C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Osawa FC 46min rok 1982-1985cca Made in Japan by Denon
https://ez647.sk/cc/osawa_fc.html
Dneska tu máme ešte jednu Osawu od Denonu, ale zase trochu načnem technologické raritné okienko, pretože u Denon priamo nemám takú kazetu v dĺžke C46, no a o čo sa jedná? Kazeta Osawa FC je vlastne Denon DX5.
DX5 je typ III, ferrochrom, teda už väčšina z vás pozná alebo aj mali v decku nejaké tie ferrochromy, zvyčajne od Basf, Sony, ale našli sa aj nejaké Agfy či Philips, alebo iné značky, kde je typicky chromdioxidová vrstva na povrchu kvôli vysokej citlivosti na vysoké frekvencie a ferrooxidová vrstva ako druhá v poradí pre vysoký výkon MOL a basové podanie, čo boli prednosti ferra. (Kazeta Scotch Master III je výnimka kde boli tieto vrstvy obrátené).
Denon DX5 na fóre.
A teraz k tej raritnosti kazety Denon, táto firma totiž nikdy nevyrábala chromdioxidovú pásku, ani tento materiál nikdy nepoužívali. Takže ako niekto už tuší správne, je to pás FeCo+Fe2O3, teda ferrokobaltová náhražka s ferrooxidovou vrstvou, páska je teda naozaj dvojvrstvová podľa špecifikácii typu III, ale namiesto chromdioxidu sa jedná o ferrokobalt.
Myslím že je to ako skríženie pásky DX1 a DX7 od Denonu. Nikdy nikto na svete takú pásku typu III nevyrábal, toto je jedinečný pás, jedinečnej firmy.
Model DX5 sa ale vyrábal len krátko, známe sú len dva ročníky a to 1978, ktorý mám na webe a novší 1981. Samozrejme to poskytoval aj ako OEM pre iné značky, myslím že Aiwa a Sanyo typ III boli práve tieto Denon, no a naša dnešná Osawa FC.
Balenie:
Hranaté puzdro s čiernou časťou, tak ako u včerajšej kazety, vlastne sa zmenila len farba modelu zo zelenej na modrú, ostatné črty ostali ako u LH. Booklet krátky s vnútornou stranou pre popis, bez nálepiek, ale s pekným nákresom zloženia a popisom.
Štandardne balené v priehľadnej fólii.
Kazeta:
Od tej včerajšej sa zmenil len vzhľad celoplošnej nálepky, zase namiesto zelenej je táto v modrej farbe, všetko ostatné je zachované, aj detekcia typu I v kazetách ferrochrom.
Páska:
Ak si niekto spomína moje testy a recenzie modelu Denon DX7, tak táto páska má podobnú farbu sivočierna viacmenej svetlá, ale spodok je bledohnedý ako u bežnej ferro Denon, teda to zloženie je od pohľadu hneď jasné, kto si skontroluje obe strany pásu.
Celkom by ma to teda zaujímalo ako na tom bola táto kazeta v porovnaní s pravými typmi III na strojoch určených pre ferrochrom, či bol ten rozdiel tak zvukovo priepastný a odlišný charakter ako u klasickej chromdioxidovej kazety a alternatívnej FeCo typu II, alebo to bolo úplne o niečom inom. Dneska sa to samozrejme javí pri nahrávke na typ I veľmi preostrené s odlišným charakterom zvuku než na zdroji, ale taktiež pomerne nízkym výkonom.
Aj túto kazetu som dostal ako bonus, použitú, nahratú, pridaná na web v 04/2020.
Keďže použité väčšinou nemažem, tak môžem len zhodnotiť nahrávku, ktorá je naozaj veľmi svieža, bez problémov použiteľná aj s dolby C. Nahrané v rozsahu 0 až +2db. Keďže sa jedná o kazetu typu III vyrobenou firmou Denon, je to raritná dvojvrstvová páska ferro + ferrokobalt, ktorá nemá vo svete kaziet obdobu. Preto netuším či ju pôvodný majiteľ nahrával korektne ako typ III, alebo len ako typ I.
Záverom, v podstate platí to čo o predošlej Osawe, do zbierky je to zaujímavosť a na nahrávky ako experimenty, pokusy, zábava sa určite hodí, ale hlavne ako technologická rarita, či už OEMko, alebo priamo Denon DX5, môžem doporučiť pre ľudí čo radi skúšajú rôzne zvláštnosti kazetovej technológie.
Ja by som ešte mohol dodať že moja staršia uvedená Denon DX5 60 1978 je už nahratá a keďže som ju nahrával tesne pred založením tohto fóra, dlžím nejaké testy tejto kazety Denon DX5:
Akai DX-57:
+4db, bias -10
V porovnaní s DX7 je zvukovo o niečo lepšia, pri tak nízkom biase sú výšky ako zdroj, výkon +4db je celkom vhodný, výborný zvuk, čo som celkom prekvapený
Pri ostrej nahrávke som bias nechal na -8, a výkon držal do +2db, niektoré agresívnejšie skladby nezvládala, inak by to bolo veľmi zaujímavé.
Pioneer CT-S550S:
Zvuk je výrazne tlmenejší, výšky len trošku prenikajú, 0db so skreslením
BLE XD:
stále 0db, výšky o niečo ostrejšie než zdroj, nie je to zlé, ale ekvalizačne je to veľmi nevyrovnané, ani kalibrácia nestačí na túto špeciálnu zmes vrstiev
Technics RS-AZ7:
+2db, výškovo neskutočne živá, ako zdroj, mierne posilnený výstup basov tak o pol dB.
ATC:
dosť to pokazilo, lebo výšky ostali ale pribudli neskutočné poruchy, hlavne len -2db, takže bez ATC by to bolo super na tom decku
Technics RS-TR979:
pri vstupe +4db, ide z pásky +6db, výšky kvalitné, možno až príliš posilnené
ATC:
+2db, výšky viac upravené a zarovnané, zvuk je pomerne dobrý
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky kvalitné
Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah
L: -2
Nastaviť to šlo skoro presne, len level je vždy niečo väčší.
Zvukovo je veľmi mohutná v basoch, výškovo slušná, poruchy takmer žiadne, veľmi pekný, hlboký zvuk, maximálne na +2db so špičkami +4db občas.
Takže Denon DX5 je stále pomerne dobrá na nahrávanie aj keď s dosť odlišnými výsledkami medzi strojmi a hlavne vždy inak upravenou EQ oproti zdroju, je to skoro ako nahrávať typ II na nastavenie typu I, asi pri pôvodnom nastavení typ III by to až tak zvukovo po rokoch nevyniklo, ale ktovie.
https://ez647.sk/cc/osawa_fc.html
Dneska tu máme ešte jednu Osawu od Denonu, ale zase trochu načnem technologické raritné okienko, pretože u Denon priamo nemám takú kazetu v dĺžke C46, no a o čo sa jedná? Kazeta Osawa FC je vlastne Denon DX5.
DX5 je typ III, ferrochrom, teda už väčšina z vás pozná alebo aj mali v decku nejaké tie ferrochromy, zvyčajne od Basf, Sony, ale našli sa aj nejaké Agfy či Philips, alebo iné značky, kde je typicky chromdioxidová vrstva na povrchu kvôli vysokej citlivosti na vysoké frekvencie a ferrooxidová vrstva ako druhá v poradí pre vysoký výkon MOL a basové podanie, čo boli prednosti ferra. (Kazeta Scotch Master III je výnimka kde boli tieto vrstvy obrátené).
Denon DX5 na fóre.
A teraz k tej raritnosti kazety Denon, táto firma totiž nikdy nevyrábala chromdioxidovú pásku, ani tento materiál nikdy nepoužívali. Takže ako niekto už tuší správne, je to pás FeCo+Fe2O3, teda ferrokobaltová náhražka s ferrooxidovou vrstvou, páska je teda naozaj dvojvrstvová podľa špecifikácii typu III, ale namiesto chromdioxidu sa jedná o ferrokobalt.
Myslím že je to ako skríženie pásky DX1 a DX7 od Denonu. Nikdy nikto na svete takú pásku typu III nevyrábal, toto je jedinečný pás, jedinečnej firmy.
Model DX5 sa ale vyrábal len krátko, známe sú len dva ročníky a to 1978, ktorý mám na webe a novší 1981. Samozrejme to poskytoval aj ako OEM pre iné značky, myslím že Aiwa a Sanyo typ III boli práve tieto Denon, no a naša dnešná Osawa FC.
Balenie:
Hranaté puzdro s čiernou časťou, tak ako u včerajšej kazety, vlastne sa zmenila len farba modelu zo zelenej na modrú, ostatné črty ostali ako u LH. Booklet krátky s vnútornou stranou pre popis, bez nálepiek, ale s pekným nákresom zloženia a popisom.
Štandardne balené v priehľadnej fólii.
Kazeta:
Od tej včerajšej sa zmenil len vzhľad celoplošnej nálepky, zase namiesto zelenej je táto v modrej farbe, všetko ostatné je zachované, aj detekcia typu I v kazetách ferrochrom.
Páska:
Ak si niekto spomína moje testy a recenzie modelu Denon DX7, tak táto páska má podobnú farbu sivočierna viacmenej svetlá, ale spodok je bledohnedý ako u bežnej ferro Denon, teda to zloženie je od pohľadu hneď jasné, kto si skontroluje obe strany pásu.
Celkom by ma to teda zaujímalo ako na tom bola táto kazeta v porovnaní s pravými typmi III na strojoch určených pre ferrochrom, či bol ten rozdiel tak zvukovo priepastný a odlišný charakter ako u klasickej chromdioxidovej kazety a alternatívnej FeCo typu II, alebo to bolo úplne o niečom inom. Dneska sa to samozrejme javí pri nahrávke na typ I veľmi preostrené s odlišným charakterom zvuku než na zdroji, ale taktiež pomerne nízkym výkonom.
Aj túto kazetu som dostal ako bonus, použitú, nahratú, pridaná na web v 04/2020.
Keďže použité väčšinou nemažem, tak môžem len zhodnotiť nahrávku, ktorá je naozaj veľmi svieža, bez problémov použiteľná aj s dolby C. Nahrané v rozsahu 0 až +2db. Keďže sa jedná o kazetu typu III vyrobenou firmou Denon, je to raritná dvojvrstvová páska ferro + ferrokobalt, ktorá nemá vo svete kaziet obdobu. Preto netuším či ju pôvodný majiteľ nahrával korektne ako typ III, alebo len ako typ I.
Záverom, v podstate platí to čo o predošlej Osawe, do zbierky je to zaujímavosť a na nahrávky ako experimenty, pokusy, zábava sa určite hodí, ale hlavne ako technologická rarita, či už OEMko, alebo priamo Denon DX5, môžem doporučiť pre ľudí čo radi skúšajú rôzne zvláštnosti kazetovej technológie.
Ja by som ešte mohol dodať že moja staršia uvedená Denon DX5 60 1978 je už nahratá a keďže som ju nahrával tesne pred založením tohto fóra, dlžím nejaké testy tejto kazety Denon DX5:
Akai DX-57:
+4db, bias -10
V porovnaní s DX7 je zvukovo o niečo lepšia, pri tak nízkom biase sú výšky ako zdroj, výkon +4db je celkom vhodný, výborný zvuk, čo som celkom prekvapený
Pri ostrej nahrávke som bias nechal na -8, a výkon držal do +2db, niektoré agresívnejšie skladby nezvládala, inak by to bolo veľmi zaujímavé.
Pioneer CT-S550S:
Zvuk je výrazne tlmenejší, výšky len trošku prenikajú, 0db so skreslením
BLE XD:
stále 0db, výšky o niečo ostrejšie než zdroj, nie je to zlé, ale ekvalizačne je to veľmi nevyrovnané, ani kalibrácia nestačí na túto špeciálnu zmes vrstiev
Technics RS-AZ7:
+2db, výškovo neskutočne živá, ako zdroj, mierne posilnený výstup basov tak o pol dB.
ATC:
dosť to pokazilo, lebo výšky ostali ale pribudli neskutočné poruchy, hlavne len -2db, takže bez ATC by to bolo super na tom decku
Technics RS-TR979:
pri vstupe +4db, ide z pásky +6db, výšky kvalitné, možno až príliš posilnené
ATC:
+2db, výšky viac upravené a zarovnané, zvuk je pomerne dobrý
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky kvalitné
Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah
L: -2
Nastaviť to šlo skoro presne, len level je vždy niečo väčší.
Zvukovo je veľmi mohutná v basoch, výškovo slušná, poruchy takmer žiadne, veľmi pekný, hlboký zvuk, maximálne na +2db so špičkami +4db občas.
Takže Denon DX5 je stále pomerne dobrá na nahrávanie aj keď s dosť odlišnými výsledkami medzi strojmi a hlavne vždy inak upravenou EQ oproti zdroju, je to skoro ako nahrávať typ II na nastavenie typu I, asi pri pôvodnom nastavení typ III by to až tak zvukovo po rokoch nevyniklo, ale ktovie.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Voľakedy by som bol považoval tieto kazety za totálnu Čínu a o tej minutáži, by som si bol myslel, že ešte aj na tom ma chcú odrbať
Nemám rád tento dizajn, v podstate sa mi páči, ale u klasických značiek kaziet.
Rozšíril si mi prehľad o kazetách.
Pre seba do zbierky by som ju nezháňal, ak by sa vyskytla, v šuflíku by jej bolo dobre.
Nemám rád tento dizajn, v podstate sa mi páči, ale u klasických značiek kaziet.
Rozšíril si mi prehľad o kazetách.
Pre seba do zbierky by som ju nezháňal, ak by sa vyskytla, v šuflíku by jej bolo dobre.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
a prečo ju nenahrať...? Ja by som to kľudne použil, vyzerá, že aj pri tej miernej exotickosti je to spoľahlivá kazeta aj pásik. Neni to tiež úplne môj dizajn ale vedel by som si predstaviť pár kúskov v zbierke ale tá normalka sa mi páči asi viacej.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nenahral by som ju kvôli tomu, že ďalšiu takúto raritu nepotrebujem
Basf Fero extra, Sony FN, maxell UR, Axie a napríklad TDK MA od Hastermana mi prídu na nahrávky vhodnejšie. S jedným kusom kazety, by sa mi nechcelo experimentovať, či som to nastavil správne, či je to dobré a tak ...
XL II mám haldy lepšia a krajšia, zohnať sa dá veľmi rozumne, lacno, nastavenie a experimenty povolené
XLII je určite lepšia ako UDI a UR, to nie je len o tom, že mi vyhovuje. Zlatý boklet, priehľadný ovál, proste kazetová klasika
Basf Fero extra, Sony FN, maxell UR, Axie a napríklad TDK MA od Hastermana mi prídu na nahrávky vhodnejšie. S jedným kusom kazety, by sa mi nechcelo experimentovať, či som to nastavil správne, či je to dobré a tak ...
XL II mám haldy lepšia a krajšia, zohnať sa dá veľmi rozumne, lacno, nastavenie a experimenty povolené
XLII je určite lepšia ako UDI a UR, to nie je len o tom, že mi vyhovuje. Zlatý boklet, priehľadný ovál, proste kazetová klasika
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Otto ME 46min rok 1979 Made in Japan by TDK, pre Japonský trh
https://ez647.sk/cc/otto_me.html
Dneska z technologických periel prejdeme na značkové perly a keď ste ešte nemali doma Ota, tak je najvyšší čas, síce vás neohúri zvláštnou technológiou, ale svojím netypickým menom. Reč je o značke patriacej firme Sanyo, ako jedna z mnoho (Otto, Ora, Fisher a pod.)
Sanyo je tiež pomerne málo preskúmané územie, aj keď som sa naučil že väčšina jeho kaziet je viacmenej OEM Denon, hmm no poviete že to sme tu už nedávno mali, stále sa točíme okolo Denonu ako chudobné supy okolo kopy zlatých tehál. No dnešná zlatá tehla pod menom Otto je vlastne len strieborná, pretože aj keď Sanyo viacmenej nakupuje od Denon, či už s jedinečným návrhom dizajnu, alebo celé kazety, tak tentokrát došla rada aj na iného dodávateľa a tým je TDK. No a dneska sú metalky z takejto staršej doby dosť drahé, ale mne z neznámeho dôvodu sú niekoľko násobne drahšie práve tie neznáme značky metaliek.
Otto ME štandardne nájdete v originál tele Sanyo, ktoré zrejme pomáhal vyrobiť Denon, alebo si to spravili sami a používali len pásy Denon, aj v katalógoch na internete sa jedná v obale tejto kazety poväčšine o Sanyo.
Zopár odkazov:
Trochu foto s uvedenými značkami.
Agfabasf a ročník Sanyo - Otto
Balenie:
Hranatá hrubá krabička s čiernou polovicou, starý štýl, balenie v priesvitnej fólii. Krátky booklet s vnútrom pre popis.
Tu zase vidíme názov modelu ME, ktorý vlastné neznamená že sa jedná o naparovaný kov, ale o obyčajnú metal pásku.
Ak to porovnáme s alternatívnou krabičkou kde je Sanyo metalka v pôvodnom dizajne zrejme s pásom Denon, tak krabička nemá druhú polovicu čiernu, ale tmavú priehľadnú, takže ak sa vám taká kazeta dostane do rúk, tak poznáte že čierna krabička - je tam TDK kazeta, priesvitná krabička - je tam Sanyo kazeta.
Kazeta:
Jedná sa o klasickú starú TDK s malým oknom a jednoduchým vzorom tela, s celoplošným polepom, kde mi celý štýl balenia, dizajnu bookletu aj polepu veľmi pripomína dané obdobie a celkom sa k tomu hodí.
Kazeta obsahuje veľké cievky TDK s čiernou (sivou) svorkou. Cievky sú úplne prvého typu, ktoré TDK používala ako prvá na svete vo veľkom formáte, podľa môjho názoru dizajn je vylepšením dutého dizajnu na starých cievkach TDK, kde je stredový plast pomerne mohutný a doplnený o výstuhy. Tieto cievky sú primárne určené pre najstaršie kazety TDK s malými oknami a jediná známa výnimka kde ich vidieť celé sú najstaršie verzie C46 MA-R kaziet. Potom ich postupne nahradzovali veľké cievky s mriežkovanou štruktúrou.
Zavádzacia páska TDK s priečnymi červenými čiarkami pre C46 a C60.
Páska:
klasická TDK MA v svetlej sivej farbe, ak to na fotkách porovnáte napríklad s telom kazety, tak je totálne jasné, že páska je mimoriadne svetlá až bledá, to je typické pre TDK Metal. Ako som niekde popisoval že najstaršie metalky neobsahujú typický biely prášok, tak toto je tento prípad, len pri horšom skladovaní sú tam kryštáliky ako u väčšiny výrobcov.
Kazeta je vyrobená v roku 1980 a neobsahuje v kazete detekciu typu IV, ale len typ II.
Kazetu som získal v 12/2016 za cenu 2 až 3 krát vyššiu od ceny bežnej metalky pred šiestimi rokmi. Kazeta nenahratá, len kompletne testovaná, ale väčšinou len ako typ II.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 26.12.2016:
detekcia typ II
0db, bias +12, zvukovo a výškovo je to mierne ostrejšie než zdroj, ale príjemne svieže, no napriek tomu to nestačí a pri malom biase je výkon na basoch nedostatočný, náchylný k skresleniu. Proste pokiaľ cez hlavy nejde riadny prúd, (metal bias) tak sa ten pás nezmagnetizuje dostatočne, podobný efekt ako keď chcete na bežnom decku nahrať chromku ako typ I, ale bez úpravy biasu proste nie.
Bias fine pracuje takto len v malom rozsahu.
detekcia typ IV:
+2db, bias -12
toto je dosť dobré, len je nutné dosť podbiasovať, aby tam tie výšky boli, po tých rokoch, ale výkon je dobrý, mohutnosť zvuku taktiež.
Páska pri teste nevykazovala žiadny biely prášok.
Pioneer CT-S550S, 21.7.2019:
detekcia typ II
zvuk slabší o polovicu, mierne preostrený
BLE XD:
-2db, inak podobný predošlej kalibrácii, dosť chrčí, veľmi preostrený, veľká miera porúch, takže bez správnej detekcie nevhodné.
Technics RS-AZ7, 21.7.2019:
detekcia typ II:
-2db, slabý chrchľavý, preostrený zvuk s poruchami
ATC:
nechápem ako to že dokončil kalibráciu, ale aj tak zlepšenie len malé
+2db, stále to hrá jemne skreslene, ale výrazne sa zlepšilo zvukové podanie, akurát to stále chrčí a vypadáva na výškach, takže nepoužiteľné
Technics RS-TR979, 21.7.2019:
detekcia typ II
+2db, skreslené, preostrené, basy potlačené
ATC spadne na biase
Technics RS-TR575MII:
detekcia typ II
+2db, skreslené, trošku výškovo silnejšia, ale skreslená nevhodné
Predbežne záverom:
veľmi zberateľská, ale starý štýl, povedal by som ako tie predošlé Osawy, ale toto je TDK s páskou MA.
Na nahrávky vzhľadom k cene no neviem, ale bez riadnej detekcie si veľmi nepomôžete. Takže ak nahrávať, či už oklamanie stroja, alebo vyrezanie otvorov do kazety, alebo prehodenie cievok s páskou do inej kazety, fantázii sa medze nekladú
Inak kazeta sa mi naozaj páči.
https://ez647.sk/cc/otto_me.html
Dneska z technologických periel prejdeme na značkové perly a keď ste ešte nemali doma Ota, tak je najvyšší čas, síce vás neohúri zvláštnou technológiou, ale svojím netypickým menom. Reč je o značke patriacej firme Sanyo, ako jedna z mnoho (Otto, Ora, Fisher a pod.)
Sanyo je tiež pomerne málo preskúmané územie, aj keď som sa naučil že väčšina jeho kaziet je viacmenej OEM Denon, hmm no poviete že to sme tu už nedávno mali, stále sa točíme okolo Denonu ako chudobné supy okolo kopy zlatých tehál. No dnešná zlatá tehla pod menom Otto je vlastne len strieborná, pretože aj keď Sanyo viacmenej nakupuje od Denon, či už s jedinečným návrhom dizajnu, alebo celé kazety, tak tentokrát došla rada aj na iného dodávateľa a tým je TDK. No a dneska sú metalky z takejto staršej doby dosť drahé, ale mne z neznámeho dôvodu sú niekoľko násobne drahšie práve tie neznáme značky metaliek.
Otto ME štandardne nájdete v originál tele Sanyo, ktoré zrejme pomáhal vyrobiť Denon, alebo si to spravili sami a používali len pásy Denon, aj v katalógoch na internete sa jedná v obale tejto kazety poväčšine o Sanyo.
Zopár odkazov:
Trochu foto s uvedenými značkami.
Agfabasf a ročník Sanyo - Otto
Balenie:
Hranatá hrubá krabička s čiernou polovicou, starý štýl, balenie v priesvitnej fólii. Krátky booklet s vnútrom pre popis.
Tu zase vidíme názov modelu ME, ktorý vlastné neznamená že sa jedná o naparovaný kov, ale o obyčajnú metal pásku.
Ak to porovnáme s alternatívnou krabičkou kde je Sanyo metalka v pôvodnom dizajne zrejme s pásom Denon, tak krabička nemá druhú polovicu čiernu, ale tmavú priehľadnú, takže ak sa vám taká kazeta dostane do rúk, tak poznáte že čierna krabička - je tam TDK kazeta, priesvitná krabička - je tam Sanyo kazeta.
Kazeta:
Jedná sa o klasickú starú TDK s malým oknom a jednoduchým vzorom tela, s celoplošným polepom, kde mi celý štýl balenia, dizajnu bookletu aj polepu veľmi pripomína dané obdobie a celkom sa k tomu hodí.
Kazeta obsahuje veľké cievky TDK s čiernou (sivou) svorkou. Cievky sú úplne prvého typu, ktoré TDK používala ako prvá na svete vo veľkom formáte, podľa môjho názoru dizajn je vylepšením dutého dizajnu na starých cievkach TDK, kde je stredový plast pomerne mohutný a doplnený o výstuhy. Tieto cievky sú primárne určené pre najstaršie kazety TDK s malými oknami a jediná známa výnimka kde ich vidieť celé sú najstaršie verzie C46 MA-R kaziet. Potom ich postupne nahradzovali veľké cievky s mriežkovanou štruktúrou.
Zavádzacia páska TDK s priečnymi červenými čiarkami pre C46 a C60.
Páska:
klasická TDK MA v svetlej sivej farbe, ak to na fotkách porovnáte napríklad s telom kazety, tak je totálne jasné, že páska je mimoriadne svetlá až bledá, to je typické pre TDK Metal. Ako som niekde popisoval že najstaršie metalky neobsahujú typický biely prášok, tak toto je tento prípad, len pri horšom skladovaní sú tam kryštáliky ako u väčšiny výrobcov.
Kazeta je vyrobená v roku 1980 a neobsahuje v kazete detekciu typu IV, ale len typ II.
Kazetu som získal v 12/2016 za cenu 2 až 3 krát vyššiu od ceny bežnej metalky pred šiestimi rokmi. Kazeta nenahratá, len kompletne testovaná, ale väčšinou len ako typ II.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 26.12.2016:
detekcia typ II
0db, bias +12, zvukovo a výškovo je to mierne ostrejšie než zdroj, ale príjemne svieže, no napriek tomu to nestačí a pri malom biase je výkon na basoch nedostatočný, náchylný k skresleniu. Proste pokiaľ cez hlavy nejde riadny prúd, (metal bias) tak sa ten pás nezmagnetizuje dostatočne, podobný efekt ako keď chcete na bežnom decku nahrať chromku ako typ I, ale bez úpravy biasu proste nie.
Bias fine pracuje takto len v malom rozsahu.
detekcia typ IV:
+2db, bias -12
toto je dosť dobré, len je nutné dosť podbiasovať, aby tam tie výšky boli, po tých rokoch, ale výkon je dobrý, mohutnosť zvuku taktiež.
Páska pri teste nevykazovala žiadny biely prášok.
Pioneer CT-S550S, 21.7.2019:
detekcia typ II
zvuk slabší o polovicu, mierne preostrený
BLE XD:
-2db, inak podobný predošlej kalibrácii, dosť chrčí, veľmi preostrený, veľká miera porúch, takže bez správnej detekcie nevhodné.
Technics RS-AZ7, 21.7.2019:
detekcia typ II:
-2db, slabý chrchľavý, preostrený zvuk s poruchami
ATC:
nechápem ako to že dokončil kalibráciu, ale aj tak zlepšenie len malé
+2db, stále to hrá jemne skreslene, ale výrazne sa zlepšilo zvukové podanie, akurát to stále chrčí a vypadáva na výškach, takže nepoužiteľné
Technics RS-TR979, 21.7.2019:
detekcia typ II
+2db, skreslené, preostrené, basy potlačené
ATC spadne na biase
Technics RS-TR575MII:
detekcia typ II
+2db, skreslené, trošku výškovo silnejšia, ale skreslená nevhodné
Predbežne záverom:
veľmi zberateľská, ale starý štýl, povedal by som ako tie predošlé Osawy, ale toto je TDK s páskou MA.
Na nahrávky vzhľadom k cene no neviem, ale bez riadnej detekcie si veľmi nepomôžete. Takže ak nahrávať, či už oklamanie stroja, alebo vyrezanie otvorov do kazety, alebo prehodenie cievok s páskou do inej kazety, fantázii sa medze nekladú
Inak kazeta sa mi naozaj páči.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nahral by som na to vianočné koledy
Mňa takto predvianočne, chytá strašná nostalgia a toto sú dizajnom kazety mého mládí.
Ja som nepoznal nikoho, čo by bol vedel, že metal, chtome, normál... Jednoducho sme všetko nahrávali ako normál, ale príliš neverím, že by sa nám bola zjavila v rukách nejaká metal kazeta.
Mňa takto predvianočne, chytá strašná nostalgia a toto sú dizajnom kazety mého mládí.
Ja som nepoznal nikoho, čo by bol vedel, že metal, chtome, normál... Jednoducho sme všetko nahrávali ako normál, ale príliš neverím, že by sa nám bola zjavila v rukách nejaká metal kazeta.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
metalku nahratú ako normal by si veľmi počul že to hrá extrémne zle, lebo robím také testy záznamu a testy mazania na rádiokazetovej aiwe čo mám doma a viem aký je to zvukový extrém ak tam skúšaš nahrávať metalku
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Keď som bol ešte dieťa, pamätám si starších ako nahrávali cez zabudovaný mikrofón v jazvečíku rozhlasové vysielanie a to ti garantujem, že to bolo horšie, ako metal kazeta nahratá ako normál
Robilo sa čokoľvek, by si mal svoju obľúbenú pieseň na kazete.
Robilo sa čokoľvek, by si mal svoju obľúbenú pieseň na kazete.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
už viac zábavy s muzikou ako priniesli kazety nikdy nebolo, platne boli dosť zábavné, tiež kotúčaky a MD ten to poslal do inej sféry trochu, priniesol to čo kazety vedeli len pracnou technikou alebo vôbec ale zasa neobsiahol tú parádnu alchýmiu
samozrejme netreba zabúdať na vynikajúci DAT a slušné DCC a málo používané VHS
OTTO sa mi páči veľmi, asi by som si na to nahral Kraftwerk alebo ESG, to by sa tam fakt hodilo, muzika z NY koncom 70tych
najlepšie na magiči s manuál voľbou typu pásu, myslím že TCK 555ES by mohol byť alebo Kazetowichov Pioneer 750, prehrávať sa to už bude dať aj na automatických voľbách
samozrejme netreba zabúdať na vynikajúci DAT a slušné DCC a málo používané VHS
OTTO sa mi páči veľmi, asi by som si na to nahral Kraftwerk alebo ESG, to by sa tam fakt hodilo, muzika z NY koncom 70tych
najlepšie na magiči s manuál voľbou typu pásu, myslím že TCK 555ES by mohol byť alebo Kazetowichov Pioneer 750, prehrávať sa to už bude dať aj na automatických voľbách
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Na Akai keď šikovne podložím kreditkou okraj detekčného jazýčka, môžem nahrávať ako metalky aj tieto kazety, ale na iných deckoch kvôli konštrukcii to veľmi nejde.
pri prehrávaní postačuje detekcia typu II, lebo sa nastavuje len EQ a tá je zhodná pre II aj IV.
preto som ľahko spravil test na Akai v oboch nastaveniach, no a pred rokmi som takto nahral aj Aiwa MX kazetu bez detekcie typu IV na Akai ako metalku a bol som dosť spokojný
pri prehrávaní postačuje detekcia typu II, lebo sa nastavuje len EQ a tá je zhodná pre II aj IV.
preto som ľahko spravil test na Akai v oboch nastaveniach, no a pred rokmi som takto nahral aj Aiwa MX kazetu bez detekcie typu IV na Akai ako metalku a bol som dosť spokojný
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
PDMagnetics FE Ferro 46min rok 1988 Made in Italy?
https://ez647.sk/cc/pdm_fe.html
Značku PDM som už okrajovo predstavoval vo vlákne C100
V skratke ide o Philips Dupont Magnetics, keď sa Philips spojil s Americkým Dupontom, ktorý vynašiel chromdioxidový pás. Tak ako aj značka Philips, vyrábali tieto dve firmy spolu vlastné kazety v Holandsku a Belgicku, ale za krátku dobu sa postupne začalo prechádzať na OEM produkty tretích strán a aj cesty týchto dvoch značiek sa dosť rozišli, čo do dizajnu aj modelov to boli niekedy dosť odlišné "kultúry".
A taktiež obe značky porušovali to TABU tej doby, že C46 v Európe, v dobe keď ešte celkom vládol vinyl a u nás Emgeton ponúkal C45.
Fe Ferro:
Bol to základný ferro model, ktorý prišiel podľa webov na trh v roku 1987 a nahradil tak staršiu verziu normal Tri-Oxide Ferro.
Model vydržal asi až do posledných kusov pod značkou PDM a to približne do roku 1994.
Vystriedali sa tam kazety ako ICM Switzerland, SKC Korea, Dessau Germany, ale aj táto dnešná v podstate neznáma.
Dnešný produkt sa podobá na Taliansky Magnex v niektorých prvkoch tela kazety, ale je to veľmi hrubý a nepresný dohad, málo indícii a na fórach sa znalci tiež dohadujú o akého výrobcu sa jedná, nakoľko PDM bežne uvádza pôvod, ale tu sa zrejme dosť hanbil, alebo čo.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička na taký ľahší Európsky štýl.
Booklet je krátky kde máte na popis len vnútornú stranu a na vonkajšej je ten pomerne zaujímavý graf.
Samolepky sa nedodávajú.
Fólia zodpovedá tej dobe, ako v celku možno aj zaujme.
Kazeta:
jedná sa o celopriehľadnú len nepatrne tmavú kazetu s celoplošným polepom a ľahkými cievkami. Takúto kazetu som mal v ruke len pod značkou SK Cassetten, ale tam nebol žiadny model, ani potlač, a celkom bieda, aj trochu špinila hlavy, jednalo sa o starú použitú kazetu.
Ktorá mala úplne zhodné telo ale mierne odlišný vzor cievok.
Konštrukčne je ten výrez malého okna so štvorcovými okrajmi okolo otvorov pre cievky, akoby to v tej dobe chceli všetci výrobcovia.
Čo ma ale prekvapilo, steny tejto kazety sú mimoriadne tenké, v porovnaní s obyčajnou kazetou Saehan na fotke niekde na konci.
Cievky taktiež malá svorka I a žiadna výstuha. Vedenie pásky okolo kladiek som v tomto dizajne videl na otvorených nepriehľadných kazetách Magnex Italy, je to asi jediná indícia o pôvode, nakoľko Magnex vôbec nepoužíval takýto typ priehľadného tela. Takže Kazeta je celkom iste Európska, ale neviem z ktorej firmy presne.
Taktiež kazeta SK má skrutky s krížovou hlavou a naša PDM s hlavou pre plochý skrutkovač.
Zavádzacia páska je mliečna biela.
Kazeta nemá sériové číslo.
Páska:
je krásne železitá ako sa patrí, v podstate vyzerá ako nová, bez nejakých vád, v dobrom stave.
Kazetu som dostal do zbierky v 04/2016 za cenu 59KC, za ktorú by sa dneska istotne predala aj vo väčšom množstve na nahrávky.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 17.4.2016:
+4db, bias -12
Výkon je teda solídny, len potrebuje viac podbiasovať, ale na moje veľké prekvapenie hrá veľmi obstojne a to som čakal nejakú vylomeninu, ktorá nepôjde nahrať. Zvuk je až podozrivo dobrý, len netreba veľmi podbiasovať pretože výraznejšie PreSSykáva, ale treba nájsť taký kompromis medzi čistotou zvuku a úrovňou skreslenia, no v celku na Akai veľmi dobre, žiadne poruchy ani kolísanie. Žiadny oter na hlavách, ale po plnom prechode by som čakal že niečo tam predsa ostane.
Pioneer CT-S550S, 23.8.2016:
výšky takmer ako zdroj, +2db a veľmi príjemný zvuk
BLE XD:
+2db, špičky +4db, výšky ako zdroj, zvuk je veľmi dobrý
Technics RS-AZ7, 5.6.2016:
+4db, bez porúch, výšky ale výrazne slabšie od zdroja
ATC:
0db, špičky +2db, výšky ako zdroj, bez porúch a kolísania, dosť slušné aj použiteľné v tomto decku.
Technics RS-TR979, 10.5.2016:
+4db bez skreslenia, slabšie výšky, ale zvuk príjemný
ATC:
+4db bez skreslenia, veľmi pekný zvuk, výšky výborné
Technics RS-TR575MII:
+4db výšky slušné.
Predbežne záverom, do zbierky asi hej, ale na nahrávky, no metal to nie je, ale kazeta prekvapila pomerne solídnym výkonom, takže Magnex to iste nebude, aspoň nie pás, ale tých EU výrobcov bolo v tej dobe veľa a identifikovať je to takmer nemožné, ale dosť prekvapil.
https://ez647.sk/cc/pdm_fe.html
Značku PDM som už okrajovo predstavoval vo vlákne C100
V skratke ide o Philips Dupont Magnetics, keď sa Philips spojil s Americkým Dupontom, ktorý vynašiel chromdioxidový pás. Tak ako aj značka Philips, vyrábali tieto dve firmy spolu vlastné kazety v Holandsku a Belgicku, ale za krátku dobu sa postupne začalo prechádzať na OEM produkty tretích strán a aj cesty týchto dvoch značiek sa dosť rozišli, čo do dizajnu aj modelov to boli niekedy dosť odlišné "kultúry".
A taktiež obe značky porušovali to TABU tej doby, že C46 v Európe, v dobe keď ešte celkom vládol vinyl a u nás Emgeton ponúkal C45.
Fe Ferro:
Bol to základný ferro model, ktorý prišiel podľa webov na trh v roku 1987 a nahradil tak staršiu verziu normal Tri-Oxide Ferro.
Model vydržal asi až do posledných kusov pod značkou PDM a to približne do roku 1994.
Vystriedali sa tam kazety ako ICM Switzerland, SKC Korea, Dessau Germany, ale aj táto dnešná v podstate neznáma.
Dnešný produkt sa podobá na Taliansky Magnex v niektorých prvkoch tela kazety, ale je to veľmi hrubý a nepresný dohad, málo indícii a na fórach sa znalci tiež dohadujú o akého výrobcu sa jedná, nakoľko PDM bežne uvádza pôvod, ale tu sa zrejme dosť hanbil, alebo čo.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička na taký ľahší Európsky štýl.
Booklet je krátky kde máte na popis len vnútornú stranu a na vonkajšej je ten pomerne zaujímavý graf.
Samolepky sa nedodávajú.
Fólia zodpovedá tej dobe, ako v celku možno aj zaujme.
Kazeta:
jedná sa o celopriehľadnú len nepatrne tmavú kazetu s celoplošným polepom a ľahkými cievkami. Takúto kazetu som mal v ruke len pod značkou SK Cassetten, ale tam nebol žiadny model, ani potlač, a celkom bieda, aj trochu špinila hlavy, jednalo sa o starú použitú kazetu.
Ktorá mala úplne zhodné telo ale mierne odlišný vzor cievok.
Konštrukčne je ten výrez malého okna so štvorcovými okrajmi okolo otvorov pre cievky, akoby to v tej dobe chceli všetci výrobcovia.
Čo ma ale prekvapilo, steny tejto kazety sú mimoriadne tenké, v porovnaní s obyčajnou kazetou Saehan na fotke niekde na konci.
Cievky taktiež malá svorka I a žiadna výstuha. Vedenie pásky okolo kladiek som v tomto dizajne videl na otvorených nepriehľadných kazetách Magnex Italy, je to asi jediná indícia o pôvode, nakoľko Magnex vôbec nepoužíval takýto typ priehľadného tela. Takže Kazeta je celkom iste Európska, ale neviem z ktorej firmy presne.
Taktiež kazeta SK má skrutky s krížovou hlavou a naša PDM s hlavou pre plochý skrutkovač.
Zavádzacia páska je mliečna biela.
Kazeta nemá sériové číslo.
Páska:
je krásne železitá ako sa patrí, v podstate vyzerá ako nová, bez nejakých vád, v dobrom stave.
Kazetu som dostal do zbierky v 04/2016 za cenu 59KC, za ktorú by sa dneska istotne predala aj vo väčšom množstve na nahrávky.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 17.4.2016:
+4db, bias -12
Výkon je teda solídny, len potrebuje viac podbiasovať, ale na moje veľké prekvapenie hrá veľmi obstojne a to som čakal nejakú vylomeninu, ktorá nepôjde nahrať. Zvuk je až podozrivo dobrý, len netreba veľmi podbiasovať pretože výraznejšie PreSSykáva, ale treba nájsť taký kompromis medzi čistotou zvuku a úrovňou skreslenia, no v celku na Akai veľmi dobre, žiadne poruchy ani kolísanie. Žiadny oter na hlavách, ale po plnom prechode by som čakal že niečo tam predsa ostane.
Pioneer CT-S550S, 23.8.2016:
výšky takmer ako zdroj, +2db a veľmi príjemný zvuk
BLE XD:
+2db, špičky +4db, výšky ako zdroj, zvuk je veľmi dobrý
Technics RS-AZ7, 5.6.2016:
+4db, bez porúch, výšky ale výrazne slabšie od zdroja
ATC:
0db, špičky +2db, výšky ako zdroj, bez porúch a kolísania, dosť slušné aj použiteľné v tomto decku.
Technics RS-TR979, 10.5.2016:
+4db bez skreslenia, slabšie výšky, ale zvuk príjemný
ATC:
+4db bez skreslenia, veľmi pekný zvuk, výšky výborné
Technics RS-TR575MII:
+4db výšky slušné.
Predbežne záverom, do zbierky asi hej, ale na nahrávky, no metal to nie je, ale kazeta prekvapila pomerne solídnym výkonom, takže Magnex to iste nebude, aspoň nie pás, ale tých EU výrobcov bolo v tej dobe veľa a identifikovať je to takmer nemožné, ale dosť prekvapil.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Túto mám. Z HB, tuším v roku 2019 za 4€ alebo tak nejak. Potešil si ma. Zaradím ju medzi kandidátov na rozbalenie. Fólia sa mi aj tak nepáči.
Booklet ano a tá kazeta vlastne pekne nadväzuje na tie predošlé dve z tohto vlákna.
Nahral by som na ňu album od Sabriny. Aj keď to sme mali a vymazali už ako deti. Tak neviem teraz narýchlo.
Booklet ano a tá kazeta vlastne pekne nadväzuje na tie predošlé dve z tohto vlákna.
Nahral by som na ňu album od Sabriny. Aj keď to sme mali a vymazali už ako deti. Tak neviem teraz narýchlo.