Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja len tak teoretizujem kedysi som mal na výber buď Technics 575 dvojhlava double reverze, alebo AZ7, vybral som si 575 a myslím že som dobre spravil
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Jo, dvojitý dvouhlavák s double reverzem musí být prostě "dělo" proti 3 hlavému nereverznímu s jednou mechanikou
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
priznám sa, že tiež by som nevedel čo vybrať vtedy - mal som dosť iný pohľad na tieto vecičky ale asi by som neodolal tej AZ hlave...alebo dvom mechanikám?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Orhore: Mám 44 rokov a pamätám si dvojdecky, boli sme z nich unesený. Potom prišiel reverz.
V roku Pána 1988 som u kamoša prvý krát videl skutočné hifi, Pioneer... Jednoduchý deck to malo a mi sme už poznali dvojča.
Ako chlapec som veril, že každá nová vec a technológia je posun vpred.
Celkom sme boli sklamaný z toho decku na tej veži Pioneer a ešte aj hlasitosť zvuku nebola na úrovni nejakých kino bední Tesla
Aj v roku 2000 som myslel, že deck má byť dvojča a reverz som považoval za absolútny top. V 90tych rokoch sme nahrávali hitparády v rádiách a zvuková kvalita nás nezaujímala. Išlo len o pesničky, nie o techniku.
Ja som až tu na fóre, teda ešte trochu pred tým pochopil, akcceptoval(skrz hifibazar.sk a diskusiu na hifislobanete), že normál, chróm a metal... No a to ako funguje deck som prijal až túto zimu.
Tá diskusia na slovanete tuším ovplyvnila vznik tohto fóra.
Na jar som mal možnosť kúpiť reverzný deck yamaha KXR 700,veľmi sa mi páči. Možno by si mi ho mohol nastaviť
A na začiatku 90tych rokov sme nakupovali šmejdné akože hifi veže, funai, mecosonic, scansonic a bolo viac týchto super značiek - ako 14 ročný sme boli spokojní a šťastný, že to hrá. Moja veža mecosonic,mala diaľkové , dal sa pridávať zvuk na diaľku
Krásne časy...
Fanatici ako vy zapríčinili, že som vyvalil toľko peňazí za decky
V roku Pána 1988 som u kamoša prvý krát videl skutočné hifi, Pioneer... Jednoduchý deck to malo a mi sme už poznali dvojča.
Ako chlapec som veril, že každá nová vec a technológia je posun vpred.
Celkom sme boli sklamaný z toho decku na tej veži Pioneer a ešte aj hlasitosť zvuku nebola na úrovni nejakých kino bední Tesla
Aj v roku 2000 som myslel, že deck má byť dvojča a reverz som považoval za absolútny top. V 90tych rokoch sme nahrávali hitparády v rádiách a zvuková kvalita nás nezaujímala. Išlo len o pesničky, nie o techniku.
Ja som až tu na fóre, teda ešte trochu pred tým pochopil, akcceptoval(skrz hifibazar.sk a diskusiu na hifislobanete), že normál, chróm a metal... No a to ako funguje deck som prijal až túto zimu.
Tá diskusia na slovanete tuším ovplyvnila vznik tohto fóra.
Na jar som mal možnosť kúpiť reverzný deck yamaha KXR 700,veľmi sa mi páči. Možno by si mi ho mohol nastaviť
A na začiatku 90tych rokov sme nakupovali šmejdné akože hifi veže, funai, mecosonic, scansonic a bolo viac týchto super značiek - ako 14 ročný sme boli spokojní a šťastný, že to hrá. Moja veža mecosonic,mala diaľkové , dal sa pridávať zvuk na diaľku
Krásne časy...
Fanatici ako vy zapríčinili, že som vyvalil toľko peňazí za decky
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Dneska som sa rozhodol zmeniť značku a možno si spravíme také menšie porovnanie kaziet TDK SA, aspoň z tých čo už mam kompletne pretestované.
Dneska by som vyskúšal legendu TDK SA 100 1994, o ktorej som veľa písal a fotil tu:
viewtopic.php?p=35796#p35796
Takže by som teraz spravil ten zvyšok fotiek a testov.
Mne vlastne šli istú dobu tieto kazety už trochu na nervy, vzhľadom k počúvaniam na mojej mechanike, ich tam prešlo viacero kusov, tak ma to nelákalo nahrávať znovu, ale dneska by som si rád túto legendu osviežil vo veľkom decku vo verzii C100, ktorú mi ako použitú nikto nikdy neposkytol.
Sony a TDK:
Neviem, ale zaujímal by ma váš názor, predsa sú to vo svojej dobe veľmi konkurenčné firmy čo do audiokaziet, je to vôbec slušné pchať kazety TDK do deckov Sony? je to vôbec vhodné?
Ja sám som si nedokázal veľmi spomenúť koľko TDK kaziet som na tomto Sony decku nahral, až niekoľko donahrávaní starých použitých kusov, tak z tých nových bolo naozaj málo, pred časom TDK SF 90 1988 a 1990 kde prvá menovaná ma milo prekvapila a druhá bol vyslovene prepadák.
A nedávno postovaný testy TDK MA 50 1994, tiež prešla týmto strojom, s výsledkami som bol spokojný, ešte nejaké zo dve kazety v skoršej dobe či OEM Raks SP Metal. Ale inak z veľkých značiek kaziet som TDK na tomto stroji v nahrávkach najviac zanedbával.
Akai DX-57:
popis ostatných strojov som už robil v odkaze vyššie vo vlákne C100, k Akai dnes pridávam grafický test na konci, ako vždy, kde je mierne rozstrapatená úroveň niektorých frekvencií paradoxne na strane pravého kanála, čo je u deckov menej bežný jav a opotrebovanie a všetky problémy prichádzajú zľava. Takže možno aj nejaký problém na páske.
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
Pre Sony deck nastáva niekoľko horších dní v spoločnosti kaziet TDK, alebo to budú naopak dni úľavy po Sony UX-S ?
kalibrácia:
H: -3
L: -2
Nastaviť to šlo úplne presne bias štvrťku otáčky dole a malý level štvrť otáčky hore, hodnoty sú podobné pásom UX-S taká zlatá stredná cesta, i keď UX-S by mali na tomto decku byť totálne rovné a ideálne...
Zvukovo pre lepšie výšky som ubral bias ešte asi o polovicu, výšky nie sú totálne presné so zdrojom, istý pokles tam je, ale veľmi malý, nižší bias už je veľmi na úkor výkonu a skreslenia, takže som volil kompromis s výškami takmer úrovne zdroja a výkon je max +4db, špičky +6db sa už pásu nepáčili.
Nahrávam teda priemerne +2db s rezervou špičiek +4dB, funguje to celkom dobre, na tenké C100 krehké pásky je potreba nežný prístup
Môj dojem je vyslovene viac než dobrý, páska neexceluje, ale je nadmieru schopná.
Výkonovo je dostatočná, pri niektorých viac hlbokých pasážach je pocit a nádych skreslenia aj pri +2db, ale nič tragické.
Priestor a výšky, no aj keď nie sú ako zdroj, počúva sa to veľmi príjemne, jemne rozpitie či rozmazanie sykaviek nie je veľké, skôr v náznaku že sa tam občas objaví, ale viac to teraz záleží od kvality masteringu a prevedenia skladby a čistota výšok s pribúdajúcim časom neklesá. Som na čase 45min strany A, teda skoro pred koncom a poruchu som doteraz nepočul, len raz náznak zakolísania stopy v oblasti starých testov.
Takže celkový dojem zvuku je viac príjemný, priestor je presvedčivý, som s kazetou v celku spokojný, ako zlatá stredná cesta po toľkých rokoch je viac než ideálny výsledok.
Je to až nepekné a vulgárne, ale Sony deck potopil svoj rodinný model UX-S a tejto TDK SA dáva navrch kvalitu v lepšom podaní priestoru, výšok a stability ťahu, bez porúch a bez straty výškovej odozvy s metrami pásky. Ale samozrejme myslím UX-S novších generácii ako táto TDK, nie tie staré, tie boli dosť príjemné.
Sony deck a biely prášok TDK:
Je to dosť nemilé zistenie, ale po krátkom teste pred ostrou nahrávkou som objavil celkom špinavé hlavy, na návine pásky na cievke je náznak akoby prachu tak jemne že sa to skoro nedalo odfotiť, ale ako som už niekde spomínal, biely prášok na páskach TDK delím do dvoch kategórii:
ľahko sa ho dá zbaviť, zachytí sa na okrajoch hláv, treba čistiť po každom prerušení prehrávania, alebo nahrávky, v takom prípade ak nahrávate takúto kazety, NIKDY neprerušujte záznam a snažte sa nechať pás prejsť celý bez prerušenia od začiatku do konca a čistite pri zmene strany, v prípade nutnosti pri každom prerušení je potreba kontrola a čistenie.
druhá horšia varianta, v niektorých prípadoch je prášku tak veľa, alebo je tak nepoddajný že sa len časť zachytí a mnoho prekĺzne priamo cez hlavy, to má za následok zanášanie štrbiny hlavy a poruchy, veľké dropy, prípade celoplošné výpadky v zázname, s týmto neviem zatiaľ poradiť.
No a dnešná kazeta bude prvý prípad, oni typy II TDK tým trpia v porovnaní s metalkami asi 10krát menej, alebo vôbec a popravde tento model a verziu som asi s práškom nikdy nemal medzi použitými, ale táto od kúpy a testov ležala dlhé roky medzi inými kazetami bez použitia.
Skúsim spraviť fotku a dať dodatočne, prípadne ak sa zašpiní aj prítlačný vankúš, potom tiež bude na foto, aktuálne fotky sú zo stavu pred nahrávkou.
Záver k tejto kazete som už dal do vlákna C100, ale stále tvrdím že je to dobrá voľba len ten biely prášok, takže prvá strana je za mnou a idem skontrolovať čo všetko sa udialo:
stav počítadla Sony po prvej strane: 49.42
stav hláv: biely prášok na okrajoch, hlavne na vstupnej časti mazacej a nahrávacej hlavy, vo výrazne menšej miere než na metalkách
mierne poznačený prítlačný vankúš
poruchy na konci strany kvôli otlakom lepky a svorky: vôbec som žiadne nepočul
stav pásky na konci strany: fyzické zvlnenie po otlakoch len mierne, priečne čiarky výraznejšie
a k TDK bude obľúbená položka a verím že veľmi žiadaná, pozdĺžne ryhy na páske po použití: u tejto zatiaľ žiadne, ale budem to sledovať, a budem informovať aj v prípade počúvania takejto kazety na iných strojoch.
Stav hláv odfotím len veľmi nekvalitne, pretože sa neviem dostať dostatočne blízko k fotenému objektu
No a na ďalšie dni by som si pripravil asi tri verzie TDK SA, ak máte záujem, ale asi ich aj tak nahrám.
Dneska by som vyskúšal legendu TDK SA 100 1994, o ktorej som veľa písal a fotil tu:
viewtopic.php?p=35796#p35796
Takže by som teraz spravil ten zvyšok fotiek a testov.
Mne vlastne šli istú dobu tieto kazety už trochu na nervy, vzhľadom k počúvaniam na mojej mechanike, ich tam prešlo viacero kusov, tak ma to nelákalo nahrávať znovu, ale dneska by som si rád túto legendu osviežil vo veľkom decku vo verzii C100, ktorú mi ako použitú nikto nikdy neposkytol.
Sony a TDK:
Neviem, ale zaujímal by ma váš názor, predsa sú to vo svojej dobe veľmi konkurenčné firmy čo do audiokaziet, je to vôbec slušné pchať kazety TDK do deckov Sony? je to vôbec vhodné?
Ja sám som si nedokázal veľmi spomenúť koľko TDK kaziet som na tomto Sony decku nahral, až niekoľko donahrávaní starých použitých kusov, tak z tých nových bolo naozaj málo, pred časom TDK SF 90 1988 a 1990 kde prvá menovaná ma milo prekvapila a druhá bol vyslovene prepadák.
A nedávno postovaný testy TDK MA 50 1994, tiež prešla týmto strojom, s výsledkami som bol spokojný, ešte nejaké zo dve kazety v skoršej dobe či OEM Raks SP Metal. Ale inak z veľkých značiek kaziet som TDK na tomto stroji v nahrávkach najviac zanedbával.
Akai DX-57:
popis ostatných strojov som už robil v odkaze vyššie vo vlákne C100, k Akai dnes pridávam grafický test na konci, ako vždy, kde je mierne rozstrapatená úroveň niektorých frekvencií paradoxne na strane pravého kanála, čo je u deckov menej bežný jav a opotrebovanie a všetky problémy prichádzajú zľava. Takže možno aj nejaký problém na páske.
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
Pre Sony deck nastáva niekoľko horších dní v spoločnosti kaziet TDK, alebo to budú naopak dni úľavy po Sony UX-S ?
kalibrácia:
H: -3
L: -2
Nastaviť to šlo úplne presne bias štvrťku otáčky dole a malý level štvrť otáčky hore, hodnoty sú podobné pásom UX-S taká zlatá stredná cesta, i keď UX-S by mali na tomto decku byť totálne rovné a ideálne...
Zvukovo pre lepšie výšky som ubral bias ešte asi o polovicu, výšky nie sú totálne presné so zdrojom, istý pokles tam je, ale veľmi malý, nižší bias už je veľmi na úkor výkonu a skreslenia, takže som volil kompromis s výškami takmer úrovne zdroja a výkon je max +4db, špičky +6db sa už pásu nepáčili.
Nahrávam teda priemerne +2db s rezervou špičiek +4dB, funguje to celkom dobre, na tenké C100 krehké pásky je potreba nežný prístup
Môj dojem je vyslovene viac než dobrý, páska neexceluje, ale je nadmieru schopná.
Výkonovo je dostatočná, pri niektorých viac hlbokých pasážach je pocit a nádych skreslenia aj pri +2db, ale nič tragické.
Priestor a výšky, no aj keď nie sú ako zdroj, počúva sa to veľmi príjemne, jemne rozpitie či rozmazanie sykaviek nie je veľké, skôr v náznaku že sa tam občas objaví, ale viac to teraz záleží od kvality masteringu a prevedenia skladby a čistota výšok s pribúdajúcim časom neklesá. Som na čase 45min strany A, teda skoro pred koncom a poruchu som doteraz nepočul, len raz náznak zakolísania stopy v oblasti starých testov.
Takže celkový dojem zvuku je viac príjemný, priestor je presvedčivý, som s kazetou v celku spokojný, ako zlatá stredná cesta po toľkých rokoch je viac než ideálny výsledok.
Je to až nepekné a vulgárne, ale Sony deck potopil svoj rodinný model UX-S a tejto TDK SA dáva navrch kvalitu v lepšom podaní priestoru, výšok a stability ťahu, bez porúch a bez straty výškovej odozvy s metrami pásky. Ale samozrejme myslím UX-S novších generácii ako táto TDK, nie tie staré, tie boli dosť príjemné.
Sony deck a biely prášok TDK:
Je to dosť nemilé zistenie, ale po krátkom teste pred ostrou nahrávkou som objavil celkom špinavé hlavy, na návine pásky na cievke je náznak akoby prachu tak jemne že sa to skoro nedalo odfotiť, ale ako som už niekde spomínal, biely prášok na páskach TDK delím do dvoch kategórii:
ľahko sa ho dá zbaviť, zachytí sa na okrajoch hláv, treba čistiť po každom prerušení prehrávania, alebo nahrávky, v takom prípade ak nahrávate takúto kazety, NIKDY neprerušujte záznam a snažte sa nechať pás prejsť celý bez prerušenia od začiatku do konca a čistite pri zmene strany, v prípade nutnosti pri každom prerušení je potreba kontrola a čistenie.
druhá horšia varianta, v niektorých prípadoch je prášku tak veľa, alebo je tak nepoddajný že sa len časť zachytí a mnoho prekĺzne priamo cez hlavy, to má za následok zanášanie štrbiny hlavy a poruchy, veľké dropy, prípade celoplošné výpadky v zázname, s týmto neviem zatiaľ poradiť.
No a dnešná kazeta bude prvý prípad, oni typy II TDK tým trpia v porovnaní s metalkami asi 10krát menej, alebo vôbec a popravde tento model a verziu som asi s práškom nikdy nemal medzi použitými, ale táto od kúpy a testov ležala dlhé roky medzi inými kazetami bez použitia.
Skúsim spraviť fotku a dať dodatočne, prípadne ak sa zašpiní aj prítlačný vankúš, potom tiež bude na foto, aktuálne fotky sú zo stavu pred nahrávkou.
Záver k tejto kazete som už dal do vlákna C100, ale stále tvrdím že je to dobrá voľba len ten biely prášok, takže prvá strana je za mnou a idem skontrolovať čo všetko sa udialo:
stav počítadla Sony po prvej strane: 49.42
stav hláv: biely prášok na okrajoch, hlavne na vstupnej časti mazacej a nahrávacej hlavy, vo výrazne menšej miere než na metalkách
mierne poznačený prítlačný vankúš
poruchy na konci strany kvôli otlakom lepky a svorky: vôbec som žiadne nepočul
stav pásky na konci strany: fyzické zvlnenie po otlakoch len mierne, priečne čiarky výraznejšie
a k TDK bude obľúbená položka a verím že veľmi žiadaná, pozdĺžne ryhy na páske po použití: u tejto zatiaľ žiadne, ale budem to sledovať, a budem informovať aj v prípade počúvania takejto kazety na iných strojoch.
Stav hláv odfotím len veľmi nekvalitne, pretože sa neviem dostať dostatočne blízko k fotenému objektu
No a na ďalšie dni by som si pripravil asi tri verzie TDK SA, ak máte záujem, ale asi ich aj tak nahrám.
- Prílohy
-
- IMAG0574.JPG (82.88 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0575.JPG (67.91 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0576.JPG (135.1 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0577.JPG (79.65 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0578.JPG (63.65 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0579.JPG (67.96 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0580.JPG (86.56 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0581.JPG (87.5 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0582.JPG (88 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0583.JPG (83.54 KiB) 1275 zobrazení
-
- IMAG0584.JPG (70.24 KiB) 1275 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
lepšie to už neodfotím
- Prílohy
-
- IMAG0587.JPG (60.3 KiB) 1273 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
dodatok:
po druhej strane, páska bez rýh a to najdôležitejšie
hlavy sú opticky úplne čisté, takže u typu II TDK v tomto prípade stačil jediný prechod
po druhej strane, páska bez rýh a to najdôležitejšie
hlavy sú opticky úplne čisté, takže u typu II TDK v tomto prípade stačil jediný prechod
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Odbočka:
V prvom príspevku tejto témy píšeš o TDK HX-S, metal pre pozíciu Chrome.
Skúšal si prepnutie pozícii Chrome a metal pri nahrávaní? Čo to urobí so zvukom.
V prvom príspevku tejto témy píšeš o TDK HX-S, metal pre pozíciu Chrome.
Skúšal si prepnutie pozícii Chrome a metal pri nahrávaní? Čo to urobí so zvukom.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Stano, nie na tej zmienenej TDK, ale na iných metalkách pre typ II, ale správa sa to nekorektne samozrejme, ako keď chromku dáš do metal nastavenia, myslím že tam prídeš o výšky aj výkon, proste je to naozaj kalibrované pre typ II, ale presnejšie musím nájsť poznámky
takže som to našiel, skúšal som to na kazete Denon HD8 na Akai v nastavení metal
výkon basov bol veľmi silný, ale takmer žiadne výšky, úplne dutý zvuk
na ostatných to bude podobné
ako sa vraví, oni vraj trochu nariedili magnetickú zmes a rôznymi spôsobmi dosiahli aj zníženie parametrov aby bol kompatibilný s typom II
inak v recenziách táto koncepcia vraj vždy väčšinou prepadla, stroje pre typ II mali s takými kazetami problém, dokonca aj s mazaním, za to riadne trojhlavé stroje s plnou kalibráciou vedeli podstatne lepšie využiť a nahrať tento materiál, takže zase ako sa hovorí, chudobný ostali chudobnými a do vienka príspevkov to dostali tí bohatý, inak povedané, stroje čo kvalitne nahrajú typ IV, tak dobre vedia aj metal typ II
takže som to našiel, skúšal som to na kazete Denon HD8 na Akai v nastavení metal
výkon basov bol veľmi silný, ale takmer žiadne výšky, úplne dutý zvuk
na ostatných to bude podobné
ako sa vraví, oni vraj trochu nariedili magnetickú zmes a rôznymi spôsobmi dosiahli aj zníženie parametrov aby bol kompatibilný s typom II
inak v recenziách táto koncepcia vraj vždy väčšinou prepadla, stroje pre typ II mali s takými kazetami problém, dokonca aj s mazaním, za to riadne trojhlavé stroje s plnou kalibráciou vedeli podstatne lepšie využiť a nahrať tento materiál, takže zase ako sa hovorí, chudobný ostali chudobnými a do vienka príspevkov to dostali tí bohatý, inak povedané, stroje čo kvalitne nahrajú typ IV, tak dobre vedia aj metal typ II
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Stano, začínaš toto vlákno čítať od začiatku? Tak to si namiešaj riadne dlhý drink, bude to zábava
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ja čítam rád
Erik sa neurazí, ale vždy sú to jeho decky a kazety a aj dojmy z hudby a zvuku.
Mne stačí keď sluchom nedokážem odlíšiť nahrávku od zdroja a skutočne mi na to stačí XLII. Počujem celkom dobre. Všetko čo človeku príde na prvé počutie nudné, je správne!
Pretože všetko čo záujme ma zvýraznené alebo basy alebo výšky alebo stredy. No a potom ešte existuje možnosť, že už samotný zdroj je na prd
Existujú mastre kde to znie, bratia spoza Moravy tomu hovoria, jako když hovno plácaš o stan...
Erik sa neurazí, ale vždy sú to jeho decky a kazety a aj dojmy z hudby a zvuku.
Mne stačí keď sluchom nedokážem odlíšiť nahrávku od zdroja a skutočne mi na to stačí XLII. Počujem celkom dobre. Všetko čo človeku príde na prvé počutie nudné, je správne!
Pretože všetko čo záujme ma zvýraznené alebo basy alebo výšky alebo stredy. No a potom ešte existuje možnosť, že už samotný zdroj je na prd
Existujú mastre kde to znie, bratia spoza Moravy tomu hovoria, jako když hovno plácaš o stan...