- Bydlisko: U Zubatých Žab
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ano,vyzkoušej třeba nějakou starší basfku truechrom .Zmiňoval jsem,že autokalibrace na trojhlavě,která nastavuje i EQ a Level,by možná ukázala výsledek.Já to asi udělám a hodím sem do nějakého nového vlákna?
Kazeťáky: Pioneer ct-s710, ct-s910, RS-BX747
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording
Walkmany: Panasonic RQ-NX60V ,Sony WM-FX 675, WM-FX 511, WM-DD11 .
Přehrávač optických disků : Panasonic DMP-BDT500 ,Recorder Philips Cdr785
Zesilovač: Philips Fr975
Zvukovka: CREATIVE X-FI SB1240 pro RECording
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
zatiaľ viem klamať len Akai s detekciou, jedine žeby som prehodil cievky s páskou, Technics ani Pioneer som zatiaľ neoklamal, oni jediný vedia EQ, ale budem na to myslieť, daj svoje výsledky celkom ma to zaujíma.
Zatiaľ mám najviac skúseností len s opačným prehodením detekcie, hlavne na veľmi starých metalkách keď neboli normované otvory, tak sa detekujú ako typ II.
Zatiaľ mám najviac skúseností len s opačným prehodením detekcie, hlavne na veľmi starých metalkách keď neboli normované otvory, tak sa detekujú ako typ II.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Basf ferro super LH I 120min rok 1977
https://ez647.sk/cc/basf_fslhi.html
V rámci môjho lowendu som vybral túto kazetu, nakoľko som v teste nebol spokojný a jej časovú degradáciu som považoval za kritickú z hľadiska zvuku, ale pri teste sa neprejavili problémy so škrípaním.
Keďže patrí do dlhých kaziet C120, už som dosť o nej písal s množstvom fotiek tu:
viewtopic.php?p=31624#p31624
Takže doplním niektoré fotky, a na konci meranie z Akai.
"Vraj neobsahujú kobalt, ale ešte len veľmi jemný oxid železitý, dodávateľ pigmentu bol Pfizer "
Tak toto som napísal do vlákna C120 k tejto kazete, a zároveň som sa dočítal že to platilo pre kazety červenej verzie ferro super LH do roku 1975cca, a táto by už mala mať kobalt. Takže tak či onak, nech žije chaos a vyberte si čo sa vám páči, všetky info sú aj tak dohady a šumy, nič oficiálne potvrdené nikdy nebude, ale aspoň je o čom čítať a premýšľať.
Túto kazetu som na riadne nahrávky zavrhol, pretože v testoch boli nasledujúce problémy:
malá vybuditeľnosť MOL
nedostatočná výšková odozva, naviac s extrémnymi poruchami
na druhej strane jej klady, aj po rokoch, veľmi ľahký chod na Basf, a zatiaľ sa neprejavili známky rozkladu spojiva v súvislosti so škrípaním a kolísaním rýchlosti, či to tak vydrží celú dĺžku je otázne.
Medzi testami nebol samozrejme Sony deck, pretože ten nastupuje až pri ostrej nahrávke, takže:
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR
kalibrácia:
H: mimo rozsah, BIAS na min kolíše -2 až -3, čo zabezpečí aspoň nejaké výšky
L: mimo rozsah, Level na MAX, výstup kalibrácie je +4 stupne displeja čo je viac než schopné
páska teda nezaprie svoj superferro pôvod
Výkonovo sa osvedčila na Sony do +4db, takže nahrávam na +2db s rezervou pre špičky, je to dostatočné a za toto sa kazeta nemusí hanbiť.
Výškovo asi tretina, alebo štvrtina je to slabšie od zdroja, ale hrá to a nie je to najhoršie na také podmazové počúvanie, nie audiofilné, no a zmienená poruchovosť, bola naozaj niekoľko prvých minút kazety, potom sa to relatívne ustálilo, ale pri oslabených výškach sa tento problém viac maskuje.
Niektoré úseky hlavne po testoch boli aj kolísania stopy a plávania kanála, ale aktuálne je tam 21minúta navinutej pásky a poruchy azimuthu nevnímam.
Konštrukčne sa jedná o starší typ veľkého okna Basf, čo je klasika medzi zberateľmi aj užívateľmi, cievky duté bez výstuhy zatiaľ držia, tieto boli vždy schopnejšie než nové Čínske.
Jemne zelená zavádzacia páska s extra dlhým spojovacím lepom zavádzačky, extra citlivá na UV svetlo, na fotkách presvetlená laserovou fialovou LED.
Na okne je vidieť nejaké zelené bodky, ktoré pripomínajú skôr zbytky farby než rozkladu niečoho, žeby zo zavádzačky?
Na jednej foto si aj všimnite detail svorky I, ktoré je akoby obalená v červenej fólii, ale na druhej cievke to červené nie je.
Na kazete absentuje sériové číslo, ale na obale je uvedená ako Made in Germany.
Na grafe Akai sa zdá že jej výkon a kolísanie nie sú o nič horšie než iné bežné ferro pásky, žiadne veľké výkyvy ani slabé frekvenčné odozvy , napriek tomu zvukovo to až tak neznie, a upozorňujem že grafický test Akai je robený bez kalibrácie, teda porovnáva východzie nastavenie decku, teda pri biase 0.
Ja myslím že vo svojej dobe to musela byť extrémne výkonná kazeta a kdejaký užívateľ musel byť spokojný v triede ferro na tento veľký výkon, ale kľudne by som uvítal aj vaše názory na tento typ kazety vo vašej zbierke, ktoré rokmi preveril čas, alebo aj nové nahrávky, názory na akúkoľvek Basf v zelenom kabáte označenú ferro super LHI, alebo LH Super I.
Píšte o akejkoľvek dĺžke kazety samozrejme. Do budúcna mám v pláne ešte vyskúšať použitú kazetu novšej verzie C90, kde čakám výrazne odlišné výsledky.
Pre zberateľov, hlavne tvrdých Basfákov je táto modelová rada 1977 priam povinnosť !
https://ez647.sk/cc/basf_fslhi.html
V rámci môjho lowendu som vybral túto kazetu, nakoľko som v teste nebol spokojný a jej časovú degradáciu som považoval za kritickú z hľadiska zvuku, ale pri teste sa neprejavili problémy so škrípaním.
Keďže patrí do dlhých kaziet C120, už som dosť o nej písal s množstvom fotiek tu:
viewtopic.php?p=31624#p31624
Takže doplním niektoré fotky, a na konci meranie z Akai.
"Vraj neobsahujú kobalt, ale ešte len veľmi jemný oxid železitý, dodávateľ pigmentu bol Pfizer "
Tak toto som napísal do vlákna C120 k tejto kazete, a zároveň som sa dočítal že to platilo pre kazety červenej verzie ferro super LH do roku 1975cca, a táto by už mala mať kobalt. Takže tak či onak, nech žije chaos a vyberte si čo sa vám páči, všetky info sú aj tak dohady a šumy, nič oficiálne potvrdené nikdy nebude, ale aspoň je o čom čítať a premýšľať.
Túto kazetu som na riadne nahrávky zavrhol, pretože v testoch boli nasledujúce problémy:
malá vybuditeľnosť MOL
nedostatočná výšková odozva, naviac s extrémnymi poruchami
na druhej strane jej klady, aj po rokoch, veľmi ľahký chod na Basf, a zatiaľ sa neprejavili známky rozkladu spojiva v súvislosti so škrípaním a kolísaním rýchlosti, či to tak vydrží celú dĺžku je otázne.
Medzi testami nebol samozrejme Sony deck, pretože ten nastupuje až pri ostrej nahrávke, takže:
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR
kalibrácia:
H: mimo rozsah, BIAS na min kolíše -2 až -3, čo zabezpečí aspoň nejaké výšky
L: mimo rozsah, Level na MAX, výstup kalibrácie je +4 stupne displeja čo je viac než schopné
páska teda nezaprie svoj superferro pôvod
Výkonovo sa osvedčila na Sony do +4db, takže nahrávam na +2db s rezervou pre špičky, je to dostatočné a za toto sa kazeta nemusí hanbiť.
Výškovo asi tretina, alebo štvrtina je to slabšie od zdroja, ale hrá to a nie je to najhoršie na také podmazové počúvanie, nie audiofilné, no a zmienená poruchovosť, bola naozaj niekoľko prvých minút kazety, potom sa to relatívne ustálilo, ale pri oslabených výškach sa tento problém viac maskuje.
Niektoré úseky hlavne po testoch boli aj kolísania stopy a plávania kanála, ale aktuálne je tam 21minúta navinutej pásky a poruchy azimuthu nevnímam.
Konštrukčne sa jedná o starší typ veľkého okna Basf, čo je klasika medzi zberateľmi aj užívateľmi, cievky duté bez výstuhy zatiaľ držia, tieto boli vždy schopnejšie než nové Čínske.
Jemne zelená zavádzacia páska s extra dlhým spojovacím lepom zavádzačky, extra citlivá na UV svetlo, na fotkách presvetlená laserovou fialovou LED.
Na okne je vidieť nejaké zelené bodky, ktoré pripomínajú skôr zbytky farby než rozkladu niečoho, žeby zo zavádzačky?
Na jednej foto si aj všimnite detail svorky I, ktoré je akoby obalená v červenej fólii, ale na druhej cievke to červené nie je.
Na kazete absentuje sériové číslo, ale na obale je uvedená ako Made in Germany.
Na grafe Akai sa zdá že jej výkon a kolísanie nie sú o nič horšie než iné bežné ferro pásky, žiadne veľké výkyvy ani slabé frekvenčné odozvy , napriek tomu zvukovo to až tak neznie, a upozorňujem že grafický test Akai je robený bez kalibrácie, teda porovnáva východzie nastavenie decku, teda pri biase 0.
Ja myslím že vo svojej dobe to musela byť extrémne výkonná kazeta a kdejaký užívateľ musel byť spokojný v triede ferro na tento veľký výkon, ale kľudne by som uvítal aj vaše názory na tento typ kazety vo vašej zbierke, ktoré rokmi preveril čas, alebo aj nové nahrávky, názory na akúkoľvek Basf v zelenom kabáte označenú ferro super LHI, alebo LH Super I.
Píšte o akejkoľvek dĺžke kazety samozrejme. Do budúcna mám v pláne ešte vyskúšať použitú kazetu novšej verzie C90, kde čakám výrazne odlišné výsledky.
Pre zberateľov, hlavne tvrdých Basfákov je táto modelová rada 1977 priam povinnosť !
- Prílohy
-
- IMAG0636.JPG (138.77 KiB) 2631 zobrazení
-
- kalibrácia
- IMAG0633.JPG (69.53 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0634.JPG (82.25 KiB) 2631 zobrazení
-
- kalibrácia max. rozsah
- IMAG0635.JPG (77.6 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0637.JPG (80.88 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0638.JPG (90.09 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0639.JPG (78.52 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0640.JPG (91.44 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0641.JPG (91.69 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0642.JPG (91.08 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0643.JPG (73 KiB) 2631 zobrazení
-
- IMAG0644.JPG (71.97 KiB) 2631 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
mna by hlavne najprv zaujímalo ako sa ti podarilo podsunuť pás pod vankúš?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
to je optický klam, vankúš je tak svetlý že to foťák prepálil
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
tak to je sila a ja som to študoval...že či si dal nejakú skrytú hádanku, kto si to všimne? Načo by si to robil?
Toto je vlastne prvá hifi kazeta, s ktorou som sa stretol. Boli pôvodne na nej nejaké, (vtedy) priemerné nahrávky a potom (tiež vtedy) som ju premazal na slušnejšom stroji a bol som veľmi prekvapený aký čistý a ostrý zvuk z toho ide. Je to už dávno ale dodnes si na tú story živo pamatám a pomerne často sa mi vynorí. To ešte ani ESO nevysielalo, ani náhodou.
Toto je vlastne prvá hifi kazeta, s ktorou som sa stretol. Boli pôvodne na nej nejaké, (vtedy) priemerné nahrávky a potom (tiež vtedy) som ju premazal na slušnejšom stroji a bol som veľmi prekvapený aký čistý a ostrý zvuk z toho ide. Je to už dávno ale dodnes si na tú story živo pamatám a pomerne často sa mi vynorí. To ešte ani ESO nevysielalo, ani náhodou.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Sony TC 765, DAT 55 ES, Pioneer CT-S 210, PD 201, F 301 RDS, A 501 R,
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
tu je aj s prekladom . si uznávaný.
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Já už narazil i na jiné weby kde se píše o stránkách EZ647. Ještě stránky přeložit do cizích jazyků (stačí němčina, angličtina a ruština) s možnosti výběru a nemá konkurenci
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Díky, viem o tom, ale je tam klasický problém čo sme riešili s Nstarom, že TDK AR, mám nesprávne, pretože som uviedol obsah Avilynu, pritom táto informácia je tak debilne skrytá u výrobcu, som zvedavý kedy na to prídu
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Cosmos H&H Studio Ferro Tape C60
https://ez647.sk/cc/cosmos_sft.html
V rámci môjho nahrávania Low Endu mi ostáva asi ešte 6CD takže postupne k tomu nahodím nejaké kazety podľa chuti a poradia mojich prírastkov
Táto kazeta so zvláštnym názvom Cosmos a H&H pripomína skôr nejakú reklamu na vesmírny šampón alebo vakcínu proti breberkám
Kazetu som dostal ako bonus k jednému z balíkov, je v čiernej hranatej krabičke, bola bez fólie, ale nebol na nej žiadny záznam, takže som ju neradil medzi použité.
Telo má základný dizajn podľa Philipsu, ale je z bieleho plastu, práve takéto kazety boli zárodkami odpadu Čínskej a pod. produkcie, takže na prvý pohľad, nahrávam nejakú Čínu z tých najhorších možných kvalít. No nie je to celkom pravda....
Obal nám nič neprezrádza o pôvode výrobku, ale popis strany "Seite" by mohol prezradiť Nemecký pôvod, alebo aspoň trh kam mal byť tento výrobok smerovaný.
Viac ma ale na obale potešil graf a trochu asi úprimnosť výrobcu že uviedol frekvenčný rozsah kazety ako 30Hz - 16kHz čo je na takú kazetu obstojné, ak by toľko naozaj zahrala, na nenáročný podmazový posluch by to bolo prijateľné.
Samotná kazeta, má telo odliate pomerne presne, ak to porovnám s bežnou Čínou, tak je to až nadmieru dobré, chod cievok je nadmieru ľahký a prirodzený, žiadne zadrhávanie, či utekanie pásky po celej šírke vodiaceho priestoru.
Po otvorení sa koná prekvapenie, cievky sú dizajnu ako staré Sony, svorka typu C a na druhej strane pol oblúkový výrez. Zistil som však že v tej skoršej dobe tento dizajn mali aj skoré kazety Fuji, Denon a mnoho Japonských výrobcov. Pri priamom porovnaní so Sony dizajnom sa nájdu rozdiely v niektorých vystužených častiach a rozmeroch, takže nie je to od Sony, ale podobné, niečo ako OEM štandard v Japonsku, ale aj niektoré neznáme kazety podivných značiek používali podobné a v pokračovaní môjho zberateľstva som našiel kazety podobnej konštrukcie a cievok, ako napríklad Toshiba Emi LN, ktorá je označená ako Singapúrska. Takže dajme tomu, toľko úvahy o pôvode. Cievky sú rozhodne ale schopné slušného fungovania.
Samotná páska je mierne tmavšia hnedá, už trpí mapkami, rozdielnou pigmentáciou vrstvy.
staršie testy na ostatných strojoch:
Akai DX-57, 17.7.2016 + graf na konci obrázkov
+2db, bias -12
Výškovo to nie je tak zlé, dá sa pomôcť biasom, ale výkon medzi 0 až +2db pre nenáročné nahrávky, inak je tam skreslenie, no a občas aj výraznejšia poruchovosť
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, jemne skreslí bas, výšky ale slabšie
BLE XD:
-2db, výšky ako zdroj, ale veľmi citlivá na výkon, ale zvukovo dosť schopné
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
slabšie výšky, výrazne okusaný poruchový zvuk, pravý kanál veľmi kolíše, +4db s jemným skreslením bas
ATC:
spadne na biase
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
0db, špičky +2db, skreslenie veľmi nepočuť, výšky slabšie, jemné, ale celkovo slabší a jemnejší zvuk, občas porucha sa nájde
ATC:
+2db ale silné skreslenie, výšky ako zdroj, poruchovosť je tam stále
na čistej nenahratej páske počuť v jednom kanály opakujúce sa pravidelné praskanie
Technics RS-TR575MII:
+4db v špičkách, výšky stredne dobré, alebo slabé, môžte si vybrať, bez porúch
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR:
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah, bias na min, kolíše medzi -5 až -4 dieliky displeja
L: mimo rozsah, level na max, kolíše medzi 0 až +1 dielika displeja
z toho je patrné že výkon je dobrý, ideálny, ale výškovo bude slabšia, lepšie sa to už nedá spraviť
Napriek tomu zvukový dojem nie je zlý, na Sony to vytiahne +2db, ale nahrávka medzi 0 až +2db je výkonovo ideálna, výškovo tam nejaký pokles je, ale nie je to tragické na nenáročne veci
bez kolísania, stopu drží dobre, ale poruchy tam občas sú, ale jedná sa viac o nárazové zhluky úsekov pásky kde sa poruchy prejavia viac a inde menej, celkovo je to stále ešte dosť použiteľné a vysokej nekvalite Čínskych kaziet je to dosť vzdialené.
Takže záver, kazeta ničím nezaujme, ak si máte vybrať z balíka kaziet, beriete to ako zaujímavosť, alebo proste ju nechcete, ak vyslovene nejdete po takýchto exemplároch, ale to je viacmenej môj pohľad, niekto by mohol mať iný názor.
Aj keď výzorom možno neosloví, tak zvukovo a mechanicky ponúkne viac než vzhľadom. Napriek rokom koľko zrejme ubehlo od výroby, tak si drží zvuk až nadmieru vysoko, a keď niekomu nebude vyhovovať môže byť zdrojom komponentov, ako cievok, telo, a vankúš, ktoré sú na slušnej úrovni, na čo sa napríklad nehodia najhoršie Čínske kazety
No ak ju predsa získate, tak trochu sa pohrať s kalibráciou, neprebudzovať a bude to fungovať, popravde asi by som si ju zvolil a uprednostnil pred Maxell UR 2012
PS:
už nahrávam druhú stranu, niekedy ma výšky prekvapia ako sú výrazné, pred koncom asi 1-2min mierne väčšia poruchovosť, ale to je skoro bežné dneska už
biela číra zavádzačka má modrú značku pri lepke, ale na druhej strane nie
kazeta nemá označenie strán, to si musíte zvoliť sami
kazeta má okno s plexi a nie s dierou
po nahratí oboch strán, nezanechala žiadny viditeľný bordel na hlavách a kladke.
https://ez647.sk/cc/cosmos_sft.html
V rámci môjho nahrávania Low Endu mi ostáva asi ešte 6CD takže postupne k tomu nahodím nejaké kazety podľa chuti a poradia mojich prírastkov
Táto kazeta so zvláštnym názvom Cosmos a H&H pripomína skôr nejakú reklamu na vesmírny šampón alebo vakcínu proti breberkám
Kazetu som dostal ako bonus k jednému z balíkov, je v čiernej hranatej krabičke, bola bez fólie, ale nebol na nej žiadny záznam, takže som ju neradil medzi použité.
Telo má základný dizajn podľa Philipsu, ale je z bieleho plastu, práve takéto kazety boli zárodkami odpadu Čínskej a pod. produkcie, takže na prvý pohľad, nahrávam nejakú Čínu z tých najhorších možných kvalít. No nie je to celkom pravda....
Obal nám nič neprezrádza o pôvode výrobku, ale popis strany "Seite" by mohol prezradiť Nemecký pôvod, alebo aspoň trh kam mal byť tento výrobok smerovaný.
Viac ma ale na obale potešil graf a trochu asi úprimnosť výrobcu že uviedol frekvenčný rozsah kazety ako 30Hz - 16kHz čo je na takú kazetu obstojné, ak by toľko naozaj zahrala, na nenáročný podmazový posluch by to bolo prijateľné.
Samotná kazeta, má telo odliate pomerne presne, ak to porovnám s bežnou Čínou, tak je to až nadmieru dobré, chod cievok je nadmieru ľahký a prirodzený, žiadne zadrhávanie, či utekanie pásky po celej šírke vodiaceho priestoru.
Po otvorení sa koná prekvapenie, cievky sú dizajnu ako staré Sony, svorka typu C a na druhej strane pol oblúkový výrez. Zistil som však že v tej skoršej dobe tento dizajn mali aj skoré kazety Fuji, Denon a mnoho Japonských výrobcov. Pri priamom porovnaní so Sony dizajnom sa nájdu rozdiely v niektorých vystužených častiach a rozmeroch, takže nie je to od Sony, ale podobné, niečo ako OEM štandard v Japonsku, ale aj niektoré neznáme kazety podivných značiek používali podobné a v pokračovaní môjho zberateľstva som našiel kazety podobnej konštrukcie a cievok, ako napríklad Toshiba Emi LN, ktorá je označená ako Singapúrska. Takže dajme tomu, toľko úvahy o pôvode. Cievky sú rozhodne ale schopné slušného fungovania.
Samotná páska je mierne tmavšia hnedá, už trpí mapkami, rozdielnou pigmentáciou vrstvy.
staršie testy na ostatných strojoch:
Akai DX-57, 17.7.2016 + graf na konci obrázkov
+2db, bias -12
Výškovo to nie je tak zlé, dá sa pomôcť biasom, ale výkon medzi 0 až +2db pre nenáročné nahrávky, inak je tam skreslenie, no a občas aj výraznejšia poruchovosť
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, jemne skreslí bas, výšky ale slabšie
BLE XD:
-2db, výšky ako zdroj, ale veľmi citlivá na výkon, ale zvukovo dosť schopné
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
slabšie výšky, výrazne okusaný poruchový zvuk, pravý kanál veľmi kolíše, +4db s jemným skreslením bas
ATC:
spadne na biase
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
0db, špičky +2db, skreslenie veľmi nepočuť, výšky slabšie, jemné, ale celkovo slabší a jemnejší zvuk, občas porucha sa nájde
ATC:
+2db ale silné skreslenie, výšky ako zdroj, poruchovosť je tam stále
na čistej nenahratej páske počuť v jednom kanály opakujúce sa pravidelné praskanie
Technics RS-TR575MII:
+4db v špičkách, výšky stredne dobré, alebo slabé, môžte si vybrať, bez porúch
test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR:
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah, bias na min, kolíše medzi -5 až -4 dieliky displeja
L: mimo rozsah, level na max, kolíše medzi 0 až +1 dielika displeja
z toho je patrné že výkon je dobrý, ideálny, ale výškovo bude slabšia, lepšie sa to už nedá spraviť
Napriek tomu zvukový dojem nie je zlý, na Sony to vytiahne +2db, ale nahrávka medzi 0 až +2db je výkonovo ideálna, výškovo tam nejaký pokles je, ale nie je to tragické na nenáročne veci
bez kolísania, stopu drží dobre, ale poruchy tam občas sú, ale jedná sa viac o nárazové zhluky úsekov pásky kde sa poruchy prejavia viac a inde menej, celkovo je to stále ešte dosť použiteľné a vysokej nekvalite Čínskych kaziet je to dosť vzdialené.
Takže záver, kazeta ničím nezaujme, ak si máte vybrať z balíka kaziet, beriete to ako zaujímavosť, alebo proste ju nechcete, ak vyslovene nejdete po takýchto exemplároch, ale to je viacmenej môj pohľad, niekto by mohol mať iný názor.
Aj keď výzorom možno neosloví, tak zvukovo a mechanicky ponúkne viac než vzhľadom. Napriek rokom koľko zrejme ubehlo od výroby, tak si drží zvuk až nadmieru vysoko, a keď niekomu nebude vyhovovať môže byť zdrojom komponentov, ako cievok, telo, a vankúš, ktoré sú na slušnej úrovni, na čo sa napríklad nehodia najhoršie Čínske kazety
No ak ju predsa získate, tak trochu sa pohrať s kalibráciou, neprebudzovať a bude to fungovať, popravde asi by som si ju zvolil a uprednostnil pred Maxell UR 2012
PS:
už nahrávam druhú stranu, niekedy ma výšky prekvapia ako sú výrazné, pred koncom asi 1-2min mierne väčšia poruchovosť, ale to je skoro bežné dneska už
biela číra zavádzačka má modrú značku pri lepke, ale na druhej strane nie
kazeta nemá označenie strán, to si musíte zvoliť sami
kazeta má okno s plexi a nie s dierou
po nahratí oboch strán, nezanechala žiadny viditeľný bordel na hlavách a kladke.
- Prílohy
-
- IMAG1269.JPG (102.55 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG1270.JPG (81.82 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0336.JPG (88.66 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0337.JPG (79.59 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0338.JPG (100.77 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0339.JPG (59.18 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0340.JPG (52.58 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0341.JPG (52.86 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0342.JPG (68.96 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0343.JPG (54.52 KiB) 2090 zobrazení
-
- kalibrácia Sony
- IMAG0344.JPG (61.42 KiB) 2090 zobrazení
-
- kalibrácia Sony na MAX
- IMAG0345.JPG (65.66 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0346.JPG (79.9 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0347.JPG (81.08 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0348.JPG (95.46 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0349.JPG (74.51 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0350.JPG (70.49 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG0351.JPG (58.25 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG1342.JPG (95.02 KiB) 2090 zobrazení
-
- IMAG1344.JPG (54.5 KiB) 2090 zobrazení