Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
mal by si ju nahrať niečím dobrým a počúvať dokola aby si testol či sa prejavia ryhy alebo si dali pozor pri tejto kazete
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
keby som mal prácu v obchode za pc ako kedysi, že som od rána do večera púšťal kazety na walkmane, hlavne Maxell UR 120, tak by to šlo
teraz už asi nie, ale v porovnaní s Maxell mi tieto TDK prídu veľmi krehké pásky 120min.
Ono ju nejaký deck obšťastní ryhami, Akai je na to expert, hlavne keď mal obe kladky a keď ich zase bude mať, tak tie hlavy už nie sú top, ale to sledujem po každom teste, každej kazety po Akai.
teraz už asi nie, ale v porovnaní s Maxell mi tieto TDK prídu veľmi krehké pásky 120min.
Ono ju nejaký deck obšťastní ryhami, Akai je na to expert, hlavne keď mal obe kladky a keď ich zase bude mať, tak tie hlavy už nie sú top, ale to sledujem po každom teste, každej kazety po Akai.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
to mne už by sa asi ani kladku zadnú do toho nechcelo dávať...chcel som ale vedieť inú vec ty keď kalibruješ na Sony, tam to vždy vychádza tak nejak divne, že výsledok je zarovno na displeji ale je jasne počuť, že sa to nepodobá na zdroj, rovnakú skúsenosť mám aj ja a preto hovrím, že tie navádzacie ledky netreba brať vážne ale pointa, neskúšal si niekedy pred neho zaradiť EQ a doladiť si po skalibrovaní zvuk cez EQ?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
by ma porazilo z káblov, keby som tu mal pchať EQ, ale ako som už viac krát písal, kalibrácia je na konkrétnej frekvencii, zvyčajne asi bude používať interný generátor dve frekvencie a podľa toho ukazuje na displeji tú odozvu
ale hudba má celé spektrum a väčšinou cinkátka cez 12kHz, takže to nesedí s tou charakteristikou presne čo je na displeji a čo nahrávame prakticky
sa skúsim pozrieť
ak to vezmem podľa katalógu u vysokého modelu TC-KA6ES píšu trojbodovú kalibráciu na 3kHz, 400Hz a 15kHz, takže sa divím, lebo malo by to hrať dobre keď sa to nakalibruje na 15kHz, ale to je vysoký model, môj 600S je vlastne tretí zhora od najvyššieho, ale má len dvojbodovú, teda niektoré z tých troch
(v katalógu napísali 400kHz haha)
https://ez647.sk/cc/c/sony_1996/b/sony_1996_091.JPG
v manuále som to narýchlo nenašiel aké používa frekvencie
čo sa týka Akai, už ma s tým hnevali viacerí aby som to osadil novými kladkami tak ako má byť, tak sa stane, len neviem kedy
ale hudba má celé spektrum a väčšinou cinkátka cez 12kHz, takže to nesedí s tou charakteristikou presne čo je na displeji a čo nahrávame prakticky
sa skúsim pozrieť
ak to vezmem podľa katalógu u vysokého modelu TC-KA6ES píšu trojbodovú kalibráciu na 3kHz, 400Hz a 15kHz, takže sa divím, lebo malo by to hrať dobre keď sa to nakalibruje na 15kHz, ale to je vysoký model, môj 600S je vlastne tretí zhora od najvyššieho, ale má len dvojbodovú, teda niektoré z tých troch
(v katalógu napísali 400kHz haha)
https://ez647.sk/cc/c/sony_1996/b/sony_1996_091.JPG
v manuále som to narýchlo nenašiel aké používa frekvencie
čo sa týka Akai, už ma s tým hnevali viacerí aby som to osadil novými kladkami tak ako má byť, tak sa stane, len neviem kedy
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
To s tými kladkami
Už som tu viac ako rok a príde mi, že si spokojný so stavom, tak by som to neriešil.
Niekto má rád Sony, niekto niečo iné a pri tom je jasné, že maxell je top, Technics ani nespomínam, aby som neprovokoval
Mne napr. RS-B765 zvukovo postačovala, ale zase, ja sa neviem vyrovnať s tým, ak niečo nie je tak ako má byť
A napriek tomu, že som zohnal 965 a aj Pioneer ct 959, chcem funkčnú aj tú 765ku.
Už som tu viac ako rok a príde mi, že si spokojný so stavom, tak by som to neriešil.
Niekto má rád Sony, niekto niečo iné a pri tom je jasné, že maxell je top, Technics ani nespomínam, aby som neprovokoval
Mne napr. RS-B765 zvukovo postačovala, ale zase, ja sa neviem vyrovnať s tým, ak niečo nie je tak ako má byť
A napriek tomu, že som zohnal 965 a aj Pioneer ct 959, chcem funkčnú aj tú 765ku.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Maxell XLII 90min rok 1992-1996 USA verzia, Made in Japan
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2.html#94u
doplnenie dátumu výroby 23.7.1992
Dneska som sa rozhodol pre miernu zmenu, a fakt že túto kazetu som chcel nahrať už dávno.
Maxell XLII je taká klasika, ktorú som už neraz asi popisoval, USA verzia je najbližšie zhodná s našou EU 1994, ale u nás sa asi nerobila taký veľký rozsah rokov, a používala nové zloženie Maxellu Black Magnetite.
U tejto je zrejmé že balenie v priebehu rokov obsahovalo drobné zmeny, ako na odkaze na kazetu vyššie, C60 je označená ako Black Magnetite, C90 pre zmenu vôbec.
Dizajn balenia až na detaily je naozaj ako v našej EU vyrábanej v Anglicku, ale my v obyčajnej fólii a Amíci s metalickou zlatou potlačou.
Kazeta má potlač s rozdielnym fontom a hlavne má tie dvojité cievky s čiernym stredom, mne sa tieto vždy neskutočne páčili a v tejto kazete ako aj v ostatných veľmi vyniknú.
Krabička hrubá zaoblená tmavá s logom Maxell.
Pre porovnanie vkladám aj verziu pre Európu:
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2.html#94
Páska je pomerne tmavá, ale na svetle je zase vidieť nepoddajný celkom jasný hnedý odtieň, dokonca je aj priesvitná, čo by Black Magnetite nemali byť, takže možno nejaký prechodový recept, rozhodne ak to vyrábali viac rokov v jednom balení, tak sa zmeny udiali postupne ako je vidieť aj na verzii C60 a C90 u mňa na webe.
Ale Maxell bol jeden z mála ktorý dával pre USA verzie kaziet viac pozlátka než do EU, ktoré boli niekedy až mimoriadne strohé.
Kazetu som získal v roku 2009 z aukra, stav výborný čo potvrdili aj testy. Fotka zabalenej teda zase dobová.
Moje subjektívne testovanie:
Akai DX-57, 11.10.2013:
+6db, bias 0
Veľmi dobrý stav a test pred mnohými rokmi ukazoval na veľmi vysoké kvality tejto kazety. Zvuk výborný, výšky výborné, možno trochu prevyšovali zdroj.
Grafický subjektívny test z Akai na konci, je celkom nabudený, silnejšie hĺbky mala len verzia 1986, ale zase slabšie výšky.
Žiadne ďalšie XLII už nemali takú dravosť v teste na Akai, ako táto.
Hodnoty z Akai pri vstupe testovacieho signálu na 0db:
160Hz +1,5dB
10kHz -5,0dB
20kHz - 19dB
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db, silné výšky
BLE XD:
+4db plného čistého zvuku, výšková zhoda, veľmi pekný zvuk
Technics RS-AZ7, 11.10.2013:
+6db, výškovo len nepatrne slabšie od zdroja, veľmi dobrý zvuk
ATC:
+6db mierne skreslených, výšky zhoda so zdrojom, asi jeden z najlepších ATC za poslednú dobu, je s podivom že ju tento deck nepokazil
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db, občas špička +6db, výšky slušné, žiadne skreslenie
ATC:
+4db, výšky ešte mierne lepšie, bez skreslenia, aj keď budiť na tých +4db teraz ide trochu ťažšie a je nutné do vstupu tlačiť mierne viac
no hrala dosť dobre aj bez ATC takže s kľudom
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno, výškovo excelentné, nad zdroj
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky, kolíše
L: -2
taký priemer podľa tých hodnôt na typ II, bias tretina dole, level štvrť hore, a šlo to, pre dochutenie som ubral bias na polovicu, výšková odozva je takmer ako zdroj, je tam malý pokles, na niektorých skladbách to ani nepočuť, v celku veľmi dobré, bez porúch a kolísania, jemné zakolísanie bolo raz cez oblasť starých testov
výkon +4db, špičky +6db, takže nahrávam +2 až +4db s malou rezervou
páska je pomerne kvalitná, ale mám dojem že na Akai proste zahrala lepšie, nemôže byť vždy len Sony deck navrchu, alebo tých 8rokov medzi testom na Akai a teraz na Sony sa mohlo podpísať aj na samotnej kazete.
Záverom, doporučil by som, Maxell je väčšinou záruka kvality, viac než iný výrobcovia, netreba sa báť bielych oterov, Mexických pásov či krivých cievok.
Vraj Maxell vyrábal dvojité cievky za účelom najdokonalejšej guľatosti na svete z hľadiska cievok pre audiokazety, toľko reklama, tak ktovie či je to pravda, ale rozhodne sú dobré.
dodatky:
počítadlo na konci prvej strany: 46.17
stav hláv: opticky čisté
poruchy na konci a začiatku strany: na konci asi 30sekúnd plávanie a oslabovanie zvuku striedavo v oboch kanáloch
na začiatku strany jemnejšie poklesy asi prvých 20sekúnd
stav pásky: zvlnenie stredné, priečne čiarky niektoré pomerne výraznejšie
No a keď som teraz mal v rukách Maxellku po tých TDK, tak chod cievok je úžasne ľahký že to skoro ide samo.
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2.html#94u
doplnenie dátumu výroby 23.7.1992
Dneska som sa rozhodol pre miernu zmenu, a fakt že túto kazetu som chcel nahrať už dávno.
Maxell XLII je taká klasika, ktorú som už neraz asi popisoval, USA verzia je najbližšie zhodná s našou EU 1994, ale u nás sa asi nerobila taký veľký rozsah rokov, a používala nové zloženie Maxellu Black Magnetite.
U tejto je zrejmé že balenie v priebehu rokov obsahovalo drobné zmeny, ako na odkaze na kazetu vyššie, C60 je označená ako Black Magnetite, C90 pre zmenu vôbec.
Dizajn balenia až na detaily je naozaj ako v našej EU vyrábanej v Anglicku, ale my v obyčajnej fólii a Amíci s metalickou zlatou potlačou.
Kazeta má potlač s rozdielnym fontom a hlavne má tie dvojité cievky s čiernym stredom, mne sa tieto vždy neskutočne páčili a v tejto kazete ako aj v ostatných veľmi vyniknú.
Krabička hrubá zaoblená tmavá s logom Maxell.
Pre porovnanie vkladám aj verziu pre Európu:
https://ez647.sk/cc/maxell_xl2.html#94
Páska je pomerne tmavá, ale na svetle je zase vidieť nepoddajný celkom jasný hnedý odtieň, dokonca je aj priesvitná, čo by Black Magnetite nemali byť, takže možno nejaký prechodový recept, rozhodne ak to vyrábali viac rokov v jednom balení, tak sa zmeny udiali postupne ako je vidieť aj na verzii C60 a C90 u mňa na webe.
Ale Maxell bol jeden z mála ktorý dával pre USA verzie kaziet viac pozlátka než do EU, ktoré boli niekedy až mimoriadne strohé.
Kazetu som získal v roku 2009 z aukra, stav výborný čo potvrdili aj testy. Fotka zabalenej teda zase dobová.
Moje subjektívne testovanie:
Akai DX-57, 11.10.2013:
+6db, bias 0
Veľmi dobrý stav a test pred mnohými rokmi ukazoval na veľmi vysoké kvality tejto kazety. Zvuk výborný, výšky výborné, možno trochu prevyšovali zdroj.
Grafický subjektívny test z Akai na konci, je celkom nabudený, silnejšie hĺbky mala len verzia 1986, ale zase slabšie výšky.
Žiadne ďalšie XLII už nemali takú dravosť v teste na Akai, ako táto.
Hodnoty z Akai pri vstupe testovacieho signálu na 0db:
160Hz +1,5dB
10kHz -5,0dB
20kHz - 19dB
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
+2db, silné výšky
BLE XD:
+4db plného čistého zvuku, výšková zhoda, veľmi pekný zvuk
Technics RS-AZ7, 11.10.2013:
+6db, výškovo len nepatrne slabšie od zdroja, veľmi dobrý zvuk
ATC:
+6db mierne skreslených, výšky zhoda so zdrojom, asi jeden z najlepších ATC za poslednú dobu, je s podivom že ju tento deck nepokazil
Technics RS-TR979, 13.10.2013:
+4db, občas špička +6db, výšky slušné, žiadne skreslenie
ATC:
+4db, výšky ešte mierne lepšie, bez skreslenia, aj keď budiť na tých +4db teraz ide trochu ťažšie a je nutné do vstupu tlačiť mierne viac
no hrala dosť dobre aj bez ATC takže s kľudom
Technics RS-TR575MII:
+4db naplno, výškovo excelentné, nad zdroj
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky, kolíše
L: -2
taký priemer podľa tých hodnôt na typ II, bias tretina dole, level štvrť hore, a šlo to, pre dochutenie som ubral bias na polovicu, výšková odozva je takmer ako zdroj, je tam malý pokles, na niektorých skladbách to ani nepočuť, v celku veľmi dobré, bez porúch a kolísania, jemné zakolísanie bolo raz cez oblasť starých testov
výkon +4db, špičky +6db, takže nahrávam +2 až +4db s malou rezervou
páska je pomerne kvalitná, ale mám dojem že na Akai proste zahrala lepšie, nemôže byť vždy len Sony deck navrchu, alebo tých 8rokov medzi testom na Akai a teraz na Sony sa mohlo podpísať aj na samotnej kazete.
Záverom, doporučil by som, Maxell je väčšinou záruka kvality, viac než iný výrobcovia, netreba sa báť bielych oterov, Mexických pásov či krivých cievok.
Vraj Maxell vyrábal dvojité cievky za účelom najdokonalejšej guľatosti na svete z hľadiska cievok pre audiokazety, toľko reklama, tak ktovie či je to pravda, ale rozhodne sú dobré.
dodatky:
počítadlo na konci prvej strany: 46.17
stav hláv: opticky čisté
poruchy na konci a začiatku strany: na konci asi 30sekúnd plávanie a oslabovanie zvuku striedavo v oboch kanáloch
na začiatku strany jemnejšie poklesy asi prvých 20sekúnd
stav pásky: zvlnenie stredné, priečne čiarky niektoré pomerne výraznejšie
No a keď som teraz mal v rukách Maxellku po tých TDK, tak chod cievok je úžasne ľahký že to skoro ide samo.
- Prílohy
-
- DSC02874.JPG (102.69 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0103.JPG (93.92 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0104.JPG (116.8 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0105.JPG (105.74 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0106.JPG (82.91 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0107.JPG (102.6 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0108.JPG (82.93 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0109.JPG (70.09 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0110.JPG (86.74 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0111.JPG (56.39 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0112.JPG (68.47 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0114.JPG (49.86 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0115.JPG (83.93 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0116.JPG (58.13 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0117.JPG (74.45 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0118.JPG (59.85 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0119.JPG (98.54 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0120.JPG (62.56 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0121.JPG (81.12 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0122.JPG (82.5 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0123.JPG (77.2 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0124.JPG (82.62 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0125.JPG (75.44 KiB) 1288 zobrazení
-
- IMAG0126.JPG (67.56 KiB) 1288 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
toto je jediná XLII, ktorá sa mi páči ako tak. Kazeta sama osebe pekná a ten booklet síce nemám rád ale tu to ujde, je to také nezvyklé, tie cievky sú tu maskované takže mi to nebije do očí. Celkovo mi to pride, že takto by som XLII vyskladal ja, možno sa to tam tiež niekomu nepáčilo ale podľa všetkého dlho tam nerobil...
Aj pásik tam asi dal voľáký lepší a nálepky, no na Maxell sú pomerne dobré
Aj pásik tam asi dal voľáký lepší a nálepky, no na Maxell sú pomerne dobré
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
a ktorá teda verzia naša alebo USA pre tento rok je viac krásna?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
krásna je prisilné slovo ale táto dnešná sa mi páči rozhodne viac ako európska, na tej sa mi páči len kazeta, obal, booklet, nálepky a pásik si môžu nehať
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10259
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
pás je dobrý, len si mu nedal poriadne šancu
na ďalšie dva dni si dáme Turka...
na ďalšie dva dni si dáme Turka...
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
a čul už nie, už je veľa hodín?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
"Záverom, doporučil by som, Maxell je väčšinou záruka kvality, viac než iný výrobcovia, netreba sa báť bielych oterov, Mexických pásov či krivých cievok.
Vraj Maxell vyrábal dvojité cievky za účelom najdokonalejšej guľatosti na svete z hľadiska cievok pre audiokazety, toľko reklama, tak ktovie či je to pravda, ale rozhodne sú dobré"
Súhlasím so všetkým a teraz si skutočný znalec Maxell je top!
Vraj Maxell vyrábal dvojité cievky za účelom najdokonalejšej guľatosti na svete z hľadiska cievok pre audiokazety, toľko reklama, tak ktovie či je to pravda, ale rozhodne sú dobré"
Súhlasím so všetkým a teraz si skutočný znalec Maxell je top!