Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hmm asi som nechodil po správnych obchodoch
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3647
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Konečne od Maxell nejaké podarené nálepky a stačilo zmeniť farbu, kazeta pekná aj fólia ale nikdy som takú nemal, neviem ako to hrá ale podľa tvojho testu dobre, čo by sme chceli od základnej kazety
V poslednej dobe tá AZ 7 voľáko valí.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

AZ7 sa väčšinou páčia základné normal pásky než iné

je to skôr také porovnanie Saehanov
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Denon C´D02 60min rok 1997 Japonský trh, Made in Korea by Saehan
druhá v odkaze
https://ez647.sk/cc/denon_cd02.html

Chcel som nahrať nejakú Denon a zároveň som chcel pokračovať v nahrávkach Saehan kaziet, spolu a súčasne, žiadny problém! Máme tu ďalšiu z nekonečnej OEM série Saehanu, kde pod značkou Denon možno niekoho trochu či viac prekvapí.

Dneska už by som povedal s istotou že firma Denon si vyrábala kazety naozaj sama od pásky až po komponenty, dobré nápady dizajnov, zaujímavé jedinečné zloženia receptov, proste zvládali to. No a reči o výrobe a použitie pásov That´s boli skoro pravdivé v zmysle posledných rokov predaja Denon kaziet, a OEM produkcia vybraných modelov firmou General Magnetics Singapore, ktorá mala technológiu od Taiyo Yuden, ktorej sa vtedy firma vtedy zrejme predajom zbavila.
Napriek tomu v spolupráci a nákupoch GMS mám ešte nejaké nezodpovedané otázky, už podľa dizajnu viem čo je Denon originál a čo je OEM kazeta, čomu som sa venoval aj v iných témach.
Ale GMS nebol jedinou firmou u ktorej Denon nakupoval, ale v malej miere aj Saehan.

Denon a Saehan modely:
Jednalo sa kazety len pre Japonský trh a to nasledovné modely:
1995-1997
C´D01 - Saehan ferro
C´D02 - Sahean High, FeCo typ II

1997-2001
C´D01 - Saehan ferro
C´D02 - Sahean High, FeCo typ II
Lapisia - Saehan ferro, farebné prevedenia kaziet podľa dĺžky

Takže správne! rada C´D01 a 02 je v dvoch generáciách a jedine od Saehanu.
Verziu normal v zbierke nemám aj keď bola v ponuke niekoľko krát, jej cena bola cez 15-20eur čo mi prišlo na Saehan kazety veľa, keby nebolo čo, kúpil by som ju. Jedná sa proste o klasickú základnú celopriehľadnú ferro kazetu firmy Saehan.

Verzia 02 je tiež v celopriehľadnej kazete Saehan s ich lacnejšou verziou FeCo pásky, robil som porovnanie vzhľadu a farby so Saehan Ma a je tam mierny rozdiel, popíšem neskôr.
Staršia verzia 1995 má pestrofarebné fólie, kazety sú mierne tmavé priehľadné s pestrou potlačou na trecej fólii, a kde Saehan výnimočne použil čierne svorky do kazety a tie vyzerajú dosť luxusne.
Novšia verzia 1997 ako dneska nahrávam zmenila dizajn na veľmi minimalistický, neviem sa rozhodnúť medzi medicínskym nemocničným dizajnom a Apláckym minimalistickým bielym :D

Dnešná kazeta, balenie:
Fólia je teda biela s modrým a čiernym popisom, je to tak skromné až je to zaujímavé, možno pre niekoho pôsobí luxusne, pre niekoho ako šmejd, názor by ma celkom zaujímal. Verzia normal bola potom s červenými popismi.
Krabička je v typickom dizajne Saehan, slim zaoblená svetlá číra, z tenkých stien, pomerne krehká. Booklet štandardný, s oboma stranami pre popis a nálepky jemne modré.

Telo kazety:
Okrem toho že je v jemne modrej farbe s výraznými hranami pripomínajúcimi sklo (verzia normal je výrazne červená) tak sa jedná o jedno z najbežnejších Saehan puzdier čo existuje, po posledných dvoch nahrávaniach som ukazoval Saehan dizajn v niekoľkých prevedeniach, tak tento má vnútornú štruktúru vedenia a uloženia pásky zhodnú s tou včera, odlišne je pojatý povrch kazety, kde je matné orámovanie okrajov s priestorom pre krátku nálepku v hodnej časti kazety a vedľa nej sú malé okienka pre značenie strán. Tento dizajn spolu s tým včerajším čo vychádza z kaziet Fuji sú dva najčastejšie dizajny kaziet Saehan s ktorými sa môžete stretnúť. Samozrejme Saehan mal viacero druhov priehľadných kaziet, niektorých naozaj podivných, ale na ich použitie bol skromnejší.
Spolu s klasickými cievkami Saehan v kompletne bielej farbe sú tieto kazety ľahko rozpoznateľné od iných výrobcov a pozornému oku po rozbalení tejto kazety určite neujde že už nemá v rukách pravú kazetu Denon, ale niečo čo nesie len jej logo. Mimo iné potlač klasicky na trecích fóliach, teda písmenká pod "sklom" občas podivne v decku poskakujú, čo je prvý signál zamyslenia človeka, ktorý to ešte nepozná, ako je to možné :D
Chod cievok je stále ľahký, zavádzacia páska je rovnaká ako u včerajšej Maxell UR, šikmé zelené čiarky pre C60 s poskromnejším výskytom.
Ale samotné prevedenie kazety pôsobí dosť luxusne na Saehan, čo je hlavne tou farebnosťou.

Páska:
to je trochu záhada, ale stále viac sa prikláňam k bežnému FeCo zloženiu, jedná sa o to že Saehan vyššie triedy High ako typ SX, MA alebo aj pod OEM značkami ako Konica KX-HR a pod sa tvária ako metalky pre typ II, extrémny zdvih na výškach, problémy pri kalibrácii, farba a vzhľad majú šedokovový nádych ako u metalky a do toho tá podivná aróma. (dnešná kazeta je bez arómy)
No zistil som že aj keď som si myslel že nie, tak Saehan Ma má mierny presvit svetla cez pásku, a rovnako tak aj táto verzia Denon, teda metalka tam nebude, ale nejaké zaujímavé prísady iste použili.
Napriek tomu na fotkách som porovnal Saehan Ma a túto dnešnú kazetu a je tam odlišnosť, keď sa pri bežnom svetle oba pásy zdajú čierne, tak dnešná Denon má mierny nádych odtieňa hnedej. Teda Saehan mal svojský recept na pásy typu II, dosť možno kontroverzný a odlišný od iných modelov, ale treba to brať aj pozitívne, nie je teda s tými páskami nuda, hlavne pri pokusoch o kalibráciu, nie sú známe prípady ničenia hláv, ani drhnutie či škrípanie, ale problémy sa nájdu.
Konkrétne táto páska dneska v teste vykazuje miernu vlnitosť po celej dĺžke ako otlaky, aj keď mimo priameho návinu na cievky na to nemá dôvod.

Kazetu som získal v roku 2016, cena bola 230KC, čo nie je extra málo v tej dobe, ale ani extra veľa, dosť spravila značka, normalky CD01 som potom videl už len drahšie.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 17.7.2016:
+2db, bias -4
Nehrá to vyslovene zle, ale sú tam isté problémy a deck jasne dáva najavo že on Saehan kazety nemá rád.
Výšky sú ale dosť slušné až precinkané, ten bias je viacmenej kozmetický. Keďže tieto záhadné Saehan FeCo pásy sú robené na prehnané výšky, je trochu problém s výkonom aj pri +2db to basy nestíhajú tak akoby mali, a je tu typický Akai pokles ľavej strany u Saehanu.
grafický, subjektívny, test z Akai na konci, sú tam vidieť hneď dve veci a to veľká nestálosť kanálov a rozhodenosť, vlnitosť stability zaznamenanej úrovne, čo je chyba stability vedenia pásky cez hlavy a doliehanie na hlavy.
Druhá vec, bude asi typická pre tieto pásy Saehanu a to je výrazne vyššia odozva v spektre výšok, ak to porovnávam s inými kazetami typu II je to naozaj ako kompromis medzi nahrávkou na chromku a metalku.
približné hodnoty odvodené zo záznamu signálu pri 0dB:
160Hz -1,5dB čo je naozaj celkom málo
10kHz -4,0dB čo je zase naozaj dosť pre takú kazetu
20kHz -20dB

Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+2db, jemne ostrejší zvuk
BLE XD:
+2db, výšky jemne živšie, ostatné ako bez kalibrácie, výkon je dosť na hrane, s cudzou kalibráciou som dosiahol lepšieho zvuku až +4db s výškovou zhodou kde bola kalibrácia po kazete TDK DJ2 90

Technics RS-AZ7, 26.8.2016:
0db a stále skreslené, výšky aj tak jemne slabšie, zvuk je nestály, na hlave páska nesedí dobre, celé to nejako pláva v priestore a úrovni
ATC:
0db stále veľmi na hrane, ale výšky vyrovnané na zdroj úrovňou, stále je zvuk taký neistý, vhodnejšie iný deck

Technics RS-TR979, 26.8.2016:
+2db, špičky +4db, pekný zvuk, kvalitné výšky, bez porúch
ATC:
+2db aj to veľmi skreslené, výšky o trochu lepšie, táto kazeta do tohto decku áno, kalibrácia nie

Technics RS-TR575MII:
+2db skreslených, výškovo dosť kvalitné

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 kolíše
L: -3 až -4 kolíše
Hodnoty na 0 šli nastaviť presne a to tak že na bias som nesiahol a zvýšil len malý level o polovicu.
Zvukovo sa mi to nezdalo, bias som teda znížil o štvrtinu a to bolo akurát.
Prvé dojmy boli dobré, drobnosti sa vyskytli neskôr, ale rozhodne výškovo nacinkaná ako CD na zdroji, tam nebol problém zatiaľ, výkon viac na uzde +2db stačili, občasné špičky boli prijateľné.
Zvuk bol naozaj na nerozoznanie od zdroja, kalibračný rozsah tohto decku je výborný pre tieto kazety.
(malá vsuvka z testov a nahrávok Sony UX-S kde vybrané verzie boli takmer ideálne zhodné s týmto deckom aj zobrazením kalibrácie, teda zase pripomínam stroj je výrobne kalibrovaný na UX-S, tak mi kazety UX-S aj napriek dobrým výsledkom z kalibrácie asi nehrali tak čisto, alebo podobne čisto ako táto kazeta Saehan, ale pritom Saehan potreboval kalibráciu dosť zmeniť aby toho dosiahol narozdiel od UX-S čo je také zaujímavé)
Teraz k tým detailom zvuku, žiadne kolísanie ako mal problémy Akai a AZ7, poruchy len nepatrne v koncoch a začiatkoch strán, počas starých testov, občas nejaký drop, veľmi jemný.
Výškové podanie bolo občas skreslené a bralo mierne do rozpitia a slintania vokálov, tento jav je len vo vybraných skladbách a úsekoch, ak je v zdroji silnejší výškový zvuk alebo prehnane silná sykavka, tak to je počuť že to páska nedá, jemnejšie a prirodzenejšie výšky pojme veľmi dobre, no a nie nepomôže vrátiť bias na 0, aj keď sa výšky mierne oslabia úrovňou, ten efekt presykávania sa nezmierni, je tam stále.
Basová hrana a skreslenie na +2db, v niektorých skladbách s výraznejšími hlbokými basmi to bolo mierne nečisté aj pri +2db, preto je vhodné si pred generickou kalibráciou z generátora vyskúšať aj zvukový záznam z konkrétnych skladieb ktoré sa budú nahrávať. Inak je v celku kazeta pomerne živá jej výšková krása predčí jej basový výkon. Dokonca basový hrb Sony decku tu nieje výrazný, ešte musím odsledovať či to náhodou Soňáci vo výrobe nenavýšili extra pre ferro model, i keď si spomínam na testy TDK SA-X kde to bolo príjemné až žiadúce, ale zase sa mohlo jednať len o chvíľkový pocit keď dobre sadla skladba pri teste.

Záverom, do zbierky je to zaujímavá kazeta do poličky, na nahrávky pozor, nie nemáte v rukách Denon, toto je Saehan kazeta, myslite na to a zalovte v minulosti koľko Saehan typu II ste nahrali a aké skúseností máte s ich kalibráciami. Aj keď sú zase dosť odlišnosti v receptoch Saehan typu II medzi modelmi a rokmi, tak majú dosť spoločných vlastností, ako prehnaný zdvih na výškach, a trochu tlmený výkon. Táto kazeta vie zahrať precízne a čisto a niekedy až prehnane a skreslene, za to veľmi netoleruje prehnané basové podanie ani väčšie špičky basov v nahrávke, ktoré hneď skreslí.
Ale čo do životnosti a použitia sa stále jedná o zaujímavú voľbu. V masovejšom merítku ste sa mohli s najlacnejšou a modernou verziou stretnúť so Saehan typ II pri kazetách Maxell SQ, ak ste nemali práve verziu Raks, čo zase poznáte podľa dizajnu kazety, zvukovo sú dosť odlišné.

dodatky:
čas jednej strany na počítadle stroja: 32.28
stav hláv: opticky čisté, zvuk nestrácal na výškach počas dĺžky pásu
poruchy na konci a začiatku: naozaj len pár sekúnd na konci a začiatku to bolo jemne zadropované
stav pásky a otlaky: priečne čiarky stredné aj zvlnenie stredné po otlakoch
zvlnenie po celej dĺžke pásky v jemnej mierne, čo by mohlo tiež pridať na problémoch ako sa vyskytli na Akai či AZ7, vlnenie aj jemné nemusí byť tolerované na niektorých mechanikách a hlavách
Prílohy
IMAG1294.JPG
IMAG1295.JPG
IMAG0825.JPG
IMAG0826.JPG
IMAG0827.JPG
IMAG0828.JPG
IMAG0829.JPG
IMAG0830.JPG
IMAG0831.JPG
IMAG0832.JPG
IMAG0833.JPG
IMAG0834.JPG
IMAG0835.JPG
IMAG0836.JPG
IMAG0837.JPG
IMAG0838.JPG
IMAG0839.JPG
IMAG0840.JPG
IMAG0841.JPG
IMAG0842.JPG
IMAG0843.JPG
IMAG0844.JPG
IMAG0845.JPG
IMAG0846.JPG
IMAG0847.JPG
IMAG0848.JPG
denon_cd026098s.png
denon_cd026098ss.png
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji DR 90min rok 1985 Verzia pre USA, Made in Korea by Saehan
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html#85u

Dneska si dáme jednu z najväčších klasík 80tych rokov, ako v tej dobe každý bol z tejto kazety nadšený, Fuji Made in Japan, a nikto nevedel že je to Made in Korea, ale to nevadí :D
Fuji v tomto pojatí kazety DR mala viacero verzií so základnou ferro páskou, zo začiatku sa verzia 1982 vyrábala naozaj v Japonsku vo Fuji s ich originálnou páskou Pure-Ferrix:
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html
Neskôr v tomto obale boli už kazety Saehan:
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html#82s

Od roku 1985 sa mierne zmenil obal za modernejší a polep na kazete sa dal rozoznať, staršia verzia mala pri nápise DR rovné plochy a novšia verzia v strede pri nápise DR mala šikmé plochy.

Potom tu bolo mierne odlíšenie obalov v roku 1985 pre USA a EU trh, naše boli snehovo biele a Americké zase s čiernymi plochami a štvorčekmi, ako je pre porovnanie.
Európska verzia:
https://ez647.sk/cc/fujii/b/fuji_dr6085.jpg
Americká verzia:
https://ez647.sk/cc/fujii/b/fuji_dr9085usa.jpg
No a na zadnej strane fólie sa málokedy písalo Made in, ale dneska nahrávam práve tú USA verziu a tam je vzadu vyslovene uvedené že sa jedná o výrobok z Kórei, ale podľa zadaných parametrov firmy Fuji Photo Film, teda hlavne obalové a vzhľadové záležitosti, toto väčšinou u EU verzie nenájdete.
V roku 1988 sa pod rovnakým alebo podobným obalom ešte môžu vyskytnúť tieto klasické čierne kazety, alebo aj celopriehľadné s celoplošným polepom ako mám tu:
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html#88u

Takže toľko k pestrosti balenia pre tento významný základný model Fuji, no a od roku 1990 sa to radikálnejšie menilo, ako som okrajovo spomenul, teda oni tie zmeny prichádzali postupne a postupne sa v roku 1988 prešlo na názov DR-Ix a v USA to bol DR-I, zásadnejšie zmeny dizajnov, už sa tam priplietol aj SKC v USA a v EU pokračoval Saehan, ale to som už postupne nadviazal na nahrávku DR-Ix z pred pár dní.

Balenie dnešnej verzie pre USA:
Fóliu som už popísal, no je pekné že Fuji zachovalo svoj hranatý dizajn krabičky pre tieto Saehan kazety, ale okrem typického vzhľadu bodu otvárania a stredoviek, tak nedali logo Fuji, to myslím dávali len do origo Japonských výrobkov, napríklad na prvotnej DR 1982 by to logo malo byť.
Booklet je krátky, ale v staršej verzii bol veľký J skladací.

Telo kazety:
Už som trochu načal pri nahrávke DR-Ix históriu tohto typu v pokračujúcich priehľadných verziách, a toto je teda pôvodný originál Saehan, malé okno s mierne naznačenou stupnicou na okne, kazeta mala na prvý pohľad pôsobiť na oko doslova tak aby splývala s kazetami Fuji malého okna v týchto rokoch, ale Fuji vtedy preferoval hlavne svoj vrúbkovaný dizajn.
Ak ste si pozorne všimli na odkaze na prvotnú Japonskú verziu DR 1982, tak tá ma odlišne poňatý povrch pásky, je skôr taký látkový na dotyk, tá textúra na kazete aj okno je mierne odlišné, no a je zaujímavé že Saehan spravil textúru z obdĺžnikov po okraji a to predal pre Fuji, keď druhý dizajn Saehanu s malým oknom mal tiež látkovú textúru a ten by viac splýval s pôvodným návrhom Fuji, ale tú verziu použil Saehan pre kazety JVC:
https://ez647.sk/cc/jvci/b/gg.jpg
No a potom aby v tom nebol bordel rozlíšiť čo je čo za kazetu, keď jeden napodobil druhého, druhý tretieho, prvý druhého a pod.
Ešte aj sám Saehan mal viacero foriem na výrobu tejto kazety čo je prirodzené a pochopiteľné pre výrobný proces, ale vyskytli sa odlišnosť v okrajoch okna aj vzhľadu stupnice na okne, pre porovnanie dve verzie:
https://ez647.sk/cc/fujii/b/fuji_dr9085usac.jpg
https://ez647.sk/cc/fujii/b/fuji_dr6085c.jpg
Jedná stupnica je tenká, druhá hrubá so zaoblenými okrajmi.
Aby toho ešte nebolo málo do tohto dizajnu bola zapojená aj Japonská SNC, ktorá vyrábala kazety v zhodnom dizajne ako Saehan a uvádzam to len na základe info z webov, nakoľko tomu verím ako nejakému mýtusu, jediný dôkaz o tom je Made in Japan logo na starších výrobkoch, zvyčajne okolo rokov 1982, a tie vraj používal napríklad Panasonic, alebo niektoré JVC a iné značky, aby ste mali jasnotemno, tak uvádzam príklad akože SNC Japonskej kazety:
https://ez647.sk/cc/jvci/b/jvc_fi9083c.jpg
Ja sám neviem aké medzi nimi majú byť rozdiely v dizajne, konštrukcii a zloženia a kvalite pásky, pre mňa je to mýtus, v ktorom neviem mať jasno.
Čo sa týka ďalších veci, puzdro Saehan je teda také štandardné, s ľahkým chodom pásky, presnosťou si niesom celkom istý, po tých rokoch a hlavne neviem ani hlbšiu históriu firmy Saehan, ako vlastne začali s páskami a aké sú ich najstaršie dizajny, hlavne keď všetko robili na zákazku a vlastná tvorba unikala medzitým. No možno je ich história práve spoločná v tom SNC Japan, takže je čo zisťovať a odhaľovať stále.

Cievky: okrem bežných cievok Saehan, ktoré som ukazoval v posledných dvoch kazetách so štvorcovými otvormi, sú staré cievky Saehan s malou svorkou "I" a známe sú minimálne dve verzie, a to s výstuhou v štyroch bodoch po dutom obvode cievky a potom tie ktoré majú túto výstuhu len z jednej strany, tak tie sú najstaršie známe.
Trošku som sa cievkam Saehan venoval obrázkami aj tu:
https://ez647.sk/cc/audio_cievky.html#saehan
Fuji DR v čiernej kazete majú väčšinou tie s jednou vystuženou stranou, čo sledujem kazetu v decku pri nahrávke tak je tam mierne zvlnenie a nekľud, ale nie ešte vyslovene zlé, napriek tomu boli slabšie od tých štvorčekovaných.

Zavádzacia páska na týchto starších Saehan je spravidla, nie nutne, s priečnymi červenými čiarkami pre C90 a úplne čírou páskou pre C60.

Páska je asi bežná ferro Saehan, už má dosť rokov za sebou čo je zvukovo dosť cítiť, opticky mierny náznak pigmentačných mapiek, a mierne matnejší vzhľad, a na mojom kuse je po celej dĺžke pásky na okraji výrazná ryska, ktorá je optická, nie hlboká, ale už od výroby, asi niečo pri navíjaní alebo tak.

Kazetu som získal v roku 2016 za 110KC.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 16.8.2016:
0db so skreslením, bias -12 nestačí
zvuk je basovo skreslený aj pri 0db, pri nízkom podbiasovaní aj tak nedosiahnete výškovej zhody, k tomu pomerne dosť výrazná poruchovosť zvuku a výšok čo ostali. No narozdiel od niektorých veľmi zlých kaziet je toto stále počúvateľné.
No a ešte rozdiel medzi kazetami USA a EU nie sú, len fólia je odlišná.
Grafický, subjektívny, test z Akai na konci, tam sa nezdá žeby bolo s páskou niečo v neporiadku, aspoň nekolíše úroveň a stopa, hodnoty približne odvodené pri testovacej nahrávke na 0dB:
160Hz -1,0dB
10kHz -10dB
20kHz - 20dB

Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
0db, slabšie výšky, ale bez porúch
BLE XD:
-2db aj tak je zreteľne skreslený bas, ale výškovo je veľmi dobrá, dobre podbiasovaná, no výkonovo to nejde, predošlá kalibrácia na kazetu Thats ASI bola lepšia, tam som na Fuji síce mal mierne slabšie výšky, ale zvuk mal veľmi pekný charakter a výkon až +2db, musím vymyslieť nejaký kompromis medzi biasom a výkonom

Technics RS-AZ7, 25.8.2016:
+6db s veľmi slabými výškami
ATC:
0db, špičky +2db, výšková zhoda, jemná poruchovosť, ale je to prijateľné, bez kolísania, použiteľné

Technics RS-TR979, 26.8.2016:
+4db, pekný a mohutný zvuk, ale zase veľmi slabé výšky
ATC:
spadne na biase

Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo dosť slušné? no teda, čo s tým :D

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias na minimum, -2, to je málo
L: -4 až -5 kolíše / malý level na maximum +3 dieliky
teda je to extrémne nevyvážené, on ten bias by nebol tak kriticky slabý, ale ten výkon je tak hore, že to neskutočne duní a basuje a pritom výšky sú o viac než polovicu slabšie, počúvať sa to dá, ale proste to nie je ono
výkonovo sa to tlačilo až na +6db, ale rozhodol som sa že +2db so špičkami +4db budú tejto kazete stačiť.
Aktuálne som nahral len jednu stranu, poruchy som veľmi nevnímal aj kvôli slabým výškam, ale nekolísala, dobre držala stopu čo cením, ale to proste nestačí, chcel som druhú stranu na inom decku, trochu polaborovať, je jasné že Pioneer asi veľmi neprichádza do úvahy pre nedostatočný výkon, ale keby som Technics 979 ukecal na kalibráciu tak by som druhú stranu dal tam, ešte sa s tým pohrám a dopíšem do testu, zatiaľ predbežne jedná strana.

Záverom po jednej strane na Sony, kazeta tvorí taký základ zberateľa, dneska viacmenej je zabalená vzácnejšia než odbalená a to výrazne, ale na nahrávky kvôli vysokému veku a stavu to je už skôr lotéria, ja som ju v testoch považoval vždy za lowend už dneska, takže nechám na každom z vás ako sa mu ju podarí spotrebovať, ale ja na kvalitné nahrávky to už nevidím.

Dodatky:
počítadlo po strane A: 46.04
poruchy na konci: len tesne niekoľko sekúnd pred koncom dropy
stav hláv: opticky čisté (použité dobové mi už ale špinia)
stav pásky: otlaky po svorke I sú hlbšie, zvlnenie pásky minimálne, mierna ryska po výrobe zrejme, je aj na tomto konci

doplnené:
tak som sa dojednal s Technics 979 aby spravil úspešné kalibráciu na túto kazetu a podarilo sa, on ten automat často zlyháva, hlavne keď je nastavenie bias a level na hrane jeho rozsahu, občas treba skúsiť viac krát.
A typ ako otestovať vhodnosť nastavení kazety na dvojhlave s nastavením biasu.
Pustil som skladbu z CD a dal nahrávanie na +2db, bias som znižoval napríklad po 10-20sekundách po 1%, tento stroj ma bias do 5% a potom som si pustil výsledok, a usúdil som že hrá naozaj ideálne, krásne a čisto, ale je nutné ubrať výkon a pre túto kazetu je ideálny bias -1% + ATC a dolby C.
Vyskúšal som nahrávku v rozsahu -2 až 0db pri biase -1 a zvuk je proste úžasný, ako zdroj, teda je to dvojhlava, takže nahrávam bez odposluchu, ale dneska alebo zajtra si túto stranu pustím celú na nahratom decku.
Ale pri teste výborné výšky, žiadny skreslený bas, a nadmieru čistý zvuk aj pri dolby C.
Proste oni tie stroje nie sú najhoršie, ani s tým ATC, ale je to fakt vyberavé, no hlavne ten bias fine tomu dáva ten správny nádych, dôvod, prečo je Technics 575 menej obľúbený v nahrávkach.
Ale je smutné že dvojhlava musí zachraňovať tri trojhlavy doma, z ktorých ani jedna nedokáže podbiasovať túto kazetu k spokojnosti.
No a ešte ako som na decku 979 dorábal ledkovú indikáciu typu kazety, tak vidím že občas tam nachvíľu blikne metal, proste tie kontakty nie sú v dobrom stave a orhore radil ako to čistiť, ale pri mojej lenivosť z nich ten oxid skôr opadá :D
Prílohy
IMAG0134.JPG
IMAG0135.JPG
IMAG0862.JPG
IMAG0863.JPG
IMAG0864.JPG
IMAG0865.JPG
IMAG0866.JPG
IMAG0867.JPG
IMAG0868.JPG
IMAG0869.JPG
IMAG0870.JPG
IMAG0872.JPG
IMAG0873.JPG
IMAG0874.JPG
IMAG0875.JPG
IMAG0876.JPG
IMAG0877.JPG
IMAG0878.JPG
IMAG0879.JPG
IMAG0880.JPG
IMAG0881.JPG
IMAG0882.JPG
IMAG0883.JPG
IMAG0182.JPG
IMAG0183.JPG
IMAG0184.JPG
IMAG0185.JPG
fuji_Dr_90_1985_usa_saehan.png
fuji_Dr_90_1985_usa_saehans.png
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Legenda. Vždy sa mi páčila. Mali sme ju v 60 min verzii. Tá naša robila problémy s ťažkým ťahom. Asi ojedinelá závada.
Vidím to na dobovú nahrávku Pet shop boys robenú na nejakej midi veži s gramcom.
Prehrávať na hranatom walkmane s pretáčaním.iba dopredu. :D .
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nec, tak aj my sme mali tieto kazety a patrili k tým prvým čo som v živote mal možnosť vidieť a používať. Tie cievky + nepravidelný návin iste mohli spôsobiť horší chod. Ale v tej dobe som ani nevedel čo je veža, mali sme ten rádiokazeťák JVC tuším RC-20 alebo tak nejak, čo mal mechaniku dneska zhodnú s Čínskymi produktami, s tou somarinou čo vypína pásku pod tlakom, ten skoro každú druhú kazetu poničil.

A čo hovoríš na predošlý test Denonky Saehan, ku ktorému nikto nič?
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Tak ja k tej Denonke :lol:
Fuj, kvôli takýmto kazetám, kazety skončili.
Skúsenosť s ňou nemám, ale z podobného obdobia mám spomienky na kazety Akai, zhruba rok 1994,1996, vtedy som o firme Akai netušil, ich starú produkciu elektroniky nepoznal a tie kazety boli priehľadné, nie veľmi kvalitné a boli smiešne lacné 😁
Otec robil distribúciu tejto lacnej elektroniky po miestnych elektrach, kaziet Akai sa nám doma váľali kartóny...
Kamošom som ich posúval neuveriteľne lacno, skutočne nechcem napísať hlúposť, nepamätám si presne cenu, ale mohlo to byť 20 korún za kus, možno aj len 15🤣
Všetci sme vedeli, že toto už nie sú kvalitné kazety a tak sme k nim aj pristupovali.
Jednoducho CD valcovalo kazety neuveriteľným spôsobom.
Po roku 1989 sa stala hudba dostupnou, už sme nemuseli čakať pri rádiu na obľúbeného zahraničného interpreta, vedel som to už bežne kúpiť v obchode. Do roku 1995-96 som ešte sem tam niečo nahral z rádia, ale potom bol u mňa definitívny kazetový koniec.
Problém bol aj s nedostupnosťou kvalitnej techniky na nahrávanie, keď som mal dobré kazety, mal som úplne šmejdnú vežu technosonic, ale pametám si, že dokázala urobiť na XLII 1986 alebo 1990, lepší záznam ako by urobila špičková veža na tieto kazety po kazetovom funuse🤣
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ja len dodám že posledné Akai kazety boli asi všetky Saehan, to len tie naozaj prvé historické boli TDKačky, prípade Maxell.

Mimo iné ja som v mojej skorej dobe, to je začiatok 90tych rokov považoval Akai za značku šmejdu, mali sme niekoľko mesiacov požičaný VHS prehrávač Akai a boli s tým vždy len problémy, i keď prácu spravil, tak bol pomalý, hlučný, ale bolo to prvé VHS doma s ktorým som sa mohol hrať :D
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Neviem ako to bolo s pôvodnou firmou Akai, ale mám pocit, že produkcia 90tych rokov, už nemala s Japonskou produkciou veľa spoločného.
Spomenul som to preto, že z tohto pohľadu, viem pochopiť Nstara a jeho averziu voči cenám kaziet. Ja keď vidím, po čom sa predávajú kazety Akai, tak mi je do smiechu😁, v mojich očiach tie kazety s pôvodnou kvalitou Akai nemajú nič spoločné.
To isté platí aj o kazete Denon.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

s cenami je to smutné, Akai a Denon ešte ako tak s cenami 10-20eur, ale také Marantz kazety, čo sú vlastne prebalené staré Philipsky, nie práve kvalitné, tak ma ceny od 40eur a vyššie za kus vyslovene poburujú, je to presne ten typ kaziet, ktorý keď mi niekto nepredá lacno, alebo nedaruje, tak si ju nikdy nekúpim, jedine žeby som vyhral prachy alebo čo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10239
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Fuji DR-I 90min rok 1995 verzia pre USA, Made in China by SKC
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html#95

Dneska sa trochu vrátime k základnej Fuji DR, ako inak než v OEM prevedení, tentokrát SKC, teda dáme na čas pokoja aj Saehan firme.
Z nedávnych textov o DR-Ix a DR kazetách Fuji, by som teraz nadviazal na pokračovanie tohto základného modelu.
Od roku 1995 je v USA pod označením DR-I väčšinou predávaná kazeta SKC, ale výnimočne sa nájde v rovnakom balení aj Saehan verzia ako tu:
https://ez647.sk/cc/fuji_dr.html#95saehan

Európa si ešte chvíľu užívala značenie DR-Ix a potom prešli na DR, kde sú známe min dve verzie obalov až do konca predaja audiokaziet Fuji, kde už boli tiež prevažne SKC kazety a Saehan už len výnimočne.
Ak som sledoval dobové katalógy pre EU tak všetky verzie DR-Ix tam boli nafotené ako SKC a v technických parametroch uvedená páska Pure-Ferrix :D
na tieto a iné materiály Fuji sa môžte pozrieť na tejto stránke:
http://pureanalogue.su/index.php/en/cat ... -brochures

Dnešná kazeta, balenie:
Extra slim krabička prvej verzie s vynúteným opačným vkladaním kazety, ale v luxusne tmavom prevedení, čo spolu s potlačeným vrchom bookleta pôsobí veľmi luxusne a v ňom taká jednoduchá až chabá kazeta SKC :D
Booklet klasický s oboma stranami pre popis, polepy typicky Fuji nudné.
Fólia má na sebe kamennú planétku, asi Mesiac, alebo Merkúr, alebo niečo čo vytvorili graficky len tak pre tento účel, čo nevyzerá najhoršie v tom červenom pozadí, ale vtipnejšie je použitie témy, že v USA je takto základný model DR-I, ale v EU má presne tento dizajn fólie vysoký model K1, no a potom sú tu "chrome" modely, ktoré rovnaký motív ale s modrým pozadím majú v USA na kazete DR-II a u nás na kazete K2, a dokonca so žltým pozadím model K2X ktorý inde nenájdete.
http://www.vintagecassettes.com/fuji_ax ... ge1476.jpg

Telo kazety:
Jedná sa o jedno z najbežnejších prevedení priehľadnej SKC kazety, ktorá je ale v pomerne dosť tmavom až pochmúrnom priehľadnom prevedení s veľmi minimalistickou potlačou.
Ideálne známky SKC je to čiarkované orámovanie prerušené na špecifických miestach po obvode, kde prerušenia majú hladkých povrch, čo je veľmi zaujímavé v oblasti pre hlavy je taký číry obdĺžnik, takže pre sledovačov pohybu pásky cez hlavy je SKC ideálna voľba :D
Tento štýl dizajn povrchu v niektorých kusoch kopíroval aj GoldStar a Memorex z USA Tandy výroby.
Rozlíšiť medzi SKC a týmito dvoma menovanými je zase jednoduché podľa vnútorného vedenia pásky, SKC má okolo vodiacich osiek ešte krátku pozdĺžnu stenu, pre zabránenie zamotaniu pásky do slučky pri nevhodnom uvoľnení, ale nie je tak prepracovaná ako na originál Japan Fuji Axia kazetách, skôr by som povedal ako slabšia snaha napodobiť toto riešenie. Napriek tomu sú kazety SKC pomerne hrubé a mohutné bez zbytočných šetriacich prvkov v tele kazety, to je taká asi najlepšia vlastnosť. O ich presnosti vedenia pásky nie som vždy celkom presvedčený, ale dajme tomu.
Je tu osadená tvarovaná trecia fólia, ktorá má taký mierny oblúk v hornej časti kazety, čo je vidieť v odleskoch na niektorých fotkách, teda SKC po tej minulej fólii si nedá pokoj s netypickým dizajnom tohto materiálu.
SKC Cievky s dierkami, typické na štýl Emtec ale so svorkou C, trochu nahrbenou, čo je u SKC klasika, ale náhodne sa do kaziet montovali aj cievky bez tých otvorov po obvode, čo je ako príklad druhý kus kazety uvedený na mojej stránke na prvom odkaze hore.
Farby sú zrejme na zákazku Fuji tie pochmúrne tmavo sivé s tou podivnou modrosivou svorkou.
Chod cievok má mierne šúchavý zvuk, cievky idú skoro úplne ľahko.
Zavádzacia páska na moderný štýl takmer biela, s priečnymi dvojicami modrých čiar pre C90 a čiernymi úsekmi pri svorke a na lepke zavádzačky, kde neviem či sa jednalo o "cenzúru" lepenia, alebo sa trochu opičia po Denone, alebo si tak značia pre stroje začiatky a konce na orez zavádzačky pri montáži kaziet.
Kazeta pochádza z Čínskej pobočky SKC, o ktorej som už skôr tvrdil že vyrába horšiu kvalitu než Kórejská, horšia kvalita pásky, aj spracovania tela kazety, možno je to môj dojem, ale je to proste tak. Už ani neviem prečo existovali dve pobočky, ale Čínska je tá novšia a myslím že asi len oni značia čiernou tie konce pásky, čo by mohol byť dobrý poznávací znak.
Napriek tomu Fuji tentokrát vzadu uvádza Made in China.
Malá vsuvka, verzia s tými cievkami bez otvorov je označená ako Made in Korea, ale taktiež by som sa na toto rozlišovanie nespoliehal, ale skôr to bude o náhode.

Páska, je základná SKC ferro, teda trieda GX, peknej farby, vysoký lesk, ale na začiatku mala mierne vlnitý okraj, zase pripomínam že testy na novej kazete začínam až 30-60sek pretočenia od začiatku kazety, takže úsek je proste nedotknutý hlavami a kladkami.
Páska má akoby miernu pozdĺžnu jamku po celej dĺžke až do konca kazety, ktorú je vidieť len v odlesku.
Celkovo kazeta má divný chemický plastový zápach, no proste China :D
Aj keď píšem že páska je typická ferro SKC, tak z praxe viem hlavne z modelov GX že medzi kusmi a ročníkmi boli extrémne rozdiely nie len v kvalite tohto základného modelu pásky, ale aj vo vzhľade a farbe pásky a rozdiely boli naozaj obrovské.
Keby som mal všetky SKC GX otestované, tak si kľudne dáme seriál nahrávania od GX verzie 1985 až po 2000, kde si porovnáme všetky pásy a verzie.
Ale takto povedzme že SKC bol jeden z najväčších poskytovateľov OEM kaziet pre celý svet a značky a naozaj tie kazety majú často krát aj odlišnú pásku, ako Memorex dBS som musel nahrávať na Technics 979, pretože žiadny iný deck nedokázal takú výškovú odozvu a iné verzie ako Scotch BX či dnešná Fuji DR sa nechali nahrať podstatne lepšie aj na iných deckoch.
Ak by som to zhrnul tak len v mojej zbierke zo základných SKC kaziet a OEM verzií by som vytvoril tento zoznam:
zaákladné a rozpočtové ferro pásky by SKC:
Axia A1
Fuji DR, DR-I, DR-Ix
JusPhoto JP
Keep XG
Memorex dBS
Philips FS Ferro
RadioShack LN
Scotch BX, S1, Scream´r
SKC LX, GX, SE
Smat SE

Takže je jedno na čo nahrávate? záleží na značke? na výrobcovi? Na aktuálnej ponuke v obchode?

Kazetu som získal v roku 2016 z KE, za cenu 4eur.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 17.9.2016:
+4db, bias -8
povedal by som také bežné parametre výkonu a pre dnešnú dobu aj prijateľné podbiasovanie
bez porúch a kolísania, výstup z pásky slabší o 2db, takže pre dosiahnutie +4db na páske musíte do decku tlačiť +6db, ale to je časté a bežné aj pri iných kazetách,
nemám napísaný dojem zo zvuku na Akai, ale napísal som si do poznámky že páska má viac mierne železitý hrdzavý odtieň než iné
no a SKC niektoré ferro mal naozaj tak svetlé a železité žeby som ich nerozoznal od Basf :)
subjektívny graf z Akai na konci, slabšie hodnoty nízkych frekvencií
hodnoty približne odvodené z grafu, pri nahrávke so vstupom 0db
160Hz -1,5dB
10kHz -9dB
20kHz -20dB

Pioneer CT-S550S, 6.6.2018:
pri vstupe +2db ide z pásky -4db, hmm, výškovo jemne preniká, ale inak je to nejaké veľmi slabé, už cítim tú averziu Pioneer voči SKC ...
BLE XD:
je to zaujímavé, ale celkom výrazne zlepšilo výkon, teraz je to 0db, ktoré sú aj tak mierne skreslené, ale je to lepšie než predtým, výškovo ako zdroj, plný zvuk bez porúch, je dosť pekný, ale ten výkon by som musel ešte ubrať, vhodnejší iný stroj

Technics RS-AZ7, 5.6.2018:
+2db dosť na hrane možností, výšky slabšie, bez porúch
ATC:
+2db, stále veľmi na hrane, výškovo už dobrá, zvuk je dosť schopný, obyčajné normal kazety tomuto decku idú najlepšie.

Technics RS-TR979, 6.6.2018:
+2db, slabšie výšky, mohutnosť zvuku zachovaná, bez porúch
ATC:
+4db na hrane, výšky veľmi kvalitné, dobrý zvuk s kalibráciou, veľmi vhodná kazeta pre tento stroj

Technics RS-TR575MII:
+4db s námahou, výškovo stredne uspokojivé

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
H: mimo rozsah / bias celkom dole +1 dielik
L: -6 / malý level na maximum +3 dieliky
Na to ako veľmi to vyzeralo beznádejne, je táto kazeta použiteľná, ale zase presná kalibrácia nemožná, pri bias na 0 displeja je level +2 dieliky, ale po zvukovom teste som aj tak malý level dal na maximum.
Výškovo je teda celkom schopná, výšky sú len nepatrne slabšie od zdroja, žiadne rozpitie a skreslenie počas testu.
Výkon bol na každom decku viacmenej menší aj tu je vhodné nahrávať na +2db, špičky +4db sú dovolené len občasné a len v niektorých menej agresívnych skladbách. Celkovo ale poskytne slušný základ zvuku po vhodnej kalibrácii, na tú dobu to možno stačilo, aj keď u tak veľkej značky ako Fuji by som radšej videl originál Japan kazety ferro než SKC a Saehan.
No a k stabilite zvuku a poruchám, no tu je to pestrejšie, v oblasti starých testov bolo na 1-2minúty v dvoch úsekoch typické plávanie úrovne ľavej strany, za polovicou prvej strany kde už neboli žiadne testy občas tiež zvuk zaplával jemne, ale hlavne sa oslabil ľavý kanál na výškach, nie tragicky, ale tá nerovnováha bola postrehnuteľná, takže páska nejde celkom stabilne alebo mierne zanáša, chcel som to čistiť medzi stranami, ale nejaký väčší úsek pred koncom sa to zase opravilo veľmi nenápadne.
Poruchy na konci strany s podobe výraznejšieho plávania zvuku boli už asi 2minúty pred koncom, kratší úsek porúch, dropov a plávania bol na začiatku strany B.
Všeobecne na strane B mám zase mierne lepšiu výškovú odozvu kde je rozdiel medzi zdrojom a páskou veľmi malý, ale v niektorých skladbách s agresívnymi výškami som občas postrehol menšie zasyčanie so slinou. Inak sa výškovo pomerne snaží a až na nejakú nestálosť v presnosti balancu sa mi zvuk pomerne páči. Deck samozrejme dodá ten bas efekt navyše, ale páska to zvláda, naozaj vhodná do tých +2db.

Záverom, Fuji sa ťažko odpúšťa že takto prznili náš a USA trh SKC kazetami, ale čo sa dá robiť, odozva bola v spokojnosti zákazníka, oni asi vedeli čo robia.
No do zbierky je kazeta vhodná a na nahrávky, kto nevyžaduje prísnu kvalitu a chce niečo ľahké a na experimentovanie a testy, tak sa kazeta celkom hodí, SKC po kalibráciach väčšinou zahrali veľmi pekne, teda podľa toho akú pásku ste práve dostali do kazety čo máte v rukách. No povedal by som že isté poruchy a kolísania sú viac typické pre tieto nové kusy SKC z Čínskej pobočky, ale použiť sa to rozhodne dá. Len ten nepekný vzhľad samotnej kazety ma trochu odrádza, obal zase je až príliš luxusný v porovnaní s kazetou.
No a pri nákupe počítajte s možnosťami SKC China, alebo Korea, alebo aj Saehan či iné prekvapenie.

dodatky:
čas počítadla po jednej strane: 47.01
stav hláv: skoro čisté, náznak že niečo prešlo, občas nechá na okrajoch mierne biele alebo hnedé bodky či náznak okraju
poruchy na konci a začiatku som už popísal
stav pásky: priečne čiarky a zvlnenie pásky po otlakoch sú len mierne až stredné, napriek tomu to hrá horšie než vyzerá

No a ako som chválil druhú stranu na vysokú čistotu zvuku, posledná štvrtina strany B je zase taká rôzna že tie výšky majú poklesy, alebo je tam občas porucha.
Na konci druhej strany som si všimol že z kazety vychádza mierne cvakajúci zvuk, no proste Čínska mechanika :D


ešte som zabudol napísať, páska má zvláštny silne statický náboj, keď som ju povytiahol a fotil mala tendenciu sa k všetkému lepiť staticky ako je vidieť na jednej fotke.
Viem že pásky s problematickým statickým nábojom občas robia v prenosných strojoch ako walkmany a pod celkom problémy vo zvuku v podobe statického praskania.
Prílohy
IMAG0411.JPG
IMAG0412.JPG
IMAG0908.JPG
IMAG0909.JPG
IMAG0910.JPG
IMAG0911.JPG
IMAG0912.JPG
IMAG0913.JPG
IMAG0914.JPG
IMAG0915.JPG
IMAG0916.JPG
IMAG0917.JPG
IMAG0918.JPG
IMAG0919.JPG
IMAG0920.JPG
IMAG0921.JPG
IMAG0922.JPG
IMAG0923.JPG
IMAG0924.JPG
IMAG0925.JPG
IMAG0926.JPG
IMAG0927.JPG
IMAG0928.JPG
IMAG0929.JPG
IMAG0930.JPG
IMAG0931.JPG
IMAG0932.JPG
IMAG0934.JPG
fuji_dri_90_1995_skc.png
fuji_dri_90_1995_skcs.png
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"