Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
už som trénovaný cez 30rokov
ale jasné niektoré detaily proste ujdú a človek na to príde časom
ale jasné niektoré detaily proste ujdú a človek na to príde časom
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Tak toto je prvá slimcase kazeta čo sa mi dostala do rúk. Kúpili sme aj predchodkyne v hranatej krabičke.
Vtedy sme netušili, že je to nejaký Saehan.
Napriek tomu ma za srdce nikdy nechytila. Ten materiál priesvitného tela mi vtedy prišiel taký lacnejší. To, že vychádza z tej staršej čiernej mi vtedy prišlo ako šetrenie. Zvukovo si nepamätám. Ale.tam išla u nás max kópia z inej kazety alebo nahrávka z tunera.
Tak či onak, nejakých 5 kusov by sa dodnes v rodine našlo. Nemám teraz ani jednu a je mi to jedno.
Napriek tomu test potešil. Niečo ako stretnúť starú známu.
Vtedy sme netušili, že je to nejaký Saehan.
Napriek tomu ma za srdce nikdy nechytila. Ten materiál priesvitného tela mi vtedy prišiel taký lacnejší. To, že vychádza z tej staršej čiernej mi vtedy prišlo ako šetrenie. Zvukovo si nepamätám. Ale.tam išla u nás max kópia z inej kazety alebo nahrávka z tunera.
Tak či onak, nejakých 5 kusov by sa dodnes v rodine našlo. Nemám teraz ani jednu a je mi to jedno.
Napriek tomu test potešil. Niečo ako stretnúť starú známu.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
NEC: hej proste taká klasika doby, ale jedno nechápem, u nás v meste som nikdy nevidel Fuji v predaji, až na dve výnimky neskôr v 90tych rokov proste nič, takže inde na Slovensku boli aspoň tieto základné Fuji bežne dostupné?
No a tie predchodkyne v hranatej krabičke, tiež som ju mohol zaradiť do testu, ale sa mi nechcelo
A tie sa naozaj vyskytujú častejšie aj u mňa v krabiciach s použitými kazetami z rôznych zdrojov.
No a tie predchodkyne v hranatej krabičke, tiež som ju mohol zaradiť do testu, ale sa mi nechcelo
A tie sa naozaj vyskytujú častejšie aj u mňa v krabiciach s použitými kazetami z rôznych zdrojov.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
neviem ako táto verzia ale asi to bude podobné...tá staršia je dosť vyberavá na žáner, kazeťák aj moduláciu a kalibráciu. Divná kazeta
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Nstar: a u všetkých kusov a ročníkov? a čo iné Saehan kazety normal, správajú sa rovnako?
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja som to nejak moc neporovnával s inými kazetami ale táto DR-Ix, podľa tvojej stránky z 1990 je krásna kazeta ale taká vyberavá. Ja ju mám rád, ale treba sa k nej chovať ako ku gremlinovi
Napríklad Philips FS, kde by tuším mal byť tiež Saehan, je úplne iná
Napríklad Philips FS, kde by tuším mal byť tiež Saehan, je úplne iná
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
jaj, to som nevedel
a ty máš teda akú skúsenosť s tou hranatou DR-Ix?
a ty máš teda akú skúsenosť s tou hranatou DR-Ix?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Technicky by tie kazety mali byť rovnaké, len bude staršia a dozretejšia
Medzi použitými čo mám fungujú všetky rovnako, tak ako aj táto novšia, ale mám jednú aj novorozbalenú, ale nechcel som ju nahrávať, aby som nenahrával dve rovnaké kazety po sebe ako v prípade Basf, ale v testoch na Akai dopadla celkovo horšie než tá včerajšia.
Keby si na tom trval, môžem ju vybrať a nahrať dneska, ale vravím okrem stavu a krabičky sú technicky tie kazety rovnaké.
Medzi použitými čo mám fungujú všetky rovnako, tak ako aj táto novšia, ale mám jednú aj novorozbalenú, ale nechcel som ju nahrávať, aby som nenahrával dve rovnaké kazety po sebe ako v prípade Basf, ale v testoch na Akai dopadla celkovo horšie než tá včerajšia.
Keby si na tom trval, môžem ju vybrať a nahrať dneska, ale vravím okrem stavu a krabičky sú technicky tie kazety rovnaké.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
netreba ju nahrávať
ja mám tie kazety (staršie) v hojnom zastúpení použitých aj neodbalených. Pokúpil som ich na také nahrávky, že do auta a tak. V tom charaktere sú veľmi konzistentné, či použité nahraté v dobe aktuálnosti alebo tieto čo občas teraz odbaľujem.
Stav vizuálny je vynikajúci aj fólia, nálepky (tie sa mi veľmi páčia) aj booklet. Kazeta je veľmi pekná, mne sa páči to "vodové" telo a pôsobí robustne. Ešte otestuje riadne či špiní ale nikdy som si nevšimol žiadne anomálie. Ja by som ich rozhodne doporučil ako trvanlivú kazetu, ktorá ale neni príliš versatilka v tom zmysle, že chce trochu kalibrovať, laborovať.
ja mám tie kazety (staršie) v hojnom zastúpení použitých aj neodbalených. Pokúpil som ich na také nahrávky, že do auta a tak. V tom charaktere sú veľmi konzistentné, či použité nahraté v dobe aktuálnosti alebo tieto čo občas teraz odbaľujem.
Stav vizuálny je vynikajúci aj fólia, nálepky (tie sa mi veľmi páčia) aj booklet. Kazeta je veľmi pekná, mne sa páči to "vodové" telo a pôsobí robustne. Ešte otestuje riadne či špiní ale nikdy som si nevšimol žiadne anomálie. Ja by som ich rozhodne doporučil ako trvanlivú kazetu, ktorá ale neni príliš versatilka v tom zmysle, že chce trochu kalibrovať, laborovať.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Maxell UR 60min rok 2002 Made in Korea by Saehan, verzia pre USA, na obale uvedená montáž v Mexicu...
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#02u
Dneska pokračujem so Saehan a pre tento účel niektorých základných a ľahkých kaziet sa mi celkom hodí aj C60, aj keď nie celkom rád.
Maxell UR síce bola legenda, ale aj u nás posledná "pravá" verzia bola v roku 1998, potom prišli nové obaly so zemeguľou a OEM kazety pod značkou Maxell v podobne Emtec, alebo Saehan, až niekedy po roku 2002cca sa začali objavovať znovu dizajny kaziet Maxell ale výrobou Panggung Indonesia.
V USA to bolo podobné a verziu v tomto obale vo fólii so sediacim reklamným maskotom Maxellu, tak v tomto obale sa prestriedali kazety originál Maxell z Mexickej pobočky pre USA, ale aj Indonézske Panggung no a potom aj OEMká ako Saehan.
Balenie:
Fóliu som popísal, červená farba je zachovaná , krabička je štandardná Maxell hrubá, zaoblená, svetlá číra s logom Maxell, booklet tiež jednoduchý s mnoho miesta na popis, a nálepky jednoduché v červenej farbe.
Ak sa do Európy predávali OEM kazety pre Maxell tak všetko vyrobila a poskytla dotyčná firma, tu podľa obalu je montáž v Mexicu, aspoň čiastočne je to zrejme pravda, pretože v tomto prípade montáž znamená že celé nakúpené kazety Saehan z Kórei vložili do Maxellovských krabičiek a booklet a nálepky, fóliu zrejme tiež spravili priamo v Maxell. To že kazeta je Saehan to je detail, ktorý nie je uvedený nikde na balení. Samozrejme potlač kazety v štýle Maxell UR už musela spraviť Saehan, keďže sa jedná o potlačené trecie fólie, takže na zákazku.
Telo:
včera som hovoril o priehľadnej kazete Saehan pod Fuji DR-Ix, a jej pôvode, tak toto je jej moderné pokračovanie, základné črty tohto dizajnu ostali zachované, ale zmenili orámovanie okrajov kazety, teda jej povrchovej textúry a zmizol aj pomyselný predel stredového okna a zmenili na tom okne stupnicu, kazeta tak pôsobí jednoduchšie a hlavne bez spojitosti s dizajnmi pre Fuji.
Cievky ostali zachované typické Saehan, čo je najlepší znak na detekciu aj zabalenej kazety.
Mechanicky už cievky nejdú tak excelentne zľahka ako u Fuji DR-Ix, ale mierne šúchavo.
Zavádzacia páska má typické šikmé čiary pre Saehan, zelené značenie je u tejto firmy C60.
Páska je stredne hnedá, taký bežný odtieň bezhrdzavý.
Kazetu som získal v roku 2016 z KE za 2,5eura.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 17.9.2016:
+4db, bias -12
Aj keď sa jedná o Saehan Korea kazetu, tak zvukovo prekvapí, solídnosťou bežnej normalky na nenáročné použitie, bez porúch, len výrazne nižší bias pre tento deck, s bežným výkonom do +4db by mala bohate postačovať.
Pekné že Akai nemal s touto kazetou problémy ako je často u jeho spojení so Saehan zvykom.
Graficky, subjektívny, test z Akai na konci, hodnoty odčítané približne pri nahrávke na 0dB, hodnoty na vybraných frekvenciách mi vyšli zhodne so včera testovanou Fuji DR-Ix.
160Hz -1,0dB
10kHz -10dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 6.6.2018:
+2db, slabší zvuk, s mierne silnejšími výškami
BLE XD:
v špičkách +4db, výškovo a zvukovo je to ako na zdroji, excelentný výsledok aj keď ešte výrazne krajší bol s kalibráciou na cudziu kazetu, kde mal mimoriadne zaujímavé šialene čisté výšky (predošlá kalibrácia z kazety Philips CD One 90 - GreenCorp Tape)
Technics RS-AZ7, 5.6.2018:
+6db v špičkách, slabšie výšky, zvuk je veľmi basovo mohutný, bez porúch a kolísania
ATC:
+4db, výsledok ako na zdroji, veľmi pekný zvuk, kalibrácia vhodná, pokles výkonu sa nekoná
Technics RS-TR979, 6.6.2018:
+4db, výšky jemne slabšie, celkom slušný zvuk
ATC:
+4db veľmi kvalitné výšky, naozaj veľmi pekný zvuk, kalibrácia veľmi vhodná
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo stredne dobré
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah /bias celkom dole +2 dieliky
L: -5 až -6 kolíše / malý level na maximum +3 dieliky
no skoro je to ako včerajšia Fuji, len sa tvári že výkon je mierne nižší, ale len tvári
Kalibrácia nešla presne, ak je bias 0 tak level ukazuje +1 dielik, ale je to vyváženejšie o jeden chlp než včerajšia Fuji DR-Ix
Zvuk je ale o dosť lepší, nevyskytli sa ani drobnosti čo by kazili nahrávku, včerajšia verzia bola o 10rokov staršia, tak zrejme na to mala právo.
Výškovo je takmer zhoda so zdrojom, pokles je bezvýznamný, zvuk je nadmieru dobrý, bez porúch a kolísania.
Výkon do +4db sa dá krásne nahrávať, pri divokejšej pasáži mi to občas skočilo na +6db, aj tak sa nič nestalo
Takže pochopiteľne, vybudenia znesie hrubší materiál o niečo viac.
Poruchy neboli behom celej strany, ani v oblasti starých testov, ani poklesy výšok, skreslenia nič, výšky sú presné ostré, žiadne tečúce sliny z pusy speváčky táto páska nespôsobuje.
Záverom, pásky Saehan behom rokov určite prešli nejakými zmenami, ale v základe ostal zvukový charakter a vlastnosti rovnaké, len zub času sa občas na nich podpíše viac než na niektorých známejších kazetách.
Táto je asi o 10rokov novšia než včerajšia Fuji a je to dosť citeľne počuť. Ja osobne som nepovažoval Saehan kazety za extra kvalitné, hlavne v tomto období výroby dochádzalo k postupnému poklesu kvality, ale najhoršie sú rozhodne tie z konca firmy, hlavne tie čo sa predávali pod značkou Daiso v Japonsku a pod neznáme záležitosti, tam presnosť a kvalita šla totálne do hája, asi ako keď si porovnáte Maxell UR 1998 a 2012 Panggung.
Po prehratí pásky na druhú stranu aj cievky šli už podstatne ľahšie, nerovný návin pásky vždy kazí dojem.
Takže celkom by šla doporučiť, ale v chaose že v Maxell obale tohto dizajnu môžte nájsť rôzne kazety z toho robia trochu lotériu, ale pozor na nápisy Made in, vzadu, to niekedy veľmi zavádza...
No a ako už bolo raz napísané, naozaj táto páska potrebuje veľa kalibračnej lásky...
Inak veľmi nerád nahrávam tento Dance Classics výber na C60 z dôvodu že tracky sú medzi 5-8min a niekedy to nevychádza dobre hlavne na konci strany, potom je to tu povestné plytvanie páskou, keď sa skladba sekne 5sekúnd pred koncom a pod a musíte od znovu premotať 8minút na to isté
Dalo by sa s tým samozrejme pohrať a sprehádzať poradie, ale tento výber nie je tak TOP aby to stálo za to, to moje NajVýbery na krátke pásky sú vyberané podstatne precíznejšie a všetko presne vypočítané.
U bežných nahrávok to je známe že napríklad C90 raz má 132metrov, raz 135metrov, niektorý dajú len 131metrov a videl som dokonca už aj niekde na obale že 128metrov, neviem, ale niektorý zákazníci sú tak aj tupé....odkazujem na kazetu Axia Be1.....takže je to jedno.
dodatky:
čas počítadla po jednej strane: 32.25
stav hláv: opticky čisté, nečistil som, druhá strana aj tak hrá o niečo lepšie než strana A
poruchy na konci a začiatku: na konci jeden drop, na začiatku asi 30sekúnd trochu poľavoval jeden kanál
stav pásky: priečne čiarky aj zvlnenie pásky po otlakoch stredne silné
No a celkovo som mal dojem že na strane A boli viac zvýraznené výšky na ľavú stranu a strana B to má vyvážené tak že nie je počuť takmer rozdiel medzi zdrojom a páskou.
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#02u
Dneska pokračujem so Saehan a pre tento účel niektorých základných a ľahkých kaziet sa mi celkom hodí aj C60, aj keď nie celkom rád.
Maxell UR síce bola legenda, ale aj u nás posledná "pravá" verzia bola v roku 1998, potom prišli nové obaly so zemeguľou a OEM kazety pod značkou Maxell v podobne Emtec, alebo Saehan, až niekedy po roku 2002cca sa začali objavovať znovu dizajny kaziet Maxell ale výrobou Panggung Indonesia.
V USA to bolo podobné a verziu v tomto obale vo fólii so sediacim reklamným maskotom Maxellu, tak v tomto obale sa prestriedali kazety originál Maxell z Mexickej pobočky pre USA, ale aj Indonézske Panggung no a potom aj OEMká ako Saehan.
Balenie:
Fóliu som popísal, červená farba je zachovaná , krabička je štandardná Maxell hrubá, zaoblená, svetlá číra s logom Maxell, booklet tiež jednoduchý s mnoho miesta na popis, a nálepky jednoduché v červenej farbe.
Ak sa do Európy predávali OEM kazety pre Maxell tak všetko vyrobila a poskytla dotyčná firma, tu podľa obalu je montáž v Mexicu, aspoň čiastočne je to zrejme pravda, pretože v tomto prípade montáž znamená že celé nakúpené kazety Saehan z Kórei vložili do Maxellovských krabičiek a booklet a nálepky, fóliu zrejme tiež spravili priamo v Maxell. To že kazeta je Saehan to je detail, ktorý nie je uvedený nikde na balení. Samozrejme potlač kazety v štýle Maxell UR už musela spraviť Saehan, keďže sa jedná o potlačené trecie fólie, takže na zákazku.
Telo:
včera som hovoril o priehľadnej kazete Saehan pod Fuji DR-Ix, a jej pôvode, tak toto je jej moderné pokračovanie, základné črty tohto dizajnu ostali zachované, ale zmenili orámovanie okrajov kazety, teda jej povrchovej textúry a zmizol aj pomyselný predel stredového okna a zmenili na tom okne stupnicu, kazeta tak pôsobí jednoduchšie a hlavne bez spojitosti s dizajnmi pre Fuji.
Cievky ostali zachované typické Saehan, čo je najlepší znak na detekciu aj zabalenej kazety.
Mechanicky už cievky nejdú tak excelentne zľahka ako u Fuji DR-Ix, ale mierne šúchavo.
Zavádzacia páska má typické šikmé čiary pre Saehan, zelené značenie je u tejto firmy C60.
Páska je stredne hnedá, taký bežný odtieň bezhrdzavý.
Kazetu som získal v roku 2016 z KE za 2,5eura.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 17.9.2016:
+4db, bias -12
Aj keď sa jedná o Saehan Korea kazetu, tak zvukovo prekvapí, solídnosťou bežnej normalky na nenáročné použitie, bez porúch, len výrazne nižší bias pre tento deck, s bežným výkonom do +4db by mala bohate postačovať.
Pekné že Akai nemal s touto kazetou problémy ako je často u jeho spojení so Saehan zvykom.
Graficky, subjektívny, test z Akai na konci, hodnoty odčítané približne pri nahrávke na 0dB, hodnoty na vybraných frekvenciách mi vyšli zhodne so včera testovanou Fuji DR-Ix.
160Hz -1,0dB
10kHz -10dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 6.6.2018:
+2db, slabší zvuk, s mierne silnejšími výškami
BLE XD:
v špičkách +4db, výškovo a zvukovo je to ako na zdroji, excelentný výsledok aj keď ešte výrazne krajší bol s kalibráciou na cudziu kazetu, kde mal mimoriadne zaujímavé šialene čisté výšky (predošlá kalibrácia z kazety Philips CD One 90 - GreenCorp Tape)
Technics RS-AZ7, 5.6.2018:
+6db v špičkách, slabšie výšky, zvuk je veľmi basovo mohutný, bez porúch a kolísania
ATC:
+4db, výsledok ako na zdroji, veľmi pekný zvuk, kalibrácia vhodná, pokles výkonu sa nekoná
Technics RS-TR979, 6.6.2018:
+4db, výšky jemne slabšie, celkom slušný zvuk
ATC:
+4db veľmi kvalitné výšky, naozaj veľmi pekný zvuk, kalibrácia veľmi vhodná
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo stredne dobré
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah /bias celkom dole +2 dieliky
L: -5 až -6 kolíše / malý level na maximum +3 dieliky
no skoro je to ako včerajšia Fuji, len sa tvári že výkon je mierne nižší, ale len tvári
Kalibrácia nešla presne, ak je bias 0 tak level ukazuje +1 dielik, ale je to vyváženejšie o jeden chlp než včerajšia Fuji DR-Ix
Zvuk je ale o dosť lepší, nevyskytli sa ani drobnosti čo by kazili nahrávku, včerajšia verzia bola o 10rokov staršia, tak zrejme na to mala právo.
Výškovo je takmer zhoda so zdrojom, pokles je bezvýznamný, zvuk je nadmieru dobrý, bez porúch a kolísania.
Výkon do +4db sa dá krásne nahrávať, pri divokejšej pasáži mi to občas skočilo na +6db, aj tak sa nič nestalo
Takže pochopiteľne, vybudenia znesie hrubší materiál o niečo viac.
Poruchy neboli behom celej strany, ani v oblasti starých testov, ani poklesy výšok, skreslenia nič, výšky sú presné ostré, žiadne tečúce sliny z pusy speváčky táto páska nespôsobuje.
Záverom, pásky Saehan behom rokov určite prešli nejakými zmenami, ale v základe ostal zvukový charakter a vlastnosti rovnaké, len zub času sa občas na nich podpíše viac než na niektorých známejších kazetách.
Táto je asi o 10rokov novšia než včerajšia Fuji a je to dosť citeľne počuť. Ja osobne som nepovažoval Saehan kazety za extra kvalitné, hlavne v tomto období výroby dochádzalo k postupnému poklesu kvality, ale najhoršie sú rozhodne tie z konca firmy, hlavne tie čo sa predávali pod značkou Daiso v Japonsku a pod neznáme záležitosti, tam presnosť a kvalita šla totálne do hája, asi ako keď si porovnáte Maxell UR 1998 a 2012 Panggung.
Po prehratí pásky na druhú stranu aj cievky šli už podstatne ľahšie, nerovný návin pásky vždy kazí dojem.
Takže celkom by šla doporučiť, ale v chaose že v Maxell obale tohto dizajnu môžte nájsť rôzne kazety z toho robia trochu lotériu, ale pozor na nápisy Made in, vzadu, to niekedy veľmi zavádza...
No a ako už bolo raz napísané, naozaj táto páska potrebuje veľa kalibračnej lásky...
Inak veľmi nerád nahrávam tento Dance Classics výber na C60 z dôvodu že tracky sú medzi 5-8min a niekedy to nevychádza dobre hlavne na konci strany, potom je to tu povestné plytvanie páskou, keď sa skladba sekne 5sekúnd pred koncom a pod a musíte od znovu premotať 8minút na to isté
Dalo by sa s tým samozrejme pohrať a sprehádzať poradie, ale tento výber nie je tak TOP aby to stálo za to, to moje NajVýbery na krátke pásky sú vyberané podstatne precíznejšie a všetko presne vypočítané.
U bežných nahrávok to je známe že napríklad C90 raz má 132metrov, raz 135metrov, niektorý dajú len 131metrov a videl som dokonca už aj niekde na obale že 128metrov, neviem, ale niektorý zákazníci sú tak aj tupé....odkazujem na kazetu Axia Be1.....takže je to jedno.
dodatky:
čas počítadla po jednej strane: 32.25
stav hláv: opticky čisté, nečistil som, druhá strana aj tak hrá o niečo lepšie než strana A
poruchy na konci a začiatku: na konci jeden drop, na začiatku asi 30sekúnd trochu poľavoval jeden kanál
stav pásky: priečne čiarky aj zvlnenie pásky po otlakoch stredne silné
No a celkovo som mal dojem že na strane A boli viac zvýraznené výšky na ľavú stranu a strana B to má vyvážené tak že nie je počuť takmer rozdiel medzi zdrojom a páskou.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ešte k Fuji
EZ: ano tieto Fuji boli u nás v BB bežné. Nepamätám si však kde som ich kupoval. Nebol to zážitok ale pre pestrosť to bola povinnosť a tuším aj cena bola priaznivá.
Kamoš mal dokonca JPII v slim krabičke. Takže museli byť aj tie. Mal na nej nahratý Thunderdome.
Nstar: "vodové" telo kazety je ten správny výraz, nevedel som to pomenovať.
EZ: ano tieto Fuji boli u nás v BB bežné. Nepamätám si však kde som ich kupoval. Nebol to zážitok ale pre pestrosť to bola povinnosť a tuším aj cena bola priaznivá.
Kamoš mal dokonca JPII v slim krabičke. Takže museli byť aj tie. Mal na nej nahratý Thunderdome.
Nstar: "vodové" telo kazety je ten správny výraz, nevedel som to pomenovať.