Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
určite len výberový? tak potom som ja nameral lepšie parametre asi z rozdielu lepšieho skladovania alebo čo. Niečo ako rozdiel medzi Basf CRS a CRM.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
píšu to tak JP II a JP IIx majú takmer zhodný:
MOL okolo +4/250, presnejšie 4,0 vs 3,8dB
SOL -4,9 vs -5,3dB/250
Šum -59,2dB
konzistentnosť 92 vs 88%
všetko v prospech JP II
takže je možné, že FR IIx mala nejaký iný pásik, možno pre americký trh to robili takto
MOL okolo +4/250, presnejšie 4,0 vs 3,8dB
SOL -4,9 vs -5,3dB/250
Šum -59,2dB
konzistentnosť 92 vs 88%
všetko v prospech JP II
takže je možné, že FR IIx mala nejaký iný pásik, možno pre americký trh to robili takto
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
asi iný nie, ale skôr mi povedz pre ktorý rok tie testy boli, ktoré verzie rokov
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Áno to je dorbá poznámka, nenapadlo ma to, je z 91 roku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Chcelo by to vždy fotku, lebo u Fuji je extra možnosť že tam bude zakaždým niečo iné. Ale vysvetlil som základné tri kvalitatívne triedy Japonskej pásky Fuji typu II, tak ma to prekvapilo. Aj Sony robilo tri druhy "chrome" pásky. Aj Maxell, Basf to je také neisté 2 alebo 3 druhy, ak počítam TPII neskôr tak 3-4druhy
Denon aj That´s robili tri druhy typu II, ale tam boli fetiše pchať metalku s "chrome" parametrami magnetickej odolnosti.
Denon aj That´s robili tri druhy typu II, ale tam boli fetiše pchať metalku s "chrome" parametrami magnetickej odolnosti.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Sony UX-S 90min rok 1990 Made in France, EU trh
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#90
Pred nedávnom som vo vlákne C100 spomenul túto verziu UX-S len na základe obrázku, ktorý mi poslal fanúšik. No a teraz si dáme plnú verziu fotiek dĺžky C90.
Tento typ tela, verzie a dizajnu som už predstavoval vo vlákne C100 modelu UX, tu je to rovnaké, len je hlavnou farbou zelená a stredy cievok sú tiež efektne zelené. USA verzia sa vyrába v mierne pozmenenom obale, v tomto štýle, ale s metalickou potlačou:
http://www.vintagecassettes.com/sony/so ... ge8023.jpg
Páska bude určite starého zloženia, v zásadných zmenách všetkého v tomto modeli došlo až od roku 1992 s novou páskou, novým dizajnom kazety s vodiacim blokom.
Táto je stará osvedčená klasika, páska je stredne hnedá a pomerne dosť priesvitná. Samotná konštrukcia kazety z Francúzska netrpí žiadnymi medzerami a rozdielmi v poloviciach kazety.
A viem že mnohí z vás považujú túto verziu spolu s tými predošlými za to najkvalitnejšie od Sony, tie nové vraj boli už príšerné.
Trochu histórie do dvojitých delených cievok.
Prvý krát sa objavili vo verziách 1988 pre EU/USA trh v modeloch UX a UX-S a v Japonskom trhu to boli modely UX, HF-X a Exist. Pre Japoncov a v dĺžke C46 existovali veľké verzie. Okrem farebných Exist boli tieto menované kazety s čiernymi stredmi čo bolo veľmi efektné.
Pre novšiu generáciu 1989/1990 v Európe a USA to boli modely UX, UX-S a UX-ES. Pre Japonsko modely UX a HF-X.
Rozdiel bol v tom že cievky obsahovali už farebné stredy podľa modelu kazety, UX červené v Japonsku boli aj veľké červené stredy cievok.
UX-S zelené, tie sa v Japonsku nikdy nevyskytli, preto neexistujú veľké verzie.
Modrofialové pre UX-ES v Japonsku použili pre HF-X, takže sa zase objavili aj vo veľkej verzii, škoda tých zelených že to bola verzia naozaj mimo Japoncov.
Môj kus kazety UX-S 90 1990 som získal od zberateľa v roku 2012.
Akai DX-57, 13.10.2013:
+6db, bias -4
Veľmi pekný a mohutný zvuk, síce treba mierne ubrať bias, ale je to dokonalé, zvuk má veľmi svojský charakter oproti zdroju a to dosť príjemný.
Graf z Akai na konci.
Pioneer CT-S550S, 15.10.2013:
+2db jemne skreslené, občas dropy, veľmi ostrý zvuk
BLE XD:
+2db stále jemne berie do skreslenia basy, výšková zhoda, ale aj dropy
po cudzej kalibrácii zase lepší výsledok, tentokrát po kazete Sony UX-Pro 50 1992, po ktorej táto UX-S zvládla krásnych +4db bez skreslenia s nádhernými výškami a veľmi dobrým zvukom
Technics RS-AZ7, 15.10.2013:
+4db s jemným skreslením, výšky takmer ako zdroj
ATC:
výšky ako zdroj, ale veľmi skresľuje aj pri +4db aj pri +2db, no nájdu sa lepšie stroje pre túto kazetu
Technics RS-TR979, 15.10.2013:
+4db, kvalitné výšky, pekný zvuk
ATC:
+4db kvalitné výšky, ale jemný nepatrný dojem nestíhania basov
Technics RS-TR575MII:
+4db, s pomerne kvalitnými výškami
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -2
V celku by som povedal lepšia kalibrácia než na nových UX-S, nastaviť to šlo presne, ja som potom ešte ubral bias o štvrtinu od kalibrácie.
Výškovo som spokojný, hrá takmer ako zdroj, niektoré skladby vyniknú lepšie, iné majú nepatrný pokles, zase bez monitoru zdroja signálu by to veľmi poznať nešlo. Poruchy len v niektorých úsekoch na začiatku. Inak je zvuk presvedčivý, podbiasovaný a nerozpíva výšky, sú presné a precízne, ani neklesajú počas plynutia pásky ako u novej UX-S 1997.
Výkonovo vhodné do +4db, občasné špičky +6db sú prijateľné.
Nahrávam teda medzi +2 až +4db s rezervou.
Rozhodne má čistejší a precíznejší zvuk než nové modely, a výkon je trochu väčší.
Je to ďalšia zberateľská kazeta, ktorú by som doporučil, nádherný dizajn, nádherný zvuk, samozrejme trochu kalibrácie to chce vždy.
Balenie v pôvodnej tmavej hranatej krabičke s logom SONY.
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#90
Pred nedávnom som vo vlákne C100 spomenul túto verziu UX-S len na základe obrázku, ktorý mi poslal fanúšik. No a teraz si dáme plnú verziu fotiek dĺžky C90.
Tento typ tela, verzie a dizajnu som už predstavoval vo vlákne C100 modelu UX, tu je to rovnaké, len je hlavnou farbou zelená a stredy cievok sú tiež efektne zelené. USA verzia sa vyrába v mierne pozmenenom obale, v tomto štýle, ale s metalickou potlačou:
http://www.vintagecassettes.com/sony/so ... ge8023.jpg
Páska bude určite starého zloženia, v zásadných zmenách všetkého v tomto modeli došlo až od roku 1992 s novou páskou, novým dizajnom kazety s vodiacim blokom.
Táto je stará osvedčená klasika, páska je stredne hnedá a pomerne dosť priesvitná. Samotná konštrukcia kazety z Francúzska netrpí žiadnymi medzerami a rozdielmi v poloviciach kazety.
A viem že mnohí z vás považujú túto verziu spolu s tými predošlými za to najkvalitnejšie od Sony, tie nové vraj boli už príšerné.
Trochu histórie do dvojitých delených cievok.
Prvý krát sa objavili vo verziách 1988 pre EU/USA trh v modeloch UX a UX-S a v Japonskom trhu to boli modely UX, HF-X a Exist. Pre Japoncov a v dĺžke C46 existovali veľké verzie. Okrem farebných Exist boli tieto menované kazety s čiernymi stredmi čo bolo veľmi efektné.
Pre novšiu generáciu 1989/1990 v Európe a USA to boli modely UX, UX-S a UX-ES. Pre Japonsko modely UX a HF-X.
Rozdiel bol v tom že cievky obsahovali už farebné stredy podľa modelu kazety, UX červené v Japonsku boli aj veľké červené stredy cievok.
UX-S zelené, tie sa v Japonsku nikdy nevyskytli, preto neexistujú veľké verzie.
Modrofialové pre UX-ES v Japonsku použili pre HF-X, takže sa zase objavili aj vo veľkej verzii, škoda tých zelených že to bola verzia naozaj mimo Japoncov.
Môj kus kazety UX-S 90 1990 som získal od zberateľa v roku 2012.
Akai DX-57, 13.10.2013:
+6db, bias -4
Veľmi pekný a mohutný zvuk, síce treba mierne ubrať bias, ale je to dokonalé, zvuk má veľmi svojský charakter oproti zdroju a to dosť príjemný.
Graf z Akai na konci.
Pioneer CT-S550S, 15.10.2013:
+2db jemne skreslené, občas dropy, veľmi ostrý zvuk
BLE XD:
+2db stále jemne berie do skreslenia basy, výšková zhoda, ale aj dropy
po cudzej kalibrácii zase lepší výsledok, tentokrát po kazete Sony UX-Pro 50 1992, po ktorej táto UX-S zvládla krásnych +4db bez skreslenia s nádhernými výškami a veľmi dobrým zvukom
Technics RS-AZ7, 15.10.2013:
+4db s jemným skreslením, výšky takmer ako zdroj
ATC:
výšky ako zdroj, ale veľmi skresľuje aj pri +4db aj pri +2db, no nájdu sa lepšie stroje pre túto kazetu
Technics RS-TR979, 15.10.2013:
+4db, kvalitné výšky, pekný zvuk
ATC:
+4db kvalitné výšky, ale jemný nepatrný dojem nestíhania basov
Technics RS-TR575MII:
+4db, s pomerne kvalitnými výškami
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: -2 až -3 dieliky kolíše
L: -2
V celku by som povedal lepšia kalibrácia než na nových UX-S, nastaviť to šlo presne, ja som potom ešte ubral bias o štvrtinu od kalibrácie.
Výškovo som spokojný, hrá takmer ako zdroj, niektoré skladby vyniknú lepšie, iné majú nepatrný pokles, zase bez monitoru zdroja signálu by to veľmi poznať nešlo. Poruchy len v niektorých úsekoch na začiatku. Inak je zvuk presvedčivý, podbiasovaný a nerozpíva výšky, sú presné a precízne, ani neklesajú počas plynutia pásky ako u novej UX-S 1997.
Výkonovo vhodné do +4db, občasné špičky +6db sú prijateľné.
Nahrávam teda medzi +2 až +4db s rezervou.
Rozhodne má čistejší a precíznejší zvuk než nové modely, a výkon je trochu väčší.
Je to ďalšia zberateľská kazeta, ktorú by som doporučil, nádherný dizajn, nádherný zvuk, samozrejme trochu kalibrácie to chce vždy.
Balenie v pôvodnej tmavej hranatej krabičke s logom SONY.
- Prílohy
-
- IMAG0483.JPG (103.58 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0484.JPG (126.88 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0412.JPG (104.41 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0414.JPG (92.72 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0415.JPG (99.47 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0416.JPG (89.9 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0417.JPG (101 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0418.JPG (63.78 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0419.JPG (70.43 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0420.JPG (64 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0422.JPG (86.48 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0423.JPG (52.89 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0424.JPG (49.83 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0425.JPG (71.23 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0426.JPG (78.56 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0427.JPG (70.9 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0428.JPG (85.28 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0429.JPG (71.39 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0430.JPG (61.25 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0431.JPG (84.78 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0432.JPG (71.11 KiB) 1435 zobrazení
-
- IMAG0433.JPG (78.92 KiB) 1435 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
dodatok k UX-S 1990 nahrávke:
počítadlo Sony po jednej strane 46.13
poruchy na konci strany: nebolo počuť
hlavy: mierne biele bodky a náznaky hnedej po okrajoch, po 31rokoch asi má na to nárok
páska: bez poškodenia a rýh po prechode, typické pretlaky po lepke a svorke, zvýšená vlnitosť a nekľud pásky na konci strany, ale v bežnej miere
počítadlo Sony po jednej strane 46.13
poruchy na konci strany: nebolo počuť
hlavy: mierne biele bodky a náznaky hnedej po okrajoch, po 31rokoch asi má na to nárok
páska: bez poškodenia a rýh po prechode, typické pretlaky po lepke a svorke, zvýšená vlnitosť a nekľud pásky na konci strany, ale v bežnej miere
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Sony UX-S 90min rok 1988 Made in France, EU verzia
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#88
Táto verzia je predchodkyňou tej čo som nahrával včera so zelenými cievkami, táto má stredy čierne. Je to prvý krát čo bola svetu predstavená nová druhá verzia veľkého okna s miernymi inováciami oproti tej prvotnej. Taktiež prvýkrát sa verejnosti predstavili dvojité cievky Sony no a poviem že je to jeden z najkrajších pohľadov v pohybe sledovať takúto kazetu, keďže Sony tento dizajn cievok spravila podľa niektorých zo svojich cievkáčov, keďže sa takým strojom nevenujem, neviem presne či to mali u Audia, ale u historických Video cievkáčov som to na internete videl určite.
Ešte Japonské modely s veľkými cievkami by tento zážitok umocnili, napríklad vo verzii UX C46, sledovať to je niečo neskutočné, ideálne v otvorenom decku:
http://www.vintagecassettes.com/sony/so ... ge6128.jpg
Keď som si pripravoval obrázky a materiály k dnešnému písaniu o tejto kazete, zistil som veľký závažný nedostatok na svojom webe ohľadne tejto kazety, kto je dosť pozorný tak to uvidí. Miniatúry tejto verzie len zabalenej kazety sú iné než veľký nalinkovaný obrázok. Na miniatúre je USA verzia, kde je popis Tape Made in Japan, montáž USA. Ale veľký obrázok je Made in France. V prvom rade som si našiel fóliu v novších zošitoch, kde som sa uistil že moja fyzická verzia je tá France pre EU trh. Totiž tieto staršie produkty kaziet pre EU a USA mali zhodné dizajny a fólie, jedine popis vzadu ich odlišoval, väčšie rozdiely prišli až neskôr.
Ja som kedysi sprostredkoval jednému zberateľovi sadu kaziet, ktorá mi prešla rukami aby som mu ich poslal ďalej, takže som nesmel rozbaľovať, a spravil som obrázky teda len zabalenej verzie, ktoré som dal na web. Neskôr mi ten pán, asi tak o dva roky dokázal zohnať tento kus UX-S, ale ten už bol Francúzsky, a ten čo som mu pred časom zohnal ja, tak bol Americký, preto ten zmätok, vtedy som si to asi neuvedomil keď som na web dopĺňal odbalenú kazetu z nejakého dôvodu som prehodil odkazy na veľké obrázky. Dal som si to do poznámky opráv k webu a pokúsim sa nájsť staré skeny oboch verzií, ktoré by som dal pod seba.
Fólia so starším dizajnom ešte nepoznala "zelenú" budúcnosť UX-S kazety, takže tieto verzie sú hnedé, aj s hnedou potlačou na kazete, je to celkom temné, ale vyzerá tak viac profesionálne než ružová na modely UX.
Krabička je už vtedy tmavá, hranatá Sony, a čierne stredy cievok boli pre EU a USA v tomto roku len pre kazety UX a UX-S a pre Japonsko zase HF-X a UX. Japonci k modelu UX-S totiž zvolili dosť odlišný dizajnový prístup.
Ešte zadná strana papieru so samolepkami bola farebne zladená s modelom a do zabalených krabičiek sa vkladala opačne, aby cez veľké okno a fóliu kazety vynikla v pozadí farba daného modelu.
Francúzsku verziu kazety od toho pána som získal v roku 2010, preto stále dobová fotka mobilom.
Páska sa opticky zdá zhodná s tou novšou verziou 1990, stredne až tmavo hnedá, výrazne priehľadná. Kazeta má neuveriteľne ľahký chod cievok a vankúš je tiež na tom tvarovanom Sony pliešku.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, jemne slabšie výšky pri biase 0, ale mierne podbiasovanie vzhľadom k veku je pochopiteľné, vlastne je to ešte dosť slušné, ale na druhú stranu pri biase 0 môžete nahrávať na tomto stroji až +6db.
Bohužiaľ na tomto stroji, vtedy s oboma kladkami plávala ľavá strana a tentokrát je to vidieť aj v nerovnostiach v grafe na konci galerky obrázkov, na toto sú tie grafy celkom precízne, stabilita úrovne pri konkrétnej frekvencii a kanále.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db, slabší a ostrejší zvuk
BLE XD:
+4db veľmi pekný zvuk, výšková zhoda, žiadne kolísanie, nahrávka vhodná
Technics RS-AZ7, 17.11.2013:
+6db s veľkým kľudom, a výškovo nepatrne slabšie, v celku dobré
ATC:
+4db, výšky ako zdroj, veľmi jemný pocit kolísania stôp a občas nejaká tá porucha, vhodnejší iný stroj
Technics RS-TR979, 8.1.2014:
+4db, občasná špička +6db aj keď je vstup nastavený len na +4db
Výšky nadmieru silné a kvalitné, bez skreslenia zvuk je nadmieru dobrý, prekonáva očakávania reverznej dvojhlavy
ATC:
+4db, čistý a výborný zvuk, len slabší o stupeň v porovnaní s verziou UX-S 1986, rozhodne bez kalibrácie na tomto stroji viac než výborný zvuk a veľmi využitý potenciál pásky
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno, výšky nadmieru čisté, svieže a výborné, veľmi dobrý výsledok
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -2
L: -2
Kalibrácia je podobná tej včera, len bias je stabilnejší a trochu precíznejší.
Zvukovo som dneska kazetu výraznejšie podbiasoval a odmenou mi je veľmi presvedčivý zvuk vo výškach, a teraz ani mikronáznak žeby to bolo od zdroja horšie, skôr je tam tendencia hrať presne ako zdroj, možno trochu lepšie, poruchy len v oblasti starých testov aj to len výnimočne.
Výkonovo nahrávam na +4db a špičky +6db nie sú žiadny problém, vlastne sa veľmi ľahko nechá prebudiť aj na +7db, ale už je to mierne počuť.
Záverom, čakal som výsledok podobný ako na zelenej verzii UX-S 1990 včera, alebo aj horší vzhľadom k veku kazety. Ale dostal som viac než som si myslel. Výkon je o 1-2dB živší a plnší než na novšej UX-S, výškovo je sviežejšia a presnejšia, vôbec nerozmazáva výšky, povedal by som ešte precíznejšia než tá nová, v mnohých ohľadoch novú verziu prekonáva. Spokojnosť je nesmierna s dizajnom aj s kvalitou prevedenia kazety a kvalitou pásky aj po rokoch, som veľmi prekvapený a takto nejak by si správne mal tento model držať kvalitu celú existenciu, ale poznáme to, firma potrebovala vždy niečo vylepšovať. Povedal by som že nové UX-S aj tie s vodiacim blokom možno mali lepšiu pásku s ešte kvalitnejšími výškami než táto, ale že vekom výraznejšie zostarli. Ale názory skúsených hovoria jasne, verzie 1986-1990 sú neprekonateľné a po príchode nových 1992 s vodiacim blokom to bol proste hnus a nie kvôli tej súčiastke navyše, ale kvôli páske, do ktorej receptu sa stále musel niekto starať.
Takže pre zberateľov a nahrávačov, táto verzia UX-S je doslova zlatou strednou cestou triedy II od firmy Sony.
Aby toho nebolo málo, zajtra ešte takto prejdem a nahrám verziu UX-S 1986.
Dodatky:
stav počítadla decku po jednej strane: 46.10
poruchy na konci strany: žiadne nebolo počuť
hlavy: úplne čisté
stav pásky po prechode jednej strany: žiadne ryhy ani opotrebovanie, páska jemne vlnitá po tlakoch svorky a lepky, vlnitosť je asi o polovicu menšia než novšia verzia 1990.
Počas celej strany si zachovala výšky ako na zdroji bez náznaku poklesov.
Ľudia kupujte to.
PS: prehnane som to prechválil, začiatok strany B boli výraznejšie kolísania po tých otlakoch pásky asi necelú minútu
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#88
Táto verzia je predchodkyňou tej čo som nahrával včera so zelenými cievkami, táto má stredy čierne. Je to prvý krát čo bola svetu predstavená nová druhá verzia veľkého okna s miernymi inováciami oproti tej prvotnej. Taktiež prvýkrát sa verejnosti predstavili dvojité cievky Sony no a poviem že je to jeden z najkrajších pohľadov v pohybe sledovať takúto kazetu, keďže Sony tento dizajn cievok spravila podľa niektorých zo svojich cievkáčov, keďže sa takým strojom nevenujem, neviem presne či to mali u Audia, ale u historických Video cievkáčov som to na internete videl určite.
Ešte Japonské modely s veľkými cievkami by tento zážitok umocnili, napríklad vo verzii UX C46, sledovať to je niečo neskutočné, ideálne v otvorenom decku:
http://www.vintagecassettes.com/sony/so ... ge6128.jpg
Keď som si pripravoval obrázky a materiály k dnešnému písaniu o tejto kazete, zistil som veľký závažný nedostatok na svojom webe ohľadne tejto kazety, kto je dosť pozorný tak to uvidí. Miniatúry tejto verzie len zabalenej kazety sú iné než veľký nalinkovaný obrázok. Na miniatúre je USA verzia, kde je popis Tape Made in Japan, montáž USA. Ale veľký obrázok je Made in France. V prvom rade som si našiel fóliu v novších zošitoch, kde som sa uistil že moja fyzická verzia je tá France pre EU trh. Totiž tieto staršie produkty kaziet pre EU a USA mali zhodné dizajny a fólie, jedine popis vzadu ich odlišoval, väčšie rozdiely prišli až neskôr.
Ja som kedysi sprostredkoval jednému zberateľovi sadu kaziet, ktorá mi prešla rukami aby som mu ich poslal ďalej, takže som nesmel rozbaľovať, a spravil som obrázky teda len zabalenej verzie, ktoré som dal na web. Neskôr mi ten pán, asi tak o dva roky dokázal zohnať tento kus UX-S, ale ten už bol Francúzsky, a ten čo som mu pred časom zohnal ja, tak bol Americký, preto ten zmätok, vtedy som si to asi neuvedomil keď som na web dopĺňal odbalenú kazetu z nejakého dôvodu som prehodil odkazy na veľké obrázky. Dal som si to do poznámky opráv k webu a pokúsim sa nájsť staré skeny oboch verzií, ktoré by som dal pod seba.
Fólia so starším dizajnom ešte nepoznala "zelenú" budúcnosť UX-S kazety, takže tieto verzie sú hnedé, aj s hnedou potlačou na kazete, je to celkom temné, ale vyzerá tak viac profesionálne než ružová na modely UX.
Krabička je už vtedy tmavá, hranatá Sony, a čierne stredy cievok boli pre EU a USA v tomto roku len pre kazety UX a UX-S a pre Japonsko zase HF-X a UX. Japonci k modelu UX-S totiž zvolili dosť odlišný dizajnový prístup.
Ešte zadná strana papieru so samolepkami bola farebne zladená s modelom a do zabalených krabičiek sa vkladala opačne, aby cez veľké okno a fóliu kazety vynikla v pozadí farba daného modelu.
Francúzsku verziu kazety od toho pána som získal v roku 2010, preto stále dobová fotka mobilom.
Páska sa opticky zdá zhodná s tou novšou verziou 1990, stredne až tmavo hnedá, výrazne priehľadná. Kazeta má neuveriteľne ľahký chod cievok a vankúš je tiež na tom tvarovanom Sony pliešku.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, jemne slabšie výšky pri biase 0, ale mierne podbiasovanie vzhľadom k veku je pochopiteľné, vlastne je to ešte dosť slušné, ale na druhú stranu pri biase 0 môžete nahrávať na tomto stroji až +6db.
Bohužiaľ na tomto stroji, vtedy s oboma kladkami plávala ľavá strana a tentokrát je to vidieť aj v nerovnostiach v grafe na konci galerky obrázkov, na toto sú tie grafy celkom precízne, stabilita úrovne pri konkrétnej frekvencii a kanále.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db, slabší a ostrejší zvuk
BLE XD:
+4db veľmi pekný zvuk, výšková zhoda, žiadne kolísanie, nahrávka vhodná
Technics RS-AZ7, 17.11.2013:
+6db s veľkým kľudom, a výškovo nepatrne slabšie, v celku dobré
ATC:
+4db, výšky ako zdroj, veľmi jemný pocit kolísania stôp a občas nejaká tá porucha, vhodnejší iný stroj
Technics RS-TR979, 8.1.2014:
+4db, občasná špička +6db aj keď je vstup nastavený len na +4db
Výšky nadmieru silné a kvalitné, bez skreslenia zvuk je nadmieru dobrý, prekonáva očakávania reverznej dvojhlavy
ATC:
+4db, čistý a výborný zvuk, len slabší o stupeň v porovnaní s verziou UX-S 1986, rozhodne bez kalibrácie na tomto stroji viac než výborný zvuk a veľmi využitý potenciál pásky
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno, výšky nadmieru čisté, svieže a výborné, veľmi dobrý výsledok
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -2
L: -2
Kalibrácia je podobná tej včera, len bias je stabilnejší a trochu precíznejší.
Zvukovo som dneska kazetu výraznejšie podbiasoval a odmenou mi je veľmi presvedčivý zvuk vo výškach, a teraz ani mikronáznak žeby to bolo od zdroja horšie, skôr je tam tendencia hrať presne ako zdroj, možno trochu lepšie, poruchy len v oblasti starých testov aj to len výnimočne.
Výkonovo nahrávam na +4db a špičky +6db nie sú žiadny problém, vlastne sa veľmi ľahko nechá prebudiť aj na +7db, ale už je to mierne počuť.
Záverom, čakal som výsledok podobný ako na zelenej verzii UX-S 1990 včera, alebo aj horší vzhľadom k veku kazety. Ale dostal som viac než som si myslel. Výkon je o 1-2dB živší a plnší než na novšej UX-S, výškovo je sviežejšia a presnejšia, vôbec nerozmazáva výšky, povedal by som ešte precíznejšia než tá nová, v mnohých ohľadoch novú verziu prekonáva. Spokojnosť je nesmierna s dizajnom aj s kvalitou prevedenia kazety a kvalitou pásky aj po rokoch, som veľmi prekvapený a takto nejak by si správne mal tento model držať kvalitu celú existenciu, ale poznáme to, firma potrebovala vždy niečo vylepšovať. Povedal by som že nové UX-S aj tie s vodiacim blokom možno mali lepšiu pásku s ešte kvalitnejšími výškami než táto, ale že vekom výraznejšie zostarli. Ale názory skúsených hovoria jasne, verzie 1986-1990 sú neprekonateľné a po príchode nových 1992 s vodiacim blokom to bol proste hnus a nie kvôli tej súčiastke navyše, ale kvôli páske, do ktorej receptu sa stále musel niekto starať.
Takže pre zberateľov a nahrávačov, táto verzia UX-S je doslova zlatou strednou cestou triedy II od firmy Sony.
Aby toho nebolo málo, zajtra ešte takto prejdem a nahrám verziu UX-S 1986.
Dodatky:
stav počítadla decku po jednej strane: 46.10
poruchy na konci strany: žiadne nebolo počuť
hlavy: úplne čisté
stav pásky po prechode jednej strany: žiadne ryhy ani opotrebovanie, páska jemne vlnitá po tlakoch svorky a lepky, vlnitosť je asi o polovicu menšia než novšia verzia 1990.
Počas celej strany si zachovala výšky ako na zdroji bez náznaku poklesov.
Ľudia kupujte to.
PS: prehnane som to prechválil, začiatok strany B boli výraznejšie kolísania po tých otlakoch pásky asi necelú minútu
- Prílohy
-
- DSC04035.JPG (106.55 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0447.JPG (102.99 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0448.JPG (78.25 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0449.JPG (101.93 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0450.JPG (85.16 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0451.JPG (98.42 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0452.JPG (72.2 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0454.JPG (68.29 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0455.JPG (65.06 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0456.JPG (83.96 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0457.JPG (58.32 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0458.JPG (49.59 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0459.JPG (64.83 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0460.JPG (78.49 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0461.JPG (64.42 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0462.JPG (88.06 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0463.JPG (98.3 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0464.JPG (64.66 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0465.JPG (79.29 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0466.JPG (111.78 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0467.JPG (85.77 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0468.JPG (71.63 KiB) 1410 zobrazení
-
- IMAG0469.JPG (67.36 KiB) 1410 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nemôžem si pomôcť. Tento dizajn kazety s veľkým oknom je pre mňa úplne naj. Hoci je na xy kazetách od Sony, stále sa mi nezunoval. Detaily ako kombinácia potlače a cievok vedia dať pocit prémiového produktu.
A nemám UX-S z týchto rokov. Zatiaľ
A nemám UX-S z týchto rokov. Zatiaľ
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
podľa mňa tiež špica, myslím, že vrchol Sony v kazetách toto obdobie, tento dizajn
test z 89 hovorí v podstate to isté, podobný MOL, SOL je -4dB, šum proklatě nízko ale vyniká jedna vec a to asi hovorí o kvalite z tých rokov veľa, je to konzitentnosť výborných 96%
test z 89 hovorí v podstate to isté, podobný MOL, SOL je -4dB, šum proklatě nízko ale vyniká jedna vec a to asi hovorí o kvalite z tých rokov veľa, je to konzitentnosť výborných 96%
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
osviež mi pamäť do tej konzistentnosti sa brala aj celková kvalita konštrukcie kazety, alebo len kvalita pásky?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
porovnávali sa medzi sebou zväčša všetky namerané parametre, dostali desať kusov z každej kazety. Samozrejme, že to neni 100% presné
mohol by mne dnes niekto dať 10ks z každej kazety ani by som to neporovnával
mohol by mne dnes niekto dať 10ks z každej kazety ani by som to neporovnával