C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

vôbec netuším o čo šlo s tými cievkami, robili sa len veľmi krátko, hlavne pre roky 1989-1990.
S tým práškom netuším, keďže je to jediný kus, kde sa to zdá tak zaujímavo náhodné
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK MA-X 46min rok 1988 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_max.html#88j

MA-X je vyššia trieda metal od firmy TDK. (Metal Alloy Extra)
Jedná sa zložením o jemnejšie častice Finavinx s vyššou kvalitou a lepšími hodnotami. Prípadne sa môže jednať aj o výberový pás MA, to už s istotou nikto nevie :D
Prehľad na fóre nie je, takže v skratke, MA-X bol uvedený v roku 1985-86 pre všetky tri trhy.
Model vydržal tri generácie do verzie 1990, pre všetky tri trhy.
V roku 1994-96 sa objavila ešte verzia v Európskom dizajne, ale vyrobená v Japonsku, kde internet tvrdí že je určená pre nejaký úzky špecifický trh ako Australia, Nový Zéland a pod.

Páska a výkon:
Keď TDK uviedla v roku 1979 prvú metalku MA, hneď mala k dispozícii aj kovový model MA-R, ale len jednu fyzickú pásku, a do MA-R sa tak dával zrejme prémiový pás MA až do obdobia keď bola uvedená MA-XG.
Od roku 1985 už model MA mal aj vyššiu verziu a to práve MA-X a kovový High end model sa zmenil na MA-XG. Tentokrát sa do MA-XG dávala páska MA-X.
Od roku 1990, je tu nová generácia High Endu MA-XG a podľa technických údajov sa tentokrát jedná naozaj o tri samostatné metalové pásy TDK, MA, MA-X a MA-XG.
Podľa popisov obalov sa u kaziet MA a MA-X jedná o ultra jemný Finavinx. Jedine v prevedení MA-XG až od roku 1990 sa jedná o dvojvrstvový náter ultra jemného Finavinx.
1982 model MA a MA-R je v technických údajoch v spoločnej kolonke:
315Hz +5,0dB
10kHz -3,0dB

rok 1986, MA:
315Hz +6,0dB
10kHz 0dB
MA-X a MA-XG síce nie sú v spoločnej tabuľke, ale všetky parametre majú zhodné
315Hz +6,5dB
10kHz +0,5dB

rok 1990 MA/MA-X/MA-XG:
315Hz +6,5/+7,0/+7,5dB
10kHz 0/+0,5/+0,5dB

Všetky tieto informácie nájdete tu.
Extra nová verzia MA-X 1996 o ktorej som hovoril má taktiež uvedené vybudenie +7,0dB.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia, a booklet sú robené presne na rovnaký štýl ako nedávno ukázaná Japonská MA 46 1988.
Jedná sa o metalickú potlač fólie, ktorá je farebne ladená v čierno zlato hnedej. Zadná strana ukazuje graf porovnania s MA a MOL je uvedený 315Hz +6,5dB, to je presne to čo som sa divil u tej MA z rovnakého roku že je MOL anomálne len +6,0dB.
Booklet veľký skladací typ J, v svetlo hnedej a čiernej farbe, na grafický štýl už uvedenej MA 46, kde je oproti Európskej verzii zvláštne veľké písmo, divne podelené riadky a veľa textu a hierarchie okolo kazety. Nálepky zase pomerne jednoduché v matnej zlatej.

Kazeta:
Na prvý pohľad je naozaj čierna kazeta, s veľkým oknom so stredovou mrežou ako u MA, veľké mriežkované biele cievky novšieho typu s čiernou svorkou. Teda vyzerá ako klasická MA/SA tej doby, ale prečo teda vidieť biele vodiace kladky cez ten čierny plast? žeby extra okrúhle okienka na ne? nie tak celkom, i keď....
Aj keď sa kazeta zdá že je dizajn takmer totožný s nižšími modelmi, tak pravdou je že sa jedná o úplne výnimočne prepracované telo kazety, kde TDK dokazuje svoju vysokú odbornú spôsobilosť na spracovanie a lisovanie plastov. Jedná sa o dvojvrstvové, teda ako oni nazývajú duplexné telo kazety, ktoré je po celej ploche robené z dvoch akoby samostatných plastov, čierneho a číreho, čo je na fotkách vidieť najlepšie na okrajoch hrán kazety a tam kde je potreba okna a malých otvorov pre kladky, bol čierny plast vynechaný.
TDK s týmto konceptom prišla už v prvej verzii MA-X 1986, ale tá obsahovala staršie cievky aj konštrukčne bola nepatrne odlišná, okno bolo mierne užšie a okrem toho verzia MA-X sa robila v tom staršom prevedení z tmavo modrého plastu.
Ďalej, toto telo kazety sa používalo aj pre dobové verzie SA-X, takže oba modely používali starší typ duplexného tela vo verzii 1986 (SA-X len pre USA 1987) a novšia verzia 1988. Od roku 1990 došlo na kompletné prepracovanie kaziet TDK a takáto perla tam už nebola.
Môj kus vyrobený v Japonsku, v roku 1990, asi z posledných zo série.

Páska:
taktiež tmavosivá nepriesvitná s bielym posolstvom :D

Kazetu som získal z KE len nedávno v 06/2021, za veľmi vysokú cenu, ale už to bolo ako v rámci zúfalého zberateľského šialenstva pre typ IV. Test len Akai, inak prázdna.

Akai DX-57, 6.7.2021:
+6db, občasné špičky +8db, bias -12, výstup slabší o 2db
Rokmi poznačená silná metalka, rozhodne už nedosahuje parametrov ako za mlada, pretože by mala hravo zvládnuť +10db, výstup z pásky by nemal mať pokles, ale byť zhodný alebo silnejší od zdroja. Bias by mal byť 0 alebo plus ale on vyžaduje hlboký mínus, ani tak nehrá presne ako zdroj. Ako nie je to najhoršie, dynamika a dravosť stále nechýba v tejto kazete. K tomu klasický biely prášok veľmi dobre viditeľný na návine cievky aj na povrchu pásky, nutné len stále čistiť hlavy. Kupodivu ale poruchy nepočuť. Kazeta je inak veľmi pekná, zberateľsky mimoriadne cenená.

Takže do zbierky je to naozaj dobrá perla, na nahrávky za dobrého stavu bez prášku určite doporučujem, a s práškom, asi tiež :D
Prílohy
IMAG0290.JPG
IMAG0291.JPG
IMAG0010.JPG
IMAG0011.JPG
IMAG0012.JPG
IMAG0013.JPG
IMAG0014.JPG
IMAG0015.JPG
IMAG0016.JPG
IMAG0017.JPG
IMAG0018.JPG
IMAG0019.JPG
IMAG0020.JPG
IMAG0021.JPG
IMAG0022.JPG
IMAG0023.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

budem oponovať, keď má napísaný MOL +6,5 prečo by mala zvládnuť +10? Podľa mňa v takej modulácii je tam skreslenie tak 10%
ja viem, že je to cenená kazeta ale mne sa na nej vždy páčili iba tie okienka na kladky, nálepky sa mi nepáčia a k tomu pásu kdesi v nejakom dobovom teste písali, že je to výber z MA ale vieme ako je to, treba aj to brať s rezervou
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar:
hej som to kopíroval priamo z testov, vtedy povzbudený tým že som na MA bežne vedel na Akai natlačiť aj veľmi vysoké MOL, samozrejme že papierovo to zvláda teraz dobre ako je predpísané :)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK MA-XG 46min rok 1985 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/tdk_maxg.html#86j

Na teraz posledná TDK v tomto vlákne a ďalej nás ešte čaká pomerne dosť That´s a JVC/Victor kaziet kým vyčerpám C46.

High-Endový model TDK MA-XG je nástupcom staršieho modelu MA-R.
Mechanizmus RS-I (Referene Standard)
Kovový rám bol niečo neuveriteľné v tej dobe ohľadne audiokaziet, model MA-R dlho kraľoval katalógom, testerom a ktovie kde všade sa dostal, mám za to že je to aj najťažšia kazeta na svete.
RS-II
MA-XG bol nový názov pre supermetalku TDK, ale z kovového rámu už vypustili vodiacu kovovú časť a nahradili plastovou, ale rám bol symetrický z oboch strán.
RS-III
MA-XG poslednej generácie s viacdielnou kazetou, väčšinou špeciálne plasty a kovu je už len minimum.
Nejaké foto k poslednej verzii MA-XG.
Pásky:
Už som to tu popisoval viac krát, ale v rýchlosti.
MA-R obsahuje pásku MA s časticami Finavinx.
MA-XG obsahuje pásku MA-X s časticami Finavinx.
MA-XG druhej generácie obsahuje pásku Finavinx s dvojvrstvovým náterom.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom TDK Made in Japan.
Fólia je v modrej farbe pomerne jednoduchá, predná strana je robená tak aby bolo vidieť čo najväčšiu časť samotnej kazety.
Zadná strana s Japonským textom a grafom, tiež uvedený MOL +6,5dB.
V porovnaní s Európskou/USA verziou je táto svetlá a EU/USA výrazne tmavá modrá.
Booklet veľký skladací typ J, dve polovice strán na popis a tretia polovica s Memorandom :)
A posledná je tmavo modrá ako podklad pod zabalenú kazetu, aby to vyzeralo efektne.
Nálepky sú mimoriadne jednoduché a zaujímavo lesklé, zadná strana s popisom, postupom ako fungujú západky ochrany zápisu.

Kazeta:
Ako som už spomínal jedná sa o kovový rám druhej generácie pre kazety MA-XG a SA-XG v rokoch 1985-1989. Moja kazeta bola vyrobená v roku 1986.
Kovový rám tvorí akési písmeno C, kde je ten stred uzavretý plastovým vodiacim blokom. U staršej generácie RS-I bol rám ako celok, celokovový aj s vodiacou časťou, preto je táto kazeta síce stále ťažká ale nie tak ako tá predošlá.
Mnohí mi tvrdili že sa jedná o hliník, síce to tak vyzerá ale nechcem tomu celkom veriť, skôr nejaká zliatina a rám bude odlievaný, na hliník by som povedal že to má celkom veľkú váhu a niektoré staršie MA-R som mal s oxidom na ráme, ktorý sa podobal nápadne klasickej hrdzi, čo by sa u hliníku asi nestalo.
Rám je symetrický, s väčšími bodmi výstuhy v rohoch okolo skrutiek a v hornej časti s detekčnými okienkami kazety. Ochrana proti náhodnému zápisu je riešená otočnými platovými západkami tvaru "U", princíp zhodný ako je u Sony Metal Master, v podstate TDK a Sony sú asi jediné firmy čo poznám že použili tento systém. Ostatný ako That´s, Denon a Maxell mali len klasické vylamovacie okienka v týchto vlajkových modeloch.
Západky sú v sivomodrom odtieni, rovnako ako vodiaca časť kazety. Staršie MA-R mali západky farebné podľa dĺžky pásky, zelené C90, červené C60 a modré C46.
Vodiaca časť kazety pripomína vodiaci blok zo Sony UX-pro, ale je natiahnutý ešte na okrajoch a plní aj funkciu vodiacej osky pásky, ktorá je vedená do vodiacej časti kazety na kladky naozaj cez veľmi úzky priestor a neexistuje žiadna iná medzierka kde by sa mohla páska zamotať pri nevhodnom zaobchádzaní a jej následnom uvoľnení v oblati vodiacich kladiek.
Vodiaci blok ďalej obsahuje 4 kovové osky pri prechode pásky medzi hlavami a kladkami. Novšia verzia MA-XG už má len plastové vedenie v tomto bloku bez osiek.
Kazeta je prekrytá dvomi čírymi plexi, uchytené o rám a vodiaci blok piatimi skrutkami, zase u MA-R to bolo 6 skrutiek.
Potlač kazety je mimoriadne jednoduchá, u MA-R pre zmenu nebola žiadna.
Cievky sú v tejto kazete veľmi nevídaný luxus.
Štandardné cievky pre C60 a C90 MA-XG a SA-XG boli dvojité s priehľadnou vnútornou časťou, čo je samo o sebe celkom nevídané.
U tejto Japonskej verzie C46 sa jedná o veľké cievky, ktoré boli použité len v tejto kazete a nikdy viac inde.
Snehovo biela veľká cievka s dutou časťou vystuženou čírou priečkou. Na fotkách je vidieť aj drážka vnútry cievky kde je tá priečka uchytená a naozaj je tam. (Viditeľné krúžka po vstrekovaní plastu na čírej ploche)
Svorky farebne odlíšené už z modelu MA-R, začiatok strany A na prázdnej cievke má červenú svorku a druhá cievka čiernu svorku.

Páska:
Štandardne tmavosivá nepriesvitná metalka, mala biely prášok, ale nie veľa, a po niekoľkých prehratiach zišiel dole. Práve pred napísaním tohto príspevku som prehral jednu stranu v Technics 979 a neostalo tam ani stopa po niečom bielom, kazeta aj páska sú v dobrom stave.

Kazetu som získal z aukra od Českého predajcu, presne v októbri 2009, cena bola vtedy 990KČ čo mi prišlo veľmi prijateľné už vtedy a neváhal som ani chvíľu.
Kazetu som do mesiaca od kúpy aj nahral na Akai, jeden z mojich Najvýberov, ktorý dostal naozaj luxusnú kazetu.

Akai DX-57, 15.11.2009:
+8dB, bias -12
Výkon je monumentálny, pre výšky som musel dosť podbiasovať, ale aj tak to stálo za to, pri ostrej nahrávke sa dostalo výnimočne aj na špičky +10dB.
Výškovo boli občas mierne poruchy, ale veľmi málo, bieleho prášku naozaj nebolo veľa, ale v tej dobe to bol ešte málo známy problém, aj keď som mal už vtedy niekoľko TDK metaliek, ktoré ho obsahovali vo veľkom množstve.
Nahrávka dopadla dobre, som spokojný a kazetu som si často prehrával na rôznych strojoch.

Technics RS-TR575MII:
+4db síce dosiahla, ale bolo to mierne skreslené vo výkone, výškovo takmer ako zdroj, no takto silná kazeta nemusí byť vždy vhodná pre dvojhlavu.

Kazeta je jedna z najväčších zberateľských periel a HigEndu, už len kvôli tým cievkam, ktoré neuvidíte na žiadnej inej kazete.
Z hľadiska stavu a nahrávok, zase odporúčam, ale ten biely prášok tam pravdepodobne bude. Bez neho je pás pomerne výkonný, ale potrebujete aj dobrý stroj, aby ste ho využili.
Teraz si síce trochu protirečím, pretože ak je tam pás MA-X a ten môže aj nemusí byť len výberom z MA, tak máte v podstate obyčajnú metalku TDK :D
Aj keď graf na fólii tvrdí že je tento model od MA podstatne vyššie.
Prílohy
DSC03673.JPG
DSC03673.JPG (71.84 KiB) 939 zobrazení
IMAG0032.JPG
IMAG0033.JPG
IMAG0034.JPG
IMAG0035.JPG
IMAG0036.JPG
IMAG0037.JPG
IMAG0038.JPG
IMAG0039.JPG
IMAG0040.JPG
IMAG0041.JPG
IMAG0042.JPG
IMAG0043.JPG
IMAG0044.JPG
IMAG0045.JPG
IMAG0046.JPG
IMAG0047.JPG
IMAG0048.JPG
IMAG0049.JPG
IMAG0050.JPG
IMAG0051.JPG
IMAG0052.JPG
IMAG0053.JPG
IMAG0054.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ja si teda rozhodne nemyslím, že to je hliník, skôr horčíkové čosi
nálepky zvláštne
kazeta na mňa nejak nefunguje, možno naživo je to lepšie
Stano
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1329
Dátum registrácie: Streda, 8. Júla 2020, 22:10

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Stano »

Parádna, dokonalá kazeta :D, ale ako si stále vravím, nepotrebujem ju :lol:
Škoda tých cien, ale túto kazetu by som ako zabalenú nedržal ani ja, je to naozaj krásna kazeta a hlavne odbalená.
Možno ju raz budem potrebovať 👍
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

tá kvalita je nesporná, podľa mňa vyrobiť tie cievky bol riadny um, to ich spracovanie je krásne
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: dobre to vyzerá v presvetlenom decku :P

tu výrobu si ani neviem predstaviť
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

That´s PH-I 46min rok 1989 reklamná verzia Nissan, Made in Japan, Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/thats_pehai.html#89n

Niekoľko dní nám tu zaberú kazety značky That´s Japonského výrobcu Taiyo Yuden.
Jediný zástupca C46 tejto značky z triedy normal, z otestovaných (s netestovanými kazetami sa zatiaľ nebavím :D )
Na úvod dám teda prehľad Japonských modelov na fóre.
Keďže je to podstatne pestrejšie než u Európskych typov a myslím že aj zloženia sú odlišné, alebo určite odlišne pomenované.
Ešte sem pridám môj preklad jedného letáku That´s, kde je v skratke popísaná výroba všetkých typov pásky starších ročníkov.

That´s a Európske typy I:
V základe sa pre Európu predávali tieto modely typu I:
RX - oxid železitý zvaný Close Spinelic Gamma
TX - oxid železitý s kobaltom označený ako jemný Crystal Cobalt
FX - oxid železitý s kobaltom zvaný Flush Surface Cobalt
Ešte pripomeniem úvod ku kazetám That´s pri letnej nahrávke RoXany.
A taktiež z vlákna C100 pripomeniem model as:I aby ste mali čo najviac informácii, aby sa vám z toho motala až hlava. Ak nájdem ešte nejaký odkaz tak môžete rovno vytiahnuť fľašku...

K tým zloženiam a prekladu dodám, že model TX ešte vtedy nebol k dispozícii ale jedná sa o taký medzičlánok taktiež s kobaltom a výborným zvukom medzi RX a FX.
K tej výrobe a zloženiu by som to zhrnul asi nasledovne:
Na výrobu metal pásky sa používa prášok zvaný Geothite, ktorý je veľmi drahý pre jeho náročný proces výroby, ale Taiyo Yuden prišiel na veľmi lacný spôsob ako ho vyrobiť inou cestou, podrobnosti sú v odkaze hore na ten preklad letáku That´s.
Zo získaného lacného Geothitu vyrobia pásky typu IV, redukciou jeho zloženia metal pásky typu II ako EM-X a jeho oxidáciou s primiešaním kobaltu konečne získajú pásku typu I, už zmienenú FX.
To slovo "oxidáciou" považujem za mimoriadne dôležité, pretože po celom svetovom internete kolujú zvesti že páska FX je vlastne metalka pre typ I, čo je asi relatívny uhol pohľadu, ale keďže kov oxiduje, máme oxid železitý, do ktorého pridajú kobalt.
V letáku nie sú ešte pásky ako RX a VX, čo by zase osvetlilo niektoré ďalšie skutočnosti, či sa tiež získavajú z geothitu, alebo inou cestou, keďže do tej zmienenej FX sa musí pridávať kobalt aby to bolo superferro.
Ale v Japonsku už pás RX z oxidu železa mali skôr, takže je to zatiaľ tajomstvo, ktoré internet ešte neprezradil. No musím podotknúť že začiatky firmy Taiyo Yuden a ich špecializácia bola práve na pásky metal typu IV a typu II. Možno sa snažili využiť medzeru, alebo nedostatky svetových výrobcov pásov metal, ktorých bolo málo a boli drahé a nie každý sa do ich výroby chcel púšťať. Ale to sú zase moje úvahy.

Japonské typy I:
Oni sa v tých názvoch a dizajnoch dobre vyžívali, pre nás sú to asi najviac nedostupné kazety dneska, či už z hľadiska ponuky, alebo ceny.
Aj keď som v prehľade uviedol že Eva bola náhrada za RX pásku, tak zrejme to tak presne nebolo, aspoň nie zložením. Evu neskôr nahradila Peha a práve naša Peha má ako uvedené zloženie Smooth-Surface-Gamma. To znamená že úroveň v porovnaní s EU verziami That´s normal by mohla byť TX, alebo FX, alebo niečo medzi tým. Aj keď zase na FX mali vysoký model FX-XP, takže naozaj v zbierke mám málo kaziet That´s typu I a povedal by som že je pre mňa ľahšie sa vyznať v ich kazetách typu II a IV než toto. Keby sa na obaloch jasne uvádzali zloženia, parametre a pod, bolo by to o niečo ľahšie. Čo je dobrá poznámka, u Japonských modelov tak nedbali na tú frajerinu vždy písať parametre na telo kazety. Takže sa vráťme k našej dnešnej kazete.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá tmavá krabička bez loga.
Fólia len priesvitná. No a k tej značke Nissan, oni tie reklamné kazety sú možno raritné a vzácne, niektoré, ale toto je vyslovene chudobné, strašne chudobné, na krátky booklet dať len červený nápis NISSAN a na vnútornú stranu len jednoduché riadky bez nejakej zaujímavej grafiky, aspoň samolepky nechali štandardné, ktoré sú ale u That´s dosť často podobné a otrepané ak máte viac kaziet tejto značky.
Musím povedať že pôvodná fólia Pehy pre tento rok sa mi páčila tisíckrát viac.

Kazeta:
Trojuholníkové okno, takzvaný Delta dizajn, som už predstavil pri kazete MG-X 100min.
Asi sa budem opakovať, ale že je to najlepšie telo a dizajn a kvalita akú táto firma kedy mala, držala to dlhé roky pre všetky modely a dokázala farebne vždy zaujímavo zladiť tieto kazety a obaly.
A práve dneska tu máme takú perlu, eh teda Pehu, v čiernej kazete, s čiernymi cievkami s bledo modrou svorkou a stredne hnedou páskou.
Štýlová biela potlač, ale žiadne technické parametre, napriek tomu mimoriadne podarená kazeta.
Zavádzacie pásky That´s zvyknú tlačiť šikmými čiarkami na čírom podklade, pomerne s riedkym výskytom. Farebný systém som ešte celkom nepochopil u tejto značky, dnešná Peha je značená červenými čiarami.

Páska:
Vyzerá v dobrej kondícii, celkom svetlá, ale bledý odtieň, vôbec nie železitý a je výrazne priesvitná. TDK superferro boli podobne priesvitné, ale vždy mali pomerne železitý nádych a to napríklad aj niektoré Sony. Ešte som porovnával s modelom FX, ktorá je tiež dosť svetlá ale má výrazne železitý odtieň, takže PH a FX sú veľmi odlišné pásky.

Kazetu som získal minulý rok v 02/2021 s cenou tri stovky KC sa mi to zdal dobrý obchod aj keď som nezískal originálnu fóliu.
Test len Akai, inak prázdna, ale toto je mimoriadne lákavý kus na nahrávky.

Akai DX-57, 8.3.2021:
+4db, špičky +6db, bias -8, výstup slabší o 2db
V celku dosť výkonná páska, aj keď mierny pokles úrovne tam je, ale výškovo veľmi svieža, zahrá veľmi pekne a živo pri vhodnej kalibrácii, bez porúch a kolísania. Rozhodne lepšia než základná normal RX, ale nie tak silná ako vysoké modely TX a FX. Zrejme bude to bude niečo podobné ako novšie modely That´s as:I alebo OWI.

Takže do zbierky, je to exotika a kto má rád túto značku tak či originál fólia, aj priehľadná fólia s Nissan bookletom asi poteší.
Na nahrávky je to myslím veľmi dobrá voľba, ako som z testov pochopil tak je to možno ešte nižšie než TX model, takže ktovie, experimentovali so zloženiami a vyrobili naozaj veľa rôznych pásov, alebo neviem :D
Odporúčam, je čistá, bez práškov, kvalitná vo všetkých ohľadoch, ale na môj vkus pomerne vzácna.

18:12 doplňujúce informácie
práve kvôli absencii fólii mi toto ušlo
MOL je uvedený oficiálne +4,5dB, je tam aj graf a ďalšie popisy v rátane zloženia
http://agfabasf.com/images/content/that ... _jp_21.jpg
Prílohy
IMAG0282.JPG
IMAG0283.JPG
IMAG0055.JPG
IMAG0056.JPG
IMAG0057.JPG
IMAG0058.JPG
IMAG0059.JPG
IMAG0060.JPG
IMAG0061.JPG
IMAG0062.JPG
IMAG0064.JPG
IMAG0065.JPG
IMAG0066.JPG
IMAG0068.JPG
IMAG0069.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

tá kazeta sama vyzerá dobre ale k tomu bookletu sa fakt nehodí, vyzerá to akoby ju niekto dal do krabičky od propagačnej kazety Nissan. Ten booklet je ako vytlačený na tlačiarni ale ako zaujímavosť je to fajn a hlavne je v tom dobrá kazeta. Nálepky vyzerajú síce slabé ale páčia sa mi, pravda je, že vždy sú rovnaké. Pre mňa je táto značka riadne zamotaná a kedysi bola dlho na úrovni "nezaujíma", postupne poskočila na úroveň "prizdvihnuté obočie"
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10241
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ale som trochu v strese z toho MOL +4,5dB
pretože to síce pokryje väčšinu potrieb nahrávania, ale základná RX má vraj tiež tento MOL uvedený, tak nechápem už :D
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"