C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AE 46min rok 1987 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_ae.html
AE (Acoustic Excellence) je základná ferro kazeta pre Japonský trh, ktorá vznikla premenovaním modelu Dynamic v roku 1987 len pre Japoncov. Obsahuje teda štandardnú pásku Grained Ferric, model je teda alternatíva k EU/USA kazete D.
Prehľad na fóre.
Je jasné že tieto kazety postihol rovnaký osud ako naše Dynamic, teda prvé Japonské kvalitné verzie boli časom nahradzované Thajskou výrobou kde to aj definitívne skončilo, posledná oficiálna verzia fólie bola pre rok 2002, ktorá sa zrejme vyrábala veľmi dlho až do konca Thajskej fabriky.
Prvotná verzia AE po premenovaní v tomto roku je vlastne presná inkarnácia našej Dynamic z roku 1986 čo sa týka konštrukcie priehľadnej kazety s mrežovaným stredom, ale staršími typmi cievok bez výstuhy.
Mimo to, pozerám že vo vlákne C120 som prezentoval hneď tri po sebe idúce novšie verzie modelu AE, tak sa kochajte ako vysoko to Japonci dotiahli a či by ste ich vymenili za naše .
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK.
Fólia sa nesie obdobne v duchu našich Dynamic, ale ku kombináciám červenej je pridaná ešte aj ružová, zadná strana informuje o hierarchii typu I pre daný rok v Japonsku, a MOL 315 Hz je +2,0dB.
Grafické porovnanie so staršou páskou DS je mierne zvláštne, pretože o generáciu skôr bola k dispozícii kazeta D v malom okne a DS v priehľadnej verzii, ako taký predchodca, ale v podstate taktiež základný pás Dynamic (model Dynamic Spirit), takže je zvláštne že do grafu vybrali pre porovnanie práve toto označenie.
Pozerám aj že Japonci radi používali v texte smajlíkov, preto im to tak vždy dobre šlo Booklet veľký skladací typ J, 1,5strany na popis, štvrtina je s textom a kompletnou hierarchiou, kde asi šípka ukazuje ako ďaleko môžete ísť s vybudením, alebo ako musíte ísť s peňaženkou (samozrejme že to ukazuje kvalitu a luxus )
Nálepky sú jednoduché, 4 dlhé kusy pre vašu kazetu.
Kazeta:
Už nedávno predstavená s mriežkovaným stredom a poctivou konštrukciou, len so staršími typmi snehovobielych cievok a červenou svorkou. Bez potlače, už výrobne osadený štítok, na starý štýl, s označením modelu, kde dosť prevažuje ružová.
Môj kus vyrobený presne v roku 1987 v Japonsku.
Páska:
Celkom iste Grained Ferric.
Kazetu som získal v 08/2018, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+4db, bias -12
Toto je príklad zlého skladovania, alebo starnutia aj takto významnej pásky ako D (AE) čo do výkonu je to úplne v poriadku, hlavne ak papierovo má byť MOL len +2db, bias je už výrazne nižší čo by pri rozsiahlych možnostiach dobrých strojov nemuselo nutne vadiť, ale výšková poruchovosť/strapatosť je extrémna, celé to hrá ako pokrčená páska, pritom opticky je úplne v poriadku, žiadne stopy, prach, ani zanášanie hláv, napriek tomu nehrá dobre.
Takže do zbierky rozhodne odporúčam, na nahrávky by som samozrejme odporučil tiež, za predpokladu dobrého stavu, nahrávate klasickú D pásku, a toto je jeden z mála príkladov keď stav dobrý nie je, pritom to nejde ani trochu opticky poznať. Ďalšia možnosť že tento horší výškový prejav sa na iných deckoch môže viac maskovať, alebo lepšie nakalibrovať a zvládnuť, ale v skutočnosti tam stále v pozadí bude niekde schovaný ten poruchový zvuk. Mám skúsenosti z iných kaziet, kde sa to pri ostrej nahrávke dalo čiastočne nastaviť k spokojnosti, len detailné uši a zvuková výbava odhalia pravdu, ale aj tak odporúčam.
https://ez647.sk/cc/tdk_ae.html
AE (Acoustic Excellence) je základná ferro kazeta pre Japonský trh, ktorá vznikla premenovaním modelu Dynamic v roku 1987 len pre Japoncov. Obsahuje teda štandardnú pásku Grained Ferric, model je teda alternatíva k EU/USA kazete D.
Prehľad na fóre.
Je jasné že tieto kazety postihol rovnaký osud ako naše Dynamic, teda prvé Japonské kvalitné verzie boli časom nahradzované Thajskou výrobou kde to aj definitívne skončilo, posledná oficiálna verzia fólie bola pre rok 2002, ktorá sa zrejme vyrábala veľmi dlho až do konca Thajskej fabriky.
Prvotná verzia AE po premenovaní v tomto roku je vlastne presná inkarnácia našej Dynamic z roku 1986 čo sa týka konštrukcie priehľadnej kazety s mrežovaným stredom, ale staršími typmi cievok bez výstuhy.
Mimo to, pozerám že vo vlákne C120 som prezentoval hneď tri po sebe idúce novšie verzie modelu AE, tak sa kochajte ako vysoko to Japonci dotiahli a či by ste ich vymenili za naše .
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK.
Fólia sa nesie obdobne v duchu našich Dynamic, ale ku kombináciám červenej je pridaná ešte aj ružová, zadná strana informuje o hierarchii typu I pre daný rok v Japonsku, a MOL 315 Hz je +2,0dB.
Grafické porovnanie so staršou páskou DS je mierne zvláštne, pretože o generáciu skôr bola k dispozícii kazeta D v malom okne a DS v priehľadnej verzii, ako taký predchodca, ale v podstate taktiež základný pás Dynamic (model Dynamic Spirit), takže je zvláštne že do grafu vybrali pre porovnanie práve toto označenie.
Pozerám aj že Japonci radi používali v texte smajlíkov, preto im to tak vždy dobre šlo Booklet veľký skladací typ J, 1,5strany na popis, štvrtina je s textom a kompletnou hierarchiou, kde asi šípka ukazuje ako ďaleko môžete ísť s vybudením, alebo ako musíte ísť s peňaženkou (samozrejme že to ukazuje kvalitu a luxus )
Nálepky sú jednoduché, 4 dlhé kusy pre vašu kazetu.
Kazeta:
Už nedávno predstavená s mriežkovaným stredom a poctivou konštrukciou, len so staršími typmi snehovobielych cievok a červenou svorkou. Bez potlače, už výrobne osadený štítok, na starý štýl, s označením modelu, kde dosť prevažuje ružová.
Môj kus vyrobený presne v roku 1987 v Japonsku.
Páska:
Celkom iste Grained Ferric.
Kazetu som získal v 08/2018, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+4db, bias -12
Toto je príklad zlého skladovania, alebo starnutia aj takto významnej pásky ako D (AE) čo do výkonu je to úplne v poriadku, hlavne ak papierovo má byť MOL len +2db, bias je už výrazne nižší čo by pri rozsiahlych možnostiach dobrých strojov nemuselo nutne vadiť, ale výšková poruchovosť/strapatosť je extrémna, celé to hrá ako pokrčená páska, pritom opticky je úplne v poriadku, žiadne stopy, prach, ani zanášanie hláv, napriek tomu nehrá dobre.
Takže do zbierky rozhodne odporúčam, na nahrávky by som samozrejme odporučil tiež, za predpokladu dobrého stavu, nahrávate klasickú D pásku, a toto je jeden z mála príkladov keď stav dobrý nie je, pritom to nejde ani trochu opticky poznať. Ďalšia možnosť že tento horší výškový prejav sa na iných deckoch môže viac maskovať, alebo lepšie nakalibrovať a zvládnuť, ale v skutočnosti tam stále v pozadí bude niekde schovaný ten poruchový zvuk. Mám skúsenosti z iných kaziet, kde sa to pri ostrej nahrávke dalo čiastočne nastaviť k spokojnosti, len detailné uši a zvuková výbava odhalia pravdu, ale aj tak odporúčam.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nepáči sa mi dizajn ani farby, nálepky vyzerajú celkom ok pokope na tej palete, lebo sú dolu hlavou ale inak sú ako maxellovské, nič moc. To skreslenie je tam aj keď sa uberie vybudenie?
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
myslím tie poruchy čo si písal
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
nie poruchy sú v podstate výpadky zvuku, tam si s úrovňou veľmi nepomôžeš
- moniatko
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1751
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
fíha, to si úplne neviem predstaviť
ako, že v teste máš hluchú pauzu? alebo ako?
je možné, že je zle vyrobená kazeta, ale keď tvrdíš, že nemá viditeľné chyby, nejde mi to do hlavy..... jedine ten magič, že vynecháva, ale ja sa tomu veru nerozumiem a takto to riešiť nemá ani zmysel
ako, že v teste máš hluchú pauzu? alebo ako?
je možné, že je zle vyrobená kazeta, ale keď tvrdíš, že nemá viditeľné chyby, nejde mi to do hlavy..... jedine ten magič, že vynecháva, ale ja sa tomu veru nerozumiem a takto to riešiť nemá ani zmysel
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
dá sa to prirovnať k zvuku pokrčenej pásky, vieme že výšky sú na to najcitlivejšie, kde je to počuť ako prvé a pri vážnejších poškodeniach to už zasahuje aj stredy, a najviac odolné sú basy
teda keď sú prerušenia veľmi krátke tak na zvuku sa to prejaví práve najviac na výškach, pretože sú to najkratšie vlnové dĺžky
lenže toto je u pásov pomerne častý stav, istá zadropovanosť či poruchovosť je cítiť z mnoho kaziet, z chromiek, metaliek, proste tá čistota tam nie je dobrá, úroveň vybudenia má na to malý vplyv, teda pri nízkom budení to počuť menej, ale je to tam stále
samozrejme s vyšším biasom keď sú výšky viac ultmené, aj tento efekt porúch je viac v pozadí
a zase aj každý deck a hlavy sa k tomu správajú mierne odlišne, ale keď je raz páska s nejakou vadou, alebo niečím čo sa jej stalo behom rokmi skladovania, bude to tam vždy
proste to u tejto nevyšlo, poruchy sú v takej miere že je to neprijateľné na posluch
inak sa nejedná o chybu azimuthu alebo vedenia pásky, je to skôr niečo ako neschopnosť správne zmagnetizovať povrch pásky, aj keď je vedená rovno
ale zaujímavou úvahou by mohol byť aj správny kontakt pásky s hlavou
tiež z testov iných kaziet viem, že pri extrémnom podbiasovaní, alebo iných nastaveniach, ktoré robia auto kalibrácie sa môže na páske vyskytnúť mimoriadne poruchový zvuk, ale to sú veci, ktoré tiež uvádzam do poznámok k testom, hlavne Technics ATC s tým má pomerne často problémy
no je to proste na dlhú hádavú debatu, ale nie je to prvý ani posledný krát keď o tom píšeme
staršie aj kvalitné pásky s tým majú problém, ako poslednú dobu si to veľmi všímam na metalkách, typoch II
teda keď sú prerušenia veľmi krátke tak na zvuku sa to prejaví práve najviac na výškach, pretože sú to najkratšie vlnové dĺžky
lenže toto je u pásov pomerne častý stav, istá zadropovanosť či poruchovosť je cítiť z mnoho kaziet, z chromiek, metaliek, proste tá čistota tam nie je dobrá, úroveň vybudenia má na to malý vplyv, teda pri nízkom budení to počuť menej, ale je to tam stále
samozrejme s vyšším biasom keď sú výšky viac ultmené, aj tento efekt porúch je viac v pozadí
a zase aj každý deck a hlavy sa k tomu správajú mierne odlišne, ale keď je raz páska s nejakou vadou, alebo niečím čo sa jej stalo behom rokmi skladovania, bude to tam vždy
proste to u tejto nevyšlo, poruchy sú v takej miere že je to neprijateľné na posluch
inak sa nejedná o chybu azimuthu alebo vedenia pásky, je to skôr niečo ako neschopnosť správne zmagnetizovať povrch pásky, aj keď je vedená rovno
ale zaujímavou úvahou by mohol byť aj správny kontakt pásky s hlavou
tiež z testov iných kaziet viem, že pri extrémnom podbiasovaní, alebo iných nastaveniach, ktoré robia auto kalibrácie sa môže na páske vyskytnúť mimoriadne poruchový zvuk, ale to sú veci, ktoré tiež uvádzam do poznámok k testom, hlavne Technics ATC s tým má pomerne často problémy
no je to proste na dlhú hádavú debatu, ale nie je to prvý ani posledný krát keď o tom píšeme
staršie aj kvalitné pásky s tým majú problém, ako poslednú dobu si to veľmi všímam na metalkách, typoch II
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja len preto, že mi to veľmi vzdialene pripomína prípad UDI vs Yamaha, že by si mohol vyskúšať tú kazetu v SONY, tak jemne najprv do Dolby loga a postupne zvyšovať moduláciu, resp či to na tom kazeťáku nebude hrať normálne
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja myslím že problémy ktoré ste riešili posledné dni nebudú tento prípad.
poruchy sa tak dobrým kazetám ako tie novšie UDI alebo Axie zatiaľ väčšinou vyhýbajú
inak rovnaký efekt majú aj plesne, či stopy vlhkosti a pod, aj ten biely prášok na metalkách TDK sa občas takto chová
s rozdielnou úrovňou sa síce mení intenzita porúch, ale nie ich množstvo, sú tam stále, preto tiež testujem na všetkých strojoch, vždy vyjdu mierne iné výsledky
napríklad staršie Sony UX tým tiež veľmi veselo trpia, alebo aj Metal XR, sú pásky opticky čisté ale zvuk nie je dobrý, mám napríklad ešte UX 50min ktorú som nenahrával tiež z toho dôvodu, ale jej 60min kolegyňa asi lepšie skladovaná zahrala nádherne
ťažko viniť deck keď máte viac rovnakých kaziet a len dve sú poruchové
poruchy sa tak dobrým kazetám ako tie novšie UDI alebo Axie zatiaľ väčšinou vyhýbajú
inak rovnaký efekt majú aj plesne, či stopy vlhkosti a pod, aj ten biely prášok na metalkách TDK sa občas takto chová
s rozdielnou úrovňou sa síce mení intenzita porúch, ale nie ich množstvo, sú tam stále, preto tiež testujem na všetkých strojoch, vždy vyjdu mierne iné výsledky
napríklad staršie Sony UX tým tiež veľmi veselo trpia, alebo aj Metal XR, sú pásky opticky čisté ale zvuk nie je dobrý, mám napríklad ešte UX 50min ktorú som nenahrával tiež z toho dôvodu, ale jej 60min kolegyňa asi lepšie skladovaná zahrala nádherne
ťažko viniť deck keď máte viac rovnakých kaziet a len dve sú poruchové
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
to sú neni len dve kazety, to sú prakticky všetky pásy black magnetite pre normal
preto ma to zaujalo, či si ten Akai tiež len nerozumie s tou AE a že napr v tom SONY pôjde nahrať bez problémov, tak ako tie naše UDI CD
preto ma to zaujalo, či si ten Akai tiež len nerozumie s tou AE a že napr v tom SONY pôjde nahrať bez problémov, tak ako tie naše UDI CD
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ne to neni nekompatibilita, je to len zlý stav
nie je to jediný pás Grained Ferric čo Akai testoval, takže viem že tie pásky vedia zahrať veľmi pekne a niektoré sú aj staršie
nie je to jediný pás Grained Ferric čo Akai testoval, takže viem že tie pásky vedia zahrať veľmi pekne a niektoré sú aj staršie
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ale za pokus by to stálo