Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Zajtra bude JVC?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

nie dalo by sa povedať tesne vedľa
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Vanexe to pristane, s Roxanou sú pekná dvojka.
EZ mám.otázku. Tieto priesvitné telá od Thats vyzerajú na tvojich detailných foto dosť kvalitne.
Ako ich vidíš v porovnaní s týmito dvomi na obr. ?
Resp tvoj rebríček tých základných púzdier.
Prílohy
20210809_233200.jpg
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

myslím že uvedená Basf a TDK sú najkvalitnejšie vo svojej kategórii, myslím že lepšie priehľadné kazety už viac nevyrobili.
That´s je síce pekná, ale neviem či by som ju nadradil kvalitou nad tie dve na fotke, možno je to len málo skúseností.
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Diky, tak nebudem plakať, že ju nemám :)
Nemôžem mať všetko.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

akurát včera na tomto odkaze príspevok celkom dole:
https://tonbandforum.de/showthread.php? ... 98&page=53

Je tam PDM, ktorá bola vyrobená General Magnetics Singapore, je temná až čierna, ale má rovnaké telo a cievky ako naša RX či druhá VX.
Inak sú štandardne tieto kazety od ICM, prípadne SKC.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji JP-II 90min rok 1992 Tape Made in Japan, montáž a komponenty Korea SKC, kazeta pre EU trh.
https://ez647.sk/cc/fuji_jp2.html
(druhá v odkaze, ešte nie sú záložkované)

Prehľad Fuji typu II na fóre:
viewtopic.php?f=27&t=542

Firma Fuji aj keď s kvalitnými kazetami a páskami, tak pre EU a USA trh to bol jeden obrovský bordel, hlavne v 90tych rokoch.
Niečo málo som už spomenul na odkaze vyššie v prehľade, ale skúsim to skrátiť (haha že skrátiť, veď ma poznáte)

Ak vypustím úplne značku Axia pre Japonský trh, tak kazety pod značkou Fuji môžete získať v troch základných vyhotoveniach:
Originál Japan.
OEM, produkt tretej strany zvyčajne Saehan alebo SKC
Kombinácia Japonskej pásky a dielov SKC, a keďže dnešný kus kazety spadá do tejto tretej kategórie, tak sa budem venovať hlavne jej, ale najprv niečo o Fuji v krátkosti.
Bol to jeden zo štyroch Japonských výrobcov o ktorých viem že v začiatkoch typu II vyrábali pravý chromdioxid na základe licencie, ale to trvalo naozaj len krátko a ako väčšina Japoncov si vyvinula vlastný FeCO pás pre triedu II a jeho častice nazvali Beridox, tak ako je Avilyn u TDK, či Epitaxial u Maxell.
Beridox sa používal v kazetách superferro typu I a všetkých typoch II, ktoré vyrobil priamo Fuji v Japonsku, OEMká sú zase samostatná kategória.
No a pozrime sa čo nám Fuji pre tento rok z ktorého pochádza dnešná kazeta vlastne pripravil v triede II: (rozsah rokov 1992-1995)
Základný model sa volá JP-II, v USA zase DR-II
Stredný model je JP-IIx a v USA FR-IIx (tento USA sa chystám nahrať zajtra)
Najvyšší model JP-IIx PRO v USA zase ako FR-IIx PRO
Fuji u všetkých troch modelov uvádza ako pásku Beridox Dual Coating, to znamená, že všetky tri kvalitatívne triedy typu II sú s dvojvrstvovým náterom, čo je teda zvláštne, čo odlišuje kvalitu jednotlivých pásov? Ja som sám na to neprišiel, len dohady v jemností častíc, ktoré majú za následok lepšie parametre citlivosti na rôznych frekvenciách a navýšenie výkonu, zníženie šumu a pod kraviny, a to sa nebavíme ešte o konštrukcii kazety. Vy čo ste vyskúšali Fuji typ II týchto modelov viete že sa jedná o celkom schopné pásky, a že najvyšší modely PRO, ktorý sa v neskorších rokoch premenoval na ZII, tak o tom sa už niektorý presvedčili že sú to mimoriadne dobré pásky.
No a prečo označujem toto obdobie ako jeden veľký bordel? Práve kvôli spolupráci so SKC. Tak si to trochu preriedime a spravíme mini prehľad.
Modely JP-IIx PRO a FR-IIx PRO sú vysoké modely a vždy sú Made in Japan, teda z chaosu a bordelu ich môžme vyradiť, pretože tam nehrozí SKC ani nič podobné, rovnako tak sa môžte spoľahnúť na metalky Fuji že budú vždy čistokrvné Japonky.
No a čo základný a vyšší model? Takže je to asi takto, budem sa venovať len Európskej strane aby v tom nebol veľký
V roku 1988 boli všetky High Fuji Japonské:
V roku 1989 boli JPII a JPIIx od Sony z USA pobočky, áno čítate správne, veľkooknové Sony prispôsobené pre potreby Fuji s povrchovou úpravou vzhľadu, vyrábané v USA a montované v Mexicu, tak ako aj staré Sony kazety ale s Japonskou páskou, páskou SONY, kde je predpoklad na výskyt pásov UX a UX-S pre modely Fuji JPII a JPIIx. Niekedy sa môžme pozrieť detailne aj na tie kazety.
V roku 1992 boli modely JPII a JPIIx vyrobené firmou SKC s Japonskou páskou a teraz začína bordel, podľa šarže môžete naraziť aj na plne Japonské verzie, cievky prezradia aj pri pohľade na zabalenú kazetu, prípadne zadná strana, ale nie vždy je pôvod uvedený, to je ako sa im chcelo. Takže preto bordel, čo kúpite záleží na vašom šťastí a pozornosti.
Pre roky 1995-1997 došlo k premenovaniu modelovej rady:
JP-II na K2, stále platí SKC a Japan Tape, ale už zrejme žiadna čistokrvá Japonka v tomto prevedení neexistuje
JP-IIx na K2X, stále platí vyššie uvedené
JP-IIx PRO na ZII, tu je vždy len Made in Japan, môžte sa spoľahnúť.
Pre rok 1998 a novšie tu sú kazety:
DR-II, CDFAN2, K2, ktoré sú väčšinou SKC z Číny, a žiadna Japonská páska, okrem toho po Sony Mexico sa začína SKC typ II javiť ako čiastočný ničiteľ hláv, čo sa týka týchto uvedených kaziet Fuji z tohto ročníka.
ZII je posledný mohykán vysokej kvality, stále Made in Japan a nikdy inak, výborná kazeta, môžte sa zase spoľahnúť.
V USA to bolo podobné len sa názvy modelov menili a rôzne premiešali, to si môžem nechať na zajtra k USA verzii.

Made in Japan vs Tape Made in Japan, montáž SKC Korea a popis kazety:
Toto telo s veľkým oknom s oblúkom v strede je pomerne obľúbené, umožňuje solídne sledovanie pohybu pásky, také nie prehnane šialené, povedal by som najbližšie tomu čo mala v skoršej dobe Sony, aj keď nie tak pekné samozrejme.
Prehľad kaziet Fuji, Axia v tomto dizajne:
https://ez647.sk/cc/audio_dd.html#jzx
Dizajn sa používa od roku 1990 no a ja si myslím že okrem vlastnej Japonskej výroby poskytla Fuji formy na tento dizajn aj firme SKC a tá ho potom vyrábala pre značku Fuji do kaziet pre USA a EU trh, a občas, hlavne v neskorších rokoch ho používala aj pre vlastné značky SKC a SMAT, preto tá biela SMAT SK v prehľade.
A to nebol jediný dizajn, ktorý Fuji zadal do výroby SKC.
SKC takto vyrábala kompletné kazety pre Fuji s ich dizajnom kaziet, ale osadzovala ich vlastnými komponentami ako cievky, kladky, vankúše, trecie fólie a zavádzaciu pásku. Ale samotný magnetický pás bol vždy originál Fuji Japan. Okrem posledných modelov od roku 1998, kde už navíjali SKC pásku, zrejme triedy QX.
Neviem teda o žiadnych skúsenostiach, alebo sťažnostiach na Japan verzie, ale viem dlho vleklé diskusie na tapeheads.net ohľadne kaziet Fuji od SKC, len si teraz nespomeniem či sa jednalo o tie s Japonskou páskou, alebo už tie novšie s SKC páskou. Ale SKC nerobila tak vysokú kvalitu odliatkov ako Fuji v Japonsku, preto boli sťažnosti na správne vedenie pásky, poruchy azimutu a výpadky jedného kanála, kde niektorý diskutujúci spravili pokus a pásku premiestnili do inej kazety, kde sa chovala v poriadku bez porúch azimutu a výpadkov kanálov.
Sťažnosti na trecie fólie, v týchto kazetách si všimnite že trecia fólia vo vnútri má také zvláštne tvarovanie, trochu je to vidieť na fotke č 0333, v strede okna také odlesky akoby niečoho v rohoch stredu, to je 3D prelis na fólii od SKC, ktoré vraj spôsobujú problémy s chodom pásky a drhnutie aj v obyčajných kazetách SKC, aj v tých dizajnových. Ako pozerám na svoje skeny kaziet na webe, tak ich to má len málo kusov, ale konkrétne táto JPII ich má.
Cievky, buď tie duté ale s pevnými stenami, alebo tie s dierkami čo vyzerajú ako Emtec, sú dosť pevné a nedeformujú sa, ale často je menší až veľký hrb na svorke cievky, čo občas robí zlosť pri navíjaní, v tomto prípade sa to vlní len jemne. Ale originál je vždy omnoho kvalitnejší.
Rovnako ich farebnosť, zvláštna modrá so sivou je divná kombinácia, Japan sú snehovo biele so sivou svorkou, no každému podľa vkusu sa bude páčiť niečo iné.
Zavádzacia páska originál Fuji je matná s modrými čiarkami bezohľadu na dĺžku, ale SKC tiež zachováva čiarky, ale mení sa farebnosť podľa dĺžky a SKC ešte používa šikmé čiarkovanie na spoji s cievkou asi 1-2cm, vidieť na fotke.

Dnešná kazeta:
Dlhý úvod ale ja mám vždy čo povedať ak sa jedná o menej bežné kazety, hlavne ak je taký bordel v kombináciách, takže ja som získal dva kusy tejto kazety z aukra v roku 2008, na dobovej foto s ostatnými, a druhá šla už dávnejšie do sveta, keby ste dali vedieť tak o 13rokov skôr, mohla byť vaša :D
Vtedy som sa z tejto kazety strašne radoval, lebo predtým som nikdy nevidel inú Fuji než základný model DR a DRix, a tak som bol z toho unesený, vtedy som netušil že je to so SKC spojené, ani som poriadne nevedel čo SKC vyrába za kazety.
Vtedy som ju testoval na Akai a prišla mi dobrá, tak som sa tešil že ju nahrám až som ju nenahral :D
Fólie tejto rady Fuji by mali evokovať viacvrstvový náter, celý ročník bol tým unesený ale potom ten dizajn ešte vylepšili.
No zrejme ich ten dvojitý povlak veľmi vzal, lebo je to najväčší nápis na obale.
Kazety sú už balené do extra slim krabičiek s nutnosťou opačného vkladania kazety, číra svetlá s eSkovými stredovkami.
Kazetu a jej dizajn som už predstavil, potlač jednoduchá ale účelná, kazeta celkom pekná, so skrutkami čo chválim.
Nálepky sú u týchto skoro všetkých Fuji celkom chudobné a nevýrazné, bez nápadu.
Páska je stredne hnedá, pomerne dosť priesvitná na dual coating, zase veľmi dobre na svetle rozpoznateľná od pásov SKC, ktoré sú vždy až podozrivo tmavé.
No a tento ročník ako som už spomínal, môžete získať v prevedení ako mám ja, alebo plne v Japonskej kazete s Japonskými cievkami, záleží naozaj na šťastí.
Dosť často sa deje to že predajca na aukru a pod. nafotí túto kazetu a hodí do aukcie, ale kaziet má viacero, takže ak si objednáte, môžete dostať aj odlišnú verziu, to sa mi čas od času tiež stáva, proste to predajcovia nepovažujú za dôležité, alebo si to ani nevšimnú. Stalo sa mi tak že som mal zakúpenú TDK SA 90 verzia 1998 s čiernymi svorkami a prišla mi fyzicky Life on Record z Thajskej produkcie...

Akai DX-57:
+4db, bias -4
Nie je to zlé, ale aj tak mohlo byť lepšie, ten výkon s rozumom, alebo skôr +2db, výškovo je dobrá, ale nie tak svieža ako zdroj
Akai nechal na páske jemný náznak čiarky po teste pozdĺžne na páse.
Graf na konci

Pioneer CT-S550S, 30.9.2013:
0db, horší pravý kanál, silnejšie výšky než zdroj, skreslenie je veľké, dropouty občas
BLE XD:
+2db, výšky dorovnané, ostatné ako popis vyššie

Technics RS-AZ7, 1.10.2013:
+4db bez skreslenia, výšky takmer ako zdroj, nehrá to zle, celkom dobrý výsledok
ATC:
+4db, občas dojem mierneho skreslenia, výšky ako na zdroji, vhodné bez ATC

Technics RS-TR979, 1.10.2013:
+4db s veľmi jemným skreslením, výšky veľmi slušné, vhodné na +2db a zvuk je dokonalý
ATC:
+4dB naplno zrazu v poriadku, výšky ešte viac zvýraznené

Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky mi prišli kvalitnejšie a prenikavejšie než na zdroji

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -3
Takáto mierne slabšia kalibrácia od zdroja je teraz pomerne častá na typoch II tohto decku, v celku dobre to šlo doladiť, bias som nechal, a zvýšil len malý level o štvrtinu, čím sa obe hodnoty na displeji dostali presne na stred
samozrejme ako vždy, bias som znížil o štvrtinu aby bol zvuk tak ako chcem ja.
Výkon je vhodný držať medzi 0 až +2db, občasné špičky +4db sú dovolené, ale trvalejšie a silnejšie basy páska nestíha.
Výškovo som to podbiasoval výrazne viac, a už nahrávam druhú stranu a poklesy výšok počas nahrávky sa nekonajú, páska drží kvalitu tak ako je len možné so zdrojom, tu som si doprial proste, hlavne preto že som si nevšimol ani náznak rozpitia, proste toto drží dobre a detailne.
Poruchy:
na začiatku pásky nie, v prvej polovici sa častejšie objavil nejaký ten drop v celom spektre zvukovo pripomínajúci priečny prehyb na páske, žiadne kolísania stopy, ani plávanie zvuku.
Poruchy na konci strany: nepočul som žiadne, napriek tomu že je páska dosť vlnitá opticky aj pretlačená po svorke a lepke
počítadlo decku na stranu: 47.42
špinenie hláv: nepatrný náznak, čistenie až po konci celej kazety
pozdĺžne ryhy: nezistené, Sony nezanecháva stopy na páske ako Akai pri teste

Záverom, do zbierky aj na nahrávky áno. Ceny týchto kaziet sú rôzne, ešte nie tak astronomické ako keď sa snažíte skompletovať zbierku starých Maxell či TDK. Môžete získať verziu Japan, alebo SKC Korea s Japonskou páskou. Kalibrácia nutná, nie každému decku vyhovuje, a môže trpieť dropmi po rokoch.
Napriek tomu mám dojem čistejšieho a detailnejšieho zvuku bez rozpitia výšok, ale je citlivejšia na prehnaný výkon.
Zajtra chcem nahrávať Fuji FR-IIx čo je USA alternatíva pre stredný model JP-IIx, a bude to verzia plne Japonská, teda porovnáme kvality konštrukcie a kvality zvuku pásky a v prehľade sa pozrieme na bordel na Americkej strane v modeloch ako som rozpísal dneska EU modely typu II Fuji.
Prílohy
DSC02273.JPG
DSC02273.JPG (114.75 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0330.JPG
IMAG0330.JPG (108.54 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0331.JPG
IMAG0331.JPG (81.31 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0332.JPG
IMAG0332.JPG (112.74 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0333.JPG
IMAG0333.JPG (86.28 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0334.JPG
IMAG0334.JPG (108.11 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0335.JPG
IMAG0335.JPG (75.14 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0336.JPG
IMAG0336.JPG (65.83 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0337.JPG
IMAG0337.JPG (57.22 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0338.JPG
IMAG0338.JPG (65.51 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0339.JPG
IMAG0339.JPG (90.5 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0340.JPG
IMAG0340.JPG (91.78 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0341.JPG
IMAG0341.JPG (105.81 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0342.JPG
IMAG0342.JPG (85.49 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0343.JPG
IMAG0343.JPG (72.98 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0344.JPG
IMAG0344.JPG (74.09 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0346.JPG
IMAG0346.JPG (117.23 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0347.JPG
IMAG0347.JPG (68.17 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0348.JPG
IMAG0348.JPG (68.53 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0349.JPG
IMAG0349.JPG (77.65 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0351.JPG
IMAG0351.JPG (57.25 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0352.JPG
IMAG0352.JPG (71.73 KiB) 1357 zobrazení
IMAG0354.JPG
IMAG0354.JPG (68.76 KiB) 1357 zobrazení
fuji_jpii_90_1992.png
fuji_jpii_90_1992s.png
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ešte vám ukážem niečo čo nedokážem stráviť, a to nečistý návin na cievke po kľudnom prechode pásky, každú skladbu počas nahrávky skontrolujem návin pásky či je totálne rovný a skoro vždy je to dokonalé, dneska to na strane B vyzerá ako drážky na vinyle, strana A bola dobrá

zrejme aj to môže byť nekvalita tej trecej fólie, alebo to malo iný dôvod, ale na zvuk nemá vplyv

PS: a beriem späť to o verzii 1998, zdá sa že model K2 aj v tomto roku má stale Japan Fuji pásku, obal to tvrdí, overenie časom
Prílohy
IMAG0356.JPG
IMAG0356.JPG (74.46 KiB) 1351 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

krásny článok, ja som sa teda zabavil čítaním. No a keďže mi bolo málo tak som zbehol aj dobový test, ktorý hovorí podobne ako ty, kazete treba ubrať bias a má krásne detaily. Dosť recenzentovi pripomína Basf Chrome Extra, že má veľmi nízky šum, ktorý prekonáva iba SA-X a je trochu jemná.
Mne osobne sa tá kazeta veľmi páči a o tých fóliách som netušil, takže zháňať nebudem...Veľmi pekný test, parádne fotky, krásna kazeta, tá fólia to trochu kazí
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

našťastie tá fólia nie je vo všetkých SKC verziách Fuji.

Počuj ty máš doma nejak moc tých testov, to by ma bavilo čítať, ale neviem sa k tomu dostať.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10259
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji FR-IIx 90min rok 1992 Made in Japan, verzia pre USA trh
https://ez647.sk/cc/fuji_friix.html

Ako som už včera načal dnešná kazeta je USA verzie, strednej triedy "chrome" ktorá by sa v Európe volala JP-IIx.
Kazeta je s rovnakým telom ako včerajšia, ale s Japonskými komponentami, prevedenie je o niečo kvalitnejšie a krajšie, ale ani včerajšia nebola na tom tak zle z hľadiska presnosti polovíc kazety, keď to porovnám s Talianskymi Sony kazetami, kde boli veľké medzery a vypukliny. Na fotkách som spravil aj porovnanie vzhľadu pásov včerajšej JPII a dnešnej FRIIx, vyzerá že sú zhodné, ale má to byť vyššia trieda, takže?

Najprv sľúbený spam (prehľad) ako to bolo s typom II pre USA trh.
rok 1988 ste mali všetky typy II Fuji v USA vyrobené v Japonsku
rok 1989 základný a stredný model boli zase Sony USA/Japan/Mexico, ale kazety sa volali DR-II a FR-IIx. Model FR-IIx PRO je vždy Japonský.
rok 1990 značenie modelov ostalo, a všetky tri sú Japonské podľa vintagecassettes, ale rozhodne sa môže stať že dostanete pri nákupe aj nejaké to prekvapenie.
rok 1992 značenie modelov opäť ostáva, a modely FR-IIx a FR-IIx PRO sú Japonské, model DR-II je tak ako náš včerajší JPII, páska Japonská, komponenty a montáž SKC Korea.
rok 1995 Model DR-II je 100% SKC China, s SKC páskou, vzhľad ostal podľa staršieho Japonského vzoru (formy od Fuji)
FR-IIx sa premenoval na Z, zetko bez dvojky, je Japonská páska s komponentami a montážou SKC
ZII je stále čistokrvný Japan, teda trochu zmätok v tom značení, ale dá sa na to zvyknúť.
Viac kaziet USA nie je uvedených, znamená že sa verzie EU a USA zase spojili v jedno, aspoň si to myslím.

Dnešná kazeta:
Je to ako by som držal v rukách Axiu, no veď je to v podstate to isté, telo ako včerajšia JPII, pôsobí o niečo kvalitnejšie, asi to bude tými Japan cievkami so svorkou B, alebo M, nech si každý vyberie vhodný tvar.
Vankúš je tiež na tom extra pliešku Fuji Japan, zavádzacia páska je podobná so SKC, ale má menej matný podklad a modré čiarky sú identické, lepka je priesvitná a začiatok nemá šikmé značenie ako na SKC. Rovnako tak Fuji v tej dobe mala na páske vždy modré čiarky, len SKC farebné podľa dĺžky.
Krabička extraslim svetlá číra, zhodná s tou na JPII, nutné opačné vkladanie kazety.
Páska sa zdá byť naozaj identická vzhľadovo.

Akai DX-57, 27.11.2016:
+2db, bias -6
veľmi pekný zvuk, dobré výšky pri strednom podbiasovaní, ale ten výkon no čakal som viac, občas nejakú tú poruchu počuť, ale nič tragické.
Páska má výrobne jemne vlnitý okraj, ale len tak veľmi nenápadne, bez rýh po Akai.
graf z Akai na konci

Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+3db, slabší zvuk, mierne ostrejšia
BLE XD:
+4db, nehrá to zlé, ale s predošlou kalibráciou dosiahla lepšie výsledky
predošlá kalibrácia na kazete Denon ZippyII 54 1988:
+5db, výškovo veľmi dobrá, zvýrazňuje vokály stredy v tomto nastavení

Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+4db už mierne za hranou, do výšok zdroja trochu chýba
ATC:
+4db veľmi ťažkopádne vybuditeľné, výškovo takmer dokonalé, ale v priestore slabé, výškove signály zanikajú, nehrá to najhoršie ale nedoporučujem v tomto kuse železa

Technics RS-TR979, 9.6.2019:
v špičkách +6db, výšky pomerne slušné, trošku sa mi zdá že zvuk pláva v priestore, ale inak je to pomerne dynamické
ATC:
+4db len v špičkách, výškovo kvalitné, ale stále mám dojem neistého pohybu po kladke či hlave

Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo excelentné, úžasné, bez porúch a kolísania

Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -4
L: -2
Teda je to trochu zvláštna kalibrácia, pretože výšky sa javia horšie než na včerajšej, je tam väčší pokles, ale výkon je zase niečo silnejší, to je presný opak toho čo som počul na Akai.
Doladiť to zase šlo presne, malý level len desatinku do plusu, ale bias mierne dolu. No nebolo to zlé, ale ja som chcel zvuk a výšky ako na zdroji, bias šiel nadoraz dole. Teda to prestáva byť vtipné, včerajšia kazeta sa takto nenechala prosiť s výškami, ale zase rozsah presne stačil a výšky sú ako na zdroji, v niektorých skladbách by som povedal že by mohli byť lepšie v iných zase dosť prekvapuje táto kazeta, v celku dobré, presné a napriek maximálnemu podbiasovaniu, žiadne rozpitie a zvuk je ostrý a presný.
Výkon je o trochu väčší, keď som včera JPII nahrával na +2db so špičkami +4db, tu si dovolím plných +4db s občasnou špičkou +6db, samozrejme rozsah som v priemere dal na +2 až +4db s rezervou.
Poruchy sa vyskytli len mierne v oblasti starých testov, v tomto je stabilnejšia než JPII.
Páska nezanáša a prechodom na druhú stranu nedochádza k poklesu výšok, takže v tomto je celkom dobrá.
Celkovo si drží dobré podanie spektra takmer identické so zdrojom, na dvojhlave by sa ten rozdiel takmer nedal poznať, na trojhlave pre pozorných pri prepínaní tape/source sa tam rozdiely nájdu, v celku podarená kazeta, len ten nízky bias ma trochu vydesil, možno je to vekom.
Ešte som nezhodnotil obal, fólia je prevedená krajšie s veľkým rezom zloženia pásky, na čiernej fólii a PRO model na "zlatej" fólii, len ostatné majú to trojmo rozostrené niečo...takže tento typ sa mi naozaj páči.
Takže v skratke oproti základnej triede II Fuji je zvukovo ešte krajšia a presnejšia na výškach sa nutnosti hlbšieho podbiasovania.
Výkonovo je o jeden stupeň vyššie nad základným modelom, proste zlatá stredná cesta.
Kazetu by som s kľudom doporučil, asi aj v prípade že budete mať SKC verziu ale s Japonskou Fuji páskou, myslím že by to šlo, ale táto kombinácia SKC+Japan je vyobrazená na EU modeli JP-IIx, ale aj tak by som doporučil vyskúšať.

Poruchy na konci strany po otlaku svorky: vôbec žiadne a cievka sa navíja veľmi pekne, rovno bez náznaku nerovnosti na svorke
počítadlo Sony na strane: 47.16
stopy poškodenia na páske: žiadne
stav hláv: bez známok zvyškov zo spojiva či pásky

Ľudia, berte tie kazety keď sú.
Zajtra by som sa chcel vrátiť k Sony UX-S vo viacerých starších prevedeniach, žeby sme napravili reputáciu tohto významného modelu?
Prílohy
IMAG0315.JPG
IMAG0315.JPG (96.17 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0316.JPG
IMAG0316.JPG (123.11 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0375.JPG
IMAG0375.JPG (93.36 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0376.JPG
IMAG0376.JPG (85.12 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0378.JPG
IMAG0378.JPG (111.33 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0379.JPG
IMAG0379.JPG (87.82 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0380.JPG
IMAG0380.JPG (101.12 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0381.JPG
IMAG0381.JPG (78.9 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0382.JPG
IMAG0382.JPG (61.25 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0383.JPG
IMAG0383.JPG (58.14 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0385.JPG
IMAG0385.JPG (85.55 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0386.JPG
IMAG0386.JPG (114.62 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0387.JPG
IMAG0387.JPG (59.66 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0388.JPG
IMAG0388.JPG (82.82 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0389.JPG
IMAG0389.JPG (85.92 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0390.JPG
IMAG0390.JPG (72.99 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0391.JPG
IMAG0391.JPG (93.67 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0392.JPG
IMAG0392.JPG (67.44 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0393.JPG
IMAG0393.JPG (71.03 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0394.JPG
IMAG0394.JPG (115 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0396.JPG
IMAG0396.JPG (68.7 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0397.JPG
IMAG0397.JPG (86.28 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0398.JPG
IMAG0398.JPG (66.78 KiB) 1302 zobrazení
IMAG0399.JPG
IMAG0399.JPG (82.97 KiB) 1302 zobrazení
fuji_friix_90_1992_usa.png
fuji_friix_90_1992_usas.png
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

myslím si, že Fuji je veľmi dobrá, fakt to vedeli len ma dosť štvú s tými ich zvláštnymi kombináciami flákania a kvality pre rôzne trhy ale to sa opakujem. Rozhodne máš pravdu, kým sú treba skúsiť.
Neviem ako to mali na americkom trhu ale opäť podľa dobových testov JP IIx by mal byť výberový pásik z JP II (neviem prečo ale to ich značenie ma mýli ale je zároveň zaujímavé), takmer identický MOL, SOL aj šum.
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"