C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
sa možno raz dočkáme, aj keď neviem kedy pri tom všetkom dneska čo chcem stihnúť
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Dovolím si použiť quote, lebo ten pôvodný príspevok je už ďáááleko v minulosti, ale ten smajlík je katakana znak "tsu" a to písmo je také pekné, že mi to nedalo, a skúsil som cez wikipediu dekódovať celé slovo ロック - zrejme znamená "rock" takže... jeden zo žánrov na ktorý je páska "vhodná"?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
hehe to je super, všímavosť a znalosť sa cení
tak predpokladám že sa jedná o bežné keci typu univerzálna kazeta, alebo dobrá pre taký a taký žáner, ono to bolo asi jedno, hlavne že sa predáva, mimoto len základná normal
hmm nechceš robiť preklady k všetkým Japonským kazetám?
no ale ten akože smajlík tam vyslovene kričal, ja viem že to bude klasické písmeno pre nich, ale každú blbosť asi treba vyzdvihnúť
tak predpokladám že sa jedná o bežné keci typu univerzálna kazeta, alebo dobrá pre taký a taký žáner, ono to bolo asi jedno, hlavne že sa predáva, mimoto len základná normal
hmm nechceš robiť preklady k všetkým Japonským kazetám?
no ale ten akože smajlík tam vyslovene kričal, ja viem že to bude klasické písmeno pre nich, ale každú blbosť asi treba vyzdvihnúť
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
rado, netuším ako si to dekódoval ale super
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Tak prezradím svoje know-how - mal som tabuľku na wikipedii a išiel som podľa "obrázkov" a ak by som mal týmto tempom robiť preklady, že 3 písmenká 5 minút, tak neviem neviem ale bavilo ma to
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK Alinamin V Drink 46min rok 1988-90 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_alinaminvdrink.html
Dneska sa jedná o pomerne zvláštnu reklamnú kazetu pre Japoncov, ktorá ale presne technicky zodpovedá našej známej verzie TDK A 1988.
Keďže väčšina rozpočtových kaziet TDK obsahuje klasický pás Grained Ferric, teda pásku Dynamic, očakávajte aj podobné výsledky, preto si ešte nájdite na fóre leták s modelom TDK A s technickými parametrami pásu, kde očakávam že naša dnešná reklamná bude na tom podobne.
Technicky TDK A 1988 by mala zodpovedať rovnakej, alebo staršej verzii TDK D:
MOL 315 Hz +2,0dB
10kHz -8,5dB
Magnetická energia 1400 Gauss
častice Pure Grained Ferric
No a k tej reklame na kazete, všetko Japonsky, taký nezvyk aj predná strana fólie, že sa takmer nedá nič zistiť. Ja už som to študoval o čo sa jedná v dobe keď som kazetu získal a podarilo sa mi zistiť ten názov Alinamin V Drink, že sa jedná o Japonský energetický nápoj.
Niečo málo napríklad tu:
http://japaneseenergydrinks.blogspot.co ... n-v-v.html
No a zvyšok iste google poradí, asi to bude nejaký miestny ošiaľ
Kazeta napriek tomu vyzerá veľmi jednoducho, ja som najprv myslel že to má niečo spoločné s chlastom, alebo cigaretami, no tak nie
Nie sú známe iné verzie, ani neviem či vôbec iné dĺžky, môj kus kazety je vyrobený v Japonsku v roku 1990.
Asi to treba brať ako jednu z tých limitiek, akože dizajnových, i keď TDK aj iné firmy vyrábali mnoho rôznych reklamných kaziet.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK.
Krátky štandardný booklet s oboma stranami na popis a jednoduchou grafikou, bez dodávaných samolepiek.
Fólia kde prevažuje biela a červená, pomerne jednoduchá, na zadnej strane máte graf bez porovnania a bez znalosti Japončiny z toho veľa nevyčítate.
Kazeta:
Klasická TDK A, kde je výrobný polep kombinovaný s jednoduchou bielou potlačou, na rozdiel od TDK A je potlač odlišná, aj dizajn polepu je mierne zmenený.
Telo kazety vychádza z množstva verzií TDK čiernych kaziet s malým oknom, ale tu je dizajn povrchu podelený do jednotlivých blokov, a okraj je v štandardnej obdĺžnikovej textúre. Myslím že okrem TDK Acoustic a tejto V Drink kazete sa tento dizajn povrchu tela u TDK viac nevyskytoval.
Cievky sú tie staršie bez výstuhy biele, s červenou svorkou.
Páska:
Klasický pás Dynamic (Grained Ferric).
Kazetu som získal v 02/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 26.2.2020
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ľavý kanál je slabší o 4db, hraje skreslene a kolíše, u TDK je to pomerne častý problém, ale tu sa jedná o základnú normal kazetu, presne zhodnú s našou TDK A pre rok 1988. Zrejme je to nejaká reklamná či limitovaná edícia k nejakému neznámemu nápoju ako som sa dozvedel z netu.
Do zbierky by som povedal že je to zaujímavosť, ale graficky ma nikdy nejako nelákala
Na nahrávky ako TDK A, alebo TDK D v dobrom stave samozrejme odporúčam, je to klasická osvedčená ferro páska, až na ten stav, tam nie je čo pokaziť.
https://ez647.sk/cc/tdk_alinaminvdrink.html
Dneska sa jedná o pomerne zvláštnu reklamnú kazetu pre Japoncov, ktorá ale presne technicky zodpovedá našej známej verzie TDK A 1988.
Keďže väčšina rozpočtových kaziet TDK obsahuje klasický pás Grained Ferric, teda pásku Dynamic, očakávajte aj podobné výsledky, preto si ešte nájdite na fóre leták s modelom TDK A s technickými parametrami pásu, kde očakávam že naša dnešná reklamná bude na tom podobne.
Technicky TDK A 1988 by mala zodpovedať rovnakej, alebo staršej verzii TDK D:
MOL 315 Hz +2,0dB
10kHz -8,5dB
Magnetická energia 1400 Gauss
častice Pure Grained Ferric
No a k tej reklame na kazete, všetko Japonsky, taký nezvyk aj predná strana fólie, že sa takmer nedá nič zistiť. Ja už som to študoval o čo sa jedná v dobe keď som kazetu získal a podarilo sa mi zistiť ten názov Alinamin V Drink, že sa jedná o Japonský energetický nápoj.
Niečo málo napríklad tu:
http://japaneseenergydrinks.blogspot.co ... n-v-v.html
No a zvyšok iste google poradí, asi to bude nejaký miestny ošiaľ
Kazeta napriek tomu vyzerá veľmi jednoducho, ja som najprv myslel že to má niečo spoločné s chlastom, alebo cigaretami, no tak nie
Nie sú známe iné verzie, ani neviem či vôbec iné dĺžky, môj kus kazety je vyrobený v Japonsku v roku 1990.
Asi to treba brať ako jednu z tých limitiek, akože dizajnových, i keď TDK aj iné firmy vyrábali mnoho rôznych reklamných kaziet.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK.
Krátky štandardný booklet s oboma stranami na popis a jednoduchou grafikou, bez dodávaných samolepiek.
Fólia kde prevažuje biela a červená, pomerne jednoduchá, na zadnej strane máte graf bez porovnania a bez znalosti Japončiny z toho veľa nevyčítate.
Kazeta:
Klasická TDK A, kde je výrobný polep kombinovaný s jednoduchou bielou potlačou, na rozdiel od TDK A je potlač odlišná, aj dizajn polepu je mierne zmenený.
Telo kazety vychádza z množstva verzií TDK čiernych kaziet s malým oknom, ale tu je dizajn povrchu podelený do jednotlivých blokov, a okraj je v štandardnej obdĺžnikovej textúre. Myslím že okrem TDK Acoustic a tejto V Drink kazete sa tento dizajn povrchu tela u TDK viac nevyskytoval.
Cievky sú tie staršie bez výstuhy biele, s červenou svorkou.
Páska:
Klasický pás Dynamic (Grained Ferric).
Kazetu som získal v 02/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 26.2.2020
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ľavý kanál je slabší o 4db, hraje skreslene a kolíše, u TDK je to pomerne častý problém, ale tu sa jedná o základnú normal kazetu, presne zhodnú s našou TDK A pre rok 1988. Zrejme je to nejaká reklamná či limitovaná edícia k nejakému neznámemu nápoju ako som sa dozvedel z netu.
Do zbierky by som povedal že je to zaujímavosť, ale graficky ma nikdy nejako nelákala
Na nahrávky ako TDK A, alebo TDK D v dobrom stave samozrejme odporúčam, je to klasická osvedčená ferro páska, až na ten stav, tam nie je čo pokaziť.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Mne sa to teda pozdáva ale to je skôr taká okrajová záležitosť táto kazeta, ja by som ani nevedel že je to TDK
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
jasné ale keby vidím v inzeráte zabalenú, tak by som to len prelistoval bez toho aby som vedel čo to vôbec bolo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Tak to vnímam aj ja, ma tá kazeta nikdy nezaujímala, ale proste sa vyskytla v balíku, tak som povedal že dobre. Na webe som ju nemal, tak hovorím nech ju tam nechá.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AD 46min rok 1979 Tape Made in Japan, montáž USA
https://ez647.sk/cc/tdk_ad.html
Dnes prejdeme na model AD (Acoustic Dynamic)
Ten som už prezentoval v prípade dlhých C120 kaziet na fóre.
Model AD na fóre by mal byť ako taký tiež.
Trochu osvety do toho zloženia, už sme zase starší a múdrejší že , aspoň poniektorý, tak v prehľade som hovoril o časticiach Linear Ferric Oxide, že neviem či istotne je to bezkobaltová, alebo kobaltová zmes.
Na základe niektorých striedmych informácii na fórach by som sa aktuálne rozhodol pre bezkobaltovú pásku, aj keď neviem s istotou povedať že to platí pre všetky verzie až do konca, keďže sa tento model tešil veľkej obľube a vyrábal sa až takmer do konca audiokaziet TDK.
Už prvé kazety označené superferro, ešte pred aj popri vynáleze kobaltovej pásky firmou Scotch v roku 1972 používali vylepšený oxid železa. Dokonca predchodca modelu AD, TDK SD bol o dva roky starší než vynález Scotch kobaltovej superferro pásky.
Dokonca výrobca Pfizer (stále neviem či je to rovnaký ako ten veľmi diskutovaný posledné dva roky ) ponúkal pigment pre známe staršie modely kaziet ako Agfa Super Ferro Dynamics, alebo Basf Ferro Super LH, kazety a modely bez kobaltu v tej dobe.
Podobne to mohlo byť aj u TDK, že ich zmes Linear Ferric Oxide bola bez kobaltu v počiatočnej dobe a možno bez kobaltu až do konca.
Vieme aj že niektoré firmy navyšovali magnetickú energiu svojich superferro dvojitým povlakom oxidu železa, napríklad ako ranné Denon DX3. Proste mal každý svoje riešenie, my už len pátrame čo kde ako.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá krabička s čiernou polovicou s povrchovou textúrou s obdĺžnikmi, ako po obvode svojich starších kaziet, mimoriadne ostré hrany.
Veľký skladací booklet typ J, ktorý plní väčšinou aj dizajnovú funkciu zabalenej kazety, keďže fólia je v tejto sérii mimoriadne jednoduchá, v podstate predná strana má len sivý okraj s nápisom Dynamic Series a zadná strana s popisom a grafom tam kde by bolo vidieť len čiernu časť krabičky.
Dizajn bookletu a modelu je narozdiel od Dynamic kazety robený v bielo modrej farbe, kde svieti nápis Extended High End Low Noise.
Booklet obsahuje množstvo jednoduchých grafických prvkov, množstvo textov o kazete a vnútro je riešené ako nahrávacie memorandum taká špecialita TDK. Nálepky sa k týmto starým radám nedodávajú.
Ďalej je tam pekne uvedený aj rok vydania modelu 1979, podľa sériového čísla je tento kus kazety vyrobený v roku 1980, čo zodpovedá rozsahu výroby jedného modelu cca +2roky, v tomto prípade asi 3 roky, pretože vraj novšia séria prišla v roku 1982.
Na fólii je v popise uvedené zlepšenie +3db vo vysokých frekvenciách a na grafe tiež nejaké prevýšenie na výškach, ale neviem z toho vyvodiť nejaké presné závery ohľadne MOL.
Mám tu len technický materiál pre AD novšej verzie 1982 a ten hovorí:
MOL 315Hz +3,0dB (model D +1,0dB)
10kHz -7,5dB (model D -10,5dB)
Magnetická energia 1500Gauss (model D 1300Gauss)
čo je v porovnaní s rovnakou kazetou Dynamic z tej doby podstatne viac
Ale je to zaujímavé si prejsť technické parametre týchto kaziet cez všetky ročníky, tak potom zistíme že papierovo sú nové D pásky tak dobré, ako kedysi museli byť až AD a vyššie modely.
K baleniu ešte dodám že tento typ obalu sa robil zhodne až na rozdielne popisy pre všetky tri trhy, moja verzia je USA.
Kazeta:
Tmavšia sivá kazeta s malým oknom s jednoduchším starším dizajnom, kde sú po obvode obdĺžniky ako textúra a polep je celoplošný. Neskôr keď zmenili polep na malý úzky, tak používali najrôznejšie formy textúr a vzorov po tele kazety s malým oknom, až do doby kým neprišla veľkooknová revolúcia v TDK.
Celoplošný polep s bielym pokladom a čiernym textom s farbami modelu modrej a čiastočne sivej.
Sivé cievky s červenou svorkou jednoduchého vzoru TDK bez výstuhy.
Toto boli naozaj poctivé staré TDK kazety.
Páska:
Povedal by som že AD pásy majú výrazne viac farebne hrdzavo železitý nádych narozdiel od neutrálnej až bledej série Dynamic.
Kazetu mám zo skorších nákupov od Českého zberateľa, pridaná do zbierky v 09/2008, kompletný test, inak prázdna. Preto aj dobová fotka zabalenej.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 2013?
+4db, bias -8
Na svoj vek veľmi čistý zvuk, len výkon je zdá sa menší, ale podľa technických parametrov je to vlastne v poriadku, stále veľmi slušné vo všetkých ohľadoch, nepocitovať poruchy vo zvuku, len nesmierne hlučný mechanizmus pri pretáčaní.
Pioneer CT-S550S:
nie je možné použitie tejto kazety v tomto stroji
ešte sa to u tohto decku nikdy nestalo, ale táto kazeta zrejme drhne o hlavy, alebo je tam neznámy problém, páska rôzne spomaľuje a naťahuje, pritom vychádza extrémne škrípanie pri kontakte hlavy a pásky, horšie než na starých Basf, teda nie je možné testovať, ani použiť v nijakom ohľade na tomto stroji.
Nikdy sa toto na tomto decku nedialo, ani na zatiaľ ostatných testovaných nebol taký problém.
Je to aktuálne asi jediná páska z mojej zbierky (testovaných kaziet) čo na tomto decku nefunguje.
Technics RS-AZ7:
+6db, ale viac zvukovo ťahá doprava, ľavý kanál mierne slabší. Inak dojem nie je ani tak veľmi zlý, dokonca výškovo je to takmer zhodné so zdrojom, dokonca táto AD na tomto decku hrá lepšie než nová verzia 1985.
ATC:
+4db, s nepatrným dojmom skreslenia, takže budiť ešte menej, výšky sú akože veľmi pekné, takmer, pretože jemne počuť dropy/poruchy, ale intenzitou by boli výborné, zatiaľ po zvukovej stránke vyhráva Akai na tejto kazete.
Technics RS-TR979:
+6db pri vstupe +4db, výškovo je to dosť dobré, žiadne skreslenie, balance výborný
ATC:
+4db, výškovo kvalitné, ale celkovo zvuk nie je taký pekný ako bez kalibrácie, za to žiadne poruchy ani kolísania, celkovo lepšie než AZ7
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo veľmi slušné, žiadne problémy
Takže do zbierky je to veľmi pekná a kvalitná kazeta.
Na nahrávky, áno, Technicsy s ňou celkom vedia pracovať, aj Akai, no a nový Pioneer ju nechce vôbec, napriek tomu pás AD je vždy dosť dobrý pre najrôznejšie stroje, len u takto starej pásky by som sa mal na pozore ohľadne stavu a celkovo životnosti, koľko dobrých nahrávok jej zveríme a koľko čakáme že ešte vydrží rokov, no napriek tomu odporúčam aspoň vyskúšať určite.
https://ez647.sk/cc/tdk_ad.html
Dnes prejdeme na model AD (Acoustic Dynamic)
Ten som už prezentoval v prípade dlhých C120 kaziet na fóre.
Model AD na fóre by mal byť ako taký tiež.
Trochu osvety do toho zloženia, už sme zase starší a múdrejší že , aspoň poniektorý, tak v prehľade som hovoril o časticiach Linear Ferric Oxide, že neviem či istotne je to bezkobaltová, alebo kobaltová zmes.
Na základe niektorých striedmych informácii na fórach by som sa aktuálne rozhodol pre bezkobaltovú pásku, aj keď neviem s istotou povedať že to platí pre všetky verzie až do konca, keďže sa tento model tešil veľkej obľube a vyrábal sa až takmer do konca audiokaziet TDK.
Už prvé kazety označené superferro, ešte pred aj popri vynáleze kobaltovej pásky firmou Scotch v roku 1972 používali vylepšený oxid železa. Dokonca predchodca modelu AD, TDK SD bol o dva roky starší než vynález Scotch kobaltovej superferro pásky.
Dokonca výrobca Pfizer (stále neviem či je to rovnaký ako ten veľmi diskutovaný posledné dva roky ) ponúkal pigment pre známe staršie modely kaziet ako Agfa Super Ferro Dynamics, alebo Basf Ferro Super LH, kazety a modely bez kobaltu v tej dobe.
Podobne to mohlo byť aj u TDK, že ich zmes Linear Ferric Oxide bola bez kobaltu v počiatočnej dobe a možno bez kobaltu až do konca.
Vieme aj že niektoré firmy navyšovali magnetickú energiu svojich superferro dvojitým povlakom oxidu železa, napríklad ako ranné Denon DX3. Proste mal každý svoje riešenie, my už len pátrame čo kde ako.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá krabička s čiernou polovicou s povrchovou textúrou s obdĺžnikmi, ako po obvode svojich starších kaziet, mimoriadne ostré hrany.
Veľký skladací booklet typ J, ktorý plní väčšinou aj dizajnovú funkciu zabalenej kazety, keďže fólia je v tejto sérii mimoriadne jednoduchá, v podstate predná strana má len sivý okraj s nápisom Dynamic Series a zadná strana s popisom a grafom tam kde by bolo vidieť len čiernu časť krabičky.
Dizajn bookletu a modelu je narozdiel od Dynamic kazety robený v bielo modrej farbe, kde svieti nápis Extended High End Low Noise.
Booklet obsahuje množstvo jednoduchých grafických prvkov, množstvo textov o kazete a vnútro je riešené ako nahrávacie memorandum taká špecialita TDK. Nálepky sa k týmto starým radám nedodávajú.
Ďalej je tam pekne uvedený aj rok vydania modelu 1979, podľa sériového čísla je tento kus kazety vyrobený v roku 1980, čo zodpovedá rozsahu výroby jedného modelu cca +2roky, v tomto prípade asi 3 roky, pretože vraj novšia séria prišla v roku 1982.
Na fólii je v popise uvedené zlepšenie +3db vo vysokých frekvenciách a na grafe tiež nejaké prevýšenie na výškach, ale neviem z toho vyvodiť nejaké presné závery ohľadne MOL.
Mám tu len technický materiál pre AD novšej verzie 1982 a ten hovorí:
MOL 315Hz +3,0dB (model D +1,0dB)
10kHz -7,5dB (model D -10,5dB)
Magnetická energia 1500Gauss (model D 1300Gauss)
čo je v porovnaní s rovnakou kazetou Dynamic z tej doby podstatne viac
Ale je to zaujímavé si prejsť technické parametre týchto kaziet cez všetky ročníky, tak potom zistíme že papierovo sú nové D pásky tak dobré, ako kedysi museli byť až AD a vyššie modely.
K baleniu ešte dodám že tento typ obalu sa robil zhodne až na rozdielne popisy pre všetky tri trhy, moja verzia je USA.
Kazeta:
Tmavšia sivá kazeta s malým oknom s jednoduchším starším dizajnom, kde sú po obvode obdĺžniky ako textúra a polep je celoplošný. Neskôr keď zmenili polep na malý úzky, tak používali najrôznejšie formy textúr a vzorov po tele kazety s malým oknom, až do doby kým neprišla veľkooknová revolúcia v TDK.
Celoplošný polep s bielym pokladom a čiernym textom s farbami modelu modrej a čiastočne sivej.
Sivé cievky s červenou svorkou jednoduchého vzoru TDK bez výstuhy.
Toto boli naozaj poctivé staré TDK kazety.
Páska:
Povedal by som že AD pásy majú výrazne viac farebne hrdzavo železitý nádych narozdiel od neutrálnej až bledej série Dynamic.
Kazetu mám zo skorších nákupov od Českého zberateľa, pridaná do zbierky v 09/2008, kompletný test, inak prázdna. Preto aj dobová fotka zabalenej.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 2013?
+4db, bias -8
Na svoj vek veľmi čistý zvuk, len výkon je zdá sa menší, ale podľa technických parametrov je to vlastne v poriadku, stále veľmi slušné vo všetkých ohľadoch, nepocitovať poruchy vo zvuku, len nesmierne hlučný mechanizmus pri pretáčaní.
Pioneer CT-S550S:
nie je možné použitie tejto kazety v tomto stroji
ešte sa to u tohto decku nikdy nestalo, ale táto kazeta zrejme drhne o hlavy, alebo je tam neznámy problém, páska rôzne spomaľuje a naťahuje, pritom vychádza extrémne škrípanie pri kontakte hlavy a pásky, horšie než na starých Basf, teda nie je možné testovať, ani použiť v nijakom ohľade na tomto stroji.
Nikdy sa toto na tomto decku nedialo, ani na zatiaľ ostatných testovaných nebol taký problém.
Je to aktuálne asi jediná páska z mojej zbierky (testovaných kaziet) čo na tomto decku nefunguje.
Technics RS-AZ7:
+6db, ale viac zvukovo ťahá doprava, ľavý kanál mierne slabší. Inak dojem nie je ani tak veľmi zlý, dokonca výškovo je to takmer zhodné so zdrojom, dokonca táto AD na tomto decku hrá lepšie než nová verzia 1985.
ATC:
+4db, s nepatrným dojmom skreslenia, takže budiť ešte menej, výšky sú akože veľmi pekné, takmer, pretože jemne počuť dropy/poruchy, ale intenzitou by boli výborné, zatiaľ po zvukovej stránke vyhráva Akai na tejto kazete.
Technics RS-TR979:
+6db pri vstupe +4db, výškovo je to dosť dobré, žiadne skreslenie, balance výborný
ATC:
+4db, výškovo kvalitné, ale celkovo zvuk nie je taký pekný ako bez kalibrácie, za to žiadne poruchy ani kolísania, celkovo lepšie než AZ7
Technics RS-TR575MII:
+4db, výškovo veľmi slušné, žiadne problémy
Takže do zbierky je to veľmi pekná a kvalitná kazeta.
Na nahrávky, áno, Technicsy s ňou celkom vedia pracovať, aj Akai, no a nový Pioneer ju nechce vôbec, napriek tomu pás AD je vždy dosť dobrý pre najrôznejšie stroje, len u takto starej pásky by som sa mal na pozore ohľadne stavu a celkovo životnosti, koľko dobrých nahrávok jej zveríme a koľko čakáme že ešte vydrží rokov, no napriek tomu odporúčam aspoň vyskúšať určite.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
pre mňa je toto niečo ako pre iných transparentné kazety z 90´s, veľmi ma to nezaujíma.