C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
možno ti nejakým spôsobom vyhovuje nastavenie kazeťáku, neviem, ja mám len novšie verzie a keď to skúsiš bez kalibrácie tak nič moc s dolby
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
bez kalibrácie nie, hodnota bias je inde než výrobná a dolby to prekáža, potom je to výškovo okusané
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK IF 46min rok 1987 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/tdk_if.html
Tak ako v prípade Sony What´s up, sa aj dneska ulejem z písania, obe kazety bielu a čiernu verziu som nahrával v lete, kazety s páskou AR a veľkými cievkami v mydlových krabičkách pre Japonský trh.
Rozsiahly popis s fotkami.
https://ez647.sk/cc/tdk_if.html
Tak ako v prípade Sony What´s up, sa aj dneska ulejem z písania, obe kazety bielu a čiernu verziu som nahrával v lete, kazety s páskou AR a veľkými cievkami v mydlových krabičkách pre Japonský trh.
Rozsiahly popis s fotkami.
- Prílohy
-
- tdkifyou46bw.jpg (23.27 KiB) 1125 zobrazení
- moniatko
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 1751
- Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Tá biela v kombinácii s ružovými cievkami je perfektná.
Japonci sú na tieto veci fakt ako stvorený.
Japonci sú na tieto veci fakt ako stvorený.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
mne sa tiež viac páči tá biela ale obe boli pekný počin, škoda, že dnes sú skoro vždy v nepoužiteľnom stave
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
stav nie je tak zlý, len na Akai to nebolo moc dobré, ale na Sony dosť dobré
skôr sú cenovo nepoužiteľné
skôr sú cenovo nepoužiteľné
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tak ano, to už je lepšie kúpiť si platne a D-čka k tomu
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AD-X 46min rok 1992 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_adx.html#92j
Prehľad modelu na fóre.
AD-X je veľmi zaujímavý model, pred tým než prišli AR a AR-X tak tento model kraľoval v TDK ako superferro. Jedná sa o pásku s čistým Avilynom čo znamená, žiadny NP Avilyn, ale niečo ako SF páska navrhnutá pre typ I, s tým rozdielom že SF v type II je dosť základný model, ale v triede I je to vyslovene pecka.
Model prišiel v roku 1982 a pre náš trh ostal asi len tri ročníky a potom prišiel AR-X. Ale v Japonsku AD-X zotrval až do verzie 1992, ktorú si dneska ukážeme.
Balenie:
Hrubá tmavá zaoblená krabička s logom TDK Made in Japan
Fólia je už pomerne moderná v prevažne v prenikavej modrej farbe a zadná strana sa teraz chváli hlavne novým dizajnom tela kazety.
MOL 315Hz je uvedený ako +6,0dB, teda nepatrne menej než model AR, ale v porovnaní je AD-X a AR-X vždy nepatrne slabší vo výkone než AR, ale má vyššiu citlivosť a výkon na výškach než AR, takže by mal teoreticky poskytnúť lepší a ostrejší zvuk.
Booklet veľký skladací typ J, zase riadky a štvorce na popis po celej ploche, bohaté nálepky.
Kazeta:
Toto je pomerne zvláštne okno, ako klasický obdĺžnik s matnými plochami, ale má mierne vypuklé hrany, takže to celé má zrejme simulovať dizajn CRT obrazovky. Dizajn má na vodiacej časti kazety tie zvláštne čiarky ako USA/Japonské moderné SA a MA kazety.
Kazeta je zvláštna, vzácna a málo využívaná, nájde sa len ojedinele vo vybraných ročníkoch, okrem AD-X to sú ešte kazety typu II Japonské modely Super CDing II a SR-X, ročníky cca 1992-1994.
Môj kus vyrobený v Japonsku presne v roku 1992.
Páska:
Neviem ako veľmi sa zmenila AD-X od tej pôvodnej, či si TDK zachovalo pôvodné kvality, alebo ten pás kompletne prepracovali, rozhodne tmavý, mierne železitý, a taktiež dosť priesvitný pás.
Kazetu som získal z KE v 08/2018, test len Akai, inak prázdna, je to taktiež mimoriadne lákavá položka k skorým nahrávkam.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+6db, špičky +8db, bias -8
Mohutný zvuk s extrémnym basovým podaním, ktoré je oproti zdroju výrazne posilnené, občas to na Akai ukázalo špičku aj +10db, takže s touto páskou môžete ísť celkom do extrémov. No je trochu nutné podiasovať, ale ono aj pri bias -4 je to už veľmi dobré, pri silnejšom výkone sú výšky mierne utláčané a chce to trochu ešte posunúť bias dole, no napriek tomu to neskresľuje.
Mal som tam občas dojem poruchy, či nerovnomerného balancu s páskou na hlave, ale to je u TDK nejak časté na môj vkus.
Kazeta je veľmi pekná do zbierky, na nahrávky je to totálna pecka aj dneska, ale staré kazety AD-X sú šialene cenené, tie modernejšie ešte sú občas prijateľné, akoby ich dizajn utláčal do nižšej sféry kvality, ale nie je to tak.
Odporúčam zohnať a vyskúšať.
https://ez647.sk/cc/tdk_adx.html#92j
Prehľad modelu na fóre.
AD-X je veľmi zaujímavý model, pred tým než prišli AR a AR-X tak tento model kraľoval v TDK ako superferro. Jedná sa o pásku s čistým Avilynom čo znamená, žiadny NP Avilyn, ale niečo ako SF páska navrhnutá pre typ I, s tým rozdielom že SF v type II je dosť základný model, ale v triede I je to vyslovene pecka.
Model prišiel v roku 1982 a pre náš trh ostal asi len tri ročníky a potom prišiel AR-X. Ale v Japonsku AD-X zotrval až do verzie 1992, ktorú si dneska ukážeme.
Balenie:
Hrubá tmavá zaoblená krabička s logom TDK Made in Japan
Fólia je už pomerne moderná v prevažne v prenikavej modrej farbe a zadná strana sa teraz chváli hlavne novým dizajnom tela kazety.
MOL 315Hz je uvedený ako +6,0dB, teda nepatrne menej než model AR, ale v porovnaní je AD-X a AR-X vždy nepatrne slabší vo výkone než AR, ale má vyššiu citlivosť a výkon na výškach než AR, takže by mal teoreticky poskytnúť lepší a ostrejší zvuk.
Booklet veľký skladací typ J, zase riadky a štvorce na popis po celej ploche, bohaté nálepky.
Kazeta:
Toto je pomerne zvláštne okno, ako klasický obdĺžnik s matnými plochami, ale má mierne vypuklé hrany, takže to celé má zrejme simulovať dizajn CRT obrazovky. Dizajn má na vodiacej časti kazety tie zvláštne čiarky ako USA/Japonské moderné SA a MA kazety.
Kazeta je zvláštna, vzácna a málo využívaná, nájde sa len ojedinele vo vybraných ročníkoch, okrem AD-X to sú ešte kazety typu II Japonské modely Super CDing II a SR-X, ročníky cca 1992-1994.
Môj kus vyrobený v Japonsku presne v roku 1992.
Páska:
Neviem ako veľmi sa zmenila AD-X od tej pôvodnej, či si TDK zachovalo pôvodné kvality, alebo ten pás kompletne prepracovali, rozhodne tmavý, mierne železitý, a taktiež dosť priesvitný pás.
Kazetu som získal z KE v 08/2018, test len Akai, inak prázdna, je to taktiež mimoriadne lákavá položka k skorým nahrávkam.
Akai DX-57, 13.8.2018:
+6db, špičky +8db, bias -8
Mohutný zvuk s extrémnym basovým podaním, ktoré je oproti zdroju výrazne posilnené, občas to na Akai ukázalo špičku aj +10db, takže s touto páskou môžete ísť celkom do extrémov. No je trochu nutné podiasovať, ale ono aj pri bias -4 je to už veľmi dobré, pri silnejšom výkone sú výšky mierne utláčané a chce to trochu ešte posunúť bias dole, no napriek tomu to neskresľuje.
Mal som tam občas dojem poruchy, či nerovnomerného balancu s páskou na hlave, ale to je u TDK nejak časté na môj vkus.
Kazeta je veľmi pekná do zbierky, na nahrávky je to totálna pecka aj dneska, ale staré kazety AD-X sú šialene cenené, tie modernejšie ešte sú občas prijateľné, akoby ich dizajn utláčal do nižšej sféry kvality, ale nie je to tak.
Odporúčam zohnať a vyskúšať.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
toto by som rád vyskúšal, zaujímavý dizajn, nálepky aj zloženie
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK AR-X 46min rok 1990 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_arx.html#90j
Dneska uzavriem TDK kazety C46 typu normal najväčšou peckou tejto firmy.
Model AR-X bol najvyšším modelom typu normal od TDK a konkuroval tak veľkým kazetám ako Sony HF-ES či Maxell XLI-S.
Hlavný rozdiel medzi AD-X a AR-X by mal byť v tom že AR-X je dvojvrstvové zloženie Avilynu. Nemôžem s istotou povedať že tak tomu bolo vždy u všetkých ročníkov, ale dajme tomu.
MOL 315Hz je uvedený +6,0dB zhodne s modelom AD-X. Nemám priame porovnanie oboch modelov a ich všetkých technických parametrov, ale platí že aj keď sú obe kazety o pol decibelu slabšie než model AR, tak na výškach zase model AR prevyšujú.
Prehľad modelu AR-X na fóre.
V Európe bol AR-X k dispozícii od roku 1988 do 1992, teda dve verzie, v prípade Japoncov to bolo už od roku 1985 do verzie 1990.
Dnešný kus Made in Japan, vyrobený presne v roku 1990.
Balenie:
Hranatá, tmavá krabička s logom TDK Made in japan.
Fólia je mimoriadne luxusná s metalickou zlatou a hnedou potlačou, vyzerá ako mimoriadne prémiový produkt a neskutočne sa to odráža do cien tejto kazety a jej kolegýň, keďže v tomto prevedení fólie je pre tento rok 1990 zástupca pre všetky tri typy kaziet v Japonsku, AR-X, SA-X, MA-X. Kedysi bola k dispozícii MA-X za 44eur a nevzal som ju lebo sa mi to zdalo mimoriadne veľa a teraz ľutujem, predala sa veľmi skoro.
Na zadnej strane fólie máte graf, ktorý vyzerá ako cesta na mape, kde model AE má prudkú južnú odbočku, a model AR-X smeruje na severovýchod prudkou zákrutou
Booklet veľký skladací typ J, pomerne jednoduchý, riadky a štvorce, len ten vrch veľmi dobre ladí bledou hnedou s celkovým dojmom z kazety v obale.
Nálepky sú také tie bežnejšie u TDK.
Kazeta:
Tento typ tela som už predstavil u kaziet SA-X C100 v rokoch 1990-1993 EU trhu, model normal sa tu veľmi nevidí. Jedno z prémiovejších tiel TDK s malým okienkom skoro ako u Maxell XL-S ale veľkým preložením plexi cez celú dĺžku kazety na dvojvrstvový štýl.
Samozrejme sa jedná kvalitatívne o štandardné materiály akoby ste mali kazetu AD, alebo SA.
Výstižná jednoduchá potlač, snehovo biele cievky s bielou svorkou v staršom mrežovanom prevedení zabezpečia najlepšiu kvalitu.
Celkovo je kazeta konštrukčne a kvalitatívne najlepším možným prechodom prelomu 80/90tych rokov.
Do tohto dizajnu kaziet sa už nikdy neosádzajú veľké cievky, čo je škoda.
Páska:
Stredne hnedá, je mimoriadne priesvitná ako AD, alebo aj viac.
Kazetu som získal z KE v 04/2021, test len Akai, inak prázdna, veľmi lákavý kandidát na skoré nahrávky.
Akai DX-57, 10.5.2021:
+6db, občas špička +8db, bias -8, výstup z pásky je silnejší než zdroj o +2db
Ultimátna superferro kazeta od TDK, výstup je hlasnejší, výrazne basovejší, ale do výšok sa jej až tak nechce, treba ubrať biasom, bez porúch a kolísania. Ona ľahko skreslí občas aj pri +6db, ale niektoré pasáže divoko samá ťahá na +8db, treba sa pohrať s kalibráciou, predsa má svoj vek, ale istá dravosť v tej kazete ostala. Teoreticky by sa malo jednať o dvojvrstvovú Avilyn pásku.
Používa luxusné telo triedy SA-X/MA-X pre rok 1990, a celkovo táto Japan rada TDK 1990 je jedna z najdrahších zberateľských položiek v aukciách, z nejakého dôvodu.
Kazeta je, aspoň pre mňa mimoriadne zberateľsky cenená, vyzerá veľmi luxusne.
Na nahrávky odporúčam je to pecka, trochu kalibrácie, dobrý stav a máte úžasný zážitok z nahrávania.
bonusový obrázok AR-X 46min rok 1988 Made in Japan, Japonská verzia.
Táto verzia sa robila vo veľkom okne typu ako mali SA a MA pre rok 1988, aj v Európskej verzii, aj v Japonskej verzii, pre Japoncov samozrejme C46 s veľkými cievkami. Jediné čo mi nesedí, sú tie červené svorky, takto som dostal fotku ale nikdy som takú nenašiel nikde na nete.
Aj keď u TDK to je možné, pretože som to už počul z viacerých zdrojov že sa táto farebnosť komponentov nie vždy dodržovala. Napríklad som dostal informácie o kazete Optima4 50min že má byť s červenými svorkami, ale nie tá moja.
Obrázok zabalenej verzie je v prehľade modelu AR-X na odkaze vyššie.
https://ez647.sk/cc/tdk_arx.html#90j
Dneska uzavriem TDK kazety C46 typu normal najväčšou peckou tejto firmy.
Model AR-X bol najvyšším modelom typu normal od TDK a konkuroval tak veľkým kazetám ako Sony HF-ES či Maxell XLI-S.
Hlavný rozdiel medzi AD-X a AR-X by mal byť v tom že AR-X je dvojvrstvové zloženie Avilynu. Nemôžem s istotou povedať že tak tomu bolo vždy u všetkých ročníkov, ale dajme tomu.
MOL 315Hz je uvedený +6,0dB zhodne s modelom AD-X. Nemám priame porovnanie oboch modelov a ich všetkých technických parametrov, ale platí že aj keď sú obe kazety o pol decibelu slabšie než model AR, tak na výškach zase model AR prevyšujú.
Prehľad modelu AR-X na fóre.
V Európe bol AR-X k dispozícii od roku 1988 do 1992, teda dve verzie, v prípade Japoncov to bolo už od roku 1985 do verzie 1990.
Dnešný kus Made in Japan, vyrobený presne v roku 1990.
Balenie:
Hranatá, tmavá krabička s logom TDK Made in japan.
Fólia je mimoriadne luxusná s metalickou zlatou a hnedou potlačou, vyzerá ako mimoriadne prémiový produkt a neskutočne sa to odráža do cien tejto kazety a jej kolegýň, keďže v tomto prevedení fólie je pre tento rok 1990 zástupca pre všetky tri typy kaziet v Japonsku, AR-X, SA-X, MA-X. Kedysi bola k dispozícii MA-X za 44eur a nevzal som ju lebo sa mi to zdalo mimoriadne veľa a teraz ľutujem, predala sa veľmi skoro.
Na zadnej strane fólie máte graf, ktorý vyzerá ako cesta na mape, kde model AE má prudkú južnú odbočku, a model AR-X smeruje na severovýchod prudkou zákrutou
Booklet veľký skladací typ J, pomerne jednoduchý, riadky a štvorce, len ten vrch veľmi dobre ladí bledou hnedou s celkovým dojmom z kazety v obale.
Nálepky sú také tie bežnejšie u TDK.
Kazeta:
Tento typ tela som už predstavil u kaziet SA-X C100 v rokoch 1990-1993 EU trhu, model normal sa tu veľmi nevidí. Jedno z prémiovejších tiel TDK s malým okienkom skoro ako u Maxell XL-S ale veľkým preložením plexi cez celú dĺžku kazety na dvojvrstvový štýl.
Samozrejme sa jedná kvalitatívne o štandardné materiály akoby ste mali kazetu AD, alebo SA.
Výstižná jednoduchá potlač, snehovo biele cievky s bielou svorkou v staršom mrežovanom prevedení zabezpečia najlepšiu kvalitu.
Celkovo je kazeta konštrukčne a kvalitatívne najlepším možným prechodom prelomu 80/90tych rokov.
Do tohto dizajnu kaziet sa už nikdy neosádzajú veľké cievky, čo je škoda.
Páska:
Stredne hnedá, je mimoriadne priesvitná ako AD, alebo aj viac.
Kazetu som získal z KE v 04/2021, test len Akai, inak prázdna, veľmi lákavý kandidát na skoré nahrávky.
Akai DX-57, 10.5.2021:
+6db, občas špička +8db, bias -8, výstup z pásky je silnejší než zdroj o +2db
Ultimátna superferro kazeta od TDK, výstup je hlasnejší, výrazne basovejší, ale do výšok sa jej až tak nechce, treba ubrať biasom, bez porúch a kolísania. Ona ľahko skreslí občas aj pri +6db, ale niektoré pasáže divoko samá ťahá na +8db, treba sa pohrať s kalibráciou, predsa má svoj vek, ale istá dravosť v tej kazete ostala. Teoreticky by sa malo jednať o dvojvrstvovú Avilyn pásku.
Používa luxusné telo triedy SA-X/MA-X pre rok 1990, a celkovo táto Japan rada TDK 1990 je jedna z najdrahších zberateľských položiek v aukciách, z nejakého dôvodu.
Kazeta je, aspoň pre mňa mimoriadne zberateľsky cenená, vyzerá veľmi luxusne.
Na nahrávky odporúčam je to pecka, trochu kalibrácie, dobrý stav a máte úžasný zážitok z nahrávania.
bonusový obrázok AR-X 46min rok 1988 Made in Japan, Japonská verzia.
Táto verzia sa robila vo veľkom okne typu ako mali SA a MA pre rok 1988, aj v Európskej verzii, aj v Japonskej verzii, pre Japoncov samozrejme C46 s veľkými cievkami. Jediné čo mi nesedí, sú tie červené svorky, takto som dostal fotku ale nikdy som takú nenašiel nikde na nete.
Aj keď u TDK to je možné, pretože som to už počul z viacerých zdrojov že sa táto farebnosť komponentov nie vždy dodržovala. Napríklad som dostal informácie o kazete Optima4 50min že má byť s červenými svorkami, ale nie tá moja.
Obrázok zabalenej verzie je v prehľade modelu AR-X na odkaze vyššie.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Kazeta je to pekná, celkom sa mi páči aj tá s piskorkami, to asi kvôli tomu bledemu plastu hore. Čo sa zvuku týka neviem, nemám skúsenosti. Nálepky pekné ale najviac vytŕča ten booklet, veľmi dobrý.
Zaujímavá kazeta
Zaujímavá kazeta
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK CDing 2 46min rok 1996-2002 Made in Luxembourg
https://ez647.sk/cc/tdk_cding2.html#96
Prehľad TDK CDing na fóre.
Rada CDing bola obdoba toho čo Sony ponúkalo v Európe ako CDit, alebo v Japonsku CDix. Teda farebná modelová rada s najrôznejšími dĺžkami pásky v priehľadných kazetách, kde typ I obsahuje pásku AD, typ II pásku SF a typ IV pásku MA.
Dnešnú verziu kazety som už nahrával ako C90 v lete, takže obsiahlejší popis je hlavne tam.
Balenie:
Zaoblená tmavá slim krabička s logom TDK, ako je bežné v Európe v 90tych rokoch.
Fólia prezentuje veľké CD s farebným pozadím podľa dĺžky, pre C46 zvolená modrá.
Ostatné farby môžete vidieť na webe u mňa, ale aj na iných weboch, aj v katalógu.
Booklet je krátky a univerzálny pre typ I aj II, nálepky sú zase tematické ale jednoduché.
Kazeta:
Základné priehľadné telo kazety TDK 90tych rokov, ako som prezentoval už u kazety D 46.
Tento ročník sa vyrábal vo väčšom rozsahu rokov, prvé verzie mali pomerne veľmi tmavé priehľadné telo, moderné biele cievky TDK s bielou svorkou.
Neskoršie verzie dávali do výrazne svetlejšieho tela, ale nie totálne číreho, stále je tam istý odtieň tmavosti. Cievky už obsahovali čiernu svorku, čo sa mi mimoriadne páči a tým kazetám to veľmi prospieva dizajnovo.
A úplne posledné verzie mohli mať zase bielu svorku, a tiež chýbal magnetický štít pod vankúšom, do úvahy prichádza aj Thajská výroba, aj keď túto CDing som myslím ešte z Thajska nevidel.
Moja dnešná kazeta je vyrobená v Luxembursku v roku 2000, čierne svorky, svetlejšie prevedenie tela, magnetické tienenie ešte obsahuje.
Páska:
Moderné Avilyn TDK pásy sú veľmi tmavé, až takmer čierne, len na silnom bielom svetle odhalia svoj hnedý odtieň. Táto páska je okrem toho aj pomerne priesvitná. Niekto ma rád SF pás Avilyn, ale niektorý na neho zvaľujú veľké množstvo kritiky, ako najhoršia páska typu II z pomedzi veľkých značiek.
Kazetu som získal v 09/2020, test len Akai inak prázdna.
Akai DX-57, 29.12.2020:
+4db, bias -4, výstup slabší o 1db
Páska vo veľmi dobrom stave, inak sú so starnutím týchto modelov celkom problémy. Zvuk je čistý, bez porúch a kolísania, takmer ako zdroj, je nepatrný pokles vo výkone. Jedná sa o novšiu verziu CDing s čírym telom a čiernou svorkou na cievke, ktoré nahradili tmavé telá z roku 1996, a tieto svetlé sa predávali až do konca výroby TDK Luxembourg.
Do zbierky je možno príliš moderná, ale zase mať celú sadu dĺžok vo farebných fóliach, ako u Sony CDix nie je na zahodenie, rozhodne zase je čo zbierať, taký menší nekonečný príbeh
Na nahrávky, no podmienené dobrým stavom, keďže mi tieto pásky prídu veľmi precitlivelé na starnutie, ani to telo kazety nie je pre mňa svetoborné a pre niektorých by sa táto páska nehodila ani za nového stavu, ale rozhodne pri troche snahy a kalibrácie je stále veľmi dobre použiteľná.
https://ez647.sk/cc/tdk_cding2.html#96
Prehľad TDK CDing na fóre.
Rada CDing bola obdoba toho čo Sony ponúkalo v Európe ako CDit, alebo v Japonsku CDix. Teda farebná modelová rada s najrôznejšími dĺžkami pásky v priehľadných kazetách, kde typ I obsahuje pásku AD, typ II pásku SF a typ IV pásku MA.
Dnešnú verziu kazety som už nahrával ako C90 v lete, takže obsiahlejší popis je hlavne tam.
Balenie:
Zaoblená tmavá slim krabička s logom TDK, ako je bežné v Európe v 90tych rokoch.
Fólia prezentuje veľké CD s farebným pozadím podľa dĺžky, pre C46 zvolená modrá.
Ostatné farby môžete vidieť na webe u mňa, ale aj na iných weboch, aj v katalógu.
Booklet je krátky a univerzálny pre typ I aj II, nálepky sú zase tematické ale jednoduché.
Kazeta:
Základné priehľadné telo kazety TDK 90tych rokov, ako som prezentoval už u kazety D 46.
Tento ročník sa vyrábal vo väčšom rozsahu rokov, prvé verzie mali pomerne veľmi tmavé priehľadné telo, moderné biele cievky TDK s bielou svorkou.
Neskoršie verzie dávali do výrazne svetlejšieho tela, ale nie totálne číreho, stále je tam istý odtieň tmavosti. Cievky už obsahovali čiernu svorku, čo sa mi mimoriadne páči a tým kazetám to veľmi prospieva dizajnovo.
A úplne posledné verzie mohli mať zase bielu svorku, a tiež chýbal magnetický štít pod vankúšom, do úvahy prichádza aj Thajská výroba, aj keď túto CDing som myslím ešte z Thajska nevidel.
Moja dnešná kazeta je vyrobená v Luxembursku v roku 2000, čierne svorky, svetlejšie prevedenie tela, magnetické tienenie ešte obsahuje.
Páska:
Moderné Avilyn TDK pásy sú veľmi tmavé, až takmer čierne, len na silnom bielom svetle odhalia svoj hnedý odtieň. Táto páska je okrem toho aj pomerne priesvitná. Niekto ma rád SF pás Avilyn, ale niektorý na neho zvaľujú veľké množstvo kritiky, ako najhoršia páska typu II z pomedzi veľkých značiek.
Kazetu som získal v 09/2020, test len Akai inak prázdna.
Akai DX-57, 29.12.2020:
+4db, bias -4, výstup slabší o 1db
Páska vo veľmi dobrom stave, inak sú so starnutím týchto modelov celkom problémy. Zvuk je čistý, bez porúch a kolísania, takmer ako zdroj, je nepatrný pokles vo výkone. Jedná sa o novšiu verziu CDing s čírym telom a čiernou svorkou na cievke, ktoré nahradili tmavé telá z roku 1996, a tieto svetlé sa predávali až do konca výroby TDK Luxembourg.
Do zbierky je možno príliš moderná, ale zase mať celú sadu dĺžok vo farebných fóliach, ako u Sony CDix nie je na zahodenie, rozhodne zase je čo zbierať, taký menší nekonečný príbeh
Na nahrávky, no podmienené dobrým stavom, keďže mi tieto pásky prídu veľmi precitlivelé na starnutie, ani to telo kazety nie je pre mňa svetoborné a pre niektorých by sa táto páska nehodila ani za nového stavu, ale rozhodne pri troche snahy a kalibrácie je stále veľmi dobre použiteľná.