Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Z mého pohledu je ten Guide Block jednoduše Bullshit. Nemělo to takový význam pro lepší azimut. Jiné kazety i bez tohoto bloku neměly významně horší vlastnosti, dokonce bych řekl, že častěji i lepší. Tím, že byl samostatný, tak mohl mít při používání občas mírně odlišnou polohu vůči zbytku těla kazety i vůči hlavám. Stačí setinka a azimut je jinde.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
no práve chválu dostal tento blok len v tom že azimut zlepšoval v zmysel, že odstránil rozdiely v spojoch medzi dvoma polovicami kazety, táto súčiastka je síce voľne položená v tele kazety, nie je fixovaná inak než výliskom tela, ako stavebnica, ale chválili to
nikdy som s tým nejak extra problémy nemal, ale na Talianske produkty boli aj nadávky, z Talianských kaziet som mal najväčšie problémy s Metal XR, ktoré blok nemajú, tam to zašlo tak ďaleko že jeden kanál mi na niektorých kazetách fungoval neskutočne oslabene a to na viacerých strojoch.
nikdy som s tým nejak extra problémy nemal, ale na Talianske produkty boli aj nadávky, z Talianských kaziet som mal najväčšie problémy s Metal XR, ktoré blok nemajú, tam to zašlo tak ďaleko že jeden kanál mi na niektorých kazetách fungoval neskutočne oslabene a to na viacerých strojoch.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
That´s RoXana (RX) 100min rok 1992 EU trh
https://ez647.sk/cc/thats_rx.html
Dneska ideme na menej známe územie takže sa rozpíšem trochu viac, kto nechce čítať, nech pozerá obrázky
That´s prehľad typu I na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1194
Trochu o kazetách firmy:
Každý výrobca audiokaziet v začiatkoch mal už nejaké skúseností s cievkovými pásmi, alebo skúseností v podobnej oblasti ako spracovanie plastov, nanášanie vrstiev a pod. No a každý začal s nejakou jednoduchou páskou a keď mal úspechy postupne šiel hore a niektorý to dotiahli až na veľmi výkonné superrferro, superchrome a metal.
Firma Taiyo Yuden, ktorá vlastní značky That´s a Triad, to zobrala z opačného konca, budem čerpať prevažne z potriedenia kaziet na weboch zberateľov, takže prvé modely audiokaziet tejto značky prišli v roku 1983, no a môžte hádať, ich hlavný produkt boli metalky typu IV a typu II, nejaké normalky ich veľmi asi nezaujímali, a pre EU trh sa prvá kazeta typu I bola až v roku 1985 a jedine pre Japoncov bola už v roku uvedenia 1983 aj typ I, jednalo sa v oboch prípadoch o model FX, čo je silne predopovaná normal kazeta kobaltom, magnetitom a niektorý tvrdia že aj železom z typu IV, no ktovie, oficiálne len tie prvé dve zložky.
Základný ferrooxid ich začal zaujímať až neskôr, pre Japonský trh v roku 1984 a pre Európu až 1987 uviedli modely RX a FM-S. Samotný model RX pre EU bol až v roku 1989 a existovali celkovo tri ročníky, kde dnešná RoXana je jej poslednou verziou.
V Japonsku sa základný ferro pás tejto značky objavoval pod rôznymi názvami, aj zaujímavými edíciami.
A keď som spomínal že aj typy II bežne riešili s metal vrstvou, štandardne produkt triedy metal for High position, tak prvé typy II s FeCO páskou prišli v Japonsku až v roku 1987 a v EU až v roku 1989, kde Európu toto zloženie predstavovalo model VX.
Firma skončila s výrobou kaziet pomerne skoro do prvej polovice 90tych rokov a zrejme všetko odpredala firme General Magnetics Singapore, ktorá vyrábala a predávala tieto produkty ďalej pod vlastnou a OEM značkami, posledné verzie kaziet Denon boli GM, aj vybrané modely a roky kaziet Philips, PDM a netradičná séria Basfu 353 označená ako Focus a Studio, no a mnoho ďalších kaziet.
Taiyo Yuden sa ďalej venoval výrobe prázdnych CD-R a DVD-R/+R, kde dominoval na trhu s kvalitou ako jeden z najlepších na svete a len pred niekoľkými rokmi tieto činnosti ukončil a technológiu na optické disky odpredal Taiwanskej CMC Magnetics. Sám sa vždy venoval výrobe elektronických súčiastok a ďalších vecí, kde už vám google napovie a firma funguje do dnes, je to firma ktorá patrí k špičkám vo svojich oboroch.
Základný ferro model pre Európu:
v roku 1987 a potom 1989 RX používa pásku označenú ako Close Spinelic Gamma, ak tento nápis uvidíte na akejkoľvek kazete That´s/Triad, tak nemusíte premýšľať dlho o tom že sa jedná o základný ferro pás bezohľadu na verziu a názov modelu či trh. Rovnako tak pre typ II FeCO je Submicro Cobalt Gamma používaný v kazetách VX ako základný pás triedy II.
Aj táto páska sa vyvíjala a posledné ročníky by kľudne mohli byť vyrábané už priamo firmou GMS, ale už sa o tom veľmi nepíše. Páska v tomto prípade má svetlo hnedú farbu, ale nie tak hrdzavo výraznú ako Basf či Agfa, je pomerne dosť priesvitná, a v odlesku sú vidieť pravidelné šikmé stopy ako po niečom z výrobného procesu, ako som zistil nie je to na závadu a u niektorých pásov sa to proste vyskytuje.
Krabičky:
Hrubá hranatá krabička s logom That´s, svetlá číra je pomerne jedinečná a dobre poznateľná od ostatných výrobcov, len posledné modelové rady pre Japonsko boli balené do extra slim krabičiek typu Fuji kde sa kazeta vkladala naopak, skôr než nedostatok vlastných zdrojov som mal dojem že chceli "osviežujúcu zmenu" a Fuji s tým v tej dobe práve prišla na trh.
Priehľadné telo kazety:
Základný ferro model bol jediný, ktorý obsahoval pre EU celopriehľadnú kazetu od začiatku až do konca výroby, ale potom sa pridali aj modely High a Metal, čo bolo také chudobnejšie zakončenie kariéry firmy.
Kazeta je mierne exotickejšia, a celkom sa mi páči, výlisok vyzerá dobre, otázne je ako dobre držal kvalitu aj GMS po získaní ich technológie, mám totiž výhrady ku kvalite vedenia pásky v priehľadných modeloch VX, kde mi v testoch vždy kolísal azimuth.
Okrem toho ako tu aktuálne často riešime témy pozdĺžnych rýh na kazetách TDK, tak novšie modely That´s s tým majú k môjmu prekvapeniu často problémy a na rôznych strojoch, často sa jedná o veľmi hlboké ryhy, ktoré vznikajú hneď pri prvom prejazde pásky strojom. Dokonca najvyšší model SUONO, ktorý mám v jednom kuse, bol takto poznačený asi každým strojom a to poriadne hlboko, takže neviem čím to je, ale tejto kazete sa extra povenujem niekedy v budúcnu.
Pôvodné telá kaziet Yudenov v trojuholníkových oknách boli v mojich testoch aj častom používaní jedne z najlepších čo som poznal, a kaziť sa to začalo až koncom 80tych rokov s príchodom nových dizajnov.
Keďže celopriehľadné kazety tohto typu tu boli už od skoršej výroby, tak budú asi v poriadku, ale odsledujem to a budem informovať.
Ešte dodám že formy That´s kaziet sa okrem GMS museli dostať viac do sveta, pretože ich dizajny sa možno ešte dneska dajú nájsť na rôznych stránkach čo sa ešte venujú predajom a navíjaním kaziet prevažne v Ázii, neviem či to ešte reálne niekto vyrába, alebo sa jedná o zbytky výroby ani či GMS ešte funguje, ale taká úvaha ma napadla, keby sa Francúzsky FOX informoval v týchto oblastiach, a získal tieto formy, mohol by dať svojím kazetám neskutočný nádych kvality a dizajnu, za predpokladu že nebudú problémy s ryhami na páske.
A to že tieto formy kolovali po svete dokazuje aj ich výskyt v niektorých kusoch kaziet SKC a podobných firme v neskorších 90tych rokoch alebo aj po miléniu.
Cievky:
Cievky tohto dizajnu sa mi neskutočne páčia, nezvyknú sa deformovať, aj keď malinký hrb na návine dnešnej kazete pozorujem, ale v celku dobré, a zrejme je to ďalší komponent čo šiel do sveta, pretože ako končili kazety That´s, tak v tej dobe sa vo veľkom začali tieto cievky objavovať u Kórejského GoldStaru, čo som aj rád, pretože to veľmi zdvihlo ich modernosť a kvalitu dizajnu. Sám GMS ich síce používal, ale málo, a viac osadzoval svoje kazety Yuden dizajnu vlastnými cievkami. Ideálne porovnanie ukážem na priehľadnom modeli VX, ktorý obsahuje v jednej šarži cievky Yuden a v druhej cievky GMS:
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#90
Zavádzacia páska:
U starších That´s mali zavádzačky rôzne farebné čiarky, hlavne šikmé, na transparentnom podklade, ale ešte nemám prehľad v systéme značenia.
U dnešnej kazety je len číra páska, trochu pridlhá ako u Basfu, lepka je užšia než šírka pásu a medzi páskami je niekoľko stotinová medzera, čo som nepostrehol posledné dni u kaziet ktoré som nahrával. Napriek tomu prechod v pohode, kolísanie na začiatku strany A žiadne, na konci strany B len asi 30sekúnd pred koncom sa niečo objavilo, v celku lepší výsledok.
Dnešná kazeta:
Model RX bol pre Európu v priehľadnej kazete v rokoch 1989 a 1990, dnešný model premenovali na RX- RoXana ako záverečný model výroby kaziet That´s pre Európsky trh.
Pre typ II to bola VX premenovaná na VaneXu a metalka z MG-X na MaGicu.
Fólie That´s boli vždy jednoduché, ale pekné a farby vystihovali model, aj posledné trio roku 1992 je jednoduché ale výstižné.
Kazeta je mierne tmavá, s červenou potlačou, biele cievky s červenými svorkami, pekne zladená kombinácia.
Booklet je krátky, nálepky nevýrazné.
A priamo poviem toto je pre mňa premiéra základnej kazety od That´su v ostrej nahrávke, zatiaľ som od tejto značky triedy I nahrával len FeCo modely ako TX, as:I a myslím že už žiadne ďalšie:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, bias -8
dosť slušný zvuk, výkon je síce trochu na hrane, ale ide to do +4db, toto je dosť solídna kazeta
grafy z Akai na konci ukazujú menšie vybudenie v celom spektre oproti predošlým dňom s "chrome" modelmi
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+3db, slabší zvuk, výškovo akurát ako zdroj
BLE XD:
+4db, výškovo akurát, ale nič navyše nejako neponúka, výkon ma až tak neoslnil, je to viac také násilné, vhodná iná kalibrácia, alebo iný deck
BLE XD po kalibrácii na kazetu TDK AD1 50 1997 Japan:
+4db, výškovo skoro ako zdroj, veľmi schopný a príjemný zvuk, toto sa oplatí
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+6db, špičky +8db, výškovo slabšia, veľká dynamika a mohutnosť zvuku
ATC:
+4db, výšky ako na zdroji, veľmi pekný zvuk na obyčajnú normal pásku, nahrávka na tomto stroji s ATC je vhodná
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
+2db len v špičkách bez skreslenia, výškovo pomerne slabá
ATC:
+4db s nepatrným skreslením, výškovo je to ale nádherné, ostrá ako britva, veľmi živá, bez porúch a kolísania, vhodná pre tento deck s ATC s miernym strážením MOL, vhodnejšie +2db
Technics RS-TR575MII:
+4db so stredne dobrými výškami
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / min bias +3 až +4 dieliky
L: mimo rozsah / max level +1 dielik
takže kalibrácia vyzerá horšie než na iných obyčajných normal kazetách, ale mierne som ubral bias aby som to dorovnal, aj keď stále vyskakoval mierne do plusu o jeden dielik, lenže tak pekne to nehralo, takže som bias vrátil nadoraz do mínusu
fotky teraz nechám so základným aj maximálnm nastavením, keďže je taká poslabšia.
No a zvukovo? Nie je to vôbec zlé, výškovo je pokles takmer nepatrný, podľa skladby, niekde to hrá tak dobre ako CD, niekde je pokles jemný, výkonovo je vhodné držať na tomto decku +2dB a špičky nechať na +4dB, to jej veľmi vyhovuje, nie viac, plných +4dB už je skreslených v malej miere
Celkovo je priestor trošku inak podaný, aj výšky sa občas sústreďujú viac na stred, ale zase pri rôznych skladbách sa to správa rôzne, ale príjemne, doporučujem vyskúšať.
Čo sa týka zanášania ako včera som sa sťažoval na UX-S, tak tu nie, tak ako som nastavil na začiatku, tak hrala celú stranu, aj druhú stranu, kde som teraz asi v polovici strany B, kolísanie len trochu na konci čo som už spomínal, inak nič, ani začiatok pásky, ani testovacie úseky, ani náznak poruchy či zakolísania.
Takže môžem povedať páska obstála na základ ferra veľmi dobre, ani puzdro nespôsobuje poruchy azimuthu, a preto si ešte prejdem nejaké kazety VX na ktoré som sa sťažoval, napríklad zajtra v ďalšej nahrávke.
A čo sa týka zanášania, bol jemný hnedý okraj na hlave, to už dneska asi nemá zmysel riešiť, proste prejsť IPOU po použití kazety, aj tak to bol prvý prechod, možno sa to zlepší, ale zlosť v zvuku to nerobilo, ani som len nečistil pri zmene strany, tak ako včera pri UX-S.
Ani žiadne ryhy na páske sa po prechode prvej strany neobjavili.
Ešte pár drbov z tapeheads.net, tam pásku RX považujú za kvalitnú a veľmi citlivú ferro, lepšiu než veľké otrepané značky a modely, taká osviežujúca exotika.
Záverom, kazeta sa zrejme podarila aj keď je z novej série, do zbierky doporučujem a na nahrávanie je to asi tak, počítajte s tým že máte v rukách naozaj len obyčajnú ferro kazetu a toľko od nej čakajte, stabilita a bezporuchovosť ju radí ku kvalitným produktom ale pre čistý a mohutný zvuk potrebuje veľa kalibračnej lásky.
No a keďže som to už prezradil nasledujúce dva dni by som chcel prejsť aspoň zo dva modely VX, ako som spomínal napríklad tie kazety z odkazu, tak si vyberte či mám nahrať tú s originál cievkami, alebo tú s GMS cievkami.
A pozajtra by som dal VaneXu.
PS: čas počítadla decku na stranu 51.23
https://ez647.sk/cc/thats_rx.html
Dneska ideme na menej známe územie takže sa rozpíšem trochu viac, kto nechce čítať, nech pozerá obrázky
That´s prehľad typu I na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1194
Trochu o kazetách firmy:
Každý výrobca audiokaziet v začiatkoch mal už nejaké skúseností s cievkovými pásmi, alebo skúseností v podobnej oblasti ako spracovanie plastov, nanášanie vrstiev a pod. No a každý začal s nejakou jednoduchou páskou a keď mal úspechy postupne šiel hore a niektorý to dotiahli až na veľmi výkonné superrferro, superchrome a metal.
Firma Taiyo Yuden, ktorá vlastní značky That´s a Triad, to zobrala z opačného konca, budem čerpať prevažne z potriedenia kaziet na weboch zberateľov, takže prvé modely audiokaziet tejto značky prišli v roku 1983, no a môžte hádať, ich hlavný produkt boli metalky typu IV a typu II, nejaké normalky ich veľmi asi nezaujímali, a pre EU trh sa prvá kazeta typu I bola až v roku 1985 a jedine pre Japoncov bola už v roku uvedenia 1983 aj typ I, jednalo sa v oboch prípadoch o model FX, čo je silne predopovaná normal kazeta kobaltom, magnetitom a niektorý tvrdia že aj železom z typu IV, no ktovie, oficiálne len tie prvé dve zložky.
Základný ferrooxid ich začal zaujímať až neskôr, pre Japonský trh v roku 1984 a pre Európu až 1987 uviedli modely RX a FM-S. Samotný model RX pre EU bol až v roku 1989 a existovali celkovo tri ročníky, kde dnešná RoXana je jej poslednou verziou.
V Japonsku sa základný ferro pás tejto značky objavoval pod rôznymi názvami, aj zaujímavými edíciami.
A keď som spomínal že aj typy II bežne riešili s metal vrstvou, štandardne produkt triedy metal for High position, tak prvé typy II s FeCO páskou prišli v Japonsku až v roku 1987 a v EU až v roku 1989, kde Európu toto zloženie predstavovalo model VX.
Firma skončila s výrobou kaziet pomerne skoro do prvej polovice 90tych rokov a zrejme všetko odpredala firme General Magnetics Singapore, ktorá vyrábala a predávala tieto produkty ďalej pod vlastnou a OEM značkami, posledné verzie kaziet Denon boli GM, aj vybrané modely a roky kaziet Philips, PDM a netradičná séria Basfu 353 označená ako Focus a Studio, no a mnoho ďalších kaziet.
Taiyo Yuden sa ďalej venoval výrobe prázdnych CD-R a DVD-R/+R, kde dominoval na trhu s kvalitou ako jeden z najlepších na svete a len pred niekoľkými rokmi tieto činnosti ukončil a technológiu na optické disky odpredal Taiwanskej CMC Magnetics. Sám sa vždy venoval výrobe elektronických súčiastok a ďalších vecí, kde už vám google napovie a firma funguje do dnes, je to firma ktorá patrí k špičkám vo svojich oboroch.
Základný ferro model pre Európu:
v roku 1987 a potom 1989 RX používa pásku označenú ako Close Spinelic Gamma, ak tento nápis uvidíte na akejkoľvek kazete That´s/Triad, tak nemusíte premýšľať dlho o tom že sa jedná o základný ferro pás bezohľadu na verziu a názov modelu či trh. Rovnako tak pre typ II FeCO je Submicro Cobalt Gamma používaný v kazetách VX ako základný pás triedy II.
Aj táto páska sa vyvíjala a posledné ročníky by kľudne mohli byť vyrábané už priamo firmou GMS, ale už sa o tom veľmi nepíše. Páska v tomto prípade má svetlo hnedú farbu, ale nie tak hrdzavo výraznú ako Basf či Agfa, je pomerne dosť priesvitná, a v odlesku sú vidieť pravidelné šikmé stopy ako po niečom z výrobného procesu, ako som zistil nie je to na závadu a u niektorých pásov sa to proste vyskytuje.
Krabičky:
Hrubá hranatá krabička s logom That´s, svetlá číra je pomerne jedinečná a dobre poznateľná od ostatných výrobcov, len posledné modelové rady pre Japonsko boli balené do extra slim krabičiek typu Fuji kde sa kazeta vkladala naopak, skôr než nedostatok vlastných zdrojov som mal dojem že chceli "osviežujúcu zmenu" a Fuji s tým v tej dobe práve prišla na trh.
Priehľadné telo kazety:
Základný ferro model bol jediný, ktorý obsahoval pre EU celopriehľadnú kazetu od začiatku až do konca výroby, ale potom sa pridali aj modely High a Metal, čo bolo také chudobnejšie zakončenie kariéry firmy.
Kazeta je mierne exotickejšia, a celkom sa mi páči, výlisok vyzerá dobre, otázne je ako dobre držal kvalitu aj GMS po získaní ich technológie, mám totiž výhrady ku kvalite vedenia pásky v priehľadných modeloch VX, kde mi v testoch vždy kolísal azimuth.
Okrem toho ako tu aktuálne často riešime témy pozdĺžnych rýh na kazetách TDK, tak novšie modely That´s s tým majú k môjmu prekvapeniu často problémy a na rôznych strojoch, často sa jedná o veľmi hlboké ryhy, ktoré vznikajú hneď pri prvom prejazde pásky strojom. Dokonca najvyšší model SUONO, ktorý mám v jednom kuse, bol takto poznačený asi každým strojom a to poriadne hlboko, takže neviem čím to je, ale tejto kazete sa extra povenujem niekedy v budúcnu.
Pôvodné telá kaziet Yudenov v trojuholníkových oknách boli v mojich testoch aj častom používaní jedne z najlepších čo som poznal, a kaziť sa to začalo až koncom 80tych rokov s príchodom nových dizajnov.
Keďže celopriehľadné kazety tohto typu tu boli už od skoršej výroby, tak budú asi v poriadku, ale odsledujem to a budem informovať.
Ešte dodám že formy That´s kaziet sa okrem GMS museli dostať viac do sveta, pretože ich dizajny sa možno ešte dneska dajú nájsť na rôznych stránkach čo sa ešte venujú predajom a navíjaním kaziet prevažne v Ázii, neviem či to ešte reálne niekto vyrába, alebo sa jedná o zbytky výroby ani či GMS ešte funguje, ale taká úvaha ma napadla, keby sa Francúzsky FOX informoval v týchto oblastiach, a získal tieto formy, mohol by dať svojím kazetám neskutočný nádych kvality a dizajnu, za predpokladu že nebudú problémy s ryhami na páske.
A to že tieto formy kolovali po svete dokazuje aj ich výskyt v niektorých kusoch kaziet SKC a podobných firme v neskorších 90tych rokoch alebo aj po miléniu.
Cievky:
Cievky tohto dizajnu sa mi neskutočne páčia, nezvyknú sa deformovať, aj keď malinký hrb na návine dnešnej kazete pozorujem, ale v celku dobré, a zrejme je to ďalší komponent čo šiel do sveta, pretože ako končili kazety That´s, tak v tej dobe sa vo veľkom začali tieto cievky objavovať u Kórejského GoldStaru, čo som aj rád, pretože to veľmi zdvihlo ich modernosť a kvalitu dizajnu. Sám GMS ich síce používal, ale málo, a viac osadzoval svoje kazety Yuden dizajnu vlastnými cievkami. Ideálne porovnanie ukážem na priehľadnom modeli VX, ktorý obsahuje v jednej šarži cievky Yuden a v druhej cievky GMS:
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#90
Zavádzacia páska:
U starších That´s mali zavádzačky rôzne farebné čiarky, hlavne šikmé, na transparentnom podklade, ale ešte nemám prehľad v systéme značenia.
U dnešnej kazety je len číra páska, trochu pridlhá ako u Basfu, lepka je užšia než šírka pásu a medzi páskami je niekoľko stotinová medzera, čo som nepostrehol posledné dni u kaziet ktoré som nahrával. Napriek tomu prechod v pohode, kolísanie na začiatku strany A žiadne, na konci strany B len asi 30sekúnd pred koncom sa niečo objavilo, v celku lepší výsledok.
Dnešná kazeta:
Model RX bol pre Európu v priehľadnej kazete v rokoch 1989 a 1990, dnešný model premenovali na RX- RoXana ako záverečný model výroby kaziet That´s pre Európsky trh.
Pre typ II to bola VX premenovaná na VaneXu a metalka z MG-X na MaGicu.
Fólie That´s boli vždy jednoduché, ale pekné a farby vystihovali model, aj posledné trio roku 1992 je jednoduché ale výstižné.
Kazeta je mierne tmavá, s červenou potlačou, biele cievky s červenými svorkami, pekne zladená kombinácia.
Booklet je krátky, nálepky nevýrazné.
A priamo poviem toto je pre mňa premiéra základnej kazety od That´su v ostrej nahrávke, zatiaľ som od tejto značky triedy I nahrával len FeCo modely ako TX, as:I a myslím že už žiadne ďalšie:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, bias -8
dosť slušný zvuk, výkon je síce trochu na hrane, ale ide to do +4db, toto je dosť solídna kazeta
grafy z Akai na konci ukazujú menšie vybudenie v celom spektre oproti predošlým dňom s "chrome" modelmi
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+3db, slabší zvuk, výškovo akurát ako zdroj
BLE XD:
+4db, výškovo akurát, ale nič navyše nejako neponúka, výkon ma až tak neoslnil, je to viac také násilné, vhodná iná kalibrácia, alebo iný deck
BLE XD po kalibrácii na kazetu TDK AD1 50 1997 Japan:
+4db, výškovo skoro ako zdroj, veľmi schopný a príjemný zvuk, toto sa oplatí
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+6db, špičky +8db, výškovo slabšia, veľká dynamika a mohutnosť zvuku
ATC:
+4db, výšky ako na zdroji, veľmi pekný zvuk na obyčajnú normal pásku, nahrávka na tomto stroji s ATC je vhodná
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
+2db len v špičkách bez skreslenia, výškovo pomerne slabá
ATC:
+4db s nepatrným skreslením, výškovo je to ale nádherné, ostrá ako britva, veľmi živá, bez porúch a kolísania, vhodná pre tento deck s ATC s miernym strážením MOL, vhodnejšie +2db
Technics RS-TR575MII:
+4db so stredne dobrými výškami
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / min bias +3 až +4 dieliky
L: mimo rozsah / max level +1 dielik
takže kalibrácia vyzerá horšie než na iných obyčajných normal kazetách, ale mierne som ubral bias aby som to dorovnal, aj keď stále vyskakoval mierne do plusu o jeden dielik, lenže tak pekne to nehralo, takže som bias vrátil nadoraz do mínusu
fotky teraz nechám so základným aj maximálnm nastavením, keďže je taká poslabšia.
No a zvukovo? Nie je to vôbec zlé, výškovo je pokles takmer nepatrný, podľa skladby, niekde to hrá tak dobre ako CD, niekde je pokles jemný, výkonovo je vhodné držať na tomto decku +2dB a špičky nechať na +4dB, to jej veľmi vyhovuje, nie viac, plných +4dB už je skreslených v malej miere
Celkovo je priestor trošku inak podaný, aj výšky sa občas sústreďujú viac na stred, ale zase pri rôznych skladbách sa to správa rôzne, ale príjemne, doporučujem vyskúšať.
Čo sa týka zanášania ako včera som sa sťažoval na UX-S, tak tu nie, tak ako som nastavil na začiatku, tak hrala celú stranu, aj druhú stranu, kde som teraz asi v polovici strany B, kolísanie len trochu na konci čo som už spomínal, inak nič, ani začiatok pásky, ani testovacie úseky, ani náznak poruchy či zakolísania.
Takže môžem povedať páska obstála na základ ferra veľmi dobre, ani puzdro nespôsobuje poruchy azimuthu, a preto si ešte prejdem nejaké kazety VX na ktoré som sa sťažoval, napríklad zajtra v ďalšej nahrávke.
A čo sa týka zanášania, bol jemný hnedý okraj na hlave, to už dneska asi nemá zmysel riešiť, proste prejsť IPOU po použití kazety, aj tak to bol prvý prechod, možno sa to zlepší, ale zlosť v zvuku to nerobilo, ani som len nečistil pri zmene strany, tak ako včera pri UX-S.
Ani žiadne ryhy na páske sa po prechode prvej strany neobjavili.
Ešte pár drbov z tapeheads.net, tam pásku RX považujú za kvalitnú a veľmi citlivú ferro, lepšiu než veľké otrepané značky a modely, taká osviežujúca exotika.
Záverom, kazeta sa zrejme podarila aj keď je z novej série, do zbierky doporučujem a na nahrávanie je to asi tak, počítajte s tým že máte v rukách naozaj len obyčajnú ferro kazetu a toľko od nej čakajte, stabilita a bezporuchovosť ju radí ku kvalitným produktom ale pre čistý a mohutný zvuk potrebuje veľa kalibračnej lásky.
No a keďže som to už prezradil nasledujúce dva dni by som chcel prejsť aspoň zo dva modely VX, ako som spomínal napríklad tie kazety z odkazu, tak si vyberte či mám nahrať tú s originál cievkami, alebo tú s GMS cievkami.
A pozajtra by som dal VaneXu.
PS: čas počítadla decku na stranu 51.23
- Prílohy
-
- IMAG0309.JPG (83.03 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0310.JPG (97.08 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0220.JPG (110.84 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0221.JPG (72.01 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0222.JPG (118.33 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0224.JPG (105.65 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0225.JPG (102.17 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0226.JPG (70.92 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0227.JPG (77.94 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0228.JPG (66.85 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0229.JPG (66.52 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0230.JPG (60.16 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0231.JPG (72.34 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0232.JPG (81.51 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0233.JPG (97.88 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0234.JPG (84.61 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0235.JPG (85.8 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0236.JPG (67.6 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0237.JPG (71.91 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0238.JPG (84.9 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0239.JPG (99.47 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0240.JPG (85.81 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0241.JPG (108.27 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0242.JPG (60.51 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0243.JPG (84.56 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0244.JPG (66.35 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0245.JPG (63.49 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0246.JPG (88.68 KiB) 1763 zobrazení
-
- IMAG0247.JPG (82.61 KiB) 1763 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Pekná, pôsobí kvalitne. Navyše v kombinácii s červenou. Keby u nás bola na pultoch vedľa ostatných značiek, isto by ju veľa ľudí vtedy skúsilo.
Pre mňa je stelesnením That's trojuholníkové delta okno. Motýle vôbec a Suono by som asi až naživo ocenil.
Pre mňa je stelesnením That's trojuholníkové delta okno. Motýle vôbec a Suono by som asi až naživo ocenil.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ak by bola dobrá cena, určite by sa predávala ako ostatné obyčajné kazety,
no a nemá niekto skúsenosti s nahrávkou?
no a nemá niekto skúsenosti s nahrávkou?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
That´s VX 90min rok 1990, Singapore cievky
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#90
Po včerajšom dlhšom príspevku, dneska to môžem skrátiť. Model VX bol základný model typu II firmy Taiyo Yuden s páskou FeCO uvedený pre EU cca v roku 1987.
Verzia 1990 je v rovnakej priehľadnej kazete ako včera prezentovaná RX, ale cievky v tomto prípade sú od General Magnetics Singapore, ktorá zrejme vyrobila celú kazetu a možno nie, pôvod sa neuvádza. Rovnakú kazetu mám aj s original That´s cievkami.
Prehľad typu II That´s na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1195
Kto to nechce prechádzať podrobne, spravím relevantný výťah:
kazety That´s triedy II High Position pre EU trh:
FeCO zloženie, častice Submicro-Cobalt-Gamma - kazety VX, VaneXa
FeCO zloženie, častice Prestxide type II magnetic crystals - kazety as:II, CD/IIF
Metal zloženie pre typ II - kazety EM, EX, EM-X, CD/MH
Dnešná kazeta:
Kazetu tejto verzie som získal zo skorších nákupov na aukru, táto je od zberateľa z Humenného, získaná v januári 2012, rovnakú kazetu s originál cievkami som získal od toho istého človeka o tri roky neskôr. A tú si nechám na iné príležitosti, zajtra skúsim poslednú verziu označenú VaneXa.
Fólie verzií 1990 sú tiež jednoduché ale výstižne, včerajšia RX mi v tejto verzii chýba, ale čas to iste vyrieši.
Keďže je toto viac Singapúrska verzia zrejme, nemá ani len sériové číslo, krabička má mierne odlišné prvky, bez loga That´s, ale na prvý pohľad sa podobajú. Booklet je tiež krátky a nálepky sú nevýrazné, to je u That´s taká bežná vec s tými polepmi.
Kazeta má bielu ľahkú potlač, farebnosť tvoria len modré svorky v cievkach, vyzerá to celkom pekne. Aj keď sa jedná o SIngapore cievky, zdajú sa byť málo vystužené, ale ich stredový plast nie je až tak tenučký ako v prípade Emtec a Číny, a z tých pár kusov čo som už použil v iných kazetách sa zatiaľ nedeformovali, je tam síce menšia vlna na návine v oblasti svorky, ale nie je to kritické, len horšie ako na včerajšej RX.
Zavádzačka je zlepená tiež užšou lepkou ako včerajšia kazeta, ale bez medzery, a tentokrát je matná biela, nie číra.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4dB, bias 0
Veľmi pekný zvuk na základný typ II, nečakal som že výšky budú zhodné so zdrojom, výkon dobrý a balance v poriadku
Bez rýh na páske po teste, páska je stredne hnedá, a presvitá skoro ako TDK AD.
Druhá verzia tejto kazety mi na tomto decku silne kolísala na ľavom kanály.
Grafy z testovanej kazety na konci.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db s jemným skreslením, výšky ostrejšie
BLE XD:
0db so silným skreslením, výšky dobré
druhá verzia tejto kazety mi šla na +2db bez problémov
Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
+4db, veľmi mohutný basový zvuk, ale slabšie výšky
ATC:
+4db a výšky ako zdroj, som prekvapený že občas tento stroj s ATC je spokojný aj s typom II
Technics RS-TR979, 15.4.2016:
+2db, jemne kolíše ľavá strana, zvuk je slabší, výšky priemerné
ATC:
+4db, výšky výborné, ľavý kanál zrazu nekolíše
Technics RS-TR575MII:
+4db len v špičkách, výškovo skoro dobré ako zdroj, bez kolísania
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -4
Doladiť to ide presne na stred štýlom potenciometer biasu +štvrtina, potenciometer malého levelu +polovica
Vcelku kalibrácia zodpovedá základnému typu II podobne aj u iných kaziet na tomto stroji.
Zvukovo výkon vhodné nahrávať na +2db so špičkami +4db, ale svedčí jej viac 0db.
Výškovo to je zase hotový román, alebo skôr tragikomédia, s tým nastavením podľa displeja zase niesom spokojný, ak dám potenciometer biasu na stred tak je to povedzme dobré, ale zdroj je proste sviežejší, a pri mínusovom biase sú výšky ostrejšie, ale rozpité sykavky, aj pri nule je to celkom rozpité v niektorých skladbách, takže je to celkovo tlmenejšie.
Tu by sa možno viac hodil na túto kazetu Akai podľa testov.
Stabilita chodu pásky je dobrá, bez porúch a kolísania, som na strane A v minúte 36, takže zvyšok až v dodatku k nahrávke.
Zaujímavé je aj že lepšie cítim výšky na ľavej strane a pravá sa k tomu až tak nemá, pritom necítim posun balancu do strany, ani priestoru, je to veľmi jemne nevyvážené.
Záverom, včera sme mali základnú kazetu normal That´s a dneska základný typ II FeCO, do zbierky doporučujem, na nahrávky myslím žeby to niekomu aj vyhovovalo, nie je veľmi čo pokaziť, tak prečo nie, ale nie každému stroju chutí a potrebuje polaborovať s kalibráciou a občas aj so správnym vedením pásky.
Musím ale povedať že celkovo som bol so zvukom spokojnejší na včerajšej RX než na tejto, výkon je menší aj výšky sa viac bránia a to je typ II.
Na zajtra chcem vyskúšať jej novšiu kolegyňu VaneXu.
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#90
Po včerajšom dlhšom príspevku, dneska to môžem skrátiť. Model VX bol základný model typu II firmy Taiyo Yuden s páskou FeCO uvedený pre EU cca v roku 1987.
Verzia 1990 je v rovnakej priehľadnej kazete ako včera prezentovaná RX, ale cievky v tomto prípade sú od General Magnetics Singapore, ktorá zrejme vyrobila celú kazetu a možno nie, pôvod sa neuvádza. Rovnakú kazetu mám aj s original That´s cievkami.
Prehľad typu II That´s na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1195
Kto to nechce prechádzať podrobne, spravím relevantný výťah:
kazety That´s triedy II High Position pre EU trh:
FeCO zloženie, častice Submicro-Cobalt-Gamma - kazety VX, VaneXa
FeCO zloženie, častice Prestxide type II magnetic crystals - kazety as:II, CD/IIF
Metal zloženie pre typ II - kazety EM, EX, EM-X, CD/MH
Dnešná kazeta:
Kazetu tejto verzie som získal zo skorších nákupov na aukru, táto je od zberateľa z Humenného, získaná v januári 2012, rovnakú kazetu s originál cievkami som získal od toho istého človeka o tri roky neskôr. A tú si nechám na iné príležitosti, zajtra skúsim poslednú verziu označenú VaneXa.
Fólie verzií 1990 sú tiež jednoduché ale výstižne, včerajšia RX mi v tejto verzii chýba, ale čas to iste vyrieši.
Keďže je toto viac Singapúrska verzia zrejme, nemá ani len sériové číslo, krabička má mierne odlišné prvky, bez loga That´s, ale na prvý pohľad sa podobajú. Booklet je tiež krátky a nálepky sú nevýrazné, to je u That´s taká bežná vec s tými polepmi.
Kazeta má bielu ľahkú potlač, farebnosť tvoria len modré svorky v cievkach, vyzerá to celkom pekne. Aj keď sa jedná o SIngapore cievky, zdajú sa byť málo vystužené, ale ich stredový plast nie je až tak tenučký ako v prípade Emtec a Číny, a z tých pár kusov čo som už použil v iných kazetách sa zatiaľ nedeformovali, je tam síce menšia vlna na návine v oblasti svorky, ale nie je to kritické, len horšie ako na včerajšej RX.
Zavádzačka je zlepená tiež užšou lepkou ako včerajšia kazeta, ale bez medzery, a tentokrát je matná biela, nie číra.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4dB, bias 0
Veľmi pekný zvuk na základný typ II, nečakal som že výšky budú zhodné so zdrojom, výkon dobrý a balance v poriadku
Bez rýh na páske po teste, páska je stredne hnedá, a presvitá skoro ako TDK AD.
Druhá verzia tejto kazety mi na tomto decku silne kolísala na ľavom kanály.
Grafy z testovanej kazety na konci.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db s jemným skreslením, výšky ostrejšie
BLE XD:
0db so silným skreslením, výšky dobré
druhá verzia tejto kazety mi šla na +2db bez problémov
Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
+4db, veľmi mohutný basový zvuk, ale slabšie výšky
ATC:
+4db a výšky ako zdroj, som prekvapený že občas tento stroj s ATC je spokojný aj s typom II
Technics RS-TR979, 15.4.2016:
+2db, jemne kolíše ľavá strana, zvuk je slabší, výšky priemerné
ATC:
+4db, výšky výborné, ľavý kanál zrazu nekolíše
Technics RS-TR575MII:
+4db len v špičkách, výškovo skoro dobré ako zdroj, bez kolísania
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -4
Doladiť to ide presne na stred štýlom potenciometer biasu +štvrtina, potenciometer malého levelu +polovica
Vcelku kalibrácia zodpovedá základnému typu II podobne aj u iných kaziet na tomto stroji.
Zvukovo výkon vhodné nahrávať na +2db so špičkami +4db, ale svedčí jej viac 0db.
Výškovo to je zase hotový román, alebo skôr tragikomédia, s tým nastavením podľa displeja zase niesom spokojný, ak dám potenciometer biasu na stred tak je to povedzme dobré, ale zdroj je proste sviežejší, a pri mínusovom biase sú výšky ostrejšie, ale rozpité sykavky, aj pri nule je to celkom rozpité v niektorých skladbách, takže je to celkovo tlmenejšie.
Tu by sa možno viac hodil na túto kazetu Akai podľa testov.
Stabilita chodu pásky je dobrá, bez porúch a kolísania, som na strane A v minúte 36, takže zvyšok až v dodatku k nahrávke.
Zaujímavé je aj že lepšie cítim výšky na ľavej strane a pravá sa k tomu až tak nemá, pritom necítim posun balancu do strany, ani priestoru, je to veľmi jemne nevyvážené.
Záverom, včera sme mali základnú kazetu normal That´s a dneska základný typ II FeCO, do zbierky doporučujem, na nahrávky myslím žeby to niekomu aj vyhovovalo, nie je veľmi čo pokaziť, tak prečo nie, ale nie každému stroju chutí a potrebuje polaborovať s kalibráciou a občas aj so správnym vedením pásky.
Musím ale povedať že celkovo som bol so zvukom spokojnejší na včerajšej RX než na tejto, výkon je menší aj výšky sa viac bránia a to je typ II.
Na zajtra chcem vyskúšať jej novšiu kolegyňu VaneXu.
- Prílohy
-
- IMAG0492.JPG (101.9 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0493.JPG (142.6 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0251.JPG (115 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0252.JPG (78.63 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0253.JPG (119.43 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0254.JPG (112.13 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0255.JPG (107.07 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0256.JPG (76.45 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0257.JPG (78.78 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0258.JPG (66.26 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0259.JPG (66.92 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0260.JPG (80.5 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0261.JPG (94.82 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0262.JPG (71.8 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0263.JPG (73.63 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0264.JPG (64.55 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0265.JPG (66.93 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0266.JPG (122 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0267.JPG (82.73 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0269.JPG (81.66 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0270.JPG (78.1 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0271.JPG (106.5 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0272.JPG (84.87 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0273.JPG (69.29 KiB) 1716 zobrazení
-
- IMAG0274.JPG (73.72 KiB) 1716 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
dodatok k nahrávke That´s VX
čas počítadla na stranu podľa Sony 47.08
kolísanie zvuku po otlakoch svorky asi 30sekúnd pred koncom strany
stopové množstvo bielej hmoty na hlavách na okrajoch, nedostalo sa do štrbiny, takže sa hlava nezaniesla, po vyčistení je zvuk rovnako nevýrazný ako predtým
do štrbiny zanášala zatiaľ UX-S, ale to zase nebolo na hlave vidieť, len počuť
čas počítadla na stranu podľa Sony 47.08
kolísanie zvuku po otlakoch svorky asi 30sekúnd pred koncom strany
stopové množstvo bielej hmoty na hlavách na okrajoch, nedostalo sa do štrbiny, takže sa hlava nezaniesla, po vyčistení je zvuk rovnako nevýrazný ako predtým
do štrbiny zanášala zatiaľ UX-S, ale to zase nebolo na hlave vidieť, len počuť
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
That´s VaneXa 90min rok 1992 Market EU, Made in Japan/Singapore
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#92
Do tretice a naposledy priehľadná That´s kazeta, novšia verzia VX premenovaná na VaneXu, kde sa v podstate jedná o zhodnú kazetu ako som nahrával včera, a štýl balenia a obdobie je zhodné s normálnou RoXanou.
(RoXana je taka normálna baba, čo má rada obyčajné veci a ponúkne veľa, kdežto VaneXa je trochu pyšná, vždy musí sedieť vysoko, pretože tvrdí o sebe že je vyššia trieda, ale nepočítala s tým že ju zub času dobehne skôr so svojimi vráskami než by chcela, preto sa tvári že ponúkne veľa, ale stráca dych a vy sa radi ešte vrátite k RoXane. - zrejme vo firme Taiyo Yuden vymysleli niečo podobné s babami, keď im dali také názvy, no aby toho nebolo málo, je tu ešte MaGica, ktorá je trieda najvyššia, veľa si o sebe myslí, ale nikto s ňou veľmi nemá skúsenosti, pretože nikto so zdravým rozumom nebude investovať do drahej babenky tak prehnane veľa, len vybraný blázni, ktorý zistia ešte v prvé rande že všetky prachy boli nevhodne investované)
Kazeta VaneXa má obal v štýle RoXany, ale od staršiej verzie prešla z modrej na zelenú farbu, ako fólia, tak booklet a potlač na kazete nie je biela, ale tiež zelená, no biele cievky s modrou svorkou ostali zachované, čo vyzerá trochu zvláštne.
Táto verzia má originál Yuden cievky a naozaj návin je čistejší, aj krabička je taká ako na RoXane s logom That´s. Zavádzacia páska je teraz číra, spoj lepky je s miernou medzerou, ale inak v celku dobre.
Akai DX-57, 17.7.2016:
+2db s jemným skreslením, bias -4
Zvukové podanie by bolo pekné, len výkonovo sa ledva tlačí na +2db a zvukový výstup je slabší než zdroj, ešte aj kolíše balance, pláva po hlave ako aj verzia 1990, kde sú origo cievky Yuden, nie tá čo som včera nahrával, ale ten druhý kus čo ešte mám
Páska je opticky zhodná s tou včerajšou, temná hnedá, výrazne priesvitná, a náznak šikmých čiar po výrobnom procese ako na RoXane, len tu je jemnejší a keď som to pozeral detailne, tak aj tá včerajšia ten náznak stôp mala, ale jemne.
Ešte som pre porovnanie spravil fotky pásky tej zo včera a dnešnej VaneXy, ale vyzerajú byť zhodné, len z iného roku, možno horšie skladovaná, alebo neviem prečo je na Akai táto kazeta horšia.
Graf z Akai na konci, má podobný priebeh ako včerajšia kazeta, ale je nepatrne nižšie vybudenie, kolísanie tam ale nevidieť, čo je zvláštne, plávanie intenzity na kanáloch je na týchto grafoch vidieť extrémne, tak to ukážem inokedy, možno pri tomto teste naozaj nekolísala.
Po teste Akai ostala stredová výrazná ryha na tejto páske, čo je zase zaujímavé, na včerajšej sa nič také neudialo.
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+2db, jemne ostrejší zvuk, ale celkovo slabší
BLE XD:
+2db, žiadne kolísanie, špičky +4db, výšky ako zdroj, veľmi slušný výsledok, oni tie priehľadné VX nebudú až tak zlé, ak sa im nájde vhodná mašinka
Technics RS-AZ7, 23.7.2016:
+4db, stále dojem skreslenia basov, ale počúvateľné, výšky ako zdroj, zvuk lepší ako na Akai, pretože nekolíše
ATC:
+2db, špičky +4db, stále mám pocit že tie basy sú nečisté a nestíhajú, výškovo ako zdroj, stále nekolíše
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+4db, výšky veľmi slušné, skreslenie možno len náznak, ale inak výborný zvuk
ATC:
+2db silné skreslenie, výšky nepatrne silnejšie než zdroj, veľmi dobrá kazeta do tohto decku, ale bez ATC, nekolíše
Technics RS-TR575MII:
+4db s jemným skreslením, výškovo veľmi slušné, bez kolísania
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -4 až -5 dielikov, kolíše
V podstate až na to prehnané kolísanie sú hodnoty zhodné so včerajšou VX. Nastaviť to šlo ako včera, ale ja som bias zase z plusu vrátil na nulu a tak nahrávam, výškovo je mierne slabšia od zdroja, ale stále sa to dá, mám pocit že trochu viac precíznosti vo výškach z nej dostávam než včera.
Výkon ostal +2db a špičky +4db.
Bias som skúšal dať aj výraznejšie do mínusu a dosiahol som zhody so zdrojom, rozpitie bolo stále, ale menšie než na včerajšej kazete, ale každú chvíľu sa objavoval úsek, kde boli mierne poškodené výšky, také strapaté, ako úsek jemne pokrčenej pásky. To som pre zmenu na tej včerajšej nepostrehol.
Myslím že prehnane nízky bias s precitlivenými výškami veľmi zvýrazní ak je na páse niečo v neporiadku, potom počujete každú poruchu, to občas pri testoch pozorujem aj na iných kazetách a strojoch, takže som bias vrátil na nulu.
Inak už mám takmer celú stranu a páska nevykazuje pokles výšok od počiatočného stavu, ani poruchy či výpadky počas hrania, aj testovaných úsekov.
Kazetu tak ako včera by som doporučil s istými výhradami, pretože zase kalibrácia a nie každému stroju vyhovuje, občas to starnutie a poruchy na páse, takže to berte ako totálny záver audiokaziet tejto firmy aj to že v tomto roku pre EU trh už boli len tie tri priehľadné verzie týchto troch ženských exotických mien, ktoré oslňovali svojou krásou pred 29timi rokmi, ale dneska by už mohli byť vašimi tetami, podľa toho aký ste ročník
stav počítadla po strane A: 47.40
poruchy na konci po otlakoch svorky: asi pol minúty stredne výrazné
stopy na hlave: bez bielych zvyškov ako bolo včera, hlavy čisté
ryha na páske: po Akai bola výrazná, po Sony je niečo ako náznak rysky veľmi jemný, ktorý vidieť len v odlesku svetla, takže niečo je v tej kazete alebo páske v neporiadku, včera som na VX na Sony nič také nepostrehol
ľudia, ale nič si z toho nerobte, nahrávajte až do zodratia!
Zajtra mením značku na inú, niečo z tých známejších, a ostanem pri type II, ale nebude to UX-S ani SA, ani Maxell, takže hádajte.
https://ez647.sk/cc/thats_vx.html#92
Do tretice a naposledy priehľadná That´s kazeta, novšia verzia VX premenovaná na VaneXu, kde sa v podstate jedná o zhodnú kazetu ako som nahrával včera, a štýl balenia a obdobie je zhodné s normálnou RoXanou.
(RoXana je taka normálna baba, čo má rada obyčajné veci a ponúkne veľa, kdežto VaneXa je trochu pyšná, vždy musí sedieť vysoko, pretože tvrdí o sebe že je vyššia trieda, ale nepočítala s tým že ju zub času dobehne skôr so svojimi vráskami než by chcela, preto sa tvári že ponúkne veľa, ale stráca dych a vy sa radi ešte vrátite k RoXane. - zrejme vo firme Taiyo Yuden vymysleli niečo podobné s babami, keď im dali také názvy, no aby toho nebolo málo, je tu ešte MaGica, ktorá je trieda najvyššia, veľa si o sebe myslí, ale nikto s ňou veľmi nemá skúsenosti, pretože nikto so zdravým rozumom nebude investovať do drahej babenky tak prehnane veľa, len vybraný blázni, ktorý zistia ešte v prvé rande že všetky prachy boli nevhodne investované)
Kazeta VaneXa má obal v štýle RoXany, ale od staršiej verzie prešla z modrej na zelenú farbu, ako fólia, tak booklet a potlač na kazete nie je biela, ale tiež zelená, no biele cievky s modrou svorkou ostali zachované, čo vyzerá trochu zvláštne.
Táto verzia má originál Yuden cievky a naozaj návin je čistejší, aj krabička je taká ako na RoXane s logom That´s. Zavádzacia páska je teraz číra, spoj lepky je s miernou medzerou, ale inak v celku dobre.
Akai DX-57, 17.7.2016:
+2db s jemným skreslením, bias -4
Zvukové podanie by bolo pekné, len výkonovo sa ledva tlačí na +2db a zvukový výstup je slabší než zdroj, ešte aj kolíše balance, pláva po hlave ako aj verzia 1990, kde sú origo cievky Yuden, nie tá čo som včera nahrával, ale ten druhý kus čo ešte mám
Páska je opticky zhodná s tou včerajšou, temná hnedá, výrazne priesvitná, a náznak šikmých čiar po výrobnom procese ako na RoXane, len tu je jemnejší a keď som to pozeral detailne, tak aj tá včerajšia ten náznak stôp mala, ale jemne.
Ešte som pre porovnanie spravil fotky pásky tej zo včera a dnešnej VaneXy, ale vyzerajú byť zhodné, len z iného roku, možno horšie skladovaná, alebo neviem prečo je na Akai táto kazeta horšia.
Graf z Akai na konci, má podobný priebeh ako včerajšia kazeta, ale je nepatrne nižšie vybudenie, kolísanie tam ale nevidieť, čo je zvláštne, plávanie intenzity na kanáloch je na týchto grafoch vidieť extrémne, tak to ukážem inokedy, možno pri tomto teste naozaj nekolísala.
Po teste Akai ostala stredová výrazná ryha na tejto páske, čo je zase zaujímavé, na včerajšej sa nič také neudialo.
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+2db, jemne ostrejší zvuk, ale celkovo slabší
BLE XD:
+2db, žiadne kolísanie, špičky +4db, výšky ako zdroj, veľmi slušný výsledok, oni tie priehľadné VX nebudú až tak zlé, ak sa im nájde vhodná mašinka
Technics RS-AZ7, 23.7.2016:
+4db, stále dojem skreslenia basov, ale počúvateľné, výšky ako zdroj, zvuk lepší ako na Akai, pretože nekolíše
ATC:
+2db, špičky +4db, stále mám pocit že tie basy sú nečisté a nestíhajú, výškovo ako zdroj, stále nekolíše
Technics RS-TR979, 12.9.2016:
+4db, výšky veľmi slušné, skreslenie možno len náznak, ale inak výborný zvuk
ATC:
+2db silné skreslenie, výšky nepatrne silnejšie než zdroj, veľmi dobrá kazeta do tohto decku, ale bez ATC, nekolíše
Technics RS-TR575MII:
+4db s jemným skreslením, výškovo veľmi slušné, bez kolísania
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -4 až -5 dielikov, kolíše
V podstate až na to prehnané kolísanie sú hodnoty zhodné so včerajšou VX. Nastaviť to šlo ako včera, ale ja som bias zase z plusu vrátil na nulu a tak nahrávam, výškovo je mierne slabšia od zdroja, ale stále sa to dá, mám pocit že trochu viac precíznosti vo výškach z nej dostávam než včera.
Výkon ostal +2db a špičky +4db.
Bias som skúšal dať aj výraznejšie do mínusu a dosiahol som zhody so zdrojom, rozpitie bolo stále, ale menšie než na včerajšej kazete, ale každú chvíľu sa objavoval úsek, kde boli mierne poškodené výšky, také strapaté, ako úsek jemne pokrčenej pásky. To som pre zmenu na tej včerajšej nepostrehol.
Myslím že prehnane nízky bias s precitlivenými výškami veľmi zvýrazní ak je na páse niečo v neporiadku, potom počujete každú poruchu, to občas pri testoch pozorujem aj na iných kazetách a strojoch, takže som bias vrátil na nulu.
Inak už mám takmer celú stranu a páska nevykazuje pokles výšok od počiatočného stavu, ani poruchy či výpadky počas hrania, aj testovaných úsekov.
Kazetu tak ako včera by som doporučil s istými výhradami, pretože zase kalibrácia a nie každému stroju vyhovuje, občas to starnutie a poruchy na páse, takže to berte ako totálny záver audiokaziet tejto firmy aj to že v tomto roku pre EU trh už boli len tie tri priehľadné verzie týchto troch ženských exotických mien, ktoré oslňovali svojou krásou pred 29timi rokmi, ale dneska by už mohli byť vašimi tetami, podľa toho aký ste ročník
stav počítadla po strane A: 47.40
poruchy na konci po otlakoch svorky: asi pol minúty stredne výrazné
stopy na hlave: bez bielych zvyškov ako bolo včera, hlavy čisté
ryha na páske: po Akai bola výrazná, po Sony je niečo ako náznak rysky veľmi jemný, ktorý vidieť len v odlesku svetla, takže niečo je v tej kazete alebo páske v neporiadku, včera som na VX na Sony nič také nepostrehol
ľudia, ale nič si z toho nerobte, nahrávajte až do zodratia!
Zajtra mením značku na inú, niečo z tých známejších, a ostanem pri type II, ale nebude to UX-S ani SA, ani Maxell, takže hádajte.
- Prílohy
-
- IMAG1307.JPG (81.36 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG1308.JPG (96.46 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0292.JPG (112.12 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0293.JPG (74.1 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0294.JPG (118.8 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0295.JPG (107.69 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0296.JPG (101.35 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0297.JPG (79.3 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0298.JPG (82.23 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0299.JPG (65.44 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0300.JPG (92.74 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0301.JPG (87.61 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0302.JPG (67.94 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0303.JPG (75.96 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0304.JPG (84.52 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0305.JPG (78.23 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0306.JPG (65.44 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0307.JPG (92.68 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0308.JPG (96.39 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0309.JPG (68.03 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0310.JPG (71.02 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0311.JPG (103.1 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0312.JPG (85.65 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0313.JPG (74.22 KiB) 1668 zobrazení
-
- IMAG0314.JPG (64.74 KiB) 1668 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
dobre fakt som sa držal, už od tej červenej som chcel čosi napísať ale držal som sa
nemám žiadnu Thats, nikdy sa mi nepáčili a nezaujímali ma, raz som skoro kúpil modrú ale keď mi predavač podával tú čo bola vo výklade vypálená od slnka...
skrátka všetky tri vyzerajú nehorázne dobre, zabalené sú naj ale aj kazety samotné, neviem či je to tými čipsami alá Basf alebo tými krásnymi svorkami ale fantázia, jedine maličká výtka, prečo very high performance? To tak zbytočne kazí dojem, načo zveličovali základné kazety
nemám žiadnu Thats, nikdy sa mi nepáčili a nezaujímali ma, raz som skoro kúpil modrú ale keď mi predavač podával tú čo bola vo výklade vypálená od slnka...
skrátka všetky tri vyzerajú nehorázne dobre, zabalené sú naj ale aj kazety samotné, neviem či je to tými čipsami alá Basf alebo tými krásnymi svorkami ale fantázia, jedine maličká výtka, prečo very high performance? To tak zbytočne kazí dojem, načo zveličovali základné kazety
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
popravde neviem, ale tieto kazety sú už od That´su to najslabšie čo sa dalo kúpiť
ale fakt je to pravda, dizajn priehľadného tela je celkom podarený, by to mali obnoviť v tom Singapore a ponúknuť C0 kazety pre FOXa to by bola paráda, by som si kúpil celý kartón Foxov.
ale fakt je to pravda, dizajn priehľadného tela je celkom podarený, by to mali obnoviť v tom Singapore a ponúknuť C0 kazety pre FOXa to by bola paráda, by som si kúpil celý kartón Foxov.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
asi to sa mi páči, tá jednoduchosť a čistota dizajnu. Je to pre mňa ľahko stráviteľné, povedomé a pritom trochu iné, to som vždy mal na kazetách rád, hlavne v dobách keď som ani len netušil o internete a PC mali len makači. Z tej kazety ide kvalita aj keď je základná.
FOX sa mi páči ale pôsobí titerne a keby sa predávali v 90´s asi by som ju nekúpil podľa vzhľadu, jedine za 35 korún
FOX sa mi páči ale pôsobí titerne a keby sa predávali v 90´s asi by som ju nekúpil podľa vzhľadu, jedine za 35 korún
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
takže to vedeli dobre nadizajnovať, aj keď to Singapur už trochu viac kazil kvalitou
možno by ti niekto mohol nejakú z nich poskytnúť, napríklad tú červenú
možno by ti niekto mohol nejakú z nich poskytnúť, napríklad tú červenú