C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
to znamená že marketing pracuje tak dobre ako vedenie pásky v kazete
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK MA 46min rok 1984 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_ma.html#84j
O dve generácie novšia metalka TDK, verziu 1982 mám len ako C90, kto chce nájde si to na odkaze vyššie, kde sa zmenil dizajn balenia, ale kazeta ostala konštrukčne a technicky totožná, a dnešná verzia 1984 má zase len drobné zmeny dizajnu obalu a štítku, ale konštrukčne je identická. O páske by som však to však už netvrdil.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan
Fólia je stále v dizajne 80tych rokov v pekných farbách, ale samozrejme Japonská verzia s Japonskými popismi na zadnej strane. U tejto kazety je už uvedený MOL 315Hz +6,5dB čo je taký štandard kazety MA až na výnimky, celú generáciu až do konca. Takže to je prvý taký obrat zmien zloženia pásky MA.
Booklet veľký skladací typ J, už s oboma stranami na popis, keďže technické veci sú už len na fólii, tak tu máte riadky, bodky a Memorandum. Polepy sú zase jednoduché, ale účelné presne vhodné pre tento typ kazety.
Kazeta:
Konštrukčne sa nezmenila, dostala len metalický štítok v novom dizajne, pre nás klasika, pre nich vtedy novinka. Model si stále zachováva prvky tmavej modrej, čo k tomu neskutočne pasuje.
Zmenu dostali cievky, teraz sú tie staršie mriežkované so zaoblenými otvormi, teda ten väčší starší typ ako som sa o tom rozpisoval nedávno pri kazete SA-X 46 Japan.
Podľa sériového čísla sa jedná o Japonskú výrobu, rok 1984.
Páska:
Nepríde mi tak extrémne svetlá ako tá prvotná verzia 1979, ale tu už sa objavujú biele bodky, síce nie tak v extrémnom množstve ako u nových kusov, ale biely prášok už tento pás proste obsahuje, čo je vidieť na niektorých fotkách.
Kazetu som získal v 06/2019, test len Akai, inak prázdna, bieleho prášku sa až tak vždy nebojím, tak až raz sa to bude hodiť, nahrám ju.
Akai DX-57, 20.6.2019:
+6db bias -2
Výstup z pásky ako zdroj, prípadne silnejší o +0,5db.
TOP stav, takmer, zvukovo excelentná, ten bias už skôr podľa chuti pre dokonalosť, vysoký výkon, živosť, mohutnosť zvuku, bez kolísania a porúch. Jemný náznak bieleho prášku povestného na metalkách TDK je prítomný a na hlavách tiež.
Takže veľmi zberateľská a nádherná kazeta.
Na použitie, nebyť toho prášku, čo verím že kus od kusu čo získate z rôznych zdrojov bude ten stav a množstvo prášky iné, tak na nahrávky je stále veľmi dobre použiteľná, deck proste po každej strane čistiť, neprerušovať nahrávku či play, aby sa hlavy nezaniesli do magnetickej štrbiny. Síce sa to nedá vždy a niektoré pásy sú tak postihnuté že sa hlavy zanesú celoplošne, alebo proste je zvuk na výškach zadropovaný do istej malej až väčšej miery.
Rozhodne ale výkon a dravosť dynamiky tomuto pásu nechýba, len v dnešnej dobe potrebuje extra špeciálnu starostlivosť. Pri častejšom používaní verím že sa toho prášku dá dobre zbaviť na nejaký čas.
https://ez647.sk/cc/tdk_ma.html#84j
O dve generácie novšia metalka TDK, verziu 1982 mám len ako C90, kto chce nájde si to na odkaze vyššie, kde sa zmenil dizajn balenia, ale kazeta ostala konštrukčne a technicky totožná, a dnešná verzia 1984 má zase len drobné zmeny dizajnu obalu a štítku, ale konštrukčne je identická. O páske by som však to však už netvrdil.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan
Fólia je stále v dizajne 80tych rokov v pekných farbách, ale samozrejme Japonská verzia s Japonskými popismi na zadnej strane. U tejto kazety je už uvedený MOL 315Hz +6,5dB čo je taký štandard kazety MA až na výnimky, celú generáciu až do konca. Takže to je prvý taký obrat zmien zloženia pásky MA.
Booklet veľký skladací typ J, už s oboma stranami na popis, keďže technické veci sú už len na fólii, tak tu máte riadky, bodky a Memorandum. Polepy sú zase jednoduché, ale účelné presne vhodné pre tento typ kazety.
Kazeta:
Konštrukčne sa nezmenila, dostala len metalický štítok v novom dizajne, pre nás klasika, pre nich vtedy novinka. Model si stále zachováva prvky tmavej modrej, čo k tomu neskutočne pasuje.
Zmenu dostali cievky, teraz sú tie staršie mriežkované so zaoblenými otvormi, teda ten väčší starší typ ako som sa o tom rozpisoval nedávno pri kazete SA-X 46 Japan.
Podľa sériového čísla sa jedná o Japonskú výrobu, rok 1984.
Páska:
Nepríde mi tak extrémne svetlá ako tá prvotná verzia 1979, ale tu už sa objavujú biele bodky, síce nie tak v extrémnom množstve ako u nových kusov, ale biely prášok už tento pás proste obsahuje, čo je vidieť na niektorých fotkách.
Kazetu som získal v 06/2019, test len Akai, inak prázdna, bieleho prášku sa až tak vždy nebojím, tak až raz sa to bude hodiť, nahrám ju.
Akai DX-57, 20.6.2019:
+6db bias -2
Výstup z pásky ako zdroj, prípadne silnejší o +0,5db.
TOP stav, takmer, zvukovo excelentná, ten bias už skôr podľa chuti pre dokonalosť, vysoký výkon, živosť, mohutnosť zvuku, bez kolísania a porúch. Jemný náznak bieleho prášku povestného na metalkách TDK je prítomný a na hlavách tiež.
Takže veľmi zberateľská a nádherná kazeta.
Na použitie, nebyť toho prášku, čo verím že kus od kusu čo získate z rôznych zdrojov bude ten stav a množstvo prášky iné, tak na nahrávky je stále veľmi dobre použiteľná, deck proste po každej strane čistiť, neprerušovať nahrávku či play, aby sa hlavy nezaniesli do magnetickej štrbiny. Síce sa to nedá vždy a niektoré pásy sú tak postihnuté že sa hlavy zanesú celoplošne, alebo proste je zvuk na výškach zadropovaný do istej malej až väčšej miery.
Rozhodne ale výkon a dravosť dynamiky tomuto pásu nechýba, len v dnešnej dobe potrebuje extra špeciálnu starostlivosť. Pri častejšom používaní verím že sa toho prášku dá dobre zbaviť na nejaký čas.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Stano: a to si vezmi že MA-R bolo ako zjavenie, čo používali takmer všetky firmy na prezentáciu v katalógoch.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tie plné cievky sa mi k tomu hodili viacej ale vyzerá to aj tak dobre, mňa ale pri tom prášku štve ešte niečo okrem prášku samotného. Ide o to, že ten prášok je niečo čo zdegradovalo a to niečo v pôvodnom stave tam môže chýbať.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
síce som sa nad tým zamýšľal viac krát, ale zatiaľ kým sa pásky samovoľne neolupujú z polyesterového filmu, asi nie je veľmi čo riešiť.
Olupovaním trpia hlavne typy III Basf, a niektoré ferro pásky.
Ako som pochopil v spojive je veľké množstvo chemikálii, ktoré držia pokope samotný pigment ale aj priľnavosť k filmu, zabezpečujú hladký chod (lubrikáciu) cez hlavy a neviem čo všetko ďalšieho.
Ono to s tou lubrikáciou to môže znieť vtipne, ale vieme že hlavy môžu trpieť u starých pásov a vzhľadom k problémom nemenovaných výrobcov asi vieme o čo ide...
Olupovaním trpia hlavne typy III Basf, a niektoré ferro pásky.
Ako som pochopil v spojive je veľké množstvo chemikálii, ktoré držia pokope samotný pigment ale aj priľnavosť k filmu, zabezpečujú hladký chod (lubrikáciu) cez hlavy a neviem čo všetko ďalšieho.
Ono to s tou lubrikáciou to môže znieť vtipne, ale vieme že hlavy môžu trpieť u starých pásov a vzhľadom k problémom nemenovaných výrobcov asi vieme o čo ide...
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
mňa zasa napadlo, či to nebolo nejaké mazivo na trecích fóliách, ktoré zdegradovalo alebo nejaký vrchný "coating" samotnej polevy
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
je to tak dokonale po celej ploche pásky, že fólie v tomto prípade odpadajú z úvahy
s tým bonusovým coatingom by som tomu uveril, ale on je to väčšinou back coating, teda na spodnej strane pásky, pre lepší posuv a odstraňovanie elektrostatického náboja
akurát sa s tým chválil málokto u audia a u Scotch positrack ten coating mal tmavú farbu čo a ferro páskach vyzeralo zvláštne
s tým bonusovým coatingom by som tomu uveril, ale on je to väčšinou back coating, teda na spodnej strane pásky, pre lepší posuv a odstraňovanie elektrostatického náboja
akurát sa s tým chválil málokto u audia a u Scotch positrack ten coating mal tmavú farbu čo a ferro páskach vyzeralo zvláštne
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
ak je to teda po celej ploche tak aj ten back coating by to mohol byť keďže sa v závitoch dotýkajú s aktívnou vrstvou, je mi jasné že teórií je veľa ale vždy mi vŕtalo v hlave, že sa to nejak v tvojich testoch negatívne neprejavuje (teda okrem samotného prášku)
ale zasa potom tie kryštály na Maxell by boli čo, a neboli tam za novoty, kto to vtedy obzeral?
ale zasa potom tie kryštály na Maxell by boli čo, a neboli tam za novoty, kto to vtedy obzeral?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tie TDK biele bodky tvoria občas tak presne štruktúry až je to nepekné, naproti tomu plesne či stopy po vlhkosti na páske sú ako náhodne zhluky rozsypaného bordelu
Maxell metal tie kryštáliky sú zase tiež veľmi presné a štrukturované, ale vyzerá to totálne odlišne od problému na TDK
testoval som aj metalky TDK kde to spôsobovalo silnejšie dropy alebo celoplošné výpadky zvuku, teda množstvo prášku prechádzalo alebo sa uchytilo v štrbine hláv a s tým bol problém
čo je celkom depresívne, pretože páska ktorá mala zvuk a MOL ako sa patrí zrazu príde o celý zvuk, alebo o jeden kanál, potom sa to zlepší a tak rôzne
no a rozhodne ak pozriem moje dobové kúpené pásky Maxell a TDK tak ani jedna nemá doteraz žiadny náznak prášku ani kryštálov
Maxell metal tie kryštáliky sú zase tiež veľmi presné a štrukturované, ale vyzerá to totálne odlišne od problému na TDK
testoval som aj metalky TDK kde to spôsobovalo silnejšie dropy alebo celoplošné výpadky zvuku, teda množstvo prášku prechádzalo alebo sa uchytilo v štrbine hláv a s tým bol problém
čo je celkom depresívne, pretože páska ktorá mala zvuk a MOL ako sa patrí zrazu príde o celý zvuk, alebo o jeden kanál, potom sa to zlepší a tak rôzne
no a rozhodne ak pozriem moje dobové kúpené pásky Maxell a TDK tak ani jedna nemá doteraz žiadny náznak prášku ani kryštálov
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
je aj možné, že to bola súčasť potrebná pri výrobnom procese a už nie v prevádzke ale po rokoch sa to začalo takto prejavovať, že to práši
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10242
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
na tapeheads o tom bolo veľa názorov a teórii, ale stratil som sa v tom, kvôli rozvetvenosti diskusie aj kvôli angličtine
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
K tomu bielemu prachu
Podľa mňa, ide o niečo čo hlavy nepoškodzuje, z jednej kazety toho bolo toľko,že sa to dalo skúmať pre mňa je to biely maglajz podobajúci sa na mydlo.
Zopár ľudí ich nakupuje, teda TDK MA, MA-XG, nahrávajú na nich a žiaden oter nepozorujú.
Pokiaľ by tam bol problém s tým prachom na každej, tak človek ktorý na ňu nahráva a nepočuje problém vo zvuku a nevidí ten biely oter, musel by byť, hluchý a slepý
Ale po pravde poviem, že všetko je možné a viera hory prenáša a hlavne v hifi Keby som to tu nebol čítal, tak by som bol v súčasnosti spokojný s akýmkoľvek kazeťákom a asi aj s UR páskou. Najlepším príkladom je prototyp kazety MA-XG, kazeta sa predávala po 200 eúr a aj najväčší znalci sú z nej unesení , pri tom ide o normál pás v tele MA-XG a to by som bol zvedavý, či to nahrávajú v pozícii pre type IV.
Ktovie ako znie normál pás nahraný ako type IV.
Tuším aj tunajší člen Jenisiatko(nepamätám presne a hľadať sa mi nechce), potvrdil, že na kazetách MA, ktoré má a mal dobre uložené, podobný problém nepozoroval.
Podľa mňa, ide o niečo čo hlavy nepoškodzuje, z jednej kazety toho bolo toľko,že sa to dalo skúmať pre mňa je to biely maglajz podobajúci sa na mydlo.
Zopár ľudí ich nakupuje, teda TDK MA, MA-XG, nahrávajú na nich a žiaden oter nepozorujú.
Pokiaľ by tam bol problém s tým prachom na každej, tak človek ktorý na ňu nahráva a nepočuje problém vo zvuku a nevidí ten biely oter, musel by byť, hluchý a slepý
Ale po pravde poviem, že všetko je možné a viera hory prenáša a hlavne v hifi Keby som to tu nebol čítal, tak by som bol v súčasnosti spokojný s akýmkoľvek kazeťákom a asi aj s UR páskou. Najlepším príkladom je prototyp kazety MA-XG, kazeta sa predávala po 200 eúr a aj najväčší znalci sú z nej unesení , pri tom ide o normál pás v tele MA-XG a to by som bol zvedavý, či to nahrávajú v pozícii pre type IV.
Ktovie ako znie normál pás nahraný ako type IV.
Tuším aj tunajší člen Jenisiatko(nepamätám presne a hľadať sa mi nechce), potvrdil, že na kazetách MA, ktoré má a mal dobre uložené, podobný problém nepozoroval.