C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ja by som to inak do normálneho decku ani nedával, keby nemám tú Aiwu, ktorá je na to vyhradená tak tie kazety ani nebudem púšťať. Ja teda viem, že hlavy znesú dosť ale nejak by sa mi nechcelo sa s tým paprať. Na tej Aiwe sa to dobre čistí a vidí ale v decku je to komplikovanejšie a hlavne prínos celého toho je taký poslabší, to už radšej nejakú výkonnú normalku, cena podobná, spoľahlivosť nezrovnateľne lepšia a zvuk teda často tým metalkám šlape na päty
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

no rozhodne viac než týchto metaliek by som sa bál tých Mexických Sony :P
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Erik a ak by si nechal kazetu najprv otrieť o hlavy, nebolo by to pri nahrávaní lepšie?
Ja čo som skúšal, tak tieto TDK MA, boli už použité a pri druhom prehraní to bolo v pohode. Zvuk sa mi páčil, skúsim jednu nahrať nanovo, uvidím. A keď sa naseriem tak z tých nových od Hastermana za 8 eúr, jednu obetujem :lol: 300%zisk v prdeli :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

musím vyskúšať niekedy
Používateľov profilový obrázok
moniatko
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1753
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Októbra 2019, 18:29

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa moniatko »

my sme to tiež tak urobili, nechali sme v nepoužívanom "nanič" walkmane prebehnúť tú MA aj 3x a potom sme ju prehrali
najväčšiu špinu nechala na tom "luskáčiku" a potom už to nebolo také zlé
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK MA 46min rok 1993 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_ma.html#93

Táto Japonská verzia MA je alternatíva k našej Európskej verzii v mramorovom sivom obale, len je o niečo svetlejšia. No a začali o rok skôr než v Európe, aj keď s tými rokmi je to vždy také mierne neisté.
Z Japonských verzií kaziet MA sa teda jedná o predposlednú verziu pred koncom modelu. Vyrobená v Japonsku, presne v roku 1993.

Balenie:
Zaoblená, tmavá a hlavne hrubá krabička s logom TDK Made in Japan, keď u nás už začali slimká, v Japonsku to bolo ešte pekne luxusné a TDK hrubé zaoblené sa mi páčia asi najviac.
Fólia na ten kamenný štýl ako v Európe, ale výrazne svetlejšie prevedenie, povedal by som aj krajšie a výstižnejšie. Chválim zadnú stranu fólie, kde sú rozpísané významné modely v rámci tried s technickými údajmi, kde vidíte že MOL 315Hz je zhodný pre AR a MA +6,5dB a SA má "len" +5,0dB
10kHz je zaujímavejších, tam je hlavný rozdiel čo znamená nahrávať výkonnú superferro a metalku, teda rozdiel -5,0dB a 0dB je prielomový, a najhoršie teda vychádza z toho všetkého páska SA so svojimi -6,5dB, kto by to bol povedal že páska typu II dopadne najhoršie :D
Podľa toho čo viem v tomto ročníku už nebola k dispozícii SA-X v Japonsku.
Booklet je veľký skladací typ J, mnoho miesta na popis, v tmavých modrých farbách, dobre to ladí, aj keď to trochu dáva falošný nádych SA.
Samolepky sú o dosť skromnejšie, ešte mierne viac než Európske pre tento rok.

Kazeta:
Myslím že tento typ tela som osobitne nepredstavoval v žiadnom vlákne s dĺžkami, ak si odmyslím nahrávku Americkej verzie TDK SM v lete
Dlhé úzke okno preložené plexi krytom aj mimo neho čo je špecialita TDK, bol dizajn na začiatku 90tych rokov, kde sa vlastne rozdelila cesta Európskych dizajnov TDK a tých Japonských, no a tie Japonské sa akosi používali aj v USA, preto USA má svoje modely MA, SA a SM práve v tomto okne.
Vyrábali sa aj skrutkované, aj zvárané verzie.
Mne osobne sa tento dizajn páčil z TDK asi najmenej, ale čo sa dá robiť, povedal by som že kvalita u tých starších bola lepšia, toto je príliš moderné, ale funkčné, podobne ako naše verzie SA, SA-X v 90tych rokoch.
Kazeta je síce zo sivého plastu, ale je akási viac priesvitná než je bežné. Potlač klasicky dvojfarebná, ale pomerne drobná a husto nanesená do jednej časti kazety, aj keď to nevyzerá práve zle. Toto Japonské prevedenie sa mi páči viac ako USA MA z tohto obdobia.
(v sériovom čísle je schovaný Arab, ktorý myslím že je vlastne Japonský emigrant :D, alebo inak povedané značenie ARxx v číslach TDK nebolo definované medzi rozlúštenými číslami, ale všetko nasvedčuje ešte Japonskej výrobe)

Páska:
Stále klasický tmavosivý kovový vzhľad pásu MA posiaty bielymi bodkami, tu sa asi nič už nezmení :D

Kazetu som získal v 06/2017, test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 18.6.2017:
+2db, bias -4
Trochu sklamanie, nielen že je malý výkon, ani bias nezodpovedá tomu čo by na Akai malo fungovať. Ak na Akai papierovo fungujú mnohé metalky MA a táto nie, asi nebude chyba v decku.
Tak ako pri dodržaní výkonu na uzde, čo sa mi takto pri modernej metalke vôbec nepáči, tak zahrá veľmi slušne, podľa chuti a typu hudby môže byť ten bias možno aj väčší -2 alebo 0, ale takej výkonovej kvality a čistoty ako niektoré prezentované MA proste na tomto kuse kazety nejde, môžeme sa dohadovať o stave pásky a zase o vine podielu bieleho prášku, ktorý spôsobí nielen poruchy ale občas aj väčší výpadok vo zvuku.
Ale spomínam keď som mal v jednom balíku nedávno dve TDK MA 90 jedna 1992 a druhá 1998, a tá staršia ju vo všetkých ohľadoch hravo strčila do vrecka a to mala prach, 1998 bola bez prachu a napriek tomu parametre dole.
Akážemi potom kalibrácia decku na jeden typ pásky he?

Takže do zbierky, mne sa rozhodne páči, mať zbierku všetkých metaliek na svete ma láka viac než akékoľvek iné kazety :D
Na nahrávky, teda nebyť toho stavu, zase by som odporučil, ale premýšľam koľko sa toho zase v TDK zmenilo v zložení pásky, lebo tie modernejšie MA proste už nie sú tak excelentné ako tie staršie, napriek tomu stále slušná páska, v dobrom stave prečo nie.
Prílohy
IMAG0692.JPG
IMAG0693.JPG
IMAG0024.JPG
IMAG0025.JPG
IMAG0026.JPG
IMAG0027.JPG
IMAG0028.JPG
IMAG0029.JPG
IMAG0030.JPG
IMAG0031.JPG
IMAG0032.JPG
IMAG0033.JPG
IMAG0034.JPG
IMAG0035.JPG
IMAG0036.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

mne sa to celkom páči, stále ma zaujímajú tie "mimozemské" znaky a ten booklet sa fakt skôr hodí pre SA. Nálepky sú zvláštne ale majú body za to, že sú iné a fólia je podľa mňa dosť pekná. Zato ten prášok máš tuším aj v tom odliatku kazety.
K tým parametrom na obale vzadu. Typ II takto "nevýhodne" vychádza zväčša ale keď si zasa stiahneš moduláciu tak aby si mal medzi všetkými povedzme ten rozdiel 5dB MOL/SOL tak postupnosť bude, AR, SA, MA
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK Super CDing-IV 46min rok 1992 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_cding4sj.html

Ďalší pomerne zvláštny model pre Japoncov. Ak si odmyslíte potlač, tak je kazeta úplne identická s MA 1990, ktorú som ukázal predvčerom.
Model Super CDing je taká zvláštnosť, v Európe boli asi len verzie High typu II, čo boli prezlečená SA, myslím že v dvoch ročníkoch v druhej polovici 90tych rokov.
V Japonsku to bolo ešte zaujímavejšie, síce exitoval asi len jeden ročník Super CDing v 1992, ale za to zastupoval všetky tri triedy kazety.
Kazety ktoré môžete vidieť tu na spodku stránky.
Premýšľal som o čo Japoncom šlo a napadlo ma jediné, že všetky tri tieto kazety používajú telo ako Európske SA, ale regulárne modely Japonských kaziet SA a MA mali už odlišné telá. Možno tak TDK chcela prezentovať tento typ tela v Japonsku novým modelom a zjavne sa to neuchytilo.

Balenie:
Extraslim krabička je špeciálna v tom, že jeden diel je zo sivého plastu s klasickým oknom ako u kaziet s potlačou ako na kazete, TDK to nazýva Wide Window Case.
Booklet je skladací, skrátený typ J, s veľkou dávkou minimalizmu grafickej stránky. Za to nálepky sú pomerne bohaté.
Fólia nám zobrazuje štandardne nejaké CD a zadná strana je zjednodušená typicky ako u modelov CDing, s rozpisom dĺžok kazety, čo ma fascinuje, pretože najdlhšia bola 74min, čo asi niektorých muselo naštvať :D
Ale je tu uvedený MOL +6,5dB, čo je klasika pre moderné TDK MA.

Kazeta:
Presná zhoda s MA 46 1990 prezentovanej predvčerom až s tým že sériové číslo ukazuje zase na Araba z Japonska, teda kazeta vyrobená v Japonsku v roku 1992. Inak je technicky zhodná s tou Európskou, celkom iste aj s páskou MA, zhodná farebnosť tela a komponentov.
Potlač už štandardne dvojfarebná.

Páska:
Tmavosivá s bielymi bodkami, takže aj v tomto prípade je metalka TDK s bielym práškom.

Kazetu som získal v 10/2017, test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 22.10.2017:
+4db, špičky +6db, bias -4
Zvukovo je veľmi dobrá, ako pravá MA páska, len trošku toho biasu je škoda, okrem toho biely prášok zase spôsobuje poruchy na výškach.
Zvuk je pomerne živý a dynamický so svojim výkonom, ten bias je tiež viacmenej podľa chuti a žánru, nie je to kritické a stále sa pohybujeme v dobrých číslach, nebyť porúch je to totálne úžasný zvuk, proste MA.

Do zbierky je to taká rarita, teraz viacmenej kvôli tej zvláštnej krabičke.
Na nahrávky, v podstate je tá kazeta technicky identická s MA 1990 Európskej verzie, s jediným rozdielom že táto je vyrobená v Japonsku, nebyť toho prášku, je to stále výborná voľba na nahrávky.

Nstar:
Síce neviem čo myslíš mimozemskými znakmi, ale dobre :D
Čo do prachu mimo pásky, myslím že sa jedná vždy o už klasický reálny prach, tie plastové plochy sú neskutočne statické, že sa toho nedá podobrom zbaviť.
Aj keď SA má uvedené nižšie hodnoty, stále je to výborná páska za nového stavu, ani tie hodnoty nie sú nijako veľmi malé, takže v tej dobe sa iste dalo so všetkými troma modelmi dokázať veľa.
Prílohy
IMAG0805.JPG
IMAG0806.JPG
IMAG0045.JPG
IMAG0046.JPG
IMAG0047.JPG
IMAG0048.JPG
IMAG0049.JPG
IMAG0050.JPG
IMAG0051.JPG
IMAG0052.JPG
IMAG0053.JPG
IMAG0054.JPG
IMAG0055.JPG
IMAG0056.JPG
IMAG0057.JPG
IMAG0058.JPG
IMAG0059.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

jasné, že všetky tri boli dobré kazety a tie mimozemské znaky sú tie zvláštne znaky na vodiacej časti, na každej strane sú iné a ja vôbec nemám tucha o čo ide
Dnešná kazeta aj keď vyzerá rovnako ako predvčerom tak v tej krabičke je to veľmi dobré, celkovo toto by mi stačilo asi v jednom exempláre ako si povedal kvôli tej krabičke ale kedysi to mohla byť pekná audiotéka z toho, nálepky sú vynikajúce
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

aha hej už rozumiem :D
to štandardne dávalo TDK na ten typ tela a potom ešte na niektoré Japonské, tiež neviem o čo im šlo

dobré je že v tej krabičke sa tento model kazety robil aj ako typ I a II, kde dvojka bola iste s páskou SA, ale jedničku neviem, asi AD, ako sú tie obrázky na odkaze na vintagecassette
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10260
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK CDing-IV 46min rok 1990 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_cding4j.html

Dnešná kazeta je mierne slabší odvar metalky, ale za to pomerne zaujímavá. Tak ako u nás bol v jednej generácii model CDing Metal, tak v Japonsku bola celá rada CDing a metalka bola proste označená CDing-IV, neskôr to zmenili taktiež na CDing Metal.
Kazeta ako aj iné CDing je celopriehľadná v rôznych dĺžkach s farebným odlíšením obalu a potlače podľa dĺžky. Samozrejme nič slabšie než MA pás TDK nemala, takže buď horšie kvalitatívne šarže alebo klasické šarže, neviem čo používali do týchto celopriehľadných kaziet.
Prehľad Japonských modelov CDing na fóre.

Balenie:
Hranatá tmavá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia v grafickej jednoduchosti začiatku 90tych rokov je farebne odlíšená, v tomto prípade ako C46 červenou pomerne skromne, druhá uvedená na mojom odkaze je C50 kde vidíte ten rozdiel pomernej skromnosti prevedenia rozdielov medzi dĺžkami.
Na zadnej strane je zaujímavý veľký rozpis dĺžok všetkých troch verzií CDing, čo je zvláštne, všetky CDing sa vyrábali v rovnakej dĺžke a končili na 74min, čo asi presne zodpovedalo dĺžke CD v tej dobe, ale neskôr pochopili, že zákazníci chcú zrejme viac :D
Booklet veľký skladací typ J, obojstranne vhodný na popis, kde je druhá strana so štvorcami a vrch pekne ladený podľa fólie aj farby dĺžky kazety. Nálepky sa podobajú na tie staršie Európske CDing, aj keď tu pekne vyzdvihujú typ IV.

Kazeta:
Veľmi tmavá, ale priehľadná s rovnými hrubými stenami, žiadne dizajnové obštrukcie, a tie krátko používané netypické cievky.
Kazetu v takom prevedení som predstavil v mojich letných nahrávkach ako CV-II a tá bola dizajnovo aj technicky zhodná s modelom CDing-II pre toto obdobie, zase taká zvláštnosť až duplicita.
Potlač na kazete je celkom skromná len tie šikmé čiarky vyjadrujú farebnosť dĺžky aj s číslom.
Kazeta vyrobená v Japonsku presne v roku 1990.

Páska:
Klasická tmavosivá nepriesvitná s bielymi bodkami, typická metalka TDK. Ak by mal niekto dojem že je tam ryska typu railroad, tak je to tiež vytvorené z bieleho prášku čo je novinka :D

Kazetu som získal spolu s tou Super CDing IV predstavenou včera, test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 22.10.2017:
+4db, bias -8
Zvukovo mi príde o niečo menej poruchová než včera spomenutá Super CDing-IV, ale výkon mi príde trochu menší aj istá výšková neochota musí byť kompenzovaná s použitím biasových donucovacích prostriedkov.
Na druhú stranu, zvukovo je veľmi slušná, takže celkom by som tomu uveril že je horšia šarža MA, alebo proste aj horší stav v type starnutia, kde je menej porúch spôsobených práškom, ale zase mierne horšie parametre.

Do zbierky je to taká viac ľahká verzia kazety, zase zbierať všetky dĺžky bude asi príliš náročné a dizajnovo nie až tak príťažlivé, no ale každý môže na to mať odlišný názor.
Na nahrávky, aj keď sa zdá mierne slabšia, tak ju môžem odporučiť rovnako dobre ako iné metalky TDK, s tým že trpí tým štandardným práškovacím problémom.

Bonusový obrázok z mailu:
TDK CDing-II 46min rok 1990 Made in Japan, Japonský model.
Schválne som tento obrázok neriešil keď som prechádzal kazety CDing2, pretože je dizajnovo aj potlačou takmer totožná s vyššie uvedenou metalkou, aj farebne, pretože C46 je červená v tomto prípade, no a tu sa menia len nápisy na typ II.
Prílohy
IMAG0803.JPG
IMAG0804.JPG
IMAG0060.JPG
IMAG0061.JPG
IMAG0062.JPG
IMAG0063.JPG
IMAG0064.JPG
IMAG0065.JPG
IMAG0066.JPG
IMAG0067.JPG
IMAG0068.JPG
IMAG0069.JPG
IMAG0070.JPG
IMAG0071.JPG
IMAG0072.JPG
IMAG0073.JPG
tdk_cdingii4690jc.jpg
tdk_cdingii4690jc.jpg (79.04 KiB) 804 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

veľmi pekná, hlavne keď je odbalená v krabičke, ten booklet je podarený aj nálepky a nerozumiem prečo nepoužívali tieto cievky. Tá formácia prachu, neni to nejaká indícia?
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"