C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
teraz celkom nerozumiem, nemal si náhodou EU verziu o ktorej hovoríš? aby sme mali jasno
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja som mal dlho nejaké AD (europske) ale nepoužíval som ich nejak lebo ma veľmi neoslovili a potom som prišiel k tejto (japonskej) a tá ma teda oslovila
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AD 46min rok 1990-1991 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_ad.html#91j
Táto verzia AD je v podstate technicky úplne zhodná s tou predošlou, došlo na modernizáciu obalu a potlače. Kazeta je síce na weboch uvádzaná ako 1991, ale tento môj kus je taktiež vyrobený v roku 1990, teda zhodný rok ako verzia, ktorá má byť staršia, ktorú som ukázal včera.
Balenie:
Tmavá hrubá krabička je už ale zaoblená, s logom TDK Made in Japan.
Fólia a jej dizajn je teraz skoro kópiou našej AD pre rok 1990-1993, len totálne zmenili farby, na strieborné pozadie v kombinácii s čiernou by som si na AD zvykol, ale tá červená mi k tomu tak brutálne nepasuje, ale zase je to taká inakšia exotika tohto modelu kazety.
Zadná strana fólie je tiež veľmi bohatá a pestrá, podobne ako predošlá verzia, myslím že doba prelínania starej doby grafov a technických údajov do novej doby obrázkov a marketingu je stelesnená v zadných stranách fólie oboch týchto verzií kaziet AD.
Booklet veľký skladací typ J, v podstate graficky takmer identický až na grafiku modelu.
Nálepky sú tiež veľmi bohaté, je tam istá veľká, ale nefarebná pestrosť výberu.
Kazeta:
Technicky identická Japonská verzia dlhého rovného okna, s extra malými skrutkami, ktorú som predstavil včera, nepatrne tmavší odtieň sivej kazety, cievky zhodné, potlač je už dvojfarebná v grafickej podobnosti s našou Európskou verziou.
Páska:
Technicky úplne zhodná s predošlou, tmavá železitá, mimoriadne priesvitná.
Kazetu som získal v 06/2018 taktiež z KE, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 17.6.2018:
+4db, bias -6
Dynamika výborná, občasné špičky +6db, výškovo veľmi dobrá, aj keď bias som dal nižšie než na tej včerajšej, aj to môže byť rozdiel vo veku a skladovaní, lebo tie kazety považujem za identické. Tu u Akai trochu hnevá ľavý kanál, no uvidíme ako po výmene kladiek v nejakých novších testoch do budúca, pretože ak je hlava tak opotrebovaná, novú iste nezískam a taktiež nie je problém na všetkých kazetách s týmto na Akai, ale TDK sa v tom vyžíva viac než je obvyklé.
Žiadne poruchy.
Ďalšia zaujímavá zbierková kazeta, pekne bude ladiť v poličke s našimi Európskymi verziami.
Po kvalitatívnej stránke, platí to čo u včerajšej AD, veľmi dobre kompatibilné pásky s rôznymi strojmi, s minimom kalibrácie, odporúčam.
https://ez647.sk/cc/tdk_ad.html#91j
Táto verzia AD je v podstate technicky úplne zhodná s tou predošlou, došlo na modernizáciu obalu a potlače. Kazeta je síce na weboch uvádzaná ako 1991, ale tento môj kus je taktiež vyrobený v roku 1990, teda zhodný rok ako verzia, ktorá má byť staršia, ktorú som ukázal včera.
Balenie:
Tmavá hrubá krabička je už ale zaoblená, s logom TDK Made in Japan.
Fólia a jej dizajn je teraz skoro kópiou našej AD pre rok 1990-1993, len totálne zmenili farby, na strieborné pozadie v kombinácii s čiernou by som si na AD zvykol, ale tá červená mi k tomu tak brutálne nepasuje, ale zase je to taká inakšia exotika tohto modelu kazety.
Zadná strana fólie je tiež veľmi bohatá a pestrá, podobne ako predošlá verzia, myslím že doba prelínania starej doby grafov a technických údajov do novej doby obrázkov a marketingu je stelesnená v zadných stranách fólie oboch týchto verzií kaziet AD.
Booklet veľký skladací typ J, v podstate graficky takmer identický až na grafiku modelu.
Nálepky sú tiež veľmi bohaté, je tam istá veľká, ale nefarebná pestrosť výberu.
Kazeta:
Technicky identická Japonská verzia dlhého rovného okna, s extra malými skrutkami, ktorú som predstavil včera, nepatrne tmavší odtieň sivej kazety, cievky zhodné, potlač je už dvojfarebná v grafickej podobnosti s našou Európskou verziou.
Páska:
Technicky úplne zhodná s predošlou, tmavá železitá, mimoriadne priesvitná.
Kazetu som získal v 06/2018 taktiež z KE, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 17.6.2018:
+4db, bias -6
Dynamika výborná, občasné špičky +6db, výškovo veľmi dobrá, aj keď bias som dal nižšie než na tej včerajšej, aj to môže byť rozdiel vo veku a skladovaní, lebo tie kazety považujem za identické. Tu u Akai trochu hnevá ľavý kanál, no uvidíme ako po výmene kladiek v nejakých novších testoch do budúca, pretože ak je hlava tak opotrebovaná, novú iste nezískam a taktiež nie je problém na všetkých kazetách s týmto na Akai, ale TDK sa v tom vyžíva viac než je obvyklé.
Žiadne poruchy.
Ďalšia zaujímavá zbierková kazeta, pekne bude ladiť v poličke s našimi Európskymi verziami.
Po kvalitatívnej stránke, platí to čo u včerajšej AD, veľmi dobre kompatibilné pásky s rôznymi strojmi, s minimom kalibrácie, odporúčam.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
mne sa tu tá zmena farieb celkom páči
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
takže ďalšia kazeta čo by si prijal, ale keby som ponúkal tak už nie
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja to píšem teoreticky, že keby nemám kazety ale inak ja som už písal, že kazety nezháňam a zberateľ som nikdy nebol
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
hej, už som čítal, ale je to škoda
ak prežijeme v zdraví najbližšie dni/týždne/mesiace atď. bolo by vhodné zo záľub akéhokoľvek druhu vyťažiť maximum.
ak prežijeme v zdraví najbližšie dni/týždne/mesiace atď. bolo by vhodné zo záľub akéhokoľvek druhu vyťažiť maximum.
- moniatko
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1753
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
táto sa mi páči asi najviac, teda ešte tá, ktorú mám ja (pravdepodobne príde po tejto )
ADčky tohto vzhľadu s týmito nálepkami mám najradšej
mať peniaze beriem plné krabice ADčiek
ADčky tohto vzhľadu s týmito nálepkami mám najradšej
mať peniaze beriem plné krabice ADčiek
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AR 46min rok 1988 Made in Japan, EU trh
https://ez647.sk/cc/tdk_ar.html#88
AR - Acoustic Response, je superferro kazeta/páska používajúca častice Neporézneho Avilynu. Trochu sú okolo toho zmätky, nakoľko TDK neinformuje vo všetkých modeloch rovnako, ale v technických údajoch pre 1990 a 1992 sa objavila práve táto informácia že sa jedná o NP Avilyn. Rovnako tak model DS-X pre USA kde by mala byť AR páska tieto informácie obsahuje priamo na fólii.
Prehľad modelu na fóre.
Model bol uvedený pre Japonský trh v roku 1984 a pre zvyšok sveta v roku 1988. Posledná známa verzia bola v Európe v roku 1996 a vyrábala sa zrejme ešte okolo roku 2000 v Luxembursku. V Japonsku posledná verzia AR bola pre rok 1994-95.
Predchodca superferro bol model OD, no a karty nám tu ešte mieša model AD-X ktorý si tiež časom ukážeme, spolu s AR-X.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia má grafiku ako ostatné normalky pre rok 1988 v Európe, len narozdiel od D je ladená do tmavších farieb, bordovej a matnej zlatej.
Folia vzadu ukazuje hierarchiu pre tento rok, graf a niekoľko technických poznámok. MOL tejto pásky je uvedený pri 315 až na +6,5dB, čo je vlastne viac než vtedy akákoľvek kazeta TDK typu II, prekonáva ho až metalka MA-X s výkonom +7,0dB, ktorý je platný až v roku 1990, pre rok 1988 je MA-X taktiež na +6,5dB.
Obal taktiež uvádza zloženie len NP Ferric, o Avilyne sa nepíše nič. U novšej verzie 1990 aj keď je v technických dátach uvedený NP Avilyn tak priamo na fólii kazety je uvedené len Super Premium Ferric, proste marketing víťazí!
Booklet je veľký skladací typ J, kde dve polovice sú s riadkami na popis a zvyšok je štvorčekovaný z oboch strán. Nálepky sú pomerne pestré.
Kazeta:
Veľké okno TDK 1988 je klasika pre superferro, s jednoduchou potlačou. Čo je u tejto kazety veľmi netypické sú veľké cievky, nakoľko sa to zvyčajne dávalo len pre Japonský trh, táto šarža bude asi výnimka, veľké snehovobiele mriežkované cievky s červenou svorkou. Viem z fotiek že u týchto Európskych kaziet sa vyskytujú aj klasické veľkosti cievok pre C46, takže je to skôr taká výnimka alebo rarita.
Môj kus kazety vyrobený v Japonsku v roku 1989.
Páska:
Príde mi menej železitá svojim odtieňom než u AD pásu, ale priesvitná je takmer ako AD. Môžme naozaj špekulovať o tom či sa jedná o NP Avilyn aj v tomto prípade, alebo proste nie, ja už to nechcem toľko riešiť a nechávam všetky pásy AR označené ako NP Avilyn.
Kazetu som získal do zbierky v 08/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 22.8.2020:
+10db, bias -12, výstup z pásky posilnený oproti zdroju +2db.
Výstup z pásky je výrazne basovejší a mohutnejší, bohužiaľ potrebuje nízky bias aby som bol spokojný s výškami, a taktiež ľavý kanál zase nedolieha dobre, tam je pokles o 4db. Inak bez porúch.
Do zbierky veľmi pekná kazeta a veľmi žiadaný model.
Na nahrávky je to dneska jeden z najlepších materiálov čo môžete získať od typu I, samozrejme vždy podmienené dobrým stavom.
Ak som robil testy a nahrávky EU verzií AR pre rok 1988, tak na všetkých deckoch bola dobre kompatibilná a dosahovala slušných parametrov hraničiacich s možnosťami prístroja. V tomto prípade +10dB je extrém, asi len dobre sadla testovaná skladba, ale u takejto kazety je extrém aj tých +6dB nahrávky. Takže odporúčam veľmi.
https://ez647.sk/cc/tdk_ar.html#88
AR - Acoustic Response, je superferro kazeta/páska používajúca častice Neporézneho Avilynu. Trochu sú okolo toho zmätky, nakoľko TDK neinformuje vo všetkých modeloch rovnako, ale v technických údajoch pre 1990 a 1992 sa objavila práve táto informácia že sa jedná o NP Avilyn. Rovnako tak model DS-X pre USA kde by mala byť AR páska tieto informácie obsahuje priamo na fólii.
Prehľad modelu na fóre.
Model bol uvedený pre Japonský trh v roku 1984 a pre zvyšok sveta v roku 1988. Posledná známa verzia bola v Európe v roku 1996 a vyrábala sa zrejme ešte okolo roku 2000 v Luxembursku. V Japonsku posledná verzia AR bola pre rok 1994-95.
Predchodca superferro bol model OD, no a karty nám tu ešte mieša model AD-X ktorý si tiež časom ukážeme, spolu s AR-X.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia má grafiku ako ostatné normalky pre rok 1988 v Európe, len narozdiel od D je ladená do tmavších farieb, bordovej a matnej zlatej.
Folia vzadu ukazuje hierarchiu pre tento rok, graf a niekoľko technických poznámok. MOL tejto pásky je uvedený pri 315 až na +6,5dB, čo je vlastne viac než vtedy akákoľvek kazeta TDK typu II, prekonáva ho až metalka MA-X s výkonom +7,0dB, ktorý je platný až v roku 1990, pre rok 1988 je MA-X taktiež na +6,5dB.
Obal taktiež uvádza zloženie len NP Ferric, o Avilyne sa nepíše nič. U novšej verzie 1990 aj keď je v technických dátach uvedený NP Avilyn tak priamo na fólii kazety je uvedené len Super Premium Ferric, proste marketing víťazí!
Booklet je veľký skladací typ J, kde dve polovice sú s riadkami na popis a zvyšok je štvorčekovaný z oboch strán. Nálepky sú pomerne pestré.
Kazeta:
Veľké okno TDK 1988 je klasika pre superferro, s jednoduchou potlačou. Čo je u tejto kazety veľmi netypické sú veľké cievky, nakoľko sa to zvyčajne dávalo len pre Japonský trh, táto šarža bude asi výnimka, veľké snehovobiele mriežkované cievky s červenou svorkou. Viem z fotiek že u týchto Európskych kaziet sa vyskytujú aj klasické veľkosti cievok pre C46, takže je to skôr taká výnimka alebo rarita.
Môj kus kazety vyrobený v Japonsku v roku 1989.
Páska:
Príde mi menej železitá svojim odtieňom než u AD pásu, ale priesvitná je takmer ako AD. Môžme naozaj špekulovať o tom či sa jedná o NP Avilyn aj v tomto prípade, alebo proste nie, ja už to nechcem toľko riešiť a nechávam všetky pásy AR označené ako NP Avilyn.
Kazetu som získal do zbierky v 08/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 22.8.2020:
+10db, bias -12, výstup z pásky posilnený oproti zdroju +2db.
Výstup z pásky je výrazne basovejší a mohutnejší, bohužiaľ potrebuje nízky bias aby som bol spokojný s výškami, a taktiež ľavý kanál zase nedolieha dobre, tam je pokles o 4db. Inak bez porúch.
Do zbierky veľmi pekná kazeta a veľmi žiadaný model.
Na nahrávky je to dneska jeden z najlepších materiálov čo môžete získať od typu I, samozrejme vždy podmienené dobrým stavom.
Ak som robil testy a nahrávky EU verzií AR pre rok 1988, tak na všetkých deckoch bola dobre kompatibilná a dosahovala slušných parametrov hraničiacich s možnosťami prístroja. V tomto prípade +10dB je extrém, asi len dobre sadla testovaná skladba, ale u takejto kazety je extrém aj tých +6dB nahrávky. Takže odporúčam veľmi.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
pekná kazeta, síce to neni moja krvná skupina ale je to luxusné, tieto nálepky nemajú chybu ale tá dolná časť v bielom to tam má byť alebo si tam niečo položil? Zvuk AR je vynikajúci ale je to trochu zvláštna páska, ten MOL láka vybudiť naplno ale to je správna cesta možno len u tej orchestrálnej muziky ako písali v dobových textoch, inak je to skôr o tom nejsť nadoraz a nechať pekne tú pásku robiť svoje. Dá sa kvalitou doporučiť na krabice, CD, LP všetko bude znieť dobre a pôsobivo, pre dolby sa to nehodí
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ja ti neviem mne sa na dolby hodí, pekne zladené hlavy zahrali krásne aj na Akai, tie nahraté IF na Sony decku, na Akai hrajú nádherne aj so zapnutým dolby
nálepky:
https://ez647.sk/cc/bb/tdk_ar4688n.JPG
nálepky:
https://ez647.sk/cc/bb/tdk_ar4688n.JPG