Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ako asi dopadli Sony Italy z nových sérii
a považujem to za trochu nevhodné, pretože najväčšie rozdiely medzi kusmi boli v sériach, ak by sa to meralo každý mesiac 10kusov napríklad po dobu dvoch rokov výroby jednej verzie modelu, tak by sme boli asi nemilo prekvapený.
napriek tomu aj toto čo spravili je dosť veľký počin
a považujem to za trochu nevhodné, pretože najväčšie rozdiely medzi kusmi boli v sériach, ak by sa to meralo každý mesiac 10kusov napríklad po dobu dvoch rokov výroby jednej verzie modelu, tak by sme boli asi nemilo prekvapený.
napriek tomu aj toto čo spravili je dosť veľký počin
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja si práve nemyslím, že dostali krabicu (10ks) a merali sa rozdiely aj v azimute, tam často bol udávaný rozdiel na výškach medzi stranou A-B a tiež hluk tela
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Dneska sú rozdiely na niektorých kazetách medzi stranou A a B dosť priepastné.
Hlavne za to môže fakt že pri výrobe sa páska pohybuje len jedným smerom, ale my ju používame v dvoch smeroch, raz to ide v súlade s výrobným procesom a raz proti srsti.
Hlavne za to môže fakt že pri výrobe sa páska pohybuje len jedným smerom, ale my ju používame v dvoch smeroch, raz to ide v súlade s výrobným procesom a raz proti srsti.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
už v tej dobe boli na niektorých kazetách obrovské rozdiely, hlavne teda vplyvom nekvalitného tela kazety a na niektorých bol nameraný na výškach prepad 10dB
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Mi niekedy musíš tie testy nafotiť a poslať, som neskutočne zvedavý.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Sony UX-S 90min rok 1986 Made in Japan, verzia USA
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html
Je to prvý model UX-S po zmene z názvu UCX-S. Toto ja považujem za môjmu srdcu najbližší dizajn, dizajn kaziet Sony HF-S 1985 a UX-ES 1986 boli tie hlavné čo ma v živote zatlačili na vernosť kazetám, ktorá trvá doteraz aj keby sa všetky na prach mali zmeniť, aj keby všetky začali lepiť a práškovať...
Proste staré verzie veľkých okien Sony s tou stredovou mrežou sivé, alebo biele cievky doplnené o oranžové svorky. To je pre mňa číslo jedna. Žiadne iné kazety som už nemal nikdy tak rád ako tieto.
V tomto roku bola podobná celá modelová rada a kazety pre rôzne trhy vyzerali rovnako, rozdiel bol v popisoch hlavne vzadu na obale, to že mám USA verziu mi vôbec nevadí, hlavne že je vyrobená v Japonsku, tú kvalitu je vidieť na spracovaní, aj samotnej páske, tie okraje pásky sú dokonalé.
Metalická potlač fólie, hranaté svetlé krabičky Sony, dokonalý booklet, vyzerá profesionálne, žiadne prehnané grafické prvky, len to minimum a predsa dokonalé pre svoju dobu 80tych rokov.
Telá staršieho typu boli len v dvoch ročníkoch Sony, potom sa mierne inovovalo, všetky čierne, myslím že až na výnimku UX-PRO, kde už v tej dobe bola kazeta sivá.
Nálepky skromné, ale účelné, zadná strana je hnedá tak ako na novšej verzii aby v zabalenom stave vynikla farba modelu.
Kazetu som získal od predajcu z HE v roku 2011, mala mierne natrhnutý obal, ale to mi nevadilo, stav kazety je dobrý.
Samotná páska je naozaj niečo veľmi odlišné od nasledujúcej verzie UX-S, ani to nejde veľmi porovnať, starý recept, pochádzajúci ešte z modelu UCX-S.
Je svetlá hnedá, ako by ste sa pozerali na normal verziu, asi sabotáž vo fabrike , tak nie, naozaj tieto pásky sú také, až novšie verzie sú každým rokom mierne tmavšie až v Mexicu potom pásky UX-S úplne sčerneli.
O priesvitnosti asi nemá ani zmysle hovoriť, tie fotky hovoria za seba.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4db, bias -8
veľmi slušný zvuk, ale displej tvrdí že je o stupeň slabší ľavý kanál, ale dojmom sa mi nezdá žeby to takto bolo, výšky pri biase -8 veľmi dobré, bez porúch
Graf z Akai na konci, oproti novším verziám je vidieť veľký nárast basovej odozvy, ale podanie výšok je výrazne slabšie, nové UX-S mierne kompenzujú tieto rozdiely, graficky.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db, výšky trochu živšie od zdroja
BLE XD:
+4db, špičky +6db, to je pre tento stroj nadpriemerný výkon, zvukové podanie je takmer ako na zdroji, výšky sú veľmi živé a presvedčivé, asi najlepší výsledok UX-S zo všetkých verzií na tomto stroji
Technics RS-AZ7, 17.11.2013:
+6db, výrazne slabšie výšky
ATC:
výšky ako na zdroji, ale výkon len +2db, občas počuť poruchy, rozhodne iný stroj bude vhodnejšia voľba
Technics RS-TR979, 8.1.2014:
+4db, špičky +6db, čistý pekný zvuk aj veľmi celkový dobrý dojem, bez skreslenia a porúch
ATC:
+4db, veľmi dobrý zvuk, čistý ako predtým, bez ATC sa zase toho toľko nezmení, ale uvoľní sa dynamika, vhodné pre tento stroj bez ATC
Technics RS-TR575MII:
+4db, dosť dobré výškovo
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -4
L: 0
Takže rozhodne je to niečo iné než nové UX-S, Bias potrebuje viac podpory, výšky sú dosť v prepade, za to výkon je neuveriteľný, ale páska ho ma zhodný s požiadavkami stroja
No zvukovo pre moju spokojnosť som dal bias nadoraz a trochu zvýšil level, pomohlo to osviežiť zvuk, výškovo je to takmer ako zdroj, vlastne je rozdiel tak malý že to nestojí za reč, páska sa snaží, precíznosť, ani náznak rozmazania, rozpitia, proste dokonalé, možno mikro kúsok ostrejšie by to bolo na nových UX-S, ale nie tak dobre a príjemne podané.
Basovo a výkonovo nahrávam medzi +2 až +4db, a rezerva pre špičky +6db tam je celkom bohatá, veľmi ľahko sa nechá prebudiť na +7db, čo jemne skreslí, tak treba trochu ustriehnuť dynamiku zdroja
S poruchami je to mierne horšie, v oblasti starých testov to tam častejšie plávalo, hlavne z ľavej strany, mimo týchto úsekov, prvá minúta na začiatku bola trochu ako pokrčená, kým sa to ustálilo, fyzicky samozrejme bola páska rovná, a testy tam tiež neboli, novú kazetu vždy pretočím 30-60sek aby sa netestovalo hneď v začiatočnej oblasti.
Aj neskôr mimo testov to občas jemne dropne, ale nič tragické, veď tá kazeta má naozaj vysoký vek a na ten hrá až príliš dobre.
Takže záver? pre mňa je to srdcovka, v dobe týchto kaziet som napríklad nevedel ani o tom že existuje značka Maxell, z nejakého dôvodu sme doma žiadnu nemali, len Basf, Fuji, Sony a u tety TDK.
Pre zberateľa niečo ako povinnosť, hlavne ak je zaťažený na Sony, a na nahrávanie, stále veľmi dobrá kazeta, ale je potreba počítať občas s nejakou tou poruchou a trochou nutnosti kalibrácie strojov, ale je všeobecne celkom dobre kompatibilná.
stav po prvej strane:
počítadlo decku Sony: 46.12
poruchy pred koncom: občas sa objaví väčšia porucha s väčším celoplošným výpadkom zvuku na rôznych miestach v druhej polovici strany, kde ešte nebolo žiadnym strojom zasiahnuté
tesný koniec pásky: poslednú minútu sú výraznejšie kolísania po otlakoch svorky a lepky v celom spektre
stav hláv: jemný náznak prachu
stav pásky: otlaky pásky sú fyzicky výraznejšie s jamkami, čiarkami a miernym zvlnením
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html
Je to prvý model UX-S po zmene z názvu UCX-S. Toto ja považujem za môjmu srdcu najbližší dizajn, dizajn kaziet Sony HF-S 1985 a UX-ES 1986 boli tie hlavné čo ma v živote zatlačili na vernosť kazetám, ktorá trvá doteraz aj keby sa všetky na prach mali zmeniť, aj keby všetky začali lepiť a práškovať...
Proste staré verzie veľkých okien Sony s tou stredovou mrežou sivé, alebo biele cievky doplnené o oranžové svorky. To je pre mňa číslo jedna. Žiadne iné kazety som už nemal nikdy tak rád ako tieto.
V tomto roku bola podobná celá modelová rada a kazety pre rôzne trhy vyzerali rovnako, rozdiel bol v popisoch hlavne vzadu na obale, to že mám USA verziu mi vôbec nevadí, hlavne že je vyrobená v Japonsku, tú kvalitu je vidieť na spracovaní, aj samotnej páske, tie okraje pásky sú dokonalé.
Metalická potlač fólie, hranaté svetlé krabičky Sony, dokonalý booklet, vyzerá profesionálne, žiadne prehnané grafické prvky, len to minimum a predsa dokonalé pre svoju dobu 80tych rokov.
Telá staršieho typu boli len v dvoch ročníkoch Sony, potom sa mierne inovovalo, všetky čierne, myslím že až na výnimku UX-PRO, kde už v tej dobe bola kazeta sivá.
Nálepky skromné, ale účelné, zadná strana je hnedá tak ako na novšej verzii aby v zabalenom stave vynikla farba modelu.
Kazetu som získal od predajcu z HE v roku 2011, mala mierne natrhnutý obal, ale to mi nevadilo, stav kazety je dobrý.
Samotná páska je naozaj niečo veľmi odlišné od nasledujúcej verzie UX-S, ani to nejde veľmi porovnať, starý recept, pochádzajúci ešte z modelu UCX-S.
Je svetlá hnedá, ako by ste sa pozerali na normal verziu, asi sabotáž vo fabrike , tak nie, naozaj tieto pásky sú také, až novšie verzie sú každým rokom mierne tmavšie až v Mexicu potom pásky UX-S úplne sčerneli.
O priesvitnosti asi nemá ani zmysle hovoriť, tie fotky hovoria za seba.
Akai DX-57, 31.10.2013:
+4db, bias -8
veľmi slušný zvuk, ale displej tvrdí že je o stupeň slabší ľavý kanál, ale dojmom sa mi nezdá žeby to takto bolo, výšky pri biase -8 veľmi dobré, bez porúch
Graf z Akai na konci, oproti novším verziám je vidieť veľký nárast basovej odozvy, ale podanie výšok je výrazne slabšie, nové UX-S mierne kompenzujú tieto rozdiely, graficky.
Pioneer CT-S550S, 6.1.2014:
+2db, výšky trochu živšie od zdroja
BLE XD:
+4db, špičky +6db, to je pre tento stroj nadpriemerný výkon, zvukové podanie je takmer ako na zdroji, výšky sú veľmi živé a presvedčivé, asi najlepší výsledok UX-S zo všetkých verzií na tomto stroji
Technics RS-AZ7, 17.11.2013:
+6db, výrazne slabšie výšky
ATC:
výšky ako na zdroji, ale výkon len +2db, občas počuť poruchy, rozhodne iný stroj bude vhodnejšia voľba
Technics RS-TR979, 8.1.2014:
+4db, špičky +6db, čistý pekný zvuk aj veľmi celkový dobrý dojem, bez skreslenia a porúch
ATC:
+4db, veľmi dobrý zvuk, čistý ako predtým, bez ATC sa zase toho toľko nezmení, ale uvoľní sa dynamika, vhodné pre tento stroj bez ATC
Technics RS-TR575MII:
+4db, dosť dobré výškovo
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: -4
L: 0
Takže rozhodne je to niečo iné než nové UX-S, Bias potrebuje viac podpory, výšky sú dosť v prepade, za to výkon je neuveriteľný, ale páska ho ma zhodný s požiadavkami stroja
No zvukovo pre moju spokojnosť som dal bias nadoraz a trochu zvýšil level, pomohlo to osviežiť zvuk, výškovo je to takmer ako zdroj, vlastne je rozdiel tak malý že to nestojí za reč, páska sa snaží, precíznosť, ani náznak rozmazania, rozpitia, proste dokonalé, možno mikro kúsok ostrejšie by to bolo na nových UX-S, ale nie tak dobre a príjemne podané.
Basovo a výkonovo nahrávam medzi +2 až +4db, a rezerva pre špičky +6db tam je celkom bohatá, veľmi ľahko sa nechá prebudiť na +7db, čo jemne skreslí, tak treba trochu ustriehnuť dynamiku zdroja
S poruchami je to mierne horšie, v oblasti starých testov to tam častejšie plávalo, hlavne z ľavej strany, mimo týchto úsekov, prvá minúta na začiatku bola trochu ako pokrčená, kým sa to ustálilo, fyzicky samozrejme bola páska rovná, a testy tam tiež neboli, novú kazetu vždy pretočím 30-60sek aby sa netestovalo hneď v začiatočnej oblasti.
Aj neskôr mimo testov to občas jemne dropne, ale nič tragické, veď tá kazeta má naozaj vysoký vek a na ten hrá až príliš dobre.
Takže záver? pre mňa je to srdcovka, v dobe týchto kaziet som napríklad nevedel ani o tom že existuje značka Maxell, z nejakého dôvodu sme doma žiadnu nemali, len Basf, Fuji, Sony a u tety TDK.
Pre zberateľa niečo ako povinnosť, hlavne ak je zaťažený na Sony, a na nahrávanie, stále veľmi dobrá kazeta, ale je potreba počítať občas s nejakou tou poruchou a trochou nutnosti kalibrácie strojov, ale je všeobecne celkom dobre kompatibilná.
stav po prvej strane:
počítadlo decku Sony: 46.12
poruchy pred koncom: občas sa objaví väčšia porucha s väčším celoplošným výpadkom zvuku na rôznych miestach v druhej polovici strany, kde ešte nebolo žiadnym strojom zasiahnuté
tesný koniec pásky: poslednú minútu sú výraznejšie kolísania po otlakoch svorky a lepky v celom spektre
stav hláv: jemný náznak prachu
stav pásky: otlaky pásky sú fyzicky výraznejšie s jamkami, čiarkami a miernym zvlnením
- Prílohy
-
- IMAG0328.JPG (101.97 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0329.JPG (121.86 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0486.JPG (109.92 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0487.JPG (79.99 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0488.JPG (121.8 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0489.JPG (88.31 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0490.JPG (89.48 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0491.JPG (71.57 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0492.JPG (69.4 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0493.JPG (64.42 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0494.JPG (85.65 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0495.JPG (56.21 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0496.JPG (81.66 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0498.JPG (79.08 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0499.JPG (79.25 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0500.JPG (69.2 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0501.JPG (102.61 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0502.JPG (87.27 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0503.JPG (84.75 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0504.JPG (103.12 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0505.JPG (63.84 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0506.JPG (72.97 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0507.JPG (135.19 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0508.JPG (84.27 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0509.JPG (66.22 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0510.JPG (67.61 KiB) 1140 zobrazení
-
- IMAG0511.JPG (65.16 KiB) 1140 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
EZ: Nečakané vyznanie.
Kazeta je perfektná. Táto rada nemá chybu. Na HF-S z tejto rady mi kamoš požičal Sandru. Tiež ma tá kazeta uhranula. 1985-1990 je najlepšia éra kaziet celkovo.
Kazeta je perfektná. Táto rada nemá chybu. Na HF-S z tejto rady mi kamoš požičal Sandru. Tiež ma tá kazeta uhranula. 1985-1990 je najlepšia éra kaziet celkovo.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ja som zasa naposledy spoznal TDK, tiež som ani nevedel, že taká značka je. Tieto Sony nie sú moje najobľúbenejšie ale sú premakané, je to špica. V tých rokoch to všetci robili najlepšie ako vedeli, nie najlacnejšie ako to vedeli. Vždy keď mám v ruke tieto kazety tak je pre mňa neuveriteľné, že takto si kedysi dali záležať na obyčajnom výrobku.
Ja som chcel písať k tej UX-S ale vlastne má absolutórium aj za tie nálepky
Ja som chcel písať k tej UX-S ale vlastne má absolutórium aj za tie nálepky
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
a ako sa vám páči tá svetlo hnedá, akože chrómová páska?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
no ja práveže čumím, ako som hovoril, ja som si dlho myslel, že typ II je čierny pás a hotovo.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Presne tak. Typ 2 je čierny. Totok sú novinky pre mňa.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
hej ja som tiež ignoroval hnedšie odtiene pásov typu II, TDK, starých Maxell a pod. som si len hovoril že zlepšili technológiu chrome
staré kazety Sony, počnúc modelom CDalpha mi tieto predstavy definitívne rozbili
už som viac naslúchal textom na nete a v katalógoch čo znamená cobalt dopovaný ferric, že je to obyčajná normal páska s vyššou koercivitou s obohatením ďalších prvkov, ale nelíši sa toľko od typu I sueprferro
staré kazety Sony, počnúc modelom CDalpha mi tieto predstavy definitívne rozbili
už som viac naslúchal textom na nete a v katalógoch čo znamená cobalt dopovaný ferric, že je to obyčajná normal páska s vyššou koercivitou s obohatením ďalších prvkov, ale nelíši sa toľko od typu I sueprferro