C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Pekná kazeta, UX sú podarené. Na tej turbo, mi tá grafika nesedí, ale veľmi pekná kazeta.
Musím niekedy skúsiť ten posluch na sluchátka, kazety takto nepočúvam, na veľké bedne ja problémy kaziet nepočujem. Vážnu hudbu na kazety nenahrávam, ale tam by som toho asi kazetám vytkol dosť. Pri klasike sú nedostatky veľmi počuť.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

u kamaráta na Tesle a reprobedniach som bol so zvukom vždy spokojnejší než na mojej technike doma so slúchadlami, ale hnevalo ma že sa na repro veľmi dôsledne maskovali rôzne nedokonalosti a poruchy pásu, ale zase som na repro počúval v posledných desiatkách rokov tak málo, že je tento názor len veľmi málo vážny a relevantný
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Tak skreslenie reproduktorov je asi najväčšia chyba hifi :D
Taký zosik môže mať skreslenie desatinu percenta, ale repro... Jednoducho je tam ten charakter zvuku, ktorý si každý doladí podľa svojho ucha.
Mám jedn album springsteena, the ghost of Tom Joad, taký folk a tam na repro je to dokonalé, ale na sluchátka je počuť ešte aj slinu ktorá dopadne na mikrofón :D
A zvukovo je to asi najlepšie album čo mám, Japonské CD, tak sa mi páči, že mám 2 ks, jedno si prehrávam a jedno je uloženka.
Tak ako som sa voľakedy nevedel správať ku kazetám, tak vzorne sa teraz starám o svoje platne, CD a už aj kazety.
Veľmi sa mi páči, ak niekto predáva kazetu a je v stave ako po odbalení z fólie.
Minule si mi sľúbil, že sa pozrieš na tú MA-XG :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

hmm keby som teraz neutekal na busa, tak by som to spravil aj hneď MA-XG, ale aspoň som ti tam nechal obsiahly popis :P
no a s detailmi máš pravdu, zatiaľ to tiež tak vidím, alebo počujem :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3639
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ja to zas mám opačne, slúchatká mi prídu, že sú milostivejšie k nahrávkam, kdežto repro posluch odhalí nedokonalosti.
Čosi sa o tom naznačilo už tu viewtopic.php?f=11&t=2183
ja teda hlavne by som povedal, že posluch na sluchátka vs reproduktory je každý o iných zážitkoch a nedokážem tvrdiť že jedno je lepšie ako druhé,jedine že by otázka znela či sa mi ľahšie géluje číro keď počúvam slúchatká alebo repro, v tom prípade sú slúchatká lepšie
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony UX-Pro 46min rok 1988 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/sony_uxpro.html#88j

Do tretice tu mám veľkocievkovú Japonskú verziu 1988 v úzkom okne a temnom sivom prevedení, kazeta z ktorej mám extrémnu radosť, ale keďže modelu UX-Pro som sa na fóre venoval len okrajovo a celkovo tu bolo na tieto kazety strašne veľa nadávania, tak dneska tu preberiem niektoré fakty, aj niektoré dojmy.
Jediné čo je na fóre je prehľad UX-Pro

Ak to voľne poviem znovu a inak:
UX-Pro Sony predstavilo približne v roku 1986 a na Európskom trhu zotrval tento model až do ročníku 1997, ktorý bol posledným. EU verzie 1996 a 1997 už boli vyrábané aj v Talianskej pobočke.
V USA vydržal model UX-Pro až do roku 1995.
V Japonsku tak ako ostatné kazety Sony, kde pôvodné rady s pôvodným názvom končili modelom v roku 1989 a väčšina pokračovala pod novým názvom v novom dizajne, väčšina až na výnimku UX-Pro, ktorá viac už neexistovala, ani ako model, ani ako náhrada, ani použitie tejto pásky, páska UX-Pro vyrábaná zrejme v Japonsku sa vyskytla už len v modeloch pre EU a USA.
V Japonsku celopriehľadné modely typu II boli plnené pásmi UX, model XII taktiež pásom UX a ES-II, ES-II Stamina a XSII boli s páskou UX-S, ak mi niečo uniklo, tak budem rád keď sa o to podelíte nižšie.

Páska UX-Pro - High Power Uniaxial Br.2000 Gauss
Už som popisoval na odkaze vyššie na prehľad UX-Pro čo je Gauss a porovnával s kazetami ako Maxell XLII-S a TDK SA-X, kde vyšlo že UX-Pro má proste najvyššiu magnetickú energiu, no proste teoreticky by mala byť výkonovo najlepšia, ale samozrejme každý výrobca ak si to meria sám, alebo neviem ako to funguje, tak si dopraje nejaké to prilepšenie údajov?
No napriek tomu by som povedal že UX-Pro pás presne zapĺňa tú medzeru medzi kazetami Sony typu II tej High-end triedy. Naozaj ju veľa ľudí vyhľadávalo a považovalo za maximálny vrchol firmy, ja sám mám pred týmito kazetami asi takú úctu a vyznanie ako k metalkám, teda väčšina je u mňa prázdna, pretože neviem čo na ne nahrať...
Sony tieto pásky označovalo viacerými prívlastkami, ale v podstate vždy sa jedná o to isté, buď to High Power Uniaxial, s prídavkom o Gaussoch, alebo bez neho. Až od roku 1990 v EU sa označenie zmenilo na Super Energy Uniaxial, teda dalo by sa voľne povedať že aj táto páska ako všetky prechádzali v 90tych rokoch vývojom a zmenami, a moderné Sony už názvy pásov nepoužívalo vôbec, namiesto toho ste sa len dozvedeli z obalov:
UX - Chrome Class
UX-S - Super Chrome Class
UX-Pro - Super Chrome Plus Class
Celé je to viac marketingové, než vypovedajúce o technickej hodnote výrobku, ale dá sa podľa toho orientovať aspoň čiastočne, že dostávame tri rozdielne základné kazety triedy II a ostatné okolo sú len odnože používajú väčšinou len ten "Chrome Class"
Dobrou správou a úľavou je že tieto kazety skončili skôr než tam mohol zasiahnuť Aurex Mexico so svojimi nebezpečnými páskami a teda zatiaľ považujem UX-Pro vždy za pravé a bezpečné z dielne Sony.

UX-Pro vs UX-ES
Veľa krát som tu čítal nespokojnosť s modelom UX-Pro ako takým, že znie príliš dokonale až chladne, nezaujímavo, alebo "radšej nie, radšej knihu" (stačí pozrieť celé vlákno s prehľadom UX-Pro :D ) a potom som často čítal veľkú chválu a túžbu po UX-ES aká je to super kazeta.
Páni ja neviem či si to všetci uvedomujete ale UX-Pro a UX-ES majú ZHODNÉ pásy. Teraz budete namietať že vám vyšli úplne rozdielne výsledky a UX-ES sa vám páči a UX-Pro nie... nuž musíme si uvedomiť niekoľko skutočností.
Rozdielne výsledky - áno súhlasím, ale pozor! neporovnávame resp. nespokojný robia nesprávne porovnávania, nejde o porovnanie modelov UX-Pro vs UX-ES, ale ide o porovnanie ročníkov staré vs nové.
Spomeňte si na kompletnú sériu kaziet UX-S, aké boli tieto kazety v 80tych rokoch a aké v 90tych rokoch a teraz naozaj vypusťte z hlavy použitie Mexických pásov v UX-S, o tomto nie je vôbec reč.
Každý hovorí že UX-S verzie 1986-1990 sú veľmi dobré, ak nie najlepšie, a od roku 1992, práve kedy marketing pridal červený Guide Block sa akosi niečo pokazilo. Nemyslím že to bude samotnou červenou súčiastkou v tejto kazete, ale boli tu výhrady že ten zvuk už nebol taký ako predtým, samozrejme niektorým to vyhovovalo, niektorí si na to zvykli, a niektorý nedali dopustiť na staršie lepšie verzie. Už bolo mnoho krát popísané ako šiel ten vývoj a kvalita pásu UX-S v 90tych rokov dopredu, ja som nahrával v lete mnoho ročníkov UX-S a myslím že každá kazeta mala odlišný charakter.
No a čo sa stalo s UX-Pro? presne to isté! Vývoj a zmeny v zložení pásky zasiahol aj tento model a od roku 1992 tam už bolo niečo odlišné než v roku 1988.
A čo s tým má UX-ES?
Pozrime sa v prehľade koľko modelov UX-ES vlastne existovalo
https://ez647.sk/cc/sony_uxes.html
1986 bol predstavený UX-ES spolu v rovnakom čase ako UX-Pro, oba nesú rovnaké meno pásky, jedine vodiaci blok v kazete tvorí medzi nimi technický rozdiel.
1988 zase identické kazety UX-ES a UX-Pro s rozdielom prítomnosti súčiastky navyše, ale rovnaké značenie pásu.
1990 UX-ES mení názov na Super Energy Uniaxial, teda presne zhoda s UX-Pro pre tento rok, zase rozdiel teraz už aj v tele kazety a prítomnosti vodiaceho bloku.
Viac UX-ES neexistuje, teda nové kazety UX-Pro sa už nedajú porovnať s UX-ES daného roku, pretože už nie je s čím.
Výsledky by mali byť totožné len medzi kazetami rovnakého ročníku, teda UX-Pro do roku 1990 by mali byť zvukovo identické s UX-ES do ročníku 1990, ale musia byť spárované so správnym rokom.
A zase platí, keďže som skúšal všetky tri verzie UX-ES aj rovnaké verzie UX-Pro, možem povedať že každý ročník má mimoriadne odlišné výsledky a odlišný zvukový charakter, v rámci jedného stroja samozrejme, najlepšie technické parametre mala asi verzia 1988, ale najkrajší zvuk rozhodne verzia 1986 a to platí pre obe kazety ako UX-ES tak aj UX-Pro, mimo to by ste sa mohli pohrabať v oficiálnych technických informáciách Sony.

Takže po dlhom výleve na tému UX-pro, ktorú som ešte poriadne nepitval na fóre vo vláknach, keďže sa toto nikdy neobjavilo dlhšie ako C90, môžem prejsť na dnešnú kazetu, balenie:
Hranatá tmavá krabička Sony, tak ako u predošlých z tejto rady, fólia zase zodpovedá tej Európskej a tentokrát sú v tomto roku s metalickou potlačou pre všetky trhy v pekne zlatom nádychu, Japonská má len to logo For CD vpredu navyše.
Booklet veľký skladací typ J s oboma stranami pre popis, a tie nálepky sa tuším opakujú :D

Kazeta:
V podstate ako som prezentoval HF-ES pred časom, UX-S pred včerom z tejto Japonskej edície, tak tu aj dnešná UX-Pro vyzerá rovnako luxusne dobre, ale obsahuje sivý vodiaci blok, ktorý je ale v EU a USA verziách snehovo biely, a potlač je v svetlo šedej farbe, rovnaké veľké cievky ako v predošlých menovaných kazetách, rovnaké farebné podanie, rovnaký luxus v každom ohľade, pre mňa mimoriadne nádherná kazeta.

Páska:
UX-Pro sú asi najtmavšie typy II od Sony, Mexické pásy nepočítam, tak toto je na pohľad naozaj takmer čierny pás, ale pri pohľade v silne bielom svetle sa výrazný hnedý odtieň nezaprie, priesvitnosť tohto pásu je veľmi malá, ale je tam. Dokonca kolovali drby a názory na fórach o tom že je to Sony Metal typ II, ale nikdy sa to nepotvrdilo a metalky nikdy nemajú hnedý odtieň.
Vlastne Sony v týchto páskach má asi najmenej informácii o zložení, okrem názvov a technických údajov, sa nič z tajného receptu nedozvieme. To aj o Maxell a TDK vieme viac.

Kazetu som získal 05/2019, test len Akai inak prázdna, samozrejme celá táto rada by bola ideálna na skoré nahratie, ale toľko dobrých výberov nedám tak skoro dokopy :D

Akai DX-57, 20.5.2019:
+6db, špičky +8db, bias -4
Výstup z pásky ako na zdroji.
Výškovo rokmi poklesla, treba pohnúť biasom, ale potom sa odmení naozaj pekným a mohutným zvukom, výkonovo sa ľahko nechá prebudiť až na +10db! Oproti zdroju ma zvýraznené basové podanie, neskutočný divoký výkon, excelentná dynamika s vhodným deckom dokáže zázraky, nie nadarmo tieto kazety vyznával nejeden nadšenec a stále patria k špičke toho čo sa dá zohnať.

Do zbierky kazetu silne doporučujem, je to jedna z najpôsobivejších sérii Sony pre mňa, teda asi hneď po rade 1985/1986.
Na nahrávky toto je vyslovene delo, ale samozrejme nemusí sadnúť každému decku a po tých rokoch nejaká tá kalibrácia bude nutná.
Teda k tomu čo som písal predtým, toto je séria, ktorá by zodpovedala UX-ES pre rok 1988, ktorá by naozaj mala poskytnúť zvuku niečo navyše než je na zdroji, ale nič neskryť, nič neutlmiť v pozadí.
Samozrejme dobrý stav je vždy podmienkou.
Z kaziet UX-Pro ktoré som nahral, alebo testoval mi u tých novších, čo by najčerstvejšie šarže UX-Pro z rokov 1996 a 1997 vždy dosiahli excelentných hodnôt na rôznych strojoch, dokonca na dvojhlavých Technicsoch ak sa nepoužila kalibrácia, mali tendenciu presahovať rámec displeja, výšková čistota vždy svedčila o plusovom biase, pri ATC sa tieto vymoženosti dosť utnú a zarovnajú na bežný až slabší priemer, preto hovorím že ATC v Technicsoch sú viac menej vhodné pre nekvalitné pásy, ale tie kvalitné s plusovými hodnotami nad výrobnú kalibráciu stroja budú znehodnotené.
Asi by som to uzavrel s UX-Pro a podobnými páskami tak, že stroje s kalibráciou vyskúšať s aj bez, ale prevažne nahrávať bez kalibrácie, aj na dvojhlave dokáže táto páska zázraky.
Na strojoch s plnou možnosťou kalibrácie, naozaj poexperimentovať, vyhrať sa s tým maximálne tomu venovať úsilie a zvoliť si niečo zvukovo vhodné blízke dokonalosti ušiam aj mysli, doslova stvoriť z toho zvukovú dokonalosť, pre ktoré boli tieto pásky stvorené.
A naozaj nezáleží či na svoju predstavu dokonalosti použijete UX-ES alebo UX-Pro, záleží len na ročníku a kompatibilite s vaším strojom.
Prílohy
IMAG0639.JPG
IMAG0641.JPG
IMAG0512.JPG
IMAG0513.JPG
IMAG0514.JPG
IMAG0515.JPG
IMAG0516.JPG
IMAG0518.JPG
IMAG0519.JPG
IMAG0520.JPG
IMAG0521.JPG
IMAG0522.JPG
IMAG0524.JPG
IMAG0525.JPG
IMAG0526.JPG
IMAG0527.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3639
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Nikdy som UX-Pro nemal a nepočul takže ťažko mi hovoriť o jej zvuku. Čítal som aj to vlákno a nestotožnil som sa s jeho obsahom tak celkom.
Dnešná kazeta, výzorovo pekná, ten Guide Block sa mi v tomto prevedení páči (možno neni len taký okukaný), zvuková kvalita verím, že tam bude ale neviem. V dobe aktuálnosti možno by som to kúpil, zvláštny model...
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Myslím že Sony nadhodnotilo cenu tejto kazety, aj v 90tych rokoch bola cena UX-Pro podobná ako cena niektorých metaliek, možno aj vyššia
tam potom bol priestor skôr na Maxell XLII-S či TDK SA-X ak si niekto vyberal podľa ceny

no na druhú stranu taká TDK SA-XS bola cenovo tiež trošku vyššie než napríklad TDK MA

asi by si mal nejakú skúsiť zohnať a vyskúšať.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3639
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

veď to práve, že drahá bola ako Metal a vtedy by som teda kúpil asi tú IV a dnes to asi nemá zmysel ani riešiť
ale super, že pribudli ešte nejaké hlasovania, s prehľadom vedie 90minút a má to svoju logiku aj keď ja som teda hlasoval za inú dĺžku ale čo ma najviac baví a je najlepšie je hlas pre C10 a ja viem aj od koho je a ten ani nemohol nič iné zahlasovať (v dobrom) :D
EZ, ak by si si mal vybrať dnes HF ES alebo UXPro?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony Metal-ES 46min rok 1985 Made in Japan, Európska verzia
https://ez647.sk/cc/sony_metales.html

Na záver značky Sony s kazetami C46 si dáme dve metalky, dneska to bude pomerne legenda Metal-ES.
Trochu histórie a osvety do zloženia pásov Metal Sony som už popisoval vo vlákne C100 pri príležitosti popisu kazety Metal-XR.
Aby som to zhrnul, Sony po prvých (ne)úspechoch s prvými kazetami Sony typu IV zvanými METALLIC prišla s dvoma novinkami, Metal-ES a Metal-S. Druhú nižšiu menovanú pre EU a USA poskytovali až o niekoľko neskôr, najprv bola len v Japonsku, asi nás Sony chcela ohúriť novou úžasnou páskou Metal-ES.

Dva rozdielne kovové pásy:
Veľmi som to u iných firiem nevidel, ale aby necelé dve desaťročia firma vyvíjala a vyrábala dve samostatné metal pásky s veľmi odlišným zložením sa len tak nevidí, alebo je to proste zase len marketing a každému pásu dali veľmi odlišné meno a odlišný životný príbeh a pritom môžu byť v základe veľmi podobné....

Dynametal:
Už ako základ metaliek Sony do všetkých Metal-S/Select, XR a rôznych lacnejších odnoží ako XIV, Esprit-IV, CDit IV, CDix IV a ďalšie ktoré vás napadnú, jedná sa o čistú jednovrstvovú kovovú pásku robenú v rôznych kvalitatívnych šaržách, možno aj jemností častíc.

Extralloy:
Jedná sa vždy o dvojvrstvovú kovovú pásku určené pre vysoké modely METAL-ES a (Super)Metal Master.
Či to nie je len základný metal popísaný vyššie ale v dvoch vrstvách, to je úvaha ktorú som chcel naznačiť v odstavci vyššie.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička Sony, veľký skladací booklet typ J, obe strany pre popis, dobre farebne ladený, s rovnako ladenými samolepkami. Fólia s metalickou potlačou, prevláda zlatá farba čo by luxus metalky v kombináciách čiernej, oranžovej a žltej, prevažne na booklete a samolepkách.
Tieto farebné kombinácie sa mi k metalkám a ich luxusu pomerne hodia, alebo z iného pohľadu je dokonalosť metalky v kombináciách striebornej, modrej a fialovej, no to je už ale iná, konkurenčná téma.
Celé balenie bolo takou revolúciou medzi kazetami Sony, doba keď Sony zmenila celú radu malých okien na tieto nové veľkooknové kazety.

Kazeta:
Už ako som predstavoval HF-S z roku 1985, tak táto kazeta patrí do tejto generácie, aj s tým dizajnom čiernej kazety a veľkým svetlým oknom, s typickou mrežou, sivé cievky bez otvorov, ale už vtedy v novom dizajne Sony s matnou zlatou potlačou na kazete, keď to vyzeralo ešte luxusne a nestalo sa to bežnou záležitosťou lacných kaziet.
Táto kazeta ako jediná v rade ponúka jednu konštrukčno-dizajnovú zvláštnosť a to že okno prechádza aj cez boky kazety, ktoré sú priehľadné. Myslím že asi nikto takú kazetu nespravil, ktorá by oddeľovala čierne polovice zvyšku tela od seba, čo značí aj veľkú dôveru v pevnosť spojov okna a zvyšku tela, alebo proste sa počíta aj s nejakým tým šetrnejším zaobchádzaním a snáď sa rokmi nerozlepí ako oblátky keksíku pri použití, aspoň som o tom ešte nepočul v prípade tejto kazety.
Toto zvláštne riešenie vydržalo v Sony ale len dva ročníky, potom došlo k radikálnejším zmenám v tomto modeli.
Kto by chcel metal pás aj v tom klasickom veľkom okne bez priehľadných stien, tak musí siahnuť jedine po Japonskej verzii Metal-S z tohto obdobia.
Rovnako tak cievky, pre EU a USA sú v dizajne Sony ale bez otvorov, Japonské s otvormi.

Páska:
Na pohľad čierna, na silnom svetle výrazne sivý odtieň, tak ako takmer všetky metalky, oproti niektorým čiernym pásom typu II sú metalky naozaj svetlejšie. Páska má tendenciu sa jemne alebo viac skrúcať, ale nie všetky metalky to nutne robia.
Samozrejme totálne nepriesvitná voči svetlu.

Kazetu som získal v 04/2016, plný test, pripravená na nahrávky.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 17.4.2016:
+2db, bias -8
Je to zaujímavé, ale u takej verzie 1986 som dosiahol +8db bias 0, takže je buďto naozaj stará, zle skladovaná, alebo to zloženie ešte nebolo tak epické, aj keď na fólii sa hovorí, či ukazuje v grafe niečo okolo +4db, aj keď to nie je celkom jasné
Zvukovo pri biase -8 má výškovú zhodu so zdrojom, len výkonovo začne skresľovať príliš skoro, žiadne poruchy ani kolísanie.

Pioneer CT-S550S, 23.8.2016:
+4db, slabší zvuk, výškovo niečo ostrejšia než zdroj, basovo a výkonovo slušné
BLE XD:
špičky +6db
Výborný zvuk, bez porúch a kolísania, excelente, vhodná do tohto stroja, viac než Akai v mojom prípade

Technics RS-AZ7, 5.6.2016:
+6db, špičky +8db, jemne slabšie výšky, bez porúch a kolísania, zvuk má zvýraznené basové podanie oproti zdroju, mimo to, som nahrával C90 novšej verzie tejto kazety, jednu stranu na tomto decku, a bolo to asi tiež takto dobré, výškovo lepšie, táto kazeta zahrá na tomto stroji excelentne ako jedna z mála metaliek (ale nové Metal Master nechce), jediné čo sa nesmie použiť je ATC
ATC:
extrémne silné poruchy, ako na pokrčenej páske, veľmi silné skreslenie zvuku aj pri 0db, výškovo sú ale zhodné ako predtým, takže kalibrácia totálne na houby maximálne v pr...

Technics RS-TR979, 10.5.2016:
+4db, špičky +6db, výšky pomerne slušné, jemné skreslenie, potreba trochu ubrať výkon
ATC:
silné skreslenie, max +4db, ale charakter zvuku sa veľmi nezmenil, výšky takmer zhodné, takže bez kalibrácie, alebo lepší stroj

Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo stredne dobré až mierne lepšie, ale nie lepšie ako zdroj

Pre zbierku je toto pomerne základ luxusu, kazeta je nádherná, mimoriadne sa mi páči, ako aj celá táto rada Sony.
Na nahrávky, napriek veku, sa ukázala ako schopne použiteľná vo väčšine strojov, tento pás bol mimoriadny produkt už vo svojej dobe, kde Sony naozaj zabodovala týmto vysokým modelom. A pokiaľ nepočítam že na metalkách Sony som zatiaľ nikdy neregistroval biely prach, ani jeho náznak, myslím že môžem veselo doporučiť, ale už nie cenovo samozrejme :D

Nstar:
neviem HF-ES má zaujímavejší zvuk, ale je stále pomerne mäkká ako typ I, zase UX-Pro je tvrdšia a precíznejšia na výškach, občas je to ako počúvať CD, ale ona sa tam točí kazeta :D
Prílohy
IMAG0504.JPG
IMAG0506.JPG
IMAG0530.JPG
IMAG0531.JPG
IMAG0532.JPG
IMAG0533.JPG
IMAG0534.JPG
IMAG0535.JPG
IMAG0536.JPG
IMAG0537.JPG
IMAG0538.JPG
IMAG0539.JPG
IMAG0540.JPG
IMAG0541.JPG
IMAG0542.JPG
IMAG0543.JPG
IMAG0544.JPG
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Paráda. Nemám, čo sa týka dizajnu čo
vytknúť. Spolu s nejakým.top deckom od Sony je to iste super kombinácia.
V roku 2019 bola na HB za,40 alebo 45€. Vtedy sa mi to zdalo veľa a tak som nekúpil. :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10235
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

boli lepšie časy, moja stála 490KC
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"