C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK DiscJack 2 46min rok 1997 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_dj2.html#97j

Model Disc Jack 2 som už trochu predstavil vo vlákne C120, že sa jedná o model ktorý prišiel do Európy v roku 1998 ako dizajnová šialenosť, ale v Japonsku bol zastúpený už dlhšie vo všetkých troch triedach, kde je to už klasicky DJ1 s pásom AD, DJ2 s pásom SF/SR, DJ Metal s pásom MA.
Model DJ1 a DJ2 existoval od roku 1995 až do verzie 1999. DJ Metal skončil verziou 1997.
Znovu nahodím link na onen Japonský katalóg TDK 1998, na ktorý posledné dni odkazujem celkom často, tu aspoň vidíte marketingový dôkaz, že katalóg je označený ako TDK Colection 98, ale sériové číslo na mojej kazete jasne hovorí rok výroby 1997, to len toľko k určovaniu rokov modelov podľa rôznych zdrojov, kde sa aj tie oficiálne rozdeľujú :D
Takže táto dnešná verzia pochádza z tohto katalógu a zároveň je to paralelná verzia k našej Európskej, ktorú väčšina z vás dobre pozná.

Dnešná kazeta, balenie:
Extra slim tmavá krabička s logom TDK.
No a tá fólia je takmer identická s Európskou verziou, len sú trošku, nepatrne odlišné písmenká. Iné farebné značenie dĺžok. Zadná strana prezentuje dĺžky modelu a ponuku v triede DJ s jasnými popismi vhodnosti použitia danej verzie :)
Niekoľko detailov a Japonské logo TDK, ale v základe je to identická obalová verzia.
Booklet skladací typ J, mierne skrátený na modernosť 90tych rokov, celý s riadkami na popis so siluetami modelu, mne sa to pomerne páči. No a na čo ste si už asi niektorý /ne/zvykli sú tie úžasné metalické strieborné polepy, ktoré vyzerajú úžasne ale je naozaj veľký problém po nich písať, ako som riešil v závere 90tych rokoch, keď som musel mať každú nálepku na kazete popísanú :D
Ako pozerám je to výstrelok tohto modelu len pre tento ročník, aj keď by ma celkom zaujímali ešte tie novšie DJ ročníky v Japonskom prevedení, to bude zase celkom šialené prekvapenie.

Kazeta:
Zase pomerne nový zaujímavý Japonský dizajn, veľké okno s vlnovkou na spodnej strane, všemožne sa snaží vnútiť tú modernosť a zabiť stereotypnosť tohto formátu a myslím že sa to celkom darí, každý šialený nápad a nový dizajn okna je vítaný. Kazeta má mimoriadne zaoblené rohy, je to na štýl sérií Japan AD a pod kaziet, ktoré som už v minulosti prezentoval. Cievky má ale štandardné, snehovobiele s bielou svorkou, dneska sa žiadny fosfor nekoná, len "kovové" nálepky.
Potlač je celkom podarená, vyhovujúca, no a v porovnaní s Európskou verziou DJ2, naša používa SA telo, toto má originál dizajn, ktoré sa podľa mojich záznamov používa v TDK len pre sériu DJ v rokoch 1996-1999
Ale hlavne nemá tie šialené farby, cievky ostali biele aj plexi je číre, kdežto u našej je to tak prehnané, že pohyb pásky s cievkami je problém aj v presvetlenom decku.
Toto pôsobí viac prirodzene, nenásilne s čiastočne priehľadným zvyškom, takým modrosivým, príjemnejším a svetlejším než na našej DJ2.
Porovnanie je medzi fotkami nižšie, kde si aj môžete všimnúť že vedenie pásky v kazete je riešené pre tieto dva rôzne dizajny zhodne, takže v tomto viete čo očakávať, ale kazety majú zase rozdielny prítlačný vankúš.

Páska:
Jej hnedý odtieň sa zdá byť o niečo svetlejší než minule prezentované kusy s akože SF/SR pásom, a je výrazne priesvitná, takže zase dilema, jednoznačne je mierne iná, ale stále v komplikovanej nejasnej kategórii ako som popisoval včera, teda základný Avilyn.
U tejto kazety je v uvedenom katalógu taktiež MOL 315 Hz +5,0dB a 10kHz -7,0dB, parametre sú zhodné s Beam 2, napriek tomu tie pásky vyzerajú nepatrne odlišne.

Kazetu som získal v 12/2018, test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 25.12.2018:
+4db bias -8 vstup je na +6db, zvukovo by bola pomerne slušná a stabilná, ale ľavý kanál bol pernamentne slabší ešte o 1db a výškovo ešte menej, ale bez kolísania a dropovania, škoda. Tie najslabšie Avilyn pásky boli najnáchylnejšie k starnutiu.

Do zbierky je to zaujímavá alternatíva k tomu čo mnohí majú už z dobových nákupov EU verzií.
Na nahrávky zase základný Avilyn pás v trochu lepšie vypracovanom tele a dizajne, na vyskúšanie by som odporučil vyslovene len pre tých, čo nemajú alergiu na kazety SF, CDing2 a všetky tie nižšie rady TDK typu II než SA.

Osobne som nahrával celú kazetu DJ2 C64 verzie 1996 na Akai pred asi 10rokmi
Spokojný som bol dosť, až na asi dve zakolísania stopy a balancu, v podobe poklesu kanálov, to zahralo veľmi dobre.

K včerajšej kazete, díky moc za komenty, je to celkom potešujúce v dnešnej ťažkej dobe, ale tak keby tu bolo viac zarytých fanúšikov ako niekde na zahraničných weboch, iste by sa objavilo aj mnoho hejtov, ohľadne nejasností v popisoch a zloženiach, nakoľko niektorý netolerujú nepresnosti a dezinformácie.
Nad tým fosforom v kazetách je celkom sa aj potreba zamyslieť, v 90tych rokoch možno v Japonsku mali k dispozícii dobré zdroje UV svetla, ale u nás by to bolo dosť biedne, keby že nemám UV Laser z aliexpressu tak by som na to asi neprišiel, sada UV klasických 5mm LED nie je celkom dostatočná, ale už čo to spraví. Ja som postrehol prvýkrát tie nálepky, tam je vrstva mimoriadne citlivá, ale tie cievky a kladky ma teraz naozaj dorazili, musel som na to vytiahnuť fotoaparát Kodak, lebo moja klasická kamera to proste nezvláda.
Stano: dobrý koment, ja som niekedy extrémne prekvapený odkadiaľ všade mi chodia maily, že to vedia aj v USA, Brazílii alebo na Sibíri ma dostalo :D
Vedieť dobre aspoň Anglicky tak sa rozleziem po internete ako choroba :D
Prílohy
IMAG0056.JPG
IMAG0057.JPG
IMAG0893.JPG
IMAG0894.JPG
IMAG0895.JPG
IMAG0896.JPG
IMAG0897.JPG
IMAG0898.JPG
IMAG0899.JPG
IMAG0900.JPG
IMAG0901.JPG
IMAG0902.JPG
IMAG0903.JPG
IMAG0904.JPG
IMAG0905.JPG
IMAG0906.JPG
IMAG0907.JPG
IMAG0908.JPG
IMAG0909.JPG
IMAG0910.JPG
IMAG0911.JPG
Používateľov profilový obrázok
moniatko
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1752
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa moniatko »

velice zaujímavá kazetka, páči sa mi
dokonca viac ako tá, ktorú mám
keď som DJ2 dostala do rúk prvýkrát, bola som z nej unesená a nadšená, len tie nálepky ma štvali, lebo sa na ne strašne zle píše
a postupom času sa mi páči tá klasická viac zabalená ako odbalená.... je zaujímavá (to modré okienko, cievky) ale už ma neohuruje ako predtým - starnem... :D
táto sa mi páči aj zabalená, ale hlavne sa mi páči aká je jednoduchá, aj ten popisok "disk jack"
nájsť ju niekde za 3€ neváham, inak asi pre mňa nedostupná kazeta
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Pekná kazeta, mne sa teda páčia obe ale túto som ešte nevidel naživo, nálepky majú super a písať na to fixou..
K tým pomerom MOL a SOL, tak túto by som pri bežnom Pop doporučil nahrávať do 0dB/250, výsledok bude lepší ale ak niekto nahráva nejaký akustik tak môže skúsiť využiť celý rozsah. Tá kazeta je predpokladám dosť tichá (bez šumu)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK SR 46min rok 1993 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_sr.html#94

Model SR som tu už spomínal poslední dni mnohokrát, riešil aj jeho zloženie, porovnanie a MOL. V skratke sa jedná o priameho nástupcu modelu SF, len pre Japonský trh.
Verzia mojej kazety je označená ako 1994, ale môj kus je vyrobený 1993, takže menšia tolerancia samozrejme.
Verziu SR 120 pre rok 1992 som prezentoval na fóre, kde som robil už vtedy porovnania MOL behom rokov a menšie úvahy o tomto modeli.
Dneska tu máme o generáciu novšiu verziu SR, ktorá má rovnaké telo a myslím že aj rovnakú kvalitu ako to prevedenie 1992.
Keďže tu nemám priamo prehľad tohto modelu na fóre, tak niekoľko údajov:
V Japonskej línii bol posledný SF pre rok 1988 a v roku 1989 prišiel SR ako náhrada.
Model SR skončil práve týmto ročníkom 1993-94. Ja to považujem ako koniec legitímneho modelu a v TDK ostali len tie farebné "hračkárske" modely ako AD2, DJ2, CDing2, takže týmto ročníkom 1994 skončili aj legendy ako SA, MA a pod.
V Európe sa podarilo zachovať základné modely ešte pre ročník 1998.

Dnešná kazeta, balenie:
Extra slim tmavá krabička s logom TDK.
Fólia v porovnaní s tou predošlou už pokročila v modernosti a pestrofarebné prerastené písmenká modelu na deravom plechu ako podklad priamo ladí s takmer identickou kazetou AD pre tento ročník.
Zadná strana ukazuje všetky dĺžky a kvalitatívne sa v rámci tried porovnáva s modelom AD.
Veľmi pekné a cenené je uvedenie technických parametrov jasne a výstižne MOL 315Hz +5,0dB a 10kHz -7,0dB o čom som už písal u verzii C120 aj v predošlých príspevkoch, že sa v podstate základná Avilyn páska dotiahla na model SA parametrami MOL, z mne neznámeho marketingového dôvodu.
Booklet skladací moderný skrátený typ J, prevedený mimoriadne jednoducho s riadkami na jednej a štvorcami na druhej strane. Nálepky sú pomerne bohaté.

Kazeta:
Tento typ okna som predstavoval v prípade SR 120 1992, teda kvalitatívne by to mala byť obdoba SA, len so zaujímavo tvarovaným priezorom, biele cievky s bielou svorkou, kde by sa zase mimoriadne hodila čierna, a potlač je o niečo komplikovanejšia a preplácanejšia než na staršej verzii SR.
Samozrejme u TDK takmer u všetkých kaziet kraľuje svetlý až tmavý sivý plast tela a mierne tmavšie plexi okno.

Páska:
Tmavá hnedá až čierna, v podstate to čo som prezentoval posledné dni, len má zase nepatrne odlišné odtiene.

Kazetu som získal z KE v 08/2018, test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 13.8.2018:
+4db, bias 8
Nebolo by to zlé, ale na výškach cítiť jemnú nečistotu a poruchy, čim nižší bias tým ostrejšie, ale aj poruchovejšie výšky. Výkonovo síce na hrane, ale vzhľadom k základnému modelu pásky II je to prijateľné. Ľavý kanál mierne pláva.
Nie je tajomstvom, ja som to písal pri viacerých príležitostiach o kazetách TDK typu II a IV, že aj tieto majú občas biely prášok, konkrétne som to fotil a popisoval aj pri nahrávkach rôznych ročníkov TDK SA z leta minulého roku, no a práve na tejto kazete, teda páske sa to deje, horšie skladovanie prispieva k rýchlejšej degradácii spojiva, preto tie poruchy, a preto aj jemný náznak bieleho oteru na okraji hláv.

Takže zberateľská určite, na nahrávky podmienená dobrým stavom je to ako SF v lepšej kazete, teda to čo tu popisujem niekoľko posledných dní. Samozrejme teraz je to príklad keď je stav zhoršený, inak samozrejme by bola kazeta a páska v poriadku, toto je riziko u TDK vždy. Napriek tomu odporúčam vyskúšať.

Bonusový obrázok z mailu:
TDK SR-X 46min rok 1989 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_srx.html

V Skratke, tento model som sa tiež snažil popísať a zaradiť nedávno, je to ako SA, ale zrejme buď s páskou SF, alebo nižšou kvalitatívnou šaržou SA podľa môjho názoru to bude asi najrozumnejšie vysvetlenie. Táto kazeta používa klasické telo SA zo začiatku 90tych rokov, konštrukčne je teda veľmi dobrá, dizajn fólie, teda zabalenej kazety si nájdete tu
A celkový výzor a luxusu tohto balenia 1989 vyzerá ako modernejší USA predchodca modelu SA.
Model SR-X prišiel na trh práve v 1989 a koexistuje spolu s SA do ročníku 1993.
Pre zberateľov je to zaujímavosť, pre nahrávačov sa zmierte s tým že je to buď prerastená SF, alebo kvalitatívne degradovaná SA, ale vždy sa pohybujete medzi tými dvoma bodmi základu a štandardu TDK SF vs SA.
Prílohy
IMAG0785.JPG
IMAG0786.JPG
IMAG0912.JPG
IMAG0913.JPG
IMAG0914.JPG
IMAG0915.JPG
IMAG0916.JPG
IMAG0917.JPG
IMAG0918.JPG
IMAG0919.JPG
IMAG0920.JPG
IMAG0921.JPG
IMAG0922.JPG
IMAG0923.JPG
tdk_srx4689c.jpg
tdk_srx4689c.jpg (74.15 KiB) 1030 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
moniatko
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1752
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa moniatko »

Zaujímavá kazeta, takú som tuším ani nevidela ešte.
Pekná je, ale asi nie je podľa môjho gusta.
Nie je to tak, že by mi na nej niečo nesedelo - skôr ma ničím neoslovila..... Ale takých kaziet už bolo čo sa mi najskôr nepáčili a čul som rada, že ich mám :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK SA 46min rok 1979 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#79j

Dostávame sa k najväčšej svetovej legende typu II a to TDK SA.
Vo vlákne C100 som týchto kaziet odprezentoval už niekoľko kusov.
Prehľad SA na fóre, aj keď prevažne len Európske typy
V Skratke SA - Super Avilyn, je legendárna kazeta typu II s FeCo zložením pásky, teda alternatíva k chromdioxidu.
Prvýkrát uvedená v roku 1974 ako novinka Avilyn - oxid železitý dopovaný kobaltom. Do doby uvedenia vyrábala TDK model KR s pravým chromdioxidom v licencii Dupontu prostredníctvom distribúcie firmy Sony v Japonsku. Myslím že každý veľký Japonský výrobca chcel samostatnú výrobu typu II bez licenčných zaťažení, takže niektorí výrobcovia v Japonsku vyrábali licenčne pravé chromdioxidové modely do doby kým sa nepostavia "na vlastné nohy"
Model "SA" sa teda ďalej vyvíjal, začiatkom 90tych rokov došlo k radikálnej zmene v zložení pigmentu čo je poznať aj podľa farby.
Posledné kusy s pravou SA páskou sa vyrábali ešte okolo roku 2000 v Luxembursku, následné Thajské SA mali už alternatívnu neznámu OEM pásku typu II.
V Japonsku bol posledný model SA pre ročník 1994/95 a v USA to bolo podobne ako v Európe, model držal veľmi dlho, ale posledné kusy boli Thajské, niektoré taktiež s neznámou OEM páskou.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia mala ešte málo potlače, v podstate okrajová záležitosť len so základným grafickým vzorom a niektorými základnými údajmi o kazete.
Rozdiel medzi EU a Japan verziou bol, že Japonská používa celopriehľadnú krabičku a cez fóliu vidíte na kazetu, kdežto EU verzia má priezor fólie na booklet, krabička je s čiernou polovicou na starý štýl.
Verzia Japan
Verzia EU/USA
Booklet veľký skladací typ J, kde jedna strana je kompletný technický popis o kazete a vnútorná so skromnými riadkami na popis s nahrávacím memorandom :)
V popise je aj pekný graf, ktorý jasne ukazuje ako veľmi je vysoko SA nad chromdioxidom :)
Nálepky sa v tomto roku nedodávali samostatne.

Kazeta:
Stará kazeta TDK s malým oknom s celoplošným bielym polepom s farebnými hnedými pásmi farby modelu. Dizajnovo a ročníkovo je táto kazeta presne identická v prevedení s modelom TDK AD 46 1979, ktorý som prezentoval nedávno a nezožal veľký úspech. Nakoľko sa tu jedná o Japonskú verziu C46, obsahuje veľké cievky v sivej farbe so svetlo červenými svorkami, čo je pri tomto malom okne pomerne efektné a veľmi sa mi to páči, naproti tomu verzia C60, ktorú mám na webe spolu s touto kazetou vyzerá o dosť chudobnejšie a v podstate rovnako ako zmienená AD 46.
Samolepka je na rozdiel od AD na 3D vzorovanom papieri.
Môj kus kazety vyrobený v roku 1979.

Páska:
v tejto dobe sa jednalo o veľmi svetlú hnedú pásku, ale nie železitú ale pomerne bledú hnedú, priesvitnosť je ale pomerne malá.
Napriek tomu že táto páska vyzerá opticky dokonale v ideálnom stave, je už zvukovo takmer nepoužiteľná, viac v teste,

Kazetu som získal v 08/2020, ceny boli mierne nižšie než štandard, pretože fólia sa už rozpadala. Test len Akai inak prázdna, vzhľadom k stavu asi prázdna dlho aj ostane.

Akai DX-57, 22.8.2020: (test spolu C46 aj C60)
0db, bias -x, výstup z pásky zhodný s úrovňou zdroja
V oboch kazetách rovnaký mizerný výsledok. Nízky výkon, výšky takmer žiadne a regulácia biasu bez účinku, počuteľné poruchy vo zvuku. Najlepšie roky za sebou, aj skladovanie, nepoužiteľné, vhodné len do zbierky.
Ale viac sa prikláňam k tomu stavu a skladovaniu, pretože pred nedávnom som testoval ešte staršiu SA z roku 1975 a tá mala podstatne lepšie výsledky.

Takže toto je výhradne zberateľská záležitosť.
Čo sa týka použitia, tak je to mimoriadne citlivé na dobrý stav, ale už rozhodne z toho pôvodné parametre nezískate ani náhodou. Tieto moje dva kusy sú totálne nepoužiteľné na Akai, u iných deckov sa možno časom dozviem. Ale v porovnaní s Japonskou ešte staršou verziou 1975 som si celkom istý že stav a skladovanie rokmi je mimoriadne rozhodujúca záležitosť. Takže netreba strácať nádej, ak sa vám nebude páčiť zvuk, je to mimoriadne pekná záležitosť do zbierky, teda pre mňa s veľkými cievkami určite.
Prílohy
IMAG0782.JPG
IMAG0783.JPG
IMAG0924.JPG
IMAG0925.JPG
IMAG0926.JPG
IMAG0927.JPG
IMAG0928.JPG
IMAG0929.JPG
IMAG0930.JPG
IMAG0931.JPG
IMAG0932.JPG
IMAG0933.JPG
IMAG0934.JPG
IMAG0935.JPG
Používateľov profilový obrázok
moniatko
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1752
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa moniatko »

je pravda, že sa mi páčia staré kazety, ale tomuto dizajnu (ročníku) TDK som nikdy neprepadla
to AV-D a D tuším 80niečo sa mi páčia, ale tie staršie už moc nie, rovnako tak aj Maxell

ja mám rada staré kazety, ale nie tie najstaršie - tie na mňa vplývajú zvláštnym dojmom
najradšej mám kazety z 85. až 90. rokov
samozrejme, páčia sa mi rôzne ročníky, ale 80. až 90. roky majú šmrnc
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

toto je také pre fanúšika, mne sa to tiež veľmi nepáči ale tie veľké cievky to celkom robia zaujímavé, na druhú stranu cena a často otázny stav, z toho robia skutočne len zbierkovú vec, zato tá predošlá, tá SR je veľmi zaujímavá pre mňa, čudesná fólia, pekný booklet aj nálepky a zaujímavá kazeta. Vedel by som si ju predstaviť na nahrávky z CD
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

mne sa celkom páči, len ten stav mi je záhadou, keď verzia staršia 1975 má výrazne lepší zvuk ale pritom páska vyzerá v poriadku opticky
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ktovie ako bol ten ferokobalt stabilný a kde celý čas tá kazeta stála, aj si písal, že mala nejak poškodenú fóliu, možno bola nie roztrhnutá ale rozpadnutá
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK SA 46min rok 1988 Made in Japan, Európsky trh
https://ez647.sk/cc/tdk_sa.html#88

Túto najlegendárnejšiu SA som už prezentoval viac krát. Kazeta sa v tomto prevedení obalu a dizajnu vyrábala pre všetky tri trhy.
Verzia C100 pre USA vo vlákne C100.
Verzia C90 pre EU vyrobená v Nemecku, nahratá v lete minulého roku.
Môj kus kazety C46 je vyrobený v Japonsku v roku 1989, má netypicky veľké cievky, aj keď je pre EU trh, podobne ako prípad nedávnej AR 46 1988.

Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia je už klasika prezentovaná mnoho krát pre rok 1988 s metalickou potlačou v bielej, striebornej a svetlo modrej farbe.
Na zadnej strane k uvedenému grafu je uvedený MOL 315Hz +4,5dB čo je dostatočné pre takúto kazetu na väčšinu nahrávok.
Booklet veľký skladací typ J, dve pol strany na popis s riadkami a dve polstrany so štvorčekmi na piškvorky. Nálepky klasika TDK, len USA verzia neobsahuje samolepku s modelom SA.

Kazeta:
Veľké okno so stredovou mrežou v tmavšej sivej kazete a čírym okom. Veľké mriežkované cievky, s bielou svorkou, kde by sa hodila nejaká farebná, alebo čierna, ale tá sa osádzala až do luxusnej verzie MA-X.
Myslím že tie cievky sú v tomto tele veľmi pekným a efektým osviežením celého dizajnu kazety, veľké okno poskytuje dobrý výhľad a priestor na pohyb cievok, ktoré sú umocnené dojmom v presvetlenom stroji.

Páska:
SA v tejto dobe je stredne až mierne tmavšia hnedá, ale nie tak čierno hnedá ako verzie v 90tych rokoch.
Pás C90, ktorý som nahrával v lete obsahoval pomerne dosť bieleho prášku, ktorý sa stále častejšie nachádza aj na TDK typoch II, no na tejto sa to zdá byť v poriadku zatiaľ.

Kazetu som získal presne pred rokom v 03/2021, test len Akai, inak prázdna, dizajn s veľkými cievkami ju radí vždy do popredia výberu na nahrávky.

Akai DX-57, 5.4.2021:
+4db, špičky +6db, bias -8, výstup z pásky na úrovni zdroja.
Kazeta vo veľmi dobrej kondícii, stále kvalitný a čistý zvuk bez porúch a kolísania, a raritná verzia pre EU ale s veľkými cievkami. Je presne skoro to čo od SA modelu čakáte s rokmi mierne ubrať výkon a bias a je to dosť schopné.

Mimoriadne zbierková kazeta, oni aj ostatné SA 1988 sú pre zberateľov ako povinnosť, ale veľkocievková verzia je mimoriadne lákavá a vzácna. Väčšinou to nájdete len v Japonských verziách.
Na nahrávky, ako v dobrom stave je to stále veľmi dobrá a univerzálna kazeta s trochou tej kalibrácie, odporúčam.
Prílohy
IMAG0856.JPG
IMAG0857.JPG
IMAG0940.JPG
IMAG0941.JPG
IMAG0942.JPG
IMAG0943.JPG
IMAG0944.JPG
IMAG0945.JPG
IMAG0946.JPG
IMAG0947.JPG
IMAG0948.JPG
IMAG0949.JPG
IMAG0950.JPG
IMAG0951.JPG
IMAG0952.JPG
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10179
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK SA-X 46min rok 1985-87 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_sax.html

Audiofilný model TDK typu II, ktorý mal konkurovať Basf CR-S/CR-M, vysokým modelom Maxell, Sony a iným obsahuje pásku Avilyn s dvojitým náterom.
Model vznikol v roku 1979 a vyrábal sa až do konca okolo roku 2000, stále v originál kvalite TDK, do Thajska sa nikdy nedostal.
Ďalšie modely, ktoré používali pás SA-X boli SM-X v USA pre profesionálne použitie, alebo SA-XG v roku 1986 ako audiofilná kazeta s kovovou konštrukciou po vzore dobovej MA-XG.
Prehľad modelu na fóre.

Dnešná kazeta, balenie:
Ja som túto kazetu získal ako rozbalenú, takže fóliu len z vintagecassettes:
Predpokladám metalickú jednoduchú potlač fólie v zlatej farbe s modrým značením dĺžky C46.
Zadná strana s grafom a MOL 315Hz je uvedený v tej dobe ešte len +4,0dB, čo je menej než SA čo som ukázal včera :D (foto zabalenej AgfaBasf.com)
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Booklet veľký skladací typ J, s oboma stranami pre popis a nahrávacím memorandom :)
Nálepky sú na TDK mimoriadne chudobné, ale pri tom celoplošnom polepe, ktorý je mimoriadne lesklý to je asi účelne dostatočné.

Kazeta:
TDK s mierne rozšíreným stredovým oknom v polovici 80tych rokov sa mierne doťahovalo na Maxell a pod značky, vyzeralo to dosť dobre, pritom zvyšok tela kazety konštrukčne a cca dizajnovo zodpovedal tým starším verziám malých okien TDK.
Tieto telá kaziet so miernym zväčšením okna sa robili buď ako s úzkym štítkom, alebo celoplošným mimoriadne luxusným metalickým polepom.
Veľké cievky pre Japonský trh s červenou svorkou.
Cievky majú veľké zaoblené oká/otvory po obvode, ale ak si to porovnáte s verziou SA, ktorú som ukázal naposledy, tak sú na cievkach dva podstatné rozdiely. Novšie verzie majú ostrú hranatú mriežkovanú štruktúru a tie staršie ako v prípade tejto SA-X má veľké zaoblené oká, aj keď na prvý pohľad sú obe proste len mriežkované.
Druhý podstatný rozdiel, že TDK ako predstavila veľký formát cievok ako prvý výrobca audiokaziet na svete, tak nasadil konkrétnu veľkosť priemeru, u tých starých typov, ako ste videli v SA 1979 aj u tejto mriežkovanej. Ale u novších typov, aj u konkurencie bola veľkosť priemeru tohto typu cievok asi normalizovaná a bola nepatrne menšia od tej dnešnej.
V skratke prvé TDK big reels mali väčší priemer než všetky ostatné moderné big reels.
Môj kus kazety vyrobený v Japonsku v roku 1987.

Páska:
Tmavá, ale s jasným nádychom hnedej, výrazne priesvitná čo je zaujímavé, keď je dvojvrstvová že?
Priečne šikmé čiary, zrejme po výrobnom procese nie sú veľmi bežné u TDK, aj keď ktovie ako u SA-X starých modelov, toto je jediný starý, tie ostatné mi chýbajú aby som ich porovnal, tieto kazety v starších prevedeniach sú mimoriadne zle zohnateľné a drahé.
Okrem toho mierny náznak koľajnice na páske, pritom táto kazeta bola už pomerne často hraná na rôznych strojoch, tak je to v celku dobre na TDK.

Kazetu som získal od Slovenského predajcu cez aukro v roku 2010, bola už rozbalená, zrejme viac pack, ale cena bola len 90KC.
Kazeta je nahratá s jedným z mojich krátkych Najvýberov a bola už mnohokrát púšťaná dokola v rôznych strojoch.

Akai DX-57, 2012:
+4db, bias -5
Zvukovo takmer dobré, ale na výškach už bola počuť mierna strapatosť zvuku, napriek tomu sa to celkom doladilo a nahrávka neznie najhoršie, nahraté cca v lete 2012 práve na Akai.

Pioneer CT-S550S, 2012:
BLE XD:
Na +4db oki, výškovo to mohlo byť mierne lepšie, dojem že oproti zdroju sú basy slabšie, aj celkový výkon, ale viac vynikne priestor a stredy.

Technics RS-AZ7, 2012:
nám zapísaný výkon, len že je dobrý :D, bez dropov, ale výšky výrazne slabšie
ATC:
nepodarilo sa spraviť bias test

Technics RS-TR979, 2012:
taktiež len bez kalibrácie, pretože nespraví bias, poruchové výšky
bez ATC teda +6db takmer bez skreslenia, ale výrazne slabšie výšky

Technics RS-TR575MII:
+4db, výrazne slabšie výšky
ATC je tu úspešná, výškové zlepšenie, ale nenapísal som si vtedy viac detailov

Takže mimoriadne krásna zberateľská kazeta, ale na nahrávky veľmi citlivá na dobrý stav pre jej dvojvrstvovú komplikovanosť, u novších kusov smelo doporučím, u tejto si niesom až tak istý kvalitnými nahrávkami po toľkých rokoch skladovania.
Prílohy
IMAG0953.JPG
IMAG0954.JPG
IMAG0955.JPG
IMAG0956.JPG
IMAG0957.JPG
IMAG0958.JPG
IMAG0959.JPG
IMAG0960.JPG
IMAG0961.JPG
IMAG0962.JPG
IMAG0963.JPG
IMAG0964.JPG
IMAG0965.JPG
IMAG0966.JPG
IMAG0967.JPG
IMAG0968.JPG
img_0344-1986_jap2.jpg
img_0344-1986_jap2.jpg (176.02 KiB) 918 zobrazení
img_03452.jpg
img_03452.jpg (190.75 KiB) 918 zobrazení
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"