C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Z tých Sony sa mi najviac páči tá s bielymi cievkami a so žltými ale že by som si nejak extra priplácal za to, že sú to HF v peknom balení by som asi nesľúbil. Vôbec neviem čo by som na ne nahral
Ten Socimag doporučujem vyskúšať
Ten Socimag doporučujem vyskúšať
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Sony A.la? 46min rok 1988 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/sony_ala.html#88 Novšia generácia A-la bola technicky zhodná s tou predošlou, takže len dizajnové zmeny, stále len ako C46 kazety.
Napríklad také HipPop boli taktiež farebné HFky s farebnými cievkami, ale v čírych puzdrach a robili sa min tri dĺžky.
Ale späť k dnešným ALA, hlavnou zmenou je motív, teraz všetky kazety sú ako zabalené darčeky s mašličkou, celé darčekové balenie sa mi nepodarilo nájsť, aj keď by som prisahal že som ho videl niekde na nete, kompletnú sériu ALA predával niekto na aukru v roku 2014 za vyše 3000KC aj v pôvodnej krabici, ale fotky som nenašiel a objavili sa len raz a viac nie, aj to si nespomeniem ktorý z dvoch ročníkov vtedy na tom aukru bol.
V mojej zbierke sú len dva kusy tejto kazety biela a červená verzia.
Balenie:
Klasická Sony hranatá, svetlá krabička, fólia a booklet spolu ladia, aj keď je tu isté zjednodušenie návrhu, jeden vzor, len rôzne farebné prevedenia obalu a bookletu.
Všetky kazety ako darček s mašľou, mení sa len farebné pozadie, kde červenú kazetu vkladali do ružového bookletu a bielu kazetu do oranžového.
Papier je matný výkresový, so širšími riadkami na popis vnútri, samolepky jednoduché, v podstate biele až na nenápadný nápis Ala na konci, no a spodok samolepiek s farebným pokladom a mašľou znovu, ale nutné vystrihnúť, pretože to asi nebolo myslené ako použitie samolepky.
Kazety:
Technicky zhodné, dizajnovo, sú viac mliečne, cievky sú viac kontrastné než predošlá verzia, teraz sú farebné aj svorky a vodiace kladky, skrutky pre zmenu čierne.
Potlač je trochu nepríjemnejšia, biela, jedine nápis ALA v strede medzi cievkami vyslovene prekáža, ale aspoň je bledo farebný podľa farby kazety.
Celkovo by som povedal že nie je tak podarená táto verzia ako predošlá, ale je to len môj názor, je tam cítiť isté zjednodušenie celého konceptu ALA.
Páska:
technicky by sa malo jednať o zhodnú HF pre daný ročník.
Kazety som získal v 06/2018, test len Akai, inak prázdne.
Chýbajúce kazety sú ešte vo farbách žltá, modrá, čierna.
Na odkaze celkom dole. A čierna na Agfabasf Akai DX-57, 17.6.2018:
+4db, špičky +6db, bias -12/-8
Výkonovo sú tieto pásky naozaj veľmi slušné, len je nutné hlbšie podbiasovanie aby pekne cinkali, aj to môže byť občas skreslené, alebo mať istú mieru presykávania. Žiadne poruchy ani kolísanie. U druhého kusu sa krásny ostrý zvuk dá dosiahnuť už pri biase -8, takže zase upozorňujem že vekom naozaj nutnosť podbiasovania nepravidelne klesá, ešte stále neviem presné fyzické dôvody, ale na tento fakt prídete najlepšie sami ak máte viacero kusov takto starých ale rovnakých kaziet.
Záverom:
samozrejme zberateľstvo mliečňákov s prídavkom cukru a ovocia pokračuje, aj keď mne osobne neprídu tak nádherné ako tie predošlé, tak je to taká povinnosť pre zberateľa Sony.
Technicky sa vlastne na kazetách nič nezmenilo, na nahrávky odporúčam vyskúšať, vzhľadom k vysokému veku a rôznemu stavu platí to čo som napísal u predošlej kolekcie A-La.
Proste máme mliečny víkend a zajtra proste pokračujem v bielych kazetách.
https://ez647.sk/cc/sony_ala.html#88 Novšia generácia A-la bola technicky zhodná s tou predošlou, takže len dizajnové zmeny, stále len ako C46 kazety.
Napríklad také HipPop boli taktiež farebné HFky s farebnými cievkami, ale v čírych puzdrach a robili sa min tri dĺžky.
Ale späť k dnešným ALA, hlavnou zmenou je motív, teraz všetky kazety sú ako zabalené darčeky s mašličkou, celé darčekové balenie sa mi nepodarilo nájsť, aj keď by som prisahal že som ho videl niekde na nete, kompletnú sériu ALA predával niekto na aukru v roku 2014 za vyše 3000KC aj v pôvodnej krabici, ale fotky som nenašiel a objavili sa len raz a viac nie, aj to si nespomeniem ktorý z dvoch ročníkov vtedy na tom aukru bol.
V mojej zbierke sú len dva kusy tejto kazety biela a červená verzia.
Balenie:
Klasická Sony hranatá, svetlá krabička, fólia a booklet spolu ladia, aj keď je tu isté zjednodušenie návrhu, jeden vzor, len rôzne farebné prevedenia obalu a bookletu.
Všetky kazety ako darček s mašľou, mení sa len farebné pozadie, kde červenú kazetu vkladali do ružového bookletu a bielu kazetu do oranžového.
Papier je matný výkresový, so širšími riadkami na popis vnútri, samolepky jednoduché, v podstate biele až na nenápadný nápis Ala na konci, no a spodok samolepiek s farebným pokladom a mašľou znovu, ale nutné vystrihnúť, pretože to asi nebolo myslené ako použitie samolepky.
Kazety:
Technicky zhodné, dizajnovo, sú viac mliečne, cievky sú viac kontrastné než predošlá verzia, teraz sú farebné aj svorky a vodiace kladky, skrutky pre zmenu čierne.
Potlač je trochu nepríjemnejšia, biela, jedine nápis ALA v strede medzi cievkami vyslovene prekáža, ale aspoň je bledo farebný podľa farby kazety.
Celkovo by som povedal že nie je tak podarená táto verzia ako predošlá, ale je to len môj názor, je tam cítiť isté zjednodušenie celého konceptu ALA.
Páska:
technicky by sa malo jednať o zhodnú HF pre daný ročník.
Kazety som získal v 06/2018, test len Akai, inak prázdne.
Chýbajúce kazety sú ešte vo farbách žltá, modrá, čierna.
Na odkaze celkom dole. A čierna na Agfabasf Akai DX-57, 17.6.2018:
+4db, špičky +6db, bias -12/-8
Výkonovo sú tieto pásky naozaj veľmi slušné, len je nutné hlbšie podbiasovanie aby pekne cinkali, aj to môže byť občas skreslené, alebo mať istú mieru presykávania. Žiadne poruchy ani kolísanie. U druhého kusu sa krásny ostrý zvuk dá dosiahnuť už pri biase -8, takže zase upozorňujem že vekom naozaj nutnosť podbiasovania nepravidelne klesá, ešte stále neviem presné fyzické dôvody, ale na tento fakt prídete najlepšie sami ak máte viacero kusov takto starých ale rovnakých kaziet.
Záverom:
samozrejme zberateľstvo mliečňákov s prídavkom cukru a ovocia pokračuje, aj keď mne osobne neprídu tak nádherné ako tie predošlé, tak je to taká povinnosť pre zberateľa Sony.
Technicky sa vlastne na kazetách nič nezmenilo, na nahrávky odporúčam vyskúšať, vzhľadom k vysokému veku a rôznemu stavu platí to čo som napísal u predošlej kolekcie A-La.
Proste máme mliečny víkend a zajtra proste pokračujem v bielych kazetách.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Sony Cadeau de Pop-ri 46min rok cca 1985-1988 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/sony_popri.html Posledné mliečňáky od Sony, aspoň nateraz, to sú Cadeu de Pop-ri, kvetinkové kazety s "vôňou kvetov".
Naozaj netuším čo viedlo Sony k výrobe takéhoto modelu, ale som rád, čím pestrejšie tým lepšie. Toto je model o ktorom som dlho nevedel, tiež sa objavil len posledné roky, alebo čo nie je vidieť na klasických stránkach s kazetami, akoby neexistovalo, o to väčšie prekvapenie to potom je.
Jedná sa zase o HF kazety, celkovo o sadu troch farieb, alebo ak chcete troch druhov kvetín zo záhrady Sony. Chýba mi už len zelená. zdroj google Kazety opäť zrejme len ako C46.
No a premýšľam že možno to bolo cielené pre ženy, ale zase nie nutne, firmy radi vymýšľali kdečo aby zasiahli rôzne skupiny ľudí.
Balenie:
okrem uvedenej krabice sady troch farieb/kvetov kazety, sa jedná o štandardnú hranatú svetlú krabičku Sony, ktorá je ešte v papierovom obale. Neviem ako celok troch kusov, ale kazety samostatne sú zabalené ešte v priesvitnej fólii, až potom vložené do papierového obalu.
Booklet je zase na štýl A-La, výkresový drsný typ, aj riadky pre popis len vnútri obalu ako u zmienených kaziet. Samolepky sú tvaru a výrezu ako u ALA, no v kvetinovom dizajne, popri tomu ešte tá aróma...
Kazety:
technicky znovu zhodné s A-la, teda HF konštrukčne s veľkými cievkami, farebnosť v mliečnom tele, cievky aj kladky kontrastne farebné, svorky biele. Potlač jednoduchá s kvetinou v strede, čo už pri tej matnosti bielej ani tak neprekáža, už je to skoro jedno.
Od prvej verzie A-la cez druhú až po tieto kvetinové si môžete porovnať na obrázku mliečnosť kazety, hlavne ostrosť výhľadu na pásky, alebo otvory na cievkach. Okrem toho telo kazety, alebo booklet, či iný komponent, mimo samotnej pásky predpokladám, že je napustený výraznou kontrastnou aromatickou látkou, ktorá má pripomínať vôňu kvetov a tú aj po rokoch veľmi výrazne cítiť, ale či sa jedná o podarenú vôňu, alebo nejaký chemický paskvil akoby sprej z doby komunizmu neviem posúdiť a doma to nikto nechcel skúšať
A podobne budú na tom aj niektoré kazety z podobných Sony edícii, konkrétne som myslel Sony Music Pops, že by mali voňať za ovocím, myslím že je to na obaloch aj naznačené.
Všimnite si aj na fotkách ten mokrý odlesk na vodiacich kladkách, tomu hovorím kvalita maziva, celkovo Sony kazety fungujú aj po rokoch neuveriteľne ľahko.
Páska:
Znovu HF, ale je dobre zrejmý kontrast pásky v bielej kazete, ktorá sa takto zdá mimoriadne tmavá a pre foťák sa to zdá ešte tmavšie.
Kazety som získal oddelene, ružovú ako použitú (nahratú), bez nálepiek v 07/2019, ktorú som okrajovo prezentoval aj pri počúvaní na mojej mechanike a žltú verziu som získal ako novú zabalenú v 01/2020.
Test len Akai, inak prázdna, na nahrávky si ešte počká ako ostatné.
Akai DX-57, 22.1.2020:
+4db, bias -8, výstupná úroveň nižšia o 2db.
Výborný zvuk bez porúch a kolísania, excelentný stav, páska HF. Zrejme sa snažili o arómu kvetov, ktorá je asi napustená v papieri kazety, takže kazety s vôňou naozaj existujú!
Záverom:
Ďalšia zo zberateľských periel Sony.
Na nahrávky stále platí čo som povedal u predošlých A-La, dobrý stav nutný, trochu viac kalibrácie, občas presykávanie výšok, inak stále veľmi schopné pásky HF.
https://ez647.sk/cc/sony_popri.html Posledné mliečňáky od Sony, aspoň nateraz, to sú Cadeu de Pop-ri, kvetinkové kazety s "vôňou kvetov".
Naozaj netuším čo viedlo Sony k výrobe takéhoto modelu, ale som rád, čím pestrejšie tým lepšie. Toto je model o ktorom som dlho nevedel, tiež sa objavil len posledné roky, alebo čo nie je vidieť na klasických stránkach s kazetami, akoby neexistovalo, o to väčšie prekvapenie to potom je.
Jedná sa zase o HF kazety, celkovo o sadu troch farieb, alebo ak chcete troch druhov kvetín zo záhrady Sony. Chýba mi už len zelená. zdroj google Kazety opäť zrejme len ako C46.
No a premýšľam že možno to bolo cielené pre ženy, ale zase nie nutne, firmy radi vymýšľali kdečo aby zasiahli rôzne skupiny ľudí.
Balenie:
okrem uvedenej krabice sady troch farieb/kvetov kazety, sa jedná o štandardnú hranatú svetlú krabičku Sony, ktorá je ešte v papierovom obale. Neviem ako celok troch kusov, ale kazety samostatne sú zabalené ešte v priesvitnej fólii, až potom vložené do papierového obalu.
Booklet je zase na štýl A-La, výkresový drsný typ, aj riadky pre popis len vnútri obalu ako u zmienených kaziet. Samolepky sú tvaru a výrezu ako u ALA, no v kvetinovom dizajne, popri tomu ešte tá aróma...
Kazety:
technicky znovu zhodné s A-la, teda HF konštrukčne s veľkými cievkami, farebnosť v mliečnom tele, cievky aj kladky kontrastne farebné, svorky biele. Potlač jednoduchá s kvetinou v strede, čo už pri tej matnosti bielej ani tak neprekáža, už je to skoro jedno.
Od prvej verzie A-la cez druhú až po tieto kvetinové si môžete porovnať na obrázku mliečnosť kazety, hlavne ostrosť výhľadu na pásky, alebo otvory na cievkach. Okrem toho telo kazety, alebo booklet, či iný komponent, mimo samotnej pásky predpokladám, že je napustený výraznou kontrastnou aromatickou látkou, ktorá má pripomínať vôňu kvetov a tú aj po rokoch veľmi výrazne cítiť, ale či sa jedná o podarenú vôňu, alebo nejaký chemický paskvil akoby sprej z doby komunizmu neviem posúdiť a doma to nikto nechcel skúšať
A podobne budú na tom aj niektoré kazety z podobných Sony edícii, konkrétne som myslel Sony Music Pops, že by mali voňať za ovocím, myslím že je to na obaloch aj naznačené.
Všimnite si aj na fotkách ten mokrý odlesk na vodiacich kladkách, tomu hovorím kvalita maziva, celkovo Sony kazety fungujú aj po rokoch neuveriteľne ľahko.
Páska:
Znovu HF, ale je dobre zrejmý kontrast pásky v bielej kazete, ktorá sa takto zdá mimoriadne tmavá a pre foťák sa to zdá ešte tmavšie.
Kazety som získal oddelene, ružovú ako použitú (nahratú), bez nálepiek v 07/2019, ktorú som okrajovo prezentoval aj pri počúvaní na mojej mechanike a žltú verziu som získal ako novú zabalenú v 01/2020.
Test len Akai, inak prázdna, na nahrávky si ešte počká ako ostatné.
Akai DX-57, 22.1.2020:
+4db, bias -8, výstupná úroveň nižšia o 2db.
Výborný zvuk bez porúch a kolísania, excelentný stav, páska HF. Zrejme sa snažili o arómu kvetov, ktorá je asi napustená v papieri kazety, takže kazety s vôňou naozaj existujú!
Záverom:
Ďalšia zo zberateľských periel Sony.
Na nahrávky stále platí čo som povedal u predošlých A-La, dobrý stav nutný, trochu viac kalibrácie, občas presykávanie výšok, inak stále veľmi schopné pásky HF.
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
dobrá robota Erik a pekné fotky. Voňavú nemam ani jednu zatial - aj keď jednu ala od Janvysa mám. Asi tú prvú
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Sony HF-S 46min rok 1985 Made in Japan, Európska verzia
https://ez647.sk/cc/sony_hfs.html
Vyššia trieda normal, superferro, legendárna HF-S, jedna z najznámejších superferro kaziet aj u nás, spolu s TDK AD a Maxell UD.
Jedná sa o pokračovanie staršieho modelu Sony BHF, ktorý existuje od roku 1978 a zmenený na HF-S bol v roku 1985. HF-S vydržala pre Európsky trh až do ročníku 1992, pre USA taktiež bol posledný ročník 1992. V Japonsku to bolo komplikovanejšie, pretože tam model HF-S ako taký bol naposledy v roku 1989, ale páska tejto superferro kvality žila pomerne dlho pod inými názvami až takmer do konca 90tych rokov.
Pravdepodobne sa jedná o FeCo pás, teda oxid železa obohatený o Kobalt, samozrejme nie je isté či to je od začiatku, alebo to pridali až v priebehu rokov do zloženia, názvy častíc pre túto pásku sa menil v priebehu rokov a mierne odlišovali podľa trhov.
1985: napísal som Crystal Gamma, ale reálne sa to neuvádza ani na obale ani na kazete, píšu tam že sa jedná o vylepšenú technológiu nanášania a oproti BHF má + 1,5dB nižší šum a 1dB lepší výkon na výškach.
1986: Microfine Crystal Gamma, pre Japonskú verziu uvádzajú len Fine Gamma
1988: Crystal Gamma, Japan: Fine Gamma
1989 Japan: New Crystal Gamma
1990: Fine Cobalt Crystal Gamma, prvý krát zmienka o Kobalte, neviem či sa jedná len o slovičkárenie, alebo to naozaj reálne pridali až v tejto verzii, mimo to Japonská verzia nesie tento názov po novom v kazetách XI.
1992: posledná verzia už neuvádza nič, len Super Ferric. No kto si spomína na veľavravné označenia zloženia pásov TDK AR?
Prehľad Sony HF-S na fóre
Ešte dodám že Japonská špecialita bola vyrábať tieto pásky aj ako C-120.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička Sony je už klasika. Veľký skladací booklet typ J s mnoho miesta na popis v zelených farbách, farbách modelu po celé tie roky. Fólia jednoduchá s výhľadom na kazetu v zelených odtieňoch na sivostriebornom podklade.
Samolepky taktiež v zelenom nádychu.
Potom je vhodné si aj všimnúť tie rozdiely na fólii medzi EU a USA verziou, ktorú mám zabalenú ako C60 pre USA trh.
Kazeta:
z generácie prvých veľkooknových kaziet Sony, keď to všetko začalo, čierna kazeta, číre okno s typickou mrežou. Sivé cievky s oranžovou svorkou, ktoré sú zvláštne tým že majú typický dizajn Sony, ale otvory po obvode tam nie sú, len naznačené, čo sa zmenilo s novšou generáciou, ale Japonské verzie mali vždy cievky s otvormi, čo je taká Európska zvláštnosť, aj keď boli kazety často robené pre nás v Japonsku. Veľké cievky v takej forme neexistovali.
Zavádzacia páska u Sony s farebným značením začiatkov, kde pre toto obdobie platí typicky:
C46 oranžová
C60 ružová
C90 zelená
Pre mňa je to asi prvá veľkooknová kazeta, ktorú som v živote videl a myslím že spôsobila môj chorobný zápal do kaziet a dizajnov už vo veľmi mladom veku, hneď na to som ešte uvidel od tety Sony UX-ES 1986 v tej snehovobielej s oranžovými svorkami, už to bolo jasné.
Páska:
stredne železitá, k zloženiam som sa vyjadroval vyššie.
Kazetu C46 som získal v 06/2016, otestovaná kompletne, inak prázdna, neviem kedy ju nahrám, v lete som v tejto kvalite riešil limitky Sony What´s up, ktoré som nahral všetky, páska by tam mala byť zhodná.
Subjektívne testy: (si to potom môžete kľudne porovnávať s tým čo som popísal k What´s up nahrávkam.)
Akai DX-57, 18.6.2016:
+4db, bias -8
Veľmi pekný zvuk bez porúch a kolísania, výkon je znamenitý, špičky ťahajú na +6db, výnimočne aj viac, pri biase -8 sú výšky takmer ako zdroj, ak sa to nebude hrotiť nasilu, tak to má úžasný zvuk.
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, jemne nadhodnotené výšky
BLE XD:
+4db, špičky +6db, veľmi pekný živý zvuk, výborné výšky, výborné všetko
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
+6db, špičky +8db s efektom posilnenia budené pri nižšom vstupe
výšky ale mierne slabšie čo až tak nevadí, občasné poruchy čo už vadí, inak by to bol výborný výsledok
ATC:
+4db, viac to už skreslí, výšky ako na zdroji, ale asi príliš kompromisov, možno bez ATC sa to hodí viac
Technics RS-TR979, 11.7.2016:
+6db posilnený zvuk pri vstupe +4db, bez skreslenia, výšky o niečo slabšie, no veľká basová mohutnosť a pekné a vyvážené stredy
ATC:
+4db, výšky dorovnané na zdroj, celkový charakter pekného zvuku ostal zachovaný, občas drop, inak celkom fajn, pri nahrávkach do +2db bude veľká zvuková spokojnosť aj na tomto dvojhlavom decku
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky stredne uspokojivé, myslím že s ATC to bude podobné ako na 979
Záverom:
do zbierky to je priam povinnosť
na nahrávky v dobrom stave, myslím že celkovo dopadla lepšie než moje Whatsup verzie s HF-S páskou, ale celkovo dosť schopný materiál, občas treba polaborovať s kalibráciou, biasom a výkonom inak je to naozaj dosť schopná kazeta.
https://ez647.sk/cc/sony_hfs.html
Vyššia trieda normal, superferro, legendárna HF-S, jedna z najznámejších superferro kaziet aj u nás, spolu s TDK AD a Maxell UD.
Jedná sa o pokračovanie staršieho modelu Sony BHF, ktorý existuje od roku 1978 a zmenený na HF-S bol v roku 1985. HF-S vydržala pre Európsky trh až do ročníku 1992, pre USA taktiež bol posledný ročník 1992. V Japonsku to bolo komplikovanejšie, pretože tam model HF-S ako taký bol naposledy v roku 1989, ale páska tejto superferro kvality žila pomerne dlho pod inými názvami až takmer do konca 90tych rokov.
Pravdepodobne sa jedná o FeCo pás, teda oxid železa obohatený o Kobalt, samozrejme nie je isté či to je od začiatku, alebo to pridali až v priebehu rokov do zloženia, názvy častíc pre túto pásku sa menil v priebehu rokov a mierne odlišovali podľa trhov.
1985: napísal som Crystal Gamma, ale reálne sa to neuvádza ani na obale ani na kazete, píšu tam že sa jedná o vylepšenú technológiu nanášania a oproti BHF má + 1,5dB nižší šum a 1dB lepší výkon na výškach.
1986: Microfine Crystal Gamma, pre Japonskú verziu uvádzajú len Fine Gamma
1988: Crystal Gamma, Japan: Fine Gamma
1989 Japan: New Crystal Gamma
1990: Fine Cobalt Crystal Gamma, prvý krát zmienka o Kobalte, neviem či sa jedná len o slovičkárenie, alebo to naozaj reálne pridali až v tejto verzii, mimo to Japonská verzia nesie tento názov po novom v kazetách XI.
1992: posledná verzia už neuvádza nič, len Super Ferric. No kto si spomína na veľavravné označenia zloženia pásov TDK AR?
Prehľad Sony HF-S na fóre
Ešte dodám že Japonská špecialita bola vyrábať tieto pásky aj ako C-120.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička Sony je už klasika. Veľký skladací booklet typ J s mnoho miesta na popis v zelených farbách, farbách modelu po celé tie roky. Fólia jednoduchá s výhľadom na kazetu v zelených odtieňoch na sivostriebornom podklade.
Samolepky taktiež v zelenom nádychu.
Potom je vhodné si aj všimnúť tie rozdiely na fólii medzi EU a USA verziou, ktorú mám zabalenú ako C60 pre USA trh.
Kazeta:
z generácie prvých veľkooknových kaziet Sony, keď to všetko začalo, čierna kazeta, číre okno s typickou mrežou. Sivé cievky s oranžovou svorkou, ktoré sú zvláštne tým že majú typický dizajn Sony, ale otvory po obvode tam nie sú, len naznačené, čo sa zmenilo s novšou generáciou, ale Japonské verzie mali vždy cievky s otvormi, čo je taká Európska zvláštnosť, aj keď boli kazety často robené pre nás v Japonsku. Veľké cievky v takej forme neexistovali.
Zavádzacia páska u Sony s farebným značením začiatkov, kde pre toto obdobie platí typicky:
C46 oranžová
C60 ružová
C90 zelená
Pre mňa je to asi prvá veľkooknová kazeta, ktorú som v živote videl a myslím že spôsobila môj chorobný zápal do kaziet a dizajnov už vo veľmi mladom veku, hneď na to som ešte uvidel od tety Sony UX-ES 1986 v tej snehovobielej s oranžovými svorkami, už to bolo jasné.
Páska:
stredne železitá, k zloženiam som sa vyjadroval vyššie.
Kazetu C46 som získal v 06/2016, otestovaná kompletne, inak prázdna, neviem kedy ju nahrám, v lete som v tejto kvalite riešil limitky Sony What´s up, ktoré som nahral všetky, páska by tam mala byť zhodná.
Subjektívne testy: (si to potom môžete kľudne porovnávať s tým čo som popísal k What´s up nahrávkam.)
Akai DX-57, 18.6.2016:
+4db, bias -8
Veľmi pekný zvuk bez porúch a kolísania, výkon je znamenitý, špičky ťahajú na +6db, výnimočne aj viac, pri biase -8 sú výšky takmer ako zdroj, ak sa to nebude hrotiť nasilu, tak to má úžasný zvuk.
Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
+2db, jemne nadhodnotené výšky
BLE XD:
+4db, špičky +6db, veľmi pekný živý zvuk, výborné výšky, výborné všetko
Technics RS-AZ7, 21.7.2016:
+6db, špičky +8db s efektom posilnenia budené pri nižšom vstupe
výšky ale mierne slabšie čo až tak nevadí, občasné poruchy čo už vadí, inak by to bol výborný výsledok
ATC:
+4db, viac to už skreslí, výšky ako na zdroji, ale asi príliš kompromisov, možno bez ATC sa to hodí viac
Technics RS-TR979, 11.7.2016:
+6db posilnený zvuk pri vstupe +4db, bez skreslenia, výšky o niečo slabšie, no veľká basová mohutnosť a pekné a vyvážené stredy
ATC:
+4db, výšky dorovnané na zdroj, celkový charakter pekného zvuku ostal zachovaný, občas drop, inak celkom fajn, pri nahrávkach do +2db bude veľká zvuková spokojnosť aj na tomto dvojhlavom decku
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky stredne uspokojivé, myslím že s ATC to bude podobné ako na 979
Záverom:
do zbierky to je priam povinnosť
na nahrávky v dobrom stave, myslím že celkovo dopadla lepšie než moje Whatsup verzie s HF-S páskou, ale celkovo dosť schopný materiál, občas treba polaborovať s kalibráciou, biasom a výkonom inak je to naozaj dosť schopná kazeta.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Akosi som nevedel prísť nachuť špeciálom z predošlých dní.
Ale dnes, dnes je to inak. A zajtra, zajtra to bude ultra mega, bomba.
Ale dnes, dnes je to inak. A zajtra, zajtra to bude ultra mega, bomba.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
A-LA? v druhej verzii sa mi stále páči ale ako si písal tá predošlá vyzerá lepšie
Cadeau de Pop-ri sa mi páči rozhodne, toto je kazeta pre mňa, síce by som dlho rozmýšľal čo tam nahrať ale u mňa jeden z najzaujímaveších počinov medzi kazetami. Naozaj chcem vedieť ako to vonia
HF-S, musím povedať, že k tejto kazete som si zatiaľ nejak nenašiel cestu. Mám jednu 90, je to pomerne pekná kazeta ale neskoršie variácie sa mi páčia viac. Pásik ma tiež nejak nepresvedčil, neviem tomu nejak prísť na chuť ale ani AD som dlho nechápal a až nedávno mi to nejak zaplo.
Zo 46min. zatiaľ vedie:
1. Lo-D DL
2. Sony Cadeau de Pop-ri
3. AGFA SR
Som fakt zvedavý aká ide kazeta teraz keď NEC písal, že to bude pecka ale nebudem sa kukať dopredu
Cadeau de Pop-ri sa mi páči rozhodne, toto je kazeta pre mňa, síce by som dlho rozmýšľal čo tam nahrať ale u mňa jeden z najzaujímaveších počinov medzi kazetami. Naozaj chcem vedieť ako to vonia
HF-S, musím povedať, že k tejto kazete som si zatiaľ nejak nenašiel cestu. Mám jednu 90, je to pomerne pekná kazeta ale neskoršie variácie sa mi páčia viac. Pásik ma tiež nejak nepresvedčil, neviem tomu nejak prísť na chuť ale ani AD som dlho nechápal a až nedávno mi to nejak zaplo.
Zo 46min. zatiaľ vedie:
1. Lo-D DL
2. Sony Cadeau de Pop-ri
3. AGFA SR
Som fakt zvedavý aká ide kazeta teraz keď NEC písal, že to bude pecka ale nebudem sa kukať dopredu
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Sony HF-S 46min rok 1986 Made in Japan, Japonská verzia
https://ez647.sk/cc/sony_hfs.html#86j
O jednu generáciu novšia HF-S má už o niečo modernejší obal, ale stále sa nesie v duchu 80tych rokov.
Hlavnými zmenami sú snehovo biele cievky, pre Japonsko sa používajú veľké u C46 až od tohto ročníka, platí len pre HF-S.
Balenie:
Stále hranatá svetlá krabička Sony s veľkým skladacím J bookletom s oboma stranami na popis a svetlo zelenými nálepkami, ktoré sú svetlo zelené aj na druhej strane, čo sa používa ako farebná výplň do balenia pod kazetu.
Fólia je verná zelenej a sivej, ale trochu v modernejšom podaní aj keď zachováva predošlý základný vzhľad. Vzadu je porovnanie parametrov pásky už nie so staršími verziami HF-S a BHF, ale s kazetou HF, čo mi príde trochu mimo, síce sa nedozviete o koľko sa zlepšila kazeta od poslednej verzie, ale dozviete sa rozdiel medzi HF a HF-S.
Páska:
Ako som včera popisoval, už je uvedená Fine Gamma pre Japonský trh a Microfine Crystal Gamma pre EU a USA. Páska vyzerá stále podobne železito s tým akoby nerovným povrchom. Na Tapeheads.net tomu prikladali dôvod ničenia hláv u Mexických Sony, ja som sa len smial, hlúpy dôvod.
Kazetu som získal v 09/2018, test len Akai, inak prázdna, celkom dobrý kandidát na nahrávky, ale nahrával som podobné What´s Up, takže som trochu ochladol voči tejto kazete, čas ukáže.
Akai DX-57, 16.9.2018:
+4db, špičky +6db, bias -12
Výkonovo veľmi slušná, na čisté výšky je potreba viac podbiasovať, potom hrá nádherne, žiadne poruchy ani kolísanie.
Záverom:
Do zbierky sa mi tieto kazety veľmi páčia, tak žeby som kľudne prijal z každej dĺžky jednu, je naozaj potreba mať verziu s veľkými cievkami aj s klasickými a ideálne aj C120 verziu.
Celkovo mi zmena zo sivých cievok na biele príde mimoriadne osviežujúca pri týchto kazetách.
Na nahrávky viacmenej platí to čo som písal včera, občas je nutné podbiasovať, ale má na viac než kazety HF to je jasné.
https://ez647.sk/cc/sony_hfs.html#86j
O jednu generáciu novšia HF-S má už o niečo modernejší obal, ale stále sa nesie v duchu 80tych rokov.
Hlavnými zmenami sú snehovo biele cievky, pre Japonsko sa používajú veľké u C46 až od tohto ročníka, platí len pre HF-S.
Balenie:
Stále hranatá svetlá krabička Sony s veľkým skladacím J bookletom s oboma stranami na popis a svetlo zelenými nálepkami, ktoré sú svetlo zelené aj na druhej strane, čo sa používa ako farebná výplň do balenia pod kazetu.
Fólia je verná zelenej a sivej, ale trochu v modernejšom podaní aj keď zachováva predošlý základný vzhľad. Vzadu je porovnanie parametrov pásky už nie so staršími verziami HF-S a BHF, ale s kazetou HF, čo mi príde trochu mimo, síce sa nedozviete o koľko sa zlepšila kazeta od poslednej verzie, ale dozviete sa rozdiel medzi HF a HF-S.
Páska:
Ako som včera popisoval, už je uvedená Fine Gamma pre Japonský trh a Microfine Crystal Gamma pre EU a USA. Páska vyzerá stále podobne železito s tým akoby nerovným povrchom. Na Tapeheads.net tomu prikladali dôvod ničenia hláv u Mexických Sony, ja som sa len smial, hlúpy dôvod.
Kazetu som získal v 09/2018, test len Akai, inak prázdna, celkom dobrý kandidát na nahrávky, ale nahrával som podobné What´s Up, takže som trochu ochladol voči tejto kazete, čas ukáže.
Akai DX-57, 16.9.2018:
+4db, špičky +6db, bias -12
Výkonovo veľmi slušná, na čisté výšky je potreba viac podbiasovať, potom hrá nádherne, žiadne poruchy ani kolísanie.
Záverom:
Do zbierky sa mi tieto kazety veľmi páčia, tak žeby som kľudne prijal z každej dĺžky jednu, je naozaj potreba mať verziu s veľkými cievkami aj s klasickými a ideálne aj C120 verziu.
Celkovo mi zmena zo sivých cievok na biele príde mimoriadne osviežujúca pri týchto kazetách.
Na nahrávky viacmenej platí to čo som písal včera, občas je nutné podbiasovať, ale má na viac než kazety HF to je jasné.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
alebo takúto to mám? Ja ani neviem, nevyzerá to zle ale nejak to na mňa nefunguje, všetko tá kazeta robí správne ale Cadeau de Pop-ri mi vonia viacej
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Mne sedí viac, tá staršia HF-S. Nejakú si musím nahrať, ale pri ich súčasných cenách, musí hrať perfektne
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Krása. Páči sa mi fólia aj booklet,aj nálepky.
Tie veľké biele cievky tomu dodávajú šmrnc.
Najlepšia foto je v krabičke. Na tú som sa extra tešil.
Keby aj nahrávala na úrovni HF u mňa má odpustené.
Nemám ju a chcem. Aj odbalenú. Aj staršiu sestru.
Nemá niekto navyše?
Tie veľké biele cievky tomu dodávajú šmrnc.
Najlepšia foto je v krabičke. Na tú som sa extra tešil.
Keby aj nahrávala na úrovni HF u mňa má odpustené.
Nemám ju a chcem. Aj odbalenú. Aj staršiu sestru.
Nemá niekto navyše?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
díky za komenty, dneska vybavovačky, tak ďalšia zajtra alebo večer, už idem do práce
no tie kazety sú super, jedne z mojich obľúbených, vlastne Sony a Maxell boli pre mňa vždy najviac TOP
Nec: to som mal šťastie lebo len tri roky dozadu a len 200KC pretože bola poškodená fólia čo je vidieť na fotke, dneska bez šance za takú cenu, pomaly ani použitú nekúpiš
no tie kazety sú super, jedne z mojich obľúbených, vlastne Sony a Maxell boli pre mňa vždy najviac TOP
Nec: to som mal šťastie lebo len tri roky dozadu a len 200KC pretože bola poškodená fólia čo je vidieť na fotke, dneska bez šance za takú cenu, pomaly ani použitú nekúpiš