Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja sa neurazím, som rád že si ti páči
a k dnešnej nahrávke TDK SA nikto nič? hlavne to či pasujú TDK kazety do decku Sony a potopenie nového UX-S modelu kazetou TDK SA na vlastnom Sony decku?
a k dnešnej nahrávke TDK SA nikto nič? hlavne to či pasujú TDK kazety do decku Sony a potopenie nového UX-S modelu kazetou TDK SA na vlastnom Sony decku?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ked som pred desatiimi rokmi mal trojhlavu Sony, nahrávka na TDK SAXS sa mi veľmi, veľmi pozdávala. Asi to bol moj kazetový vrchol
Nerobil som však nejaké priame porovnanie s inými kazetami. Treba brať s rezervou.
Nerobil som však nejaké priame porovnanie s inými kazetami. Treba brať s rezervou.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
tak ako som písal SAXS boli dosť dobré kazety, ale nie každému stroju a používateľovi vyhovovali, je to ako dobrá ale veľmi komplikovaná žena.....kalibrácia je umenie a občas to človek vzdá.....a keď to zle nakalibruješ, potom to viac vrieska než lahodí uchu...
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Vhodnosť, či nevhodnosť kaziet medzi výrobcami? Keby sme mali teoretickú možnosť kúpiť 10 rovnakých deckov od jedného výrobcu, urobiť objektívne merania a subjektívne testy, asi by sa našli medzi nimi rozdiely a možno aj celkom veľké. Preto si myslím, že ak sadne nejaká kazeta ku konkrétnemu decku, tak je to zásluhou jeho nastavenia a nie kompatibility deck/kazeta od jedného výrobcu.
Väčšinou som ticho...
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
To by bylo na širší a zde už OT diskuzi. Při masové výrobě těžko někdo seřizuje stroj tak, aby na 100% vykompenzoval toleranci součástek a dílů. Takže ano, rozdíly byly a jsou. Navíc většina uživatelů měla - má často problém se naučit používat složitější deck s ruční kalibrací. Výrobci to věděli, tak přešli na automatický systém. Jenže i ten má své limity. A pak je tu jeden zajímavý zádrhel v podobě elektronických korekcí pro hlavy, které u stejného typu měly často velký rozdíl parametrů. Že to zavede chybu i do kalibrace a nemožnost některé kazety zkalibrovat je celkem jasné.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
TDK SA 90min rok "1994" Made in Luxembourg
BLACK EDITION Limited
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#94b
Dneska som sa rozhodol v podstate pre rovnakú kazetu ako včera z technického hľadiska až na pár detailov.
Často sú rozdiely v šaržiach aj medzi kusmi rovnakej kazety, už spomínaná konzistentnosť, ktorá sa rokmi skladovania výrazne prehlbuje.
A v druhom rade si takto porovnáme priamo rozdiel tejto generácie TDK SA medzi C90 a C100, takže je to naozaj tak priepastné, alebo si TDK drží svojho ako v roku 1990-1992 že materiály pre C90 a C100 sú zhodné a nedochádza k žiadnemu zhoršeniu kvality ak si vyberiete kazetu C100?
Limited Edition:
Toto je celkom podarená dizajnová verzia SA, podľa fólie zodpovedá rade 1994 len je vzor namiesto modrej v temnejšom čiernom nádychu. Podľa sériového čísla bola moja kazeta Black vyrobená v roku 1997, tu sa už nejedná o rozsah rokov modelov, keďže je to niečo extra limitované, ale skôr o to že Black SA uviedli pred koncom tejto modelovej verzie a zrejme hneď na to prišli s SA DelSol a po nej následne prišli SA 1998, aspoň tak si spomínam na DelSol v obchodoch, že predchádzal verziu SA 1998. Za to BLACK si nespomínam žeby som niekedy v obchodoch videl, len klasické SA 1994, ako si tie predaje pamätáte vy?
Okrem farebne zmenenej fólie páni z TDK zapracovali aj na odlišnom prevedení bookletu a extra nálepkách. Kdežto u DelSolu nechali nálepky s obrázkami ako vo všetkých 1998 kazetách.
Samotná kazeta je konštrukčne identická, zmenili farbu tela zo sivej na naozaj čiernu, a osadili kazetu žltými cievkami s čiernou svorkou, no táto kombinácia cievok sa preniesla aj do DelSol, ale tam zmenili farbu tela na modrú priesvitnú.
Trochu výstižnejšia potlač na kazete BLACK. Zákazníci sa naozaj mohli spoľahnúť že je technicky kazeta identická s bežnou SA, tam by nemal byť žiadny rozdiel.
Ja som si všimol rozdiel v páske oproti C100, že táto je výrazne tmavšia a asi len na dvoch fotkách je vidieť jemne hnedý nádych, inak sa javí temne, ale naozaj je to tá SA ktorú poznáme, a tiež výrazne priesvitná.
Svoju kazetu som získal od zberateľa z Česka už v roku 2008, takže zabalená len na dobovej nekvalitnej foto, spolu vtedy s nádielkou Basfov, no a tie Black som mal tiež zrejme tri kusy ako pozerám a všetko už šlo do sveta.
Akai DX-57, 11.10.2013:
+6db, bias -4
Ten výkon je vhodný len v špičkách, veď obal stále uvádza MOL +5,0dB tak ako na štandardnej verzii SA
Napísal som si k zvuku len to že nie je zlý, ale proste tie staršie SA boli výraznejšie živšie, zrejme aj do výkonu, dynamiky a výšok.
Graf z Akai na konci ukázal niečo s čím sa Sony deck celkom nezhoduje. Akai ukazuje výškovú odozvu tejto pásky úplne zo zhodnými úrovňami s tou včera nahrávanou C100, jedine basový a stredový výkon vykazuje mierny pokles, inak sú priebehy takmer identické, to dokazuje rovnaký recept magnetickej vrstvy medzi C90 a C100, ale v tenšom nátere, možno aj na tenšej fólii, kde je pokles výkonu. Keby bola C100 navinutá z pravej hrúbky C90 tak by nebol pokles výkonu. A taktiež pripomínam že parametre z obalov a technickej dokumentácie sú spoločné len pre C90, a tieto hodnoty tlačili všeobecne na obaly pre všetky dĺžky
Jedine Maxell UR 1994 pristupoval zodpovednejšie a výkony MOL uviedli pre konkrétnu dĺžku, ale len u tejto kazety, alebo modelov konkrétne tejto diizajnovej koncepcie.
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db s dojmom skreslenia, výšky silnejšie, skreslené
BLE XD:
+2db, výšková zhoda, ale ten zvuk proste nie je ono, kazeta má na viac, teda Pioneer sa stále s týmito TDK nekamaráti
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+4db s jemne slabšími výškami
ATC:
+4db s jemným dojmom skreslenia, výšky ako zdroj, čakal som viac, keď mal s niektorými TDK tak dobré výsledky
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db, občas navýšenie od zdroja a z pásky to skočí na +6db, výšky dosť dobré, kvalita zvuku tiež, aj keď od verzie C100 je tam mierny pokles
ATC:
+4db, výšky dorovnané na zdroj, veľmi pekný zvuk, ATC vhodné, SA na tomto stroji sú nadmieru slušné kazety, vzhľadom ku koncepcii týchto strojov, je to vyslovene zlatý stredný model
Technics RS-TR575MII:
+4db, s veľmi slušnými výškami, dosť dobrý zvuk
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky, kolíše
L: -1
Takže tu sa to kompletne odhalilo čo si tento deck myslí o tejto kazete, v porovnaní s C100
Výškový prepad je väčší, C100 mala len -3 bez kolísania hodnoty
výkon je ale výrazne väčší, čo zase súhlasí s tým výsledkom na Akai
ale Sony je proste názoru že medzi týmito dvoma TDK SA je výškový rozdiel
Kalibrácia šla spraviť presne, ale bias som nakoniec dal nadoraz dole a keďže som stále nebol spokojný, mierne som ubral vstupný LEVEL a malý level zvýšil nad limit, a nahrávku držím v rozmedzí +2 až +4db, tak ako včera.
Čo do výkonu spokojnosť a touto výraznejšou kalibráciou biasu som dosiahol výškovú odozvu a charakter zvuku ako na C100, len proste trebalo viac zatlačiť, výšky sú presné bez rozmazania, celkový dojem zvuku by som povedal že je takmer zhodný s C100 verziou.
A kto by sa pýtal, tak navýšením malého levelu v kalibrácii sa zvýši celé spektrum aj s výškami, preto poskočia aj dieliky na nastavení biasu, ale rozdiely v kalibrácii a ovplyvňovanie bias+level navzájom veľmi záleží na charaktere, kvalite a stavu použitej pásky, niektoré sa v tomto správajú extrémne odlišne.
Poruchovosť zvuku, občas som niečo postrehol minimálne, v celku prijateľné, zvuk, výkon, priestor a celkové podanie sa takmer nelíši od C100, líši sa len prístup rôznych strojov k tejto páske a následná kalibrácia, bez vhodnej kalibrácie to môže pôsobiť viac basovo a tlmenejšie na výškach než C100.
Aby som to dokončil, výšky majú nepatrný pokles od zdroja podľa vzoru C100. Ale som spokojný, Sony deck zase dokázal z tejto pásky vytiahnuť kvalitu prevyšujúcu nahrávku na Sony UX-S 100 1997 či UX-S 90 1999. Sony mala zrejme viac dbať na kalibrácie strojov pre vlastné kazety, alebo viac dbať na Talianskych pracovníkov pri výrobe, čo si mal potom zákazník myslieť keď dal veľa prachov za Sony stroj a zistil že na tom lepšie hrajú konkurenčné kazety než vlastné?
Záverom, pre nahrávanie platí asi to čo som písal včera, kvalita kusov a medzi dĺžkami bude vždy mierne odlišná hlavne po tak dlhej dobe skladovania. Ale z hľadiska zberateľského mali limitované edície vždy väčší potenciál, no v tej dobe 2008 boli aj tieto Black edície ešte u nás v aukciách a predajoch slušne dostupné a za dobré ceny. Známe sú prevedenia C60 a C90, či si dali aj námahu s inými dĺžkami to už neviem.
Dodatok k nahrávke po prvej strane:
počítadlo decku Sony: 46.18
stav hláv: úplne čisté, žiadny biely povlak sa na tejto páske rokmi nespravil a to sú na rok presne identicky staré so včerajším kusom
stav pásky na konci strany: pozdĺžne ryhy žiadne, vlnitosť takmer žiadna, tlaky po svorke a lepke len jemné priečne čiarky, lepší stav než včerajší kus, celkovo páska vyrobená a narezaná slušne bez nedostatkov
Poruchy na konci strany: žiadne počuteľné
Zaujímavosť že navinutá páska na cievke, ešte pred prvým previnutím má ornamenty ako niektoré výlisky vinylov s extra basovou hudbou, je to dobre vidieť na fotke 0619
BLACK EDITION Limited
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#94b
Dneska som sa rozhodol v podstate pre rovnakú kazetu ako včera z technického hľadiska až na pár detailov.
Často sú rozdiely v šaržiach aj medzi kusmi rovnakej kazety, už spomínaná konzistentnosť, ktorá sa rokmi skladovania výrazne prehlbuje.
A v druhom rade si takto porovnáme priamo rozdiel tejto generácie TDK SA medzi C90 a C100, takže je to naozaj tak priepastné, alebo si TDK drží svojho ako v roku 1990-1992 že materiály pre C90 a C100 sú zhodné a nedochádza k žiadnemu zhoršeniu kvality ak si vyberiete kazetu C100?
Limited Edition:
Toto je celkom podarená dizajnová verzia SA, podľa fólie zodpovedá rade 1994 len je vzor namiesto modrej v temnejšom čiernom nádychu. Podľa sériového čísla bola moja kazeta Black vyrobená v roku 1997, tu sa už nejedná o rozsah rokov modelov, keďže je to niečo extra limitované, ale skôr o to že Black SA uviedli pred koncom tejto modelovej verzie a zrejme hneď na to prišli s SA DelSol a po nej následne prišli SA 1998, aspoň tak si spomínam na DelSol v obchodoch, že predchádzal verziu SA 1998. Za to BLACK si nespomínam žeby som niekedy v obchodoch videl, len klasické SA 1994, ako si tie predaje pamätáte vy?
Okrem farebne zmenenej fólie páni z TDK zapracovali aj na odlišnom prevedení bookletu a extra nálepkách. Kdežto u DelSolu nechali nálepky s obrázkami ako vo všetkých 1998 kazetách.
Samotná kazeta je konštrukčne identická, zmenili farbu tela zo sivej na naozaj čiernu, a osadili kazetu žltými cievkami s čiernou svorkou, no táto kombinácia cievok sa preniesla aj do DelSol, ale tam zmenili farbu tela na modrú priesvitnú.
Trochu výstižnejšia potlač na kazete BLACK. Zákazníci sa naozaj mohli spoľahnúť že je technicky kazeta identická s bežnou SA, tam by nemal byť žiadny rozdiel.
Ja som si všimol rozdiel v páske oproti C100, že táto je výrazne tmavšia a asi len na dvoch fotkách je vidieť jemne hnedý nádych, inak sa javí temne, ale naozaj je to tá SA ktorú poznáme, a tiež výrazne priesvitná.
Svoju kazetu som získal od zberateľa z Česka už v roku 2008, takže zabalená len na dobovej nekvalitnej foto, spolu vtedy s nádielkou Basfov, no a tie Black som mal tiež zrejme tri kusy ako pozerám a všetko už šlo do sveta.
Akai DX-57, 11.10.2013:
+6db, bias -4
Ten výkon je vhodný len v špičkách, veď obal stále uvádza MOL +5,0dB tak ako na štandardnej verzii SA
Napísal som si k zvuku len to že nie je zlý, ale proste tie staršie SA boli výraznejšie živšie, zrejme aj do výkonu, dynamiky a výšok.
Graf z Akai na konci ukázal niečo s čím sa Sony deck celkom nezhoduje. Akai ukazuje výškovú odozvu tejto pásky úplne zo zhodnými úrovňami s tou včera nahrávanou C100, jedine basový a stredový výkon vykazuje mierny pokles, inak sú priebehy takmer identické, to dokazuje rovnaký recept magnetickej vrstvy medzi C90 a C100, ale v tenšom nátere, možno aj na tenšej fólii, kde je pokles výkonu. Keby bola C100 navinutá z pravej hrúbky C90 tak by nebol pokles výkonu. A taktiež pripomínam že parametre z obalov a technickej dokumentácie sú spoločné len pre C90, a tieto hodnoty tlačili všeobecne na obaly pre všetky dĺžky
Jedine Maxell UR 1994 pristupoval zodpovednejšie a výkony MOL uviedli pre konkrétnu dĺžku, ale len u tejto kazety, alebo modelov konkrétne tejto diizajnovej koncepcie.
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db s dojmom skreslenia, výšky silnejšie, skreslené
BLE XD:
+2db, výšková zhoda, ale ten zvuk proste nie je ono, kazeta má na viac, teda Pioneer sa stále s týmito TDK nekamaráti
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+4db s jemne slabšími výškami
ATC:
+4db s jemným dojmom skreslenia, výšky ako zdroj, čakal som viac, keď mal s niektorými TDK tak dobré výsledky
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db, občas navýšenie od zdroja a z pásky to skočí na +6db, výšky dosť dobré, kvalita zvuku tiež, aj keď od verzie C100 je tam mierny pokles
ATC:
+4db, výšky dorovnané na zdroj, veľmi pekný zvuk, ATC vhodné, SA na tomto stroji sú nadmieru slušné kazety, vzhľadom ku koncepcii týchto strojov, je to vyslovene zlatý stredný model
Technics RS-TR575MII:
+4db, s veľmi slušnými výškami, dosť dobrý zvuk
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky, kolíše
L: -1
Takže tu sa to kompletne odhalilo čo si tento deck myslí o tejto kazete, v porovnaní s C100
Výškový prepad je väčší, C100 mala len -3 bez kolísania hodnoty
výkon je ale výrazne väčší, čo zase súhlasí s tým výsledkom na Akai
ale Sony je proste názoru že medzi týmito dvoma TDK SA je výškový rozdiel
Kalibrácia šla spraviť presne, ale bias som nakoniec dal nadoraz dole a keďže som stále nebol spokojný, mierne som ubral vstupný LEVEL a malý level zvýšil nad limit, a nahrávku držím v rozmedzí +2 až +4db, tak ako včera.
Čo do výkonu spokojnosť a touto výraznejšou kalibráciou biasu som dosiahol výškovú odozvu a charakter zvuku ako na C100, len proste trebalo viac zatlačiť, výšky sú presné bez rozmazania, celkový dojem zvuku by som povedal že je takmer zhodný s C100 verziou.
A kto by sa pýtal, tak navýšením malého levelu v kalibrácii sa zvýši celé spektrum aj s výškami, preto poskočia aj dieliky na nastavení biasu, ale rozdiely v kalibrácii a ovplyvňovanie bias+level navzájom veľmi záleží na charaktere, kvalite a stavu použitej pásky, niektoré sa v tomto správajú extrémne odlišne.
Poruchovosť zvuku, občas som niečo postrehol minimálne, v celku prijateľné, zvuk, výkon, priestor a celkové podanie sa takmer nelíši od C100, líši sa len prístup rôznych strojov k tejto páske a následná kalibrácia, bez vhodnej kalibrácie to môže pôsobiť viac basovo a tlmenejšie na výškach než C100.
Aby som to dokončil, výšky majú nepatrný pokles od zdroja podľa vzoru C100. Ale som spokojný, Sony deck zase dokázal z tejto pásky vytiahnuť kvalitu prevyšujúcu nahrávku na Sony UX-S 100 1997 či UX-S 90 1999. Sony mala zrejme viac dbať na kalibrácie strojov pre vlastné kazety, alebo viac dbať na Talianskych pracovníkov pri výrobe, čo si mal potom zákazník myslieť keď dal veľa prachov za Sony stroj a zistil že na tom lepšie hrajú konkurenčné kazety než vlastné?
Záverom, pre nahrávanie platí asi to čo som písal včera, kvalita kusov a medzi dĺžkami bude vždy mierne odlišná hlavne po tak dlhej dobe skladovania. Ale z hľadiska zberateľského mali limitované edície vždy väčší potenciál, no v tej dobe 2008 boli aj tieto Black edície ešte u nás v aukciách a predajoch slušne dostupné a za dobré ceny. Známe sú prevedenia C60 a C90, či si dali aj námahu s inými dĺžkami to už neviem.
Dodatok k nahrávke po prvej strane:
počítadlo decku Sony: 46.18
stav hláv: úplne čisté, žiadny biely povlak sa na tejto páske rokmi nespravil a to sú na rok presne identicky staré so včerajším kusom
stav pásky na konci strany: pozdĺžne ryhy žiadne, vlnitosť takmer žiadna, tlaky po svorke a lepke len jemné priečne čiarky, lepší stav než včerajší kus, celkovo páska vyrobená a narezaná slušne bez nedostatkov
Poruchy na konci strany: žiadne počuteľné
Zaujímavosť že navinutá páska na cievke, ešte pred prvým previnutím má ornamenty ako niektoré výlisky vinylov s extra basovou hudbou, je to dobre vidieť na fotke 0619
- Prílohy
-
- DSC02469.JPG (113.62 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0603.JPG (110.19 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0604.JPG (81.94 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0605.JPG (118.84 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0606.JPG (88.28 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0607.JPG (103.32 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0608.JPG (75.3 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0609.JPG (73.62 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0610.JPG (63.33 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0612.JPG (91.41 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0613.JPG (45.24 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0614.JPG (49.19 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0615.JPG (59.54 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0616.JPG (85.61 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0617.JPG (96.56 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0618.JPG (103.52 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0619.JPG (90.87 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0620.JPG (60.74 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0621.JPG (90.12 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0622.JPG (86.71 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0623.JPG (81.55 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0624.JPG (134.41 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0625.JPG (102.14 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0626.JPG (88.18 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0627.JPG (68.29 KiB) 1355 zobrazení
-
- IMAG0628.JPG (67.29 KiB) 1355 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
slovami nášho kolegu z fóra:
krása
krása
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nstar: nemal si také dobové kazety doma?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Black edition? Hej pár ich mám, škoda, že som nezohnal aj Del sol
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
a si spokojný s dizajnom a kvalitou? keby som zase na DelSol narazil, tak dám vedieť.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja som ich kúpil normálne v obchode a mám ešte nejakú nevybalenú ale bol som prekvapený, že po tom - ako si aj ty hovoril - už trochu onudení z tej SA zrazu takáto edícia. To čo som našiel po odbalení ma príjemne prekvapilo, krásna kazeta plnej kvality SA včetne bookletu, nálepiek a zvuku. Dokonca by som našiel aj kúsok krabice
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Súhlas, ale keď sme pri tej Black edícii som si spomenul, ako ma neskutočne štve že som nikdy nenarazil doteraz na toto:
http://www.vintagecassettes.com/tdk/tdk ... ge2730.jpg
http://www.vintagecassettes.com/tdk/tdk ... ge2730.jpg