C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK D 46min rok 1994 Made in Luxembourg
https://ez647.sk/cc/tdk_d.html#94
https://ez647.sk/cc/p/tdk_dd.html#94
Preskočíme na verziu 1994, ktorá je asi najznámejšia pre 90te roky, aj keď som nikdy nevidel v predaji C46 a občas za vysoké ceny C120.
Kazeta ktorá ako C90 sa doslova predávala na kilá v elektrách.
Balenie:
Zaoblená, tmavá slim krabička s logom TDK bola od tohto ročníka štandard pre Európske verzie.
Fólia už dnes legendárna s tou trojuholníkovou skladačkou. Zadná strana už ale neinformuje o ničom zaujímavom, namiesto zloženia v popise dostanete len informáciu o tom že je to dobrá voľba pomeru ceny a výkonu za túto kazetu. Výpis modelov hierarchie typu I pre tento rok, nejaké info o dĺžke a tak, ale nič podstatné, ani z katalógu sa nedozvieme viac než frekvenčný rozsah.
Dobre tak som im krivdil, z grafu sa cca dá odvodiť výkon tejto D ako C90 MOL 315Hz +3,5dB a 10kHz -7,5dB. https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_06.jpg
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_03.jpg
Booklet jednoduchý krátky s oboma stranami na popis, samolepky pomerne bohaté, aspoň v tej dobe som ich považoval za najlepšie zo všetkých bežných kaziet.
Kazeta:
O tomto novom dizajne tela som už iste veľa písal, aj veľa nespokojnosti. Ktosi kdesi raz povedal že ten dizajn je proste geniálny a úžasný, hej na vzhľad to je zaujímavé, s tým oblúkom vnútri a šetrením plastu zároveň, ale vždy som ho spochybňoval asi najviac zo všetkých kaziet TDK. Moderné cievky, bod za červené svorky, ktoré v USA verziách chýbali vo farbe, jednoduchá potlač.
Kazeta už používa vankúšik s vyvýšeným plieškom, čo stále neviem či je dobre, alebo nie.
Páska:
Grained Ferric, farba a vzhľad cca zodpovedá tej staršej.
Kazetu som získal z KE v 08/2016, komplet testovaná, inak prázdna. Tento kus bol vyrobený až v roku 1998! teda dizajnové zmeny prichádzali zrejme zľahka a pomaly a C46 asi nebola extra predávaná dĺžka.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 16.8.2016:
+4db, bias -6
Kazeta prekvapí slušným zvukom, výborné výšky už pri biase -6 s plným výkonom +4db. Samozrejme staršia bola lepšia zvukovo aj výkonovo, ale čo na to už povedať
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+2db, jemne ostrejší zvuk a slabší
BLE XD:
+4db, výškovo ako zdroj, veľmi dobrý zvuk
Technics RS-AZ7, 26.8.2016:
+6db, slabšie výšky, ale slušný zvuk, takže aj na tejto D je výkon na tomto decku vysoký aj keď nie tak veľmi ako na staršej verzii, naozaj si myslím že sa firmy v nových zloženiach viac zameriavali na jemnosť častíc a výškovú odozvu, že výkon basov a celkový MOL boli trochu ako obeť, ktorú musela firma priniesť v rámci pokroku
ATC:
+2db, občas dojem skreslenia, výšky nepatrne silnejšie od zdroja, kalibrácia je dosť veľký kvalitatívny kompromis, nádherné výšky, nízky výkon
Technics RS-TR979, 26.8.2016:
+4db, výšky trochu slabšie, ale zvukovo stále veľmi dobré
ATC:
+4db, jemne už nestíha, ale výšky ako zdroj, s menším výkonom výborný výsledok a kazeta je vhodná pre tento stroj
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo kvalitné
Takže aj napriek nadávkam na typ tela a novšiemu zloženiu pásu, ktoré už nie je tak výkonné, ale za to je určite dokonalejšie než staré, tak kazetu by som odporučil do zbierky aj na bežné nahrávky, zase nutnosť dobrého stavu, ale stále sa jedná o originálny TDK Dynamic pás s dobrou kompatibilitou medzi strojmi a veľkou obľubou u zákazníkov.
https://ez647.sk/cc/tdk_d.html#94
https://ez647.sk/cc/p/tdk_dd.html#94
Preskočíme na verziu 1994, ktorá je asi najznámejšia pre 90te roky, aj keď som nikdy nevidel v predaji C46 a občas za vysoké ceny C120.
Kazeta ktorá ako C90 sa doslova predávala na kilá v elektrách.
Balenie:
Zaoblená, tmavá slim krabička s logom TDK bola od tohto ročníka štandard pre Európske verzie.
Fólia už dnes legendárna s tou trojuholníkovou skladačkou. Zadná strana už ale neinformuje o ničom zaujímavom, namiesto zloženia v popise dostanete len informáciu o tom že je to dobrá voľba pomeru ceny a výkonu za túto kazetu. Výpis modelov hierarchie typu I pre tento rok, nejaké info o dĺžke a tak, ale nič podstatné, ani z katalógu sa nedozvieme viac než frekvenčný rozsah.
Dobre tak som im krivdil, z grafu sa cca dá odvodiť výkon tejto D ako C90 MOL 315Hz +3,5dB a 10kHz -7,5dB. https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_06.jpg
https://ez647.sk/cc/c/b/tdk_audio_94_03.jpg
Booklet jednoduchý krátky s oboma stranami na popis, samolepky pomerne bohaté, aspoň v tej dobe som ich považoval za najlepšie zo všetkých bežných kaziet.
Kazeta:
O tomto novom dizajne tela som už iste veľa písal, aj veľa nespokojnosti. Ktosi kdesi raz povedal že ten dizajn je proste geniálny a úžasný, hej na vzhľad to je zaujímavé, s tým oblúkom vnútri a šetrením plastu zároveň, ale vždy som ho spochybňoval asi najviac zo všetkých kaziet TDK. Moderné cievky, bod za červené svorky, ktoré v USA verziách chýbali vo farbe, jednoduchá potlač.
Kazeta už používa vankúšik s vyvýšeným plieškom, čo stále neviem či je dobre, alebo nie.
Páska:
Grained Ferric, farba a vzhľad cca zodpovedá tej staršej.
Kazetu som získal z KE v 08/2016, komplet testovaná, inak prázdna. Tento kus bol vyrobený až v roku 1998! teda dizajnové zmeny prichádzali zrejme zľahka a pomaly a C46 asi nebola extra predávaná dĺžka.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 16.8.2016:
+4db, bias -6
Kazeta prekvapí slušným zvukom, výborné výšky už pri biase -6 s plným výkonom +4db. Samozrejme staršia bola lepšia zvukovo aj výkonovo, ale čo na to už povedať
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+2db, jemne ostrejší zvuk a slabší
BLE XD:
+4db, výškovo ako zdroj, veľmi dobrý zvuk
Technics RS-AZ7, 26.8.2016:
+6db, slabšie výšky, ale slušný zvuk, takže aj na tejto D je výkon na tomto decku vysoký aj keď nie tak veľmi ako na staršej verzii, naozaj si myslím že sa firmy v nových zloženiach viac zameriavali na jemnosť častíc a výškovú odozvu, že výkon basov a celkový MOL boli trochu ako obeť, ktorú musela firma priniesť v rámci pokroku
ATC:
+2db, občas dojem skreslenia, výšky nepatrne silnejšie od zdroja, kalibrácia je dosť veľký kvalitatívny kompromis, nádherné výšky, nízky výkon
Technics RS-TR979, 26.8.2016:
+4db, výšky trochu slabšie, ale zvukovo stále veľmi dobré
ATC:
+4db, jemne už nestíha, ale výšky ako zdroj, s menším výkonom výborný výsledok a kazeta je vhodná pre tento stroj
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo kvalitné
Takže aj napriek nadávkam na typ tela a novšiemu zloženiu pásu, ktoré už nie je tak výkonné, ale za to je určite dokonalejšie než staré, tak kazetu by som odporučil do zbierky aj na bežné nahrávky, zase nutnosť dobrého stavu, ale stále sa jedná o originálny TDK Dynamic pás s dobrou kompatibilitou medzi strojmi a veľkou obľubou u zákazníkov.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
teraz tej kazete zvýšime ceny ale je to vynikajúca voľba pre nahrávky aj keď pre mnohých to môže byť nuda na pohľad ale čo sa týka zvuku tam je len máločo vytknúť a v tej dobe a za ich cenu to bolo naozaj terno.
Obal je klasika, ten booklet vedeli aj krajšie ale praktický bol a nálepky sú krásne, to je celkom luxus a hlavne body za TDK nálepku, a v základnej kazete
Tá minutáž 46 bola možno taká nevďačná pre tieto základné kazety, myslím, že v tej dobe kto nahrával svoje LP tak siahol po vyšších modeloch a tieto sa skôr používali na nahrávky z rádia a podobne a tam všetci ocenili 90minút, takže 46 som si tiež odložil a zvláštna je aj nová (Saehan) UR46
Táto D keď sadne vášmu kazeťáku (a asi sadne) tak netreba takmer nič viac na bežné nahrávky popu
jedine čo mi nejak nejde pochopiť je ten oficiálny graf, príde mi ako podhodnotený a aj v testoch im ten pomer medzi MOL a SOL nevychádzal ani zďaleka taký nevýhodný.
Obal je klasika, ten booklet vedeli aj krajšie ale praktický bol a nálepky sú krásne, to je celkom luxus a hlavne body za TDK nálepku, a v základnej kazete
Tá minutáž 46 bola možno taká nevďačná pre tieto základné kazety, myslím, že v tej dobe kto nahrával svoje LP tak siahol po vyšších modeloch a tieto sa skôr používali na nahrávky z rádia a podobne a tam všetci ocenili 90minút, takže 46 som si tiež odložil a zvláštna je aj nová (Saehan) UR46
Táto D keď sadne vášmu kazeťáku (a asi sadne) tak netreba takmer nič viac na bežné nahrávky popu
jedine čo mi nejak nejde pochopiť je ten oficiálny graf, príde mi ako podhodnotený a aj v testoch im ten pomer medzi MOL a SOL nevychádzal ani zďaleka taký nevýhodný.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Túto si pamätám, v inej minutáži a áno toto bol pre mňa koniec. V bežných elektrach okrem tohto základu som ja nič iné nevidel a kazety pre mňa skončili.
Pár ich teraz mám, kúpené na aukro, ale je to tak ako voľakedy, kaziet mám ani neviem koľko ale u 95%viem z hlavy povedať, od koho a za koľko som kúpil , u týchto si to nepamätám, lebo som ich zobral len kvôli cene a poštovnému.
Hrajú určite dobre, tak ako aj iné základné modely zavedených výrobcov. Nostalgia, ktorá ma vrátila ku kazetám, tak tá má chytá hlavne pri tých kazetách, ktoré som si nemohol dovoliť, ani pri vtedajších cenách. Tieto boli absolútne bežné, dostupné a preto nechcené. Všeobecne išla v tomto čase elektronika kvalitou dolu, presadzovali sa neznáme značky neznačky a trh ponúkal hlavne to čo si ľudia mohli dovoliť.
Nie je to nič proti TDK, ale jednoducho to bolo takto.
Pár ich teraz mám, kúpené na aukro, ale je to tak ako voľakedy, kaziet mám ani neviem koľko ale u 95%viem z hlavy povedať, od koho a za koľko som kúpil , u týchto si to nepamätám, lebo som ich zobral len kvôli cene a poštovnému.
Hrajú určite dobre, tak ako aj iné základné modely zavedených výrobcov. Nostalgia, ktorá ma vrátila ku kazetám, tak tá má chytá hlavne pri tých kazetách, ktoré som si nemohol dovoliť, ani pri vtedajších cenách. Tieto boli absolútne bežné, dostupné a preto nechcené. Všeobecne išla v tomto čase elektronika kvalitou dolu, presadzovali sa neznáme značky neznačky a trh ponúkal hlavne to čo si ľudia mohli dovoliť.
Nie je to nič proti TDK, ale jednoducho to bolo takto.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
stále som za to že zvukovo bola staršia verzia lepšia
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Tento typ D bol v tých rokoch automatická voľba.
Iba na lepšie nahrávky sme brali typ2. Niektorí kamoši ani to. Mali iba túto D. Lebo kazety brali pragmaticky iba ako nosič zvuku.
Súhlas so Stanom. Nič pre nostalgikov. Boli ich plné obchody. To ale nič nemení na tom, že to bola kvalita za super cenu.
Iba na lepšie nahrávky sme brali typ2. Niektorí kamoši ani to. Mali iba túto D. Lebo kazety brali pragmaticky iba ako nosič zvuku.
Súhlas so Stanom. Nič pre nostalgikov. Boli ich plné obchody. To ale nič nemení na tom, že to bola kvalita za super cenu.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK Optima 1 46min rok 1994 Made in Luxembourg
https://ez647.sk/cc/tdk_o1.html#94
Teraz si pomyslíte že som vyskočil kvalitatívne vyššie s výberom kazety a vynechal niekoľko základných. Lenže aj táto kazeta je základná ferro, veľa ľudí o tom nevie, okrem toho aj väčšina stránok s kazetami informuje nesprávne o roku uvedenia tejto modelovej rady.
Prezentácia tejto rady na fóre.
V Skratke rada Optima existovala dva ročníky 1992 (biele kazety) a 1994 (tmavo sivé kazety)
Jednalo sa to zástupcov všetkých troch typov:
O1 Normal typ I - páska Grained Ferric - Dynamic čo je uvedené aj na obaloch
O2 High typ II - páska Avilyn - SF - na obale je uvedené Super Fidelity
O4 Metal typ IV - páska Finavinx - na obale je uvedené Metal Alloy (MA), kazeta metal existuje len v prvej generácii.
Neviem síce akú medzeru na trhu zaplňovali tieto kazety, ale páčia sa mi.
Máme tu aj celkom zaujímavú situáciu, kdežto verzia High a Metal je technicky identická s klasickou SF a MA pre daný rok, tak verzia normal je robená štýlom základná páska v lepšej kazete. Štandardne sa to robilo opačne, lepšia páska v základnej kazete, ako napríklad CDing1 je pás AD v priehľadnej lacnej kazete. Aj keď je pravda že SF model v roku 1994 už taktiež používal len priehľadnú kazetu a Optima jej vrátila to pôvodné telo.
Dnešná kazeta, balenie:
Fólia so symbolom atómu, alebo niečo podobné, môžete ma opraviť, s jednoduchou dvojfrarebnosťou oranžovej a čiernej. Na prednej strane je označenie Low Noise Ferro, to že sa kedysi audiokazety značili ako LN, dneska známe ako typ 0, neznamená že aj toto je starý šmejd, ale už nie tak často videné, že základné ferro sa stále považujú ako Low Noise kategória, mnoho výrobcov to má na obaloch v popise, a super ferro, alebo typy II sa označujú občas ako super low noise, ale to je také nepodstatné slovičkárenie. Pri tejto kazete je to podstatné aby sme ju vedeli správne zaradiť, rovnako tak na zadnej strane je popis Dynamic Cassette a tak ďalej, takže každému bude jasné že sa nejedná o superferro ani o AD pásku, len proste ferro v zaujímavej kazete.
Žiadne ďalšie technické údaje, skoro by som to nazval rozpočtovou sériou, ale zrejme to nie je celkom tak, o týchto kazetách som nikdy netušil ani nevidel v predaji, takže čo ich viedlo k tomu vytvoriť túto modelovú radu Optima?
Booklet je veľký skladací typ J, takže luxus je tu väčší než priamo u Dynamic kazety, kto nemá rád dizajn fólie, môže ju v kľude potrhať, aby uvidel že celý dizajn je prenesený aj na hlavnú stranu bookletu a zvyšok teda 1,5strany je určený na popis, pre zarytých je vhodné obrátiť booklet naruby aby vyhovel požiadavkám
Nálepky sú bohaté, ale nie farebne, napriek tomu originálne.
No a hlavne som nepopísal krabičku, je tmavá, s logom TDK, pekne zaoblená, ale hrubá, čo je typické v TDK v Európe len pre radu 1992.
Kazeta:
Kto nepozná toto telo, tak je to asi najjednoduchšie telo TDK s dlhým rovným oknom pre 90te roky, určené prevažne pre modely AD, AR no a krátko okolo roku 1991-92 ho používal aj model SF.
Ak som tu kritizoval 4 skrutkové moderné priehľadné telo v kazetách TDK D, tak toto je ideálna voľba, poriadna kazeta pre základný pás!
Kazeta je v stredne sivej farbe, cievky moderné, kompletne biele, jednoduchá potlač. Ako celý koncept vyzerá tak jednoducho a nie exoticky ako bola staršia generácia s bielymi kazetami Optima.
Používa ten pôvodný luxusnejší vankúšik, celá kazeta je ako poskladaná z pozostatkov doby 1992, čo by možno aj vysvetlilo čiastočne tú existenciu modelu.
Môj kus je vyrobený presne v roku 1994 v Luxembursku.
Páska:
klasická Dynamic Grained Ferric.
Kazetu som získal v 01/2017 nákupom z KE, kompletne testovaná, inak prázdna. Páni tento balík kaziet z updatu z KE z tohto obdobia je posledným kompletne testovaným packom kaziet, všetky novšie kazety boli testované len na Akai a odvtedy som nerobil kompletné testovania, až na individuálne výnimky a verím že sa raz k tomu vrátim
Subjektívne testy: (porovnávajte s tým čo som písal o predošlých TDK D 46)
Akai DX-57, 22.1.2017:
+4db, bias -8
Pomerne dosť slušný zvuk, špičky až +6db, čo bohate stačí, hrá to nadmieru dobre. Neznalý na fórach o tejto páske písali že je tam super ferro AD, ale nie je, už viete že D páska zahrá taktiež veľmi dobre, keď sa to dobre nastaví a je v dobrom stave.
Pioneer CT-S550S, 1.9.2019:
+3db, slabší a ostrejší zvuk
BLE XD:
+4db, výškovo takmer zhodné, takmer ako zdroj, ale stále mi príde viac basovo mohutný než výškový, inak veľmi dobrý zvuk.
Technics RS-AZ7, 1.9.2019:
+6db, pri vstupe len +2db, mohutnejší basovejší zvuk než na zdroji, výškovo sa veľmi snaží a približuje sa k zdroju, celkom divočina
ATC:
+4db, špičky +6db, výškovo dobrá, celkovo nadmieru dobrý zvuk až má človek pochybnosti že tam napchali len základného ferra
Technics RS-TR979, 1.9.2019:
+4db, výšky veľmi slušné, žiadne poruchy ani kolísanie, ani skreslenie
ATC:
+4db, výšky kvalitné, s ATC dostane trochu tej sviežosti na výškach k dobru, kazeta vhodná pre tento stroj
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo kvalitné, celkovo by som povedal že sa Technicsy s týmto materiálom dobre kamarátia, teda bodaj by nie keď Matsushita používa primárne materiály TDK na kalibráciu svojich strojov.
Toto mi už príde celkom zbierková kazeta, nie je ich vždy ľahké získať, no a na nahrávky odporúčam ako by ste mali čistokrvnú Dynamic kazetu, ale pásku prehodili do tela kazety typu AD.
https://ez647.sk/cc/tdk_o1.html#94
Teraz si pomyslíte že som vyskočil kvalitatívne vyššie s výberom kazety a vynechal niekoľko základných. Lenže aj táto kazeta je základná ferro, veľa ľudí o tom nevie, okrem toho aj väčšina stránok s kazetami informuje nesprávne o roku uvedenia tejto modelovej rady.
Prezentácia tejto rady na fóre.
V Skratke rada Optima existovala dva ročníky 1992 (biele kazety) a 1994 (tmavo sivé kazety)
Jednalo sa to zástupcov všetkých troch typov:
O1 Normal typ I - páska Grained Ferric - Dynamic čo je uvedené aj na obaloch
O2 High typ II - páska Avilyn - SF - na obale je uvedené Super Fidelity
O4 Metal typ IV - páska Finavinx - na obale je uvedené Metal Alloy (MA), kazeta metal existuje len v prvej generácii.
Neviem síce akú medzeru na trhu zaplňovali tieto kazety, ale páčia sa mi.
Máme tu aj celkom zaujímavú situáciu, kdežto verzia High a Metal je technicky identická s klasickou SF a MA pre daný rok, tak verzia normal je robená štýlom základná páska v lepšej kazete. Štandardne sa to robilo opačne, lepšia páska v základnej kazete, ako napríklad CDing1 je pás AD v priehľadnej lacnej kazete. Aj keď je pravda že SF model v roku 1994 už taktiež používal len priehľadnú kazetu a Optima jej vrátila to pôvodné telo.
Dnešná kazeta, balenie:
Fólia so symbolom atómu, alebo niečo podobné, môžete ma opraviť, s jednoduchou dvojfrarebnosťou oranžovej a čiernej. Na prednej strane je označenie Low Noise Ferro, to že sa kedysi audiokazety značili ako LN, dneska známe ako typ 0, neznamená že aj toto je starý šmejd, ale už nie tak často videné, že základné ferro sa stále považujú ako Low Noise kategória, mnoho výrobcov to má na obaloch v popise, a super ferro, alebo typy II sa označujú občas ako super low noise, ale to je také nepodstatné slovičkárenie. Pri tejto kazete je to podstatné aby sme ju vedeli správne zaradiť, rovnako tak na zadnej strane je popis Dynamic Cassette a tak ďalej, takže každému bude jasné že sa nejedná o superferro ani o AD pásku, len proste ferro v zaujímavej kazete.
Žiadne ďalšie technické údaje, skoro by som to nazval rozpočtovou sériou, ale zrejme to nie je celkom tak, o týchto kazetách som nikdy netušil ani nevidel v predaji, takže čo ich viedlo k tomu vytvoriť túto modelovú radu Optima?
Booklet je veľký skladací typ J, takže luxus je tu väčší než priamo u Dynamic kazety, kto nemá rád dizajn fólie, môže ju v kľude potrhať, aby uvidel že celý dizajn je prenesený aj na hlavnú stranu bookletu a zvyšok teda 1,5strany je určený na popis, pre zarytých je vhodné obrátiť booklet naruby aby vyhovel požiadavkám
Nálepky sú bohaté, ale nie farebne, napriek tomu originálne.
No a hlavne som nepopísal krabičku, je tmavá, s logom TDK, pekne zaoblená, ale hrubá, čo je typické v TDK v Európe len pre radu 1992.
Kazeta:
Kto nepozná toto telo, tak je to asi najjednoduchšie telo TDK s dlhým rovným oknom pre 90te roky, určené prevažne pre modely AD, AR no a krátko okolo roku 1991-92 ho používal aj model SF.
Ak som tu kritizoval 4 skrutkové moderné priehľadné telo v kazetách TDK D, tak toto je ideálna voľba, poriadna kazeta pre základný pás!
Kazeta je v stredne sivej farbe, cievky moderné, kompletne biele, jednoduchá potlač. Ako celý koncept vyzerá tak jednoducho a nie exoticky ako bola staršia generácia s bielymi kazetami Optima.
Používa ten pôvodný luxusnejší vankúšik, celá kazeta je ako poskladaná z pozostatkov doby 1992, čo by možno aj vysvetlilo čiastočne tú existenciu modelu.
Môj kus je vyrobený presne v roku 1994 v Luxembursku.
Páska:
klasická Dynamic Grained Ferric.
Kazetu som získal v 01/2017 nákupom z KE, kompletne testovaná, inak prázdna. Páni tento balík kaziet z updatu z KE z tohto obdobia je posledným kompletne testovaným packom kaziet, všetky novšie kazety boli testované len na Akai a odvtedy som nerobil kompletné testovania, až na individuálne výnimky a verím že sa raz k tomu vrátim
Subjektívne testy: (porovnávajte s tým čo som písal o predošlých TDK D 46)
Akai DX-57, 22.1.2017:
+4db, bias -8
Pomerne dosť slušný zvuk, špičky až +6db, čo bohate stačí, hrá to nadmieru dobre. Neznalý na fórach o tejto páske písali že je tam super ferro AD, ale nie je, už viete že D páska zahrá taktiež veľmi dobre, keď sa to dobre nastaví a je v dobrom stave.
Pioneer CT-S550S, 1.9.2019:
+3db, slabší a ostrejší zvuk
BLE XD:
+4db, výškovo takmer zhodné, takmer ako zdroj, ale stále mi príde viac basovo mohutný než výškový, inak veľmi dobrý zvuk.
Technics RS-AZ7, 1.9.2019:
+6db, pri vstupe len +2db, mohutnejší basovejší zvuk než na zdroji, výškovo sa veľmi snaží a približuje sa k zdroju, celkom divočina
ATC:
+4db, špičky +6db, výškovo dobrá, celkovo nadmieru dobrý zvuk až má človek pochybnosti že tam napchali len základného ferra
Technics RS-TR979, 1.9.2019:
+4db, výšky veľmi slušné, žiadne poruchy ani kolísanie, ani skreslenie
ATC:
+4db, výšky kvalitné, s ATC dostane trochu tej sviežosti na výškach k dobru, kazeta vhodná pre tento stroj
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo kvalitné, celkovo by som povedal že sa Technicsy s týmto materiálom dobre kamarátia, teda bodaj by nie keď Matsushita používa primárne materiály TDK na kalibráciu svojich strojov.
Toto mi už príde celkom zbierková kazeta, nie je ich vždy ľahké získať, no a na nahrávky odporúčam ako by ste mali čistokrvnú Dynamic kazetu, ale pásku prehodili do tela kazety typu AD.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Neviem čo som si myslel, že je tam za pásik, možno aj som niekde získal dojem že AD ale každopádne myšlienka základného pásu kvalitnejšieho tela je celkom dobrá. Viac sa mi páčila verzia biela, toto ma až tak neláka ale viem si to predstaviť mať celú krabicu ponahrávané albumy alebo výber z nich. Nálepky dobré, booklet fajnový aj kazeta sa mi páči ale je tak trochu zatienená tou predošlou verziou, ktorá bola zaujímavejšia
Ako vnímate zvukový rozdiel medzi pásmi D a AD?
Ako vnímate zvukový rozdiel medzi pásmi D a AD?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
mne osobne príde AD extrémne nabudená s vysokým MOL a výškami ako riadne superferro, ja keď som nahrával prvé mesiace na Technicse 575, tak som sa snažil držať ATC a 0db výkon, s tým že občas nejaká špička asi ujde vyššie, na AD som nahrával niečo kde bol úsek skladby nabudený až na +4db, čo som si nevšímol, a vo výsledku to vôbec nevadilo
no až sa tu minú Dynamic základné pásky, tak prejdem na AD 46, takže zase postupne sa to rozoberie, ale ešte asi dve obyčajné ferro ostávajú
hlavne by ma strašne zaujímalo ako zberateľské weby prišli na to že tieto kazety Optima patria do obdobia 1997-2001 :D:D
no až sa tu minú Dynamic základné pásky, tak prejdem na AD 46, takže zase postupne sa to rozoberie, ale ešte asi dve obyčajné ferro ostávajú
hlavne by ma strašne zaujímalo ako zberateľské weby prišli na to že tieto kazety Optima patria do obdobia 1997-2001 :D:D
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja som zasa dlho tomu nevedel nejako prísť na chuť (AD), mi to prišlo také trochu lepšie D, teda väčšinou lepšie telo, trochu vyšší MOL a nevhodné na Dolby. Tak som nejak nechápal prečo je okolo toho taký rozruch ale potom neskôr som ocenil, že pekne vie zahrať rock ale nejak som úplne jej kúzlu neprepadol
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
veď každá vyššia kazeta by mala ponúknuť niečo viac
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
jasné, on ten rozdiel nebol nejaký extra oproti D a ani cena nebola oveľa vyššia, veď to aj bola druhá kazeta po vstupnej. Ale zaujímal by ma duel medzi dnešnou Optimou a podobným ročníkom AD, nezdá sa to ale kvalitnejšie telo spraví dosť zvuku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
a mohli tam vyberať aj prémiovejšiu šaržu pásky
ale hlavne AD mala lepšie telo v porovnaní s D, tu to chce Optima (optimalizovať)
hmm si spomínam veľmi matne na nejaké dobové testy a že CDing1 vždy porazila AD, ja som to nikdy nedokázal pochopiť
ale hlavne AD mala lepšie telo v porovnaní s D, tu to chce Optima (optimalizovať)
hmm si spomínam veľmi matne na nejaké dobové testy a že CDing1 vždy porazila AD, ja som to nikdy nedokázal pochopiť