C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
a aké nahrávky na to zvolíš či už je nahratá, ktorý kazeťák použiješ?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
asi nahratá tak skoro nebude, lebo je pomerne nová, kým sa dostane na rad, budú z nás dôchodcovia
takže aj výber kazeťáku je vo hviezdach a Naj výber na asi všetky kazety 45-55min
takže aj výber kazeťáku je vo hviezdach a Naj výber na asi všetky kazety 45-55min
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Toto je veľmi zaujímavá kazeta. Pôsobí naozaj trochu hračkársky, ale zároveň kvalitne.
Určite patrí do decku, ktorý má veľké číre dvierka. A ešte teda reverz.
Nahral by som na ňu z tuneru výber z hitparády, Celý týždeň počúval a následne premazal novým výberom.
Ano, kvalitnej pásky je na tento účel škoda, ale sama si za to móže s tým dizajnom.
Určite patrí do decku, ktorý má veľké číre dvierka. A ešte teda reverz.
Nahral by som na ňu z tuneru výber z hitparády, Celý týždeň počúval a následne premazal novým výberom.
Ano, kvalitnej pásky je na tento účel škoda, ale sama si za to móže s tým dizajnom.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell CD Capsule 46min rok 1990 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/maxell_cdcapsule.html
Posledná normalka v prehľade Maxell C46 je z rady Capsule v tej extra oválnej krabičke.
Maxell mi príde že sa Japonské modely viac kamarátia s Americkými než s EU, pretože kazety Capsule boli len v Japonsku a USA.
Z histórie Kapsúľ:
1990 Japan:
CD Capsule
CD Capsule I (nie naozaj neviem prečo sú dve Capsule, možno chyba v určení roku na stránkach a táto je možno 1992)
CD Capsule II
Capsule Cologne II
Metal Capsule
USA 1990:
Capsule UDX II
Metal Capsule
1992:
Capsule Normal
Capsule High
Capsule Metal
Zvyčajne by malo platiť pre typ I páska UDI
typ II páska UDII
typ IV páska MX (Metal UD)
Dnešná kazeta, balenie:
Extra oválna tmavá Maxellovská krabička.
Booklet veľký skladací J, tvarovaný podľa krabičky, riadky na popis 1,5strany.
Polepy skrátené, tvarované pre dizajn kazety.
Fólia je presne taká 90siatková, ešte s nádychom 80tych rokov, ktorá sa snaží pomaly preklenúť do nového desaťročia.
Lemovanie, a niektoré popisy sú farebne odlíšené podľa dĺžky kazety, pre C46 oranžová, aj na zavádzacej páske samozrejme
Zadná strana má vo zvyku udávať na niektorých Capsule kazetách aj nejaké tie technické parametre, no a tiež je tam uvedené že sa jedná o UDI pásku. Zaujímavé je že na fólii nie je nič Japonsky, ako by bola kazeta pre EU alebo USA, ale booklet je takmer celý Japonsky.
Kazeta:
Priehľadné telo kazety extra pre väčšinu modelov Capsule som už ukázal vo vlákne C100.
V týchto prípadoch sa jednalo o extra tmavú priehľadnú kazetu, ale dneska je to pomerne svetlá s mierne zelenkastým nádychom. Kazeta je matná z vnútornej strany kazetových polovíc a matný povrch je len v hornom pásiku. Stredové pomyselné okno tvorí kruh, extra lesklý a pekne priehľadný so šikmou hranou, sa divím že také nerobili aj čierne oknové kazety.
Vo vodiacej časti je odliaty úzky pás s textom o oválnej kazete a dymovom mechanizme
Potlač je pomerne pekná, tie šikmé texty sa mi celkom páčia a názov modelu je zase vo farbe podľa dĺžky. Cievky tie staršie luxusné vzorované, ale už len v snehovo bielej farbe.
Páska:
Stredne hnedá, podľa roku výroby tipujem na UDI triedy Epitaxial. Zdá sa že na páske sú jemne biele bodky, tak ako teda zahrá po rokoch?
Kazetu som získal z KE, pridaná 09/2017
Akai DX-57, 29.9.2017:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, vysoký výkon a výšky len podľa chuti mierne doladiť biasom, inak dokonalé. Bez porúch a kolísania, takže zrejme nejaké stopy niečoho na páske nerobia problém pri nahrávke, aspoň nie počas testu.
Predbežne záverom.
Do zbierky pekná kazeta, kvôli oválnej krabičke sa nehodí samostatne do poličky bez opretia o niečo.
Na nahrávky super ako všetky UDI pásky. No stále mi je trochu záhada pre ktoré trhy bola určená, ale iste sa u nás vo svojej dobe také niečo nikdy nepredávalo.
Bonus:
z obrázkov z mailu, kazeta Maxell XLI 46min rok 1985 Made in Japan, Japonská verzia.
https://ez647.sk/cc/maxell_xli.html
O kazete si povieme niekedy keď ju budem mať reálne doma, ale fascinujú ma tie dvojfarebné cievky ako to pekne vynikne v tomto starom dizajne, obrázok na konci galérie.
https://ez647.sk/cc/maxell_cdcapsule.html
Posledná normalka v prehľade Maxell C46 je z rady Capsule v tej extra oválnej krabičke.
Maxell mi príde že sa Japonské modely viac kamarátia s Americkými než s EU, pretože kazety Capsule boli len v Japonsku a USA.
Z histórie Kapsúľ:
1990 Japan:
CD Capsule
CD Capsule I (nie naozaj neviem prečo sú dve Capsule, možno chyba v určení roku na stránkach a táto je možno 1992)
CD Capsule II
Capsule Cologne II
Metal Capsule
USA 1990:
Capsule UDX II
Metal Capsule
1992:
Capsule Normal
Capsule High
Capsule Metal
Zvyčajne by malo platiť pre typ I páska UDI
typ II páska UDII
typ IV páska MX (Metal UD)
Dnešná kazeta, balenie:
Extra oválna tmavá Maxellovská krabička.
Booklet veľký skladací J, tvarovaný podľa krabičky, riadky na popis 1,5strany.
Polepy skrátené, tvarované pre dizajn kazety.
Fólia je presne taká 90siatková, ešte s nádychom 80tych rokov, ktorá sa snaží pomaly preklenúť do nového desaťročia.
Lemovanie, a niektoré popisy sú farebne odlíšené podľa dĺžky kazety, pre C46 oranžová, aj na zavádzacej páske samozrejme
Zadná strana má vo zvyku udávať na niektorých Capsule kazetách aj nejaké tie technické parametre, no a tiež je tam uvedené že sa jedná o UDI pásku. Zaujímavé je že na fólii nie je nič Japonsky, ako by bola kazeta pre EU alebo USA, ale booklet je takmer celý Japonsky.
Kazeta:
Priehľadné telo kazety extra pre väčšinu modelov Capsule som už ukázal vo vlákne C100.
V týchto prípadoch sa jednalo o extra tmavú priehľadnú kazetu, ale dneska je to pomerne svetlá s mierne zelenkastým nádychom. Kazeta je matná z vnútornej strany kazetových polovíc a matný povrch je len v hornom pásiku. Stredové pomyselné okno tvorí kruh, extra lesklý a pekne priehľadný so šikmou hranou, sa divím že také nerobili aj čierne oknové kazety.
Vo vodiacej časti je odliaty úzky pás s textom o oválnej kazete a dymovom mechanizme
Potlač je pomerne pekná, tie šikmé texty sa mi celkom páčia a názov modelu je zase vo farbe podľa dĺžky. Cievky tie staršie luxusné vzorované, ale už len v snehovo bielej farbe.
Páska:
Stredne hnedá, podľa roku výroby tipujem na UDI triedy Epitaxial. Zdá sa že na páske sú jemne biele bodky, tak ako teda zahrá po rokoch?
Kazetu som získal z KE, pridaná 09/2017
Akai DX-57, 29.9.2017:
+4db, špičky +6db, bias -4
Veľmi pekný zvuk, vysoký výkon a výšky len podľa chuti mierne doladiť biasom, inak dokonalé. Bez porúch a kolísania, takže zrejme nejaké stopy niečoho na páske nerobia problém pri nahrávke, aspoň nie počas testu.
Predbežne záverom.
Do zbierky pekná kazeta, kvôli oválnej krabičke sa nehodí samostatne do poličky bez opretia o niečo.
Na nahrávky super ako všetky UDI pásky. No stále mi je trochu záhada pre ktoré trhy bola určená, ale iste sa u nás vo svojej dobe také niečo nikdy nepredávalo.
Bonus:
z obrázkov z mailu, kazeta Maxell XLI 46min rok 1985 Made in Japan, Japonská verzia.
https://ez647.sk/cc/maxell_xli.html
O kazete si povieme niekedy keď ju budem mať reálne doma, ale fascinujú ma tie dvojfarebné cievky ako to pekne vynikne v tomto starom dizajne, obrázok na konci galérie.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
táto kapsula sa mi páči viac ako tá C100, takže v spojení s týmto pásikom ideálna páska do vrecka resp. walku alebo do auta
ale tá XLI je prekrásna to si to zatienil riadne celú kapsulu
ale tá XLI je prekrásna to si to zatienil riadne celú kapsulu
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ešte ju tak mať doma
hej UDI pás je celkom neprekonateľný
hej UDI pás je celkom neprekonateľný
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tak zaujímalo by ma ako hrajú tieto staré XLI a XLI-S
a tie bodky na páse zanechali nejaký oter na dráhe?
a tie bodky na páse zanechali nejaký oter na dráhe?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Najstaršiu XLI-S mám 1980 https://ez647.sk/cc/maxell_xl1s.html
a vyšla mi +2db bias -8, ma už mierne zadropovaný zvuk na výškach, ale dá sa to ešte počúvať, výšky úrovňou ťahajú na zdroj, nebyť jemných dropov, hralo by to dokonale
špičky +4db občas dá tiež, ale opatrne, no má veľmi výrazný basový a ešte výraznejší stredový prednes, je to výraznejšie než na zdroji, vyzerá to na veľmi kvalitnú kazetu, testované na Akai, potom mám až rok 1992
ale mám XLI 54 1988 Japan verziu, ktorá zvláda špičky až +6db, pri biase -8, v podstate hrá takmer ako zdroj, nie je zvýraznené nič, ale ani potlačené, zase na výškach sú mierne dropy, ale menšie než na tej eSkovej starej
biele bodky nenechali pri teste oter, otázne je čo pri celej kazete a oboch stranách
a vyšla mi +2db bias -8, ma už mierne zadropovaný zvuk na výškach, ale dá sa to ešte počúvať, výšky úrovňou ťahajú na zdroj, nebyť jemných dropov, hralo by to dokonale
špičky +4db občas dá tiež, ale opatrne, no má veľmi výrazný basový a ešte výraznejší stredový prednes, je to výraznejšie než na zdroji, vyzerá to na veľmi kvalitnú kazetu, testované na Akai, potom mám až rok 1992
ale mám XLI 54 1988 Japan verziu, ktorá zvláda špičky až +6db, pri biase -8, v podstate hrá takmer ako zdroj, nie je zvýraznené nič, ale ani potlačené, zase na výškach sú mierne dropy, ale menšie než na tej eSkovej starej
biele bodky nenechali pri teste oter, otázne je čo pri celej kazete a oboch stranách
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Maxell UDII 46min rok 1988 Made in Japan, verzia pre Japonsko
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#88j
Začíname Maxell C46 type II, a verziu UDII z roku 1988 som predstavoval ako Európsku kazetu vo vlákne C120.
Niekde som aj písal že to so zložením nebolo tak šialené, aspoň s ich popismi ako u rady normal, v základe sa jedná o staršie pásy Epitaxial tmavej hnedej farby a potom o takmer čierne pásy Black Magnetite, jedine v Japonských modeloch sa mohli označovať mierne odlišne, čo si povieme až k tomu dôjde.
Dnešná Japonská verzia je prakticky rovnaká ako tá Európska C120, ale obal a booklet sú mierne zmenené, teda ako keď som pred niekoľkými dňami porovnával Maxell UR 1988 EU/USA a Japonskú verziu, tak toto je robené na ten štýl obalu.
No a hlavným znakom samozrejme veľké cievky, ktoré nesmú chýbať, len Maxell patril asi k tým najskúpejším firmám na veľké cievky, pretože z tých veľkých firiem ich osádzal najmenej, napríklad táto verzia v prevedení normal nikdy veľké cievky nemala, o metalkách nehovoriac.
Balenie:
tak tu máme klasickú hranatú svetlú Maxellovskú krabičku, booklet veľký skladací typ J s dvoma polovičkami strán na popis a jednou štvorčekovanou, polepy sú rovnaké.
Fólia je ako na hlavnej prednej strane ako u ostatných, tam poznáte že sa jedná o Japonskú verziu hlavne podľa veľkých cievok, prípadne klasických ale vzorovaných, ktoré sa do EU a USA bežne nedávali.
Na webe mám teda dve rovnaké kazety tejto C46 pod sebou, zase len kvôli detailom, že jedna nemá nápis FOR CD na obale, tak ako keď sa jeden dizajn kazety a balenia robí cca 2 roky, tak sa behom tej doby asi vykonajú aj nejaké drobné úpravy a zmeny a potom sme z toho pri zbieraní mierne podráždený
Kazeta:
Tento klasický ovál som už tiež ukazoval mnoho krát od Maxellu, aj potlač je identická s inými trhmi, zase sme pri tých cievkach, čo by hlavný rozdiel. Okrem vzorovania sú snehovo biele, čo aj v prípade prezentovanej Európskej C120, ale niektoré šarže, hlavne tie pre USA trh majú cievky šedé, takže tie drobné rozdiely v kombináciách dráždia zberateľov po celom svete.
Zavádzacia páska s oranžovými značkami pre C46.
Páska:
Tmavšia hnedá, priesvitná, klasická vrstva Epitaxial, teda som si to predstavoval nejak tak, aj podľa technických parametrov v iných ročníkoch, že rozdiel UDI a UDII je technicky hlavne v tom že UDI má vysoký MOL, niekde píšu 4,5db, u novších až 5db, za to UDII ako vstupná trieda typu II má len asi 3,5db.
Za to na výškach je precíznejšia UDII aspoň za nového stavu, potom vyššie modely dobiehajú s MOL aj superferro, ak by niekedy niekoho trápil ten zmysel mať napríklad v ponuke tri druhy normal aj tri druhy High. Niekto z vás k tomu iste napíše viac, faktom je že každej kazete sa nejaká ta hudba hodí, aj vec vkusu či dizajnu
(Preto audiokazety neskladujte v skriniach s oblečením, MOLe vám zožerú veci )
Kazetu som získal v 05/2019.
Akai DX-57, 20.5.2019:
+4db bias -6
Výstup z pásky slabší o 1db cca
Výkonovo pri +4db je dosť na hrane možností, ale výškovo je pomerne presná a čistá, pomerne slušný zvuk.
Žiadne poruchy ani kolísanie, povedal by som že si svoju výškovú precíznosť dosť dobre drží, len netreba na ňu príliš silno tlačiť ohľadne výkonu, ale tak s rozumom.
Stav pásky sa opticky zdá výborný.
Predbežne záverom:
Toto je vysoko zberateľská kazeta, mať doma viacero prevedení USA, EU, biele, sivé, vzorované, veľké cievky, no proste celý hárem zabalených (panien), krasavíc od Maxellu.
Na nahrávky stále dobre použiteľná kazeta, k tomu s tým epickým vzhľadom, keďže Maxell dával veľké cievky prevažne do limitiek v priehľadných telách, ale tento veľký ovál sa na to hodí dokonale.
Odporúčam vo všetkých smeroch, proste Maxell
https://ez647.sk/cc/maxell_ud2.html#88j
Začíname Maxell C46 type II, a verziu UDII z roku 1988 som predstavoval ako Európsku kazetu vo vlákne C120.
Niekde som aj písal že to so zložením nebolo tak šialené, aspoň s ich popismi ako u rady normal, v základe sa jedná o staršie pásy Epitaxial tmavej hnedej farby a potom o takmer čierne pásy Black Magnetite, jedine v Japonských modeloch sa mohli označovať mierne odlišne, čo si povieme až k tomu dôjde.
Dnešná Japonská verzia je prakticky rovnaká ako tá Európska C120, ale obal a booklet sú mierne zmenené, teda ako keď som pred niekoľkými dňami porovnával Maxell UR 1988 EU/USA a Japonskú verziu, tak toto je robené na ten štýl obalu.
No a hlavným znakom samozrejme veľké cievky, ktoré nesmú chýbať, len Maxell patril asi k tým najskúpejším firmám na veľké cievky, pretože z tých veľkých firiem ich osádzal najmenej, napríklad táto verzia v prevedení normal nikdy veľké cievky nemala, o metalkách nehovoriac.
Balenie:
tak tu máme klasickú hranatú svetlú Maxellovskú krabičku, booklet veľký skladací typ J s dvoma polovičkami strán na popis a jednou štvorčekovanou, polepy sú rovnaké.
Fólia je ako na hlavnej prednej strane ako u ostatných, tam poznáte že sa jedná o Japonskú verziu hlavne podľa veľkých cievok, prípadne klasických ale vzorovaných, ktoré sa do EU a USA bežne nedávali.
Na webe mám teda dve rovnaké kazety tejto C46 pod sebou, zase len kvôli detailom, že jedna nemá nápis FOR CD na obale, tak ako keď sa jeden dizajn kazety a balenia robí cca 2 roky, tak sa behom tej doby asi vykonajú aj nejaké drobné úpravy a zmeny a potom sme z toho pri zbieraní mierne podráždený
Kazeta:
Tento klasický ovál som už tiež ukazoval mnoho krát od Maxellu, aj potlač je identická s inými trhmi, zase sme pri tých cievkach, čo by hlavný rozdiel. Okrem vzorovania sú snehovo biele, čo aj v prípade prezentovanej Európskej C120, ale niektoré šarže, hlavne tie pre USA trh majú cievky šedé, takže tie drobné rozdiely v kombináciách dráždia zberateľov po celom svete.
Zavádzacia páska s oranžovými značkami pre C46.
Páska:
Tmavšia hnedá, priesvitná, klasická vrstva Epitaxial, teda som si to predstavoval nejak tak, aj podľa technických parametrov v iných ročníkoch, že rozdiel UDI a UDII je technicky hlavne v tom že UDI má vysoký MOL, niekde píšu 4,5db, u novších až 5db, za to UDII ako vstupná trieda typu II má len asi 3,5db.
Za to na výškach je precíznejšia UDII aspoň za nového stavu, potom vyššie modely dobiehajú s MOL aj superferro, ak by niekedy niekoho trápil ten zmysel mať napríklad v ponuke tri druhy normal aj tri druhy High. Niekto z vás k tomu iste napíše viac, faktom je že každej kazete sa nejaká ta hudba hodí, aj vec vkusu či dizajnu
(Preto audiokazety neskladujte v skriniach s oblečením, MOLe vám zožerú veci )
Kazetu som získal v 05/2019.
Akai DX-57, 20.5.2019:
+4db bias -6
Výstup z pásky slabší o 1db cca
Výkonovo pri +4db je dosť na hrane možností, ale výškovo je pomerne presná a čistá, pomerne slušný zvuk.
Žiadne poruchy ani kolísanie, povedal by som že si svoju výškovú precíznosť dosť dobre drží, len netreba na ňu príliš silno tlačiť ohľadne výkonu, ale tak s rozumom.
Stav pásky sa opticky zdá výborný.
Predbežne záverom:
Toto je vysoko zberateľská kazeta, mať doma viacero prevedení USA, EU, biele, sivé, vzorované, veľké cievky, no proste celý hárem zabalených (panien), krasavíc od Maxellu.
Na nahrávky stále dobre použiteľná kazeta, k tomu s tým epickým vzhľadom, keďže Maxell dával veľké cievky prevažne do limitiek v priehľadných telách, ale tento veľký ovál sa na to hodí dokonale.
Odporúčam vo všetkých smeroch, proste Maxell
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
hľadám na tej kazete niečo za čo ju sprdnúť, niečo čo mi vadí, nemám rád tento oválny dizajn ale u tej UDII to asi ide pre tú kombináciu farieb a nálepky sú tiež celkom dobré. Ja neviem asi dobré a mám rád tento UDII pásik, viem si predstaviť mať 10ks nahratých z CD, LP, Tuner s dolby aj bez
otázka, čo je pre vás dôležitejšie?
1. MOL
2. Nízky šum a hluk kazety
otázka, čo je pre vás dôležitejšie?
1. MOL
2. Nízky šum a hluk kazety
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja tak nejako šum nevnímam keď stále hrám s dolby, ale keď je vysoký MOL, tak je šum menej výrazný či?
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
keď používaš C tak tam už je šum bezpredmetný
MOL samozrejme umožňuje zvýšiť odstup od šumu ale pás, ktorý má vyšší MOL neznamená automaticky, že má aj väčší dynamický rozsah ako pás s nižším MOL
MOL samozrejme umožňuje zvýšiť odstup od šumu ale pás, ktorý má vyšší MOL neznamená automaticky, že má aj väčší dynamický rozsah ako pás s nižším MOL