Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
EZ; no veď zvyknúť sa dá na všetko ale načo to.robiť, všakáno.
K testovanej BASF. Moja srdcovka a etalón prevedenia všetkého. Všetko je na nej super.
Tú moju, od detstva hobľovanú vo všetkom čo sme kedy mali som minule chcel testnúť, reku prispejem sem. No ale silno dropuje hneď od začiafkh tak som to nechal tak.
Si ma navnadil. Možno nu pretočím o kus a opáčim ešte. Aj dnes by sa ešte dalo ale už odpadávam.
K testovanej BASF. Moja srdcovka a etalón prevedenia všetkého. Všetko je na nej super.
Tú moju, od detstva hobľovanú vo všetkom čo sme kedy mali som minule chcel testnúť, reku prispejem sem. No ale silno dropuje hneď od začiafkh tak som to nechal tak.
Si ma navnadil. Možno nu pretočím o kus a opáčim ešte. Aj dnes by sa ešte dalo ale už odpadávam.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
kľudne to sprav a nahoď nech neprispievam sám
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Scotch, mne sa ten dizajn pozdáva ale je pravda, že sa "inšpirovali". Táto značka je klasika ale mám k nej veľmi zvláštny vzťah, niektoré kazety sú veľmi zaujímavé a ostatné sú ... no nikdy nie priemer.
Basf, sa vie, že chróm je citlivý na vyššie teploty (túto vec dávno napísal Wilhelm) preto aj keď všetko vyzerá dobre pásik môže byť na nič, to z týchto kaziet robí značnú lotériu a preto je dobré tak k tomu pristupovať, pre mňa cenovo na úrovni TDK MA - takže skôr bonus k nákupu sorry no
medzi mojimi som sa ešte nestretol so zlou Basf chróm, napr. Extra z 85 mi ide nahrať ostro ako britva do +2dB/250 (rock)
CRS z 85 rovnako
ale tým polevám skoro saturujú výšky, takže treba na to pri nahrávkach myslieť a radšej sa držať s rezervou niekde nižšie
ale ešte ich pár mám nenahratých a ak nejakú objavím tak dám vedieť
Basf, sa vie, že chróm je citlivý na vyššie teploty (túto vec dávno napísal Wilhelm) preto aj keď všetko vyzerá dobre pásik môže byť na nič, to z týchto kaziet robí značnú lotériu a preto je dobré tak k tomu pristupovať, pre mňa cenovo na úrovni TDK MA - takže skôr bonus k nákupu sorry no
medzi mojimi som sa ešte nestretol so zlou Basf chróm, napr. Extra z 85 mi ide nahrať ostro ako britva do +2dB/250 (rock)
CRS z 85 rovnako
ale tým polevám skoro saturujú výšky, takže treba na to pri nahrávkach myslieť a radšej sa držať s rezervou niekde nižšie
ale ešte ich pár mám nenahratých a ak nejakú objavím tak dám vedieť
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Scotch a Memorex boli pre mňa exkluzívne značky, niekedy v 1988 prišiel otcov strýko z USA a mal memorex, farebná kazeta, žltá modrá, červená... Boli sme z toho unesení spolu s bratrancom, ale tá kazeta mala obrovský šum v porovnaní s kazetami, ktoré sa u nás predávali. Ten rok berte +-, nepamätám si to presne.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
hej lebo tie žlté boli väčšinou SKC alebo China, tak to aj hralo, aj keď to vyzeralo pekne
original USA výroba Memorexu bola tak do tej polovice 90tych rokov a potom príležitostne, ale ich pásky neviem či boli lepšie, rozhodne boli zaujímavé, ale mechanicky boli často poslabšie kazety
original USA výroba Memorexu bola tak do tej polovice 90tych rokov a potom príležitostne, ale ich pásky neviem či boli lepšie, rozhodne boli zaujímavé, ale mechanicky boli často poslabšie kazety
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
doplnil som k príspevku Basf nasledujúci text:
doplnené 7.9.2021
demagnetizácia pomocou demagnetizéra decku Sony nezmenila nič na parametroch a kvalite nahrávky na uvedenú Basf
Nahrávam teda druhú stranu na Pioneer CT-S550S s kalibráciou BLE XD, výkon držím cca v rozmedzí -6 až -2dB, špičky 0dB nie sú tolerované a nahrávka skreslí, niektoré skladby skreslí aj pri tom nízkom budení
výšky sú ale priam vzorové, lepšie než na CD, a hlavne žiadne rozpité sykavky, žiadne výškové skreslenie a hrá to naozaj excelentne
ešte som skúšal aj kalibráciu na inú kazetu, námatkovo som vybral Basf CSII 90 1998 s už hnedou páskou (pozri porovnanie Basf pásov pri nahrávke Basf CSQII)
A zvukovo to bolo 0dB so slabými až žiadnymi výškami, čo som si uvedomil že na kvalitnú pásku nebude automatika nútená podbiasovať, takže kalibrácia z výškovo dobrej pásky bude znieť na tejto chromke stále bez výšok.
Ale fascinuje ma to, ako hlboko môže automatika podbiasovať aby to nebolo skreslené na výškach? zjavne viac než manuál na Akai, alebo Sony. A prečo nie sú výšky násilne skreslené ako na decku Sony, alebo Akai? Žeby hlavy v lepšom stave, alebo dôkaz že elektronika toho dokáže viac než my?
doplnené 7.9.2021
demagnetizácia pomocou demagnetizéra decku Sony nezmenila nič na parametroch a kvalite nahrávky na uvedenú Basf
Nahrávam teda druhú stranu na Pioneer CT-S550S s kalibráciou BLE XD, výkon držím cca v rozmedzí -6 až -2dB, špičky 0dB nie sú tolerované a nahrávka skreslí, niektoré skladby skreslí aj pri tom nízkom budení
výšky sú ale priam vzorové, lepšie než na CD, a hlavne žiadne rozpité sykavky, žiadne výškové skreslenie a hrá to naozaj excelentne
ešte som skúšal aj kalibráciu na inú kazetu, námatkovo som vybral Basf CSII 90 1998 s už hnedou páskou (pozri porovnanie Basf pásov pri nahrávke Basf CSQII)
A zvukovo to bolo 0dB so slabými až žiadnymi výškami, čo som si uvedomil že na kvalitnú pásku nebude automatika nútená podbiasovať, takže kalibrácia z výškovo dobrej pásky bude znieť na tejto chromke stále bez výšok.
Ale fascinuje ma to, ako hlboko môže automatika podbiasovať aby to nebolo skreslené na výškach? zjavne viac než manuál na Akai, alebo Sony. A prečo nie sú výšky násilne skreslené ako na decku Sony, alebo Akai? Žeby hlavy v lepšom stave, alebo dôkaz že elektronika toho dokáže viac než my?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ten Pioneer kalibruje EQ podľa všetkého, čiže bias na správnu hodnotu, level na citlivosť a eq na krivku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Technics sucho spraví Bias, EQ, Level
Pioneer sa s tým mierne viac hrá, najprv:
BLE:
Bias
Level
H-EQ
M-EQ
XD:
Bias
teda bias robí dva krát na začiatku a na konci, čo je zaujímavé
https://www.youtube.com/watch?v=yi9Y9orSU88
Keď rád čítaš servisné manuály, tak je tam to podrobnejšie, aj o nejakom nastavení apod.
Pioneer sa s tým mierne viac hrá, najprv:
BLE:
Bias
Level
H-EQ
M-EQ
XD:
Bias
teda bias robí dva krát na začiatku a na konci, čo je zaujímavé
https://www.youtube.com/watch?v=yi9Y9orSU88
Keď rád čítaš servisné manuály, tak je tam to podrobnejšie, aj o nejakom nastavení apod.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
JVC UFII 90min rok 1990 Made in Switzerland by ICM
druhá v odkaze
https://ez647.sk/cc/jvc_uf2.html
Dneska som sa rozhodol pre ďalšiu chromdioxid pásku, nejako mi padla vhod.
JVC tiež bola značka kde ste mohli každú chvíľu kúpiť niečo iné a zase extrémny rozdiel medzi EU/USA trhom a Japonským, kde bola pod značkou Victor.
prehľad JVC typu II na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1090
Trochu toho prehľadu typu II aj tu, pre EU a USA od roku 1988-1992 boli k dispozícii modely typu II:
1988:
UFII - Japan s FeCo páskou, zhodná kazeta s Japonskou značkou Victor pre tento rok
1990:
UFII - Švajčiarska kazeta ICM s pravou chromdioxidovou páskou
UFII-S - Švajčiarska kazeta ICM s pravou chromdioxidovou páskou triedy super
AFII - Korea Saehan s FeCo páskou, myslím že väčšinou s ich zvláštnou zmesou pripominajúcu metalku
1992:
AFII - Korea Saehan s FeCo páskou ako vyššie uvedené
AFII-S - Forward China zrejme s chromdioxidovou GreenCorp páskou, alebo inou neznámou páskou (ešte neskôr overím)
pred rokom 1988 staršie modely boli modelové rady DA-Dynarec, väčšinou OEMká kaziet Denon (DX7)
okrem uvedeného sa kazety OEM rôzne striedali, občas ste mohli dostať kazetu GoldStar, alebo nejakú iné neznámu perlu
v balení kazety UFII ktoré dneska predstavím boli výnimočne aj kazety That´s VX v priehľadnej verzii 1990
Takže vyznať sa v tom je umenie, no a model UFII bol v predaji pre rok 1988 ako Japonská kazeta a potom 1990 ako Švajčiarska kazeta ICM, prípadne That´s VX, alebo iné. Viac sa tento model nevyskytol. Stále mi to príde že JVC tie kazety pre naše trhy ponúkal len aby sa nepovedalo, aby niečo bolo a vážne bral až svoj Japonský trh, kde pre rok 1990 mal model RZII s dvojfarebnými cievkami, ale zároveň to bol posledný Japonský model typu II a firma potom do roku 2000 ponúkala len jeden model normal nakupovaný z Číny. (RZ)
Dnešná kazeta, balenie:
Fólie sa mi ale páčia, pekne farebne podelené a zároveň zachované pre celý ročník.
Krabička hranatá hrubá svetlá, zúbkované hrany, taká jemnejšia konštrukcia. Booklet veľký J skladací, veľa miesta na popis, nálepky jednoduché.
Na fólii vzadu je uvedené že páska je ultra super jemná chromdioxidová, teda to je celkom vysoko na základný chromdioxid, ale u zelenej verzie UFII-S tam nieje toho príliš viac uvedené, inak zelená verzia je dnes cenovo v zlatých tehlách, nechápem prečo.
Kazeta:
ICM má pomerne jednoduché kazety, ich celopriehľadný dizajn s minimom rozlišovacích znakov, na ICM najlepšie platila väčšinou detekcia podľa dizajnu cievok. Kazeta má taký univerzálnejší dizajn, ktorý potom mal aj Dessau Germany, Čína, aj Japonská výroba pre JVC, takže zorientovať sa je občas ťažké a treba brať do úvahy viacero prvkov v konštrukcii kazety a použitej pásky, ale za to pomerne pevná a robustná konštrukcia bez rušivých prvkov.
Cievky takzvané Turbo ICM, sú jednými asi najlepšími cievkami firmy a tieto predbehli svoju dobu už na začiatku 80tych rokov, kedy Basf, Agfa, Philips mali len mizerné a slabé dizajny cievok so slabou pevnosťou, tieto ICM cievky sú v podstate perlou celej firmy a najkvalitnejším prvkom na kazete
Páska je vedená mimo osky, len cez kladky.
Potlač na kazete jednoduchá až minimalistická, ale účelná je tam uvedené všetko potrebné, dizajnovo neruší.
páska:
jednoznačne základný chromdioxid, ICM používal štandardne Basf, Agfa, Philips, ale tu to nevyzerá na Basf, alebo neviem presne, skôr by som sa priklonil k Agfe, až potom k Basfu. Philips v tak modernom roku by som už asi vylúčil úplne.
Páska má výraznejšiu formu pigmentačných mapiek a zvukovo je ešte niekoľko násobné horšia než včera nahrávaná Basf CRMII. Dalo by sa zvažovať že použili Basf CEII pás, alebo Agfa SR pás, ale v dobrom stave použitá páska je kvalitou horšia než obe menované značky, zrejme zase zlý stav skladovania.
Páska má na začiatku, neviem ako ďaleko pozdĺžnu ryhu na okraji asi 1mm od kraja pásky, ale ja testy robím až 30-60sek od začiatku, čo vždy pretočím, takže je to zaujímavé, úsek s ryhou, ktorý deckom ešte neprešiel hlavami, ale v oblasti testov ďalej som túto závadu nepostrehol.
Zavádzacia páska je dlhá číra.
kazetu som získal v júli 2009 od Českého predajcu z aukra, fotka zase dobová.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 24.9.2013:
0db so silným skreslením, bias -16
takmer žiadna basová hudba sa tu nedá nahrať, skreslenie je výrazné aj pri menších výkonoch, výškovo tiež nič moc, ani hlboké podbiasovanie veľmi nepomáha
grafický, subjektívny, test z Akai na konci, hodnoty pri vstupe nahrávky 0dB:
160Hz -2,0dB
10kHz -9dB
20kHz -20dB
je zaujímavé že hodnoty sú lepšie než na včerajšej kazete Basf CR-MII pritom zvukovo je podstatne horšia
Pioneer CT-S550S, 30.9.2013:
-2db, výšky slabšie
BLE XD:
-4db, výšky ako zdroj celkom dobré, ale výkon veľmi citlivý, na 0db extrémne silné skreslenie
ako chcel som tento deck použiť pre druhú stranu nahrávky, ale neviem isto či to nebude až príliš zlé
Technics RS-AZ7, 1.10.2013:
+2db s miernym skreslením, ale veľmi slabými výškami
ATC:
spadne kupodivu až na Level
Technics RS-TR979, 1.10.2013:
0db, slabé výšky, bez porúch
ATC:
+2db ale brutálne skreslené, výškovo výborné
Technics RS-TR575MII:
+2db stredne skreslené, výškovo slabšie
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias na minimum -4 až -5 kolíše, to je horšie než Basf CR-MII
L: mimo rozsah / malý level na maximum -1, to je tiež slabší výkon než Basf CR-MII
takže totálna katastrofa, ani jedna hodnota pri maximálnom nastavení nedokázala dosiahnuť stredu kalibrácie
výškovo je to naozaj výrazne slabšie, ale na druhej strane, to skreslenie a presykávanie ako na Basfe včera sa nekoná a z výšok čo ostali niesu rozslintané sykavky
výkonovo 0db je na niektorých skladbách skreslené, na iných ako tak dobre
nahrávam -2 až 0db s občasnou špičkou +1db, viac proste nejde, hlasnejšie vokálne sóla už proste chrčia aj pri nule
Poruchy ani kolísanie nie sú, teda jedna porucha asi v 37min krátky výpadok pravého kanála, pred koncom posledné 2minúty jemné plávanie a poklesy zvuku na ľavej strane, tremolo nie je
Vzhľadom k pokročilému času, a nevhodnosti tohto decku sa budem druhej strane venovať až zajtra, a zase dopíšem dojmy ako v prípade Basf.
Aj keď Pioneer mal veľmi malý výkon, možno sa tomu ešte povenujem práve na ňom, pretože mal najlepšiu výškovú odozvu, teda ešte Technics 979, porovnám, ktorý poskytne lepší výkon aby som nemusel pre kvalitný zvuk nahrávať na -20db celú stranu
No a s ICM a zrejme páskou Agfa/Philips mám skúsenosť s modelom Philips UCX roku 1988, kde bolo odlišné puzdro, ale tiež ICM výrobok a páska mala na sebe matný biely povlak, tiež zle skladovaná, ale zvukovo som z nej vytiahol viac výšok, test:
viewtopic.php?p=29103#p29103
Záverom, do zbierky kazeta pekná, na použitie no neviem, chromdioxid je niekedy veľmi zradný, ak by bola kazeta v top stave, iste by šla nahrať aspoň na 0db s peknými výškami, v prípade Philips UCX to bolo tiež lepšie, takže doporučujem do zbierky, a na nahrávky len pre odvážnych.
dodatky:
počítadlo po jednej strane 44.46 (obal píše 131metrov, výrobca je nejaký príliš lakomý)
poruchy na konci: áno, spomínal som v texte
stav hláv: opticky čisté
stav pásky: priečne čiarky jemné až stredné, vlnitosť mierna, napriek tomu páska na konci jemne plávala vo zvuku
doplnené 8.9.2021 13.06:
nahrávka druhej strany na Pioneer, proste sa mi nechcelo vôbec skúšať na Technicse, takže na Pioneer s kalibráciou BLE XD je zvuk slabý ale ostrý, nie až tak dobrý ako na Basf včera, ale oproti zvuku zo Sony je výškovo excelentný
výkonovo ale držím nahrávku v špičkách max na -6db a nahráva sa v priemere medzi -15 až -8 db.
Ak sa to občas prešvihne a skočí až na -4db tak je to dosť počuť, takto to hrá slušne.
druhá v odkaze
https://ez647.sk/cc/jvc_uf2.html
Dneska som sa rozhodol pre ďalšiu chromdioxid pásku, nejako mi padla vhod.
JVC tiež bola značka kde ste mohli každú chvíľu kúpiť niečo iné a zase extrémny rozdiel medzi EU/USA trhom a Japonským, kde bola pod značkou Victor.
prehľad JVC typu II na fóre:
viewtopic.php?f=29&t=1090
Trochu toho prehľadu typu II aj tu, pre EU a USA od roku 1988-1992 boli k dispozícii modely typu II:
1988:
UFII - Japan s FeCo páskou, zhodná kazeta s Japonskou značkou Victor pre tento rok
1990:
UFII - Švajčiarska kazeta ICM s pravou chromdioxidovou páskou
UFII-S - Švajčiarska kazeta ICM s pravou chromdioxidovou páskou triedy super
AFII - Korea Saehan s FeCo páskou, myslím že väčšinou s ich zvláštnou zmesou pripominajúcu metalku
1992:
AFII - Korea Saehan s FeCo páskou ako vyššie uvedené
AFII-S - Forward China zrejme s chromdioxidovou GreenCorp páskou, alebo inou neznámou páskou (ešte neskôr overím)
pred rokom 1988 staršie modely boli modelové rady DA-Dynarec, väčšinou OEMká kaziet Denon (DX7)
okrem uvedeného sa kazety OEM rôzne striedali, občas ste mohli dostať kazetu GoldStar, alebo nejakú iné neznámu perlu
v balení kazety UFII ktoré dneska predstavím boli výnimočne aj kazety That´s VX v priehľadnej verzii 1990
Takže vyznať sa v tom je umenie, no a model UFII bol v predaji pre rok 1988 ako Japonská kazeta a potom 1990 ako Švajčiarska kazeta ICM, prípadne That´s VX, alebo iné. Viac sa tento model nevyskytol. Stále mi to príde že JVC tie kazety pre naše trhy ponúkal len aby sa nepovedalo, aby niečo bolo a vážne bral až svoj Japonský trh, kde pre rok 1990 mal model RZII s dvojfarebnými cievkami, ale zároveň to bol posledný Japonský model typu II a firma potom do roku 2000 ponúkala len jeden model normal nakupovaný z Číny. (RZ)
Dnešná kazeta, balenie:
Fólie sa mi ale páčia, pekne farebne podelené a zároveň zachované pre celý ročník.
Krabička hranatá hrubá svetlá, zúbkované hrany, taká jemnejšia konštrukcia. Booklet veľký J skladací, veľa miesta na popis, nálepky jednoduché.
Na fólii vzadu je uvedené že páska je ultra super jemná chromdioxidová, teda to je celkom vysoko na základný chromdioxid, ale u zelenej verzie UFII-S tam nieje toho príliš viac uvedené, inak zelená verzia je dnes cenovo v zlatých tehlách, nechápem prečo.
Kazeta:
ICM má pomerne jednoduché kazety, ich celopriehľadný dizajn s minimom rozlišovacích znakov, na ICM najlepšie platila väčšinou detekcia podľa dizajnu cievok. Kazeta má taký univerzálnejší dizajn, ktorý potom mal aj Dessau Germany, Čína, aj Japonská výroba pre JVC, takže zorientovať sa je občas ťažké a treba brať do úvahy viacero prvkov v konštrukcii kazety a použitej pásky, ale za to pomerne pevná a robustná konštrukcia bez rušivých prvkov.
Cievky takzvané Turbo ICM, sú jednými asi najlepšími cievkami firmy a tieto predbehli svoju dobu už na začiatku 80tych rokov, kedy Basf, Agfa, Philips mali len mizerné a slabé dizajny cievok so slabou pevnosťou, tieto ICM cievky sú v podstate perlou celej firmy a najkvalitnejším prvkom na kazete
Páska je vedená mimo osky, len cez kladky.
Potlač na kazete jednoduchá až minimalistická, ale účelná je tam uvedené všetko potrebné, dizajnovo neruší.
páska:
jednoznačne základný chromdioxid, ICM používal štandardne Basf, Agfa, Philips, ale tu to nevyzerá na Basf, alebo neviem presne, skôr by som sa priklonil k Agfe, až potom k Basfu. Philips v tak modernom roku by som už asi vylúčil úplne.
Páska má výraznejšiu formu pigmentačných mapiek a zvukovo je ešte niekoľko násobné horšia než včera nahrávaná Basf CRMII. Dalo by sa zvažovať že použili Basf CEII pás, alebo Agfa SR pás, ale v dobrom stave použitá páska je kvalitou horšia než obe menované značky, zrejme zase zlý stav skladovania.
Páska má na začiatku, neviem ako ďaleko pozdĺžnu ryhu na okraji asi 1mm od kraja pásky, ale ja testy robím až 30-60sek od začiatku, čo vždy pretočím, takže je to zaujímavé, úsek s ryhou, ktorý deckom ešte neprešiel hlavami, ale v oblasti testov ďalej som túto závadu nepostrehol.
Zavádzacia páska je dlhá číra.
kazetu som získal v júli 2009 od Českého predajcu z aukra, fotka zase dobová.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 24.9.2013:
0db so silným skreslením, bias -16
takmer žiadna basová hudba sa tu nedá nahrať, skreslenie je výrazné aj pri menších výkonoch, výškovo tiež nič moc, ani hlboké podbiasovanie veľmi nepomáha
grafický, subjektívny, test z Akai na konci, hodnoty pri vstupe nahrávky 0dB:
160Hz -2,0dB
10kHz -9dB
20kHz -20dB
je zaujímavé že hodnoty sú lepšie než na včerajšej kazete Basf CR-MII pritom zvukovo je podstatne horšia
Pioneer CT-S550S, 30.9.2013:
-2db, výšky slabšie
BLE XD:
-4db, výšky ako zdroj celkom dobré, ale výkon veľmi citlivý, na 0db extrémne silné skreslenie
ako chcel som tento deck použiť pre druhú stranu nahrávky, ale neviem isto či to nebude až príliš zlé
Technics RS-AZ7, 1.10.2013:
+2db s miernym skreslením, ale veľmi slabými výškami
ATC:
spadne kupodivu až na Level
Technics RS-TR979, 1.10.2013:
0db, slabé výšky, bez porúch
ATC:
+2db ale brutálne skreslené, výškovo výborné
Technics RS-TR575MII:
+2db stredne skreslené, výškovo slabšie
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias na minimum -4 až -5 kolíše, to je horšie než Basf CR-MII
L: mimo rozsah / malý level na maximum -1, to je tiež slabší výkon než Basf CR-MII
takže totálna katastrofa, ani jedna hodnota pri maximálnom nastavení nedokázala dosiahnuť stredu kalibrácie
výškovo je to naozaj výrazne slabšie, ale na druhej strane, to skreslenie a presykávanie ako na Basfe včera sa nekoná a z výšok čo ostali niesu rozslintané sykavky
výkonovo 0db je na niektorých skladbách skreslené, na iných ako tak dobre
nahrávam -2 až 0db s občasnou špičkou +1db, viac proste nejde, hlasnejšie vokálne sóla už proste chrčia aj pri nule
Poruchy ani kolísanie nie sú, teda jedna porucha asi v 37min krátky výpadok pravého kanála, pred koncom posledné 2minúty jemné plávanie a poklesy zvuku na ľavej strane, tremolo nie je
Vzhľadom k pokročilému času, a nevhodnosti tohto decku sa budem druhej strane venovať až zajtra, a zase dopíšem dojmy ako v prípade Basf.
Aj keď Pioneer mal veľmi malý výkon, možno sa tomu ešte povenujem práve na ňom, pretože mal najlepšiu výškovú odozvu, teda ešte Technics 979, porovnám, ktorý poskytne lepší výkon aby som nemusel pre kvalitný zvuk nahrávať na -20db celú stranu
No a s ICM a zrejme páskou Agfa/Philips mám skúsenosť s modelom Philips UCX roku 1988, kde bolo odlišné puzdro, ale tiež ICM výrobok a páska mala na sebe matný biely povlak, tiež zle skladovaná, ale zvukovo som z nej vytiahol viac výšok, test:
viewtopic.php?p=29103#p29103
Záverom, do zbierky kazeta pekná, na použitie no neviem, chromdioxid je niekedy veľmi zradný, ak by bola kazeta v top stave, iste by šla nahrať aspoň na 0db s peknými výškami, v prípade Philips UCX to bolo tiež lepšie, takže doporučujem do zbierky, a na nahrávky len pre odvážnych.
dodatky:
počítadlo po jednej strane 44.46 (obal píše 131metrov, výrobca je nejaký príliš lakomý)
poruchy na konci: áno, spomínal som v texte
stav hláv: opticky čisté
stav pásky: priečne čiarky jemné až stredné, vlnitosť mierna, napriek tomu páska na konci jemne plávala vo zvuku
doplnené 8.9.2021 13.06:
nahrávka druhej strany na Pioneer, proste sa mi nechcelo vôbec skúšať na Technicse, takže na Pioneer s kalibráciou BLE XD je zvuk slabý ale ostrý, nie až tak dobrý ako na Basf včera, ale oproti zvuku zo Sony je výškovo excelentný
výkonovo ale držím nahrávku v špičkách max na -6db a nahráva sa v priemere medzi -15 až -8 db.
Ak sa to občas prešvihne a skočí až na -4db tak je to dosť počuť, takto to hrá slušne.
- Prílohy
-
- DSC03427.JPG (103.35 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0559.JPG (107.29 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0560.JPG (80.99 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0561.JPG (107.54 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0562.JPG (104.59 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0563.JPG (92.58 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0564.JPG (79.94 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0565.JPG (83.92 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0566.JPG (76.01 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0567.JPG (60.91 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0568.JPG (66.26 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0569.JPG (88.8 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0570.JPG (72.81 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0571.JPG (79.7 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0572.JPG (64.55 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0573.JPG (79.44 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0574.JPG (91.25 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0575.JPG (56.98 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0576.JPG (61.81 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0577.JPG (63.4 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0578.JPG (118.43 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0579.JPG (81.6 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0580.JPG (68.13 KiB) 1137 zobrazení
-
- IMAG0581.JPG (78.9 KiB) 1137 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
K značke JVC medzi kazetami mám veľmi chladný vzťah, práve pre tú povesť, že nevieš čo je tam za pás. Páčia sa mi zabalené a to je tak všetko, nemám žiadnu.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10261
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
doplnil som do príspevku JVC tento text:
nahrávka druhej strany na Pioneer, proste sa mi nechcelo vôbec skúšať na Technicse, takže na Pioneer s kalibráciou BLE XD je zvuk slabý ale ostrý, nie až tak dobrý ako na Basf včera, ale oproti zvuku zo Sony je výškovo excelentný
výkonovo ale držím nahrávku v špičkách max na -6db a nahráva sa v priemere medzi -15 až -8 db.
Ak sa to občas prešvihne a skočí až na -4db tak je to dosť počuť, takto to hrá slušne.
no proste u mňa žiadna moja kazeta nemôže obísť bez nahrávky, aj keby som ju mal v isopropyle lúhovať mesiac aby sa dalo spojivo dokopy, tak bude nahratá a nie neexistuje
nahrávka druhej strany na Pioneer, proste sa mi nechcelo vôbec skúšať na Technicse, takže na Pioneer s kalibráciou BLE XD je zvuk slabý ale ostrý, nie až tak dobrý ako na Basf včera, ale oproti zvuku zo Sony je výškovo excelentný
výkonovo ale držím nahrávku v špičkách max na -6db a nahráva sa v priemere medzi -15 až -8 db.
Ak sa to občas prešvihne a skočí až na -4db tak je to dosť počuť, takto to hrá slušne.
no proste u mňa žiadna moja kazeta nemôže obísť bez nahrávky, aj keby som ju mal v isopropyle lúhovať mesiac aby sa dalo spojivo dokopy, tak bude nahratá a nie neexistuje
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
nahrávaš s dolby? Zdá sa mi, že čo sem raz dával Orhore tú tekutinu na repas pásov budeme ešte potrebovať