C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Táto Sony je nádherná, pre mňa sú takéto kazety zaujímavejšie a aj krajšie, ako trebárs Sony SMM... Niektoré kazety z obdobia konca kaziet ma už neoslovujú, Sony nezbieram, ale kúpil som si jednu Sony metal S, tento ročník, má poškodenú fóliu, takže cena bola úplne v pohode.
Takto mohli kazety vyzerať stále a neomrzelo by ma to. Taká super metal master, z toho luxus až žiari, ale keď ju vidím, napadne ma aj, že načo to bolo dobré :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

tá kazeta pôsobí trochu nudne na fotkách keď je zabalená ale myslím, že naživo bude celkom pekná, je zaujímavá tá konštrukcia a páčia sa mi farby
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony Metal Master 46min rok 1988 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/sony_metalmaster.html

Toto je aktuálne posledná C46 kazeta značky Sony, neskôr budú dopĺňané priebežne ďalšie, až budú aj nejaké testy nových.
No a pozerám že tých Sony C46 je asi viac než Axií na začiatku vlákna :D

Metal Master je taký kazetový vrchol firmy Sony, o tejto kazete som dosť písal v lete, keď som nahrával novšiu verziu z roku 1990 v dĺžke C90, takže základné veci tam už boli spomenuté.

Metal Master sa vyrábala v troch ročníkoch, dneska je to tá prvá verzia 1988, ktorá grafikou na potlači kazety zodpovedá rade Sony 1988 s tým eLkovým vzorom, alebo ak chcete čiarou s pravým uhlom cez stred kazety.
Verzia 1990 taktiež zodpovedá jednoduchším dizajnom potlače, a najnovšia verzia 1992-1997 to vzala viac originálnym štýlom s jedinečnou potlačou a balením.
Táto verzia 1988 bola posledná, ktorá mi chýbala v zbierke, ale tentokrát som dostal Japonskú verziu C46 s veľkými cievkami. Ako som pochopil z materiálov na internetoch, C46 boli zrejme len pre Japonsko a vždy s veľkými cievkami, v rátane aj tej najnovšej.
Páska je samozrejme Extralloy dvojvrstvová, ktorá sa používa v rade Metal-ES.
Pre kompletnosť uvediem že vo verzii 1988 sa vyrábala aj UX Master, taktiež keramická, dizajn bol ladený mierne do modra, a páska v nej by mala zodpovedať UX-Pro/UX-ES. Ale tá je mimoriadne vzácna a neskutočne drahá.

Dnešná kazeta, balenie:
Klasická hranatá svetlá krabička Sony. Fólia je s metalickou potlačou, na prednej strane skromnejšia, aby čo najviac vynikla kazeta. Zadná strana informuje o zložení, že sa používa páska Extralloy, o ktorej som písal nedávno a technické údaje ukazujú MOL 315 Hz +7,5dB a 10kHz +2,0dB, čo je dobrý vypaľovák displeja deckov :D
Booklet je veľký skladací typ J, ale maximálne jednoduchý. Nálepky nedostaneme, ale tak ako v prípade verzie 1990 aj u tejto kazety je pretláčacia fólia s textom a znakmi. K tomu kartička s popisom ako na to, alebo ak chcete návod :D

Kazeta:
Keramická kompozitná biela s tmavým vodiacim blokom, veľkými cievkami základného typu Sony v temnej sivej farbe, presne také ako dávali do svojich kaziet HF-ES/UX-S/UX-Pro, ktoré som tu prezentoval posledné dni, tak táto metalka patrí presne do tejto rady.
Aj napriek malému okienku je vidieť pomerne veľké oká cievok, štandardné cievky ani neprečnievajú veľmi cez okraj okienka.
Namiesto vylamovacích jazýčkov, sú aj v tejto kazete účkové západky, ktoré majú na sebe ešte označenie strán.
No a samozrejme nesmiem zabudnúť na hviezdicové skrutky.

Páska:
New Extralloy, vrchol firmy Sony, vždy dvojvrstvový metal pás, žiadne ďalšie výrobné tajomstvá nie sú známe. Na pohľad čierna farba, ale svoj sivý odtieň nezaprie.

Kazetu som získal v 11/2017, test zatiaľ len Akai, inak prázdna, je to veľmi žhavý kandidát na nahrávky. Za cenu 1900KC v tej dobe mi to prišlo stredne prijateľné cenovo, dneska by to bolo až príliš lacné. Ale inak ceny kaziet nechcem uvádzať z etických dôvodov :D

Akai DX-57, 11.12.2017:
+4db, špičky +6db, bias 0
Zvukovo je to naozaj veľmi pekné, aj keď výkonovo to nejde tak vysoko ako staršia Metal-ES, napriek tomu veľká spokojnosť. Vybudiť sa síce dá veľmi ľahko aj na +8db, ale cítiť že to už nedáva. Žiadne poruchy, žiadne kolísanie, žiadny biely prášok.
Pri vstupe do decku na pásku 0db je výstup z pásky +2db.
Pri biase 0 na tomto decku viac prevyšuje mohutný zvuk basov a výšky sú viac v pozadí, je to podľa každého chuti ako si to doladí, ale pri mohutnom posilnení basov vo výkone pásky sa zdajú automaticky výšky menej prenikavé, ale inak stále výborné.

Zbierková perla, veľmi vyhľadávaná, tam nie je pochýb, dneska akákoľvek Metal Master doma by každého zberateľa mimoriadne tešila.
Na nahrávky, aj tieto pásy starnú, vieme aké som mal problémy pri verzii 1990, ako som obsiahlo popisoval na odkaze vyššie, no ale tu sa problémy s kolísaním a výpadkami neprejavili.
Takže odporúčam vo všetkých ohľadoch, okrem ceny.
Prílohy
IMAG1010.JPG
IMAG1011.JPG
IMAG1012.JPG
IMAG0545.JPG
IMAG0546.JPG
IMAG0547.JPG
IMAG0548.JPG
IMAG0549.JPG
IMAG0550.JPG
IMAG0551.JPG
IMAG0552.JPG
IMAG0553.JPG
IMAG0554.JPG
IMAG0555.JPG
IMAG0556.JPG
IMAG0557.JPG
IMAG0558.JPG
IMAG0559.JPG
IMAG0560.JPG
IMAG0561.JPG
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Parádna kazeta, ale vyššie som písal...
Ak by som sa v danej dobe rozhodoval, medzy Sony metal ES a touto MM, zobral by som ES a urobil by som tak aj teraz.
V minulosti by som netušil o keramike a považoval ju za biely plast a tým pádom za nejaký podfuk :D
Mal som rád kazety s veľkým priehľadným oknom, celopriehladné neznášam a tieto s malým okienkom sú pre mňa kazety výrobcov čo nedokázali vyrobiť veľké okno :D
Kvôli Nstarovi ohodnotím nálepky :D
Sú absolútne zbytočné a človeku ktorý by prilepil na túto kazetu nálepku, takému by som jednu vylepil :lol:
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

preto sa tam ani žiadne nálepky nedávajú :D
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Som myslel, že tie písmenká a čísla sú nalepovacie :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

nie sú, už som to obsiahlo popisoval v tom odkaze na nahrávku Metal Master

mimo to kto by si chcel porovnať UX Master
http://agfabasf.com/images/content/2721.jpg
http://agfabasf.com/images/content/2822.jpg

tak majú rovnaký MOL pri 315Hz, len typ II má menší výkon na 10kHz
Nec
stará páka
Príspevky: 617
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Prisám vačku sa mi táto verzia páči najviac. Myslím potlač kazety. Aj dizajn bookletu k tomu sedí. Jednoduchý, na master do štúdia.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

EZ ty si nám tu priniesol metal týždeň
Podľa mňa sa u tejto Sony jedná o vrchol kazety, neviem už o ničom v komerčnom svete kaziet čo by bolo predčilo túto, možno to jej prevedenie s horčíkovou krabičkou, SMM?
Na toto fakt neviem čo by som si nahral ale najradšej asi všetko a EZ veľmi vhodne použil tú tetovačku, vyzerá to ako veľká zábava robiť s tým popisky.
Pozrel by som si ju v EZ mecha.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ono v mechanike toho asi nebude moc vidieť, ak sa dožijeme, tak bude neskôr tá C90 verzia, keďže už bola nahratá, ale medzi poslednými

metal týždeň možno, pre mňa ťažký týždeň, takže metalky boli len dve a dneska začnem TDK, pekne od najslabšej :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK D 46min rok 1988 Made in USA, USA/EU trh.
https://ez647.sk/cc/tdk_d.html#88
https://ez647.sk/cc/p/tdk_dd.html#88

Prvá TDK C46 vo vlákne, raz to muselo prísť :D
Sériu Dynamic som už predstavil vo vlákne C120 aj C100, ale nie konkrétne túto verziu 1988.
V skratke, model Dynamic je základným modelom ferro pásky od firmy TDK s najdlhšou tradíciou a koncom až v roku 2012.
Prehľad rady Dynamic na fóre.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK bol taký štandard, aj keď do luxusnejších modelov sa používala tmavá hranatá.
Fólia presne zodpovedá roku 1988 svojou jednoduchosťou a farebnou jasnosťou že sa jedná o typ normal a červenej farby modelu.
Booklet klasický krátky s riadkami na popis na oboch stranách a slušné nálepky, kde ste si mohli zvoliť s červenou časťou, alebo len biele.
Kazeta sa robila pre USA aj Európsky trh (Japonci už mali vtedy model AE) a jej pôvod a zbieranie môže byť veľmi vtipné a pestré aj napriek jednej verzii dizajnu fólie.
USA verzie sú štandardne s popisom na zadnej strane fólie o doživotnej záruke. Na Európskych sa to bežne nepoužívalo, ale zase na Európskych máte hierarchiu modelov TDK typu normal pre daný rok.
Obal informuje o zložení pásky, časticiach Pure Grained Ferric. Rovnako tak je u všetkých uvedený rok vydania verzie modelu a to 1988.
Teraz trochu toho pôvodu, u každej verzie môže byť pôvod zaujímavou položkou, ale bezohľadu na krajinu sa zdá že páska je vždy vyrobená v Japonsku a dovezená do fabriky kde prebieha výroba kazety, montáž a navinutie Japonskej pásky, či aj rezanie z veľkej role, to už neviem.
Neviem či sa pásky prevážali vo veľkých roliach, alebo už narezané v "palacinkách"
Len na webe mám 4 rôzne dĺžky a prevedenia tejto kazety, kde jedna je vyrobená v USA, ďalšie v Japonsku, potom je tu dokonca výroba v Kóreii a Thajsku.
Dnešná kazeta je práve vyrobená v USA s Japonskou páskou, rok výroby je 1989.

Kazeta:
Toto telo je priam legendárne a je to podľa môjho názoru to najlepšie čo od základnej TDK môžete dostať, taký pomyselný vrchol kvality a spoľahlivosti tejto firmy ohľadne kaziet bol práve v roku 1988, potom mi to prišlo už veľmi prešpekulované na šetrenie a modernosť.
Pevné hrubé steny tela kazety, poctivá päť skrutková konštrukcia a prirodzené vedenie pásky bez dizajnových a špekulatívnych výdobytkov.
Povrch tela kazety, dizajn používa siluetu vzoru zo starých čiernych TDK, hlavne po obvode, ale na priehľadnom plaste. Typická stredová mreža tomu dodáva nezabudnuteľný nádych dizajnu TDK 80tych rokov. Mriežkované cievky považujem za najkvalitnejšie a najstabilnejšie z celej rady TDK.
Potlač je jednoduchá dvojfarebná, červená proste musí byť, a okrem potlače je odliaty aj text zvnútra tela kazety, ako interné značenie typu tela a použitého mechanizmu, podobne to robila aj Fuji-Axia vo vybraných priehľadných kazetách.
Zavádzacia páska je štandardne matná s priečnymi čiarkami v modrej farbe pre C90 a červenej pre C46 a C60. No nájdu sa aj odlišné verzie, pre USA trhy, alebo niektoré novšie výrobné šarže, kde sú odlišnosti, napríklad zavádzacia páska bez značenia, biele cievky s odlišným odtieňom a hlavne čierne vodiace kladky, ako je vidieť na jednej z kaziet na webe.
Po kazetách Sony HF a EF, je TDK D tejto verzie druhá najviac falšovaná čo poznám, ale väčšinou technické prevedenie a kvalita dá rýchlo poznať, že niečo nie je v poriadku.

Páska:
Dynamic pás má svoj špecifický hnedý odtieň, ktorý ale nie je tak železitý ako mnoho Nemeckých pásov, ale páska je pomerne svetlá, ak si porovnáte Dynamic sériu naprieč rokmi, tak uvidíte menšie rozdiely v odtieni, ale v základe je to stále jeden recept, rokmi vylepšovaný.
Rovnako tak sa pás Grained Ferric používa do mnoho rozpočtových modelov, vo veľkej mierne, ale nie vždy, nájdu sa výnimky.

Kazetu som získal už v 10/2008, nákup na aukru od Slovenského predajcu, vtedy za veľmi priaznivé ceny, komplet test spravený, inak prázdna.
Dobová fotka zabalenej je totálne úžasná :D

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2013?
+6db, bias -8
Neskutočne mohutný, dynamický, ostrý a dokonalý zvuk, v roku 2008 ešte tak nebolo na starnutie pásov ani pomyslenie a každá kvalitná aj základná páska hrala úžasne, ale tých +6db to je sila, neviem či by to aj dneska platilo :D

Pioneer CT-S550S, 18.9.2013:
+4db, mierne slabšie výšky
BLE XD:
+4db naplno, výšková zhoda so zdrojom, veľmi dobrý dojem z nahrávky

Technics RS-AZ7:
+8db !? ...
Trochu zvýrazňuje basovú oblasť nahrávky, výšky sú ale nepatrne slabšie, napriek tomu zvukovo je to nadpriemerné ako superferro
ATC:
+6db, výšky ako zdroj, mierne ešte sviežejší a krajší zvukový prejav než na zdroji, jedna z mála kaziet čo sa dá slušne na tomto mojom decku použiť

Technics RS-TR979:
+4db naplno, výšky stredne dobré, bez skreslenia, balance dobrý
ATC:
+4db, kvalitné výšky, bez porúch a skreslenia, balance dobrý, zvuk je veľmi pekný, pre takýto stroj je to vhodná kazeta

Technics RS-TR575MII:
+4db, dosť slušné výšky, takmer ako zdroj

Asi každý má tieto kazety v zbierke, použité ako C60 či C90, ale C46? to je celkom rarita.
Na nahrávky v dobrom stave je tento pás veľmi dobrý a kompatibilný s mnoho strojmi s trochou kalibrácie, u tých novších som častejšie postrehol problémy s vedením pásky, ale u tejto poctivej konštrukcie je to vzácnosť. Rozhodne odporúčam, pretože je to poctivá ferro kazeta z poctivej doby.

Ešte dodám, z katalógov čo som nahodil na fórum.
TDK D 90 1982 MOL 315Hz +1,0dB, 10kHz -10,0dB, magnetická energia 1300 Gauss
TDK AE 90 1989 Japan MOL 315 Hz +3,0dB, 10kHz -8,0dB, magnetická energia 1450 Gauss
TDK D 90 1990/1992 MOL 315 Hz +3,5dB, 10kHz -7,5dB, magnetická energia 1550Gauss
TDK AE 90 1998 má MOL 315 Hz až +4,0dB, ostatné je zhodné s našou 1990-92.
Parametre pre 1988 síce nemám teraz k dispozícii, ale bude to niekde medzi riadkami :D
A v katalógu 1994 pre EU je už len dynamický rozsah a nič viac.

Ale našiel som ešte MOL 315Hz z obalov verzie 1985/86 a to je +2,0dB
Prílohy
DSC02547.JPG
IMAG0572.JPG
IMAG0573.JPG
IMAG0574.JPG
IMAG0575.JPG
IMAG0576.JPG
IMAG0577.JPG
IMAG0578.JPG
IMAG0579.JPG
IMAG0580.JPG
IMAG0581.JPG
IMAG0582.JPG
IMAG0583.JPG
IMAG0584.JPG
IMAG0585.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

nemám rád tento dizajn, tá škaredá mriežka na piškôrky to je niečo nechutné ale na tých tvojích fotkách sa mi to páči tak, že premýšľam čo to vlastne trepem. Booklet je krásny, to vyzerá ako prémiový výrobok, nálepky majú jedničku, tam si dali záležať a vlasne tú kazetu by som chcel, celý desaťpack. Na LP, bez dolby. Ten D pásik bol výborný a dlho si držal kvality
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"