Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK SM 90min presný rok výroby 1998 Verzia USA, Tape Made in Japan, montáž USA.
https://ez647.sk/cc/tdk_sm.html

Dnes si predstavíme triedu TDK PRO pre Americký trh. Je to pomerne zaujímavý koncept obalu, ale kazety sú úplne štandardné ako iné TDK.
Ak si pozriete TDK linku USA na vintagecassettes.com tak uvidíte v ponuke tri obyčajné modely D, CD Power a SA, a za tým štyri modely tejto TDK PRO verzie.
http://www.vintagecassettes.com/tdk/tdk ... dk_97u.htm

Mne sa mimoriadne páči koncept obalu s konečne relevantnými informáciami ako Bias, EQ, Koercivita, Remanencia a reálne zloženie pásky, krásne a jasne napísané:
Cobalt-Adsorbed SUPER AVILYN
Čo jasné značí na pásku SA.
Vzadu na fólii ďalej uvádzajú, že sa jedná o Pro verziu SA pásky, teda žeby tá výberová šarža? pre celú radu PRO použili tie lepšie výrobné šarže pásky? no ak áno, chválim, toto je celkom pekný počin, ale len pre USA trh, no nevadí.
Pozrime sa na to že prvé dva modely PRO sú AL a AM, neviem aký je medzi nimi rozdiel, pretože oba majú technicky zhodný Dynamic pás a kazeta je v oboch prípadoch priehľadná.
SM je zhodná s verziou SA, ktorá je ponúkaná aj ako samostatný model SA pre tento rok.
SM-X je plnohodnotná SA-X páska, ktorá sa už nenachádza ako samostatný model v tejto generácii.
Rovnako sa pre tento rok už nevyskytuje trieda metal. Za to v EU a Japan línii je ešte jedna generácia metal TDK kaziet k dispozícii.
Balenia sú všetko v klasických slim zaoblených tmavých krabičkách s logom TDK ako v Európe, krátky booklet a mizerné nudné nálepky, ktoré sa odlišujú farebným pásikom a nápisom, ale do kaziet pri balení sa vkladajú náhodne, ako je vidieť vo verzii C60 tejto SM kazety na mojom webe.
Ale proste ten nápad s fóliou chválim, škoda len že po odbalení je booklet proste nehodný tejto technickej PRO zdatnosti.

prevedenie kazety:
Tak ako v Európe od roku 1994 prišli nové dizajny kaziet SA a SA-X, ktoré sa takmer nikdy inde nevyskytovali, tak USA a Japonsko prišli s týmto novým dizajnom úzkeho dlhého stredového okna, ktoré sa pre zmenu nikdy nevyskytlo v Európskych verziách TDK.
Mne osobne sa tento dizajn až tak nepáči, nejako ma neoslovil, ale kvalitou si myslím že nezaostáva, a bežne sa používa pre kazety SA v Amerike a Japonsku cca od roku 1992 až do konca výroby kaziet, dokonca sa posledné roky montoval aj v Thajskej pobočke firmy.
Prvé šarže tejto kazety boli so skrutkami, neskôr výhradne zvárané, presnosť nevyzerá tak dokonalo ako u verzií 80tych rokov, na mojej kazete som mal pocit že sú polovice voči sebe mierne posunuté, ale pri nahrávke sa zatiaľ neprejavil problém.
Kazetu tohto dizajnu už niekto z vás fotil a dával do vlákna C120/C110 kde sme sa pozastavili nad tým zvláštnym vzorom na vodiacej časti kazety, ktorý je rozdielny na oboch stranách, je to zaujímavé, ale na detekciu po hmate mi to príde mierne plytké a nevýrazné, ale rozhodne zaujímavé, myslím že na TDK sa nič podobné ešte neobjavilo.
Kazeta obsahuje pred pripravené metal otvory, ktoré majú zmysel, pretože do roku 1997 v USA a v Japonsku ešte dlhšie sa používal tento dizajn kazety aj pre model MA typ IV, ktorú som v minulosti nahral ako MA C60 na Akai, aj keď ma dizajn neoslovil, kvalita bola mimoriadne dobrá, vtedy ešte žiadny biely prášok :)
Kazeta je sivej/šedej farby, tenké okraje plastov zvyknú jemne presvitať do hneda pri silnom svetle, ale rozhodne nie je tak priehľadná ako včerajšia CD Power.
Kazeta je vybavená plne všetkými komponentami, modrý vankúš je na dizajnovom pliešku starej luxusnej koncepcie, čo ma prekvapilo, magnetický štít/plech tam je tiež, napriek modernosti kazety.
Cievky moderné TDK v štandardne bielom prevedení, chod je mierne tuhší, povedal by som viac tuhší než na EU verziách dizajnov.
Páska je stredne až tmavo hnedá, ako klasické moderné SA, ale výrazne priesvitná.
Potlač jednoduchá, dvojfarebná nie je prehnaná, rozhodne účelná.

Pre úplnosť ešte dodám, že uvedený dizajn sa v Japonsku použil aj na vybrané ročníky modelu TDK AR typ I, a ako OEM poslúžila kazeta pre firmu RadioShack USA v neskorých rokoch okolo milénia, možno aj trochu skôr, ako kazety triedy II a IV tejto značky, u mňa na webe napríklad model MPX:
https://ez647.sk/cc/radioshack_mpx.html

Kazetu som získal od Slovenského predajcu v roku 2008, dobrý kus v dobrom stave, po testoch nepretočená ako všetky moje kazety asi do štvrtiny a takto skladovaná v šuflíku (tento postup sa nedoporučuje) prekvapila až nadmieru svojou kvalitou.
K tomu že nebola pretočená, tak sa otlaky od svorky a lepky spravia aj na strane A, čo som sa snažil prezentovať na fotkách, jemný náznak lepky otlačenej cez závity, ale viac ma znepokojili otlačené bodky, zrejme po nečistotách v kazete, čo som už raz prezentoval u TDK na konci prvej strany, tak teraz to máte aj s fotkami.
Fotka zabalenej zase dobová mobilom.

Subjektívne testy a dojmy:

Akai DX-57, 26.9.2013:
+4db, bias -4
V špičkách sama skáče aj na +6db, zvukovo je nadmieru dobrá, stav kazety je výborný, naproti tomu verzia C60 čo mám na webe bola získaná nedávno v horšom stave a na tom zvuku je to neskutočne počuť, výpadky zvuku, poruchy a pod.
Preto vždy hovorím, stav pásky a skladovanie je jeden z najdôležitejších faktorov pre kvalitný záznam, táto kazeta to dokazuje, ale pozrime sa na to ďalej.
graficky test z Akai, hodnoty pri vstupe signálu 0db:
160Hz +1dB
10kHz -6dB
20kHz -20dB

Pioneer CT-S550S, 30.9.2013:
+4db s ostrejším zvukom
BLE XD:
+4db, dosť dobrý zvuk, výšková zhoda so zdrojom, celkovo dosť slušné

Technics RS-AZ7, 1.10.2013:
+6db, slabšie výšky
ATC:
výšky ako zdroj, ale výkon max 0db, občas dropy

Technics RS-TR979, 1.10.2013:
+6db, dobrý výšky, pekný zvuk
ATC:
+4db, kvalitné výšky, lepšie než predtým, vyrovnaný zvuk bez skreslenia

Technics RS-TR575MII:
+4db naplno, veľmi slušné výšky, spokojnosť

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky, kolíše
L: -1
Takže podobné výsledky sme tu už mali, bias som dal nadoraz dole a obe hodnoty sa ustálili presne na 0, občas bias skočil na +1
Výkon je takmer ideálny pre kalibráciu tohto stroja pre typ II (asi Sony UX-S)
No a prakticky? ak som dal bias nadoraz dole, už to viac nepodbiasujem, jemne som ešte zvýšil malý level, čo sa trošku ešte osviežilo v celom spektre, no a výšky sú takmer ako zdroj, pokles je veľmi malý, je najmenej výrazný z pomedzi väčšiny posledných testov TDK, naozaj páska sa mimoriadne snaží a už som v nahrávke na druhej strane, a výšky sa veľmi dobre držia, presykávanie som postrehol asi len raz veľmi jemne.
Výkonovo ona sama skáče na +6db, niektoré špičky zvládne na +7db, teda nahrávam medzi +2 až +4db s veľkou rezervou, podľa rôznych skladieb a interpretov starých výberov sa to občas pohybuje na +6db a niektoré sú namastrované na CD tak na 0 až +2db, nesledujem to len počúvam a píšem príspevok už 70minút a som nadmieru spokojný. Toto je naozaj mimoriadne dobrý výsledok, asi jeden z najlepších z triedy SA.
Poruchy počas starých testov len raz a mierne, inak dobre drží stopu, ono sa niečo objavilo aj na konci kazety a tak, ale to v dodatku.
Som nadmieru spokojný s kvalitou tejto kazety a môžte si teraz dosadiť či sa jedná o prémiovú PRO verziu SA, alebo je tento kus naozaj v tak dobrom stave.
Ak to porovnám s testom verzie C60 čo som získal nedávno, tak tá 60min je takmer nepoužiteľná, tak je zlá a toto je presne ten prípad a rozdiel dobrého a zlého skladovania, kvalita zvuku tým neskutočne trpí a naozaj keď kupujete akúkoľvek kazetu z miestneho obchodu alebo z celého sveta cez aukcie, tak nikdy nemôžete vedieť v akom stave ju dostanete, nech predajca napíše čokoľvek, kým neotvoríte, neskontrolujete a nenahráte, tak všetko sú len dohady.

Záverom rozhodne výborná kazeta, v dobrom stave je to slušná SA na nahrávky, neviem ako je to s cenami ale myslím že táto séria nie je tak známa ako otrepané SF, SA, SA-X... tak možno sa vám zadarí dobrý nákup.

dodatky:
čas počítadla po prvej strane: 46.23
stav hláv: opticky čisté
poruchy na konci a začiatku: boli, dve minúty pred koncom občas zakolísanie a občas drop, ojedinele, nie pravidelne
začiatok B mali menšie prerušenia a dropy, čo sa do minúty opravilo, to je asi najväčšia závada audiokazetovej technológie
stav pásky: vlnitosť minimálna, priečne čiarky a dvojité prehyby pomerne hlboké, zrejme sa na závite stretla lepka so zlomom pásky na svorke, občas to vyjde debilne, preto tie menšie výpadky na začiatku strany B

PS: na zajtra mám v pláne jednu TDK typu normal
Prílohy
DSC02448.JPG
DSC02448.JPG (82.87 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0056.JPG
IMAG0056.JPG (97.43 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0057.JPG
IMAG0057.JPG (84.59 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0058.JPG
IMAG0058.JPG (103.75 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0059.JPG
IMAG0059.JPG (76.43 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0060.JPG
IMAG0060.JPG (77.04 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0061.JPG
IMAG0061.JPG (88.8 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0062.JPG
IMAG0062.JPG (72.33 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0063.JPG
IMAG0063.JPG (68.44 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0064.JPG
IMAG0064.JPG (89.97 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0065.JPG
IMAG0065.JPG (66.14 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0066.JPG
IMAG0066.JPG (55.05 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0067.JPG
IMAG0067.JPG (66.06 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0068.JPG
IMAG0068.JPG (85.92 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0069.JPG
IMAG0069.JPG (79.09 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0070.JPG
IMAG0070.JPG (84.38 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0071.JPG
IMAG0071.JPG (100.78 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0072.JPG
IMAG0072.JPG (97.77 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0073.JPG
IMAG0073.JPG (61.35 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0074.JPG
IMAG0074.JPG (79.51 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0075.JPG
IMAG0075.JPG (57.83 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0076.JPG
IMAG0076.JPG (65.29 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0077.JPG
IMAG0077.JPG (106.71 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0078.JPG
IMAG0078.JPG (65.87 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0079.JPG
IMAG0079.JPG (86.2 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0080.JPG
IMAG0080.JPG (61.4 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0081.JPG
IMAG0081.JPG (76.9 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0082.JPG
IMAG0082.JPG (73.57 KiB) 1614 zobrazení
IMAG0083.JPG
IMAG0083.JPG (72.91 KiB) 1614 zobrazení
tdk_sm_90_2005usa.png
tdk_sm_90_2005usas.png
Používateľov profilový obrázok
janvys
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2054
Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
Bydlisko: v cassette decku

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa janvys »

Oooo kuuaa... kolik tě stála ta Metal Master? 😲😲😲😲
SONY ES
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

janvys, to bol rok 2008, počiatočná cena aukcie 790KC, konečná 910KC, bili sme sa o to dvaja, bola to moja prvá keramická Sony
vtedy sa mi to zdalo veľa, dneska je to skoro zadarmo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Dneska nahrávam už skôr prezentovanú TDK CD Bass 120 USA rok výroby 1999
fotky a subjektívne testy som už načal vo vlákne C120:
viewtopic.php?p=33906#p33906

Bez zbytočných kecov prejdem rovno k ďalším subjektívnym testom:

Akai DX-57, graf na konci, hodnoty pri vstupe 0db:
160Hz -1dB
5kHz -1dB (je mierne o chlp silnejší signál než 160Hzm čím doteraz prevyšuje iné kazety v najsilnejšom výstupe konkrétnej frekvencie.)
10kHz -6dB
20kHz -18dB
Nezabudnite že sa jedná o subjektívne neprofesionálne hodnoty, ktoré som získal testovacou nahrávkou na Akai pri vstupe 0dB.

Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -6
L: -5 až -6 dielikov, kolíše
hodnoty sú teda výrazné nižšie, ale na Maxell UDI-CD 120 som mal tiež malé hodnoty kalibrácie, zrejme dosť na to vplýva tenký povlak na tenkej páske
Bias som ubral len mierne ale malý level pridal až do polovice, tak sa obe hodnoty dostali presne na ideálnu nulu.
Ako vždy som ešte ubral bias pre lepšiu citlivosť výšok a s výsledkom som mimoriadne spokojný.
Výškovo je to nabudené a sviežejšie než zdroj, nacinkané krásne, prevyšuje zdroj vo viacerých ohľadoch celkového dojmu zvuku, podania, farby a charakteru. Takto pekný zvuk nemala žiadna SA ani iná High kazeta testovaná posledné dni.
Výkon som trochu nepochopil, skúšal som +4db a bolo to dobré, pridal som a na +8db to bolo tiež dobré, hmm no tak som hľadal a testoval viacero skladieb v rámci tohto CD, a vyšlo mi že nahrávať +6db je celkom prijateľné, do istoty nahrávam +4db s rezervou, občas niektoré skladby ťahajú viac, ale ten výkon pásky ktorým sa nechá budiť bez skreslenia ma udivuje.
Vždy ma veľmi teší zvuk ak je lepší než zdroj.
Vždy ma veľmi teší zvuk na C120, ktorý je tak kvalitný a niečo to o tej páske aj hovorí.
Vždy ma teší keď dosiahnem z tenkej pásky bezporuchovosť, stabilitu, basovosť a živosť, ktorá prevyšuje mnoho iných kaziet kratších dĺžok.
Poruchy sa vyskytli, teda skôr jemné zakolísania úrovne ľavej strany v niektorých častiach starých testov, som aktuálne ešte len v polovici prvej strany, tak uvidíme čo prinesie obávaný otlačený záver strany.

Rozhodne by som kazetu doporučil, ak je tam naozaj len AD pás, ako som spomínal v textoch na odkaze vyššie, tak je to veľmi kvalitný pás aj v takomto tenkom a dlhom prevedení.
TDK D 120 pre mňa bola veľkým sklamaním v porovnaní s Maxell UR, ale AD to vysoko kompenzuje, že TDK naozaj dokáže aj typ I ako C120 vyrobiť poriadne.
Toto je presne výsledok nahrávky keď páska aspoň mne poskytla viac zvuku než poskytlo zdrojové CD, samozrejme čiste subjektívne Eqalizačnoúrovňové zblbnutie zmyslov, ale nie každá páska si nechá nahovoriť a natlačiť do seba to že je lepšia než zdroj a to si treba vážiť a využiť toho maximálne koľko to len ide.

dodatky:
čas počítadla na konci strany: 61.16
stav hláv: extra jemný náznak hnedých okrajov, kade prešla páska
stav pásky: priečne čiarky jemné, bez vlnenia, ale okraje mierne zúbkované, niekde aj viac
poruchy na konci a začiatku strany: koniec strany bez poruchy, začiatok taktiež bez porúch
Prílohy
IMAG0086.JPG
IMAG0086.JPG (23.4 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0087.JPG
IMAG0087.JPG (72.46 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0088.JPG
IMAG0088.JPG (99.66 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0089.JPG
IMAG0089.JPG (73.95 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0090.JPG
IMAG0090.JPG (96.99 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0091.JPG
IMAG0091.JPG (72.65 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0092.JPG
IMAG0092.JPG (61.64 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0093.JPG
IMAG0093.JPG (58.13 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0094.JPG
IMAG0094.JPG (81.55 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0095.JPG
IMAG0095.JPG (92.56 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0096.JPG
IMAG0096.JPG (72.13 KiB) 1579 zobrazení
IMAG0097.JPG
IMAG0097.JPG (75.76 KiB) 1579 zobrazení
tdk_cdbass_120usa_2005.png
tdk_cdbass_120usa_2005s.png
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

u tejto kazety mám vždy otáznik, či v tom neni AR, pretože tá je známa basovým podaním a aj ten výkon mi nejak viac pripomína AR než AD, odkiaľ vieme čo tam je?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

No neviem o AR kazete dlhšej než 100min.

Technické parametre čo som pred mnohými rokmi videl uvádzajú
Pure Linear Ferric

TDK AD uvádza v liste:
Linear Ferric oxide

Takže buď firma len slovičkári, alebo je recept mierne zmenený od bežnej AD.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

a pásik sa podobá na AD? Alebo je tak priesvitný,že to nie je vôbec rozoznať
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hej, je hodne priesvitný, ako sú fotky na odkaze vyššie do vlákna C120

inak čo hovoríš na včerajšiu TDK SM?
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Tá TDK SM je zaujímavá tie parametre sú fajn ale vždy mi tam chýbali k tomu tie použiteľnejšie údaje o MOL atd..
Ale mohli vyrábať takú sadu ucelenú od Typu I až po IV a to dlhodobo, myslím, že by sa to uchytilo
Dizajn je taký, zaujímavý ale trochu rozpačito to pôsobí ale páči sa mi. Kvalita bude určite dobrá, čo railroady?
Keby ale mám porovnať tak CD BASS sa mi páči viac, nejak ten výzor klasickej TDK CDing kazety so zeleným písmom pôsobí na mňa dobre, plus ten zaujímavý pásik, necháva SM v prachu
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

railroady, dávam si na to pozor, hlavne u TDK, ak by niečo bolo, tak to dám do textu, ale tie TDK sa zatiaľ držia celkom dobre

hej ten koncept PRO mohli mať dlhšie a viac rozšírený než len na 4 kazety, to by bolo super
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

preto ma zaujali tie railroady, pretože na obale píšu, že je určená na multitrack mastering a tam by toto asi bolo neprípustné
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

tak vyznávačov TDK bolo tak veľa, že sa určite používali rôzne TDK modely v multitrack zariadeniach, ale zaujímalo by ma či si TDK bola vedomá svojich problémov s ryhami, alebo to proste pripisovali zlej údržbe strojov a zavreli oči.
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"