C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

National GA 46min rok 1987 Made in Japan by TDK, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/national_ga.html

Včera sme začali farebnou, ale základnou ferro National, dneska prejdeme v rámci daného ročníku na vyšší model ferro, ale pozrieme sa dneska na ponuku a hierarchiu National TDK kaziet pre typ I a II v priehľadných kazetách.
http://www.vintagecassettes.com/matsush ... tional.htm
Takmer celá rada je postavená na priehľadných kazetách TDK v dizajne ako som predstavil včera u tej farebnej verzie, ako raz Nstar písal, je to zaujímavá myšlienka kvalitnejšej pásky v základnom priehľadnom tele. No myslím že nie pre každého je táto kombinácia príťažlivá, ale iste to má svoje čaro.
typ I:
NA - vyzerá to na základný ferro, alternatíva TDK D
GA - dnešná kazeta, bude asi TDK AD, a od tohto modelu vyššie sa používajú veľké cievky pre C46.
GA-X - už to pôsobí zvláštne v tomto type kazety, no a neviem sa rozhodnúť AR, alebo AR-X, alebo niečo iné?
typ II:
HA - tu sa kladie otázka začali v hierarchii na SF páske, alebo priamo na SA?
HA-X - toto už je vyslovene provokatívne SA, alebo SA-X ? si neviem predstaviť oficiálny predaj pásu SA-X v základnej priehľadnej kazete :D
No a tieto modely sú pomerne obtiažne dostupné, ak náhodou tak tie vyššie sú nejako podivne drahé, tá prvá NA sa dá občas zohnať aj celkom skoro rozumne.
Celá rada v podstate stojí na bielych fóliach a trojuholníkových symboloch v opakujúcich sa či príbuzných farbách, ono to občas celkom splýva, ale mať to v zbierke kompletné by bolo pomerne zaujímavé.

Dnešná kazeta, balenie:
Krabička je hranatá, hrubá, svetlá s logom Made in Japan, presne taká ako u včerajšej.
Booklet už je veľký skladací typ J, až 1,5strany na popis a len štvrtina sú info o kazete, samolepiek je viac, ale sú pomerne nudné.
Fólia je teda v základe biela s modrým a zeleným symbolom, na 80te roky je to prijateľné a pekne cez to vidieť že sa jedná o priehľadné kazety, do očí bijúce že je to TDK, kdežto u farebnej včera cez tú mliečnu to nebolo na prvý pohľad celkom jasné, ale tu to pôvod nezakryje ani zmena v textúre povrchu tela kazety.

Kazeta:
Priehľadná klasika TDK D bez stredovej mreže, ako som popisoval včera, je jasná priehľadná, len mierne tmavšia s peknou potlačou, kde chválim že farby modelu sú kontrastné na potlači vo forme dĺžky kazety.
Cievky TDK s červenou svorkou je taká klasika, veľké alebo malé štandardné podľa dĺžky.
Zavádzacia páska typicky s priečnymi čiarkami červenej farby u TDK C46 aj C60.
Je zaujímavé ako je jedna svorka na cievke výrazne vyblednutá.
Zaujímavosťou je že modelová rada je uvedená na vintagecassettes ako 1987-1988, ale táto kazeta bola vyrobená v roku 1986, takže s tým prišli pomerne skoro.

Páska:
Nevyzerá ako moderné TDK AD, ale je tam výrazne veľká priesvitnosť, no nechcelo sa mi už hľadať staré modely a porovnávať pás s tými z 80tych rokov, tak predpokladám že to bude AD páska ako hneď druhá v poradí hierarchie TDK.

Kazetu som získal v 12/2019, test Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 28.12.2019:
+4db, špičky až +8db, bias -8, úroveň výstupu z pásky zhodná so zdrojom
Vyzerá to na Japonskú AD pásku v priehľadnej kazete s veľkými cievkami, excelentný stav aj výkon, výškovo, výkonovo kazeta prekonáva očakávania, takto si predstavujem že hrali kazety za čerstva s tým rozdielom že bias musel byť na pluse.

Predbežne záverom:
Ako zberateľská záležitosť možno nie je tak pekná a výrazná, ale aj tak by bolo skvelé mať celú radu, ale proste trh je na nich dosť lakomý a drahý.
Na nahrávky, je naozaj dobrá, ako AD v plnej sile, až na to podbiasovanie, je proste úžasná, a veľmi môžem odporučiť myslím že akékoľvek tieto kazety National od TDK sú tak dobré ako samotné TDK z tej doby, kto má TDK rád a vie čo od nich očakávať, tak smelo do tejto modelovej rady.

Jenisatko:
Aj ja mám rád modrú, len mi vždy trochu či viac prekážali tie mliečne farby kaziet, inak super.
Parametrovo, v podstate je to čistokrvná TDK.
Prílohy
IMAG0877.JPG
IMAG0878.JPG
IMAG0074.JPG
IMAG0075.JPG
IMAG0076.JPG
IMAG0077.JPG
IMAG0078.JPG
IMAG0079.JPG
IMAG0080.JPG
IMAG0081.JPG
IMAG0082.JPG
IMAG0083.JPG
IMAG0084.JPG
IMAG0085.JPG
IMAG0935.JPG
IMAG0936.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Toto sú veľmi zaujímavé kazety, váčšinou ma tieto prebrandované TDK (a podobne) nechávajú chladným ale tu je to zaujímavé.
FA, sa mi viac páči vzhľadom a tento pásik čo tu je by mne stačil ale prijal by som obe na nahrávky z LP
Dobre by vyzerali v EZ mechanike
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

National Angrom X46DU rok 1985 Made in Japan, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/national_angrom_xdu.html

Dneska sa dostávame k naozajstnej technologickej perle v oblasti audio kaziet. A to k samotným začiatkom naparovanej kovovej pásky.
Približne v roku 1984 Matsushita predstavila prvé kazety označené Angrom, ktoré obsahujú revolučnú technológiu naparovaného kovu. Kazety boli prispôsobené všetkým trom triedam I, II a IV.
Spoločnosť tieto kazety predávala asi len v rokoch 1984-1988cca, pretože boli mimoriadne náročné na výrobu, z finančného aj technologického hľadiska a zrejme vôbec nespôsobili revolúciu v audiokazetovom svete. Uspeli však v oblasti analógového videa a v oblasti digitálneho záznamu, či už zvuku, obrazu, alebo proste počítačových dát a tieto techniky sa pomerne dlhé roky, dalo by sa povedať ešte donedávna používali aj v oblasti profesionálneho zálohovania dát, kým túto technológiu nenahradil dokonalejší ferrit bárnatý, o ktorom som písal vo vlákne technologických noviniek v oblasti magnetickej pásky.
Táto technológia sa používa aj napríklad pri výrobe CD, DVD, Bluray a pod diskov pri pokovovaní disku, alebo v mnoho iných výrobných odvetviach, ako je napríklad pokovenie skla, keby ste nevedeli ako sa robia žiarovky so strieborným vnútrom a pod.
Ale vráťme sa k naším audiokazetám Angrom. Firma tieto kazety predávala pod značkami National a Technics, ale aj pre OEM partnerov, napríklad existovali Angrom mikrokazety do diktafónu, teda môžete si byť vždy istý ak narazíte na Angrom označenie na akejkoľvek kazete, tak sa jedná o naparovanú technológiu od Matsushity.
Na fóre som ukazoval fotky katalógu Technics a spravil primitívny preklad, kde sa firma aj rozpisuje ohľadne danej technológie.

No a ja tu zopakujem niektoré fakty.

Bežný magnetický pás:
Jemne mletá hrdza, teda oxid železa, alebo iné oxidy či čistý kov v podobe prášku sa zmieša zo spojivom, ktoré sa nanáša na obyčajný PET plastový film, potom sa kalandruje a pod. veci aby bol čo najhladší, no proste výroba bežnej pásky, kde sa kvalita určuje použitým materiálmi o ktorých sme tu už veľa písali a ešte veľa písať budeme. Viacmenej ten výrobný proces je ale vždy rovnaký. No a ohľadne pásov Metal, alebo Videokaziet s páskou metal sa používa oficiálne označenie MP - Metal particle. U vybraných modelov audiokaziet ktoré majú názov ME sa jedná o obchodné označenie názvu, ktoré nemá s technológiou výroby nič spoločné, preto si netreba mýliť napríklad JVC ME audiokazety s naparovanou metalkou, pretože v tomto prípade znamená ME - Metal Excellence.
Jednou z nevýhod magnetickej vrstvy so spojivom je fakt že aj u najdrahších kaziet dosahuje povlak maximálne 50% magnetickej hustoty častíc, zvyšok sú proste len pomocné látky spojiva, aby to držalo pokope ako sa hovorí. Hmm v oblasti potravín by som to nazval emulgátormi, éčkami, ktoré tam proste musia byť, proste pretože :D

Metal Evaporated:
Proces výroby naparovanej pásky je v novom filme PEN (Polyetylénnaftalát),Ktorý znesie vysoké teploty výrobného procesu. Vo vákuu sa tak na film nanášajú molekuly kobaltu, čo zabezpečí 100% magnetizovateľný povrch pásu, lepšie rozloženie a tvar častíc by mal znižovať šum. No toľko asi informácie z letáku.
No ale čo hovoria dnešné názory odborníkov a zberateľov na pásky Angrom?
Našiel som názory, že naparovaný kov tvorí mimoriadne tenký povlak a pre analógové audio je nedostatočný, pretože nemá fyzickú hĺbku kde by sa magneticky usadili dlhé vlnové dĺžky, teda pás by mal excelentné výšky, ale žiadne basy. Na druhú stranu pre aplikácie videa a digitálnych dát sú to ideálne vlastnosti, preto pre všetkých čo niekedy skúšali audio záznam napríklad na DAT či DDS pásy previnutím pásky do audiokazety boli asi sklamaný prílišnou ostrosťou nahrávky a nízky výkonom v oblasti basov.
Matsushita o tomto probléme už zrejme vedela, keďže ako píšu mali už v tej dobe dlhoročné skúsenosti s naparovaním kovov v iných oblastiach. No a preto svoje Angrom pásky vybavili dvojitým povlakom, spodná vrstva je teda klasická ferrokobaltová zmes pre podporu fyzickej hĺbky materiálu a zároveň vykrytia celej frekvenčnej odozvy zaznamenávaného audio signálu, vrchný povlak je prezentovaný naparovaný kov. (ako som kedysi spomínal že kovové pásky nie sú z čistého železa, ale z čistého kovu, teda v tomto prípade kobaltu, čo dokazujú materiály ku kazetám Angrom, alebo aj niektoré názvy častíc metaliek kaziet Maxell, či všetci výrobcovia používali do metaliek kobalt, alebo bolo viacero pokusov, to je stále zahalené tajomstvom, ale stále behom času sa odhaľujú nové skutočnosti po mikroskopických kúskoch)

No mne nie je jasné aký základ a zloženie a celý proces fungoval pri výrobe kaziet rôznych tried, či použili všade kobaltový základ, alebo u normalky len bežný ferro základ s napareným kobaltom, ale vzhľadom k tomu že mali viacero druhov kvalitatívnych tried, tak by som povedal že možné je všetko :)

Problémy:
Napríklad u Hi8 ME kaziet boli prísne podmienky skladovania a slušného správania, inak sa vám aj nová kazeta začala olupovať, teda tvrdí sa že to platilo pre prvé roky výroby týchto kaziet. V prípade audiokaziet Angrom nemám takmer žiadne ďalšie informácie o trvanlivosti, ale raz som narazil na jednom Ruskom fóre na fotky audiokazety Angrom s páskou, ktorá vyzerala ako kov poliaty kyselinou, takže zrejme to nebolo tak ružové ako sa písalo, technologický prevrat a novinka? áno, ale ohľadne životnosti to zrejme budú najcitlivejšie pásky čo poznám. Ja mám zatiaľ tri rôzne kusy audiokazety Angrom v zbierke, ale vyzerajú byť v poriadku, no ale máme toto fórum takže môžem spamovať do zblbnutia že? ak by niečo :D


National rada 1985:
V triede normal vidíme model G-DU a vyšší X-DU, ten prvý som práve mal možnosť vidieť ako zničený pás o ktorom som písal v predošlom odstavci, a X-DU máme dneska v teste. Ako sa asi kvalitatívne tieto pásky odlišovali? naozaj sa mohlo jednať o rozdielny magnetický základ pod naparenou kovovou vrstvou? napríklad jedna bude ferro a druhá superferro s kobaltovým základom?
HG-DU je typ II s naparovanou kovovou vrstvou, tento nemám ale vo vzdialenej budúcnosti ukážem starší model Angrom typu II.
MX-DU tak toto je typ IV, ale netuším čo do metalky použili ako podkladový základ, túto kazetu konkrétne taktiež nemám, ale v prípade metalky mám novšiu verziu Angrom, ktorú si ukážeme najbližšie.

VHS:
Panasonic bol veľmi známy vysokou kvalitou a jedinečnými technológiami vo VHS kazetách, ktoré vyrábal sám a v niektorých prípadoch ho zatiaľ bez akýchkoľvek indícii z internetu podozrievam že do vybraných kaziet používal Angrom technológie, je to môj osobný názor, ale na druhej strane dobre vyladené na video aplikácie by sa to hodilo a bolo by to naozaj jedinečné.
V jednom prípade som prezentoval na fóre VHS-C kazetu Panasonic, ktorá mala čierny pás na povrchu a hnedú farbu pásu na spodnej strane, môj osobný dôkaz na základe ktorého reálne podozrievam že by na tom mohol byť kus pravdy.

Dnešná kazeta, balenie:
My si ukážeme teda vyššiu radu normal Angrom kazety X-DU.
Svetlá hranatá krabička, má po okrajoch mierne bodkovaný povrch, hviezdicové stredovky a v rohu malý nápis Made in Japan. Dneska sa teda nebudeme baviť o OEM TDK, i keď je tu malá indícia, ale zatiaľ sa budeme držať toho že je to originál dizajn National Japan, žiadny TDK ani OEM.
Booklet je krátky len s jednou stranou na popis, druhá ukazuje pekne zloženie pásu Angrom v reze a popis k tomu. Samolepky sú dosť fádne a túto krásnu kazetu by som nimi asi nikdy nemohol poničiť.
Fólia, tak mne sa to mimoriadne páči, všetky Angrom tejto rady 1985 sú mimoriadne príťažlivé, a kombinácie žlto čiernej fólie a strieborného polepu kazety, to ma proste fascinuje a k tej kovovej normalke mi to mimoriadne pasuje.

Kazeta:
National mal niekoľko jedinečných dizajnov a dneska sa bude jednať o celopriehľadnú kazetu v svetlo čírej farbe. Konštrukčne sa jedná o rovné hrubé steny tela kazety s pomerne jednoduchým vedením pásu, nič zložité a extra tam nie je, a povrch tela je v hornej aj dolnej časti zmatnený bodkami, je to celkom príjemné na dotyk. Na kazete je celoplošný metalický polep v pôvodnej striebornej farbe a čiernym textom doplnený o bledozelený pásik a logo A - Angrom. Ja som osobne nikdy veľmi nevyznával celopolepené kazety, ale toto je výnimka, a keď je to pekne spravené ako u TDK 1986 alebo Maxell tak sa mi to páči až príliš.
Zaujimavá je aj trecia fólia, ktorá je hladká v strede ale po okrajoch má jemnú mriežkovanú šikmú štruktúru, tiež klasický znak tohto výrobcu, aj o tom písali v katalógu na ktorý som robil preklad.
Cievky sú zvláštne, svorka C je taký základ, farba je sivá až strieborná, vyzerá akoby boli dodatočne farbené a mali mierny matno kovový lesk. Ale najzaujímavejšia je tá štruktúra dizajnu cievky, tie kazety na fotkách všade na nete na mňa vždy pôsobili ako malé zrkadlá na cievke, alebo mierne umelecké fotky upravené cez fotoshop, tak som bol vždy veľmi zvedavý čo je za tým až raz budem mať takú kazetu v rukách. No a je to len striedanie šikmých plošiek hore a dole, čo v kombinácii s tou mierne lesklou farbou robí zaujímavý efekt.
National/Technics väčšinou používa tieto cievky štandardnej veľkosti, ale občas aj veľké cievky, tiež trochu zvláštne, ale o tom nabudúce.
Celkovo je chod pásky na dotyk mimoriadne jemný, ľahký a plynulý, myslím že odviedli dobrú prácu.
Mne celý vzhľad tejto kazety príde ako z iného sveta, niečo mimoriadne jedinečné a neopozerané v kazetovom priemysle.
Zavádzacia páska je matná, taká klasika.

Sériové číslo:
Mierne evokuje štýl TDK, dokonca aj dekódovanie roku by fungovalo a ukazuje presne 1985. Na fórach sa hovorí že im to naozaj vyrábalo TDK v dizajne podľa návrhu Matsushity a sami si robili len pásku, no neviem, ale je to možné, min u tej novej určite, tak zatiaľ to necháme ako nepotvrdenú domienku.

Páska:
takže veľa som už o tom dneska písal a musím znovu. Povrch je v podstate čierny, narozdiel od bežnej metalky je mimoriadne lesklý až to kričí ako zrkadlo, ale spodok je stredne svetlo hnedý, ako u obyčajnej ferro pásky, trochu by to pripomínalo ferrochrom typ III, ak by nebol povrch tak zvláštny. Čo sa týka stavu pásky, tak sú tam občas vidieť nejaké bodky alebo kryštáliky, ale vo veľmi malom množstve, povedal by som že je vo veľmi dobrom stave. No a páska presvitá, aj keď málo, ale je to vidieť aj na foto, čo je ďalší poznatok, ME aj keď sú to metalky tak presvitajú, už som si to overil aj u vybraných Hi8 videokaziet.

Kazetu som získal v 09/2018, test len z Akai inak prázdna, a budem musieť byť veľmi trpezlivý kým príde táto kazeta na rad testov a nahrávok, ale som mimoriadne zvedavý.

Akai DX-57, 16.9.2018:
+4db, bias -6
Ako čakal som nejaký totálny zázrak, ale samozrejme je to len typ I, napriek tomu po tých rokoch veľmi dobre. Výkon je trochu na hrane, ale myslím že stále pre väčšinu postačuje, trochu ubrať bias, ale funguje to lepšie než na mnohích zostarnutých kazetách typu I. Živosť nahrávky tomu rozhodne nechýba, len ten výkon je až príliš závislý na znižujúcom sa nastavení biasu, celková vyváženosť zvuku, azimutu a dojmu je veľmi dobrá až výborná. Kazetu testoval aj Tony z GB na youtube, vravel niečo o troche dropov, inak fajn. Ja by som len dodal že zvuk tej kazety je veľmi pekný až svojský a jedinečný.

Predbežne záverom:
tak toto je priam zberateľská bomba. Celá rada Angrom by sa dala rovnať zlatými tehlami, ich výskyt je malý a ceny vysoké. Aj Keď kto by veľmi chcel, tak metalky od stovky eur vyššie, ale tieto žlté normal boli tuším trochu rozumnejšie v mojom prípade bola cena v roku 2018 950KC, čo nie je málo, ale vzhľadom k raritnosti, zloženiu, technológii a porovnanie dnešných cien s Angrom typu IV, alebo značky Technics je to ešte dosť dobré.
Na nahrávky teda funguje slušne na Akai, no problémy s naparovaným kovom pre neho typické a životnosť nie sú známe, až na ten jeden spomenutý prípad vyššie, tak naozaj netuším, je to totálne neprebádané územie.
Možno by mohol pomôcť niekto kto aktívne nahrával aspoň Hi8 ME, alebo mini DV či podobné formáty.
No ale ak sa vám podarí, berte to, už nikdy v živote asi na podobnú perlu nenarazíte a to myslím z technického hľadiska.

No a uvítal by som k tejto téme čo najviac názorov. Pre rozsiahlosť problematiky dneska ani nestihnem spraviť príspevok do témy Video8.

Ešte doplním zvláštnosť, Matsushita je autor, ale nikdy nerobili Hi8 ani Video8 pásy, kde sa to vyskytlo prvýkrát v oblasti videa, za to s tým prišlo Sony ako novinka ME technológia, tie vzťahy sú niekedy fascinujúce...
Prílohy
IMAG0043.JPG
IMAG0044.JPG
IMAG0098.JPG
IMAG0099.JPG
IMAG0100.JPG
IMAG0101.JPG
IMAG0102.JPG
IMAG0103.JPG
IMAG0104.JPG
IMAG0105.JPG
IMAG0106.JPG
IMAG0107.JPG
IMAG0109.JPG
IMAG0110.JPG
IMAG0111.JPG
IMAG0112.JPG
IMAG0113.JPG
IMAG0128.JPG
IMAG0130.JPG
IMAG0131.JPG
IMAG0132.JPG
IMAG0133.JPG
IMAG0134.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ten dizajn neni úplne pre mňa ale naživo to bude pôsobiť lepšie asi. Každopádne by som si pozrel fotky z EZ mechaniky. Jednoznačne to je ale zaujímavosť a rád by som to vyskúšal. Ako je to so šumom, je to tichšie ako klasická normálka alebo kobaltnormal? V tých VHS by to dosť dávalo zmysel
klobúk dole za takýto článok, to si si dal prácu, koľko to trvalo?
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Je to veľká zaujímavosť.
Niečo mi na nej dizajnovo nešmakuje a bude to asi tá veľkoplošná nálepka. Tá sa na priesvitné telá nehodí. Fólia pekná a aj booklet a cievky zaujímavé. Bral by som ju za 20€. :lol:
Poriadny zberateľ by ju mal mať, podobne aj kazetu Luxman s nastavovaním azimutu. To sú také exotiky, jedna páskou a druhá telom.
Jenisatko
mazák
Príspevky: 111
Dátum registrácie: Piatok, 18. Septembra 2020, 09:07

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Jenisatko »

Jak jsi napsal, že jsi čekal nějaký totální zázrak, nedivím se. Audiokazety typu I například TDK AD-X nebo TDK AR-X překonala ve II snad jen TDK SA-X ale ani ta neměla takový ,, MOL" jako výše uvedené. Samozřejmě, že musí být velmi dobře skladovány. Tyto audiokazety ve sbírce nemám a není to úplně můj styl, ale věřím parametrům i tomu, že jsou velice kvalitní. Bohužel jsem velmi nedostupné a drahé. Jinak, díky za velice čtivý článek a za tu hromadu času kterou tomu věnuješ.
Prílohy
TDK    AD - X  90  1985 - 1987 US   01 přední strana.JPG
TDK    AD - X  90  1985 - 1987 US   02 zadní strana.JPG
TDK    AR-X 90  1990 - 1995 US   01 přední strana.JPG
TDK    AR-X 90  1990 - 1995 US   02 zadní strana.JPG
TDK   - SA-X 90  1985 - 1986 US  01 přední strana.JPG
TDK   - SA-X 90  1985 - 1986 US  02 přední strana.JPG
TDK   - SA-X 90  1985 - 1986 US  03 přední strana.JPG
TDK   - SA-X 90  1985 - 1986 US  04 boční strana.JPG
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Cena tej kazety závisí od toho kde sa kupuje a skutočne sa stále dá zohnať za rozumné peniaze :D Neviem či konkrétne túto nemám v dvoch kusoch. Zase kazety Technics Angrom, tak za to sa dá kúpiť niečo podstatne dôležitejšie :D
Dizajnovo sa mi to príliš nepáči, ale je to veľký odklon dizajnu v daných rokoch od toho čo sa bežne produkovalo a preto je krásna. V danej dobe to musela byť rovnako raritná kazeta ako teraz.
Ale keď mne stačia tie XLII :lol: :lol:
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

National Angrom MA-DU 46min rok 1988 Made in Japan, pre Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/national_angrom_madu.html

Keďže Angrom pre typ II mám v inej dĺžke tak sa vrhneme rovno na metalku. Verzia 1988, ako som spomínal predvčerom hierarchiu priehľadných kaziet National v TDK tele s TDK páskou od základnej ferro po vysokú High, tak metalka v tejto zostave bola jedine táto Angrom, ktorá už nebola priehľadná, ale používala originál dizajn National/Technics.
Bola to asi posledná verzia Angrom audiokazety v predaji, v tejto zostave okrem metalky už žiadne iné Angrom neexistovali.

Balenie:
Hranatá svetlá krabička s rovnakým dizajnom ako tá včerajšia, teda originál National Made in Japan.
Fólia je s metalickou potlačou, mierne sa síce odlišuje od tej celej rady a zároveň tam aj pasuje :D
Booklet veľký skladací typ J, 1,5strany na popis a nálepky síce nudné farebnosťou ale tvarom sú do písmena C, presne pre daný dizajn kazety.

Kazeta:
Toto je originálny návrh dizajnu National a Technics, veľké okno mierne posunuté aby bolo vidieť takmer celú jednu cievku a druhú takmer vôbec, s peknou textúrou povrchu a výrezom pre atypické polepy. Vodiaca časť je v štýle tej priehľadnej, teda jednoduchosť a funkčnosť, trecia fólia s minule prezentovaným vzorom šikmej mreže.
Cievky do tejto rady použili veľké TDK s červenou svorkou, teda tu sa viac potvrdzuje tá spolupráca s TDK, kde už neboli pôvodné National cievky ako zvyčajne, ale priamo TDK, no nevyzerá to zle. Sériové číslo tak ako včera, aj dneska vyzerá na TDK skrátenú verziu kde by rok sedel na 1988.
Kazeta obsahuje metalický polep na výšku na boku kazety.
Zavádzacia páska matná bez značenia.

Páska:
Táto Naparovaná metalka má zvláštny akoby matný povrch, ale pritom je mimoriadne lesklá, spodná strana už nemá odlišnú farbu ako u včerajšieho modelu, predpokladám že ako poklad použili možno MP metal vrstvu a na to naparovaný kov, alebo bol ako podklad nejaký oxid s kobaltom? no vyzerá to tak, zase len môj názor, že podkladové nátery zodpovedali typom a hierarchii kaziet a len vrchná časť bola naparovaný kov. Páska tento krát ani nepresvitá.

Kazetu som získal v 04/2018, test len Akai, inak prázdna, taktiež sa na jej ďalšie testovanie mimoriadne teším aj na ostrú nahrávku. Inak cena v tej dobe bola 2700KC, to je pomerne dosť a to je ešte malá cena v porovnaní s tým ako sa predávajú dnešné Angrom typ IV a k tomu ak ich zoženiete pod značkou Technics.

Akai DX-57, 16.4.2018:
+6db, bias 0
Zvukovo je mierne jemnejšia aj výškovo nepatrne menej agresívna než zdroj, ale dojmy ako pri tom výkone a biase sú viac než dobré, teda podľa chuti sa dá bias aj mierne ubrať, žiadne poruchy ani kolísanie, veľmi slušný výsledok vzhľadom k veku a citlivosti technológie si naozaj drží svoje parametre, má taktiež svojský charakter, možno by som povedal že agresívnosť zvuku mierne ukľudní a prednes je presný, ale nie tak prehnaný ako na zdroji, pridáva istú jemnosť, akoby ste mierne ubrali paru, čo môže byť aj na škodu, alebo možno aj nie, ide o to čo sa komu páči, ale ja to proste takto popísať dobre neviem a musel by si túto kazetu každý vyskúšať osobne.

Predbežne záverom, ďalšia zo zberateľských periel v zaujímavom dizajne kazety a technologicky zaujímavou páskou.
Cenovo samozrejme je to prehnané a šialené, ale keby sa niekedy podarilo, netreba váhať.

Nstar:
ja by som sa z toho dizajnu aj pos... :D ale nebudeme to preháňať, naživo je to vždy iné než na fotkách a videu, no a na mechanike to bude ešte nadlho kým sa to tam dostane, dúfam že neumreme na starobu do tej doby :D
Šum nikdy nejak veľmi nevnímam, v tom fakt zanedbávam pásky, lebo mne nikdy nešumia pásky tak veľmi, aby som o tom musel písať.
Včera som začal písať o 18.00 a dokončoval po ôsmej večer čo mi nevyhovuje vôbec nakoľko mám nočnú a dneska tiež to je natesno. Strašne ma mrzí že potom ostatné veci tu ležia a proste nemám čas dať ani ten Akai dokopy a potom nie sú ani testy.

Nec:
správne, preto treba obťažovať Stana nech ju za tie lepšie ceny ponúkne ostatným :P

Stano: tak už aby si zohnal pre nás za lacno celú kolekciu Angromov všetkých verzií a značiek, už sa neviem dočkať.

Jenisatko:
Tie AD-X v tom prevedení už majú dneska tiež cenu zlata.
Prílohy
IMAG0639.JPG
IMAG0640.JPG
IMAG0114.JPG
IMAG0115.JPG
IMAG0116.JPG
IMAG0117.JPG
IMAG0118.JPG
IMAG0119.JPG
IMAG0120.JPG
IMAG0121.JPG
IMAG0123.JPG
IMAG0124.JPG
IMAG0125.JPG
IMAG0729.JPG
IMAG0730.JPG
IMAG0731.JPG
IMAG0732.JPG
IMAG0733.JPG
IMAG0734.JPG
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Na ebay sa lacno kúpiť nedá, lebo tam už asi nie je Hasterman. My sme malý trh a sami medzi sebou si kurevsky navyšujeme ceny, žiadna kolegialita, česť výnimkám.
Spravidla sa dá dobre kúpiť od človeka, čo sa na kazety a zbieranie vykašle, povedal by som dostane rozum :lol:


Táto metalka je nádherná, zaobstarám si, ale ako Technics :D
Sedí mi na nej úplne všetko, krásna kazeta. Dizajn je taký Technics :D
Tuším si niekde spomínal olupovanie toho naparovaného kovu.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Zatiaľ to nevyzerá žeby sa tieto moje dve kazety chceli olupovať, vyzerajú obe dosť slušne, čas ukáže.

K tej kolegialite, každý chce len zarobiť, ja som dneska zistil že už nemám zľavu v istom hifibazáre, pritom minulý mesiac tam ešte bola.

Môj kazetový kolega z ČR sa pozrel na ponuku a ceny HB a pýtal sa ma či sme mali nejakú menovú reformu :D
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Keď som sem na fórum prišiel, všetci nadávali aké sú drahé kazety :lol: a dnes je to minimálne raz tak drahé, ale začal sa trochu spomaľovať trh, vyčerpal sa(ale len trochu)
Ale kašľať na ceny :lol:, keď mi kazeta príde drahá nekúpim ju, keď ju chcem kúpim.
Angrom je rarita a Technics je obrovská rarita, kto chce tak zaplatí, skutočne ich veľa nie je.
Ešte aj tí Japonci zošaleli za kazetami.
Ja mám čas a nepotrebujem dávku každý mesiac ako ty🤣🤣
Vždy sa objavia nejaké fajn kazety pod cenu, ale tie maxell čo mi chýbajú, tak tie sa už neobjavujú😁
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

môj web potrebuje mesačnú dávku, ja som kedysi kupoval kazety veľmi nepravidelne podľa toho čo práve bolo
ale naozaj je to problém ako si napísal keď niekto kazetu chce, tak ju kúpi, už len otázne je ako veľmi
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"