Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
oneeeee: nie, okrem toho AZ7 nadhodnocuje to zobrazovanie oproti reálu, ako som spomínal minule
Nstar: no proste je výborná
Nstar: no proste je výborná
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
EZ: Je a s nakresleným oválom som ešte nemal ale bral by som celú krabicu tak po ...ale nebudem hovorit
Stano: kupuj a nahrávaj, najlepšie po paletách, tu si to trúfam tvrdiť rozoberieme keby dačo
jednu UDI kazetu mali poslať mimozemšťanom nech si majú na čo nahrať tú platňu z Voyageru
Stano: kupuj a nahrávaj, najlepšie po paletách, tu si to trúfam tvrdiť rozoberieme keby dačo
jednu UDI kazetu mali poslať mimozemšťanom nech si majú na čo nahrať tú platňu z Voyageru
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nstar:
Po paletách nie, ale skutočne sú kazety, ktoré kúpiš za pár korún, hlavne keď si človek všimne ceny u nás.
Že vraj aj v Japonsku to už ide veľmi hore, mladých chytil analóg
Ale zatiaľ sa dá a kým sa dá tak...
Minulý rok v lete som sa sťažoval, to som kúpil také predražené kazety, tento rok by z toho už bol zisk
Jednoducho kazety už lacnejšie nebudú, dnešná cena je zatiaľ ok.
Napr. Maxell UDI 1988, sa dajú kúpiť po 6 eúr, Axie metal position 8-12 eúr, a bežné chromky na nahrávanie, od zavedených značiek stále 6-8 eúr,niekedy aj lacnejšie. Pokiaľ ide o kvalitné nahrávanie, tak sa stále dá zohnať kvalita za rozumný peniaz.
Zbierka pár peňazí spotrebuje, hlavne keď chce človek po viac kusov, aby to tak nebolelo, keď rozbalujem
Inak nájsť niekde paletu kaziet, tak ti 2-3 kartóny dám len tak, za to, že si mi vždy dobre radil, jedine pri cenách kaziet sa nezhodneme
Po paletách nie, ale skutočne sú kazety, ktoré kúpiš za pár korún, hlavne keď si človek všimne ceny u nás.
Že vraj aj v Japonsku to už ide veľmi hore, mladých chytil analóg
Ale zatiaľ sa dá a kým sa dá tak...
Minulý rok v lete som sa sťažoval, to som kúpil také predražené kazety, tento rok by z toho už bol zisk
Jednoducho kazety už lacnejšie nebudú, dnešná cena je zatiaľ ok.
Napr. Maxell UDI 1988, sa dajú kúpiť po 6 eúr, Axie metal position 8-12 eúr, a bežné chromky na nahrávanie, od zavedených značiek stále 6-8 eúr,niekedy aj lacnejšie. Pokiaľ ide o kvalitné nahrávanie, tak sa stále dá zohnať kvalita za rozumný peniaz.
Zbierka pár peňazí spotrebuje, hlavne keď chce človek po viac kusov, aby to tak nebolelo, keď rozbalujem
Inak nájsť niekde paletu kaziet, tak ti 2-3 kartóny dám len tak, za to, že si mi vždy dobre radil, jedine pri cenách kaziet sa nezhodneme
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Stano, ešte pár takých diskusií ako vedieme s EZ na tému zničených hláv kazetami a ceny pôjdu možno dole
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
na to treba zabudnúť .
----------------------------------------
preložené cez google
V niektorých prípadoch sa očakáva, že zvuková kazeta bude znieť nudne, bahnito alebo vlnene. Niektoré pásky boli vyrobené s veľmi nízkym rozpočtom a s nenáročnou formuláciou oxidu železitého. A jedným z dôsledkov skimpingu takýmto spôsobom by bola strata reakcie výšok. Keď však používate kazetu s vysokým alebo kovovým predpätím, očakáva sa, že bude reprodukovať celkom dobré detaily na hornom konci frekvenčného spektra.
Takže máte v chrome svoju pásku z chrómu a znie to oveľa vlnivejšie, ako ste čakali. Prečo je to tak?
Tu je desať najčastejších dôvodov…
Hracia hlava je špinavá. Nečistoty alebo mastnoty na hracej hlave sú jedným z najčastejších dôvodov neštandardného výkonu zvukových kaziet. Pravidelné čistenie hláv vo vašom zariadení pomôže udržať definíciu čo najjasnejšiu a výrazne zníži pravdepodobnosť dlhodobejších problémov.
Hlavy alebo páska nie sú vyrovnané. Zarovnanie pásky cez hlavy je rozhodujúce pre reprodukciu detailov výšok. Stačí malá odchýlka v zarovnaní, aby sa stlmila časť výšok a aby kazeta znela matne.
Jeden z najčastejších prípadov nastáva vtedy, keď máte dve kazetové kazety s mierne odlišným zarovnaním hlavy. Ak nahrávate na jednom decku a prehrávate na druhom, definícia prehrávania bude narušená. Kvalita zostavenia skutočnej kazety môže tiež spôsobiť problémy so zarovnaním. A staré pásky, ktoré sa začínajú trochu zadierať, môžu zaznamenať ťah, ktorý môže interferovať so zarovnaním pásky. Zaznamenal som úspech pri opätovnom použití starých pások potiahnutých ťahom. Umiestnenie starých kotúčov do nového kazetového obalu môže uvoľniť odpor a lepšie zarovnať základný zdvih. Transformácia je niekedy pozoruhodná, keď sa obnovia plné výšky.
Používate Dolby na páske, ktorá nebola zaznamenaná s redukciou šumu.Systém redukcie šumu Dolby bol navrhnutý ako dvojstupňový proces, v ktorom nahrávanie aj prehrávanie vyžadujú technické úpravy. Ak máte kazetu nahratú vo formáte Dolby a budete ju prehrávať bez systému Dolby, budete nielen počuť hluk - ale často sa vám tiež zdá, že je tón príliš jasný. Ak je však kazeta nahraná bez formátu Dolby a vy ju prehrávate so zapnutým systémom Dolby, stane sa opak. Stráca svoj podstatný horný koniec a zvyčajne znie vlnene alebo tlmene.
Hlava záznamu bola pri nahrávaní špinavá. To je niečo, čo sa nedá vždy spätne napraviť. Jediným spôsobom, ako opraviť nudný záznam, ktorý bol urobený so špinavými hlavami, je zvyčajne vyčistiť hlavy a znova ich nahrať. Ak opätovné nahrávanie nie je možné, môžete urobiť len málo.
Stereofónny záznam je nastavený na prehrávanie (vynúteného) mono. Niektoré reprodukčné systémy majú tlačidlo, ktoré môžete stlačiť, aby ste prinútili prehrávanie nahrávky v mono. Táto funkcia bola skutočne navrhnutá na použitie vtedy, keď je k dispozícii iba jeden reproduktor a niektoré prvky stereofónneho obrazu by sa inak stratili. Profesionálny stereofónny záznam je zvyčajne v poriadku, ak je prehrávaný v nútenej mono verzii, pretože profesionáli rozumejú tomu, ako ovládať fázovanie zvukových signálov. Niektoré zle fázované stereofónne nahrávky sa však pri nastavení na mono prehrávanie pokazia a jedným z možných symptómov je pokles výšok - charakteristicky matný zvuk. Rýchlym riešením na stereofónnom zariadení je odpojiť prepínač Mono a nechať nahrávanie prehrávať stereo. Na monofónnom zariadení neexistuje žiadny skutočný spôsob, ako problém vyriešiť.
Kazeta má nízky stupeň zloženia.Nie všetky vysoko predpäté pásky mali prirodzene zinkový zvuk. Niektoré boli sotva jasnejšie ako slušná páska pre normálnu polohu. Skutočný chróm by mal zvyčajne vynikajúcu definíciu, ale mnoho pások s vysokým predsudkom nebolo chrómových - v niektorých prípadoch dokonca aj vtedy, ak značka na obale použila slovo „Chrome“. Vysoká zaujatosť sama o sebe neznamená žiadny kvalitatívny štandard formulácie. Pokiaľ predpojatosť spĺňa kritériá, formulácia sa môže veľmi výrazne líšiť.
Nikdy som nemal kovovú pásku s inherentne tupým zvukom, ale mal som rôzne vysoké odchýlky, ktoré, aj keď neboli práve vlnené, nevytvárali nič podobné chrumkavosti chrómu.
Dostali ste „eBayed“.Jeden z najšťastnejších znakov zvukovej kazety sa môže ukázať aj ako jeden z najnešťastnejších. Zariadenie, ako vybrať kotúče z kazety a uložiť ich späť, môže zachrániť starý záznam trpiaci riskantným zarovnaním-ako sme videli. Ale to isté zariadenie tiež znamená, že predajca môže prenášať nekvalitné páskové cievky do vysoko kvalitného obalu značky. Ak nekupujete zapečatené obaly, je takmer nemožné overiť, či sú kazety s páskou v kazete z druhej ruky originálne. Bolo by nanajvýš naivné predstavovať si, že každá kazeta predaná z druhej ruky je presne taká, ako je popísané.
Tlaková podložka spadla alebo sa uvoľnila.Na kazete, hneď za páskou v mieste, kde sa bude dotýkať hláv balíka, je malá prítlačná podložka, ktorá by mala udržiavať kontakt pásky/hlavy pevný. Zvlášť na starých kazetách môže táto tlaková podložka „spadnúť“ - to znamená, že kovová pružina stratí tlak a podložka sa trochu uvoľní. „Pád“ podložky môže byť tiež nerovnomerný, takže kontakt je povedzme stále pevný v strede pásky, ale menej na okraji. To môže spôsobiť najrôznejšie zvukové problémy vrátane bahna. Niekedy je možné podložku znova vložiť, aby bol jej kontakt opäť silný (nepreháňajte to, pretože to tiež spôsobí problémy). Ale keď cievka spadne, za normálnych okolností navijáky presuniem do úplne nového krytu.
Vaše hi-fi stratilo nejaké výšky.Znie to strašne blahosklonne, ale stalo sa mi to už viackrát a často je to posledná vec, ktorú kontrolujem. Skontrolujte ovládanie výšok a/alebo grafický ekvalizér. Ale viac než to, skontrolujte celú prednú stranu svojho hi-fi, ak niečo znie nudne. Rôzne systémy majú rôzne prepínače a výbery. Uistite sa, že je všetko nastavené tak, ako ho zvyčajne nastavujete. Aj niečo ako spínač hlasitosti môže mať za následok pokles výšok, ak ho máte normálne zapnutý a vypne sa. A keď už vám to ide, priložte ucho až k oblasti výškových reproduktorov oboch reproduktorov. Urobil som to pred niekoľkými rokmi a zistil som, že výškový reproduktor má prasknutý spájkovací spoj, ktorý bolo potrebné znova zahriať.
Externé záznamové zariadenie bolo/je chybné alebo je poškodené.Externé zariadenie obsahuje všetko, čo je mimo kazetový prehrávač, vrátane mikrofónu a káblov, ktoré sú veľmi častou príčinou straty výšok v nahrávkach. Keď nahrávate - obzvlášť pri komplexných nastaveniach - je najlepšie monitorovať priamo z kazetového prehrávača. To znamená, že vezmite stereofónny prenos priamo z výstupu balíka a zapojte ho do monitora. Ak budete monitorovať odkiaľkoľvek, môžu vám chýbať problémy so stratou výšok.
Ak má vstupný kábel zlý kontakt, možno do kazetového prehrávača privádzate tupý zvuk. A pokiaľ nesledujete post-deck, nebudete to vedieť, pretože hlavná podstata zvuku sa bude stále registrovať na vizuálnom merači decku. Znie to a vyzerá dobre, až kým nebudete hrať. Potom začujete kalný tón. Vždy monitorujte výstup z kazetového magnetofónu. Potom si môžete byť istí, že vstup je v poriadku.
Existuje teda niekoľko spôsobov, ktorými je možné narušiť zvukovú integritu kazety. Dávajte si však pozor na bežné problémy popísané vyššie a šanca, že váš nudný, vlnený zvuk bude trápiť vašu zvukovú zábavu, bude minimálna.
----------------------------------------
preložené cez google
V niektorých prípadoch sa očakáva, že zvuková kazeta bude znieť nudne, bahnito alebo vlnene. Niektoré pásky boli vyrobené s veľmi nízkym rozpočtom a s nenáročnou formuláciou oxidu železitého. A jedným z dôsledkov skimpingu takýmto spôsobom by bola strata reakcie výšok. Keď však používate kazetu s vysokým alebo kovovým predpätím, očakáva sa, že bude reprodukovať celkom dobré detaily na hornom konci frekvenčného spektra.
Takže máte v chrome svoju pásku z chrómu a znie to oveľa vlnivejšie, ako ste čakali. Prečo je to tak?
Tu je desať najčastejších dôvodov…
Hracia hlava je špinavá. Nečistoty alebo mastnoty na hracej hlave sú jedným z najčastejších dôvodov neštandardného výkonu zvukových kaziet. Pravidelné čistenie hláv vo vašom zariadení pomôže udržať definíciu čo najjasnejšiu a výrazne zníži pravdepodobnosť dlhodobejších problémov.
Hlavy alebo páska nie sú vyrovnané. Zarovnanie pásky cez hlavy je rozhodujúce pre reprodukciu detailov výšok. Stačí malá odchýlka v zarovnaní, aby sa stlmila časť výšok a aby kazeta znela matne.
Jeden z najčastejších prípadov nastáva vtedy, keď máte dve kazetové kazety s mierne odlišným zarovnaním hlavy. Ak nahrávate na jednom decku a prehrávate na druhom, definícia prehrávania bude narušená. Kvalita zostavenia skutočnej kazety môže tiež spôsobiť problémy so zarovnaním. A staré pásky, ktoré sa začínajú trochu zadierať, môžu zaznamenať ťah, ktorý môže interferovať so zarovnaním pásky. Zaznamenal som úspech pri opätovnom použití starých pások potiahnutých ťahom. Umiestnenie starých kotúčov do nového kazetového obalu môže uvoľniť odpor a lepšie zarovnať základný zdvih. Transformácia je niekedy pozoruhodná, keď sa obnovia plné výšky.
Používate Dolby na páske, ktorá nebola zaznamenaná s redukciou šumu.Systém redukcie šumu Dolby bol navrhnutý ako dvojstupňový proces, v ktorom nahrávanie aj prehrávanie vyžadujú technické úpravy. Ak máte kazetu nahratú vo formáte Dolby a budete ju prehrávať bez systému Dolby, budete nielen počuť hluk - ale často sa vám tiež zdá, že je tón príliš jasný. Ak je však kazeta nahraná bez formátu Dolby a vy ju prehrávate so zapnutým systémom Dolby, stane sa opak. Stráca svoj podstatný horný koniec a zvyčajne znie vlnene alebo tlmene.
Hlava záznamu bola pri nahrávaní špinavá. To je niečo, čo sa nedá vždy spätne napraviť. Jediným spôsobom, ako opraviť nudný záznam, ktorý bol urobený so špinavými hlavami, je zvyčajne vyčistiť hlavy a znova ich nahrať. Ak opätovné nahrávanie nie je možné, môžete urobiť len málo.
Stereofónny záznam je nastavený na prehrávanie (vynúteného) mono. Niektoré reprodukčné systémy majú tlačidlo, ktoré môžete stlačiť, aby ste prinútili prehrávanie nahrávky v mono. Táto funkcia bola skutočne navrhnutá na použitie vtedy, keď je k dispozícii iba jeden reproduktor a niektoré prvky stereofónneho obrazu by sa inak stratili. Profesionálny stereofónny záznam je zvyčajne v poriadku, ak je prehrávaný v nútenej mono verzii, pretože profesionáli rozumejú tomu, ako ovládať fázovanie zvukových signálov. Niektoré zle fázované stereofónne nahrávky sa však pri nastavení na mono prehrávanie pokazia a jedným z možných symptómov je pokles výšok - charakteristicky matný zvuk. Rýchlym riešením na stereofónnom zariadení je odpojiť prepínač Mono a nechať nahrávanie prehrávať stereo. Na monofónnom zariadení neexistuje žiadny skutočný spôsob, ako problém vyriešiť.
Kazeta má nízky stupeň zloženia.Nie všetky vysoko predpäté pásky mali prirodzene zinkový zvuk. Niektoré boli sotva jasnejšie ako slušná páska pre normálnu polohu. Skutočný chróm by mal zvyčajne vynikajúcu definíciu, ale mnoho pások s vysokým predsudkom nebolo chrómových - v niektorých prípadoch dokonca aj vtedy, ak značka na obale použila slovo „Chrome“. Vysoká zaujatosť sama o sebe neznamená žiadny kvalitatívny štandard formulácie. Pokiaľ predpojatosť spĺňa kritériá, formulácia sa môže veľmi výrazne líšiť.
Nikdy som nemal kovovú pásku s inherentne tupým zvukom, ale mal som rôzne vysoké odchýlky, ktoré, aj keď neboli práve vlnené, nevytvárali nič podobné chrumkavosti chrómu.
Dostali ste „eBayed“.Jeden z najšťastnejších znakov zvukovej kazety sa môže ukázať aj ako jeden z najnešťastnejších. Zariadenie, ako vybrať kotúče z kazety a uložiť ich späť, môže zachrániť starý záznam trpiaci riskantným zarovnaním-ako sme videli. Ale to isté zariadenie tiež znamená, že predajca môže prenášať nekvalitné páskové cievky do vysoko kvalitného obalu značky. Ak nekupujete zapečatené obaly, je takmer nemožné overiť, či sú kazety s páskou v kazete z druhej ruky originálne. Bolo by nanajvýš naivné predstavovať si, že každá kazeta predaná z druhej ruky je presne taká, ako je popísané.
Tlaková podložka spadla alebo sa uvoľnila.Na kazete, hneď za páskou v mieste, kde sa bude dotýkať hláv balíka, je malá prítlačná podložka, ktorá by mala udržiavať kontakt pásky/hlavy pevný. Zvlášť na starých kazetách môže táto tlaková podložka „spadnúť“ - to znamená, že kovová pružina stratí tlak a podložka sa trochu uvoľní. „Pád“ podložky môže byť tiež nerovnomerný, takže kontakt je povedzme stále pevný v strede pásky, ale menej na okraji. To môže spôsobiť najrôznejšie zvukové problémy vrátane bahna. Niekedy je možné podložku znova vložiť, aby bol jej kontakt opäť silný (nepreháňajte to, pretože to tiež spôsobí problémy). Ale keď cievka spadne, za normálnych okolností navijáky presuniem do úplne nového krytu.
Vaše hi-fi stratilo nejaké výšky.Znie to strašne blahosklonne, ale stalo sa mi to už viackrát a často je to posledná vec, ktorú kontrolujem. Skontrolujte ovládanie výšok a/alebo grafický ekvalizér. Ale viac než to, skontrolujte celú prednú stranu svojho hi-fi, ak niečo znie nudne. Rôzne systémy majú rôzne prepínače a výbery. Uistite sa, že je všetko nastavené tak, ako ho zvyčajne nastavujete. Aj niečo ako spínač hlasitosti môže mať za následok pokles výšok, ak ho máte normálne zapnutý a vypne sa. A keď už vám to ide, priložte ucho až k oblasti výškových reproduktorov oboch reproduktorov. Urobil som to pred niekoľkými rokmi a zistil som, že výškový reproduktor má prasknutý spájkovací spoj, ktorý bolo potrebné znova zahriať.
Externé záznamové zariadenie bolo/je chybné alebo je poškodené.Externé zariadenie obsahuje všetko, čo je mimo kazetový prehrávač, vrátane mikrofónu a káblov, ktoré sú veľmi častou príčinou straty výšok v nahrávkach. Keď nahrávate - obzvlášť pri komplexných nastaveniach - je najlepšie monitorovať priamo z kazetového prehrávača. To znamená, že vezmite stereofónny prenos priamo z výstupu balíka a zapojte ho do monitora. Ak budete monitorovať odkiaľkoľvek, môžu vám chýbať problémy so stratou výšok.
Ak má vstupný kábel zlý kontakt, možno do kazetového prehrávača privádzate tupý zvuk. A pokiaľ nesledujete post-deck, nebudete to vedieť, pretože hlavná podstata zvuku sa bude stále registrovať na vizuálnom merači decku. Znie to a vyzerá dobre, až kým nebudete hrať. Potom začujete kalný tón. Vždy monitorujte výstup z kazetového magnetofónu. Potom si môžete byť istí, že vstup je v poriadku.
Existuje teda niekoľko spôsobov, ktorými je možné narušiť zvukovú integritu kazety. Dávajte si však pozor na bežné problémy popísané vyššie a šanca, že váš nudný, vlnený zvuk bude trápiť vašu zvukovú zábavu, bude minimálna.
A K A I Am 67 , 39 GX 620 , 67 , R35 , R66 M959W CD 57 , 55 , 49 AT - 26 , 57 EA M-659 AP - M10 AJ 530 FL , 490 FL , VS A77 EOG , VS-G855 JVC HR-D 210EE SHARP GF 4646 , Panasonic S-VHS NV-FS 100 , 8 x trojpásmo
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nstar: Tak ja Sony veľmi nekupujem, ale už sa ku mne dostala aj nejaká CDit. Bude v šuflíku.
Je dobre upozorniť na tieto veci, patrí to k tomu.
Jednoducho sa oblúkom vyhnem diskutovaným kazetám a kúpim svoju obľúbenú značku. Je hromada bezproblémových kaziet, tak nebudem kupovať tie zlé
Je dobre upozorniť na tieto veci, patrí to k tomu.
Jednoducho sa oblúkom vyhnem diskutovaným kazetám a kúpim svoju obľúbenú značku. Je hromada bezproblémových kaziet, tak nebudem kupovať tie zlé
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Maxell UDI-CD 90min rok 1998 Made in England
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1cd.html#98
Dneska pokračujem s Maxell a ďalšia kazeta ktorú som si vybral je posledná generácia UDI-CD, ktorá je vlastne nástupcom pásky Epitaxial generácie 1988, nasledujúca páska Cobalt Sigma, jediná známa poriadne čierna páska bez náznaku presvitania, myslím že to dokázal len Maxell, eh...vlastne tam bola podstatne skôr asi aj Agfa, ale o tom inokedy....
Z tejto ročníkovej rady UD a metal som už prezentoval priehľadné kazety UDIICD a Metal CD v C120 vlákne, ale k normalke som ešte nepopisoval nič, pretože aj keď sa robila ako C120, nemám ju, ale za to mám túto C90, ktorú som získal z aukra v roku 2016, ceny boli vtedy ešte dosť prijateľné a jedná sa myslím aj súčasne o najvýkonnejšiu kazetu normal za stále najlepšie ceny vo svojej kategórii. Mnoho ľudí neverí tejto priehľadnej verzii, ale je to trochu inak.
O rozdieloch predošlej generácie UD a prechode na priehľadný dizajn som už určite niečo popísal k tým zmieneným kazetám vo vlákne C120. Aj to že si prehodili farby, predtým bola normalka modrá a High červená, teraz je táto normal červená a high modrá, jedine Metalka ostala pri zelenom balení.
Balenie teda v červenej fólii s mnoho CD ako jej kolegyne z tej doby, slim zaoblená svetlá krabička, ale origo Maxell a žiadne ultra ani extra slim, ale klasická slimka, ešte prijateľné, aj keď už nie po mojej chuti.
Samotná kazeta používa základné priehľadné telo Maxell generácie 1998 svetlé číre s vnútornými výstupkami, ktoré som považoval za nevhodné riešenie a občas je s niektorými takými kazetami problém. Potlač je čierna a červená, ale ten model a dĺžka červenou sú len na strane A, také zvláštne šetriace riešenie, ale dobre. Cievky modernejšie Maxell, ale ak sú kvalitne vyrobené, vieme že sú veľmi kvalitné, len tie posledné Panggung verzie občas drhnú v kvalite a presnosti.
Aby toho nebolo málo u trojky modelov tejto generácie kaziet môžu mať posledné kusy, podľa šarže, telo priehľadnej Maxell horšej a nepresnej kvality, ktoré sa použili v kazetách ur original, a v mojom prípade aj UDII-CD 120min a Metal CD 60min, všetko na webe, a zmienenú "chromku" 120min som už pred časom aj nahrával, tak si to môžete porovnať.
Zavádzacia páska v univerzálnej modrej schéme, to som už tiež popisoval čo a jak.
A teraz to najdôležitejšie, je tam naozaj pravá UDI páska novšej generácie s časticami Cobalt Sigma, musím pripustiť, že aj keď sa neuvádza názov Black Magnetite, je možné že nejaký tento prvok tam je, tak čierna normal páska a nepriesvitná to je veľmi pôsobivé až hrozivé. Ona má mierne šedý odtieň na silnom svetle, ale proti chromdioxidu a metalkám je naozaj čierna.
A čo chcem povedať, napriek svojmu chabému dizajnu a občas možno pochybnejšej kvalite kazetového odliatku, je toto jedna z najlepších normal kaziet s normal páskou extrémneho výkonu, ktorý sa v posledných rokoch výroby a predaja cca 2002 nemal obdoby, páska je mimoriadne výkonná a kvalitná a prekračuje všetky ostatné prvky kazety čo je trochu škoda. On ten dizajn zase nieje tak zlý, páska tú jednoduchosť pomerne dosť kompenzuje.
Testy z ostatných deckov a môžete porovnávať so včerajšou SXI, kde je staršia generácia UDI pásky.
Akai DX-57, 2.4.2016:
+6db, bias 0
Veľmi krásny zvuk, vyslovene úžasný, bez zásahu biasu, výšky sú presne ako na zdroji, výkon je veľmi silný, u prehnane basovej hudby vhodnejšie +4db.
Akai je kalibrovaný podľa návodu na Maxell UDI 60, kde by mal byť bias 0, na starších už ale tejto kvality nedosiahnete, kvôli starnutiu a skladovaniu kaziet, ale táto kazeta je dôkaz že fungovať to môže, len potrebujete čerstvejší matroš.
Podľa značenia kazety novým typom sériového čísla by som povedal že sa jedná o kus z novších šarží, kľudne aj po roku 2000.
Grafický test z Akai na konci ako vždy.
Pioneer CT-S550S, 13.4.2016:
+2db, ostrý zvuk, bez skreslenia
BLE XD:
+2db, špičky +4db, zvuk je dobrý, ale čakal som viac
Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
pri vstupe zdroja +2db, výstup z pásky ukazuje +6db, posilnené basy, aj dokonca výšky, mohutnosť zvuku je nadmerná, ale všetko kazí to že jeden kanál je slabší, inak by to bolo excelentné
ATC: ubila výkon, ktorý som si nenapísal, výšky dorovnala, znížila na zdroj, a stále jeden kanál horší, nebyť toho, bez ATC by to bol úžasný zvuk
Technics RS-TR979, 15.4.2016:
+4db, výšky excelentné, výkon občas blikne na +6db, aj keď je vstup len +4db, posilnenie
ATC:
+4db, špičky +6db, výšky výborné, ale mal som dojem že bez kalibrácie mal ten zvuk viac niečo do seba, teraz je to také sterilnejšie, rozhodne takto kvalitné pásky kalibrácie kazia, aspoň tie na Technicsoch určite
Technics RS-TR575MII:
+4db, špičky nad limit displeja, výšky sú ostrejšie, výraznejšie než zdroj, celý zvuk aj výkon je posilnený, a keďže tento deck má displej len do +4db, tak prevažne svieti celý, špičky nevidieť, ale rozhodne +6db nahrá a bez skreslenia
Sony TC-KE600S test a ostrá nahrávka
kalibrácia podľa Sony:
H: -3 až -4 kolíše
L: -4
Takže podľa hodnôt displeja kalibrácie má táto kazeta lepšie výšky o kúsok než včerajšia SXI, ale výkon je slabší
kalibračný rozsah bol dostatočný, a Level som pridal asi o polovicu a obe hodnoty na displeji sa ustálili na 0, bez zásahu biasu
pri zvukovom teste sa mi ale nepáčili výšky, boli výrazne slabšie, tak som bias ubral o polovicu, zvuk je teda veľmi mohutný a výškovo sviežejší, ešte precíznejší a presnejší než SXI, nepočujem rozpitie na sykavkách, možno sadla hudba, alebo je naozaj výškovo nová generácia pásky lepšia.
Výkon je nepatrne slabší v porovnaní s SXI, ale po kalibrácii tento deck z tejto kazety šalie, doslova, držím nahrávku medzi +4 až +6db, nehodí sa však +8db, čo včerajšej kazete SXI nevadilo, tu je to už skreslené
takže aj Maxell spravil to čo ostatný výrobcovia pri zlepšovaní svojich pásov, výšky presnejšie a kvalitnejšie, na basovosť mierne zanedbal, napriek tomu na Sony v porovnaní so zdrojovým signálom to hrá celé hlasnejšie, ostrejšie, basovejšie, žiadne poruchy ani kolísanie.
Záverom, napriek nevhodnému dizajnu a ľahkej konštrukcii je to najčerstvejšia a najkvalitnejšia nová superferro páska, musím doporučiť vo všetkých ohľadoch, do zbierky a hlavne na nahrávky je ako stvorená, nenechajte sa oklamať mizerným obalom.
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1cd.html#98
Dneska pokračujem s Maxell a ďalšia kazeta ktorú som si vybral je posledná generácia UDI-CD, ktorá je vlastne nástupcom pásky Epitaxial generácie 1988, nasledujúca páska Cobalt Sigma, jediná známa poriadne čierna páska bez náznaku presvitania, myslím že to dokázal len Maxell, eh...vlastne tam bola podstatne skôr asi aj Agfa, ale o tom inokedy....
Z tejto ročníkovej rady UD a metal som už prezentoval priehľadné kazety UDIICD a Metal CD v C120 vlákne, ale k normalke som ešte nepopisoval nič, pretože aj keď sa robila ako C120, nemám ju, ale za to mám túto C90, ktorú som získal z aukra v roku 2016, ceny boli vtedy ešte dosť prijateľné a jedná sa myslím aj súčasne o najvýkonnejšiu kazetu normal za stále najlepšie ceny vo svojej kategórii. Mnoho ľudí neverí tejto priehľadnej verzii, ale je to trochu inak.
O rozdieloch predošlej generácie UD a prechode na priehľadný dizajn som už určite niečo popísal k tým zmieneným kazetám vo vlákne C120. Aj to že si prehodili farby, predtým bola normalka modrá a High červená, teraz je táto normal červená a high modrá, jedine Metalka ostala pri zelenom balení.
Balenie teda v červenej fólii s mnoho CD ako jej kolegyne z tej doby, slim zaoblená svetlá krabička, ale origo Maxell a žiadne ultra ani extra slim, ale klasická slimka, ešte prijateľné, aj keď už nie po mojej chuti.
Samotná kazeta používa základné priehľadné telo Maxell generácie 1998 svetlé číre s vnútornými výstupkami, ktoré som považoval za nevhodné riešenie a občas je s niektorými takými kazetami problém. Potlač je čierna a červená, ale ten model a dĺžka červenou sú len na strane A, také zvláštne šetriace riešenie, ale dobre. Cievky modernejšie Maxell, ale ak sú kvalitne vyrobené, vieme že sú veľmi kvalitné, len tie posledné Panggung verzie občas drhnú v kvalite a presnosti.
Aby toho nebolo málo u trojky modelov tejto generácie kaziet môžu mať posledné kusy, podľa šarže, telo priehľadnej Maxell horšej a nepresnej kvality, ktoré sa použili v kazetách ur original, a v mojom prípade aj UDII-CD 120min a Metal CD 60min, všetko na webe, a zmienenú "chromku" 120min som už pred časom aj nahrával, tak si to môžete porovnať.
Zavádzacia páska v univerzálnej modrej schéme, to som už tiež popisoval čo a jak.
A teraz to najdôležitejšie, je tam naozaj pravá UDI páska novšej generácie s časticami Cobalt Sigma, musím pripustiť, že aj keď sa neuvádza názov Black Magnetite, je možné že nejaký tento prvok tam je, tak čierna normal páska a nepriesvitná to je veľmi pôsobivé až hrozivé. Ona má mierne šedý odtieň na silnom svetle, ale proti chromdioxidu a metalkám je naozaj čierna.
A čo chcem povedať, napriek svojmu chabému dizajnu a občas možno pochybnejšej kvalite kazetového odliatku, je toto jedna z najlepších normal kaziet s normal páskou extrémneho výkonu, ktorý sa v posledných rokoch výroby a predaja cca 2002 nemal obdoby, páska je mimoriadne výkonná a kvalitná a prekračuje všetky ostatné prvky kazety čo je trochu škoda. On ten dizajn zase nieje tak zlý, páska tú jednoduchosť pomerne dosť kompenzuje.
Testy z ostatných deckov a môžete porovnávať so včerajšou SXI, kde je staršia generácia UDI pásky.
Akai DX-57, 2.4.2016:
+6db, bias 0
Veľmi krásny zvuk, vyslovene úžasný, bez zásahu biasu, výšky sú presne ako na zdroji, výkon je veľmi silný, u prehnane basovej hudby vhodnejšie +4db.
Akai je kalibrovaný podľa návodu na Maxell UDI 60, kde by mal byť bias 0, na starších už ale tejto kvality nedosiahnete, kvôli starnutiu a skladovaniu kaziet, ale táto kazeta je dôkaz že fungovať to môže, len potrebujete čerstvejší matroš.
Podľa značenia kazety novým typom sériového čísla by som povedal že sa jedná o kus z novších šarží, kľudne aj po roku 2000.
Grafický test z Akai na konci ako vždy.
Pioneer CT-S550S, 13.4.2016:
+2db, ostrý zvuk, bez skreslenia
BLE XD:
+2db, špičky +4db, zvuk je dobrý, ale čakal som viac
Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
pri vstupe zdroja +2db, výstup z pásky ukazuje +6db, posilnené basy, aj dokonca výšky, mohutnosť zvuku je nadmerná, ale všetko kazí to že jeden kanál je slabší, inak by to bolo excelentné
ATC: ubila výkon, ktorý som si nenapísal, výšky dorovnala, znížila na zdroj, a stále jeden kanál horší, nebyť toho, bez ATC by to bol úžasný zvuk
Technics RS-TR979, 15.4.2016:
+4db, výšky excelentné, výkon občas blikne na +6db, aj keď je vstup len +4db, posilnenie
ATC:
+4db, špičky +6db, výšky výborné, ale mal som dojem že bez kalibrácie mal ten zvuk viac niečo do seba, teraz je to také sterilnejšie, rozhodne takto kvalitné pásky kalibrácie kazia, aspoň tie na Technicsoch určite
Technics RS-TR575MII:
+4db, špičky nad limit displeja, výšky sú ostrejšie, výraznejšie než zdroj, celý zvuk aj výkon je posilnený, a keďže tento deck má displej len do +4db, tak prevažne svieti celý, špičky nevidieť, ale rozhodne +6db nahrá a bez skreslenia
Sony TC-KE600S test a ostrá nahrávka
kalibrácia podľa Sony:
H: -3 až -4 kolíše
L: -4
Takže podľa hodnôt displeja kalibrácie má táto kazeta lepšie výšky o kúsok než včerajšia SXI, ale výkon je slabší
kalibračný rozsah bol dostatočný, a Level som pridal asi o polovicu a obe hodnoty na displeji sa ustálili na 0, bez zásahu biasu
pri zvukovom teste sa mi ale nepáčili výšky, boli výrazne slabšie, tak som bias ubral o polovicu, zvuk je teda veľmi mohutný a výškovo sviežejší, ešte precíznejší a presnejší než SXI, nepočujem rozpitie na sykavkách, možno sadla hudba, alebo je naozaj výškovo nová generácia pásky lepšia.
Výkon je nepatrne slabší v porovnaní s SXI, ale po kalibrácii tento deck z tejto kazety šalie, doslova, držím nahrávku medzi +4 až +6db, nehodí sa však +8db, čo včerajšej kazete SXI nevadilo, tu je to už skreslené
takže aj Maxell spravil to čo ostatný výrobcovia pri zlepšovaní svojich pásov, výšky presnejšie a kvalitnejšie, na basovosť mierne zanedbal, napriek tomu na Sony v porovnaní so zdrojovým signálom to hrá celé hlasnejšie, ostrejšie, basovejšie, žiadne poruchy ani kolísanie.
Záverom, napriek nevhodnému dizajnu a ľahkej konštrukcii je to najčerstvejšia a najkvalitnejšia nová superferro páska, musím doporučiť vo všetkých ohľadoch, do zbierky a hlavne na nahrávky je ako stvorená, nenechajte sa oklamať mizerným obalom.
- Prílohy
-
- IMAG0331.JPG (110.26 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0332.JPG (131.62 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0461.JPG (116.95 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0462.JPG (111.88 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0463.JPG (125.44 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0464.JPG (109.14 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0465.JPG (106 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0466.JPG (80.62 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0467.JPG (76.69 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0468.JPG (73.7 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0469.JPG (77.86 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0470.JPG (83.07 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0471.JPG (97.57 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0472.JPG (87.36 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0473.JPG (69.06 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0474.JPG (63.63 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0475.JPG (33.45 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0478.JPG (98.06 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0479.JPG (114.91 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0480.JPG (76.95 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0481.JPG (73.99 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0482.JPG (95.12 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0483.JPG (65.01 KiB) 1225 zobrazení
-
- IMAG0484.JPG (68.46 KiB) 1225 zobrazení
- moniatko
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1753
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Tak ja som s touto kazetou tiež veľmi spokojná, nahrávala som ju niekedy na konci minulého alebo začiatkom tohto roku.
Len mi nejde do hlavy, prečo tak vysoko moduluješ?
Ja som nahrávala pomerne hlasitú hudbu a stačilo mi vybudenie do +2dB, maximálne +4dB špičky.
A teraz mi vyvstáva otázka- ak máš takéto nároky na základnú (teda druhú najzákladnejšiu) pásku, aké máš potom nároky na metalku alebo nejakú vysokú radu chromiek? Veď od toho sa ani nedá čakať výkon ako pri vyšších radách.
Prepáč za rýpanie, len mi nejde do hlavy načo alebo prečo to tak vysoko moduluješ, ťaháš výkon do krajnosti.
Verím tomu, že to testovanie samo o sebe ťa baví, mňa to bavilo tiež, len veľa kaziet má podobnú pásku, tudíž výsledky sú tiež podobné. Neber toto prosím ako kritiku, to je čistá zvedavosť skombinovaná s mojimi myšlienkovými pochodmi.
Pre mňa osobne páska dosiahne svoje maximum (čiže najlepšia nahrávka) iba v určitom bode a keď ten bod prekročím, už to nie je ono, už mi tam niečo chýba alebo naopak mi tam niečo vadí.
Za ten rok alebo koľko som na fóre a nahrávam kazety, nemám tuším ani jednu nahrávku vyššie ako sú +4dB v špičkách. Možno sa jedna nájde ale naozaj neviem, ja osobne nevidím moc zmysel v prehnanom modulovaní.
Na druhú stranu, z hľadiska testovania aj ja som často skúšala, čo páska znesie, no osvedčilo sa mi pri 95% páskach vybudenie do tých +4dB v špičkách.
PS: odhliadnuc od testovania, zaujímalo by ma akú hudbu nahrávaš a ako? Opäť zvedavosť.
Len mi nejde do hlavy, prečo tak vysoko moduluješ?
Ja som nahrávala pomerne hlasitú hudbu a stačilo mi vybudenie do +2dB, maximálne +4dB špičky.
A teraz mi vyvstáva otázka- ak máš takéto nároky na základnú (teda druhú najzákladnejšiu) pásku, aké máš potom nároky na metalku alebo nejakú vysokú radu chromiek? Veď od toho sa ani nedá čakať výkon ako pri vyšších radách.
Prepáč za rýpanie, len mi nejde do hlavy načo alebo prečo to tak vysoko moduluješ, ťaháš výkon do krajnosti.
Verím tomu, že to testovanie samo o sebe ťa baví, mňa to bavilo tiež, len veľa kaziet má podobnú pásku, tudíž výsledky sú tiež podobné. Neber toto prosím ako kritiku, to je čistá zvedavosť skombinovaná s mojimi myšlienkovými pochodmi.
Pre mňa osobne páska dosiahne svoje maximum (čiže najlepšia nahrávka) iba v určitom bode a keď ten bod prekročím, už to nie je ono, už mi tam niečo chýba alebo naopak mi tam niečo vadí.
Za ten rok alebo koľko som na fóre a nahrávam kazety, nemám tuším ani jednu nahrávku vyššie ako sú +4dB v špičkách. Možno sa jedna nájde ale naozaj neviem, ja osobne nevidím moc zmysel v prehnanom modulovaní.
Na druhú stranu, z hľadiska testovania aj ja som často skúšala, čo páska znesie, no osvedčilo sa mi pri 95% páskach vybudenie do tých +4dB v špičkách.
PS: odhliadnuc od testovania, zaujímalo by ma akú hudbu nahrávaš a ako? Opäť zvedavosť.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
no ja vždy nahrávam do takmer maximálneho vybudenia kazety, táto zvládla na decku Sony +6db, tak nahrávam cca tých +4db so špičkami +6db, mne sa to páči, nahrávke nič nechýba, keby to nezvládala, nebudem toľko tlačiť, ale som názoru že keď má páska vysoký výkon, nechápem prečo to nevyužiť, na to bola aj vyrobená
kedysi som nahrával na Akai do totálneho maxima aj viac a to už nebolo dobre, teraz stačí ubrať stupeň a maximum pásky nechať ako špičky a som spokojný
kedysi som na Technicse 575 nahrával len 0db a dneska som s tým nespokojný, pretože som sa riadil návodom a tie pásky boli nevyužité
keby pásky a decky zvládali +20dB, tak by som to tam tlačil koľko dá
Aktuálne Dance Classics Pop Edition, teda staré veci 80tych rokov cca, je tam 12vydaní a každé má 2-3cd
kedysi som nahrával na Akai do totálneho maxima aj viac a to už nebolo dobre, teraz stačí ubrať stupeň a maximum pásky nechať ako špičky a som spokojný
kedysi som na Technicse 575 nahrával len 0db a dneska som s tým nespokojný, pretože som sa riadil návodom a tie pásky boli nevyužité
keby pásky a decky zvládali +20dB, tak by som to tam tlačil koľko dá
Aktuálne Dance Classics Pop Edition, teda staré veci 80tych rokov cca, je tam 12vydaní a každé má 2-3cd
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Erik, testoval si do maxima aj TDK MA-R, koľko +zniesla bez skreslenia. TDK77 písal, že +18, tak si to trošku overujem. Test nájdem v tejto téme?
- moniatko
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1753
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
tak to potom neni o čom keď sa ti to lúbi a si spokojný, to je hlavné =)
niečo na tom je, čo vravíš, škoda je nevyužiť potenciál kazety
hlavne, že nás to baví =D
niečo na tom je, čo vravíš, škoda je nevyužiť potenciál kazety
hlavne, že nás to baví =D
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
bohužiaľ, moja MA-R bola v zlom stave, celkovo hrá zle
najviac som nahrával MA-XG rok 1990 na +10db v špičkách, občas tam vyskočila aj nejaká metalka Maxell, ale +18dB na decku má len orhore na jednom z Technicsov, ale to nie je pravých +18dB, je to inak merané
najviac som nahrával MA-XG rok 1990 na +10db v špičkách, občas tam vyskočila aj nejaká metalka Maxell, ale +18dB na decku má len orhore na jednom z Technicsov, ale to nie je pravých +18dB, je to inak merané