C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AD je síce výborná kazeta, ale viac sympatií mám k tým uvedeným z hľadiska ako som napísal
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDI-CD 46min rok 1998 Made in England
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1cd.html#98
Už som tieto nové verzie s mnoho CD na obale predstavoval ako typ II alebo typ IV
A dnešnú červenú verziu som už nahrával v dĺžke C90.
Veľa som písal o tej kazete pri uvedenom nahrávaní na C90, takže to už len zhrniem.
Balenie:
Svetlá slim zaoblená krabička s logom Maxell. Fólia aj vzhľad, booklet v červenej farbe, booklet štandardný a polepy také ako predošlý ročník.
Kazeta:
Svetlá číra Maxell s tými čiarami vnútri, no a pre tento ročník platí že sa môže vyskytovať viacero verzií a kombinácii komponentov, napríklad jednu C46 mám dobovú, popísanú v obaloch kaziet, má plné cievky a pred niekoľkými rokmi kúpenú s tými novšími cievkami Maxell, ale technicky sú rovnaké.
Zavádzacia páska je tá moderná s jednotnou modrou schémou.
Páska:
Čierna Cobalt Sigma, nepresvitá, naozaj je medzi Maxell aj inými výrobcami pomerne jedinečná na typ I.
Kazetu som získal z KE v 11/2016, teda tú ten kus s novšími cievkami, výpredajová cena 1€.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, výkon prevyšuje +4db, pre dobré výšky len mierne ubrať bias, už vekom, inak by bol nulový samozrejme, bez porúch a kolísania.
Pioneer CT-S550S, 2.6.2019:
+2db, mierne ostrejší, ale celkový výkon ma od zdroja pokles, tiež jemne chýbajú basy
BLE XD:
+4db, v špičkách +6db, na rozdiel od Technics deckov, táto kalibrácia sa nastaví tak že poskytne na tejto páske naozaj veľmi vysoký výkon a kvalitné výšky ako na zdroji, výškovo excelentné, basový krásny zvuk, výborný výsledok.
Technics RS-AZ7, 6.2.2019:
ťahá na +8db pri vstupe +6db, efekt posilnenia, výškovo mierne slabšia, bez porúch
ATC:
+6db, občas špička +8db, výšková zhoda, bez porúch, toto je jedna z veľmi dobrých kalibrácii na tomto stroji
Technics RS-TR979, 7.2.2019:
+4db, výškovo o dosť slabšie
ATC:
+4db, excelentné výšky, výborný výsledok
Technics RS-TR575MII:
+4db, špičky idú aj vyššie nad limit displeja, výškovo kvalitné, ale nie úplne excelentné
Záverom:
Toto je jedna z kaziet, ktorá svojím výzorom ťažko presviedča o tom že je lepšia než UR 2012, ale páskou valcuje konkurenciu vyšších tried, najdlhšie vyrábaná kazeta Maxell s vysokou kvalitou vo svojej triede, a dneska stále za nízke ceny, pretože sú pre niekoho škaredé a väčšina im neverí. Naozaj jedná sa o kazety z Anglicka, nikdy žiadny Panggung, netreba sa toho báť.
Na kvalitné nahrávky je až neuveriteľne výborná.
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1cd.html#98
Už som tieto nové verzie s mnoho CD na obale predstavoval ako typ II alebo typ IV
A dnešnú červenú verziu som už nahrával v dĺžke C90.
Veľa som písal o tej kazete pri uvedenom nahrávaní na C90, takže to už len zhrniem.
Balenie:
Svetlá slim zaoblená krabička s logom Maxell. Fólia aj vzhľad, booklet v červenej farbe, booklet štandardný a polepy také ako predošlý ročník.
Kazeta:
Svetlá číra Maxell s tými čiarami vnútri, no a pre tento ročník platí že sa môže vyskytovať viacero verzií a kombinácii komponentov, napríklad jednu C46 mám dobovú, popísanú v obaloch kaziet, má plné cievky a pred niekoľkými rokmi kúpenú s tými novšími cievkami Maxell, ale technicky sú rovnaké.
Zavádzacia páska je tá moderná s jednotnou modrou schémou.
Páska:
Čierna Cobalt Sigma, nepresvitá, naozaj je medzi Maxell aj inými výrobcami pomerne jedinečná na typ I.
Kazetu som získal z KE v 11/2016, teda tú ten kus s novšími cievkami, výpredajová cena 1€.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, výkon prevyšuje +4db, pre dobré výšky len mierne ubrať bias, už vekom, inak by bol nulový samozrejme, bez porúch a kolísania.
Pioneer CT-S550S, 2.6.2019:
+2db, mierne ostrejší, ale celkový výkon ma od zdroja pokles, tiež jemne chýbajú basy
BLE XD:
+4db, v špičkách +6db, na rozdiel od Technics deckov, táto kalibrácia sa nastaví tak že poskytne na tejto páske naozaj veľmi vysoký výkon a kvalitné výšky ako na zdroji, výškovo excelentné, basový krásny zvuk, výborný výsledok.
Technics RS-AZ7, 6.2.2019:
ťahá na +8db pri vstupe +6db, efekt posilnenia, výškovo mierne slabšia, bez porúch
ATC:
+6db, občas špička +8db, výšková zhoda, bez porúch, toto je jedna z veľmi dobrých kalibrácii na tomto stroji
Technics RS-TR979, 7.2.2019:
+4db, výškovo o dosť slabšie
ATC:
+4db, excelentné výšky, výborný výsledok
Technics RS-TR575MII:
+4db, špičky idú aj vyššie nad limit displeja, výškovo kvalitné, ale nie úplne excelentné
Záverom:
Toto je jedna z kaziet, ktorá svojím výzorom ťažko presviedča o tom že je lepšia než UR 2012, ale páskou valcuje konkurenciu vyšších tried, najdlhšie vyrábaná kazeta Maxell s vysokou kvalitou vo svojej triede, a dneska stále za nízke ceny, pretože sú pre niekoho škaredé a väčšina im neverí. Naozaj jedná sa o kazety z Anglicka, nikdy žiadny Panggung, netreba sa toho báť.
Na kvalitné nahrávky je až neuveriteľne výborná.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDI 46min rok 1992 Made in Japan, verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#92j
Z rady UDI ako C46 mi ostali ešte dve kazety pre Japonsko. Verzia 1992 je prvým pojatím modernosti Japonskej Maxell UD v nových dizajnoch a extra slim baleniach, sa už kompletne rozchádzajú z ostatnými trhmi, ale za to sú zárukou kvality a istej precíznosti medzi takou klasickou radou Maxellu v Japonsku, ktorá vydržala až naozaj takmer do konca. A keď že som tu už dával prehľad modelov UDI a popisoval niektoré základné vlastnosti pásov a zložení, tak sa vrhneme rovno na dnešnú kazetu.
Balenie:
Japonské moderné extraslim krabičky Maxell sú jemne zaoblené, v rohoch majú také zvláštne trojuholníky na uchytenie bookletu, ktorý je štandardne skrátený a chýba mu ten klasický vrchný kúsok.
Na zadnej strane krabičky je vytvarovaný žľab pre vodiacu časť kazety, ktorý je matný a obsahuje logo Maxell. Krabička je tmavá.
Booklet je teda veľký skladací, ale horná časť skrátená aj druhá strana je kratšia, moderné pojatie, za to je ale takmer celý s riadkami pre popis a len malá časť je s textami o kazete.
Polepy aj keď papier je tvarovaný, vo výsledku sú pomerne nudné.
Fólia je s čiernym podkladom a modrým spodkom pre radu normal, ja som kedysi mal chaos v týchto Japonských fóliach, hlavne vo verzii 1992 a 1994, ktoré sú dosť podobné, a farebne identické, ale dneska som si už zvykol a viem že sa pod nimi skrýva Maxellovská kvalita a pekný dizajn kazety. Na zadnej strane fólie vidíme že ponuka dĺžok pre Japonsko v tomto roku je prehnane bohatá.
Kazeta:
Toto je modernizovaný oválny dizajn, ktorý bol určený hlavne pre Japonskú radu UD a XLII, ale vyskytol sa krátko aj v USA verzii, samozrejme vyrobený v Japonsku, vo vlákne C100 som takú kazetu prezentoval
Teda sa jedná o čistú elipsu, ktorá je zrezaná z hornej a dolnej časti na kazete a okno z tmavého plexi tvorí ten stred a tie akoby vyrezané okraje sú lesklé, v tomto prípade kazeta sivá, má zúbkované okraje aj vrch, kvalita a vedenie pásky je v Maxellovskom pojatí, takže kvalita zaručená a kazety by mali byť vždy so skrutkami.
Treba si len trochu na tento dizajn zvyknúť a je to super.
Cievky do tejto kazety použili vzorované staršie luxusné v sivej farbe a s bielou svorkou.
Jednoduchá potlač v bielej farbe so zvýraznením modelu a dĺžky malým fontom v bledo modrej.
Zavádzacia páska s oranžovými značkami pre C46.
Telo kazety v rade UD a XLII je známe len pre jeden ročník 1992 a pre všetky tri triedy kvality v rade UD.
Páska:
Ako som spomínal rozpis zložení kaziet UD behom rokov a trhov, tak pre tento 1992 aj novší 1994 sú kazety označené ako Spintech Sigma, teda v tejto verzii len spomienka o technológii Spintech. Páska je pritom zase stredne hnedá a priesvitná, takže viacmenej by som čakal kvalitu novej Cobalt Sigma pásky v porovnaní s Európskym modelom v čiernej farbe, ale viac sa to podobá na Epitaxial. Pretože neverím že robili xx druhov pásky extra pre každý trh, ale proste to pomenovali aby to bolo super a sexi a neviem čo všetko, by sa niekto musel ujať a spraviť veľký porovnávací grafický test s parametrami a vybudením aby porovnal rozdiely pásov v tejto prechodovej dobe Maxellu z hnedej na čiernu UDI pásku a či tie názvy majú len okrasný, alebo aj reálny účel.
Kazetu som získal z KE, pridaná 11/2019
Akai DX-57, 4.12.2019:
+4db bias -6, úroveň výstupu z pásky zhodná so zdrojom
Zvukovo je skoro dokonalá, len zase najostrejšie cinkanie sa na pásku už nedostane, inak v ostatných ohľadoch je výborná ako je u Maxellu zvykom.
Predbežne záverom, podľa mňa zberateľská aj keď moderná, ale rozhodne má čo ponúknuť na nahrávky, je to proste UDI a tu nie sú kvalitatívne kompromisy, proste doporučujem vždy a všade.
Samozrejmosťou je nutný dobrý stav, a možno nutnosť aj trochu tej kalibrácie po rokoch.
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#92j
Z rady UDI ako C46 mi ostali ešte dve kazety pre Japonsko. Verzia 1992 je prvým pojatím modernosti Japonskej Maxell UD v nových dizajnoch a extra slim baleniach, sa už kompletne rozchádzajú z ostatnými trhmi, ale za to sú zárukou kvality a istej precíznosti medzi takou klasickou radou Maxellu v Japonsku, ktorá vydržala až naozaj takmer do konca. A keď že som tu už dával prehľad modelov UDI a popisoval niektoré základné vlastnosti pásov a zložení, tak sa vrhneme rovno na dnešnú kazetu.
Balenie:
Japonské moderné extraslim krabičky Maxell sú jemne zaoblené, v rohoch majú také zvláštne trojuholníky na uchytenie bookletu, ktorý je štandardne skrátený a chýba mu ten klasický vrchný kúsok.
Na zadnej strane krabičky je vytvarovaný žľab pre vodiacu časť kazety, ktorý je matný a obsahuje logo Maxell. Krabička je tmavá.
Booklet je teda veľký skladací, ale horná časť skrátená aj druhá strana je kratšia, moderné pojatie, za to je ale takmer celý s riadkami pre popis a len malá časť je s textami o kazete.
Polepy aj keď papier je tvarovaný, vo výsledku sú pomerne nudné.
Fólia je s čiernym podkladom a modrým spodkom pre radu normal, ja som kedysi mal chaos v týchto Japonských fóliach, hlavne vo verzii 1992 a 1994, ktoré sú dosť podobné, a farebne identické, ale dneska som si už zvykol a viem že sa pod nimi skrýva Maxellovská kvalita a pekný dizajn kazety. Na zadnej strane fólie vidíme že ponuka dĺžok pre Japonsko v tomto roku je prehnane bohatá.
Kazeta:
Toto je modernizovaný oválny dizajn, ktorý bol určený hlavne pre Japonskú radu UD a XLII, ale vyskytol sa krátko aj v USA verzii, samozrejme vyrobený v Japonsku, vo vlákne C100 som takú kazetu prezentoval
Teda sa jedná o čistú elipsu, ktorá je zrezaná z hornej a dolnej časti na kazete a okno z tmavého plexi tvorí ten stred a tie akoby vyrezané okraje sú lesklé, v tomto prípade kazeta sivá, má zúbkované okraje aj vrch, kvalita a vedenie pásky je v Maxellovskom pojatí, takže kvalita zaručená a kazety by mali byť vždy so skrutkami.
Treba si len trochu na tento dizajn zvyknúť a je to super.
Cievky do tejto kazety použili vzorované staršie luxusné v sivej farbe a s bielou svorkou.
Jednoduchá potlač v bielej farbe so zvýraznením modelu a dĺžky malým fontom v bledo modrej.
Zavádzacia páska s oranžovými značkami pre C46.
Telo kazety v rade UD a XLII je známe len pre jeden ročník 1992 a pre všetky tri triedy kvality v rade UD.
Páska:
Ako som spomínal rozpis zložení kaziet UD behom rokov a trhov, tak pre tento 1992 aj novší 1994 sú kazety označené ako Spintech Sigma, teda v tejto verzii len spomienka o technológii Spintech. Páska je pritom zase stredne hnedá a priesvitná, takže viacmenej by som čakal kvalitu novej Cobalt Sigma pásky v porovnaní s Európskym modelom v čiernej farbe, ale viac sa to podobá na Epitaxial. Pretože neverím že robili xx druhov pásky extra pre každý trh, ale proste to pomenovali aby to bolo super a sexi a neviem čo všetko, by sa niekto musel ujať a spraviť veľký porovnávací grafický test s parametrami a vybudením aby porovnal rozdiely pásov v tejto prechodovej dobe Maxellu z hnedej na čiernu UDI pásku a či tie názvy majú len okrasný, alebo aj reálny účel.
Kazetu som získal z KE, pridaná 11/2019
Akai DX-57, 4.12.2019:
+4db bias -6, úroveň výstupu z pásky zhodná so zdrojom
Zvukovo je skoro dokonalá, len zase najostrejšie cinkanie sa na pásku už nedostane, inak v ostatných ohľadoch je výborná ako je u Maxellu zvykom.
Predbežne záverom, podľa mňa zberateľská aj keď moderná, ale rozhodne má čo ponúknuť na nahrávky, je to proste UDI a tu nie sú kvalitatívne kompromisy, proste doporučujem vždy a všade.
Samozrejmosťou je nutný dobrý stav, a možno nutnosť aj trochu tej kalibrácie po rokoch.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
červená UDI-CD
asi len zopakujem povedané ale rozhodne na krabice, na ľubovoľné nahrávky ...mne sa páči aj to telo kazety a dobre bude vyzerať v EZ mechanike, hlavne tá roztržite nepopísaná druhá strana je super. Booklet som už hovoril, že za ten čiarový kód by som...
tá kazeta má veľmi pekný zvuk, ak niekto chce na nahrávky toto je výborná voľba
Japan UDI
tu sa mi páči farba tela a dobrý by bol aj dizajn toho okna len tam nemuseli nechať tie lesklé plochy tej pôvodnej elipsy, fólia je škaredá a pôsobí to tak diskontne ako z posledných rokov výroby ale perfektný booklet a krabička, nálepky aspoň trochu iné
Tie výšky sa tam nedostali ani keď si ubral moduláciu?
asi len zopakujem povedané ale rozhodne na krabice, na ľubovoľné nahrávky ...mne sa páči aj to telo kazety a dobre bude vyzerať v EZ mechanike, hlavne tá roztržite nepopísaná druhá strana je super. Booklet som už hovoril, že za ten čiarový kód by som...
tá kazeta má veľmi pekný zvuk, ak niekto chce na nahrávky toto je výborná voľba
Japan UDI
tu sa mi páči farba tela a dobrý by bol aj dizajn toho okna len tam nemuseli nechať tie lesklé plochy tej pôvodnej elipsy, fólia je škaredá a pôsobí to tak diskontne ako z posledných rokov výroby ale perfektný booklet a krabička, nálepky aspoň trochu iné
Tie výšky sa tam nedostali ani keď si ubral moduláciu?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
väčšinou na výšky nemá vplyv celkový level, buď to hrá dobre, alebo nie, len to už bolo pred dvoma rokmi, tak si presne nespomeniem na tie detaily, a popis bol skromný
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UD1 46min rok 1998 Made in Japan, verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#98j
Dnes tu máme pomerne modernú verziu Maxell UD1 pre Japonsko, kde už sa model neoznačuje rímskym číslom, a je to tretia verzia pred koncom modelu, pomerne moderná, ale s originálnym nápadom.
Balenie:
Krabička je takmer taká ako tú čo som prezentoval včera pre staršiu verziu kazety, táto moderná je ale kompletne matná a jemne tmavá.
Fólia je biela s modrým elipsovitým vzorom pre triedu normal, kde sú popisy, teda asi by sa to viac hodilo na ten starší elipsovitý dizajn kazety, ale asi sa tieto myšlienky nestretli v zhodných rokoch
Booklet máte skrátený skladací typ J, s 1,5strany na popis a polepy k jednoduchým fádnym pásikom pridali aj obrázkové symboly.
Samozrejme vzadu na fólii je rozpis všetkých dĺžok, aby bolo z čoho vyberať od skromných 10min až pre nenažratých ľudí ako ja 150min.
Kazeta:
Nový, jedinečný dizajn len pre tento ročník 1998 a len pre radu UD aj keď pre všetky tri triedy kvality.
Kazeta je pojatá moderne bez skrutiek iba s dvomi typmi povrchu matnej a čiarkovanej textúry, teda je tam aj malý lesklý kúsok, totiž kazeta má smutný dizajn, alebo oblúkový dizajn, kde hlavný oblúk je plexi okno a pod ním menší lesklý. Inak už na tejto modernej kazete nie sú prehnane kombinované textúrované povrchy, ale ten nápad je proste super, myslím že si z toho robili na FB a v diskusiách srandu že kazeta by chcela plakať, ale ono stačí otočiť deck hore nohami a kazeta bude veselá, čo sa potom o tape decku asi povedať nebude dať
Osadené posledné moderné cievky Maxell so vzorom, snehovo biele, to je viacmenej také aby sa nepovedalo, tam už v tej dobe sa iné ani takmer nepoužívali a zavádzacia páska je moderná s modrými značkami bezohľadu na dĺžku. Taktiež aj Maxell od istej doby v Japonských kazetách používa tú extra skrátenú zavádzaciu pásku ako aj Sony a TDK v Japonských modeloch, vraj hlavne kvôli reversu a walkmanom, aby ste ušetrili planétu od nadbytočnej spotreby batérií?
Páska:
Tu je uvedené "High Power Black Magnetite I Particle" čo bude asi opäť taká klasická páska ako bola v tej dobe u nás UDI-CD Cobalt Sigma, takmer čierna páska, nepriesvitná, aj keď na tejto mi prišli odtiene viac do šeda s miernym naznačením pigmentácie akoby, možno zase len horšie skladovaný kus.
Z eshopu z KE do zbierky pridaná 07/2018.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+4db, špičky +6db, bias 0 až plus
Takže tento krát opäť v plnej sile Maxellovská zvuková dokonalosť, žiadne poruchy, ani kolísanie, totálne bombastický zvuk, žiadne biasové ošahávanie, myslím že hrá aj o niečo čistejšie než zdroj (plusový bias), ako podľa knižky môjho Akai doporučenej kazety typu I.
Predbežne záverom.
Ako do zbierky neviem, na obal si treba zvyknúť, ale niekoho poteší.
No a na nahrávky, v dobrom stave, ja som na zvuku nenašiel nič čo by mi prekážalo ani najmenej, môjmu Akai sadla presne tak ako to má byť, preto vždy hovorím že dobrý stav pásky ako za nova, aj stroj sa poteší a zahrá ako za nova, určite doporučujem, napriek zvláštnejšiemu dizajnu a modernosti sú to úžasné kazety.
PS: k dizajnu kazety z Tonyho videí na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=grzO2BCwlsg&t=154s
https://ez647.sk/cc/maxell_ud1.html#98j
Dnes tu máme pomerne modernú verziu Maxell UD1 pre Japonsko, kde už sa model neoznačuje rímskym číslom, a je to tretia verzia pred koncom modelu, pomerne moderná, ale s originálnym nápadom.
Balenie:
Krabička je takmer taká ako tú čo som prezentoval včera pre staršiu verziu kazety, táto moderná je ale kompletne matná a jemne tmavá.
Fólia je biela s modrým elipsovitým vzorom pre triedu normal, kde sú popisy, teda asi by sa to viac hodilo na ten starší elipsovitý dizajn kazety, ale asi sa tieto myšlienky nestretli v zhodných rokoch
Booklet máte skrátený skladací typ J, s 1,5strany na popis a polepy k jednoduchým fádnym pásikom pridali aj obrázkové symboly.
Samozrejme vzadu na fólii je rozpis všetkých dĺžok, aby bolo z čoho vyberať od skromných 10min až pre nenažratých ľudí ako ja 150min.
Kazeta:
Nový, jedinečný dizajn len pre tento ročník 1998 a len pre radu UD aj keď pre všetky tri triedy kvality.
Kazeta je pojatá moderne bez skrutiek iba s dvomi typmi povrchu matnej a čiarkovanej textúry, teda je tam aj malý lesklý kúsok, totiž kazeta má smutný dizajn, alebo oblúkový dizajn, kde hlavný oblúk je plexi okno a pod ním menší lesklý. Inak už na tejto modernej kazete nie sú prehnane kombinované textúrované povrchy, ale ten nápad je proste super, myslím že si z toho robili na FB a v diskusiách srandu že kazeta by chcela plakať, ale ono stačí otočiť deck hore nohami a kazeta bude veselá, čo sa potom o tape decku asi povedať nebude dať
Osadené posledné moderné cievky Maxell so vzorom, snehovo biele, to je viacmenej také aby sa nepovedalo, tam už v tej dobe sa iné ani takmer nepoužívali a zavádzacia páska je moderná s modrými značkami bezohľadu na dĺžku. Taktiež aj Maxell od istej doby v Japonských kazetách používa tú extra skrátenú zavádzaciu pásku ako aj Sony a TDK v Japonských modeloch, vraj hlavne kvôli reversu a walkmanom, aby ste ušetrili planétu od nadbytočnej spotreby batérií?
Páska:
Tu je uvedené "High Power Black Magnetite I Particle" čo bude asi opäť taká klasická páska ako bola v tej dobe u nás UDI-CD Cobalt Sigma, takmer čierna páska, nepriesvitná, aj keď na tejto mi prišli odtiene viac do šeda s miernym naznačením pigmentácie akoby, možno zase len horšie skladovaný kus.
Z eshopu z KE do zbierky pridaná 07/2018.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+4db, špičky +6db, bias 0 až plus
Takže tento krát opäť v plnej sile Maxellovská zvuková dokonalosť, žiadne poruchy, ani kolísanie, totálne bombastický zvuk, žiadne biasové ošahávanie, myslím že hrá aj o niečo čistejšie než zdroj (plusový bias), ako podľa knižky môjho Akai doporučenej kazety typu I.
Predbežne záverom.
Ako do zbierky neviem, na obal si treba zvyknúť, ale niekoho poteší.
No a na nahrávky, v dobrom stave, ja som na zvuku nenašiel nič čo by mi prekážalo ani najmenej, môjmu Akai sadla presne tak ako to má byť, preto vždy hovorím že dobrý stav pásky ako za nova, aj stroj sa poteší a zahrá ako za nova, určite doporučujem, napriek zvláštnejšiemu dizajnu a modernosti sú to úžasné kazety.
PS: k dizajnu kazety z Tonyho videí na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=grzO2BCwlsg&t=154s
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
netreba otáčať deck ale v boomboxe, kde dávaš kazetu smerom nahor je veselá, som vôbec o tomto dizajne netušil. Neviem či sa mám smiať alebo plakať, proste...asi by som ju chcel, ktovie či tam nedali XLI pás keď ti totak cinká
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
u UDI pásu nemám nejako potrebu robiť čokoľvek s biasom, mne tie kazety hrajú proste parádne, často ich nahrávam bez kalibrácie aby mi to magič nechal zvýraznené ale že by nejak prehnane cinkali, to nie. Záleží čo je pre teba málo a pre mňa prehnane...
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDI-R 46min rok 1985 Made in Japan, model pre Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/maxell_udir.html
Dneska tu máme pomerne takú dizajnovú perlu, aj keď sa jedná v základe o staršiu verziu UDI pásky, tak v tomto modely hráme čiste na dizajn a teda kazeta v kvalite UDI dizajnovaná pre Auto Reverzné stroje. Neviem či to bola v tej dobe práve novinka, alebo kedy Autoreverse ako taký vznikol, ale zrejme zaujímavý marketingový ťah. No a rok kazety taktiež nemusí presne sedieť, je to podľa vintagecassettes, a nenašiel som ani iné verzie farieb a prevedení či ročníkov než dneska prezentovaný. Jediné čo som zistil je fakt že sa robila aj v iných dĺžkach s bežnými cievkami, taktiež v zeleno modrom dizajne.
UDI vs UDI-R.
Na niektorých weboch je uvedený rok UDI-R až na 1987, no popravde neviem, ale ak si porovnáte legendárny dizajn UDI s celostrieborným polepom, tak je jasné že priehľadná kazeta ako táto v tej dobe bolo niečo nové u Maxellu a neslýchané, ešte v takomto prevedení, na jednu stranu sa tvári UDI-R ako moderná priehľadná a farebná kazeta, na druhú stranu má časť toho čo sa prezentovalo ako starý dizajn, ako minca, ktorá ma dve strany. Teda vizuálne je koncept dobovej UDI a tejto reverznej UDI extrémne odlišný.
Čo sa týka pásky, na obale zadnej strany je uvedený MOL +4,5db, a na UDI pre Japonský trh je to taktiež +4,5dB, naozaj tam mohli použiť zhodný pás.
Balenie:
Klasická hranatá Maxellovská krabička, svetlá, v tej dobe klasika.
Booklet veľký skladací typ J s polovicou na popis, štvrtinou so štvorčekmi a štvrtinou s popisom o kazete.
Polepy s drobnými štvorčekmi s modrom nádychu.
Fólia je pomerne jednoduchá a výstižná so zvýraznením Auto Reverse.
Kazeta:
Celé balenie, aj kazeta je ladená v modro zelenej farbe. Konštrukčne sa skladá z dvoch dizajnovo odlišných polovíc, kde priehľadná svetlá vrchná časť má povrch a dizajn ako farebné edície UR-F s tým matným tvarovaným okrajom.
Druhá polovica je modrá nepriehľadaná s malým oknom, ktoré je krátke a veľké cievky tak skoro nevyniknú.
Trecie fólie sú s jednoduchou bielou potlačou, kde predná fólia prezentuje len drobným písmom základné informácie o kazete, ale fólia druhej strany má celoplošné biele čiary, ktoré vyniknú ako poklad pod cievkami pri pohľade taktiež z prvej strany, keďže na druhej strane je tento dizajn zbytočný. Ako celok je to pomerne zaujímavé.
Do toho tie zelené cievky a kladky pripomínajú farebné prevedenie limitovaných Maxell a Hitachi so základnou páskou, ale fakt že kazeta obsahuje dve rôzne farebné polovice tomu dodáva nevšedný efekt.
Osadené cievky veľké, ale staršieho nie veľmi používaného typu s čiarkovanými otvormi po dvojiciach, môj názor je že to vychádza z pôvodnej plnej cievky Maxell, ale nechceli míňať toľko plastu, alebo im to prišlo veľmi podivné mať plné veľké cievky.
Verím že kvalita vedenia pásky vo všetkých smeroch bude riadne dotiahnutá podľa Maxellovských štandardov a že rozdielna farebnosť polovíc robí len optický klam, že to dokopy nesedí
Zaujímavosťou je aj to že človek by čakal vylamovacie jazýčky pre jednu stranu priehľadný a druhú modrý, ale oba sú modré, čo narušilo "rovnováhu" všetkých audiokaziet na svete s jazýčkami, pretože tu sú odliate oba z jednej strany.
A samozrejme že je to len dizajn pre reverzné stroje, ale nahrať a používať to môžete na čomkoľvek v oboch stranách, len to tak nevynikne pri strane B v trojhlavom decku že
Zavádzacia páska so značením oranžovou farbou pre C46.
Páska:
Stredne hnedá so zvýraznenými okrajmi, u rady UDI 1985 je uvedený Ferri-Crystal, takže pravdepodobne to bude aj tu, ak nie novší Epitaxial vzhľadom k nepresnému určeniu roku kazety.
Kazetu som získal z KE, pridaná 12/2019
Akai DX-57, 28.12.2019:
+6db, špičky +8db, bias -8, úroveň výstupu z pásky zhodná so zdrojom
Toto je absolútny víťaz dnešného (kaziet z konkrétneho balíku) testu, a na druhé miesto by som dal National GA 46.
Tak dobrý zvuk som dlho nepočul, toto hraje lepšie než zdroj, je tam výraznejšie basové podanie, excelentnosť a dokonalosť Maxellu v plnej sile a s nádherným dizajnom, dve polovice kazety, dve tváre, veľké cievky. Tam som nedokázal nájsť nedokonalosť ani posun stereováhy, ani náznak k horšiemu.
Predbežne záverom.
Je jasné že táto kazeta má hrať čisto na dizajn, zaujať ľudí, alebo reklamou s reversom, no na nahrávky odporúčam taktiež, ako všetky UDI je výborná, ale do zbierky to bude niečo naozaj zvláštne.
No ako vždy hovorím o nutnosti dobrého stavu, tak toto je jasný príklad toho ako má kazeta hrať po rokoch, keby tam nebolo napísané že je to UDI model, tak si myslím že mám nejakú dobovú XLI či XLI-S pásku v tom.
No a som zvedavý na vaše názory, v čom všetkom by ste takúto kazetu chceli používať.
PS: ešte som si spomenul že presne tento koncept priehľadnej kazety a nepriehľadnej zadnej strany s malým oknom používal aj Sanyo, tuším tiež označené ako vhodné pre Auto Reverse.
https://ez647.sk/cc/maxell_udir.html
Dneska tu máme pomerne takú dizajnovú perlu, aj keď sa jedná v základe o staršiu verziu UDI pásky, tak v tomto modely hráme čiste na dizajn a teda kazeta v kvalite UDI dizajnovaná pre Auto Reverzné stroje. Neviem či to bola v tej dobe práve novinka, alebo kedy Autoreverse ako taký vznikol, ale zrejme zaujímavý marketingový ťah. No a rok kazety taktiež nemusí presne sedieť, je to podľa vintagecassettes, a nenašiel som ani iné verzie farieb a prevedení či ročníkov než dneska prezentovaný. Jediné čo som zistil je fakt že sa robila aj v iných dĺžkach s bežnými cievkami, taktiež v zeleno modrom dizajne.
UDI vs UDI-R.
Na niektorých weboch je uvedený rok UDI-R až na 1987, no popravde neviem, ale ak si porovnáte legendárny dizajn UDI s celostrieborným polepom, tak je jasné že priehľadná kazeta ako táto v tej dobe bolo niečo nové u Maxellu a neslýchané, ešte v takomto prevedení, na jednu stranu sa tvári UDI-R ako moderná priehľadná a farebná kazeta, na druhú stranu má časť toho čo sa prezentovalo ako starý dizajn, ako minca, ktorá ma dve strany. Teda vizuálne je koncept dobovej UDI a tejto reverznej UDI extrémne odlišný.
Čo sa týka pásky, na obale zadnej strany je uvedený MOL +4,5db, a na UDI pre Japonský trh je to taktiež +4,5dB, naozaj tam mohli použiť zhodný pás.
Balenie:
Klasická hranatá Maxellovská krabička, svetlá, v tej dobe klasika.
Booklet veľký skladací typ J s polovicou na popis, štvrtinou so štvorčekmi a štvrtinou s popisom o kazete.
Polepy s drobnými štvorčekmi s modrom nádychu.
Fólia je pomerne jednoduchá a výstižná so zvýraznením Auto Reverse.
Kazeta:
Celé balenie, aj kazeta je ladená v modro zelenej farbe. Konštrukčne sa skladá z dvoch dizajnovo odlišných polovíc, kde priehľadná svetlá vrchná časť má povrch a dizajn ako farebné edície UR-F s tým matným tvarovaným okrajom.
Druhá polovica je modrá nepriehľadaná s malým oknom, ktoré je krátke a veľké cievky tak skoro nevyniknú.
Trecie fólie sú s jednoduchou bielou potlačou, kde predná fólia prezentuje len drobným písmom základné informácie o kazete, ale fólia druhej strany má celoplošné biele čiary, ktoré vyniknú ako poklad pod cievkami pri pohľade taktiež z prvej strany, keďže na druhej strane je tento dizajn zbytočný. Ako celok je to pomerne zaujímavé.
Do toho tie zelené cievky a kladky pripomínajú farebné prevedenie limitovaných Maxell a Hitachi so základnou páskou, ale fakt že kazeta obsahuje dve rôzne farebné polovice tomu dodáva nevšedný efekt.
Osadené cievky veľké, ale staršieho nie veľmi používaného typu s čiarkovanými otvormi po dvojiciach, môj názor je že to vychádza z pôvodnej plnej cievky Maxell, ale nechceli míňať toľko plastu, alebo im to prišlo veľmi podivné mať plné veľké cievky.
Verím že kvalita vedenia pásky vo všetkých smeroch bude riadne dotiahnutá podľa Maxellovských štandardov a že rozdielna farebnosť polovíc robí len optický klam, že to dokopy nesedí
Zaujímavosťou je aj to že človek by čakal vylamovacie jazýčky pre jednu stranu priehľadný a druhú modrý, ale oba sú modré, čo narušilo "rovnováhu" všetkých audiokaziet na svete s jazýčkami, pretože tu sú odliate oba z jednej strany.
A samozrejme že je to len dizajn pre reverzné stroje, ale nahrať a používať to môžete na čomkoľvek v oboch stranách, len to tak nevynikne pri strane B v trojhlavom decku že
Zavádzacia páska so značením oranžovou farbou pre C46.
Páska:
Stredne hnedá so zvýraznenými okrajmi, u rady UDI 1985 je uvedený Ferri-Crystal, takže pravdepodobne to bude aj tu, ak nie novší Epitaxial vzhľadom k nepresnému určeniu roku kazety.
Kazetu som získal z KE, pridaná 12/2019
Akai DX-57, 28.12.2019:
+6db, špičky +8db, bias -8, úroveň výstupu z pásky zhodná so zdrojom
Toto je absolútny víťaz dnešného (kaziet z konkrétneho balíku) testu, a na druhé miesto by som dal National GA 46.
Tak dobrý zvuk som dlho nepočul, toto hraje lepšie než zdroj, je tam výraznejšie basové podanie, excelentnosť a dokonalosť Maxellu v plnej sile a s nádherným dizajnom, dve polovice kazety, dve tváre, veľké cievky. Tam som nedokázal nájsť nedokonalosť ani posun stereováhy, ani náznak k horšiemu.
Predbežne záverom.
Je jasné že táto kazeta má hrať čisto na dizajn, zaujať ľudí, alebo reklamou s reversom, no na nahrávky odporúčam taktiež, ako všetky UDI je výborná, ale do zbierky to bude niečo naozaj zvláštne.
No ako vždy hovorím o nutnosti dobrého stavu, tak toto je jasný príklad toho ako má kazeta hrať po rokoch, keby tam nebolo napísané že je to UDI model, tak si myslím že mám nejakú dobovú XLI či XLI-S pásku v tom.
No a som zvedavý na vaše názory, v čom všetkom by ste takúto kazetu chceli používať.
PS: ešte som si spomenul že presne tento koncept priehľadnej kazety a nepriehľadnej zadnej strany s malým oknom používal aj Sanyo, tuším tiež označené ako vhodné pre Auto Reverse.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ale áno, je to fajnovučká vec, vyzerá to síce ako niečo čo nejak potiahneš a vypadne z toho ovocný bonbon alebo žuvačka ale chcel by som ju. Zvukovo sa ti osvedčila dosť slušne a v tých rokoch to musel byť riadny zjav alebo v týchto rokoch?...
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10239
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
asi pre všetky roky to platí, no a ako si spomínal že do farebných Maxell by sa viac hodil UDI pás, tak to máš presne tu