C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
A já mám zase opačný názor . Je to tuctovka s proflaklým designem a navíc s "krásnou" podélnou rýhou. 100 x viděno, slyšeno, děkuji, nechci
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Mne sa páči aj táto kazeta, v dobe keď bola aktuálna som ju nemal, ale hola by pýchou medzi kazetami.
Tie ryhy u TDK sú spôsobené čím? Nosná fólia je nekvalitná, alebo?
Tie ryhy u TDK sú spôsobené čím? Nosná fólia je nekvalitná, alebo?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
jo s tými ryhami je to smutné, inak by to bola super kazeta
Stano: to už sa tu riešilo mnoho krát od tenkej fólie až po nepresnosti výlisku tela kazety, prípadne problém nečistoty pri tlaku pásky, no lepšie ryha na páske než na hlave od Sony Mexico
Stano: to už sa tu riešilo mnoho krát od tenkej fólie až po nepresnosti výlisku tela kazety, prípadne problém nečistoty pri tlaku pásky, no lepšie ryha na páske než na hlave od Sony Mexico
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Viem, že sa to riešilo, len ma to zaujíma. Ak sa to u týchto kaziet vyskytuje bežne, tak nosná fólia...
Ťah vplýva aj na iné kazety a nepresnosti vylisku, neviem, musel by si ma nasmerovať na nejaké fotky.
Inak mám pre teba niečo.
Ťah vplýva aj na iné kazety a nepresnosti vylisku, neviem, musel by si ma nasmerovať na nejaké fotky.
Inak mám pre teba niečo.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Stano - je pravděpodobné, že je to způsobené nosnou polyesterovou fólii. Teorií je více, ale žádná není na 100% jistá. V podstatě TDK kazety mám akorát na testování apod. Je to škoda, protože i moje oblíbená AR je tím postížená. Ta fólie je háklivá i tvorbu zvlněných okrajů více než u jiných značek. Těch neduhů je více, ale to už je asi na jinou diskuzi.
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Práve preto sa o to zaujímam mám kazetu cca 1969,je tam rozklad spojiva a všetko...
Ale hrá výborne, žiadne ryhy a je to zavedená značka moja obľúbená
Jednoducho pokiaľ ide o nahrávanie je hromada kaziet, ktoré sú po 20tich rokov bez problémov. TDK SA, SA-X a podobne, pokiaľ majú dokázateľný problém, na nahrávku nekupujem.
Sony vysoká cena...
Stále sme zaťažený na značky. Nostalgia nami lomcuje
Ale hrá výborne, žiadne ryhy a je to zavedená značka moja obľúbená
Jednoducho pokiaľ ide o nahrávanie je hromada kaziet, ktoré sú po 20tich rokov bez problémov. TDK SA, SA-X a podobne, pokiaľ majú dokázateľný problém, na nahrávku nekupujem.
Sony vysoká cena...
Stále sme zaťažený na značky. Nostalgia nami lomcuje
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
TDK SA 100min rok 1992 EU verzia
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92
Dnešná verzia používa rovnaký odliatok tela a komponentov, zmenilo sa niekoľko vecí na balení a potlači no a myslím že aj páska má už tu novú receptúru.
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_av92a.JPG
Výroba Európskych modelov pre rok 1992 je nejasná, pretože podľa internetových zdrojov sa práve vtedy prechádzalo z W.Germany do Luxemburska, ale sériové čísla ostali rovnaké a od tohto roku sa prestali uvádzať Made in.... na obale, a tiež prestali aj s rokmi. Podľa čísla môj konkrétny kus je vyrobený v roku 1993.
Balenie je odteraz v hrubých zaoblených tmavých krabičkách namiesto hranatých.
Fólie už nemajú metalickú potlač, ale obyčajnú, štýl a farebnosť je stále podarená, ale modernejšia.
Potlač na kazete je s novým štýlom modrej šikmej elipsy, vzor ktorý ponechajú aj v nasledujúcej generácii pre kazety II a IV.
Odteraz je nová farba pre model SA modrá.
V podobnom duchu sa niesla aj generácia MA C110, ktorú som prezentoval skôr.
Páska je o niečo tmavšia, ale stále hnedá, ale mám dojem že je ešte výrazne priesvitnejšia, než predošlý model.
Kazetu som získal len použitú z krabice kaziet, ktorá bola veľmi opotrebovaná, ohraná, ale zvuk mala nadmieru dobrý, spokojnosť, pozdĺžne ryhy v rámci ohrania tam sú ale len veľmi jemné v porovnaní s predošlou verziou, aj jemné vlnenie pásky na okraji. Zmenil sa vankúš, ktorý je rovnakého dizajnu, ale modrej farby po novom.
Z tejto verzie mám ešte extrémne obohratú, použitú C90, ktorú som dostal ako bonus k Technicsu RS-AZ7 a novú zabalenú som mal len verziu C50, kde mám v teste na Akai napísané +4dB a bias -4 s veľmi pekným zvukom a poznámkou že hrá lepšie než testy C60 novšej verzie 1994.
Podľa obalu je MOL uvedený +5,0dB, takže oproti predošlej zvýšili o pol decibela.
Porovnanie s ostatnými trhmi:
Tu sa nám začal USA trh výrazne odlišovať v koncepcii výroby tohto modelu, kde sme načali dlhý rozsah rokov výroby USA pod jednou fóliou ako aj u predošlých kaziet v rozsahu rokov 1992-1997. Balenie v hrubých a potom slim zaoblených krabičkách. Fólia je štýl našich, ale v odlišnej zlatohnedej - čiernej farbe, kazeta má nový dizajn s úzkym oknom:
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92u
Čo sa týka dlhých kaziet USA preferovalo v tomto modeli C110.
Japonský trh v tomto roku ešte ostal verný vzhľadu kazety vyššej triedy (SA-X) ale fóliu zmenil na modrú so štýlom podobným ako u nás:
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92j
Kazetu by som zase doporučil, konštrukcia a cievky sú osvedčené, ale možnosť rýh je stále, páska je nová, v dobrom stave nahrateľná kvalitne, takže pre zbierku aj nahrávky.
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92
Dnešná verzia používa rovnaký odliatok tela a komponentov, zmenilo sa niekoľko vecí na balení a potlači no a myslím že aj páska má už tu novú receptúru.
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_av92a.JPG
Výroba Európskych modelov pre rok 1992 je nejasná, pretože podľa internetových zdrojov sa práve vtedy prechádzalo z W.Germany do Luxemburska, ale sériové čísla ostali rovnaké a od tohto roku sa prestali uvádzať Made in.... na obale, a tiež prestali aj s rokmi. Podľa čísla môj konkrétny kus je vyrobený v roku 1993.
Balenie je odteraz v hrubých zaoblených tmavých krabičkách namiesto hranatých.
Fólie už nemajú metalickú potlač, ale obyčajnú, štýl a farebnosť je stále podarená, ale modernejšia.
Potlač na kazete je s novým štýlom modrej šikmej elipsy, vzor ktorý ponechajú aj v nasledujúcej generácii pre kazety II a IV.
Odteraz je nová farba pre model SA modrá.
V podobnom duchu sa niesla aj generácia MA C110, ktorú som prezentoval skôr.
Páska je o niečo tmavšia, ale stále hnedá, ale mám dojem že je ešte výrazne priesvitnejšia, než predošlý model.
Kazetu som získal len použitú z krabice kaziet, ktorá bola veľmi opotrebovaná, ohraná, ale zvuk mala nadmieru dobrý, spokojnosť, pozdĺžne ryhy v rámci ohrania tam sú ale len veľmi jemné v porovnaní s predošlou verziou, aj jemné vlnenie pásky na okraji. Zmenil sa vankúš, ktorý je rovnakého dizajnu, ale modrej farby po novom.
Z tejto verzie mám ešte extrémne obohratú, použitú C90, ktorú som dostal ako bonus k Technicsu RS-AZ7 a novú zabalenú som mal len verziu C50, kde mám v teste na Akai napísané +4dB a bias -4 s veľmi pekným zvukom a poznámkou že hrá lepšie než testy C60 novšej verzie 1994.
Podľa obalu je MOL uvedený +5,0dB, takže oproti predošlej zvýšili o pol decibela.
Porovnanie s ostatnými trhmi:
Tu sa nám začal USA trh výrazne odlišovať v koncepcii výroby tohto modelu, kde sme načali dlhý rozsah rokov výroby USA pod jednou fóliou ako aj u predošlých kaziet v rozsahu rokov 1992-1997. Balenie v hrubých a potom slim zaoblených krabičkách. Fólia je štýl našich, ale v odlišnej zlatohnedej - čiernej farbe, kazeta má nový dizajn s úzkym oknom:
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92u
Čo sa týka dlhých kaziet USA preferovalo v tomto modeli C110.
Japonský trh v tomto roku ešte ostal verný vzhľadu kazety vyššej triedy (SA-X) ale fóliu zmenil na modrú so štýlom podobným ako u nás:
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#92j
Kazetu by som zase doporučil, konštrukcia a cievky sú osvedčené, ale možnosť rýh je stále, páska je nová, v dobrom stave nahrateľná kvalitne, takže pre zbierku aj nahrávky.
- Prílohy
-
- IMAG0209.JPG (94.22 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0210.JPG (90.41 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0211.JPG (98.72 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0212.JPG (83.47 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0213.JPG (101.57 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0214.JPG (73.24 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0215.JPG (67.79 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0216.JPG (64.37 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0217.JPG (59.94 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0218.JPG (64.55 KiB) 1415 zobrazení
-
- IMAG0219.JPG (60.33 KiB) 1415 zobrazení
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
no ešte kúsok a sme u mojej najobľúbenejšej SA, táto už je fajnová ale tie cievky sú proste neni moj oblúbený dizajn, takže ešte chvíľku strpenia...
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
ale neexistujú od TDK kvalitnejšie cievky než tieto, tie novšie sú celkom shitky
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Už som si všimol že si to písal, nikdy som nemal problém s nimi ale môže to byť takže radšej ani nepis čo je ich zavada nech ju nevidim
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
aj to som tu už ja aj orhore písali, on ich musel vymeniť kompletne ako sa mu deformovali, ja vidím len mierny šesťuholníkový dizajn, lebo tie prázdne miesta sa mierne prepadnú
našťastie v mojom prípade nedošlo nikdy k poškodeniu tak veľkému aby to znefunkčnilo kazetu, lebo ani drhnutie do strán sa nekoná
našťastie v mojom prípade nedošlo nikdy k poškodeniu tak veľkému aby to znefunkčnilo kazetu, lebo ani drhnutie do strán sa nekoná
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
TDK SA 100min rok 1994 Made in Luxemburg, podľa katalógu 1994
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#94
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_03.jpg
Najväčšia legenda 90tych rokov je práve táto verzia SA.
Zrejme obsahuje zhodnú pásku receptu e prevedenia ako predošlá 1992, ale tu zapracovali na novom tele a cievkach. Tento dizajn tela nemá obdoby v Japonskom a USA priemysle firmy TDK, aspoň nepoznám jediný prípad použitia. V Európe od roku 1994 až do konca po výrobu v Thajsku. Použitá pre EU modely SA, SA Black, SA DelSol, DJ2, Super CDing a neskôr aj pre normal modely AD a AR.
Kazeta je novej konštrukcie aj v oblasti vedenia pásky, ktoré bolo zmenené od predošlej verzie, aj rozostup vodiacich osiek od vodiacich kladiek bol zväčšený, nový prítlačný vankúš s vyvýšeným plieškom.
Okno má obrúčky okolo cievok z čierneho/sivého plastu, kdežto predošlá verzia to mala urobené inverzne z priehľadného plastu okna.
Dizajn okna prekrýva časť osvetlenia deckov vybavených LED lampou v obvyklej stredovej oblasti, ale stále je to vyhovujúce, ak to porovnám napríklad s Fuji ZII.
Niektoré šarže obsahujú uzavreté metal otvory, čo je nelogické v prípade ak sa dané telo nikdy pre metal pás nepoužilo, je to stále menšia záhada, alebo niekde také kazety naozaj existujú, podobný problém ako som riešil u nového dizajnu Maxell XLII.
Cievky sú novej generácie moderné, ale časom môžu trpieť deformáciami kde sa z kolečka stane postupne šesť uholník. Stále je to lepšia situácia, pretože zvyčajne sa nedeformuje do strán, ale len dovnútra, ale boli prípady aj totálneho znefunkčnenia, myslím si že ich bolo výrazne menej než na Emtec/Čína cievkach.
Potlač si zachováva štýl s modrou šikmou elipsou podľa predošlého dizajnu, farebnosť cievok ostáva čiste biela.
Fólie sú modré s kamenným vzorom, ako som už spomínal u SF tohto roku, mimoriadne sa mi to páči a pôsobí to pomerne vážne. Krabičky už zásadne len slim zaoblené tmavé s logom TDK. Nálepký sú pomerne pekné a Booklet je skladací s menšou druhou časťou, v niektorých šaržiach s reklamami napríklad na MiniDisc (viete čo ak raz kazety skončia? proste musíte prejsť na digitál a TDK vás v tom predsa nenechá
Kedysi som písal ohľadne modernizácii tela, cievok a vankúša TDK v priehľadných verziách TDK D, CDing a pod, kde som sa sťažoval na neprimerane ťažký chod pre walkmany a stroje citlivé na kolísanie Wov & Flutter. Moje vtedajšie precitlivelé walkmany Aiwa a slim Panasonic tie zmienené kazety nenávideli zo všetkých najviac, u týchto vyšších tried SA sa to výrazne zlepšilo a u modelov SA-X vo vyššom tele už to bolo zanedbateľné. Ale stále platilo že bez jediného náznaku takých problémov boli všetky staršie kazety TDK s mriežkovanými cievkami, takže asi tak.
Moje SA 1994:
túto kazetu C100 som získal z balíka z aukra spolu s dvoma SF, čo som už písal, na dobovej foto, môj kus C100 vyrobený v roku 1996. Ešte je prázdny a zrejme ho o taký týždeň použijem na nahrávky na Sony, predtým už čakajú iné kazety, takže do poradovníka.
Taktiež tento model SA sa najviac vyskytuje v zbierke použitých kaziet čo som získal behom rokov, hlavne C60 a C90, výnimočne aj C80, všetky kvalitne nahraté, väčšinou v dobrom stave, C100 nemal nikto, a ešte existuje verzia C50.
Kazetu som nemal nikdy z obchodu v tej dobe, pretože som nemal prachy a keď som mal, vždy sa našla iná kazeta ktorá ma zaujala viac, v Elektro Astre bola cena okolo 87Sk, neskôr prišla akcia od TDK kde priamo na obaloch, alebo to bola nálepka už neviem bola uvedená akciová cena 77Sk, vtedy si ju kamarát kúpil, tak som kazetu videl rozbalenú, možno aj to ma odradilo od kúpy, lebo som vždy chcel vidieť niečo nové.
Ďalší príbeh, ktorý by patril skôr do obalov kaziet, túto kazetu C100 mala jedna teta v rodine, mala dvojkazeťák s CD neznámej značky, taký hranatý, ale z modernejšej doby, nie nejaký veľmi starý, zrejme s oddeliteľnými repro, ktorý s kľudom ničil, vťahoval a krčil pásky, pretože mu nikto vtedy nikdy nespravil servis, tak si kúpila túto SA, samozrejme o tom že to treba nahrávať na stroji s podporou chrome, nikto nevedel a ja som bol udivený, keď som videl túto kazetu, lebo z dĺžky C100 som bol unesený, ale vravela že za ňu dala cez stovku korún. Inak to bol aj dosť problém v tej dobe propagovať väčšie dĺžky, pretože medzi C60 a C90 vždy bol rozumný cenový kompromis, ale C100 bol precenený nadmieru tým desiatim minútam čo ste za to dostali, len to vyzeralo akurát pekne, ale tie problémy s kvalitou tenkej pásky na strojoch v zlom stave boli značné.
Akai DX-57, 11.10.2013:
+4db, bias -4
Ak to porovnám s testovanou C90, tak táto je výkonovo mierne slabšia, ale +4db je stále dosť, výškovo zase mierne lepšia než C90, ostatné podanie zvuku je takmer identické.
Akai nezanechal na kazete žiadne ryhy, ale zistený mierne zúbkovaný okraj na páske všade, aj tam kde ešte neprešla hlavami, teda výrobný problém.
Páska má tmavú hnedú farbu, a je výraznejšie priesvitná, v podstate identická s tou predošlou C100 1992.
Testoval som aj C60, ktorú som mal od zberateľa, ktorý mal staršie zásoby z obchodov, ale bol som neskutočne udivený veľmi kvalitným zvukom až ma z toho mrazilo, a spomínam že môj Akai je kalibrovaný práve na SA C60, takže to má zase niečo do seba.
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db, veľmi ostrý zvuk
BLE XD:
výšky mohli byť aj lepšie, +4db, ale po kalibrácii z inej kazety, konkrétne SA 60 1988 bol zvuk veľmi dobrý až excelentný s nádhernými výškami
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+4db, slabšie výšky
ATC:
0db, s jemným skreslením, výšky dobré, ale zvuk je celkovo veľmi zlý, nepoužiteľné v tomto stroji
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db s kvalitnými výškami, veľmi príjemným zvukom a občas to samo skočí na +6db
ATC:
+4db, výšky veľmi kvalitné, zvuk veľmi pekný, vhodná kazeta do tohto stroja s ATC aj bez ATC
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno s kvalitnými výškami a pekným zvukom
V celku dobré výsledky okrem pyšného AZ7, ktorému nie je nič dobré.
Aj napriek zúbkovanej páske som nepostrehol kolísanie v žiadnom stroji pri teste. Ryhy sa nevyskytli.
Kazetu v celku by som doporučil, je to taký základ dnešného zberateľa, na nahrávky v dobrom stave je výborná, ale v zlom stave sa tiež objavujú problémy s čistotou zvuku, vybuditeľnosťou a degradácii, ale nie je to tak prehnané ako u zle skladovanej SF.
Týchto kaziet som popočúval naozaj niekoľko desiatok kusov a jedná sa o osvedčenú kvalitu a aj dobrú predajnosť v obchodoch, aj keď som mal vždy dojem že u nás v meste v triede II viac prevyšovala predaje Sony UX-S a Maxell XLII-S.
V katalógu zase extrémne prechvaľujú jej dokonalú kompatibilitu s kazeťákmi na celom svete
PS:
MOL je uvedený +5,0dB a ten aj ostatné hodnoty sú zhodné podľa obalov s verziou 1992, teda naozaj pre tento rok sa venovali dizajnu a novej kazete, nie zlepšeniu v páske, ale tiež by som povedal že to bol posledný vývoj pásky a viac už to neriešili.
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#94
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_03.jpg
Najväčšia legenda 90tych rokov je práve táto verzia SA.
Zrejme obsahuje zhodnú pásku receptu e prevedenia ako predošlá 1992, ale tu zapracovali na novom tele a cievkach. Tento dizajn tela nemá obdoby v Japonskom a USA priemysle firmy TDK, aspoň nepoznám jediný prípad použitia. V Európe od roku 1994 až do konca po výrobu v Thajsku. Použitá pre EU modely SA, SA Black, SA DelSol, DJ2, Super CDing a neskôr aj pre normal modely AD a AR.
Kazeta je novej konštrukcie aj v oblasti vedenia pásky, ktoré bolo zmenené od predošlej verzie, aj rozostup vodiacich osiek od vodiacich kladiek bol zväčšený, nový prítlačný vankúš s vyvýšeným plieškom.
Okno má obrúčky okolo cievok z čierneho/sivého plastu, kdežto predošlá verzia to mala urobené inverzne z priehľadného plastu okna.
Dizajn okna prekrýva časť osvetlenia deckov vybavených LED lampou v obvyklej stredovej oblasti, ale stále je to vyhovujúce, ak to porovnám napríklad s Fuji ZII.
Niektoré šarže obsahujú uzavreté metal otvory, čo je nelogické v prípade ak sa dané telo nikdy pre metal pás nepoužilo, je to stále menšia záhada, alebo niekde také kazety naozaj existujú, podobný problém ako som riešil u nového dizajnu Maxell XLII.
Cievky sú novej generácie moderné, ale časom môžu trpieť deformáciami kde sa z kolečka stane postupne šesť uholník. Stále je to lepšia situácia, pretože zvyčajne sa nedeformuje do strán, ale len dovnútra, ale boli prípady aj totálneho znefunkčnenia, myslím si že ich bolo výrazne menej než na Emtec/Čína cievkach.
Potlač si zachováva štýl s modrou šikmou elipsou podľa predošlého dizajnu, farebnosť cievok ostáva čiste biela.
Fólie sú modré s kamenným vzorom, ako som už spomínal u SF tohto roku, mimoriadne sa mi to páči a pôsobí to pomerne vážne. Krabičky už zásadne len slim zaoblené tmavé s logom TDK. Nálepký sú pomerne pekné a Booklet je skladací s menšou druhou časťou, v niektorých šaržiach s reklamami napríklad na MiniDisc (viete čo ak raz kazety skončia? proste musíte prejsť na digitál a TDK vás v tom predsa nenechá
Kedysi som písal ohľadne modernizácii tela, cievok a vankúša TDK v priehľadných verziách TDK D, CDing a pod, kde som sa sťažoval na neprimerane ťažký chod pre walkmany a stroje citlivé na kolísanie Wov & Flutter. Moje vtedajšie precitlivelé walkmany Aiwa a slim Panasonic tie zmienené kazety nenávideli zo všetkých najviac, u týchto vyšších tried SA sa to výrazne zlepšilo a u modelov SA-X vo vyššom tele už to bolo zanedbateľné. Ale stále platilo že bez jediného náznaku takých problémov boli všetky staršie kazety TDK s mriežkovanými cievkami, takže asi tak.
Moje SA 1994:
túto kazetu C100 som získal z balíka z aukra spolu s dvoma SF, čo som už písal, na dobovej foto, môj kus C100 vyrobený v roku 1996. Ešte je prázdny a zrejme ho o taký týždeň použijem na nahrávky na Sony, predtým už čakajú iné kazety, takže do poradovníka.
Taktiež tento model SA sa najviac vyskytuje v zbierke použitých kaziet čo som získal behom rokov, hlavne C60 a C90, výnimočne aj C80, všetky kvalitne nahraté, väčšinou v dobrom stave, C100 nemal nikto, a ešte existuje verzia C50.
Kazetu som nemal nikdy z obchodu v tej dobe, pretože som nemal prachy a keď som mal, vždy sa našla iná kazeta ktorá ma zaujala viac, v Elektro Astre bola cena okolo 87Sk, neskôr prišla akcia od TDK kde priamo na obaloch, alebo to bola nálepka už neviem bola uvedená akciová cena 77Sk, vtedy si ju kamarát kúpil, tak som kazetu videl rozbalenú, možno aj to ma odradilo od kúpy, lebo som vždy chcel vidieť niečo nové.
Ďalší príbeh, ktorý by patril skôr do obalov kaziet, túto kazetu C100 mala jedna teta v rodine, mala dvojkazeťák s CD neznámej značky, taký hranatý, ale z modernejšej doby, nie nejaký veľmi starý, zrejme s oddeliteľnými repro, ktorý s kľudom ničil, vťahoval a krčil pásky, pretože mu nikto vtedy nikdy nespravil servis, tak si kúpila túto SA, samozrejme o tom že to treba nahrávať na stroji s podporou chrome, nikto nevedel a ja som bol udivený, keď som videl túto kazetu, lebo z dĺžky C100 som bol unesený, ale vravela že za ňu dala cez stovku korún. Inak to bol aj dosť problém v tej dobe propagovať väčšie dĺžky, pretože medzi C60 a C90 vždy bol rozumný cenový kompromis, ale C100 bol precenený nadmieru tým desiatim minútam čo ste za to dostali, len to vyzeralo akurát pekne, ale tie problémy s kvalitou tenkej pásky na strojoch v zlom stave boli značné.
Akai DX-57, 11.10.2013:
+4db, bias -4
Ak to porovnám s testovanou C90, tak táto je výkonovo mierne slabšia, ale +4db je stále dosť, výškovo zase mierne lepšia než C90, ostatné podanie zvuku je takmer identické.
Akai nezanechal na kazete žiadne ryhy, ale zistený mierne zúbkovaný okraj na páske všade, aj tam kde ešte neprešla hlavami, teda výrobný problém.
Páska má tmavú hnedú farbu, a je výraznejšie priesvitná, v podstate identická s tou predošlou C100 1992.
Testoval som aj C60, ktorú som mal od zberateľa, ktorý mal staršie zásoby z obchodov, ale bol som neskutočne udivený veľmi kvalitným zvukom až ma z toho mrazilo, a spomínam že môj Akai je kalibrovaný práve na SA C60, takže to má zase niečo do seba.
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db, veľmi ostrý zvuk
BLE XD:
výšky mohli byť aj lepšie, +4db, ale po kalibrácii z inej kazety, konkrétne SA 60 1988 bol zvuk veľmi dobrý až excelentný s nádhernými výškami
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+4db, slabšie výšky
ATC:
0db, s jemným skreslením, výšky dobré, ale zvuk je celkovo veľmi zlý, nepoužiteľné v tomto stroji
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db s kvalitnými výškami, veľmi príjemným zvukom a občas to samo skočí na +6db
ATC:
+4db, výšky veľmi kvalitné, zvuk veľmi pekný, vhodná kazeta do tohto stroja s ATC aj bez ATC
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno s kvalitnými výškami a pekným zvukom
V celku dobré výsledky okrem pyšného AZ7, ktorému nie je nič dobré.
Aj napriek zúbkovanej páske som nepostrehol kolísanie v žiadnom stroji pri teste. Ryhy sa nevyskytli.
Kazetu v celku by som doporučil, je to taký základ dnešného zberateľa, na nahrávky v dobrom stave je výborná, ale v zlom stave sa tiež objavujú problémy s čistotou zvuku, vybuditeľnosťou a degradácii, ale nie je to tak prehnané ako u zle skladovanej SF.
Týchto kaziet som popočúval naozaj niekoľko desiatok kusov a jedná sa o osvedčenú kvalitu a aj dobrú predajnosť v obchodoch, aj keď som mal vždy dojem že u nás v meste v triede II viac prevyšovala predaje Sony UX-S a Maxell XLII-S.
V katalógu zase extrémne prechvaľujú jej dokonalú kompatibilitu s kazeťákmi na celom svete
PS:
MOL je uvedený +5,0dB a ten aj ostatné hodnoty sú zhodné podľa obalov s verziou 1992, teda naozaj pre tento rok sa venovali dizajnu a novej kazete, nie zlepšeniu v páske, ale tiež by som povedal že to bol posledný vývoj pásky a viac už to neriešili.
- Prílohy
-
- DSC01775.JPG (123.25 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0277.JPG (110.8 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0278.JPG (80.55 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0279.JPG (112.6 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0280.JPG (84.69 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0281.JPG (102.5 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0282.JPG (86.36 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0283.JPG (66.02 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0284.JPG (67.23 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0285.JPG (64.71 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0286.JPG (71.29 KiB) 1368 zobrazení
-
- IMAG0287.JPG (88.37 KiB) 1368 zobrazení