Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
to je práve otázka, lebo nemám problémy ak je presný strih a netrčia okraje, ale zase lepiacich pások bolo na trhu tiež veľa druhov, možno som mal len šťastie, v prvej polovici 90tych rokov lepená Sony HF-S drží dobre doteraz, podobne tak Basf LH-MI.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ano aj mne drží chrome maxima už 20 rokov pomocou obyč lepiacej pásky. Ale v lete do auta nebrať
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Dneska trochu rypnem do zakázaných oblastí a v rámci posledných CD k nahrávaniu lowendu som hľadal narýchlo nejaké vhodné kazety a našiel som niekoľko otestovaných, ale ešte nenahratých Mexických Sony EF a HF 60 a 90min, no čo s nimi už, tak som vybral Sony EF 90 v modrej fólii ale s červeným textom EF.
Takže ničia hlavy alebo nie? páni na fórach majú jasno, okrem Mexických chrome kaziet Sony sa jedná aj o zlo v podobe normal kaziet Mexico Sony. Je to môj prvý aj posledný pokus? ak deck prežije bez ujmy, ešte to pôjde do mojej rituálnej mechaniky
https://ez647.sk/cc/sony_ef.html#04
kazety Sony EF na fóre:
viewtopic.php?f=28&t=969
Nejdem tu nejako hlboko popisovať model EF,pretože tieto novodobé paskvily si to ani nezaslúžia.
Len poviem že sa vždy jednalo o rozpočtový model Sony, kde mohla byť použitá už v tej dobe náhodne rôzna páska triedy ferro a nemôžeme povedať že všetky boli priamo od Sony, ako som popisoval aj s fotkami v danom odkaze.
Túto kazetu som kúpil vo februári 2007 v predajni v Košiciach, myslím že kedysi známa ako predajňa Technics, v dobe neskôr už ako predajňa SONY, a vtedy mi vedeli ponúknuť maximálne EF, HF Mexico a UX-S Mexico v svetlo zelenom obale, ja som ich vtedy niekoľko nakúpil, teda tých UX-S som mal viac kusov, normal asi len po kuse.
Fólia je modrá, celú radu v EU boli kazety Sony EF modré, a naozaj tie fólie sa mi pomerne páčili, moderná doba, ale stále celkom dobrý dizajn, no a fakt že tieto kazety boli stále v hrubej zaoblenej krabičke, ktorá už síce nemala logo Sony, ale tieto dve veci fólia a krabička sú na tejto kazete to najkrajšie, no a tam to končí.
Booklet je chudobný a univerzálny pre všetky audiokazety Sony pre toto obdobie s nápisom Made in Mexico, papier je taký obyčajný drsný, bezfarebná potlač, žiadny polep, on sa síce k EF ani nikdy príliš nedával.
No a teraz samotná kazeta, telo je číre priehľadné, čo mi na isté účely vyhovuje, konštrukčne síce vyzerá jednoducho, ale steny sú pomerne hrubé a je podstatne presnejšie než niektoré Čínske zázraky. Na vodiacej časti kazety je matným znázornený pozostatok toho ako vyzeral dizajn priehľadných Sony kedysi, inak je totálne hladká, no nevyzerá najhoršie, ale Sony produkt to už nie je, či reálne nie, dizajnovo určite nie.
Cievky sú klasické Emtecovské, ale zatiaľ sa vlnia len jemne, nie sú totálne deformované, aj keď ja to považujem za ten najhorší konštrukčný prvok kazety.
Páska je svetlo hnedá, vyzerá vlastne aj celkom pekne, žiadne deformácie, optické závady, naozaj neviem čo povedať.
Zavádzačka totálne číra, lepka s číslami, akoby Basfu zo stroja vypadla, ale pri detailnom preskúmaní, predsa len tie lepky Basfu boli mierne odlišné.
Takže pozrieme sa na dobové testy na mojich strojoch:
Akai DX-57, +4db, bias -8
Ten bias som vtedy prehnal, výšky sú silnejšie než zdroj, takže možno bias -6, ale -4 bolo zase málo
Páska bola stále pomerne čerstvá takže sa tvárila použiteľne, celkovo zvuk počas testu bol pomerne pekný
grafický test z Akai na konci obrázkov
Pioneer CT-S550S:
+2db, výšková zhoda iba s kalibráciou BLE XD, inak je zvuk skoro dobrý, len občas mám dojem zakolísania ľavej strany
Technics RS-AZ7:
nenapísal som si výkon, len to že ľavý kanál nehrá takmer vôbec na tejto kazete, je to mŕtve, potom sa to trochu rozbehlo ale s veľkým kolísaním ľavej strany
ATC: spadne na LEVEL
Technics RS-TR979:
+4db, zvuk taký vyhlodaný od dolby bez výšok
ATC:
+4db, výšky výrazne zlepšenie, ale nie tak dobre ako zdroj, skreslený zvuk, táto páska zatiaľ dopadla na strojoch horšie než posledné verzie TDK Thajsko
Technics RS-TR575MII:
+4db s väčšou námahou, ale výškovo dosť slušné kupodivu
dnešný test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na min: 0 až +1, teda použiteľné
L: -6 / level na MAX, +2, teda dobré
kalibrácia musí byť vytočená na maximálne rozsahy, ale zvukovo je to až skoro výborné, použiteľné, do +4db je nahrávka celkom vhodná, výškovo je to také ako zdroj, možno nie tak detailné, ale viac než by som čakal od tejto kazety, zvukovo to počas testu bolo v poriadku
Kazetu som pretočil na začiatok a nechcelo sa mi čistiť stroj, pri takejto kvalitnej kazete, ak naozaj ničí hlavy, tak určite aj špinu vyčistí z hláv
No a veľké houby, ľavý kanál sa správal ako v teste na Technics AZ7, najprv žiadny zvuk a potom kolísal od takmer nič do plného zvuku, nechal som dokončiť CD, kde ostávali tri skladby, občas sa to zlepšilo a potom zhoršilo.
Potom som vybral kazetu, skontroloval hlavy či sú poškrabané a nič som nevidel, vyčistil celú dráhu a skúsil znovu. Zvuk bol už v poriadku, tak ako pri prvom teste dneska, aktuálne som na 39min prvej strany a zvuk sa viac nezhoršil, tak ak to bude dobré na druhej strane na začiatku, nebudem písať, ak bude zlé, dopíšem to sem, rovnako tak aj iné problémy ak budú.
Pri prechode hlavami vzniká jemný šumivý zvuk trenia pásky o hlavy, ale to vzniká aj z mnoho iných kaziet čo poznám, tak je otázne ako veľmi je to vážne.
Pri poničení hláv Mexickými pásmi sa na tapeheads.net hovorilo o výrazne počuteľnom poklese výšok počas prehrávania aj záznamu na akékoľvek iné kazety, trvalé poškodenie hláv a to už po prehratí jednej strany zlej kazety, ja zatiaľ nevnímam zhoršenia, ale dám vedieť. Pán ale vtedy testoval na veži, alebo ľahšom kazeťáku so základnými hlavami, skúšal aj Hard permalloy trojhlavých deckov a tam bola potreba viac prechodov tejto pásky na vnímateľné poškodenie počuteľné, alebo viditeľné fyzicky.
Kazetu teda nemôžem doporučiť, pre riziko poškodenia hláv, zo zvukového hľadiska je to také neisté, občas zahrá dobre, občas totálne kolíše stopa, podotýkam že ak kolísal ľavý kanál, tak pravý bol úplne v poriadku, to znamená že je vylúčená chyba kladky. Fyzický pochod pásky v decku do strán sa prejaví na oboch kanáloch, ale v prípade jedného kanálu, je to už existujúce opotrebenie, zlé doliehanie pásky na hlavu, zlé napnutie, zlé vedenie pásky v kazetovom odliatku a mnoho ďalších dôvodov.
Rozhodne pre vášnivých zberateľov do poličky vhodná, ale príliš moderná kazeta, inak netuším čo s ňou ďalej.
Cievky mizerné, na diely sa hodí možno telo a vankúš, ani magnetický plech sa už nedával.
PS: poznatky na konci prvej a začiatku druhej strany
Koniec strany A asi minútu naozaj bol mierny náhly pokles výšok, a posledných 20sekúnd kolísalo po otlakoch svorky/lepky
Začiatok strany B je úplne v poriadku, bez kolísania a výšky sú znovu v poriadku
ak sa stane niečo vážnejšie aj na konci strany B tak zase napíšem, inak nie
No a čo páni, máte dosť? ešte tu mám tie dve HF 90 Mexico k dispozícii, a možno aj niekoľko verzií EF, HF 60 Mexico.
Takže ničia hlavy alebo nie? páni na fórach majú jasno, okrem Mexických chrome kaziet Sony sa jedná aj o zlo v podobe normal kaziet Mexico Sony. Je to môj prvý aj posledný pokus? ak deck prežije bez ujmy, ešte to pôjde do mojej rituálnej mechaniky
https://ez647.sk/cc/sony_ef.html#04
kazety Sony EF na fóre:
viewtopic.php?f=28&t=969
Nejdem tu nejako hlboko popisovať model EF,pretože tieto novodobé paskvily si to ani nezaslúžia.
Len poviem že sa vždy jednalo o rozpočtový model Sony, kde mohla byť použitá už v tej dobe náhodne rôzna páska triedy ferro a nemôžeme povedať že všetky boli priamo od Sony, ako som popisoval aj s fotkami v danom odkaze.
Túto kazetu som kúpil vo februári 2007 v predajni v Košiciach, myslím že kedysi známa ako predajňa Technics, v dobe neskôr už ako predajňa SONY, a vtedy mi vedeli ponúknuť maximálne EF, HF Mexico a UX-S Mexico v svetlo zelenom obale, ja som ich vtedy niekoľko nakúpil, teda tých UX-S som mal viac kusov, normal asi len po kuse.
Fólia je modrá, celú radu v EU boli kazety Sony EF modré, a naozaj tie fólie sa mi pomerne páčili, moderná doba, ale stále celkom dobrý dizajn, no a fakt že tieto kazety boli stále v hrubej zaoblenej krabičke, ktorá už síce nemala logo Sony, ale tieto dve veci fólia a krabička sú na tejto kazete to najkrajšie, no a tam to končí.
Booklet je chudobný a univerzálny pre všetky audiokazety Sony pre toto obdobie s nápisom Made in Mexico, papier je taký obyčajný drsný, bezfarebná potlač, žiadny polep, on sa síce k EF ani nikdy príliš nedával.
No a teraz samotná kazeta, telo je číre priehľadné, čo mi na isté účely vyhovuje, konštrukčne síce vyzerá jednoducho, ale steny sú pomerne hrubé a je podstatne presnejšie než niektoré Čínske zázraky. Na vodiacej časti kazety je matným znázornený pozostatok toho ako vyzeral dizajn priehľadných Sony kedysi, inak je totálne hladká, no nevyzerá najhoršie, ale Sony produkt to už nie je, či reálne nie, dizajnovo určite nie.
Cievky sú klasické Emtecovské, ale zatiaľ sa vlnia len jemne, nie sú totálne deformované, aj keď ja to považujem za ten najhorší konštrukčný prvok kazety.
Páska je svetlo hnedá, vyzerá vlastne aj celkom pekne, žiadne deformácie, optické závady, naozaj neviem čo povedať.
Zavádzačka totálne číra, lepka s číslami, akoby Basfu zo stroja vypadla, ale pri detailnom preskúmaní, predsa len tie lepky Basfu boli mierne odlišné.
Takže pozrieme sa na dobové testy na mojich strojoch:
Akai DX-57, +4db, bias -8
Ten bias som vtedy prehnal, výšky sú silnejšie než zdroj, takže možno bias -6, ale -4 bolo zase málo
Páska bola stále pomerne čerstvá takže sa tvárila použiteľne, celkovo zvuk počas testu bol pomerne pekný
grafický test z Akai na konci obrázkov
Pioneer CT-S550S:
+2db, výšková zhoda iba s kalibráciou BLE XD, inak je zvuk skoro dobrý, len občas mám dojem zakolísania ľavej strany
Technics RS-AZ7:
nenapísal som si výkon, len to že ľavý kanál nehrá takmer vôbec na tejto kazete, je to mŕtve, potom sa to trochu rozbehlo ale s veľkým kolísaním ľavej strany
ATC: spadne na LEVEL
Technics RS-TR979:
+4db, zvuk taký vyhlodaný od dolby bez výšok
ATC:
+4db, výšky výrazne zlepšenie, ale nie tak dobre ako zdroj, skreslený zvuk, táto páska zatiaľ dopadla na strojoch horšie než posledné verzie TDK Thajsko
Technics RS-TR575MII:
+4db s väčšou námahou, ale výškovo dosť slušné kupodivu
dnešný test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na min: 0 až +1, teda použiteľné
L: -6 / level na MAX, +2, teda dobré
kalibrácia musí byť vytočená na maximálne rozsahy, ale zvukovo je to až skoro výborné, použiteľné, do +4db je nahrávka celkom vhodná, výškovo je to také ako zdroj, možno nie tak detailné, ale viac než by som čakal od tejto kazety, zvukovo to počas testu bolo v poriadku
Kazetu som pretočil na začiatok a nechcelo sa mi čistiť stroj, pri takejto kvalitnej kazete, ak naozaj ničí hlavy, tak určite aj špinu vyčistí z hláv
No a veľké houby, ľavý kanál sa správal ako v teste na Technics AZ7, najprv žiadny zvuk a potom kolísal od takmer nič do plného zvuku, nechal som dokončiť CD, kde ostávali tri skladby, občas sa to zlepšilo a potom zhoršilo.
Potom som vybral kazetu, skontroloval hlavy či sú poškrabané a nič som nevidel, vyčistil celú dráhu a skúsil znovu. Zvuk bol už v poriadku, tak ako pri prvom teste dneska, aktuálne som na 39min prvej strany a zvuk sa viac nezhoršil, tak ak to bude dobré na druhej strane na začiatku, nebudem písať, ak bude zlé, dopíšem to sem, rovnako tak aj iné problémy ak budú.
Pri prechode hlavami vzniká jemný šumivý zvuk trenia pásky o hlavy, ale to vzniká aj z mnoho iných kaziet čo poznám, tak je otázne ako veľmi je to vážne.
Pri poničení hláv Mexickými pásmi sa na tapeheads.net hovorilo o výrazne počuteľnom poklese výšok počas prehrávania aj záznamu na akékoľvek iné kazety, trvalé poškodenie hláv a to už po prehratí jednej strany zlej kazety, ja zatiaľ nevnímam zhoršenia, ale dám vedieť. Pán ale vtedy testoval na veži, alebo ľahšom kazeťáku so základnými hlavami, skúšal aj Hard permalloy trojhlavých deckov a tam bola potreba viac prechodov tejto pásky na vnímateľné poškodenie počuteľné, alebo viditeľné fyzicky.
Kazetu teda nemôžem doporučiť, pre riziko poškodenia hláv, zo zvukového hľadiska je to také neisté, občas zahrá dobre, občas totálne kolíše stopa, podotýkam že ak kolísal ľavý kanál, tak pravý bol úplne v poriadku, to znamená že je vylúčená chyba kladky. Fyzický pochod pásky v decku do strán sa prejaví na oboch kanáloch, ale v prípade jedného kanálu, je to už existujúce opotrebenie, zlé doliehanie pásky na hlavu, zlé napnutie, zlé vedenie pásky v kazetovom odliatku a mnoho ďalších dôvodov.
Rozhodne pre vášnivých zberateľov do poličky vhodná, ale príliš moderná kazeta, inak netuším čo s ňou ďalej.
Cievky mizerné, na diely sa hodí možno telo a vankúš, ani magnetický plech sa už nedával.
PS: poznatky na konci prvej a začiatku druhej strany
Koniec strany A asi minútu naozaj bol mierny náhly pokles výšok, a posledných 20sekúnd kolísalo po otlakoch svorky/lepky
Začiatok strany B je úplne v poriadku, bez kolísania a výšky sú znovu v poriadku
ak sa stane niečo vážnejšie aj na konci strany B tak zase napíšem, inak nie
No a čo páni, máte dosť? ešte tu mám tie dve HF 90 Mexico k dispozícii, a možno aj niekoľko verzií EF, HF 60 Mexico.
- Prílohy
-
- ef9004.jpg (58.93 KiB) 1509 zobrazení
-
- z_sonyef9002.jpg (76.45 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0259.JPG (100.75 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0260.JPG (118.73 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0261.JPG (105.79 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0262.JPG (90.61 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0263.JPG (70.66 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0264.JPG (73.67 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0265.JPG (66.02 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0266.JPG (60.69 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0267.JPG (86.4 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0268.JPG (80.93 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0269.JPG (69.77 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0270.JPG (93.69 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0271.JPG (82.01 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0272.JPG (83.27 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0273.JPG (85.3 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0274.JPG (90.13 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0275.JPG (57.43 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0276.JPG (58.42 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0277.JPG (88.99 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0278.JPG (102.82 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0279.JPG (121.28 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0280.JPG (100.89 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0281.JPG (79.04 KiB) 1509 zobrazení
-
- IMAG0282.JPG (79.3 KiB) 1509 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
napínavé, skoro som sa pos... máš inú odvahu a čo tie predošlé thailand alebo tie potom thailand, tam je tiež asi možné čokoľvek.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Hej, ale konkrétne CDit USA Mexico by som asi nemal odvahu, jedine žeby bola páska hnedá
Inak mi stále vŕta hlavou jedna vec.
Sony UX a UX-S, aj CDit II s čiernou páskou, označené ako Made in Thailand, alebo EU mali výborný zvuk, až nadmieru dobrý, ale písali sme že možno sú tiež nebezpečné a sám si spomínal že ti poškrabala hlavu na decku.
Ale UX-S a CDit fialová, obe označené Made in Mexico mali strašne mizerný zvuk, páska bola príšernej kvality, no a teraz ma zaujíma či sa jednalo o rovnaký zdroj pásky, a či obe rovnako ničia hlavy, alebo sú z úplne odlišných zdrojov... toje niečo čo som nespomenul vtedy keď sme to riešili.
Inak mi stále vŕta hlavou jedna vec.
Sony UX a UX-S, aj CDit II s čiernou páskou, označené ako Made in Thailand, alebo EU mali výborný zvuk, až nadmieru dobrý, ale písali sme že možno sú tiež nebezpečné a sám si spomínal že ti poškrabala hlavu na decku.
Ale UX-S a CDit fialová, obe označené Made in Mexico mali strašne mizerný zvuk, páska bola príšernej kvality, no a teraz ma zaujíma či sa jednalo o rovnaký zdroj pásky, a či obe rovnako ničia hlavy, alebo sú z úplne odlišných zdrojov... toje niečo čo som nespomenul vtedy keď sme to riešili.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja neviem ale asi všetky tie kazety jeb...do hajzla,aj tak nič nepočúvam (sorry za výrazivo)
Tie HF sú ktoré, presne tie čo mám, že
Tie HF sú ktoré, presne tie čo mám, že
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
HF mám z Mexica celkovo viac kusov, ale tie čo som našiel s touto EFkou sú tieto dve:
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90xr.JPG
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90xw.jpg
ale tej nie moc zaujímavej hudby čo nahrávam na lowend pásky už mám len na jednu 90min kazetu, a keby som nahrával chcel by som obe súčasne, nech mám dva testy tejto kazety po sebe, ale musím popremýšľať nad inou hudbou
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90xr.JPG
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90xw.jpg
ale tej nie moc zaujímavej hudby čo nahrávam na lowend pásky už mám len na jednu 90min kazetu, a keby som nahrával chcel by som obe súčasne, nech mám dva testy tejto kazety po sebe, ale musím popremýšľať nad inou hudbou
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
no nič práve ma to prestalo baviť celkom
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja som dokončil práve tú EF, druhá strana bez kolísania úplne do konca, hlavy som vyčistil, nevidieť na nich nič poškodené
asi budem ešte pokračovať tento týždeň s tými dvoma HFkami.
asi budem ešte pokračovať tento týždeň s tými dvoma HFkami.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Hlafá sa dobrovolník
30x prehrať každú z tých kaziet. Sledovať opotrebenie hláv.
A....a aj tak to nebude veľa platné, keďže v tom ktorom type balenia môžu byť rôzne pásky.
Osobne ma teda prekvapuje že sa to týka aj normaliek.
A just treba aj tie chromky skúsiť na nejakom no name stroji. Ale teda ja nemám ani tie chromky a ani no name stroj.
Nstar: tebe hobľovali hlavy aj Thajské?
EZ: teda odvaha skúšať to na trojhlave. Vidieť, že si tomuto koníčku ochotný obetovať čo, to.
30x prehrať každú z tých kaziet. Sledovať opotrebenie hláv.
A....a aj tak to nebude veľa platné, keďže v tom ktorom type balenia môžu byť rôzne pásky.
Osobne ma teda prekvapuje že sa to týka aj normaliek.
A just treba aj tie chromky skúsiť na nejakom no name stroji. Ale teda ja nemám ani tie chromky a ani no name stroj.
Nstar: tebe hobľovali hlavy aj Thajské?
EZ: teda odvaha skúšať to na trojhlave. Vidieť, že si tomuto koníčku ochotný obetovať čo, to.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
hej, najväčšia obeť je na páske, ale na tej výplatnej...
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Sony HF 90min rok 2002-2008cca Made in Mexico
https://ez647.sk/cc/sony_hf.html#02
Takže páni nech je to kompletné, dneska som sa pustil do tejto Mexickej Sony HF, ktorá sa nesie v takmer rovnakom duchu ako včerajšia Mexická Sony EF s červeným textom.
Model HF zase nebudem predstavovať, pretože toto je už trošku mimo riadnu kvalitu Sony, v krátkosti len že sa jednalo o základný model normal s páskou Pure Gamma, či aj tam robili podvody s rôznymi páskami v kazete mi nie je známe, ale mám pocit že tu sa snažili držať nejakú kvalitu až takmer do roku 2000.
Myslím že už v roku 1999cca prišiel dizajn fólii, ktorý vydržal až takmer do samého konca pre EU. Dizajny a Chaos:
Keďže v tejto uvedenej fólii sa tieto kazety vyskytovali mnoho posledných rokov predaja a bolo tam mnoho verzií a výrobcov, takže sa mierne posnažím vniesť poriadok do chaosu.
Začnem teda od konca
potlač kazety:
Na obrázku vidíte tri kazety. Prvá verzia používa potlač zhodnú s originálnou Sony kazetou v roku 1999, druhá verzia sa objavila až neskôr s predtlačenou plochou pre popis na štýl EFky, teda od tej doby sa prestali dávať do balenia samolepky. Tretia verzia je monochromatické prevedenie, zlacnenie potlače. Telá a výroba kaziet:
Zisťujem čím viac sa niečo pitvá, tým viac detailov sa objavuje. Prvá verzia na obrázku C70 je pôvodný dizajn Sony používaný od cca od 1995-1999 roku výroby nie len pre model HF, má pekne tvarovanú oblasť vedenia pásky. Kazety prevažne Thajsko, Taliansko a pod.
Druhý kus je Mexický, kde ostala len matná silueta na povrchu tela z predošlého dizajnu.
Tretí kus je takmer identický s prvým ale je rozdiel vo vymedzovacích čiarach, kde páska prechádza na kladku, táto má šikmé rohové vedenie na kladky podľa pôvodného vzoru Sony.
Posledná štvrtá na obrázku, s tým ste sa už možno u Mexických Sony občas stretli, ale nie často, tu sa jedná o originál návrh tela a hlavne cievok Aurex Mexico.
A v uvedenej fólii sa v rokoch 2010-2012cca dali získať kazety v extra slim krabičke s kazetou TDK Thajsko, kde boli cievky Sony krížené so svorkou TDK, kto ich má doma tak bude vedieť a podľa testov boli kvalitatívne vyššie, hlavne mechanicky od Mexických verzií:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf_2002_thailandk.jpg Balenia a výroba:
Aj keď na prvý pohľad rovnaká fólia, ale rozdielna zadná strana, skoršia verzia je vraj EU, ale obsahuje rovnakú kazetu ako Mexico, ale je tam podstatne kvalitnejšia páska z vlastných skúseností, ale kazeta rovnako mizerná:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf9002xz.jpg
a tu verzia Mexico:
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90mx.JPG
Verzia TDK má vzadu Made in Thailand:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf_2002_thailand2.JPG
a samozrejme nedal som pôvodnú Sony 1999, ale tá ma rovnakú fóliu vzadu ako prvá uvedená, ale poznať podľa originálnych/Emtec cievok o čo sa jedná.
Ak Vám to nepomohlo, tak sa pýtajte
Dnešná kazeta:
Jedná sa o verziu ako vidíte na fotkách s predtlačenou plochou na popis, bez samolepiek, ale ešte s bielou červenou potlačou. Telo kazety je takmer identické so Sony HF, rozdiel som našiel práve vo vystredení pásky na kladky, v hrúbke a dĺžke tých čiar, ako je na foto, inak sú úplne identické fyzicky. Telo je tmavé, a potlač jednoduchá, cievky biele typu Emtec, ale vieme už aj že Emtec to objednával v Číne, Kóreii a sám sa staral už len o pásku a montáž.
Krabička a booklet sú zhodné s EF zo včera.
Mechanicky ide podobne ako EF, cievky sa vlnia len jemne, stav je ešte dobrý.
Farba pásky vyzerá zhodne, optický klam tvorí len odlišná farba tela kazety (schválne ak si porovnáte rovnakú pásku v bielej a čiernej kazete, oči to totálne dopletie a v bielej kazete vyzerá takmer každá páska tmavšie.)
Takže zrejme použili rovnakú pásku ako do EF, ale možno jej stav je lepší, alebo lepšia šarža, predsa HF bol prémiový ferro, kdežto EF len rozpočtový.
Kazeta pochádza z iného obchodu než včerajšia, kúpená asi v 2008 zrejme Elektro Astra posledné kusy, alebo Hypernova kým ešte fungovala, v tých rokoch 2008cca mali Mexické EF a HF.
Staršie testy, a porovnávajte s tým čo som písal k EF včera ako to sedí, testy cca 2012.
Akai DX-57:
+4db, bias -8, zvuk je podobný ako na EF tejto verzie a rovnako neverím tejto konštrukcii kazety a cievkam.
Graf z Akai na konci
Pioneer CT-S550S:
+2db, mierne basy nestíhajú, inak by bol zvuk celkom schopný
BLE XD:
+2db, zlepšenie, bez skreslenia, pekný zvuk, dobré výšky
Technics RS-AZ7:
+6db, ale zvuk je skreslený, slabé výšky a jeden kanál kolíše
ATC:
podstatné zlepšenie, +4db, výšky ako zdroj, bassy bez skreslenia, žiadne kolísanie, vyvážené kanály, celkom vhodné na použitie
Technics RS-TR979:
+4db, slabé výšky
ATC:
+6db s miernym skreslením, výšky ako zdroj, mierne ubrať zvuk a kazeta je pre tento stroj vhodná
Technics RS-TR575MII:
+4db viac náročné vybudenie, treba viac tlačiť, výšky sú dosť schopné
Sony TC-KE600S dnešný test a ostrá nahrávka:
kalibrácia:
H: mimo rozsah / bias na min +3 dieliky, čo je lepšie než kazeta včera
L: mimo rozsah / +2 dieliky
no je to zaujímavé, pretože bez kalibrácie sa tvári niekoľko násobné horšie než včerajšia EF, ale s kalibráciou na max je to nad limit dobré. Včera na EF som nechal kalibráciu na max, ale na dnešnej HF som ubral level aby dosiahol 0 na displeji, čo je ideálne.
Zvukovo mi príde o trochu sviežejšia než včerajšia kazeta, vhodné stále budiť max. +4db
Pri ostrej nahrávke, žiadne kolísanie na začiatku strany, ani na konci strany, ani náznak. Prvých pár sekúnd trochu dropy, ale to dneska robí takmer každá kazeta.
Jemne šúchavý zvuk pri pohybe hlavami decku ako u EF včera nebudí dôveru a stále myslím na ten Mexický nebezpečný pôvod.
Kazetu zase nemôžem doporučiť inak než do zbierky, na nahrávanie je to riziko pre poškodenie hláv, a nekvalitu kazetového puzdra a hlavne cievok, ale zase kto sa odváži, môže občas dostať slušné výsledky na decku s kalibráciou, bez nej nebudú výšky dostatočné.
Ešte najbližšie prežite ďalšiu Mexickú HF a potom si dáme od Mexika na chvíľu pokoj.
PS:
Ako som nedávno popisoval možnosť Mexických pásov chrome v moderných kazetách Sony UX, UX-S, CDit II, CDix II a neskôr som sa pozastavil nad otázkou prečo tieto hrajú tak kvalitné keď je uvedený Thajský, alebo Európsky pôvod, a tie naozaj Mexické sú kvalitatívne, zvukovo zlé, že prečo je tam rozdiel a či naozaj obe ničia hlavy.
Spomenul som si ešte na jednu teóriu, ktorú by som rád odprezentoval ako jednu z možností.
A to fakt že kazety s čiernou nepriesvitnou modernou páskou v UX, UX-S 2002 a modrých CDit II mohol poskytnúť Emtec. ICh kazety boli síce slabé, ale pásky stále s kvalitou Basfu plne na FeCO zložení, vo vyšších modeloch s veľmi silným vybudením, a žiadnymi škodami na hlavách, výborný zvuk a vzhľad je tiež čierny a nepriesvitný. Okrem toho Samolepky s číslami vyzerajú dôveryhodnejšie na Basf než u tých Mexických HF.
Do tejto teórie mi nezapadá už jedine Metal-XR rok 2002, ktorá má očividne aj zvukovo inú pásku než pôvodné Sony, ale je veľmi dobrá a tu ani v Mexicu v tej dobe nie je žiadny známy výrobca metal pásky, takže záhada, ktorej sa zase povenujem niekedy inokedy.
https://ez647.sk/cc/sony_hf.html#02
Takže páni nech je to kompletné, dneska som sa pustil do tejto Mexickej Sony HF, ktorá sa nesie v takmer rovnakom duchu ako včerajšia Mexická Sony EF s červeným textom.
Model HF zase nebudem predstavovať, pretože toto je už trošku mimo riadnu kvalitu Sony, v krátkosti len že sa jednalo o základný model normal s páskou Pure Gamma, či aj tam robili podvody s rôznymi páskami v kazete mi nie je známe, ale mám pocit že tu sa snažili držať nejakú kvalitu až takmer do roku 2000.
Myslím že už v roku 1999cca prišiel dizajn fólii, ktorý vydržal až takmer do samého konca pre EU. Dizajny a Chaos:
Keďže v tejto uvedenej fólii sa tieto kazety vyskytovali mnoho posledných rokov predaja a bolo tam mnoho verzií a výrobcov, takže sa mierne posnažím vniesť poriadok do chaosu.
Začnem teda od konca
potlač kazety:
Na obrázku vidíte tri kazety. Prvá verzia používa potlač zhodnú s originálnou Sony kazetou v roku 1999, druhá verzia sa objavila až neskôr s predtlačenou plochou pre popis na štýl EFky, teda od tej doby sa prestali dávať do balenia samolepky. Tretia verzia je monochromatické prevedenie, zlacnenie potlače. Telá a výroba kaziet:
Zisťujem čím viac sa niečo pitvá, tým viac detailov sa objavuje. Prvá verzia na obrázku C70 je pôvodný dizajn Sony používaný od cca od 1995-1999 roku výroby nie len pre model HF, má pekne tvarovanú oblasť vedenia pásky. Kazety prevažne Thajsko, Taliansko a pod.
Druhý kus je Mexický, kde ostala len matná silueta na povrchu tela z predošlého dizajnu.
Tretí kus je takmer identický s prvým ale je rozdiel vo vymedzovacích čiarach, kde páska prechádza na kladku, táto má šikmé rohové vedenie na kladky podľa pôvodného vzoru Sony.
Posledná štvrtá na obrázku, s tým ste sa už možno u Mexických Sony občas stretli, ale nie často, tu sa jedná o originál návrh tela a hlavne cievok Aurex Mexico.
A v uvedenej fólii sa v rokoch 2010-2012cca dali získať kazety v extra slim krabičke s kazetou TDK Thajsko, kde boli cievky Sony krížené so svorkou TDK, kto ich má doma tak bude vedieť a podľa testov boli kvalitatívne vyššie, hlavne mechanicky od Mexických verzií:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf_2002_thailandk.jpg Balenia a výroba:
Aj keď na prvý pohľad rovnaká fólia, ale rozdielna zadná strana, skoršia verzia je vraj EU, ale obsahuje rovnakú kazetu ako Mexico, ale je tam podstatne kvalitnejšia páska z vlastných skúseností, ale kazeta rovnako mizerná:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf9002xz.jpg
a tu verzia Mexico:
https://ez647.sk/cc/a/b/hf90mx.JPG
Verzia TDK má vzadu Made in Thailand:
https://ez647.sk/cc/a/b/sony_hf_2002_thailand2.JPG
a samozrejme nedal som pôvodnú Sony 1999, ale tá ma rovnakú fóliu vzadu ako prvá uvedená, ale poznať podľa originálnych/Emtec cievok o čo sa jedná.
Ak Vám to nepomohlo, tak sa pýtajte
Dnešná kazeta:
Jedná sa o verziu ako vidíte na fotkách s predtlačenou plochou na popis, bez samolepiek, ale ešte s bielou červenou potlačou. Telo kazety je takmer identické so Sony HF, rozdiel som našiel práve vo vystredení pásky na kladky, v hrúbke a dĺžke tých čiar, ako je na foto, inak sú úplne identické fyzicky. Telo je tmavé, a potlač jednoduchá, cievky biele typu Emtec, ale vieme už aj že Emtec to objednával v Číne, Kóreii a sám sa staral už len o pásku a montáž.
Krabička a booklet sú zhodné s EF zo včera.
Mechanicky ide podobne ako EF, cievky sa vlnia len jemne, stav je ešte dobrý.
Farba pásky vyzerá zhodne, optický klam tvorí len odlišná farba tela kazety (schválne ak si porovnáte rovnakú pásku v bielej a čiernej kazete, oči to totálne dopletie a v bielej kazete vyzerá takmer každá páska tmavšie.)
Takže zrejme použili rovnakú pásku ako do EF, ale možno jej stav je lepší, alebo lepšia šarža, predsa HF bol prémiový ferro, kdežto EF len rozpočtový.
Kazeta pochádza z iného obchodu než včerajšia, kúpená asi v 2008 zrejme Elektro Astra posledné kusy, alebo Hypernova kým ešte fungovala, v tých rokoch 2008cca mali Mexické EF a HF.
Staršie testy, a porovnávajte s tým čo som písal k EF včera ako to sedí, testy cca 2012.
Akai DX-57:
+4db, bias -8, zvuk je podobný ako na EF tejto verzie a rovnako neverím tejto konštrukcii kazety a cievkam.
Graf z Akai na konci
Pioneer CT-S550S:
+2db, mierne basy nestíhajú, inak by bol zvuk celkom schopný
BLE XD:
+2db, zlepšenie, bez skreslenia, pekný zvuk, dobré výšky
Technics RS-AZ7:
+6db, ale zvuk je skreslený, slabé výšky a jeden kanál kolíše
ATC:
podstatné zlepšenie, +4db, výšky ako zdroj, bassy bez skreslenia, žiadne kolísanie, vyvážené kanály, celkom vhodné na použitie
Technics RS-TR979:
+4db, slabé výšky
ATC:
+6db s miernym skreslením, výšky ako zdroj, mierne ubrať zvuk a kazeta je pre tento stroj vhodná
Technics RS-TR575MII:
+4db viac náročné vybudenie, treba viac tlačiť, výšky sú dosť schopné
Sony TC-KE600S dnešný test a ostrá nahrávka:
kalibrácia:
H: mimo rozsah / bias na min +3 dieliky, čo je lepšie než kazeta včera
L: mimo rozsah / +2 dieliky
no je to zaujímavé, pretože bez kalibrácie sa tvári niekoľko násobné horšie než včerajšia EF, ale s kalibráciou na max je to nad limit dobré. Včera na EF som nechal kalibráciu na max, ale na dnešnej HF som ubral level aby dosiahol 0 na displeji, čo je ideálne.
Zvukovo mi príde o trochu sviežejšia než včerajšia kazeta, vhodné stále budiť max. +4db
Pri ostrej nahrávke, žiadne kolísanie na začiatku strany, ani na konci strany, ani náznak. Prvých pár sekúnd trochu dropy, ale to dneska robí takmer každá kazeta.
Jemne šúchavý zvuk pri pohybe hlavami decku ako u EF včera nebudí dôveru a stále myslím na ten Mexický nebezpečný pôvod.
Kazetu zase nemôžem doporučiť inak než do zbierky, na nahrávanie je to riziko pre poškodenie hláv, a nekvalitu kazetového puzdra a hlavne cievok, ale zase kto sa odváži, môže občas dostať slušné výsledky na decku s kalibráciou, bez nej nebudú výšky dostatočné.
Ešte najbližšie prežite ďalšiu Mexickú HF a potom si dáme od Mexika na chvíľu pokoj.
PS:
Ako som nedávno popisoval možnosť Mexických pásov chrome v moderných kazetách Sony UX, UX-S, CDit II, CDix II a neskôr som sa pozastavil nad otázkou prečo tieto hrajú tak kvalitné keď je uvedený Thajský, alebo Európsky pôvod, a tie naozaj Mexické sú kvalitatívne, zvukovo zlé, že prečo je tam rozdiel a či naozaj obe ničia hlavy.
Spomenul som si ešte na jednu teóriu, ktorú by som rád odprezentoval ako jednu z možností.
A to fakt že kazety s čiernou nepriesvitnou modernou páskou v UX, UX-S 2002 a modrých CDit II mohol poskytnúť Emtec. ICh kazety boli síce slabé, ale pásky stále s kvalitou Basfu plne na FeCO zložení, vo vyšších modeloch s veľmi silným vybudením, a žiadnymi škodami na hlavách, výborný zvuk a vzhľad je tiež čierny a nepriesvitný. Okrem toho Samolepky s číslami vyzerajú dôveryhodnejšie na Basf než u tých Mexických HF.
Do tejto teórie mi nezapadá už jedine Metal-XR rok 2002, ktorá má očividne aj zvukovo inú pásku než pôvodné Sony, ale je veľmi dobrá a tu ani v Mexicu v tej dobe nie je žiadny známy výrobca metal pásky, takže záhada, ktorej sa zase povenujem niekedy inokedy.
- Prílohy
-
- hf90mx.JPG (113.59 KiB) 1447 zobrazení
-
- hf90nt.JPG (80.37 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0308.JPG (112.13 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0309.JPG (115.43 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0310.JPG (108.63 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0311.JPG (94.35 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0312.JPG (84.06 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0313.JPG (78.41 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0314.JPG (72.89 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0315.JPG (74.48 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0316.JPG (89.81 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0317.JPG (85.79 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0318.JPG (85.17 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0319.JPG (54.21 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0320.JPG (102.85 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0321.JPG (93.71 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0322.JPG (86.98 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0323.JPG (76.46 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0324.JPG (70.35 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0325.JPG (75.25 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0327.JPG (71.31 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0329.JPG (121.05 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0330.JPG (90.83 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0331.JPG (74.95 KiB) 1447 zobrazení
-
- IMAG0332.JPG (80.4 KiB) 1447 zobrazení